Milloin ensimmäinen Joulu yhdessä?

Jouluyksin

Äskeinen viestini ei näköjään lähtenyt, joten kysymys uudestaan.

Milloin vietitte ensimmäisen yhteisen Joulun. Asuitteko jo yhdessä tai jos ette asuneet, niin kauanko olitte tapailleet/seurustelleet? Haluaisin kuulla lähinnä sellaisista suhteista kokemuksia, missä ollaan oltu jo ihan aikuisia ja ollaan haluttu edetä kohti kunnon parisuhdetta eikä mitään räpellystä.

Kiitos!

17

3269

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirisasrita

oltu yhessä ehkä 3kk...siitä lähtien kaikki joulut vietettiin yhessä....yhteensä 8 joulua...

• onnea teille

rakastuneita ja tosimielellä kun olimme aloittaneet seurustelun , yhteenkin muutimme tosi nopsaan.
      Onnea kesti lähes 6v:tta , mukavia muistoja jäi jouluistakin :)

• ggggggggggg

Kun rakastaa, haluaa yleensä viettää varsinkin juhlapäivät yhdessä, eikä se riipu yhdessä asumisesta. Yhteinen kokemus vuoden suurista juhlista on mieluisaa ja lähentää, siihen on hyvä pyrkiä. Ajankohta riippuu tietysti siitä miten seurustelussa on edetty ja myös ihan käytännön tekijöistä, sukulaisistakin.

• Man from the moon

tapaamisesta viettiin eka joulu anoppilassa. Hyvin otettiin juhlimaan mukaan ja tunsin olevani yksi suvusta. Kunnon parisuhdetta heti kaavailtiin alusta asti ja nyt on 10 kk poikakin jo vaikka 2 vuotta ollaan vasta oltu yhdessä.

• missäjoulu

Me ollaan seurusteltu 3v 3kk eikä olla vietetty yhtään ainoaa joulua yhdessä. Tietysti poikaystävän perhe on joka vuosi käynyt kahvilla/ovella tuomassa tervehdyksen ja jonkun lahjan ja halaukset meidän koko perheelle ja aattona mä oon joka kerta ollu aamupäivän poikaystävän sukulaisten kanssa hänen mummin luona, mutta mennyt aattoiltapäivällä kotiin perheeni ja mummin kanssa syömään kotiin. ja poikaystäväni on siirtynyt mummeineen heille kotiin syömään illallisen lahjat jne. eli sitä koko jouluaattopäivää ei olla ikinä vietetty kokonaan samassa paikassa.

En tiedä oikeen mistä se johtuu kun se on tosi poikkeuksellista...kaveriki ihmetteli et koska te sit meinaatte, sit ku ootte naimisissa vai...mut en minä tiedä. Toisaalta sitä miettii sitä omaa perhettä. meil on kuitenkin niin pienet perheet (4 jäsentä kummallaki) ja sitte meillä on mummi aaton ja poikaystävällä mummi ja mamma aaton ni ollaan kumpiki aika merkittävä osa sitä oman perheemme joulun viettoa...jos siitä lähtis pois toisen perheen luo viettämään ni...jäis vähän tyhjäks noiden muiden näkökulmasta..ja vielä jos sisko lähtis oman poikaystävänsä perheen luo viettämään aaton ni vanhemmilla ei ois ku mummi kotona heidän kanssaan viettämässä sitä..ja toisaalta sitä myös haluaa olla oman perheen kanssa jouluna. toisaalta haluaisin olla joskus mukana poikaystäväni joulussa ihan alusta loppuun...kakspiippuinen juttu, e tiedä mitä tekis. mikä olis oikein. näkökulmia?

• ....................

..toisessa aikaisemmassa suhteessa (kesti 8v.) ei vietetty yhtään joulua yhdessä. Asuttiin yhdessä opiskelupaikkakunnalla ja molempien perheet kaukana ja eri paikkakunnilla. Todettiin, että me saadaan olla yhdessä se n. 363 päivää vuodessa ja kun molemmille oli tärkeää saada viettää joulua omien vanhempien kanssa (joita muutenkin nähtiin harvoin), niin päätettiin olla tekemättä asiasta ongelmaa ja viettää joulut erillään. Yleensä Tapanina jo palailtiinkin sitten yhteiseen kotiin ja vietettiin yhteinen minijoulu silloin. Isompi "ongelma" tai ihmettelyn aihe se tuntuikin olevan kaikille muille..

Tän toisen eksän (kesti vajaa 3 v.) kans vietettiin kaikki kaksi joulua yhdessä, koska molempien vanhemmat asuivat niin lähekkäin (alle 100km), että saatettiin käydä aattoaamuna toisessa paikassa puurolla ja siirtyä sitten illaksi toiseen. Kummankin vanhempien luona ehdittiin käydä näin.

Nyt ois taas uuden kans eka joulun vietto edessä.. :) ei olla ees puhuttu miten tehdään, periaatteessa olis mahdollisuus tehdä samoin kuin tän edellisen kans, mut en tiiä. Ei asuta yhdessä, niinkuin näiden kahden edellisen kans asuin.

Kun ei ole lapsia (vaikka ihan aikuinen, yli kolmekymppinen olenkin), niin ei toistaiseksi ole ollut tarvetta viettää joulua kulloisenkin kumppanin kanssa kahden. Tuntuu, että kyllä ne lapset se joulun kuitenkin tekevät..

• .......

Ei toi mun mielestä mitenkään poikkeuksellista ole. On ihan normaalia viettää joulua oman perheen parissa ja siitä sitten pikkuhiljaa alkaa viettää enemmän jouluja yhdessä. Kyllähän teillä kuitenkin tuota yhteistäkin joulun viettoa näyttää olevan.

• merry xmas

Me oltiin seurusteltu noin 9 kuukautta, kun vietettiin eka joulu yhdessä. Ei vielä virallisesti asuttu yhdessä, mutta käytännössä kyllä oltiin aina kun pystyttiin samassa kämpässä. Jotenkin itse olin ajatellut, että mä kai sitten menen omille vanhemmilleni ja hän omilleen, mutta mies ilmoittikin, että hän haluaa viettää joulun mun kanssa. :) Meillä on sikäli hyvä tilanne, että kummankin vanhemmat asuu samassa kaupungissa, joten pystytään viettämään aikaa kummankin perheen luona. Se oman perheen kanssa olo jouluna on kuitenkin kummallekin tärkeetä. Meille on tässä neljän vuoden aikana kehittynyt jo kunnon toimiva rutiini siihen, että milloin mennään hänen vanhemmilleen ja milloin sitten siirrytään minun vanhemmilleni. On jo kehittynyt omia jouluperinteitä meillekin. :) Mukava on taas odotella nopeasti lähestyvää joulua. Tätä viestiä kirjoittaessa tulikin jo vähän joulumielelle. :) Leppoisaa joulunodotusta kaikille.

• 456789

Olemme seurustelleet ja asuneet yhdessä 4 vuotta. Emme vietä joulua kotonamme kaupungissa vaan haluamme rakkaiden ihmisten luokse. Vanhempani ja mieheni vanhemmat asuvat kaukana toisistaan ja mieheni haluaa olla jouluna aina kotonaan, kaikki veljet menevät aina sinne myös. Itsekin haluan olla vanhempieni luona, sillä sinne tulee aina myös sisarukset lastensa kanssa. Haluaisin toki olla oman rakkaimpani kanssa jouluna, mutta koska kumpikin haluaa olla lapsuudenkodissaan, niin olemme ratkaisseet tilanteen sitten näin. Joulupäivän iltana olemme palanneet omaan kotiimme aina.

OIemme siis jo 3-kymppinen pariskunta, ei lapsia, vielä. Olen miettinytkin, että kuinkas sitten kun on lapsia. Varmaan pitää viettää joka toinen joulu anopilla ja joka toinen joulu minun lapsuudenkodissani. Siihen en lähde että kummassakin paikassa käydään, ihan jo välimatkojen takia. En halua viettää koko joulua autossa istuessa. Haluan rauhoittua jouluna yhdessä paikassa enkä rehata lahjoja eestaas ja ajella ympäri kyliä paikasta toiseen.

• shokkihoitoa

Meillä ensimmäinen joulu yhdessä tuli n. 5 kk tapaamisen jälkeen. Tarkoituksena viettää joulua miehen vanhempien kanssa. Likkakaverini oli aivan kauhuissaan kuinka uskallan lähteä heti "pataan" ja keskelle korpea mökkiin ihmisten kanssa keitä en edes tunne. Mutta tunsinhan mieheni, se riitti. Ja olin jo liki 3-kymppinen aikuinen nainen, enkä osanut enää vierastaakaan. Tosin hiukan kävi pelottamaan kun toinen miniä totesi kuullessaan joulusuunnitelmista "Oleko varma?...No, onnea vaan!".

No joulu tuli. Ajoimme yhdessä mökille. Olen hyvin helposti ihmisten kanssa toimeen tulevaa sorttia, mutta anopin kanssa yhteisen rennon jutustelun syntyminen oli vaivalloista. En ollut koskaan tavannut ihmistä, joka oli niin vaikeasti lähestyttävissä. Toki olin saannut tästä jo väläyksen ensivisiitillä kun minusta suorastaan tuntui että hän yritti loukata sanomisillaan. Mutta mieheni kertoessa äitinsä olevan hmmm....hiukan erikoinen, ajattelin että tämä ei ehkä osanut vain ilmaista itseään oikein ja niin kuin halusi.

Olimme perillä aaton aattona. Ja ensimmäinen yö mökillä. Otimme illalla parit hömpsyt ja anoppi askarteli joulua. En arvannut vielä mennä mukaan, hän kun oli selvästi heillä keittiön valtias, tosin kun mitä olin omassa kotonani tottunut. Ilmapiiri oli vielä jäykähkö, mutta appiukko yritti pitää tunnelmaa rentona.

Kävimme saunassa ja tultuamme takaisin anoppi oli aivan SEIS. Oli juonut itsensä änkyräkänniin. Heitteli astioita ja kolisteli mielenosoituksellisesti keittiössä. Olin kuin puulla päähän lyöty. Yritin olla tuijottamatta ettei ärsyyntyisi lisää. Mieheni kävi kysymässä että tarviiko apua jossain, että voidaan kyllä auttaa... Sai vain tuhahduksen vastaansa. No aloimme jo hiissata itseämme nukkumaan kun anoppi sai sen seitsemännen raivokohtauksen. Heitteli tavaroita seinille ja kiroili niin paljon kuin lähti. Lopulta sai koko mökkiä ravistelevan itkukohtauksen ja kävi tinttaamaan lisää viinaa. Mieheni jäi hänen seurakseen juttelemaan ja selvittämään mistä kaikki johtui, itse lähdin karkuun toiseen huoneeseen lukemaan.

No anoppi sammui aamuyöstä ja oli taas aamupalan aikaan oma "hilpeä" itsensä. Lähdettiin mieheni kanssa reippailleen ulos ja hakemaan hänelle havuja. No, kun tulimme takaisin oli taas koko show käynnissä. Pari lautasta rikki lattialla ja anoppi yhtä tulta ja tappuraa. Miehensä yritti hyssytellä, mutta tilanne meni vaan pahemmaksi. Lopulta mieheni meni mukaan selvittelemään tilannetta ja koko mökki helisi perustuksillaan kun anoppi kiukkuili takaisin.

Menin hiljaa ulos ja soitin vanhemmilleni kertoakseni kuinka ikävä minulla heitä on....ja toivotin Hyvää Joulua! "Juu...ihan kivaa kuuluu...EHKÄ vähän "erilainen" joulu kun meillä...."

• Alkuper.

Siis jos joulua emme vielä viettäisi yhdessä niin itselleni olisi tulossa sellainen Joulu, jonka viettäisin yksin ellei sitten joku ystävä kutsu Joulua viettämään luokseen.

• täällä....

Miksi teet niin suuren numeron tästä? Etkö nyt vaan voi viettää miehen kanssa joulua, vai haluatko olla sen yksin? Eiköhän kyse ole siitä mitä itse haluatte? Outoa kysellä täältä mileipidettä asiaan...

• Alkuper.
        täällä.... kirjoitti:

Miksi teet niin suuren numeron tästä? Etkö nyt vaan voi viettää miehen kanssa joulua, vai haluatko olla sen yksin? Eiköhän kyse ole siitä mitä itse haluatte? Outoa kysellä täältä mileipidettä asiaan...

en ole kysymässä mielipidettä asiaan :D. Halusin kuulla muiden kokemuksia en mielipiteitä, koska jokainen pari taplaa tyylillään. Silti on valaisevaa kuunnella miten muilla on asioita hoidettu.

En tiedä kuka täällä vakuuttelee tai vahvistelee mitään tai siis mitä täällä nyt sitten vakuutellaan tai vahvistellaan? Toisekseen en ymmärrä miksi sinua häiritsee sellainen, että kysyn tällaista asiaa täällä netissä.? Se kuinka tärkeä mikäkin asia on kenellekin on ihan oma asia. Minä en ole ilmaissut täällä asian tärkeyden astetta mitenkään vielä aiemmin. Voin sen kuitenkin nyt kertoa, että asia on tärkeä minulle. Joulua en haluaisi viettää yksin, mutta tälläiset asiat eivät riipu vain itsestä.

• joulut aina yhdessä*
        Alkuper. kirjoitti:

en ole kysymässä mielipidettä asiaan :D. Halusin kuulla muiden kokemuksia en mielipiteitä, koska jokainen pari taplaa tyylillään. Silti on valaisevaa kuunnella miten muilla on asioita hoidettu.

En tiedä kuka täällä vakuuttelee tai vahvistelee mitään tai siis mitä täällä nyt sitten vakuutellaan tai vahvistellaan? Toisekseen en ymmärrä miksi sinua häiritsee sellainen, että kysyn tällaista asiaa täällä netissä.? Se kuinka tärkeä mikäkin asia on kenellekin on ihan oma asia. Minä en ole ilmaissut täällä asian tärkeyden astetta mitenkään vielä aiemmin. Voin sen kuitenkin nyt kertoa, että asia on tärkeä minulle. Joulua en haluaisi viettää yksin, mutta tälläiset asiat eivät riipu vain itsestä.

en minäkään ymmärtänyt tuota tarkennuksen tarvetta asiaan. Mutta iha kiva, tehkää ihmeessä niinkuin kummallekin sopii :)

• .Sahara..

Emme ole vielä viettäneet joulua yhdessä. Olemme seurustelleet vasta reilun puoli vuotta. Kohta pitäisi kuitenkin alkaa miettimään mihin suuntaan lähdemme. Asumme samalla paikkakunnalla, mutta minun vanhempani lähempänä. Miehen vanhemmat taas kauempana etelässä, joten en millään haluaisi lähteä matkustamaan yli 300km jouluna. Joulu tarkoittaa minulle rauhoittumista ja yhdessäoloa, joten olisi omituista lähteä "kesken kaiken" ajamaan jomman kumman vanhempien luokse. En suoraan sanottonu pysty kuvittelemaan itseäni missään muualla kuin vanhempieni luona jouluna, joten ajatus siitä että vuorottelisimme joulun vietossa tuntuu kummalliselta. Ajattelimme alustavasti, että vietämme joulun erillään kumpikin omissa lapsuuden kodeissaan, mutta en tiedä jos ikävä yllättää. Minä olen vielä opiskelijaelämässä, mutta mies töissä joten lomani on pidempi ja olen tottunut olemaan uuteen vuoteen saakka lomalla.

Kiitos niille, jotka kertoivat omia ajatuksiaan.

• jkdfbnlkadjbf

Kyllä me joulut on vietetty yhdessä niin kauan kuin olemme toistemme olemassaolosta tienneet, päivällä käydään miehen sukua tapaamassa ja illalla minun. Ekana jouluna olimme seurustelleet puolisen vuotta, ja muistaakseni tapasin miehen vanhemmat ja sisarukset juuri tuolloin jouluna ekaa kertaa.

Kotosalla voi joulua viettää sitten joskus jos on lapsia. Tai kyllästyy sukulaisiin :)

• ,.-.,.-.,.-.,.-.,

Viime joulu vietettiin kumpikin omien vanhempien luona. Tästä joulusta ehdotin, että menisimme minun vanhempieni luo aatoksi, olisimme yötä siellä ja lähtisimme seuraavana aamuna miehen vanhempien luo. Kävisimme siellä syömässä ja vaihtamassa lahjat ja jatkaisimme joulupäivää kahdestaan kotona.

Mutta eipä käy miehelle.

Ei halua tulla minun vanhempieni luo, koska siellä on myös isäni veli perheineen. Mukamas sitten liikaa hössötystä ja liikaa ihmisiä. Haluaa olla kotona ja mahdollisesti myös tehdä puoli päivää töitä.

Minä haluaisin viettää joulun perheeni JA miesystäväni kanssa. Haluaisin käydä aattoaamuna hautausmaalla ja viettää perinteisen perhejoulun. Ainoa syy tähän on isoisäni, joka on jo aika vanha, eikä montaakaan joulua enää keskuudessamme vietä (näin olen ajatellut viimeiset 6-7 vuotta ja edelleen se täällä menee ja touhuaa ympäriinsä).

Haluaisin myös viettää toisenlaisen joulun vain miesystäväni kanssa.
        Kamalaa kun pitää revetä kolmeen paikkaan samana päivänä samaan aikaan.

Vaikka onhan meillä noita yhteisiä jouluja edessä vaikka kuinka monta (toivottavasti).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe