Jaahas, minä sitä näköjään...

...kuulun virallisen määritelmän mukaani ylivelkaantuneisiin.
Kuulutko sinä?

"Takuu-Säätiön 20-vuotisjuhlassa Halonen huomautti, että suomalaisten velkaantumisaste on nyt pitkälti yli sadan prosentin. Se tarkoittaa että yhteenlasketut velat ovat suuremmat kuin vuositulot."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102012555251_uu.shtml

7

155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...kuulua en.... =)

• Taitaa olla siinä ja siinä. Voipi jäädä alle ja mä pidän kyllä silti itteeni ylivelkaantuneena.. tosin mun tilanne on vihdoinkin menossa ohi. Jee.. :)

"ei ne suuret velat vaan ne pienet tulot.."

• Velkaa oli pahimmillaan neljä kertaa vuositulojen verran. Pankkia kiinnosti enemmän, että lainaa oli korkeintaan 70% niiden vakuusarvosta. Nyt lainaa on enää kolme kertaa vuositulojen verran, mutta sen määrä on vain 1/3 omaisuudesta.

Tosin takuusäätiö askarteleekin vähän erilaisten talousasioiden parissa, että sikäli ymmärrettävä varoitus.

• ...velkaa noin kolme kertaa bruttotulojen verran.
        Pankki yllyttää ottamaan lisää. Mun mielestä tässä nykyisessä on ihan tarpeeksi.
        Velka ja realisoitavissa oleva omaisuus omasta mielestäni noin fifty-fifty.

• KoppavaHoro

Niin minäkin, velkaa on yli tuplasti vuositulot. Ja jos pankki suo, velkakin yli kaksinkertaistuu pian. Eikä kylmää yhtään.

• listaan olisi syytä lisätä Suomen valtio.

• Vaikka yksitystaloudella ja valtiontaloudella ei olekaan pahemmin tekemistä keskenään. Olisi mielenkiintoista nähdä leikkauslistat, joilla vaikkapa tänä vuonna ei olisi otettu yhtään lisää valtionvelkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1538
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      826
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe