täysin turha homma ku voi silputa ne pieniks ruohonleikkurilla niin et tuuli ei niitä mihinkään kuljeta, maatuvat helposti mössönä.
lehtien haravoiminen
43
360
Vastaukset
- BlueNightSatin
just tuli tehtyä joskus silloin omakoti vuosina :)
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
eikä tartte miettiä mihin lehdet pistäis
on ja risuista saa silppurilla pensaiden ja istutusten juurille silppua suojaksi :) Melkein kaipaan puutarha hommia hmm..
- eräsykkönen
BlueNightSatin kirjoitti:
on ja risuista saa silppurilla pensaiden ja istutusten juurille silppua suojaksi :) Melkein kaipaan puutarha hommia hmm..
että maaperän pH-arvo muuttuu happamampaan suuntaan, jos lehdet jätetään maahan. Se puolestaan nopeuttaa sammaloitumista, mutta kalkkia lisäämällä tilanne tasapainottuu.
- BlueNightSatin
eräsykkönen kirjoitti:
että maaperän pH-arvo muuttuu happamampaan suuntaan, jos lehdet jätetään maahan. Se puolestaan nopeuttaa sammaloitumista, mutta kalkkia lisäämällä tilanne tasapainottuu.
tuon se tekee :) Itse pidän sammaloituneesta ja happamasta maaperästä :)
Miesten pitää aina päästä päristelemään :P
Haravoiminen on meditatiivista puuhaa ja hyvää liikuntaa. Kunhan muistaa vaihtaa kättä ja haravoimissuunta välillä, ettei tulee haravoimis-kyynärpää :)- BlueNightSatin
jak!! Inhoon haravoimista :) Mieluusti ajelen ruohonleikkuria, jos ei tartte haravaan tarttua.
jak!! Inhoon haravoimista :) Mieluusti ajelen ruohonleikkuria, jos ei tartte haravaan tarttua.
arvasin, että sä pidät enemmän päristelystä ;D
monte24 kirjoitti:
en kyllä tykkää juurikaan ruohonleikkuustakaan mut on se mukavempaa ku haravoiminen
on niiiiin kivaaaa :P
- BlueNightSatin
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
arvasin, että sä pidät enemmän päristelystä ;D
mieluusti mitä vaan pärinää ennemmin, kun harava tai maalipensseli käteen :)
mieluusti mitä vaan pärinää ennemmin, kun harava tai maalipensseli käteen :)
ja maalaaminen se vasta mukavaa onkin, etenkin talon maalaaminen xD
jookos :)
- BlueNightSatin
ja maalaaminen se vasta mukavaa onkin, etenkin talon maalaaminen xD
nimenomanaa rakennusten ja ikkunapuitteiden yms. asunnon maalaaminen on jak yök kamalaa :) Niitä näitä vaikka ruiskulla/sprayllä/pensselilläkin voisin taas maalata, kunhan se ei ole mikään pikkutarkka seinä tms. :) Mä tykkään sotkee ja soveltaa xD
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
jookos :)
se ois nähtävä, kun ei kiinnosta niin himppuakaan noi haravoimiset taikka maalaamiset :) Sitten taas joku laatotus ja semmoi tapetointi ja semmoi on terapeuttista :) ja kivaa...
nimenomanaa rakennusten ja ikkunapuitteiden yms. asunnon maalaaminen on jak yök kamalaa :) Niitä näitä vaikka ruiskulla/sprayllä/pensselilläkin voisin taas maalata, kunhan se ei ole mikään pikkutarkka seinä tms. :) Mä tykkään sotkee ja soveltaa xD
kyl pikkutarkasta tykkää. Mutta ison seinän maalaamista vaikka punamullalla ja isolla pensselillä. Se tuoksuukin ruispuurolle :)
mut vihaan tahmeita juttuja ja maalitahroja sormissa ja sukupuolielimessäni
se ois nähtävä, kun ei kiinnosta niin himppuakaan noi haravoimiset taikka maalaamiset :) Sitten taas joku laatotus ja semmoi tapetointi ja semmoi on terapeuttista :) ja kivaa...
mut vanhan betoniseinän piikkaaminen on rentouttavaa
- BlueNightSatin
kyl pikkutarkasta tykkää. Mutta ison seinän maalaamista vaikka punamullalla ja isolla pensselillä. Se tuoksuukin ruispuurolle :)
annan vähän periksi, koska punamullalla maalaaminen on jopa helppoa :) On jopa kivaa ollu maalata piharakennuksia aikoinaan. Tuoksu..hmm...
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
mut vihaan tahmeita juttuja ja maalitahroja sormissa ja sukupuolielimessäni
ihmeessä maalia sukupuolielimiin joutuu? x)
- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
mut vanhan betoniseinän piikkaaminen on rentouttavaa
vähän seinästä mihin tapiseeraat. Jos se on justen kustu ja kohdistettava kuvio, niin ai perkele :(
annan vähän periksi, koska punamullalla maalaaminen on jopa helppoa :) On jopa kivaa ollu maalata piharakennuksia aikoinaan. Tuoksu..hmm...
tehnyt ruisjauhoista. Vehnäjauhoista tehdessä on kyllä parempi pysyvyys..
- yks nainen
on niiiiin kivaaaa :P
kun otti päähän nämä puutarhahommat tänään. Pidän nistä todella, mutta nyt en voi selkäleikkauksen jälkeen niitä tehdä ja ukkopaha senkun harrastelee kaikkea muuta. Pitää mennä viemään vaikka yksi ruuvi jonnekin tai olla hirvimetsällä 4 päivää viikossa. Yhteisiä ovat pihat ja laitettu jonkinlaiseen kuntoon, mutta hänellä ei tunnu olevan nämä kodin syystehtävät samoin keväällä tehtävät minkään arvoiset, ilmeisesti ei kotikaan on vaan saanut täältä kaiken hyvän tähän saakka ilman mitään vaatimuksia. Hoitamatta nehän menevät pilalle kokonaan.
Nyt kyllä naiset tehdään yhteinen sopimus miehille, että mensin tehdään tällaiset kotiin ehdottomasti tarvittavat työt ajallaan ja harrastukset sun muut höpö höpö reissut tulevat vasta tämän jälkeen. Sill eipä kovin helpolta tuntunut raapustella jäistä koivunlehtikerrosta nurmikolta pois.
Jos ei muuten saada töitä onnistumaan käydään sepittämässä pyssty siihen kuntoon, että niillä ei ammuta ja vaikka vajat sopit niin lukkoon, että harrastuksiin ei pääse ennekuin asiat on hoidettu siinä kodissa, missä asutaankin. Senjälkeen kun koti ja perhe on ensimmäisen ja harrastukset vasta sitten, toivotan vaan oikein mukavaa harrastusiltaa, en ole siitä katkera tai kateelllinen. BlueNightSatin kirjoitti:
ihmeessä maalia sukupuolielimiin joutuu? x)
ei ne näppylähanskat kauan suojaa myrkkymaaleilta.
kävin kusella ja pidin maalisella kädellä pilistä kiinni enkä huomannut tuoreeltaan, noh kotona suihkussa hokasin et mun lerssissä oli iso vihree maaliläikkä joka oli jo kuivunut.
en viittinyt alkaa asetonissa huljuttelemaan rakkaintani joten piti vaan pidättäytyä seksistä kunnes se itsekseen kului pois.- BlueNightSatin
monte24 kirjoitti:
ei ne näppylähanskat kauan suojaa myrkkymaaleilta.
kävin kusella ja pidin maalisella kädellä pilistä kiinni enkä huomannut tuoreeltaan, noh kotona suihkussa hokasin et mun lerssissä oli iso vihree maaliläikkä joka oli jo kuivunut.
en viittinyt alkaa asetonissa huljuttelemaan rakkaintani joten piti vaan pidättäytyä seksistä kunnes se itsekseen kului pois.se just parhaiten kuluis pois :)
- jzzzz
aina mä oon outsider :(
olex ollut ennenkin monten ja jazulin kolmantena pyöränä???????????
se just parhaiten kuluis pois :)
enkä miekään ilkeis sellaista vilautella
jzzzz kirjoitti:
olex ollut ennenkin monten ja jazulin kolmantena pyöränä???????????
et kai ole kateellinen???
- kirpela
mäkin ajattelen :)
villiintyneen pihanurmikkoni puolijäisenä. Sinne menivät lehdetkin samaan konkurssiin. Luulen että tuo piha ei huonosta kohtelusta toivu ennen seuraavaa Jaakon päivää. Mutta eipä oo lehtiä haravoitavana, nurmikolla siis.
Sen tyypin voisin panna nurkkaan häpeemään, joka on kattanut puolet mun pihasta sepelillä. Siinä ei leikkurit auta, ei kyllä oikein haravakaan...ja seuraavana päivänä ku tuli lauhaa tuli perkeleesti lehtiä maahan.
perkele olis pitänyt vuorokausi malttaa :(- MMies
NIIN
HAHA:D
Haravoiminen on oikeastaan kivaa. Ei siihen mitään ylimääräisiä bensankatkuja tarvita :D
Ja lapset tykkää hyppiä lehtikasoissa..- Samaa mieltä
kanssasi.
- silloin käytän
monte24 kirjoitti:
esim minä ja jäteöljykin tuoksuu hyvälle
ruohonleikkuria jossa on kerääjä. Pienemmän määrän haravoin mielelläni. On kivaa puuhaa ja saa raitista ilmaa.
monte24 kirjoitti:
esim minä ja jäteöljykin tuoksuu hyvälle
en tykkää.. Saa niitä bensan hajuja ihan tarpeeksi haistella muutenkin..
Mutta saathan sie pärisyttää pihallas ihan vapaasti :)
Toimiiko tuo? En ole ehtinyt haravoimaan. Wau, heti huomenna alan surrauttaan pihan :)
ihan näppärä keino,eikä tartte lehdistä hankkiutua eroon ku jäävät pieninä silppuna maatumaan eikä tuulikaan niitä levitä
monte24 kirjoitti:
ihan näppärä keino,eikä tartte lehdistä hankkiutua eroon ku jäävät pieninä silppuna maatumaan eikä tuulikaan niitä levitä
Helppo duuni tekniikanmiehelle:) Heti huomenna alan pihahommiin. Mulla on vielä vähän kesälomaa jäljellä joten yksi rästihomma olis hyvä hoitaa pois. Piha on aivan täynnä lehtiä. Naapurin teinipoika kävi katkomassa rumannäköiset ruusupuskat pois,mut ite en ole ehtinyt muka tekeen mitään pihatöitä.
Sunhan pitää pistää tuo Niksi Pirkkaan..
täällä roikkuminen, tajuaminen on vielä kaukana toteuttamisesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175420
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2232787- 412405
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432141Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332076Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131480- 381330
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257