Olen 22-vuotias kaveri, joka päätti tehdä elämänmuutoksen. Lopetettuani tupakoinnin ajattelin, että miksen pistäisi ruokavaliota kuntoon. Ajattelin, että turha tehdä mitään kovin isoa muutosta, sillä se ei kuitenkaan pitäisi. Aluksi aloitin vaihtamalla kaikki tuotteet vähärasvaisempiin. Aloin välttämään kovia- ja suosimaan pehmeitä rasvoja. Aloin syömään runsaasti kuituja mm. puuroa joka aamu ja vaihdoin vaalean leivän ruisleipään. Vähensin ylimääräisen sokerin ja suolan käyttöä. Aikaisemman kahden lautasellisen sijaan syön lämmintä ruokaa vain yhden lautasellisen. Lisäksi aloin nauttimaan päivittäin vitamiineja.
Kävin puntarilla ja paino on tippunut kahdessa kuukaudessa 7 kiloa. Lihasmassaa en juurikaan ole menettänyt. Olo on ollut myös paljon energisempi muutoksen myötä. Mistään en ole käytännössä joutunut luopumaan, ainoastaan vähentänyt tai vaihtanut terveellisempään.
Paino pois elämäntapamuutoksella.
55
5370
Vastaukset
- påpåpåpåpååpåpåpå
PS. Olen 180 cm pitkä. Lähtöpaino 92 kg, nyt 85 kg. Ajattelin tiputtaa vielä pari kiloa.
- piipaaa
Hyvä suunta ja muistat vaan jatkaa maltilla.
- Niin minäkin
Nyt liikun jopa unissani ja laidunkin aivan varmasti!
- Kevt olo
Olen 180cm 110 ennen nyt kesän jälkeen 85kg helppoa oli, kun lisäsin liikuntaa ja pienensin annoksia. Nyt paino pysynyt! Ennen kikkailu laihdutuksilla tippui 20 kg mut tuli äkkiä takas kun laihdutus tuotteet aiheuttivat V-moisen nälän tunteen. Vikinglainin johdolle kiitokset hyvästä päätöksestä tilata Upo uusi paatti. Tulen seilaamaan toistamiseen tänävuonna ja ensivuonna ainakin pari kertaa. Lähdetää risteilemään hyvällä PORUKALLA koht on pikkujoulu kausi! Kaikki mukavat ja kurvikkaat naiset ois kiva nähdä itämeren aalloilla tanssitaitoa löytyy.
- YESSSSS
piipaaa kirjoitti:
Hyvä suunta ja muistat vaan jatkaa maltilla.
Kellot rupes soimaan, kun sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten. Nyt olen 50-v nainen. Lääkkeitä tuli paljon ja yksi niistä nosti painoa 6 vko/15 kg. Heinäkuussa tein pienen matkan ja suutuin todella itseeni, kun lentokoneessa ei turvavyö yltänyt kiinni. Matkalta tultuani alkoi dietti. Ruokavalion muutos ja herkut pois. Liikunnalla en pysty pudottamaan, koska olen liikuntarjoitteinen. Nyt heinäkuusta on painoa lähtenyt 18 kg ja sama tahti jatkuu vielä eteenpäin, että polvet kestää edes sen pienen kävelyn päivittäin. Kyllä on hyvä tunne !!
- Josku
YESSSSS kirjoitti:
Kellot rupes soimaan, kun sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten. Nyt olen 50-v nainen. Lääkkeitä tuli paljon ja yksi niistä nosti painoa 6 vko/15 kg. Heinäkuussa tein pienen matkan ja suutuin todella itseeni, kun lentokoneessa ei turvavyö yltänyt kiinni. Matkalta tultuani alkoi dietti. Ruokavalion muutos ja herkut pois. Liikunnalla en pysty pudottamaan, koska olen liikuntarjoitteinen. Nyt heinäkuusta on painoa lähtenyt 18 kg ja sama tahti jatkuu vielä eteenpäin, että polvet kestää edes sen pienen kävelyn päivittäin. Kyllä on hyvä tunne !!
Vaikka liikuntarajoitteinen onkin niin kyllä silti pystyy liikkumaan. Esim. uinti, vesijuoksu/voimistelu sopii hyvin polvivaivaiselle. Liikkua pitää mahdollisuuksien mukaan, auttaa pitämään lihaksia kunnossa.
- näin on
Josku kirjoitti:
Vaikka liikuntarajoitteinen onkin niin kyllä silti pystyy liikkumaan. Esim. uinti, vesijuoksu/voimistelu sopii hyvin polvivaivaiselle. Liikkua pitää mahdollisuuksien mukaan, auttaa pitämään lihaksia kunnossa.
Ei asia ole ihan niinkään, olen liikuntarajoitteinen, tuskalla pääsen rullatuoliin ja kävelee en pysty, en myöskään istumaan jne... Kun jalat tekee stopin kaikkien sairauksien ja suuren ylipainon takia kuten minulla ja myös miehelläni, joka on hoikka ja paino on hieman alipainon puolella,hänenkään jalat ei kunnolla kanna, siihen vaikuttaa tupakka ja sen myötä huonontunut verenkierto...
Vaikka mieheni ei ensinuskonut, eilen sai asiasta konkreettisn näytön lyhyellä kauppa matkalla ja
tarkasti asian lääkäriltä.Kun jalat lyövät stopin, niin ne myös lyövät.Joka asiaa ei ole itse kokenut, ei sitä myöskään pysty ymmärtämään. - Josku
näin on kirjoitti:
Ei asia ole ihan niinkään, olen liikuntarajoitteinen, tuskalla pääsen rullatuoliin ja kävelee en pysty, en myöskään istumaan jne... Kun jalat tekee stopin kaikkien sairauksien ja suuren ylipainon takia kuten minulla ja myös miehelläni, joka on hoikka ja paino on hieman alipainon puolella,hänenkään jalat ei kunnolla kanna, siihen vaikuttaa tupakka ja sen myötä huonontunut verenkierto...
Vaikka mieheni ei ensinuskonut, eilen sai asiasta konkreettisn näytön lyhyellä kauppa matkalla ja
tarkasti asian lääkäriltä.Kun jalat lyövät stopin, niin ne myös lyövät.Joka asiaa ei ole itse kokenut, ei sitä myöskään pysty ymmärtämään.Hyvä että olet saanut itseäsi niskasta kiinni ja painoa pois, varmasti helpottaa liikkumista ja oloa muutenkin. Yritä keksiä sellainen liikuntalaji mitä pystyisit tekemään, tuota uintia tai vesijuoksua suosittelen, koska se ei rasita niveliä.
- ihkunen
näin on kirjoitti:
tarkasti asian lääkäriltä.Kun jalat lyövät stopin, niin ne myös lyövät.Joka asiaa ei ole itse kokenut, ei sitä myöskään pysty ymmärtämään.Eipä se tosiaankaan aina onnistu se liikunnalla laihduttaminen. Tai ylipäätään liikkuminen niin, kuin haluaisi. Itse olen muutama vuosi sitten sairastanut pahan loppuunpalamisen. Aiemmin olin himoliikkuja ja oli tosi vaikea tottuya siihen, että kaikki piti aloittaa alusta. Vähän voi kuvitella, kun miettii, että kilometrin matkan pystyi korkeintaan kåävelemään päivässä ja sydän hakkasi silläkin matkalla, kuin viimeistä päivää.
Nyt vuosien kuluttua olen kuntoutunut aika mukavasti, mutta edelleen on se, että työn lisäksi ei vaan mitenkään pysty harrastamaan hikiliikuntaa, koska unet menee heti. Menee ikäänkuin ylirastuksen puolelle niin helposti. Tietysti asiassa on se, että kun ei saa nukutuksi, ei myöskään palaudu jne. huono kierre. Mutta pikkuhiljaa eteenpäin. Ja itse olen myös laihduttanut böönautin tuomiakiloja VHH-dietillä ja kaiketi stressin väheneminen on niitä myös vienyt pois.
- hhll
Sanoit dietissäsi, että olet vaihtanut vaalean leivän tummaan leipään, vähemmän sokerin takia. MUTTA, seuraappa leipien hiilari arvoja. Olen alkavana diapeetikkona joutunut seuraamaan näitä arvoja, ja olen vähän niinkuin ihmeissäni. Monessa vaaleassa leivässä on sokeri ja hiilari arvot huomattavasti alempia, kuin niin sanotuissa terveellisissä nykyajan RUIS JA TÄYSJYVÄ LEIVISSÄ, joiden pitäis olla niin perskuleen rautaa ja super terveellisiä. Olen löytänyt jopa semmoisia tummia leipiä joissa on sadassa grammassa jopa 12g sokeria, voihan nenä. Varmaan suuntaus johtuu siitä, että enää eivät ihmiset tykkää viljan mausta, vaan täytyy olla jotain hyväää makeutta, ennen kuin kelpaa.(paljolti ehkä kuluttaja vika)Jos tuottaja huomaa, että makeus kelpaa, niin se Pas..a,.t välittää, mikä on terveellistä, tai ei.Nykyään joudun oikein kuluttamaan aikaa enemmänkin, kun haen leipää, missä ei olisi hiilareita ja sokeria paljon. Olen pitänyt haku arvoina hiilareissa alle 40 . ja sokereissa alle 0,7 . Tummissa leivissä ollut tosi vaikeeta löytää. Yllättävää TOSIAAN, Vaaleissa löytyy Hiilarit 33.. ja sokerit jopa 0,3, Merkillistä. MUTTA MITÄ SUOSIT; SITÄ SULLE TUPUTETAAN---
- nekland
Oletko huomanut! Kerro ihmeessä, mitä tummia leipiä löysit, missä hiilarit ja sokerit kohdillaan??
- kaurapuuro nam
nekland kirjoitti:
Oletko huomanut! Kerro ihmeessä, mitä tummia leipiä löysit, missä hiilarit ja sokerit kohdillaan??
Milloin ne ovat sinun mielestä kohdillaan?, niin voin ilmoittaa tänne jos näen jossain sellaista mitä ajattelet voivassi syödä.
- Petteri27
kaurapuuro nam kirjoitti:
Milloin ne ovat sinun mielestä kohdillaan?, niin voin ilmoittaa tänne jos näen jossain sellaista mitä ajattelet voivassi syödä.
limppu?
- HiilariNiinq
Hiilihydraattien määrällä ei ole mitään, toistan, EI MITÄÄN merkitystä laihtumisen kannalta. Kaikki on kiinni ruoan määrästä eikä siitä, että ruoassa on hiilihydraattia. Järki käteen ihmiset, perehtykää asioihin.
- zinxix
HiilariNiinq kirjoitti:
Hiilihydraattien määrällä ei ole mitään, toistan, EI MITÄÄN merkitystä laihtumisen kannalta. Kaikki on kiinni ruoan määrästä eikä siitä, että ruoassa on hiilihydraattia. Järki käteen ihmiset, perehtykää asioihin.
Hiilareilla TODELLAKIN on vaikutusta laihtumiseen ja hyvinvointtiin!!!!!!!!!
Aloitin vähä hiilarisen elämän 1.3.2010 ja olen laihtunut n.15kg!! Olen energinen, ihoni voi hyvin(Söin vuosia e-pillereitä aknen takia ja nyt finnitön),en himoitse ruokia ja herkkuja ja maintisinko jo painoni on pudonnut puolessa vuodessa 15kg!!!!! - Almiira
Mä syön dippendaalina Uotilan leipiä, jossen jaksa itse leipoa ruisleipää. Siinä on yhdessä palasessa hiilareita 10 ja leipä on todella maistuvaa. Olen aina syönyt ruis-sekaleipää, enkä osaa edes ostaa kaupasta vaaleaa. Puurokiintiö tuli täyteen 20 vuotta sitten.
- 5
Jos haluat hoitaa diabetesta luonnollisesti ja oikein, jätä kaikki hiilarit mikä tulee viljasta ja somereista ym, eli vain proteiineja ja rasvoja, hiilarit muuttuu sokereiski ja taas elimistö tarvii myrkkyä nimeltä insuliini ja insuliini taas käskee varastoimaan rasvoja...jne jne, eli nykyinen ruoka pyramidi on aivan oikea, mutta se on vaihingossa laitettu väärin päin ;) puoliksi vitsi mutta totta!
kulttuurit joissa ravinto koostuu pääasiassa proteiini/rasva, ei juurikaan diabetesta tunneta muuten kuin 1 tyyppisenä, synnynnäisenä. - ..........
on kohti SATAA GRAMMAA! Katsoppas vaa-alta kuinka paljon tummaa leipää menee 100 grammaan ja kuinka paljon vaaleeta...
Vissi ero... Joten ihan näin yksinkertaista tämä ei ole................ - Almiira
5 kirjoitti:
Jos haluat hoitaa diabetesta luonnollisesti ja oikein, jätä kaikki hiilarit mikä tulee viljasta ja somereista ym, eli vain proteiineja ja rasvoja, hiilarit muuttuu sokereiski ja taas elimistö tarvii myrkkyä nimeltä insuliini ja insuliini taas käskee varastoimaan rasvoja...jne jne, eli nykyinen ruoka pyramidi on aivan oikea, mutta se on vaihingossa laitettu väärin päin ;) puoliksi vitsi mutta totta!
kulttuurit joissa ravinto koostuu pääasiassa proteiini/rasva, ei juurikaan diabetesta tunneta muuten kuin 1 tyyppisenä, synnynnäisenä.Joopa joo ja munuaiset sanoo poks-poks. Mulla on todettu muutama lisäsairaus, niin siinäpä ei kuule ihan mitä vain syödäkään. Maha ei tykkää ylenmääräisistä rasvanläträyksistä, kun tuo diabeettinen ripulikin on sentäs erittäin kiva juttu. Ai niin, viralliset diagnoosit ovat mikroalbuminuria, gastropareesi ja diabeettinen ripuli.
- LaihduttajaIita
nekland kirjoitti:
Uotilan maalaisruisleipä (7 g / viipale hh:ta)
- LaihuttajaIita2
HiilariNiinq kirjoitti:
´Jos hiilihydraattien määrällä ei ole merkitystä,niin kuinka on mahdollista että olen laihtunut 9 kg alitettuani karppauksen? Siis jättänyt pois perunan,riisin,leivät,pullat ja sokerin.Muuten syön kuten ennenkin.Rasvaa syön enemmän kuin aiemmin (pekonia,voita ja kermaa) ja paljon myös marjoja ja kasviksia.
- Josku
HiilariNiinq kirjoitti:
Täyttää sontaa tuo väite. Nyt olen lähes hiilarittomalla ruokavaliolla Fitfarmin ohjeiden mukaan. Joka 3. viikko on hiilaritankkaus, projekti kestää kaikkinensä 10 viikkoa. Varmasti toimii, tämän projektin jälkeen jatkuu terveellinen elämäntapa muutenkin.
- Josku
LaihuttajaIita2 kirjoitti:
´Jos hiilihydraattien määrällä ei ole merkitystä,niin kuinka on mahdollista että olen laihtunut 9 kg alitettuani karppauksen? Siis jättänyt pois perunan,riisin,leivät,pullat ja sokerin.Muuten syön kuten ennenkin.Rasvaa syön enemmän kuin aiemmin (pekonia,voita ja kermaa) ja paljon myös marjoja ja kasviksia.
No ei kyllä noissa rasvoissakaan ole mitään järkeä, kaikki ns. huonoja rasvoja!!! Noiden sijaan pitäisi käyttää esim. kalaa ja suosia ruuanvalmistuksessa esim. oliiviöljyä ja lisäksi vielä Omega 3. Kyllä noilla rasvoilla saa kolesterolit pilviin!!! Herätys!!
- Lyylisekirjottaa
Josku kirjoitti:
No ei kyllä noissa rasvoissakaan ole mitään järkeä, kaikki ns. huonoja rasvoja!!! Noiden sijaan pitäisi käyttää esim. kalaa ja suosia ruuanvalmistuksessa esim. oliiviöljyä ja lisäksi vielä Omega 3. Kyllä noilla rasvoilla saa kolesterolit pilviin!!! Herätys!!
On se vaan kumma että kun rasvoja (kovia enimmäkseen) tässä on syöty kohta vuoden niin paino senkun laskee ja veriarvot paranee ja verenpainelukemat on todella hyvät!! Olokin on NIIN paljon parempi kun ennen,energisempi.
- HiilariNiinq
On yhdentekevää onko vaikka leivässä 50% vai 80% hiilihydraattia. Yksi gramma hiilihydraattia sisältää energiaa 4 kcal, samoin kuin yksi gramma proteiinia. Yksi gramma rasvaa taasen sisältää 9 kcal energiaa. Hiilihydraatit sisältävät siis SAMAN verran energiaa kuin proteiinit. Laihtumisen kannalta on oleellista ainoastaan se, kuinka paljon energiaa syöt kulutukseesi nähden. Vaikka söisit pelkästään hiilihydraatteja, mutta vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Tästä johtuen hiilihydraattien suhteellisella määrällä ravinnossa ei ole laihtumisen kannalta merkitystä.
Monet laihtuvat jättämällä pois ruoat, joissa on korkea hiilihydraattipitoisuus ja tästä syystä luulevat, että laihtuminen johtuu nimenomaan hiilihydraattien puuttumisesta. Näin asia ei kuitenkaan varsinaisesti ole. Käytännössä kaikki hiilihydraattipitoinen ruoka on sellaista, jota ihmiset syövät usein ja paljon. Leivät, pullat, leivokset, pasta... käytännössä siis kaikki jauhoista tehty. Pastalla saa suhteellisen pienellä ruokamäärällä ahmittua yli puolet päivän energiantarpeesta yhteen annokseen. Hiilihydraatit eivät lihota siinä missä proteiinitkaan vaan kyse on pelkästään määrästä, ja hiilihydraattipitoisia ruoka-aineita syö helposti enemmän.
Keittämättömässä riisissä on toki saman verran energiaa kuin keittämättömässä pastassa sataa grammaa kohden, mutta riisi laajenee niin paljon keitettäessä, että se on loppujen lopuksi suhteellisen kevyt lisuke. Peruna on sitäkin huomattavasti kevyempi, perunassa on energiaa vajaa viidennes verrattuna riisiin ja pastaan (per 100 g). Peruna sopii siis laihduttajallekin, siinä missä muukin ruoka. Perunassa ei ole paljon kuitua ja hiilihydraatit ovat nopeasti liukenevia, joten nälkä tulee nopeammin verrattuna kuitupitoiseen ja hitaasti vaikuttava hiilihydraatteja sisältävään ruokaan. Joten tässä tapauksessa, kuten laihdutuksessa yleensä, palaamma oman mielen heikkouteen/vahvuuteen. Osaatko olla syömättä vaikka mahaasi kurnii, mutta ruoka-aika ei ole vielä?
Itse laihdutin kilon viikkoon (yht. 10 kg) syömällä ruokaa, jossa oli hyvin korkea hiilihydraattipitoisuus. - Epäonnistunut karppi
Jos hiilarien määrällä on merkitystä, niin kuinka on mahdollista, että en laihtunut vähähiilarisella dieetillä lainkaan? Vedin ihan kuuliaisesti voit ja pekonit ja oliiviöljyt, jätin pois leivät ja perunat ja hedelmätkin - ei mitään vaikutusta painoon.
- Epäonnistunut karppi
Josku kirjoitti:
Ei se kaikilla mitä kolesteroleja pilviin nosta, paitsi ns. hyvän kolesterolin, joka saa korkea ollakin. Joillekin niin käy, mutta useimmille ei. Aika moni karppaaja on mittauttanut noita veren rasva-arvoja, ja monilla ne ovat suorastaan parantuneet karppiruokavalion myöta. Jotta herätytä itsellesi vain!
Itse käytän niin voita ja pekonia kuin oliiviöljyä ja rasvaista kalaa, aina kulloisenkin ruoanlaittotarpeen mukaan, eikä ole mitään kolesteroliongelmia. Itsehän en karppaa koska en sillä tavoin laihtunut, mutta kokeiluni aikana opin, ettei voita välttää tarvitse.
- ujmni
Onpa hienoa, että joku onnistuu. Tsemppiä ja hyvää oloa jatkossakin :)
- ¨ ¨
"Aikaisemman kahden lautasellisen sijaan syön lämmintä ruokaa vain yhden lautasellisen"
Ravintotieteistä en mitään tiedä, mutta jo pelkästään tuo selittää painon vähenemisen.- lärvinaamakirja
liika on liikaa myös ja erityisesti vhh-potilaille.
- Minde1977
lärvinaamakirja kirjoitti:
Päivän kokonaismäärä on se ratkaiseva. Mä olen kuullu usein siitä, et parhaan tuloksen saa, kun lisää hevi-osaston määrää n. 500 g päivässä, syö tasaisesti n. 4 tunnin välein ja liikkuu 2-3 kertaa viikossa vähintään sen 30 minsaa kerralla. Ei oo ees vaikee saavuttaa. Mä joudun monesti syömään vielä kotona isomman iltapalan, koska hoitoalalla iltavuorot on kiireisiä. En siis ehdi syömään tarpeeks päivän aikana, joten on syötävä vielä kotona jotain terveellistä, ettei tartte mennä nälkäisenä nukkumaan. Mulle itelleni tää rytmi toimii parhaiten, jos töissä on hullu kiire niin kiskon naamaani edes omenan tai pienen jugurtin, ettei tule huono olo liian pitkistä ruokaväleistä. En tällä tarkota, et pitää vetää koko päivän kalorit iltapalalla yhdellä kertaa, taatusti on huono olo seuraavan yön mut järki käteen siinäkin. Iltapalaa ei ole mikään pihvi raskaan kermakastikkeen kera, mä syön usein hedelmää, puuroa, jugurttia. Niissä on terveellisiä kuituja eikä ole liian raskasta et nukahtaminen häiriintyy.
- Lyylisetaaskirjottaa
lärvinaamakirja kirjoitti:
Minkälainen potilas on VHH????
- veiks *
Lyylisetaaskirjottaa kirjoitti:
Minkälainen potilas on VHH????
Varmaankin sellainen, jonka tuo hölmö dieetti on sairastuttanut pidemmän päälle vedettynä ;)
Kohta niitä on enemmänkin...
- laihtuja
Ite tuli kans vaihdettuu vaalee tummaan ja rupesin syömään aamuisin myslejä niin pysyy pitempään kylläisenä ja saa kuituja. En oikeastaan pienentänyt annoksia, vaan lisäsin hedelmien ja salaatin käyttöä. Lopetin turhien sipsien, karkkien ja limujen juonnin/syönnin ( vkl. jonkin verran ettei hulluks tuu :) )
22.3.2010
16v/170cm/84Kg/97cm
11.8.2010
17v/170cm/74kg/87cm
Nyt oon varmaan 17v/170cm/73kg/84cm
Tavote ois joku 70-72kg/80cm- Entinen hiilarihiiri
Hiilarit minimiin eli peruna, pasta, riisi, leipä, vehnäjauhot ja sokerit. Syön noin viiden tunnin välein ja ahmimishimo lähtenyt ja verensokerin heittelyt. Olo energinen!! Ei vois olla helpompaa dieettiä. Tästä tulee elämäntapa. Kaloreiden laskeminen aivan turhaa. Lisäksi verenpaine laskenut, yöuni parantunut, mieliala. Jätin pois jopa masennuslääkkeet, joita käytin yli 5 vuotta!!
nyt ennenkun lähdette muuttamaan elämäänne parempaan suuntaan kuten ap on onnistuneesti ainakin jossain määrin tehnyt, muistakaa pari asiaa
-Lihas ei säily (eikä tietenkään kasva) ilman ärsykettä eli reeniä
- optimaalinen painonpudotus n. 0,5kg/viikko. kaikki muu menee lihaksista
- Jokaiselle ihmiselle voidaan laskea kokonaisaineenvaihdunta. sisältää käsitteet perusaineenvaihdunta X
aktiivisuus kerroin (kertoimet löydätte netistä)
- perusaineenvaihdunta on energiankulutus vuorokaudessa kun olet tekemättä yhtään mitään
- kokonaisaineenvaihdunnasta vähentämällä tai siihen lisäämällä pääsette joko painonpudotukseen tai massankasvatukseen. --> painoa pudottaessa on hyvä aloittaa vähentämällä kok. aineenvaihdunnasta -500kcal , eli päivän kaloritarpeestanne.
- juuri SINULLE sopivan ruokavalion laskemisen jokaiselle päivälle vaatii tarkkoja laskelmia, suosittelen ottamaan yhteyttä personal traineriin.
Jos tavoitteenasi on painonpudotus ja et välitä menetätkö lihasmassaa samalla, etkä ole halukas laskemaan tarkkoja kalorimääriä (suurin hyöty) , voit muuttaa elämäntapojasi AP:n tapaan, yksinkertaisilla ja terveellisillä valinnoilla.
Jos kuitenkin haluat ehkä pysyvämmän muutoksen painosi/elintapojesi kannalta, suosittelen miettimään yllämainittuja asioita.
Läskit jotka ovat tulleet vuosien saatossa, eivät katoakaan kahdessa kuukaudessa.- Josku
Voi hitto ei toikaan pidä paikkaansa "optimaalinen painonpudotus n. 0,5kg/viikko. kaikki muu menee lihaksista ". Olen laihtunut välillä jopa 2.5 kg viikossa, reilu kg viikossa, enkä taatusti ole menettänyt lihaksia, päin vastoin saanut lisää ja kiinteytynyt saliharjoittelun ansiosta. Tosin ylipainoa oli reilusti, joten silloin se myös putoaaa nopeampaa kuin lähellä normaalipainoa olevilla. Pitää ottaa asioista selvää ennen kuin väittää yhtään mitään!!!!
- tommoroni
Josku kirjoitti:
Voi hitto ei toikaan pidä paikkaansa "optimaalinen painonpudotus n. 0,5kg/viikko. kaikki muu menee lihaksista ". Olen laihtunut välillä jopa 2.5 kg viikossa, reilu kg viikossa, enkä taatusti ole menettänyt lihaksia, päin vastoin saanut lisää ja kiinteytynyt saliharjoittelun ansiosta. Tosin ylipainoa oli reilusti, joten silloin se myös putoaaa nopeampaa kuin lähellä normaalipainoa olevilla. Pitää ottaa asioista selvää ennen kuin väittää yhtään mitään!!!!
Huomaan että et näistä asioista mitään tiedä, joten en ala kanssas väittelemään. lihasta et kuitenkaan ole saanut lisää, koska lihas ei kasva ilman rakennusaineita, eli sun tarvis syödä yli kokonaiskulutuksesi jotta saisit niille edes rakennusaineita. dieetin alussa kehosta poistuu nesteitä jolloin painonpudotus saattaa näkyä jopa muutamana kilona ensimmäis(t)en viikon aikana.
- newbranch
Oliko liikkuminan samanlaista, vai riittikö pelkästään ruokavalion muutokset.
Miten lopetit tupakoinnin? Minä totesin tänään, että on tullut vähennettyä tupakointia ja saattaisin pystyä lopettamaan tupakoinnin vahtamalla tupakan menthol-eugalyptys makeisiin. - 15
Pitäsi itsekin tässä kyllä nyt alkaa katsomaan mitä syö. Tulee helposti vedettyä 3 pussia sipsiä viikossa ja siihen siideriä perään. Painoa tullut kesästä 4 kiloa lisää...onneksi olen siunattu nopealla aineenvaihdunnalla niin saan syödä lähes mitä vaan.
- Onnistuu se
Mulla on pumppuvika seurauksena liiasta syömisestä. Olen aina luullut, etten pysty rajoittamaan syömistäni. se on ollut omaa ennkkoluuloani, koska heti taudin ilmettyä alkoi paino laskea.
Paino laski, koska:
- En syönyt enempää kuin jaksoin
- Vaihdoin terveellisempiin
- Harrastan joka päivä jonkin verran kevyttä liikuntaa. Ranrnpaa en enää edes pysty, kun pumppu estää vaikka nitrot vähän auttavatkin.
On parempi huolehtia itsestään ajoissa kuin vasta pakon edessä.- Terve mies
Tuolta oikeat tiedot osastolta terveys.
http://mave.foorumi.eu/index.php
Ketjun aloittaja noudattaa THL:n ohjeita jotka aiheuttavat mm diabetestä ja sydäntuteja!
- jos vaan kokeilet
Ja minä tein ruokavaliomuutoksen vaikka ei ollut tarkoituskaan laihtua, samalla kuitenkin olen laihtunut 1½ kuukaudessa jo 4kg ja olo on huippuhyvä. Itse jätin leivän (joskus kauraleipää), monet viljat, pullan, sokerin ja kevyet tuotteet pois. Tilalle paljon tuoreita kasviksia salaatteja, hedelmiä, pähkinöitä, manteleitä, marjoja, pellavansiemeniä, maustamatonta jogurttia, kanamunia, kalaa, hunajaa, tummaa suklaata kahvin kanssa. Lisänä Dvit. tabletit. Eikä maksa edes sen vertaa kuin aikaisempi ruokavalio.
Minä olin ennen herkku suu, söin usein paljon keksiä kahvin kanssa, iltaisin pari lasi maitoa ja pulla ennen nukkumaan menoa. Mutta kun alkoi paino raskahkoissa pajavarusteissa riipoa 100 kiloa, tein päätöksen että jotain on tehtävä. Lopetin kerralla keksin syönnin, maito vaihtui kevyt maidosta rasvattomaan maitoon, sinnittelin nälässä ja söin vasta kun oli kova nälkä. Huomasin nimittäin että jos piti masun täynnä aamulla piti se pitää sellaisena koko päivä, ja jos vain söikin kevyemmin ja hieman vajaammin, eipä ollutkaan tarvetta ahmia pitkin aamua. ihmeellistä?? Joskus tuli äkki lähtö ja "tankkaus" aamulla jäi, niin eipä ollut tarvettakaan?? Joka tapauksessa paino putosi kolmessa kuukaudessa 11kiloa. Tuntui hassulta kun käveli ulkona vaikkapa postilaatikolle, ja laittoi käden vatsalle oli se niin litteä ja sixpac tuntui:) kolmen kuukauden päästä aloin pikku hiljaa lisäämään ja palkitsemaan itseäni syömällä keksiä jos olen ollut tehokkaana koko päivän. Nyt paino on puolentoista vuoden aikana pudonnut kaikkiaan 15 kiloa, ehkä hieman enemmän. Vaikka syön miltei saman määrän keksejä, toki koitan syödä niitä vähemmän mutta ovat niin pahuksen makeita.
Liikuntaa en lisännyt ollenkaan, vain pienellä muutoksella mitä syö, oli noin suuri vaikutus. Nyt olen hieman lisännyt myös liikuntaa.
Mielestäni laihdutus oli kyllä helppo, mutta päätös laihduttaa tuli kyllä sisältä päin:) Itse en alusta asti merkinnyt painoa ylös, mutta oli mielenkiintoista huomata kuinka se putosi pikku hiljaa, ja myös ympärys mitta masun kohdalla pieneni huomattavasti. Siinäkin jäi alkumitta ottamatta, vaan olin jo pudottanut vissiin viitisen kiloa painoa ennen kuin aloin mittaamaan ympärysmittaa, mutta sekin pieneni toistakymmentä senttia. Ennen kuin hävitin vahingossa alkuperäisen narun jolla sitä mittasin. Juuri tuollaiset näkyvät muutokset kannustaa jatkamaan:)
Tsemppiä jokaisella jolla on tarve laihduttaa:)- Parempi elämä
Tätä samaa on toitotettu meillä jo pitkään.
Nyt kuitenkin tutkimukset ovat paljastaneet, ettö ns. kovat rasvat eivät
olekaan terveydelle vahingollisia. Eli tämään sitä ja huomenna tuota.
Ja lisäksi aivot tarvitsevat nimeomaan rasvaa.
Miten olisi liikunta ja sen lisääminen?- mielenkiintoista..
"aivot tarvitsevat nimeomaan rasvaa"
Jaa, onko esittää lähdettä? Minä kun olen ollut siinä uskossa että aivot saa energiansa sokerista. - monipuolista
mielenkiintoista.. kirjoitti:
Jaa, onko esittää lähdettä? Minä kun olen ollut siinä uskossa että aivot saa energiansa sokerista.Mun ymmärtääkseni taas aivot tarvitsevat hiilareiden lisäksi hyviä öljyjä. Hyviä öljyjä saa ainakin kalasta ja pähkinöistä. Toi "sokeri" on ehkä vähän kärjistetty.
- tiedoksi...
mielenkiintoista.. kirjoitti:
Jaa, onko esittää lähdettä? Minä kun olen ollut siinä uskossa että aivot saa energiansa sokerista.aivoista 60% on rasvaa, joten maalaisjärjellä ajateltuna myös energia saadaan rasvasta
- kuntoilijatar
Minusta on hyvä,ettet ole alannut hiilihydraatittomalle ruokavaliolle,vaan nimenomaan pienentänyt ruoka-annosten kokoja ja suosinut rasvattomia tuotteita,kuitenkin kohtuullisin,pienin muutoksin.Usein liian suuri muutos ruokailutottumuksissa,kuten esimerkiksi täysin hiilariton ruokavalio,on vaikeaa ja tuntuu mahdottomalta..Tällaisilla pienillä muutoksilla tulokset eivät välttämättä näy niin nopeasti,mutta ei myöskään tule kilot heti takaisin!Olen nähnyt monta,joilta on hiilarittoman ruokavalion ansiosta paino tippunut ennätysvauhtia,mutta aika äkkiä kilot on myös tullut takaisin,kun on palattu "normaaleihin"ruokailutottumuksiin.Lisäksi lihaksethan tarvitsevat hiilareita.Ilman hiilareita alkavat lihaksetkin surkastua..Varsinkin urheilullisten ihmisten ei mielestäni kannata jättää hiilareita pois. Kohtuus siis kunniaan!Tässä se nähdään,miten sekin tuottaa tuloksia!:)
- 5+7=12
jatka vain eteenpäin ,älä palaa entiseen.
- wjk1949
elämäntapa muutoksella vuodessa 17,5 kiloa:
Se tarkoittaa kuutena aamuna viikossa n 2 ja ½ tunnin sauvakävelyä ja radikaalia ravinnon kevennysta / vähennystä ja yleisen " mussutuksen " lopettamista.
Onnistuu keneltä tahansa jolla on reilusti ylipainoa !
SISULLA JA SYDÄMELLÄ-- Vitunläskit
Olette vain läskejä, ettekä koskaan tule siitä miksikään muuttumaan, ei nyt, ei ensi vuonna, ei koskaan!
- kiirikki
Vitunläskit kirjoitti:
Olette vain läskejä, ettekä koskaan tule siitä miksikään muuttumaan, ei nyt, ei ensi vuonna, ei koskaan!
Sinä taas olet laihduttanut varmaan aivoistasikin sen 60 %:n rasvaosuuden..
- dffdsfds
Täältä useita ilmaisbonuksia. Liittyminen on helppoa, syötä vain sähköpostiosoite ja saat viikottain mahtavia no-deposit bonus tarjouksia suoraan sähköpostiisi!
http://TheNoDepositBonusNewsletter.net/t/[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883