Millainen alue on Kiviranta???

muuttaja1

Olen muuttamassa ja sieltä tarjottiin asuntoa. Kivirannan koulun vierestä, punaiset kerrostalot. Kuulema ollut rauhatonta aluetta, onko vieläkin?? Kannattaako muuttaa?? Ei jaksais pelätä että auto viedään/hajotetaan....

56

5727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yguhknfdnvrmfl

      Kivirannan uusi asuinalue (joen rannalla) on hyvämaineista ja melko hintavaa. Muu Kiviranta tunnetaankin laajasti yhtenä Tornion slummialueena, varsinkin pahamaineiset kerrostaloalueet. Todella levotonta ja melko vaarallista aluetta. Maahanmuuttajat, juopot ja narkkarit sekä muu "yhteiskunnan pohjasakka" yleensä asustaa juuri näillä epäilyttävillä kerrostaloalueilla. Myös Pudas on suurimmaksi osaksi "slummialuetta". Jos haluat alueelle, jossa autosi jätetään rauhaan, suosittelen ns. "Uutta Pirkkiötä" Kirkkoputaan rannalla. Siellä on suuria ja kalliita omakotitaloja, mutta myös hyväkuntoisia ja edullisempia rivitaloasuntoja. Kerrostaloja Pirkkiöstä ei löydy. Myös Miukki on rauhallista ja melko kaunista kerrostalovaltaista aluetta. Useista kerrostaloasunnoista on kauniit näköalat Tornionjoen yli kaupunkiin. Toki nämä alueet ovat hintavempia kuin kurja Kiviranta, mutta laadusta, rauhasta ja turvallisuudesta kannattaa maksaa. Eikös?

      • Toki toki

        Eli tuon perusteella muuta johonkin umpimettään vaikkapa sattajärveen. On rauhallista, turvallista ja laadukasta elämistä ja kauniit järvenranta maisemat, eikä maksa läheskään niin paljon kuin nämä kaupungin ylimainostetut reuna-alueet hellälät sun muut, jotka ovat vähintäänkin yhtä epäilyttäviä kuin pudas ja kivirantakin, että ei sitä kättä tarvitse aina olla paskaan tunkemassa. Eihän?


      • Kakka haisoo

        "Uudessa Pirkkiössäsi" (vanhalta nimeltään Kirkonmäki) haesoo kyllä ihta paska aika usein.

        Kakkojenkäsittelylaitos on sopivasti joen toisella puolella hollilla ja tuulensuunta on 75% ajasta just sieltä rikkaitten nokkaan. Heh heh :)


      • yiunmlnugvkklm
        Kakka haisoo kirjoitti:

        "Uudessa Pirkkiössäsi" (vanhalta nimeltään Kirkonmäki) haesoo kyllä ihta paska aika usein.

        Kakkojenkäsittelylaitos on sopivasti joen toisella puolella hollilla ja tuulensuunta on 75% ajasta just sieltä rikkaitten nokkaan. Heh heh :)

        En puhu Hellälästä, vaan "UUDESTA PIRKKIÖSTÄ". Kyseinen alue sijaitsee KIRKKOPUTAAN rannalla, joka on Tornionjoen sivuhaara. Hellälä sijaitsee Tornionjoen rannalla, ja jätevedenkäsittelylaitos on Haaparannan puolella vastarannalla. Uudella Pirkkiöllä itse ainakin tarkoitan Annalinkatu-Esterinkatu-Blomsterinkatu-teistä muodostuvaa aluetta. Tänne ei epämääräiset hajut haise. Tämä alue ei myöskään koskaan ole tunnettu Kirkonmäkenä. Noin 15 vuotta sitten "Uusi Pirkkiö" oli pelkkää metsää, mutta pian sen jälkeen tänne tehtiin asemakaavat ym. ja taloja alkoi nousta. Vakiintumatonta termiä "Uusi Pirkkiö" käytetään nimenomaan ylempänä mainittujen katujen muodostamasta pikkuisesta alueesta. Pirkkiö itsessäänhän tarkoittaa Vanhaa Pirkkiötä Puuluodossa päin ym.


      • Hjuupahjuu

        Määrittelet siis muun Kivirannan laajasti slummialueeksi, lukuunottamatta joen rantaa...? Voi voi. Todennäköisesti olet ulkopaikkakuntalainen, täysin Torniosta tietämätön. Sinulla on pokkaa jaella täällä vielä neuvoja vedoten paikkatuntemukseesi. Kivirannan punaiset kerrostalot nyt on jo vuosia tunnettu asukkaistaan ja elämästään. Ja loput Kivirannasta sitten tunnetaankin levottomana ja vaarallisena alueena. Tulin "piipahtamaan" tällä keskustelupalstalla avoimin mielin. Häivympä yhtä nopeasti. Ensimmäinen valopää on jo onnistunut nostamaan tarpeeksi verenpainetta. Heihei.


      • uyiueodisoiacs
        Hjuupahjuu kirjoitti:

        Määrittelet siis muun Kivirannan laajasti slummialueeksi, lukuunottamatta joen rantaa...? Voi voi. Todennäköisesti olet ulkopaikkakuntalainen, täysin Torniosta tietämätön. Sinulla on pokkaa jaella täällä vielä neuvoja vedoten paikkatuntemukseesi. Kivirannan punaiset kerrostalot nyt on jo vuosia tunnettu asukkaistaan ja elämästään. Ja loput Kivirannasta sitten tunnetaankin levottomana ja vaarallisena alueena. Tulin "piipahtamaan" tällä keskustelupalstalla avoimin mielin. Häivympä yhtä nopeasti. Ensimmäinen valopää on jo onnistunut nostamaan tarpeeksi verenpainetta. Heihei.

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.


      • hiukkaa
        Toki toki kirjoitti:

        Eli tuon perusteella muuta johonkin umpimettään vaikkapa sattajärveen. On rauhallista, turvallista ja laadukasta elämistä ja kauniit järvenranta maisemat, eikä maksa läheskään niin paljon kuin nämä kaupungin ylimainostetut reuna-alueet hellälät sun muut, jotka ovat vähintäänkin yhtä epäilyttäviä kuin pudas ja kivirantakin, että ei sitä kättä tarvitse aina olla paskaan tunkemassa. Eihän?

        Haloo missä sielä on kerrostaloja, onkohan näin että ihan turvallista joopa joo otappa itte selvää ennenkun ehottelet tommosta.


      • aito kivirantalainen
        uyiueodisoiacs kirjoitti:

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.

        Mie oon asunut kohta 40 vuotta kivirannalla tässä koulun lähellä, kylläkin omakotitaloalueella. Miten mie en ole nähnyt näitä pakolaisia ja huoria ollenkaan? tässä on ihana alue ja rauhallinenkin. En tietenkään oleskele kerrostaloalueella etten tiedä mikä siellä on meininki mutta olen vieraillut siellä tuttujen tykönä ja en ole huomannut mitään ihmeempää.
        Jos sinä pidät kivirantaa ongelma-alueena niin käyppäs tutustumassa kemiin tamppiksen lähimaastoihin. Siinä näet ongelma-alueita ja slummeja. Kiviranta on kaukana siitä.
        Sitäpaitsi olen asunut kivirannalla joenkin puolella ja ihan yhtälailla sillä puolella on näitä alkoholisteja asunut, enemmän kuitenkin ne näkösällä ovat keskustassa.


      • kyllävain
        aito kivirantalainen kirjoitti:

        Mie oon asunut kohta 40 vuotta kivirannalla tässä koulun lähellä, kylläkin omakotitaloalueella. Miten mie en ole nähnyt näitä pakolaisia ja huoria ollenkaan? tässä on ihana alue ja rauhallinenkin. En tietenkään oleskele kerrostaloalueella etten tiedä mikä siellä on meininki mutta olen vieraillut siellä tuttujen tykönä ja en ole huomannut mitään ihmeempää.
        Jos sinä pidät kivirantaa ongelma-alueena niin käyppäs tutustumassa kemiin tamppiksen lähimaastoihin. Siinä näet ongelma-alueita ja slummeja. Kiviranta on kaukana siitä.
        Sitäpaitsi olen asunut kivirannalla joenkin puolella ja ihan yhtälailla sillä puolella on näitä alkoholisteja asunut, enemmän kuitenkin ne näkösällä ovat keskustassa.

        Kemin Tamppiksen seutu on myös siitäkin syystä rauhatonta, koska ne rivarit on jotain hulsvottiopiskelijoiden asuntoja (siitä kun ei ole kovin pitkä matka ammattiopisto lappiaan) Siellä kyllä sattuu ja tapahtuu toisinaan ja on kyllä ihan älyttömästi myös vapaita asuntoja. En tiedä asuuko siellä opiskelijoiden tai "opiskelijoiden" lisäksi vielä muuta porukkaa. Kun taas Tamppiksen lähistöllä mennään omakotitaloalueelle, siellähän on taas ihan eri meininki. Omakotitaloaluetta ja muutenki rauhallisempi ja mukavampi tunnelma. Kuten vaikka tässä sun Kivirantakommentistaki, siellä omakotitaloalueella on rauhallisempaa.


      • kivirantafani
        yiunmlnugvkklm kirjoitti:

        En puhu Hellälästä, vaan "UUDESTA PIRKKIÖSTÄ". Kyseinen alue sijaitsee KIRKKOPUTAAN rannalla, joka on Tornionjoen sivuhaara. Hellälä sijaitsee Tornionjoen rannalla, ja jätevedenkäsittelylaitos on Haaparannan puolella vastarannalla. Uudella Pirkkiöllä itse ainakin tarkoitan Annalinkatu-Esterinkatu-Blomsterinkatu-teistä muodostuvaa aluetta. Tänne ei epämääräiset hajut haise. Tämä alue ei myöskään koskaan ole tunnettu Kirkonmäkenä. Noin 15 vuotta sitten "Uusi Pirkkiö" oli pelkkää metsää, mutta pian sen jälkeen tänne tehtiin asemakaavat ym. ja taloja alkoi nousta. Vakiintumatonta termiä "Uusi Pirkkiö" käytetään nimenomaan ylempänä mainittujen katujen muodostamasta pikkuisesta alueesta. Pirkkiö itsessäänhän tarkoittaa Vanhaa Pirkkiötä Puuluodossa päin ym.

        Niin, eli itsehän asut tällä kyseisellä hyvällä alueella ja kaikki muut alueet onkin sitte perseestä... Vituttavaa kun kaikki mollaa kivirantaa. Kivirannalla on paljon suvaitsevaisempia ihmisiä, entä jossain kokkokangas- alueella ja siitä eteenpäin. Kivirannalla kaikki otetaan aika hyvin vastaan. Minun mielestä siinä paikassa ei ole mitään vikaa, ellei ole vain sinisilmäinen pöljä joka uskoo kaiken mitä ihmiset sanoo.


      • kivirantafani
        uyiueodisoiacs kirjoitti:

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.

        Itseppäs käyn kivirannalla kavereiden perässä lähes joka päivä, enkä ole nähnyt vielä ainuttakaan pahoinpitelyä. xDD Aika kova väitös. Ja taitaa itsellä olla ns. "kokemuksia" näistä kaikista 'narkkareista' ja varsinki kaikista huorista joita siellä on muka joka kulmalla kerran niin helposti päällepäin tunnistat. En kiellä etteikö siellä huumeita pyöris, mutta siellä ei käy mitää jos et pahemmin sekaannu niitten asioihin. Kerran se on pakollaki niin kamala paikka, nii enpä usko että siellä pärjäisit.
        Kyllähän ne köyhemmät ihmiset jotka eivät saa työpaikkaa, muuttavat jonnekkin missä on halpa asua ja valitettavasti se on kivirannan punaset kerrostalot. Oikeasti melkeen ainut paikka, missä on järkevät hinnat... Kato välillä muuallekki ko sinne sun omaan napaas päin.


      • otappaselvää!
        uyiueodisoiacs kirjoitti:

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.

        "Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue"

        Kuuleppa sinä. Vanha joenvartinen kiviranta opiston lähellä molemmin puolin on ollut arvostettua ,rauhallista aluetta, aina.kiviranta on laaja alue jollonka sinnekkin mahtuu jollekkin kolkalle vähemän viksua väkeä,niin kun missä tahansa.


      • kivirantalainen
        uyiueodisoiacs kirjoitti:

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.

        Se, että olen köyhä ei tee minusta epämääräistä!!!


      • KIVIRANTALAINEN
        uyiueodisoiacs kirjoitti:

        Itse olen tottunut asumaan "paremmilla alueilla", ja niihin verrattuna Kiviranta on slummialuetta. Olen asunut 10-vuotiaasta asti Torniossa, ja niillä muutamilla kerroilla kuin pakosta on tullut Kivirannalla vierailtua, on näkynyt pahoinpitelyjä, rattijuoppoja, narkkareita, tavallisia juoppoja kuin huoriakin (luulisin). Lisäksi suurin osa taloista on rumia ja Kivirannalla asuu paljon köyhiä ja maahanmuuttajia, sekä muuta epämääräistä porukkaa. Mielestäni tämä tekee Kivirannasta jo slummialueen.

        Kyllä Kiviranta suurimmaksi osaksi on slummia. Mutta kyllä siellä on hieman "epäslummimaisempia" aluita myös kuin pelkkä ranta-alue.

        Missä ite asut ko oot niin viisas ja tietävä ,
        Ite aikoinaan sanoin kans että en muuta kivirannale koskaan nyt on asuttu 15v
        enkä lähe mihinkään muualle .KYLLÄ SE ON PALJON ITESTÄKI KIINNI MITEN TULEE TOIMEEN IHMISTEN KANS .


      • Kes-kustaa
        yiunmlnugvkklm kirjoitti:

        En puhu Hellälästä, vaan "UUDESTA PIRKKIÖSTÄ". Kyseinen alue sijaitsee KIRKKOPUTAAN rannalla, joka on Tornionjoen sivuhaara. Hellälä sijaitsee Tornionjoen rannalla, ja jätevedenkäsittelylaitos on Haaparannan puolella vastarannalla. Uudella Pirkkiöllä itse ainakin tarkoitan Annalinkatu-Esterinkatu-Blomsterinkatu-teistä muodostuvaa aluetta. Tänne ei epämääräiset hajut haise. Tämä alue ei myöskään koskaan ole tunnettu Kirkonmäkenä. Noin 15 vuotta sitten "Uusi Pirkkiö" oli pelkkää metsää, mutta pian sen jälkeen tänne tehtiin asemakaavat ym. ja taloja alkoi nousta. Vakiintumatonta termiä "Uusi Pirkkiö" käytetään nimenomaan ylempänä mainittujen katujen muodostamasta pikkuisesta alueesta. Pirkkiö itsessäänhän tarkoittaa Vanhaa Pirkkiötä Puuluodossa päin ym.

        "Tämä alue..."???

        Eli asut itse Kirkkoputaan savipelloilla ja kehut omaasi.

        Aika kaukana keskustasta ja palveluista jos haluaa hieman moittia jostain aluettasi.


    • 10+5

      Eipä kannata sinne koulun viereen muuttaa, jos rauhallisuutta arvostat. Siellä asustaa Tornion "white trash", nämä jotka keskioluthuuruissaan (ja missä lie muissa aineissa) muistavat olla trendikkäästi jopa "maahanmuuttajakriittisiä".

      Tosin tämä kannabiksen niinsanotun viihdekäytön lisääntyminen on tuonut saman rauhattomuuden myös vaikkapa Juhannussaareen. Huumerikollisuushan on reippaassa kasvussa Torniossa, sen myötä rauhattomuus eri asuma-alueilla.

    • maksettais

      -

    • muuttaja1

      Kiitoksia vastauksista, enpä taida sinne muuttaa. Onneksi ei ole tulenpalava hoppu muuton kanssa, vaan voin odotella parempaa tarjousta. :)

      • Niiskumaamero

        kerrostalohuoneistoa ihan keskustasta tai sitten omakotitaloa suosiolla kauempaa, esim kaakamosta tai muualta vanhan kemintien varresta.

        Toisaalta ei suuri moka ole katsella taloa myös ruotsin puolelta, ihan suomella pärjäät, Tosin kerrostalot siinä Konsumin lähellä ovat aika levottomia. Katsele sieltä ydinkeskustasta. Suomalaisten ghetto Marielund oma omakotitaloaluetta, talot rivissä, n 30cm seinästä seinään. Ne ovat ihan nähtävyys. Ruotsissa asuvalle on useita etuja, saa ajaa halvemmalla autolla, päivähoidot ym toimivat paremmin ja muutenkin sivistyneemmin. Eli ei mahdoton ajatus meilläkään, nyt asumme kerrostalossa, mutta omakotitaloa/tonttia katsottu jo kuukausi.

        Jos matka ei ole este, voi toki katsella taloja myös Keminmaasta, mutta vältä jokisuuta, se on omakotitalo-asujan ghetto, täynnä n 10v nuorisorikollisen alkuja, joilla ei ole mitään järkeä päässä. Kemiin saakka muuttamista saattavat jotkut katsoa vinosti, minä en. Paras tapa saada kommunistit pois vallasta Kemissä on, että sinne muuttaa niin paljon äänestäviä järkeviä ihmisiä, että kommarit jäävät vähemmistöön. Ja kyllä maailma on menossa siihen, että 10v päästä tällä alueella on vain yksi kunta. Kemissä ovat alueen halvimmat asunnot ja toki se keskusta on kaupunki verrattuna Tornioon, mutta se on myös rauhattomampi, kun sinne ovat vuosia kaikki ongelmakakarat muuttaneet lähikunnista.

        Vaikea tuota on päättää. Ehdotan että vuokraat osakkeen keskustasta vuodeksi ja katselet ja kyselet tulevilta työkavereilta, heiltä opit parhaiten, täällä tämä menee kuitenkin tinkaamiseksi. Tee päätös vasta vuoden päästä.


      • näinpä...

        Jokainenhan mielellään kehuu omaa asuinaluettaan, syystä että itse siellä yleensä tykkää asua. Itse asun kivirannalla, vanhalla alueella, en tosin koulun vieressä, omakotitalossa ja voin kertoa, että asuinalueena ei vastaa yllä olevia kuvauksia yhteiskunnan pohjasakasta. Ollaan aivan tavallinen lapsiperhe jonka naapurissa asuu tavallisia lapsiperheitä sekä vanhempia pariskuntia, aivan normiporukkaa, koulutettua, työssäkäyvää ja tavallista rauhallista elämää eläviä ihmisiä, varmaan aivan kuten muuallakin. Tällä kujalla eikä naapureissa ainakaan näy eikä kuulu yllämainitut päihdeongelmat eikä muukaan epänormaali elämä.

        Ne kauhukerrostalot sijaitsevat kyllä jonkin matkan päässä, mutta ne ei kyllä henkilökohtaisesti ole koskaan häirinnyt omaa ja perheemme elämää. Ei kyllä juuri ole tapana kenenkään elämää kyttäillä tai aikaani viettää eri asuinalueilla seuratessa mitä siellä milloinkin tapahtuu, joten en voi sanoa sen olevan asuinalueena sen kummempi kuin muutkaan kerrostaloalueet... En sitten tiedä kuka aikaansa eri asuinalueilla viettää siinä määrin että osaa niitä noin tarkasti kuvata ja verrata toisiinsa.

        Ja kun puhutaan rikollisuudesta ja päihteidenkäytöstä, harva varmasti oikeasti tietää mitä siinä naapuriasunnossa tapahtuu ja kuka mitäkin vetää, joten se siitä turvallisesta lintukodosta, hienoillakaan alueilla. Ymmärtääkseni tällaisia asioita harvemmin mainostetaan vieraille. Ja tämän kaltaiset ongelmat ja riippuvuudet kun eivät katso lompakon paksuutta syntyessään.


      • kaiken pahan alku
        näinpä... kirjoitti:

        Jokainenhan mielellään kehuu omaa asuinaluettaan, syystä että itse siellä yleensä tykkää asua. Itse asun kivirannalla, vanhalla alueella, en tosin koulun vieressä, omakotitalossa ja voin kertoa, että asuinalueena ei vastaa yllä olevia kuvauksia yhteiskunnan pohjasakasta. Ollaan aivan tavallinen lapsiperhe jonka naapurissa asuu tavallisia lapsiperheitä sekä vanhempia pariskuntia, aivan normiporukkaa, koulutettua, työssäkäyvää ja tavallista rauhallista elämää eläviä ihmisiä, varmaan aivan kuten muuallakin. Tällä kujalla eikä naapureissa ainakaan näy eikä kuulu yllämainitut päihdeongelmat eikä muukaan epänormaali elämä.

        Ne kauhukerrostalot sijaitsevat kyllä jonkin matkan päässä, mutta ne ei kyllä henkilökohtaisesti ole koskaan häirinnyt omaa ja perheemme elämää. Ei kyllä juuri ole tapana kenenkään elämää kyttäillä tai aikaani viettää eri asuinalueilla seuratessa mitä siellä milloinkin tapahtuu, joten en voi sanoa sen olevan asuinalueena sen kummempi kuin muutkaan kerrostaloalueet... En sitten tiedä kuka aikaansa eri asuinalueilla viettää siinä määrin että osaa niitä noin tarkasti kuvata ja verrata toisiinsa.

        Ja kun puhutaan rikollisuudesta ja päihteidenkäytöstä, harva varmasti oikeasti tietää mitä siinä naapuriasunnossa tapahtuu ja kuka mitäkin vetää, joten se siitä turvallisesta lintukodosta, hienoillakaan alueilla. Ymmärtääkseni tällaisia asioita harvemmin mainostetaan vieraille. Ja tämän kaltaiset ongelmat ja riippuvuudet kun eivät katso lompakon paksuutta syntyessään.

        pudas pahempi


      • -toteaja-
        Niiskumaamero kirjoitti:

        kerrostalohuoneistoa ihan keskustasta tai sitten omakotitaloa suosiolla kauempaa, esim kaakamosta tai muualta vanhan kemintien varresta.

        Toisaalta ei suuri moka ole katsella taloa myös ruotsin puolelta, ihan suomella pärjäät, Tosin kerrostalot siinä Konsumin lähellä ovat aika levottomia. Katsele sieltä ydinkeskustasta. Suomalaisten ghetto Marielund oma omakotitaloaluetta, talot rivissä, n 30cm seinästä seinään. Ne ovat ihan nähtävyys. Ruotsissa asuvalle on useita etuja, saa ajaa halvemmalla autolla, päivähoidot ym toimivat paremmin ja muutenkin sivistyneemmin. Eli ei mahdoton ajatus meilläkään, nyt asumme kerrostalossa, mutta omakotitaloa/tonttia katsottu jo kuukausi.

        Jos matka ei ole este, voi toki katsella taloja myös Keminmaasta, mutta vältä jokisuuta, se on omakotitalo-asujan ghetto, täynnä n 10v nuorisorikollisen alkuja, joilla ei ole mitään järkeä päässä. Kemiin saakka muuttamista saattavat jotkut katsoa vinosti, minä en. Paras tapa saada kommunistit pois vallasta Kemissä on, että sinne muuttaa niin paljon äänestäviä järkeviä ihmisiä, että kommarit jäävät vähemmistöön. Ja kyllä maailma on menossa siihen, että 10v päästä tällä alueella on vain yksi kunta. Kemissä ovat alueen halvimmat asunnot ja toki se keskusta on kaupunki verrattuna Tornioon, mutta se on myös rauhattomampi, kun sinne ovat vuosia kaikki ongelmakakarat muuttaneet lähikunnista.

        Vaikea tuota on päättää. Ehdotan että vuokraat osakkeen keskustasta vuodeksi ja katselet ja kyselet tulevilta työkavereilta, heiltä opit parhaiten, täällä tämä menee kuitenkin tinkaamiseksi. Tee päätös vasta vuoden päästä.

        Kaikkea kanssa...
        Vanhalta Kemintieltä voit ostaa ainoastaan vanhoja, pilalle remontoituja hökkeleitä, joista aivan varmasti löydät erilaisia ongelmia, aina kosteudesta rakenteellisiin vikoihin.
        Ota joku rakennusukko mukaan, arvioimaan jos taloa olet ostamassa. Ja kannattaa kontata ja nuuskia joka ainoa paikka mahdollisesta ostokohteesta.


      • njaa vai niin
        näinpä... kirjoitti:

        Jokainenhan mielellään kehuu omaa asuinaluettaan, syystä että itse siellä yleensä tykkää asua. Itse asun kivirannalla, vanhalla alueella, en tosin koulun vieressä, omakotitalossa ja voin kertoa, että asuinalueena ei vastaa yllä olevia kuvauksia yhteiskunnan pohjasakasta. Ollaan aivan tavallinen lapsiperhe jonka naapurissa asuu tavallisia lapsiperheitä sekä vanhempia pariskuntia, aivan normiporukkaa, koulutettua, työssäkäyvää ja tavallista rauhallista elämää eläviä ihmisiä, varmaan aivan kuten muuallakin. Tällä kujalla eikä naapureissa ainakaan näy eikä kuulu yllämainitut päihdeongelmat eikä muukaan epänormaali elämä.

        Ne kauhukerrostalot sijaitsevat kyllä jonkin matkan päässä, mutta ne ei kyllä henkilökohtaisesti ole koskaan häirinnyt omaa ja perheemme elämää. Ei kyllä juuri ole tapana kenenkään elämää kyttäillä tai aikaani viettää eri asuinalueilla seuratessa mitä siellä milloinkin tapahtuu, joten en voi sanoa sen olevan asuinalueena sen kummempi kuin muutkaan kerrostaloalueet... En sitten tiedä kuka aikaansa eri asuinalueilla viettää siinä määrin että osaa niitä noin tarkasti kuvata ja verrata toisiinsa.

        Ja kun puhutaan rikollisuudesta ja päihteidenkäytöstä, harva varmasti oikeasti tietää mitä siinä naapuriasunnossa tapahtuu ja kuka mitäkin vetää, joten se siitä turvallisesta lintukodosta, hienoillakaan alueilla. Ymmärtääkseni tällaisia asioita harvemmin mainostetaan vieraille. Ja tämän kaltaiset ongelmat ja riippuvuudet kun eivät katso lompakon paksuutta syntyessään.

        Kun kysyttiin punaisista kerrostaloista, niin sinä päätit sitten kertoa omakotitaloalueesta, etkä oikeastaan tiennyt mitään mistään. Miksi kirjoitit?


    • Kivirantalainen

      Olen ko. kerrostaloissa asunut viisi vuotta ja mielestäni alue ei todellakaan ole sellainen mitä siitä puhutaan. En ymmärrä miksi joillakin on tarvetta mustamaalata jotakin aluetta. Jokaisella kerrostaloalueella asuu varmasti sellaisia jotka joidenkin mielestä ovat "häiriköitä". En ole sellaisiin kuluneiden viiden vuoden aikana törmännyt joista haittaa olisi. Kyllä minä olen ainakin tykännyt asua, kaupat ovat lähellä ja joka päivä avoinna 21.00 saakka. Hintataso on hyvinkin kohtuullinen asunnoissa. Minun tietooni ei ole tullut yhtään autovarkautta sinä aikana mitä olen siellä asunut, eikä mitään muutakaan autoihin kohdistuvaa ilkivaltaa. Kannattaa tietenkin miettiä mitä asiaa pitää tärkeänä asunnon sijainnin kannalta. Kannattaa muuttaa ainakin minun mielestäni, en näe mitään syytä ajatella toisin.

    • '

      Kivinen

      • jo vuosia torniossa

        Kaikilla asuinalueilla on aina puolensa. Kivirantakaan ei Suomen mittakaavassa mikään varsinainen slummi ole. Narkkari jutut sun muut melko liioteltuja. Pudaskin suhteellisen hieno paikka lukuun ottamatta jokkataloja putaan koulun vieressä. Mikäli viikonloppuisin tahtoo "matsia" hakea, niin ydin keskustaan illalla ulkopaikkakuntalaisia suututtamaan. Tornion väki kummiskin melko leppoisaa. Jos rauhallista ja yhteishenkistä asuinpaikkaa etsit niin miukki, uusi pirkkiö ja keskustassa lähinnä vanhojen ihmisten asuttamat kerrostalot (kirkon vieressä).

        Kummiskin jos epäilyttää, niin kannattaa tulla vuokralle ensin Tornioon ja katella vähän paikkoja. Tuut huomaamaan asioiden todellisen kannan.


    • Merkittävä

      Laskekaapa montako kaupunginvaltuutettua asuu Kivirannalla? Pelkästään Kivirannantien varressa, tuskin se kovin huonoa seutua on jokinäkymineen...

      • ei niitä kuule ole

        kerro yksikin kaupungin valtuutettu joka ei ole omien etujen perään,saati olisi viisas?


    • Son varma

      Jos olet perheellinen, älä muuta! Jos oot nuori ja ajat teini corolalla, niin mikä ettei. Alue on vieläkin rauhatonta ja kriminaalien asuttamaa. Löydät varmaan parempia paikkoja Torniosta, jos vain hakuat.

      • HEnnaMenna

        Jos niistä jokirannassa olevista taloista tulee asuntoja myyntiin, niin minä ostan heti...


    • ex.Alatorniolainen

      Joo, kivirantahan on entisen Alatornion kunnan keskusta. Jos arvostat palveluja, niin kannattaa muuttaa sinne. Siellä on kauppoja ja (posti?) sekä hyvät ja suht. tiheät linja-autoyhteydet tornioon.
      Arpela olisi kai ainakin lapsiperheelle rauhallinen paikka mutta sieltä on huonot julkisen liikenteen yhteydet mihinkään ja onko siellä lie kauppojakaan...

    • Luokitteluunkyllästy

      Kannattaa yleistää, että kaikki kivirantalaiset on "hulluja", "krimnaaleja" tai muuta vastaavaa. Älkää yleistäkö voi siellä olla ihan normaalejakin perheitä joilla ei välttämättä ole varaa asua jossain "hienosto" alueilla. Tässä elämässähän ei mee nallekarkit tasan ! joku asuu putaalla toinen kivirannalla ja kolmas pirkkiössä. Onkohan sillä edes väliä. Toki alue on rauhattomapaa, mutta siellä voi olla myös normaalia elämää. Kokoajan maahanmmuttajia tai eriallaisia ihmisiä sorretaan ajatelkaapa jos olisitte heidän asemassa. Ette muutes varmaan täällä itkis.... Luulenpa, että sekin aika koittaa kun rikkaat saavat maistaa köyhyyttä ja mites suu sitte pannaan..??

      • Älämää pitää olla

        Yleensä näillä arvotonteilla ei ole mitään elämää. Tällaisilla alueilla asustelee just sellaisia oman navan ympärillä pyöriviä kusipäitä, kävellään vaan ilmanottoaukot kohti stratosfäärejä eikä edes huomata muita. Eli aika yksinäistä ja hiljaista sakkia... alueet ovat niin rauhallisia, että vetää vertoja jopa hautausmaille.


    • .lkjghfc

      juurikin näin :)

    • Elli N.

      Yleisesti ottaen valtatien ja joen väli on erittäin rauhallista. Olen asunut opistontiellä kerrostalossa kohta 5 vuotta, eikä kertaakaan mitään häiriötä eikä kertaakaan ole edes autoon murtauduttu. Ilmeisesti parkkipaikka on liian näkyvällä paikalla, talo on todella hiljainen ja alue rauhallinen. Viereen tullut autogrilli on lisännyt liikennettä vähäsen, mutta hyvät on sielä myös ruuat.

    • Rock Coast

      Kiviranta on niin paljon muutakin kuin nuo punaiset kerrostalot. Olen asunut kivirannalla 20 vuotta ja niistä ensimmäiset 7 vuotta juurikin niissä punaisissa kerrostaloissa. Muutimme aikoinaan omistusasuntoon niiden rauhattomuuden takia. Joten siellä elettyä aikaa en suuremmin ikävöi! muilta osin koen että kiviranta on erittäin mukavaa ja rauhallista aluetta, jossa on päiväkoti, koulu ja kauppa lyhyiden ja turvallisten (hyvät pyörätiet) yhteyksien päässä. Matkaa nykyisestä asuinpaikasta on niille kerrostaloille vajaa kilometri ja ainakin meidän perä on erittäin viihtyisää ja rauhallista aluetta. Ei kannata pilata koko kivirannan mainetta yhden pienen alueen (kerrostalot) johdosta!

    • :)

      Minulle tarjottiin asuntoa lohirysänkadulta, toivottavasti on hyvä ja rauhallinen paikka asua, kivalta alueeltahan se näyttää...? Torniossa olen ikäni asunut, kivirannallakin muutama vuosi sitten, kaupan lähellä rivitaloissa, eikä kyllä silloinkaan mitään ongelmia ollut!

    • Euroja

      Ite asuin Kivirannalla niin auto aina hajoitettiin.

    • 377

      Joitain ihmisiä tiiän jotka asuvat/ovat jossain elämänsä vaiheessa asuneet Kiviranalla juuri näissä punaisissa kerrostaloissa ja tietämäni perusteella en ikinä sinne muuttaisi. No eipä ole tarvettakaan... Toki jos ei välitä humalaisesta möykästä, bassojytkeestä 24h, huumeista ja välillä rikkinäisistä ulko-ovista, niin voihan paikkaa harkita :P

    • ent asuk

      olen asunut juuri siinä talossa eikä tullut mitään auton rikkomisia eikä häiriöitä,jos naapuri metelöi otat vaan yhteyttä Juntusen Ullaan ja ilmoitat mistä häiriö kuuluu niin ulla antaa hänelle varoituksen heti.

    • ps 96

      eiköhän kivirannan kerros taloihin muutavan asuin mukavuus riipu paljolti siitä mistä talosta satuu saamaan asunnon ei tietekään ole aina muutajan päätettävissä esim on hyvä jos auto paikka on näkyvällä paikalla

    • atene

      En muuttais niihin taloihin ikinä. Isä on asunut niissä nyt pari vuotta ja ei kyllä ole autolle ilkivaltaa tehty, mutta kyllä naapureista kuuluu. Raput on siivottomia monesti ja piha myös täynnä vanhaa rompetta.

      En suosittele.

    • KR:lle takaisin!

      Kiviranta on ihan mainiota asuinaluetta.
      Ite ainakin tykkäsin asua kovasti siellä, kaupat lähellä ja ei edes pitkä matka keskustaan.
      Mitä noihin laitapuolenkulkijoihin tulee niin en niitä kyllä hirveästi nähnyt, se kai on se mihin seuraan ittensä tuppaa.
      Ja keroputaalta en nähnyt ketään ja mitä siivottomuuteen tulee, niin kyllä siellä talonmies siivosi jäljet aina pois ja pakkoko se on tuijjotaa koko ajan ulos jos jotkut roskat häiritsee.
      Meluavasta naapurista voi aina soittaa poliisille jne..järki käteen, Kiviranta on hyvä paikka asua ja ite asuin juuri niissä punaisissa kerrostaloissa eli "slummissa" jos noin nyt voi sanoa..

    • APINA

      Elä helkkarissa muuta niihin rötisköihin,ovat kalliita ja rauhattomia.Pakko oli lähteä sieltä pois sen levottomuuden vuoksi.Työssäkäyvä,eikä edes vähän hullun pidä muuttaa niihin,ovat jopa vaarallisia asumuksia.

    • Kivirantalainen

      Kyllä Kivirannalle kannattaa muuttaa, kaverit lähellä jos röökit loppuu tai kauhee krapula on. Jollakin tulee aina päivärahat tai saa sossusta fyffee niin ei tarvi sipissäkään olla. Markkinoilla liikkuu kaikenlaista kamaa niin siinäkin mielessä yrittävälle hyvä mesta, illatkin tässä pimenee.

      • oiaikojaoitapoja!

        Ohhoh, miten on noin paljon voinut Kiviranta muuttua??! Asuin Kivirannalla yli 30 vuotta, -60 - 80-luvuilla enkä tuollaiseen elämään törmännyt! Fiksu oli paikka ja hyvät naapurit, mukavat ihmiset! Liekö uudet junantuomat pilanneet seudun vai onko kyseessä vain pieni alue, jossa ongelmat kärjistyneet.Toivottavasti!


    • sh

      kuka omistelee kaikki kivirannan tavarat ja myy niitä omin nimiin

    • sh

      kivirannalla on yksi aktiivi raittius- asiamies joka tuntee narkoma alkoholistit plus diakonia työtekijät

    • k.ivi.ranta
    • samaasukua

      Mikähän kuja se olikaan, Niken, tai sinnepäin mutta siellä asuu tosi omahyvästä sakkia. Ollaanko ko maailmanomistajat.

      • Anonyymi

        Meidän perhe asui alkutaipaleensa Nikenkujalla rivarissa.
        En pitänyt itseämme tai naapureitamme omahyväisinä.
        Nuoria olimme, melkein kaikilla korkeakouluista loppututkinnot. Ellämään uskoimme - ja kantoihan se.

        Nyt kyllä jo alkaa tökkiin ja elo päivään.
        Terveiset entisille nikenkujaykkösläisille!
        JK


    • horr

      hetken pienen kivirannalla asunut johtaa pudasta 2-0 pudas h-vainio todella draculaa naapuri karjui keskellä yötä nukkuminen vaikeaa alkon salaa valmistusta ikkunoitten kilinää vetää vertoja amityvillen talolle luojan tähden ( paetkaa) älkää muutako TV (13v) pudas

    • Anonyymi

      Millainen paikka Kiviranta on nykyään?

      • Anonyymi

        Ollaan asuttu jo yli kolmetoista vuotta ,eikä ikinä oo tapahtunut mitään,ihan rauhassa on saanut olla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan asuttu jo yli kolmetoista vuotta ,eikä ikinä oo tapahtunut mitään,ihan rauhassa on saanut olla :)

        Jaa että ikinä ei tapahdu mittään, mahtaa olla aika tylsää seutua?
        Hiljaista kuin hautausmaalla...


    • Anonyymi

      Kivivirannalle ku muuttaa, nii pitää olla suvaitsevainen, sillä siellä AvottomatArvot 🌈 juhlijansa pitävät, Joten jos sulaudut sekaan, niin mikäs siinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe