Onko se kiusaamista? Onko se asia mihin voi puuttua?
Jos työpaikalla virheistään joutuu kaiken kansan edessä suorastaan syytetyksi, jos vihjaillaan ettei tee työtään tarpeeksi hyvin (siis eihän tälläisesta asiasta voi mitenkään puhua kehittävästi kahden kesken), jos vastaukset kysymyksiisi (olkoon ne jonkun mielestä tyhmiä tai ei) ovat tylyjä, suorastaan tiuskintaa. Kaikkea tälläistä, mikä ei kuulu fiksujen ihmisten käytökseen, puhumattakaan rakentavaan ja iloiseen työilmapiiriin.
Oletteko puuttuneet, miten? Auttoiko?
Tälläinen tilanne on todella vaikea, sillä yleensä nämä henkilöt pystyvät helposti manipuloimaan muut uskomaan siihen, että juuri he ovat oikeassa ja että asiasta urputtava yrittää vain hakea huomiota itselleen ja puolustella omia epäonnistumisiaan syyttämällä huonosta kohtelusta. Sitten alkaa epäillä itse, että on vain liian herkkä työelämään.
Epäystävällinen käytös
5
752
Vastaukset
- kova ja paksu nahka
Kyllä olen puuttunut lähes jatkuvaan tiuskintaan, ilkeilyyn ja huutamiseen ottamalla asian puheeksi esimiehen kanssa. Ei auttanut, eikä olisi kannattanut, sillä vittuilu muuttui entistä pahemmaksi. Esimies haukkui minut epämiellyttäväksi ihmiseksi ja kertoi häirkölle, että olin "puhunut hänestä ikäviä". Häiriköijä leikki aikansa kostoretkeä ja jatkoi sitten entiseen malliin. Kerron vielä, etten itse ollut ainoa räjähtelyn kohde, vaan moni muukin sai osansa. Pomo ei suhtautunut heidän kokemiinsa tilanteisiin yhtään asiallisemmin.
- Löytyikö
esimiehelle esimiestä? Taisivat olla salakaveruksia. Ei nää taida kestää ikinä suoraa palautetta käytöksestään.
Pitäisi varmaan järjestää jokin sinne päin oleva palaveria, johon kutsuttavaa asiantuntijaa (Jos tarvitsee olla maksuton, niin löytyisikö työterveyshuollosta tai liitosta joku sopiva?) voisi evästää puhelimitse ja sähköpostitse jo etukäteen nimettömänä, että mitkä aiheet kannattaa ottaa puheeksi ja mistä järjestää käytännön opastusta käsittäen mm. määritelmät epäasialliselle versus asialliselle käytökselle työpaikalla ja millä lailla käyttäytyminen on rakentavaa. Häntä voisi myös pyytää käymään työpaikalla useammin kuin kerran jälkikäteen, eikä liian pitkin väliajoin. Hän olisi sitä ennen pyytänyt raportoimaan, mitä vaikutuksia työilmapiiriin muuttuneet toimintatavat ovat saaneet aikaan.
- Kasva aikuiseksi
Miksi mokiasi pitäisi peitellä. Ihmeellinen ajattelutapa, kaikki vaan piiloon maton alle.
- Anonyymi
Minun pomo tiuski minulle..annoin pillua hänelle ruoka tunnilla. Nyt suorastaan kumartaa minua. annan välillä pillun hajuset aluhousut hänelle.
- Anonyymi
Mä annoin suklaa piparia kikkelin kera niin johan alkoi palkkakin nousta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1275251Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072022- 1381423
- 1061272
- 951252
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1871111Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll271049- 471042
Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651010IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861