Paras Autoliike ?

tässä katellessa...

Mistä autoliikkeestä kannattaa, Kemi-Tornio seudulla, autonsa ostaa asiakaspalvelun ja hinnoittelun puolesta ?

64

5947

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raumolle auton ostin

On pojilla ainakin asiakaspalvelu kohillaan, ei tarvitte puku päällä mennä, vaikka mersun ostaisikin. Palvelu pelaa eivätkä ainakaan vielä ole mihinkään paskan kuorrutukseen sortuneet.

• muuallekko kaupoille

Jotenkin tuo Osto- ja myyntiliike kuulostaa likaisten kirjojen ja sarjakuvien myyntipaikalta.
        En tiedä vaikka olisikin hyvä ja rehellinen auton myyntipaikka.
        Pörhöllä ollaan mekin törmätty eräänlaiseen asiakaspalvelijan asennevammaan, ainakin muutamalla.
        Asiakas tuntuu olevan rahoistaan lypsettävä ja nälvittävä tyhmyri heille.

Onko se rehellinen kaupanteko/asiakaspalvelu niin perkeleen vaikeaa ja planeetaltamme kokonaan kadonnut taito ?

• Ahmed Khaheli
        muuallekko kaupoille kirjoitti:

Jotenkin tuo Osto- ja myyntiliike kuulostaa likaisten kirjojen ja sarjakuvien myyntipaikalta.
        En tiedä vaikka olisikin hyvä ja rehellinen auton myyntipaikka.
        Pörhöllä ollaan mekin törmätty eräänlaiseen asiakaspalvelijan asennevammaan, ainakin muutamalla.
        Asiakas tuntuu olevan rahoistaan lypsettävä ja nälvittävä tyhmyri heille.

Onko se rehellinen kaupanteko/asiakaspalvelu niin perkeleen vaikeaa ja planeetaltamme kokonaan kadonnut taito ?

No niistä likaisista kirjoista ja sarjakuvien myynnitä se on aloittanut, laajensi kaikkiin kodintarvikkeisiin ja muuhun pilperööriin.
        Toiminta on tänäpäivänä täysin sama paitti, että kaiken muun tilalle on tullut autojen osto ja myynti, tuodaan Saksasta, myydään täällä, toki suomiautojakin löytyy. Simppeli hommaa, hyvännäköisiä autoja (en tosin ole ostanut) piha-ja halli täynnä. On kuulemma laittamassa uutta ja isompaa liiketilaa, sehän tietää vain parenpaa valikoimaa?
        Tuonti auton ja suomiauton parenmuuteen en ota kantaa, siitähän ollaan nii montaa mieltä, mutta suosittelen toki käyntiä kyseisessä liikkeessä, saatat yllättyä positiivisessa mielessä ja ainahan se hinta vertailu kannattaa.

• Tyytyväinen asiakas

Alleviivaan yllämainitusta tekstistä joka ikisen sanan

• Suomiauton sain

Vaimoväkeä käytin Kemin prismassa ja niissä pikkuliikkeissä. Ja itte kattelin sitä karjalahtea. Ja kas, Kemin osto-ja myyntiliikkeen pihaan päädyin. Ja siinä kävi niin, että auto meni vaihtoon, sopimus tehtiin ja seuraavana päivänä vein autoni sinne kesärenkaiden kanssa ja omat kamat irrotettuna. Siinä se oli valmiiksi laitettuna kuten sovittiin, tämä nykyinen auto. Ja hyvin on pelannut. Ja irrotettava vetokoukku oli jossain, soitin sinne ja ne järjesti uuden, ilman maksuja. Eli kyllä minä olen tyytyväinen, sana pitää ja auto on mitä luvattiin.

Onko se niin, että kun liike kasvaa liian suureksi ja tulee kymmeniä myyjiä, ei ne enää tiedä mitä myyvät, siksi on vaikea palvella kun eivät itsekkään tiedä mitä ovat myymässä?

• Rahamies

On käyty.

Olipa aika nihkeän oloista asiakaspalvelua. Ei ollut kauppamiehiä nuo pojat.

Vaimokin oli messissä siellä kertaa mukana ja fiilisteli jälkikäteen, että olihan harvinaisen ei-rahanteosta kiinnostuneita liikkeen omistajia. Enempi tuntui herroja kiinnostavan sattumalta toimistossa notkuvien kavereiden kanssa seurustelu kun hallissa käyskentelevien asiakkaiden kontaktointi. (emme olleet ainoat)

Kyllä asiakas kannattaa opetella aina kohtamaan vakavasti. Jos toimistossa notkuu kavereita, niin kait niille voi tehdä selväksi, että Kemin ostobyråå on teidän työpaikka ja silloin bisneksen teko menee kaveristyylaamisen edelle?

Meikäläisten taloudessakin on kuitenkin vuosiostovoima >70k, jota ei ihan joka perheestä tälläkään perukalla löydy.

Ja ihan lompuukin katsomatta hyvä kauppamies ottaa jokaisen sisäänkävelevän asiakkaan potentiaalisena diilinä. Jos ei sillä kertaa, niin toisella.

Tarjottu hyvitys oli muuten sitten huonoin, mitä eri liikkeistä vanhalle saatiin, joten sellaista bisnestä. Enpä taida toiste vaivautua Kemin "divarin" asiakkaaksi edes ovesta sisään kävellen.

• Rahamies
        Rahamies kirjoitti:

On käyty.

Vaimokin oli messissä siellä kertaa mukana ja fiilisteli jälkikäteen, että olihan harvinaisen ei-rahanteosta kiinnostuneita liikkeen omistajia. Enempi tuntui herroja kiinnostavan sattumalta toimistossa notkuvien kavereiden kanssa seurustelu kun hallissa käyskentelevien asiakkaiden kontaktointi. (emme olleet ainoat)

Kyllä asiakas kannattaa opetella aina kohtamaan vakavasti. Jos toimistossa notkuu kavereita, niin kait niille voi tehdä selväksi, että Kemin ostobyråå on teidän työpaikka ja silloin bisneksen teko menee kaveristyylaamisen edelle?

Meikäläisten taloudessakin on kuitenkin vuosiostovoima >70k, jota ei ihan joka perheestä tälläkään perukalla löydy.

Ja ihan lompuukin katsomatta hyvä kauppamies ottaa jokaisen sisäänkävelevän asiakkaan potentiaalisena diilinä. Jos ei sillä kertaa, niin toisella.

Tarjottu hyvitys oli muuten sitten huonoin, mitä eri liikkeistä vanhalle saatiin, joten sellaista bisnestä. Enpä taida toiste vaivautua Kemin "divarin" asiakkaaksi edes ovesta sisään kävellen.

Vähänkö laskin väärin, vuosiostovoima paukkuu yli 90k enkä vielä laskenut edes pääomatuloja mukaan.

Noh, onhan noita kauppiaita muitakin.

• Tyytyväinen Asiakas
        Rahamies kirjoitti:

On käyty.

Tuosta sinun teksistä kyllä paista aika selkeästi se, miksi et ole palvelua saanut.

Itse olen ko liikkeessä asioinut ja saanut erittäin hyvää palvelua. Kaupat tuli ja autot vaihtoivat omistajaa.

ps Takuu toimi hyvin. Ilmoitin myyjälle vian ja myyjä pyysi kääntymään merkkiliikkeen puoleen, ei kuluja.

• Rahamies
        Tyytyväinen Asiakas kirjoitti:

Tuosta sinun teksistä kyllä paista aika selkeästi se, miksi et ole palvelua saanut.

Itse olen ko liikkeessä asioinut ja saanut erittäin hyvää palvelua. Kaupat tuli ja autot vaihtoivat omistajaa.

ps Takuu toimi hyvin. Ilmoitin myyjälle vian ja myyjä pyysi kääntymään merkkiliikkeen puoleen, ei kuluja.

Jaha. no miksi en palvelua saanut? Kerro meille muillekin?

Käsittääkseni hyvä kauppias palvelee kaikki ovesta sisäänkävelevät ja tekee kaupat.

Tämä ketju on muuten aika läpinäkyvä Kemin ostomyynti-liikkeen mainos eli tähän ketjuun on ilmiselvästi kirjoitellut porukkaa sieltä myymälästä käsin.

Aikaa vaikutti olevan surffailla silloin keväällä jo kun minä kävin.

• Money talks
        Rahamies kirjoitti:

On käyty.

Oikein sitten "divarissa" asioit!

• Osta muualta suosiol

Laiskoja, ylimielisiä v_ttuja on kaikki automyyjät täällä.

Mieluiten asioin Oulussa tai jopa Rovaniemellä.

Pörhö ja Wetteri on seudun autokauppiaista laiskimmat ja ylimielisimmät. Katseleppa joskus niitä palatseja kriittisesti kun niissä käyt. Sitä ihmismäärää mikä niissä on töissä muutamaa autoa myymässä ja huoltoja buukkaamassa. Arvaa kuka lystin ja prameat puitteet maksaa? Jep. Sinä.

• näin on

asiakashan se lopulta kaiken maksaa pönttö

• kokemusta on!!!!!

Pörhöltä saat ylimielistä paskapalvelua. Ne ei edes vaivaannu tekemään tarjouksia...vaikka olis kysymys useammasta autosta ja sama koskee myös Wetteriä.

• 5+12
        kokemusta on!!!!! kirjoitti:

Pörhöltä saat ylimielistä paskapalvelua. Ne ei edes vaivaannu tekemään tarjouksia...vaikka olis kysymys useammasta autosta ja sama koskee myös Wetteriä.

Niin kumpi Pörhön liike sinun mielestäsi?
        Minusta Peugeot-Nissan-myyntipuolella on ollut aivan asiallista palvelua, varsinkin kun tuli tämä Torpin Autokeskuksen heppu taloon.
        Volkkari-Audi-puolella on näitä asenneongelmia sitten aivan riittämiin, myyjät todella ylimielisiä. Saas nähdä kun tuolta Wetteriltä tuli uusi mies remmiin, että miten hänen käy. Ainakin Wetterillä oli se mukavin myyjistä.
        Mutta aluejohtajan mielen mukaistahan tuo huono palvelu on, pääasia että rahat pois ja tulosta tulee.

• mennään bussilla
        5+12 kirjoitti:

Minusta Peugeot-Nissan-myyntipuolella on ollut aivan asiallista palvelua, varsinkin kun tuli tämä Torpin Autokeskuksen heppu taloon.
        Volkkari-Audi-puolella on näitä asenneongelmia sitten aivan riittämiin, myyjät todella ylimielisiä. Saas nähdä kun tuolta Wetteriltä tuli uusi mies remmiin, että miten hänen käy. Ainakin Wetterillä oli se mukavin myyjistä.
        Mutta aluejohtajan mielen mukaistahan tuo huono palvelu on, pääasia että rahat pois ja tulosta tulee.

Niin, mitenköhän se rahanahneus ja junttimainen pirullisuus on niin perkeleen tiukassa eräissä ...???
        Luulisi järjen sanovan että moinen käytös ajaa asiakkaat muualle ...

• kokemusta on
        5+12 kirjoitti:

Niin, nimenomaan Volkkari-Audi-puolella on niitä mainitsemiasi ASENNEONGELMAISIA aivan liikaa...ollut aina.

• iso farkku hakusessa
        kokemusta on!!!!! kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen Pörhön asiakaspalveluun ja korjaamotyöskentelyyn, ainakin pösö-puolella. Nuo hinnat vain ovat sellaisia, että ei taida lääkärikään yltää samanlaiseen veloitukseen? Vaikkei autonpito ole minulla rahasta kiinni niin turhasta tuntuu turhalta maksaa. Kyllä auto on kunnossa, mutta nämä "paketti-hinnoittelut" ovat kyllä todella syvältä.

Nyt kun autonvaihto alkaa minullakin polttelemaan, niin kyllä sitä täytyy tuonne keskisuomeen ajella ja jos ei sieltä löydy, seuraava reissu lentämällä pääkaupunkiin, sieltä nyt ainakin löytyy. Ja enää ei ole se pelkkä auton hinta joka ratkaisee, kyllä minä haluan hyvän mielen huollonkin jälkeen eikä paskanmaku suussa mieti että turhasta tuli taas maksettua. Eli merkki-kriittiseksi olen mennyt. Ei valmistuksen puolesta, vaan mihin joutuu huoltoon viemään.

Tuo Kemin osto- ja myyntiliike, kyllähän siellä saa myyjää metsästää eivätkä he kovin palvelualttiita ole. Mutta jos onnistut jonkun saamaan kiinni, kannattaa jututtaa eikä päästää karkuun, vaimolle ostin kakkosauton ja kyllä ne pitää mitä lupaavat. Palvelutaso itsessään ei ko. liikkeessä tosiaan ihan kymppi ole, pitää nähdä vaivaa ja virittää myyjälle ansa, että sen saa kiinni...

• Asiakas valitsee
        näin on kirjoitti:

asiakashan se lopulta kaiken maksaa pönttö

Voi voi,

mutta asiakashan voi itse valinnallaan kumminkin vaikuttaa siihen, kuinka paljon sitä "kaikkea maksettavaa" tulee, pönttö itsellesi.

Ostamalla liikkeestä, jossa on pidetty oheiskulut kurissa, säästää.

Täältä ääni Aineelle Kemissä, josta on saanut aina hyvää palvelua kohtuurahalla.Vaikka onkin merkkiliike, niin ei ole aivan pahimmasta päästä lumelaskuttaja.

• Ei ikinä Pörhölle

Totta turiset! Pörhöllä ku asioit, ni ei muuta käteen jää ku vitutus...Jos oot käytettyä autoa ostamassa, ni kohtelu o sen kaltasta...Ei viitti myyjien nimiä mainita, mut jos kymppitonnin autoa oot ostamassa, ni oot köyhä myyjien mielestä...

• Timo_Ky

Itse ostin Scoda Octavia Scoutin Kemin Osto- ja Myyntiliikkeestä viikko sitten. Ei valittamista, auto oli sellainen kuin pitikin ja toiminta oli muutenkin asiallista. Tulin melkein 600 km päästä autokaupoille mutta se kannatti.

Oli ensimmäinen paikka mistä löysin näin vähän ajetun auton yli puolen vuoden etsinnän jälkeen (3 vuotta/58000 km) ja myös hyvitys entisestä autostani oli asiallinen. Kyllä tästä liikkeestä kannattaa ainakin kysellä tarjouksia jos on mielessä autokaupan teko.

• tuiofgrwcv

Älähän höpäjä.Eivät maksa vaihtoautosta paskan vertaa.Pari kertaa käyny kysymässä niin heittävät ihan mitä sattuu hintoja.Kovan tinkaamisen jälkeen päästy samaan mitä muut tarjoaa heti alkuun.

• Simpanen
        tuiofgrwcv kirjoitti:

Älähän höpäjä.Eivät maksa vaihtoautosta paskan vertaa.Pari kertaa käyny kysymässä niin heittävät ihan mitä sattuu hintoja.Kovan tinkaamisen jälkeen päästy samaan mitä muut tarjoaa heti alkuun.

Nimenomaan helvetin huonoja hyvittäjiä Kemin OstoMyyntiliikkeessä. Lisäksi myyntihinnat ovat "apteekinhintoja". Eli välirahasta tulee usein aika toivottoman suuri, suosittelen tsekkaanmaan parista muustakin paikkaa ennenkuin tekee päätöksiä.

• kesk. aloittaja

No, tästä keskustelusta saa jo hyvin kuvaa, missä se palvelu ja kaupan teko ei ole pelkkää asiakkaan kusetusta ja rahojen lypsämistä.
      Taitaa meilläkin autot vaihtua muualla tästä lähin, ellei tuo asenne muutu totaalisesti (tuskin) Keminmaan VAG -liikkeessä.

• Pörhöonhyvä

Minä olen ainakin saanut Pörhöllä todella hyvää palvelua. Asiallisesti on suhtauduttu vaikka olenkin nainen. Monessa muussa autoliikkeessä ei naisasiakasta edes viitsitä palvella.

• Rahamies

No ilmankos sinä sitten tykkäät, että sikakallis "Pörhö on hyvä". Sinä kun et pääse edes tarjousvaiheeseen muissa kaupoissa kertomasi mukaan. Eipä siinä silloin ole paljon valinnanvaraa.

• Timo_Ky

Vaikea sanoa mikä on kohtuullinen hyvitys. Minulle kuitenkin tarjottiin edellisestä autostani Ihan se sama hyvitys mikä oli yli kymmeneltä muultakin liikkeeltä ympäri Suomea saatujen vaihtotarjousten keskiarvo, kun kyseessä olli vastaava noin 30000 euron citymaasturi. Ja ne vaihtotarjoukset ei heittäneet montaa sataa eri liikkeillä suuntaan tai toiseen. Eli minulla ei ole valittamista, toki enemmänkin olisivat tietysti saaneet hyvittää ;-)

Ja en jaksanut vinkua satasesta tai parista, tärkeintä on että uusi auto on mieleinen. Ja palvelu oli asiallista. Jostain olisi voinut löytyä vastaava auto pienemmälläkin välirahalla mutta en jaksanut enää etsiä :-)

• Paljon vie satasele?

Kun yhdysvalloissa bensan hinta nousi yli 0,50€/l, niin väki kauhistui niin että hummerien ja muiden citymaasturien myynti pysähtyi kuin seinään, ja hybridien kysyntä kasvoi niin räjähdysmäisesti että kysyntään ei pystytty edes vastaamaan. Mutta täällä ostetaan citymaasturi bensa rouskuja vaikka bensan hinta on kohta 2€/l.

• Eu-Eläkeläinen

Alueella itse pidän kovasti merilapin auton sekä wetterin palvelusta. Molemmista on tullut heti palvelua kun on menty asioimaan. Autokaupoille olen myös vuosien mittaan päässyt joten ei valittamista. Tampereelta kävin hakemassa viimeisen vaihdokkini ja väliraha oli selkeästi pienempi siellä mitä tällä alueella vastaavanlaisesta autosta. Säästin hakiessa reilun 4000€. Kotiseutu rakkaus auton vaihdossa on minun kohdallani 1000€. Mutta kyllä se palvelu menee niin että metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Kohtele hyvin myyjää, niin palvelu on sen mukaista.

• Timo_Ky

No, jos kulutuksesta kysytään niin Skoda Octavia Scout jossa on 2 litrainen nykyaikainen turbodiesel, kuluttaa noin 6 litraa/100 km. Ja entinen autoni joka oli pienempi diesel auto, kulutti noin 5,5 l/100 km. Eli siis siitä että voin nyt olla mukana suurriistavirka-avussa, autan viranomaisia, pääsen sinne minne pitääkin ja tarvittaessa voin lopettaa liikenteessä loukkaantuneen eläimen mahdollisimman nopeasti se on pieni hinta.

Eli se, että auton kulutus on 5 desiä suurempi/100 km ei varmaankaan tee siitä mitään jenkkiläistä Hummer-tyylistä bensakrematoriota. Varsinkaan kun suuremmalle autolle on muutenkin tarvetta. Ja nykyisellä dieselin hinnalla tuo tarkoittaa noin 0,65 euroa/100 km eli vuodessa noin 130 euroa minun ajossani. Ei paljoa liikuta.

Ja katson samalla että olen sanottavani sanonut. Autokauppa on niin henkilökohtaisista tarpeista riippuva ja jokaisen tarpeet ovat erilaiset. Olen hankiintaani tyytyväinen ja olen myös hyvin tyytyväinen Kemin Osto-ja Myyntiliikkeen palveluun. Jos joku haluaa käyttää kuukausien ajan vapaa-aikansa etsimällä halvinta mahdollista autokauppaa, niin siitä vaan, ihan vapaasti.
        Minulle oli tärkeintä se että löysin etsimäni auton ja homma toimi. Ei ole aikaa kierrellä autokauppoja päivät pitkät.
        Mukavaa kevättä kaikille!

• Paskanpuhujat palvel

LOL.

Varsinainen kirjoitus tuo EU-eläkeläisen oksennus, katsokaapa:

"Alueella itse pidän kovasti merilapin auton sekä wetterin palvelusta...... Tampereelta kävin hakemassa viimeisen vaihdokkini "

Pidän palvelusta mutta ostin kuitenkin autoni Tampereelta? WTF?

Tämmöistä tämä on. Jengi jauhaa paskaa jostain "palvelusta", mutta kun tosipaikka tulee niin siitä typerästä "palvelusta" - mitä se nyt ikinä puhujan mielestä terminä sisällä pitääkään - kukaan ei ole valmis maksamaan kopeekkaakkaan!

En ole muuten minäkään. En ymmärrä, mitä v*tun palvelua olisin vailla kun käytettyä ostan! Potkiiko se myyjä renkaat mun puolesta? Vaikka potkiskin, niin EN HALUA. Haluan ite monotella renkaat ja ottaa autoon fiilikset. Onko hyvä vaiko ei. Enkä kaipaa sitä paskanpuhujaa siihen korvan juureen huutamana, että "TÄSSÄ SE ON VIIMEISEN PÄÄLLE HIENO PIRSSI. OLLUT VANHAN PIIAN KAUPPAKASSINA ALUSTA LOPPUUN ASTI JA TEHTAAN MEKANIIKOT KULLITETTUILLA TYÖKALUILLA OVAT TEHNEET TÄHÄN AINA MERKKIKOHTAISET MÄÄRÄAIKAISHUOLLOT: TÄMÄ AUTO SE ON PAREMPI KUIN UUSI"

En kaipaa paskanpuhujaa "palvelemaan". Mieluummin hiljaa ja teen havainnot autosta itse kuin paskanpuhujan piiskaamana.

• 4,2L bi turbo audi

mulle nyt yks vitun lysti paljon bensa maksaa saati,että paljon auto kuluttaa,se syö kaikki bensat mitä sinne laittaa.

• porhon Ken

porholla autonmyyjät ja ns." päälliköt " ainoastaan pitävät huolen siitä että parfyymejä on tarpeeksi ja prässit on suorassa... heidät pitäisi lähettää tvstä tuttuihin muotisarjoihin. Yksi päällikkö on kuin suoraan Barbien sarjasta se "mies" puolinen oliko se Ken???

• Tojo-auto

Keminmaan Tojo-auto on ainoa missä nuorena ihmisenä otettiin tosissaan,kun yli 15 000e maksavaa autoa haluttiin koe-ajoon. Kemin osto ja myyntiliikkeessä ei annettu edes koeajoon, myös käytetystä autosta lupasit 1500e vähemmän kuin tojo-autossa. Vaikka se raha ei kaikissa näy päälle päin niin kyllä sitä asiallista palvelua pitäis saaha. Tuskin enää koskaan eksytään kemin osto- ja myyntiliikkeeseen. (kaupat tuli tojo-auton kanssa samana päivänä :)

• to-yo!

kyllä minäki toyo autoon menisin. kertokaas missä muussa liikkeessä tällä alueella on vain yksi merkki? Huolto ja varaosa puoli toimii loistavasti kun ei ole muita merkkejä saman katon alla. Vertaa esim Wetteri: Volvo Ford Mazda BMW Honda Hyundai Fiat Chrysler Jeep DodgeI Subaru.
        Samat huoltomiehet säheltävät kaikkien merkkien kanssa... Voihan ne viat löytyä tieten ajan kanssa, mutta sen maksat sinä.

• -Näin-

Näin asiakkaana, tai varmaan entisenä, täytyy sanoa että asiakaspalvelu huollossa on ollut todella ala-arvoista. Eli sitä asiakkaan palvelua ja edes kohtuullisen asiallista asennoitumista asiakkaaseen on näköjään mahdoton saada kyseisessä liikkeessä.
      Ei ihme jos asiakaskato käy...

• -Näin-

...Siis Keminmaan Pörhöllä

• bettyny

kävin tuossa Kemin osto- ja myyntiliikkeessä tarjoamassa farkkuani. Sydärin meinasin saada kun sanoi 04-autolle, ajettu 130tkm, hyvityshinnaksi 4000 euroa. Joo, vuotta vanhempia myydään autotalli.com-sivustolla 7000€:lla. Ilmeisesti ei tuo siis ole ainkaan tavallisen kansan autokauppa, pitää olla lompsassa muutaki ko ilmaa ja S-etukortti.

• Masut

Autotalli.com ja muut nettimyyntikaupojen hinnathan on myynti hintoja, aivan kuin missä muuallakin liikkeissä. Itsekkin muutaman auton joskus netissä myyneenä on tullut prassailtua hinnoilla. Joka joskus toimii hyvinkin. Ylihinnoittelu saattaa antaa joillekin ostajille mielikuvan autosta, etttä se on jotenkin parenpi kuin muut vastaavat. Jos suinkin on mahdollista, niin kannattaa myydä oma auto erikseen ja ostaa käteisellä sitten se uudempi.
        Kyseinen osto- ja myyntiliike on hyvä vaihtoehto siinä tapauksessa ettet tarjoa vanhaa vaihdossa.

• Rahamies
        Masut kirjoitti:

Autotalli.com ja muut nettimyyntikaupojen hinnathan on myynti hintoja, aivan kuin missä muuallakin liikkeissä. Itsekkin muutaman auton joskus netissä myyneenä on tullut prassailtua hinnoilla. Joka joskus toimii hyvinkin. Ylihinnoittelu saattaa antaa joillekin ostajille mielikuvan autosta, etttä se on jotenkin parenpi kuin muut vastaavat. Jos suinkin on mahdollista, niin kannattaa myydä oma auto erikseen ja ostaa käteisellä sitten se uudempi.
        Kyseinen osto- ja myyntiliike on hyvä vaihtoehto siinä tapauksessa ettet tarjoa vanhaa vaihdossa.

Kaikki automyymälät ovat hyviä, kun et tarjoa vanhaa vaihdossa.

Lisäksi jos olet käteisostaja, niin neuvotteluvara eikun kasvaa.

Kemin-Ostomyynti koijareilla tuntui olevan vähiten jouston varaa edes suorassa käteiskaupassa. Ei mukamas voinut yhtään antaa hinnasta alas edes suoralla kaupalla.

Selvä se, että kauppaa ei silloin synny. Minulla kun on vaihtoehtona ostaa auto Oulusta tai Helsingistä, joissa molemmissa tulee säännöllisesti ja usein käytyä.

Pk-seudulta se muuten tuo Kemin-Ostomyynti liikekin vaikuttaa ne kärrynsä tänne roudaavan, joten jos niissä autoissa on jokin pk-seudusta johtuva "vika", niin se sitten seuraa noissakin autoissa mukana bonuksena.

• X%
        Rahamies kirjoitti:

Kaikki automyymälät ovat hyviä, kun et tarjoa vanhaa vaihdossa.

Lisäksi jos olet käteisostaja, niin neuvotteluvara eikun kasvaa.

Kemin-Ostomyynti koijareilla tuntui olevan vähiten jouston varaa edes suorassa käteiskaupassa. Ei mukamas voinut yhtään antaa hinnasta alas edes suoralla kaupalla.

Selvä se, että kauppaa ei silloin synny. Minulla kun on vaihtoehtona ostaa auto Oulusta tai Helsingistä, joissa molemmissa tulee säännöllisesti ja usein käytyä.

Pk-seudulta se muuten tuo Kemin-Ostomyynti liikekin vaikuttaa ne kärrynsä tänne roudaavan, joten jos niissä autoissa on jokin pk-seudusta johtuva "vika", niin se sitten seuraa noissakin autoissa mukana bonuksena.

Kerran kävin katteleen Osto-ja Myyntiliikkeessä autoja ja kyselin niiden alkuperäis omistajia. Kaikki uudemmat (vm-05-10) oli maahantuonti autoja, toki jonkinmoinen huoltokirjakin löytyi ja oli kuulemma tulossa kotimainen vaihdokki kyseistä automallia jota kyselin. Loppujen lopuksi Niemelän Auto oli se liike mistä tärppäsi. Palvelu oli loistava ja autonkin sai viikonlopuksi koe käyttöön.
        Autokauppa on tuurissaan toisilla onnistuu siellä ja toisilla täällä, makueroja on monen laisia. Kyllä kiertely kannattaa joskus saa todella paskaa palvelua ja autot on muka just viimoisen päälle, että jos jätät nii kadut.

• Samamieltä -Näin-

Olen täysin samaa mieltä Pörhön autoliikkeestä ja sen huollosta. Ei osata kuin kirjoittaa laskua. Jos autossa on vikaa pitää se käyttää siellä useita kertoja. Palvelu tosi huonoa ja omassa toiminnassa ei ole heidän mielestä vikaa. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja huoltaa ja ostaa autoja. TV:Entinen asiakas

• Merkin Vaihtaja

Eipä ole Pörhöllä Keminmaalla asenne muuttunut vieläkään saati parantunut ... siellä huoltotiskin takana ja jälkimarkkinointipuolella parilla lyhyellä "tapilla" tuntuu olevan asenne ja käytös todella ala-arvoista.
      En ymmärrä kuinka tuolla menettelytavalla kuvitelevat yrityksen kannattavuuden paranevan tai toimivan edes välttävästi ... kai heillä on varaa ajaa asiakkaansa kilpailijalleen?

• datsun ss

sama kokemus iteläki,päivää sanoo se on jo 75e korjaamo laskuun

• juupajuu67

Kemin Osto ja Myyntiliikkeestä ostettiin auto kuusi vuotta sitte. Oli Helsingistä tuotu, neljä vuotta vanha. Hyvin on palvellut, eikä todellakaan vikoja. Mitä nyt öljynvaihdot sun muut kuluvat osat, esim. jarrupalat.
      Sen sijaan Pörhöstä ei ole mukavaa sanottavaa, viimeisessä huollossa (missä käytettiin) kadottivat auton huoltokirjan ja uudesta olisi pitänyt maksaa 50 euroa. Soitto maahantuojalle tosin muutti tuon hinnan, siitä ei siis peritty mitään. Ja aika naurettavaa on sekin, että kun menet uutta autoa metsästämään niin myyjä kysyy ensin mitä merkkiä etsit ja jos merkki on eri mitä hän myy, tulee toinen jätkä myymään...

• Viimeinen3

Keminmaan tojoautosta ei todella ole mitään hyvää sanottavaa tai niinkauan palvelu oli "mairitteleva", kun paperit oli tehty, sen jälkeen todella huonoa palvelua takuu- ja huoltoasioissa. Korjaus väitettiin tehdyksi, myös toisen kerran, kolmannen kerran valvoin, että korjaus tehtiin, mutta ei toiminut. Sen jälkeen vein "oikealle" korjaajalle.

Kohtelu käsittämättömän törkeää ja huomioonottaen auton hinnat, autoliikkeen toiminta voi aiheuttaa isonkin vahingon, jos luottaa, mitä sanovat tehneensä tai pakon edessä joutuvat tekemään, haluavatko tehdä kunnolla?

• gdfgfdngvknv

Mitä sulta "korjattiin" ?

• Uuden auton ostelija

Taitaa olla Kemin osto- ja myyntiliikkeen omaa piilomainostusta koko tämä säie.

Olen pari kertaa itse käynyt - ei ainakaan suuresti vakuuta em. firman toimintatavat.

Jos nyt puhutaan Oikeista Autoliikkeistä - jotka ymmärtääkin jotain myymänsä päälle (mm. huoltaa niitä autoja) - eikä näistä divaritason autojoppareista, niin Kemi alueella on ollut hyvä keskustelu tästä aiheesta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10089140

Nyt on muuten hyvä aika ostaa uusi auto. Saa vähän ajetusta vanhasta hyviä hyvityksiä kun jengillä ei riitä pelimerkit uusiin autoihin. Käytettyjen autojen hinnat nousevat ja väliraha muodostuu välillä naurettavan pieneksi. Uusi on aina uusi ja takuut jne. Plus se kateuden määrä persaukisissa mitä uusi auto herättää.

• ---

"kateuden määrä persaukisissa mitä uusi auto herättää"

Päiväunia. En usko kenenkään isommin kadehtivan jonkin niin jokapäiväisen asian, kuin auton, takia. Tai ainakaan itse en tunne moisia ihmisiä. Itse olen ajellut vuosia vanhoilla, muille kelpaamattomilla kamppeilla, eikä ole koskaan käynyt mielen vieressäkään kadehtia uudemmilla ajavia.

• Voiko sitä kaehtia?

Vai että oikein autoja pittäis alkaa kaehtimhan?
        Eipä kyllä voisi vähempää kiinnostaa minkälaisella peltipurkilla kukanenkin pääsee käymään töissä jotta joskus saa sen kulkuneuvonsa omaksi ja ne lukuisat takuuhuollot maksettua.
        Kaikki samanlaisia ja näköisiä massasta erottumattomia ja persoonattomia peltilehmiä joita valtio lypsää elinkaarensa aikana moninkertaisesti siihen nähden mitä auto uutena maksoi.

• Mahd. Asiakas

Kysynpä minäkin: Millanen aotoliike palveluineen on Delta Keminmaassa?
      Eli onko lupailuissa ja asioiden toteuttamisessa eroavaisuuksia, vai pidetäänkö sana?
      Minkä laatuista huoltopalvelua siitä talosta saa ja pidetäänkö takuuasioista sekä yleensäkin asiakkaiden tyytyväisyydestä huolta?

• KöyhienIhmistenAuto

"Minkä laatuista huoltopalvelua siitä talosta saa ja pidetäänkö takuuasioista sekä yleensäkin asiakkaiden tyytyväisyydestä huolta? "

Ainakin itse olen kuullut negatiivista kommenttia Deltasta. Tosin tarttumapintaa ei ole kuin yhden kaverin valitukset aiheesta. Mutta kuitenkin.

• Näin ON

Deltasta tekivät sellaisen vaihtotarjouksen, että vallan pääsi nauru !!!
        Kyllä ne pitävät ihmisiä tyhminä nuo "korkeakoulutetut" autonmyyjät.
        Täysiä käärmeitä ne on perkele, niinku asianajajatki !

• sellasta palvelua se

Delta-autossa ei olla kiinnostuneita juurikaan vaihtoautoista,täytyisi olla itsellä tarjota melko tuore kampe,huvittavin autoliike oli se Make,s--menin katsoon erästä kiinnostavaa henkilöautoa,en vaihtoaikeissa,en ehtinyt kun ovesta sisään alkoi myyjä haukkumaan sitä autoa jolla sinne tulin,sitten siihen tuli toiseksi haukkujaksi joku humalaisenolinen guppe,liekkö palkattu tehtävään,kuuntelin aikani kuinka huono minun ajoneuvo on,en ehtinyt edes tiedustella tarkemmin myynnissä ollutta autoa,päätin lähteä pysyvästi häiritsemästä heidän jupinaansa,enpäs ole jäkeenpäin poikennut liikkeessä autoani pilkkauttamassa.

• autoa ostamassa

Minä ainakin ostan seuraavan auton / autot sieltä, missä asiakaspalvelu pelaa oikeasti, varsinkin huollossa on todellakin petraamista turhan monilla.
      Näin niistä asiakkaista sitten päästään eroon...

• auto 200435

mene Pohjolan Autoon löytyy torniosta . Etpä törmää omahyväisen ketjuliikkeen ylimieliseen kohteluun.

• Rasvakourazza
        auto 200435 kirjoitti:

mene Pohjolan Autoon löytyy torniosta . Etpä törmää omahyväisen ketjuliikkeen ylimieliseen kohteluun.

Kauppaamiensa merkkien laadusta voi olla monta mieltä.

• Palvelua HOI !
        Rasvakourazza kirjoitti:

Kauppaamiensa merkkien laadusta voi olla monta mieltä.

Käytetyillä ja loppuunajetuilla / mittarit ruuvatuilla saksan romuilla huijatuksi en halua tulla, joten kiitos ei.

• uitettuja
        Palvelua HOI ! kirjoitti:

Käytetyillä ja loppuunajetuilla / mittarit ruuvatuilla saksan romuilla huijatuksi en halua tulla, joten kiitos ei.

joo ei kiitti

• merkkiä vaihtanut

On ihme, kuinka autokaupan pomot antavat tiettyjen alaistensa pilata, omalla henkilökohtaisella käytöksellään firmansa maineen ja asiakassuhteet.
      Näin ne firmat menevät nurin, kun ei osata kunnioittaa maksavaa asiakasta, vaan vinoillaan ja yritetään huijataan oikein tosimielessä.

• Uskomatonta1

Onko,Torniossa autokauppa?

• kävin ovella

Joo tosi autokauppa, mutta juuri sellainen auto ei liikkeen omistajaa kiinnosta jota tarjoat vaihdossa,siellähän niitä raatoja lojuu ojat ja piha täynnä.Niin ja halli.

• AutoAjuri

Jokaisen autoliikkeenkin asiakaskunta koostuu tyytyväisistä asiakkaista.
      Ellei ole tyytyväisiä asiakkaita, niin mitä jää ...?
      Sikispä kannattaisi opetella niitä palvelutaitoja hieman. Tämä kun on tahtonut unohtua niin monelta nykyisin...

• yksi monista

Keminmaan Pörhöllä tuo palvelutaito ja -tahto on pahemman kerran päässyt "unohtumaan".
      Siellä on näköjään porukkaa TAAS vaihtanut penkkejä tai kaikonnut kokonaan ja nykyisen jälkimarkkinointipäällikön sählätessä jälki on totaalisen ala-arvoista.
      Sen on todella moni kertonut kokeneensa, nyt myös minä.
      Ei kai tässä muuta kuin, että autoliike ja eteenkin huoltopaikka vaihtoon!!!
      Nykyisinhän automerkin huoltokaan ei ole merkkiliikkeeseen sidottu, kuten ennen.

• Merkitön liike

Ei niitä varaosiakaan ole mikään pakko ostaa sieltä merkkiliikkeestä. Lähes kaikki kuluvat varaosat tehdään samoilla tehtailla, toisiin vain laitetaan automekin logo ja myydään "alkuperäisosana" tuplahintaan. Järkevä hakee sen saman osan normaalista tarvikeliikkeestä puolet edullisemmin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2238
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      418
      2140
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      780
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      774
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe