Millaista huulirasvaa kannattaa käyttää punan alle? Mulla on aivan tajuttoman kuivat huulet joita joutuu rasvaamaan päivittäin monta kertaa.
Ja kun joskus erehdyn huulipunaa laittamaan niin sen jälkeen on huulet kuivat useita päiviä.
Auttakaa!!!
Kuivat huulet
17
14953
Vastaukset
- apu
Kannattaa ainakin kokeilla sävytettyä huulirasvaa. Yksi ihan hyvä on HYDRACOLOR, jota saa ainakin Helsingin Sokokselta ja Stockmannilta. Hinta oli alle 5 euroa. Huonona puolena: se ei välttämättä hieman sulaneena levity tasaisesti. Itselläni on sävy 23, ROSE, joka oli vaaleimpia.
Olloos hyvä. - sarah
louse widmerin huulirasvaa, joka kosteuttaa erittäin hyvin huulet. ja plussa myös se, että sitä EI oo testattu eläinkokein.
- Celly
Moikka!
Rohtuneisiin/ kuiviin huuliin ei kannata laittaa huulipunaa ennekuin olet saanut ne hoidettua normaaleiksi, terveiksi. Huulipuna ei edes näytä silloin huulilla kauniilta jos huulet ovat rohtuneet ja kuivat, se vain pahentaa asiaa. Tiedätkö mistä huulien kuivuus johtuu? Ongelmaasi ei auta pelkkä tavallinen rasva (kasvorasva tms.) vaan vaseliini. Vaseliinia saa ainakin apteekeista ja tavarataloista. laita vaseliinia huuliin useita kertoja päivässä ja muista olla "nuolematta" huulia sillä se kuivattaa niitä. Joskus syynä saattaa olla huulien nuoleminen joka ei välttämättä ole edes tietoista tai siitä on tullut tapa. Suosittelen siis käyttämään vaseliinia useita kertoja päivässä.- Tuuli
vaseliinia ei saa laittaa! huulet saattavat tuntua hetken pehmeiltä, mutta vaseliini jättää semmoisen kalvon huulten pinnalla ettei se anna sen hengittää. ei vaseliiniä!
- Celly
Tuuli kirjoitti:
vaseliinia ei saa laittaa! huulet saattavat tuntua hetken pehmeiltä, mutta vaseliini jättää semmoisen kalvon huulten pinnalla ettei se anna sen hengittää. ei vaseliiniä!
Tiedätkö mistä puhut? Minulla ainakin vaseliini on auttanut mainiosti kuiviin/rohtuneisiin huuliin. Esimerkiksi apteekissakin suosittelevat sitä jos käyt kysymässä ongelmaan ratkaisua. Riippuu tietenkin ihan kuinka huonossa kunnossa huulet ovat ja miten niitä muuten huoltaa. Tuosta kalvosta pinnalla en olekaan aikaisemmin kuullut mutta enpä nyt tiedä jättääkö se huulet ns. peittoonsa..
- 12321
Moi!
Vaseliini on paras huulivoide johon olen koskaan törmännyt se paranti jo yhdellä kerralla kuivat huulet ja "tikut", mutta jos haluaa säilyttää terveet huulet sitä saa kyllä laittaa ahkerasti - ............
Celly kirjoitti:
Tiedätkö mistä puhut? Minulla ainakin vaseliini on auttanut mainiosti kuiviin/rohtuneisiin huuliin. Esimerkiksi apteekissakin suosittelevat sitä jos käyt kysymässä ongelmaan ratkaisua. Riippuu tietenkin ihan kuinka huonossa kunnossa huulet ovat ja miten niitä muuten huoltaa. Tuosta kalvosta pinnalla en olekaan aikaisemmin kuullut mutta enpä nyt tiedä jättääkö se huulet ns. peittoonsa..
Mitäs haittaa rasvakalvosta on huulien pinnalla haihtumista estämässä? Ei ole sentään isosta ihoalueesta kyse.
- käytät
Mullakin jotkut huulipunat kuivattaa ihan älyttömästi huulia, joten kannattaa kokeilla toisia merkkejäkin.
Suosittelen myös tuota vaseliinia (erityisesti keltainen pyöreä purkki - klover vaseline tms). Se sopii hyvin kosteuttajaksi huulikiillonkin alle, silloin kiillosta ei tule niin tahmeaa.- sirpa..
Grimasilla on sellainen huulipunan pohjustusaine joka kosteuttaa. En oo kokeillut mutta oon harkinnut. Näyttää kyllä vähän hassulta kun on vihertävää mutta luvataan olevan käytössä väritöntä ja niinhän sen on oltavakin. :)
- yks turukulaine...
mist sellasen vaseliinin vois ostaa?? haluaisin ostaa lähelt turkuu..
- stb
Taalla on jo annettu vinkkeja, mutta kerron viela omani. Blistexin tuubimainen hoitava/laakitseva huulirasva on todella hyva. Itse kaytan sita aina kun on kuivat tai rohtuneet huulet. Sita voi myoskin kayttaa nenan iholle jos on nuhasta kuiva ja arka nena.
P.S. Ja ala tosiaan kayta huulipunaa jos on noin kuivat huulet. Tai ainakin kayta alla jotain koteuttavaa rasvaa ja sitten huulipunan pitaisi olla myos kosteuttava.- arqui
Olen käyttänyt Blistexiä noin kuukauden, ei ole auttanut mitään! Minulla on kuivat huulet siitä asti kun alkoi miinus asteita ilmestyä.. Jotain apua kiito..
- minea
huulirasvana parhaiten toimii apteekista saatava bepanthen-voide. siis se paksumpi versio niistä.
- vaikka................
hujanaa
- Liplop
Paras huulien kosteutus on vaseliinia huulille 2-3 kertaa päivässä. Muut huulirasvat, kuten blistex tai labello ovat täynnä lisäaineita mitkä eivät kosteuta huulia, päinvastoin! Ne kuivattavat huulia entisestään ja antavat vain hetkellisen kosteutuksen huulien pintaan ja pian jo pitäisi olla taas rasvaamassa. Eli siis tuttu ja turvallinen vaseliini on lääkärienkin suosittelema kunnollinen kosteutus huulille! Tuo 2-3 kertaa päivässä saattaa aluksi tuntua liian harvalta, mutta ajan myötä huulet oppivat itse kosteuttamaan itsensä ja huulet eivät enää kuivu niin nopeasti. Kannattaa kokeilla 2 viikon-1 kuukauden ajan nimim. juuri lopetin kaksi vuotta kestäneen blistex-kierteen ja vaseliinilla pärjännyt 2 viikon käytön jälkeen paremmin kuin koskaan!
- Xeeneee
Paras huulirasva on bepanhten voide, sitä suositteli minulle hammaslääkäri, vaseliini tilalle, kun huuleni olivat rohtuneet, eivät ole enää. Vaseliinia ja muita huulirasvoja en enää käytä. Tuubi maksaa 5-6 ekee ja riittää. Bepanthenella on myös huulirasva mutta tuo voide on parempi.
- iiooii
Vaseliini ei imeydy ollenkaan vaan jää huulen pinnalle. Eli se toki kosteuttaa ja pehmentää, mutta ei hoida. Bepanthen hoitaa kuivia huulia tehokkaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829