Lasten oikeudet

Tositarina..

Kuka on se viranomainen, joka valvoo lasten etuja avioliitossa, jos vanhempi häiritsee tahallaan esim. kolunkäyntiä metelöimällä kokeisiin lukemisen aikana tai aiheuttaa päivittäin henkistä väkivaltaa pakottamalla lapset kuuntelemaan "aikuisten juttuja" mm. sukupuoliyhdynnästä ja muista alaikäisille kuulumattomista asioista. Lapset ahdistuvat silminnähden ja pyytävät vanhempaa lopettamaan tällaisten juttujen huutamisen, mutta tuloksetta. Tätä on kestänyt jo vuosia ja haluaisin, että lapset saisivat toivomansa lopun ahdistaville tilanteille ja rauhan käydä koulua, ja viettää edes joskus normaalia ja onnellista elämää.

35

887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se On!

      se

    • sossupaholainen

      Lastensuojelu se tietysti on, mutta... Onko kyseessä siis sinun puolisosi (siis lasten toinen vanhempi)? Sossu voi tietysti hänen kanssaan asiasta keskustella, mutta kai sinun tässä pitäisi tehdä jotain. Sossu voi pahimmassa tapauksessa huostaanottaa lapset, mutta kummalliselta sekin tuntuisi. Eli jos et saa puolisoasi lopettamaan ja lapset kärsivät, eikö olisi syytä ottaa lapset ja jättää tuollainen puoliso? Vai mitä luulet viranomaisen voivan tehdä? Kyllä vastuu on sinulla.

      • iskä..

        mielipuolelle kiduttajalle, siksi en ole ottanut eroa. Olen mies ja jos ottaisin eron, noh arvaahan sen kuka lapset veisi, kun sossutädit päättäisi..


    • C

      Lastensuojelu voi olla avuksi koko perheelle ja sieltä voidaan ohjata muihin palveluihin. Perheneuvolasta voi saada apua ahdistuneelle lapselle sekä myös vanhemmille tukea vanhemmuuteen.

      • "isä"

        Eipä ole lastensuojelusta apua kuulunut, ei ainakaan Raisiossa.
        Rikotaan lakia lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta, lakia
        sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista, lasten-
        suojelulakia, sosiaaliasetusta, lapsen oikeuksia ym ym...
        Ei käsitellä sairaanhoitopiirin lastensuojeluilmoituksia,
        valehdellaan lapsen toiveet ja lausunnot oikeuslaitokselle,
        estetään isää toimimasta yhteishuoltajuuden aikana huoltajana,
        ajetaan asioita äidin haluamalla tavalla vieden lapsilta ISÄ.
        Lastensuojelu on ilmoittanut ettei puutu koska äiti ei halua.

        Lapset ja Isä, tapaamisoikeuksia 12h/kk, ei perusteita.


    • onpas harmi...

      Yhden hyvän keinon tiedän lähipiiristäni, kun toinen vanhemmista oli juuri tuollainen rääväturpa hävyttömine juttuineen. Selväjärkinen puoliso kertoi ongelmasta rääväturvan sukulaisille ja vanhempansa piti miehelle puhuttelun muitten sukulaisten kuullen.
      Tulipahan kaikkien tietoon, mitä äijä suoltaa lasten kuullen ja sai semmoista sapiskaa, että oppi pitämään kotonaan turpansa ainakin pienemmällä.
      Toinen keino on ottaa siitä ero, tulee ainakin rauha kotiin.
      Ehkä olisi hyvä keskustella asiasta sos.viranomaisten kanssa, että saisit huoltajuuden eron sattuessa itsellesi.
      Olen kuullut sellaisestakin keinosta, että muut nauhoittivat vanhemman käytöstä ja kuuntelittivat sitten tälle räyhääjälle omaa huonoa käytöstään, kun oli rauhoittunut.
      Harmi lasten puolesta ja sinunkin, kun joudutte tuollaista kestämään. :(
      Kannattaa kertoa asiasta kuitenkin jollekkin...

      • Kaljat viemäriin..

        vaikka kaikki lapset itkisivät hysteerisesti, niin huuto vain jatkuu ja jatkuu.. Olen miettinyt itsekin tuota kertomista huutajavaimon vanhemmille ja sisaruksille. Pelkään vain, että voin aiheuttaa sydänvikaisille appivanhemmille jonkinasteisen järkytyksen, jos kerron millainen vaimo oikeasti on kotioloissa. Sukulaistensa edessä osaa kyllä näytellä "normaalia", mutta oma perhe saa kyllä paskaa niskaansa. Itse olen kyllä turtunut jo vaikka minkälaisiin haukkuihin, mutta lapset eivät enää jaksaisi kuunnella moista..


      • meitä on moneksi
        Kaljat viemäriin.. kirjoitti:

        vaikka kaikki lapset itkisivät hysteerisesti, niin huuto vain jatkuu ja jatkuu.. Olen miettinyt itsekin tuota kertomista huutajavaimon vanhemmille ja sisaruksille. Pelkään vain, että voin aiheuttaa sydänvikaisille appivanhemmille jonkinasteisen järkytyksen, jos kerron millainen vaimo oikeasti on kotioloissa. Sukulaistensa edessä osaa kyllä näytellä "normaalia", mutta oma perhe saa kyllä paskaa niskaansa. Itse olen kyllä turtunut jo vaikka minkälaisiin haukkuihin, mutta lapset eivät enää jaksaisi kuunnella moista..

        kerron, että eipä ne vanhemmat omasta lapsesta usko mitään tuollaista. Puolisohan se paha on jos toinen huutaa ja haukkuu, tyytymätön ja omaan napaansa tuijottaja. Miten vaimosi käyttäytyy sukulaisten läsnäollessa? Meillä pidettiin kulissit pystyssä, kaikki oli hyvin kun vieraita kävi yms. Lopulta kuitenkin eks-mieheni haukkui ja moitti minua kaikkien edessä. Vähän aikaa hillitsi itseään, kun isäni kerran rohkeasti huomautti, että etkö kunnioita vaimoasi ja lapsiasi yhtään, kun noin käyttäydyt. Sitä hillintää kesti tasan niin tarkkaan, kun olimme kotona. Sitten huudettiin jo siitä, minkälainen typerys isäni on...


      • Vaaransa on
        Kaljat viemäriin.. kirjoitti:

        vaikka kaikki lapset itkisivät hysteerisesti, niin huuto vain jatkuu ja jatkuu.. Olen miettinyt itsekin tuota kertomista huutajavaimon vanhemmille ja sisaruksille. Pelkään vain, että voin aiheuttaa sydänvikaisille appivanhemmille jonkinasteisen järkytyksen, jos kerron millainen vaimo oikeasti on kotioloissa. Sukulaistensa edessä osaa kyllä näytellä "normaalia", mutta oma perhe saa kyllä paskaa niskaansa. Itse olen kyllä turtunut jo vaikka minkälaisiin haukkuihin, mutta lapset eivät enää jaksaisi kuunnella moista..

        Tuskin tulee yllätyksenä, sillä vanhemmat voivat ollakin jo tästä syystä sydäntautisia. Eivät ole voineet mitään tälle lapselleen, joka luultavasti on hyvin äkkiväärä myös vanhempiaan kohtaan. Aina Kuitenkin kannattaa yrittää. Mutta ensin pitää tuntea vanhemmat niin hyvin, että ei mene pahemmaksi.


    • Putkivalo

      Sinun pitäisi olla se joka valvoo lasten etuja. Sinun ja vaimosi (jos oikein tajusin), mutta hän ei nyt pysty jostain syystä.

      Mistä se johtuu että hän käyttäytyy näin? Jos pystyisitte jotenkin puhumaan asiasta kun hän on rauhallinen?

      Perheterapeuteilta saa apua myös, tilaa vaikka itsellesi ensin ajan, kerro sitten vaimolle ja lapsille että käyt siellä tämän takia. Ehkä hän tajuaakin miten vakava juttu tuo on ja lähtee mukaan. Lapsetkin voisivat käydä juttelemassa. Jos vaimo ei suostu osallistumaan, olet kuitenkin yrittänyt pelastaa avioliittoa. Ja siitä on myös hyötyä jos päädyt hakemaan avioeroa.

      Lastensuojelu on tietty myös yksi keino, mutta veikkaan etteivät osaa muuta tehdä kuin ottaa lapset huostaan, myös sinulta. Eronneena asia on toinen, silloin lapsilla olisi rauhallisempaa sinun luona.

      Miten on, voitteko lasten kanssa mennä jonnekin "turvaan" kun tämä henkinen väkivalta alkaa? Onko mahdollista pakata läksyt ja lähteä vaikka kirjastoon lukemaan? Sitten vaikka jätskille murujen kaa, saavat jotain muuta parempaa ajateltavaa kuin ne haukkumiset. Ehkä vaimokin saa herätyksen. Samalla näytät lapsille ettet hyväksy mitä hän tekee. Se on valitettavasti niin, että lapset katsoo että annat asioiden tapahtua, jos et tee kaikkesi että se loppuu. Koska olet vastuussa heistä.

    • madremia

      Ota yhteyttä kaupunkisi/kuntasi lastenvalvojaan tai lastensuojeluun...ei tuollainen voi jatkua...olette kohta riekaleina kaikki...tuo kyllä täyttää väkivallan uhkan, josta voit terkemmin lukea Poliisi.fi sivuilta...voisit hankkia väliaikaisen lähestymiskiellon ennen kuin hankit eron...
      mies vaikuttaa parantumattomalta...

      tsemppiä!

      • sossupaholainen

        Eikös kysymyksessä ollut nainen? Ota yhteyttä perheneuvolaan. Jos vaimosi ei ymmärrä muuttaa tapojaan, minusta ainoa järkevä teko on ottaa ero. Ja kyllä isä voi saada lähivanhemmuuden!


      • lopun alkua..

        ja on kerran pahoinpidellytkin minua lasten nähden, lyönyt kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin sen minkä jaksaa. Vanhin poika säikähti pahanpäiväisesti, mutta känninen akka vaiin jatkoi huutoa ja uhkaavaa käytöstä. Jouduin käymään kolme kertaa lääkärissä, kun päätä särki viikon verran pahoinpitelystä. On tämä äiti lyönyt ainakin kerran myös vanhinta poikaa kännipäissään. Olen kuullut, että poliisi kuulemma nauraa, jos mies soittaa niitä paikalle. Sanovat vain, että "Etkö naiselle pärjää tappelussa". Voin kyllä sanoa, että pärjään, mutta en halua antaa lapsille hakkaavan miehen mallia. Jos lapsia ei olisi , olisin varmaan jo antanutkin "isän kädestä"..


      • lapsirievut
        lopun alkua.. kirjoitti:

        ja on kerran pahoinpidellytkin minua lasten nähden, lyönyt kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin sen minkä jaksaa. Vanhin poika säikähti pahanpäiväisesti, mutta känninen akka vaiin jatkoi huutoa ja uhkaavaa käytöstä. Jouduin käymään kolme kertaa lääkärissä, kun päätä särki viikon verran pahoinpitelystä. On tämä äiti lyönyt ainakin kerran myös vanhinta poikaa kännipäissään. Olen kuullut, että poliisi kuulemma nauraa, jos mies soittaa niitä paikalle. Sanovat vain, että "Etkö naiselle pärjää tappelussa". Voin kyllä sanoa, että pärjään, mutta en halua antaa lapsille hakkaavan miehen mallia. Jos lapsia ei olisi , olisin varmaan jo antanutkin "isän kädestä"..

        Taidat ollakkin tuo sama tyyppi, joka täällä nyt haukkuu joka palstalla kaikkia naisia narsuiksi ja julistaa isät paremmiksi huoltajiksi lapsille, vaikka itse et edes saa eroa haettua, raukka!
        Taidat olla samanlainen turvanaukoja kuin akkaskin. Sossua todellakin teillä nyt tarvitaan.
        Lapsiparat, minkä mallin saavat!


      • mammanpoika -
        lopun alkua.. kirjoitti:

        ja on kerran pahoinpidellytkin minua lasten nähden, lyönyt kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin sen minkä jaksaa. Vanhin poika säikähti pahanpäiväisesti, mutta känninen akka vaiin jatkoi huutoa ja uhkaavaa käytöstä. Jouduin käymään kolme kertaa lääkärissä, kun päätä särki viikon verran pahoinpitelystä. On tämä äiti lyönyt ainakin kerran myös vanhinta poikaa kännipäissään. Olen kuullut, että poliisi kuulemma nauraa, jos mies soittaa niitä paikalle. Sanovat vain, että "Etkö naiselle pärjää tappelussa". Voin kyllä sanoa, että pärjään, mutta en halua antaa lapsille hakkaavan miehen mallia. Jos lapsia ei olisi , olisin varmaan jo antanutkin "isän kädestä"..

        Kuule MIES, mitä pelättävää on poliisin naurussa?

        Hoida asiasi, äläkä valita.


      • lähihoitaja.
        mammanpoika - kirjoitti:

        Kuule MIES, mitä pelättävää on poliisin naurussa?

        Hoida asiasi, äläkä valita.

        Ei se ainakaan tilanne parane siellä kotona, jos täällä vaan rääyt!
        Provosoitko ehkä vaimoa siellä kotonakin?
        Täällä ainakin olet haukkunut sitä jo siihen malliin, että panee jo vähän miettimään?
        Huomenna sos. toimistoon ja asia vireille!
        Se on tosi, että lapset pois tuollaisesta ilmapiiristä.
        Voi olla niinkin, ettei vaimo siellä silloin räkytä, kun sinä olet poissa.
        Et kovin mukavalta vaikuta itsekkään, valitat vain.


      • Narsut jo hiljaa
        mammanpoika - kirjoitti:

        Kuule MIES, mitä pelättävää on poliisin naurussa?

        Hoida asiasi, äläkä valita.

        on vain turhaa soittaa poliisille, kun ne eivät puutu asiaan. Ainoa ratkaisu on vetää itse akkaa kuonoon niin lujaa että turpa pysyy kiinni. Ei ole vaan kovin hyvä ratkaisu lasten kannalta..


      • toinen hoitaja
        lähihoitaja. kirjoitti:

        Ei se ainakaan tilanne parane siellä kotona, jos täällä vaan rääyt!
        Provosoitko ehkä vaimoa siellä kotonakin?
        Täällä ainakin olet haukkunut sitä jo siihen malliin, että panee jo vähän miettimään?
        Huomenna sos. toimistoon ja asia vireille!
        Se on tosi, että lapset pois tuollaisesta ilmapiiristä.
        Voi olla niinkin, ettei vaimo siellä silloin räkytä, kun sinä olet poissa.
        Et kovin mukavalta vaikuta itsekkään, valitat vain.

        silloinkin, kun olen poissa. Silloin on vain lapset kohteena, pakkohan narsun on jotakin kyykyttää. Monta kertaa kotiin tullessa olen saanut narsun kiinni, kun on ollut lapsia höykyttämässä. Ja ei todellakaan tarvitse kenenkään provosoida narsua mihinkään, ihan turha yrittää syyllistää muita..


      • mellakka5
        lopun alkua.. kirjoitti:

        ja on kerran pahoinpidellytkin minua lasten nähden, lyönyt kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin sen minkä jaksaa. Vanhin poika säikähti pahanpäiväisesti, mutta känninen akka vaiin jatkoi huutoa ja uhkaavaa käytöstä. Jouduin käymään kolme kertaa lääkärissä, kun päätä särki viikon verran pahoinpitelystä. On tämä äiti lyönyt ainakin kerran myös vanhinta poikaa kännipäissään. Olen kuullut, että poliisi kuulemma nauraa, jos mies soittaa niitä paikalle. Sanovat vain, että "Etkö naiselle pärjää tappelussa". Voin kyllä sanoa, että pärjään, mutta en halua antaa lapsille hakkaavan miehen mallia. Jos lapsia ei olisi , olisin varmaan jo antanutkin "isän kädestä"..

        niin ainahan se äiti päätää tapaamiset isähän on juoppo tai väkivaltainen


      • Putkivalo
        lopun alkua.. kirjoitti:

        ja on kerran pahoinpidellytkin minua lasten nähden, lyönyt kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin sen minkä jaksaa. Vanhin poika säikähti pahanpäiväisesti, mutta känninen akka vaiin jatkoi huutoa ja uhkaavaa käytöstä. Jouduin käymään kolme kertaa lääkärissä, kun päätä särki viikon verran pahoinpitelystä. On tämä äiti lyönyt ainakin kerran myös vanhinta poikaa kännipäissään. Olen kuullut, että poliisi kuulemma nauraa, jos mies soittaa niitä paikalle. Sanovat vain, että "Etkö naiselle pärjää tappelussa". Voin kyllä sanoa, että pärjään, mutta en halua antaa lapsille hakkaavan miehen mallia. Jos lapsia ei olisi , olisin varmaan jo antanutkin "isän kädestä"..

        Vaimo käyttäytyy väkivaltaisesti jopa lapsia kohtaan ja juo, ja sinä mietit että hän saisi kuitenkin huoltajuuden?

        Jos puolisosta jompikumpi käyttää väkivaltaa lapsia kohtaan, niin henkistä kuin fyysistä, ja toinen puoliso ei saa sitä loppumaan, hän on yhtä syyllinen tilanteeseen kuin se joka käyttää ylivoimaa. Koska hän ei tee mitään. Sun homma on suojella lapsia ennen kaikkea, ja jossain vaiheessa lakkaavat kunnioittamasta sua jos et hoida hommas. Enkä tarkoita että sun pitäisi lyödä takaisin.

        Sori jos tämä on vähän kylmää tekstiä, mutta näin se on. Itse taistelen sen saman asian kanssa, ja tiedän että herätys tuohon realiteettiin sattuu.


      • Kiitos tuesta..
        Putkivalo kirjoitti:

        Vaimo käyttäytyy väkivaltaisesti jopa lapsia kohtaan ja juo, ja sinä mietit että hän saisi kuitenkin huoltajuuden?

        Jos puolisosta jompikumpi käyttää väkivaltaa lapsia kohtaan, niin henkistä kuin fyysistä, ja toinen puoliso ei saa sitä loppumaan, hän on yhtä syyllinen tilanteeseen kuin se joka käyttää ylivoimaa. Koska hän ei tee mitään. Sun homma on suojella lapsia ennen kaikkea, ja jossain vaiheessa lakkaavat kunnioittamasta sua jos et hoida hommas. Enkä tarkoita että sun pitäisi lyödä takaisin.

        Sori jos tämä on vähän kylmää tekstiä, mutta näin se on. Itse taistelen sen saman asian kanssa, ja tiedän että herätys tuohon realiteettiin sattuu.

        sossun tädeille, kun ei ole jäänyt näkyviä jälkiä? Ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa, ja pahin tilanne lapsen kannalta olisi joutua todistajaksi vanhempaansa vastaan. Tämä pirulainen osaa kyllä näytellä omalle suvulleen ja tuttaville ihan normaalia käytöstä, mutta kun kotiovi sulkeutuu, pääsee yleensä helvetti irti. Olen jo vuosia miettinyt keinoa, miten potkaista juoppo kodinrikkoja pois, mutta miehelle se on helvetin vaikeaa, kun suoraan sanotaan. En voi enää itse oikeastaan käyttää alkoholia, kun pitää olla lasten takia "portsarina", suoraan sanottuna pitää juoppoa kurissa ja suojella lapsia.


      • kummallista...
        Kiitos tuesta.. kirjoitti:

        sossun tädeille, kun ei ole jäänyt näkyviä jälkiä? Ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa, ja pahin tilanne lapsen kannalta olisi joutua todistajaksi vanhempaansa vastaan. Tämä pirulainen osaa kyllä näytellä omalle suvulleen ja tuttaville ihan normaalia käytöstä, mutta kun kotiovi sulkeutuu, pääsee yleensä helvetti irti. Olen jo vuosia miettinyt keinoa, miten potkaista juoppo kodinrikkoja pois, mutta miehelle se on helvetin vaikeaa, kun suoraan sanotaan. En voi enää itse oikeastaan käyttää alkoholia, kun pitää olla lasten takia "portsarina", suoraan sanottuna pitää juoppoa kurissa ja suojella lapsia.

        Ovathan lapset todistajina, jos näin on?
        Menkääpä lasten kanssa sinne soskuun ja purkakaa mielenne siellä, lasten suusta kuuluu totuus.


      • Putkivalo
        Kiitos tuesta.. kirjoitti:

        sossun tädeille, kun ei ole jäänyt näkyviä jälkiä? Ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa, ja pahin tilanne lapsen kannalta olisi joutua todistajaksi vanhempaansa vastaan. Tämä pirulainen osaa kyllä näytellä omalle suvulleen ja tuttaville ihan normaalia käytöstä, mutta kun kotiovi sulkeutuu, pääsee yleensä helvetti irti. Olen jo vuosia miettinyt keinoa, miten potkaista juoppo kodinrikkoja pois, mutta miehelle se on helvetin vaikeaa, kun suoraan sanotaan. En voi enää itse oikeastaan käyttää alkoholia, kun pitää olla lasten takia "portsarina", suoraan sanottuna pitää juoppoa kurissa ja suojella lapsia.

        Ei kaikki näy päällepäin.

        Jos vaimo vielä lyö, mene lääkäriin ja kerro avoimesti mistä se johtuu. Heille tallentuu se tieto. Tiedän kyllä miten monet ihmiset reagoi siihen kun vaimo pahoinpitelee miestään, sanokoot ihmiset täällä mitä tahansa, mutta siinä kohtaan tasa-arvo ei pelaa. Mutta so what? Keskityt vaan siihen omaan päämäärään, saada lapset rauhalliseen kotiin. Ajattele että kaikki se minkä joudut kärsimään matkalla siihen, on sun lahjasi lapsille.

        Nykyisin kännykän kanssa voi äänittää. Tallenna vaimon pahimmat möykät.

        Ja mene sinne helkutin perheterapeutille! Mun käsittääkseni jokainen paikkakunta on velvollinen sellaiseen palveluun, jos ei omassa kunnassa niin naapurissa. Se on ilmaista, ja siellä pääsisivät lapsetkin puhumaan ja kertomaan oman kantansa. Henkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus, mutta voivat tarpeen tullen puoltaa jommallekummalle vanhemmalle huoltajuuden, ja lastensuojelu kuuntelee heitä kyllä.

        Minusta oli kaunis ajatus tuo, ettet halua että lapset joutuisvat todistamaan vanhempiaan vastaan. Noin se pitää juuri mennä. Mutta ehkä hekin tarvitsevat jonkun ulkopuolisen jonka kanssa jutella.

        Ihme homma muuten - olen ihan satavarma, että jos nainen olisi kirjoittanut tuon saman viestin kuin sinä mulle, peukkuja ylös olisi muutama. Kun mies puhuu samasta aiheesta, äänestetään miinuksia. Ja sitten me naiset paasataan tasa-arvosta..... voi meitä ;))


      • jatkuvasti jotakin
        Putkivalo kirjoitti:

        Ei kaikki näy päällepäin.

        Jos vaimo vielä lyö, mene lääkäriin ja kerro avoimesti mistä se johtuu. Heille tallentuu se tieto. Tiedän kyllä miten monet ihmiset reagoi siihen kun vaimo pahoinpitelee miestään, sanokoot ihmiset täällä mitä tahansa, mutta siinä kohtaan tasa-arvo ei pelaa. Mutta so what? Keskityt vaan siihen omaan päämäärään, saada lapset rauhalliseen kotiin. Ajattele että kaikki se minkä joudut kärsimään matkalla siihen, on sun lahjasi lapsille.

        Nykyisin kännykän kanssa voi äänittää. Tallenna vaimon pahimmat möykät.

        Ja mene sinne helkutin perheterapeutille! Mun käsittääkseni jokainen paikkakunta on velvollinen sellaiseen palveluun, jos ei omassa kunnassa niin naapurissa. Se on ilmaista, ja siellä pääsisivät lapsetkin puhumaan ja kertomaan oman kantansa. Henkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus, mutta voivat tarpeen tullen puoltaa jommallekummalle vanhemmalle huoltajuuden, ja lastensuojelu kuuntelee heitä kyllä.

        Minusta oli kaunis ajatus tuo, ettet halua että lapset joutuisvat todistamaan vanhempiaan vastaan. Noin se pitää juuri mennä. Mutta ehkä hekin tarvitsevat jonkun ulkopuolisen jonka kanssa jutella.

        Ihme homma muuten - olen ihan satavarma, että jos nainen olisi kirjoittanut tuon saman viestin kuin sinä mulle, peukkuja ylös olisi muutama. Kun mies puhuu samasta aiheesta, äänestetään miinuksia. Ja sitten me naiset paasataan tasa-arvosta..... voi meitä ;))

        Ukko on aika tutun kuuloinen tapaus täällä, ei mikään "puhtoinen" itsekkään.


      • Kaljaukot linnaan
        jatkuvasti jotakin kirjoitti:

        Ukko on aika tutun kuuloinen tapaus täällä, ei mikään "puhtoinen" itsekkään.

        jos tiedät tuosta miehestä, mitä hän sitten on tehnyt? Laitetaan porukalla tuollainen naistenhaukkuja kuriin. Että nainen muka olisi väkivaltainen ja juoppo ja muutenkin huono äiti lapsilleen. En usko, että Suomessa voi olla yhtäkään noin huonoa äitiä. Ukon perkeleethän ne vain kantavat jatkuvasti ärrältä mäyräkoiraa kotiin ja tuijottavat niukkapukeisia yleisurheilijahuoria silmät soikeina, sen päälle vielä hakkaavat vaimot ja lapset! Tosin kerran näin Lidlissä yhden äidin, joka osti kaksi laatikollista keskaria, mutta juoppo ukko on satavarmasti pakottanut naisen sinne, voi raukkaparkaa..


      • sossut kotiin
        Kaljaukot linnaan kirjoitti:

        jos tiedät tuosta miehestä, mitä hän sitten on tehnyt? Laitetaan porukalla tuollainen naistenhaukkuja kuriin. Että nainen muka olisi väkivaltainen ja juoppo ja muutenkin huono äiti lapsilleen. En usko, että Suomessa voi olla yhtäkään noin huonoa äitiä. Ukon perkeleethän ne vain kantavat jatkuvasti ärrältä mäyräkoiraa kotiin ja tuijottavat niukkapukeisia yleisurheilijahuoria silmät soikeina, sen päälle vielä hakkaavat vaimot ja lapset! Tosin kerran näin Lidlissä yhden äidin, joka osti kaksi laatikollista keskaria, mutta juoppo ukko on satavarmasti pakottanut naisen sinne, voi raukkaparkaa..

        On niitä huonojakin äitejä. Mutta tuossa tapauksessa pitäisi ottaa lapset huostaan. Eihän tuosta miehestä ole mihinkään! Pitäisi jonkun naapurin käräyttää.


      • Narsufemakko ?
        sossut kotiin kirjoitti:

        On niitä huonojakin äitejä. Mutta tuossa tapauksessa pitäisi ottaa lapset huostaan. Eihän tuosta miehestä ole mihinkään! Pitäisi jonkun naapurin käräyttää.

        jos äiti on huono. Ja lapset äidille, jos isä on huono. Mahtava logiikka, kunhan vain ei anneta lapsia ISÄLLE. Näinhän se ajattelu tällä palstalla menee.


      • toimi jo
        Narsut jo hiljaa kirjoitti:

        on vain turhaa soittaa poliisille, kun ne eivät puutu asiaan. Ainoa ratkaisu on vetää itse akkaa kuonoon niin lujaa että turpa pysyy kiinni. Ei ole vaan kovin hyvä ratkaisu lasten kannalta..

        turpaan vetämällä kyllä ratkaista yhtään mitään. Päin vastoin! Se on erittäin hyvä keino tuhota kaikki lopullisesti. Sinulla ei ole mitään toivoa saada lasten huoltajuutta, jos turvaudut väkivaltaan.

        Apua on kyllä saatavilla, jos vain viitsit hakea. Perheneuvola on oikea osoite. Ja kyllä niitä lapsiakin kuunnellaan. Koska ovat jo kouluikäisiä, niin osaavat kyllä kertoa, millaista kotona on.

        Sinä voit alkaa korjaamaan asioita ja se on sinun velvollisuutesi. Pystytkö siihen? Jos et, niin ei sinusta ole sen kummemmin huolehtimaan lapsista kuin vaimostasikaan.

        Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta saamattomuutesi pahentaa lasten tilannetta entisestään.


      • kahjo mikä kahjo
        Narsufemakko ? kirjoitti:

        jos äiti on huono. Ja lapset äidille, jos isä on huono. Mahtava logiikka, kunhan vain ei anneta lapsia ISÄLLE. Näinhän se ajattelu tällä palstalla menee.

        Kyllähän tuo ukko hullulta vaikuttaa..
        Voisit muuten AP lakata vastailemasta koko ajan toisilla nim.merkeillä,
        kyllä sut tunnistetaan jo tuosta naisvihasta..


      • "Isä"

        "LASTENVALVOJALLE"

        Mitäs sanot kun sosiaalitoimesta ei saa apua, lastenvalvoja ilmoitti ettei ole lasten edun mukaista tavata isäänsä yhtenäkään arkipäivänä/ viikko eikä
        yhtenäkään arki- ja juhlapyhänä vuodessa. Kun isä vaati perusteita lasten-
        valvoja ilmoitti kantanaan "minun ei tarvitse perustella, nimi paperiin tai ulos".
        Lastenvalvoja kieltäytyi sovittelusta/ keskusteluista, heitti vanhemmat ulos
        ja valehteli myöhemmin oikeudelle, ettei mistään ollut sovittu yhtään mitään,
        valehteli lääninhallitukselle isän lähteneen suutuspäissään neuvottelusta,
        kun isä ei saanut tahtoaan läpi, isä olisi halunnut lasten toivomaa asumis/
        tapaamisratkaisua, jossa lapset saavat olla vanhemmillaan tasapuolisesti,
        isä suostui yhteishuoltoon ja pelkkiin tapaamisiin, tinki tapaamissitakin, äiti
        ei tullut piiruakaan vastaan ja isä oli sosiaalitoimen mukaan ainut syyllinen:
        ehdoton, joustamaton, sairas, hullu jne... Sosiaalitoimi ja lastenvalvoja valehteli oikeudelle alusta asti lapsen toiveen ja isän lausunnot. Sovittiin jo yhteishuollosta, kesäajan ja joka toisen viikon lopun lasten tapaamisoikeu-desta, lastenvalvoja ja sosiaalitoimi yllytti äidin oikeustoimiin, hakemaan yksinhuoltajuutta ja valvottujatapaamisia. Sosiaalitoimi ilmoitti päiväkotiin ja
        kouluun yhteisuollon aikana äidin päättävän kaikista lapsia koskevista asioista yksin myös yhteishuollon aikana, isälle ei sa lapsia luovuttaa ym ym... Alusta asti lastenvalvojalla ja sosiaalitoimella oli vain yksi päämäärä;
        miten saada maksamaan isän mahdollisimman paljon elatusapua, ei ym-
        märretty/ haluttu ymmärtää lasten etua ja oikeutta sen enempää kuin isän
        halua olla rakastava isä ja huoltaja lapsillensa. Isä halusi suorittaa elatus-
        avun käytännössä olemalla lapsillensa rakastava isä.

        Suomessa vallitsee edelleen 1950 luvulta peräisin oleva "äitimyytti, jossa
        aiti on ainut ja oikea vanhempi ja huoltaja yhteisille lapsille.

        Nimim. Isä, lapseton isä ja tapaamisoikeuksia 12h/kk... nekin loppuneet


      • tasa-arvoa
        Putkivalo kirjoitti:

        Vaimo käyttäytyy väkivaltaisesti jopa lapsia kohtaan ja juo, ja sinä mietit että hän saisi kuitenkin huoltajuuden?

        Jos puolisosta jompikumpi käyttää väkivaltaa lapsia kohtaan, niin henkistä kuin fyysistä, ja toinen puoliso ei saa sitä loppumaan, hän on yhtä syyllinen tilanteeseen kuin se joka käyttää ylivoimaa. Koska hän ei tee mitään. Sun homma on suojella lapsia ennen kaikkea, ja jossain vaiheessa lakkaavat kunnioittamasta sua jos et hoida hommas. Enkä tarkoita että sun pitäisi lyödä takaisin.

        Sori jos tämä on vähän kylmää tekstiä, mutta näin se on. Itse taistelen sen saman asian kanssa, ja tiedän että herätys tuohon realiteettiin sattuu.

        Tuossa mitään provoa ole, näin asiat tässä maassa hoituu yhdeksässä tapauksessa kymmenestä. Lapset päätyvät isälle vain ja ainoastaan jos isä kykenee todistamaan että äiti on lapsia kohtaan väkivaltainen juoppo mutta isä itse on puhdas kuin pulmunen. Kaikissa muissa tapauksissa äiti katsotaan paremmaksi lähivanhemmaksi. Ja aina ei tuollaisetkaan todisteet riitä.


    • Bebberooni

      Oma Äitinikin Huutaa Ja Repii Minua Tukasta, Ja Haluaisin Muuttaa Isäni Luokse, Mutta Äiti Ei Anna, Mitä Teen ...
      Olisiko Nyt Lastensuojelu Laitoksesta Apua, Ja Kyllä, Vanhempani Ovat Eronneet.

      • "Isä"

        Hei Lapsukainen

        Yritä päästä salaa isälle, saada isään yhteyttä.
        Lastensuojelusta ei ole isälle apua, isä kyllä
        tietää miten jatkossa yhdessä toimitte, kun
        pääset vain itse isälle.

        Olen 2 lapsen isä, jolta lastensuojelu vienyt
        minulta lapset, ovat valehdelleet lasteni toiveen
        vaikka lapseni haluaisivat asua kanssani.


    • Kuulostaa järkyttävältä sekä aloittajan tilanne että isän tilanne. Miten ihmeessä jonkun kunnan sosiaalitoimessa voidaan olla noin uppiniskaisesti isää vastan? Näitä tarinoita aina välillä kuulee ja tuntuu käsittämättömältä että ne viranomaiset joiden kuuluisi auttaa ovat noin järkkyjä.

      Aloittajalle sanoisin samaa kuin muutama muukin. Lasten kanssa perheneuvolaan ja sosiaaliviranomaisille juttelemaan. Lapset ovat jo kärsineet tarpeeksi, terapiasta olisi heille apua. Ja ero ehdottomasti vireille. Äänitä, videoi vaimosi käytöstä. Oletko ajatellut että hän saattaisi jäädä tyytyväisenä yksin ryyppäämään kun poistut lasten kanssa kuvioista. Kukaan ei enää häiritsisi dokaamista.

    • "Isä"

      Kiitos sinulle "glittergirl" myötätunnosta:)
      On mukava kuulla, että vielä löytyy naisia, jotka oikeasti
      arvostavat myös isyyttä ja lasten oikeuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe