Valokuvien tallennus.

Kamera Hyllylle.

Vanhassa (Windows XP) menee kuvat kamerasta C- levylle tallennusjärjestykseen tai jos kuvat on muokattu ja nimetty esim. päivämäärillä ovat ne sitten aikajärjestyksessä.

Nyt Win 7 ja kuvatallennuksesta ei saa tolkkua, menevät ainakin kahteen tiedostoon ja ovat vaikeasti haettavissa. Pitäisi muistaa nimi ja laittaa se hakuluukkuun. Miten tilanne helpottuisi?

9

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuot ne kuvat kamerasta tietsikkaan?
      mulla ainakin canonissa sen oma ohjelma tuo seiskassa samanlailla kuin xp:ssä eli omiin kuvatiedostoihin kansioituna päivänmäärän mukaan. jos taas tuon ulkoisella muistikortinlukijalla niin voin tallentaa minne haluan. tosin ne tulee silloin vain juoksevilla numeroilla yhteen kansioon.

• fundamentalist

löytyy netistä useitakin (ilmaisiakin) ohjelmia

Mieleen tulee heti pari suosittua
      -Picasa
      -XnView

Googleta noilla nimillä niin löytyy.

• untokuurna

ei ne mihinkään kahteen tiedostoon tallennu, katselit niitä varsinaisessa kansiossa sekä kirjastossa.

• valmiiksi vaikka

omat kuvatiedostot, pienennät sen alas ja avaat kameran, maalaat haluamasi kuvat ja sitten kopioi, sitten menet siihen kansioon jonka teit ja pudotit siihen alas ja klikkaat sen auki, sitten liitä niin ne kuvat ovat siinä tekemässäsi kansiossa ja myös edelleen kamerassakin, siis kameraa ei saa sulkea ennenkuin haluamasi kuvat ovat tosiaan liittyneet kaikki siihen kansioon minkä teit

voit poistaa ne kuvat sielta kamerasta jos haluat, järjestykseen saat ne siellä tekemässäsi kansiossa kun klikkaat päivitä nuolia niin hakevat paikkansa, samoin kansiokin menee samalla tavalla aakkosjärjestykseen omat kuvatiedostot,

Haulla tuosta alhaalta vasemmalta löytää myös jos muistaa jotain kuvista ja samoin siinä tiedostossakin oikeassa yläkulmassa

• omiin kuvatiedostoin

nimelle joka haluat ja sitten noin kuin neuvoin, noin menee vaikka tuhat kuvaa juuri sinne minne haluat

• Kamera Hyllylle

Kiitos seikkaperäisestä ohjeesta, kokeilen lähiaikoina - luulenpa noilla ohjeilla onnistuvani. Hyvää jatkoa!

Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa.

• ddr ja cccp
        Kamera Hyllylle kirjoitti:

Kiitos seikkaperäisestä ohjeesta, kokeilen lähiaikoina - luulenpa noilla ohjeilla onnistuvani. Hyvää jatkoa!

Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa.

Picasa on sekava, toiminnot sekavia, ja muutenkin sekava. Laita kansion nimeksi "Itse siirretyt kuvat" sitten ennenkuin siirrät kamerasta, tee uusi kansio tuon "itse siirretyt kuvat" kansion sisään ja nimeä se esim. "Siirto 12.11 2010" jolloin tiedät minkä ajankohdan kuvat siellä ovat, ja aina kun siirrät kuvia niin tee uusi kansio. Kuvia ehtii sitten lajitella myöhemminkin. Resurssienhallinta on paras paikka kuvien siirtoon kamerasta koneelle.

• jo unohtunut

kännykässä. Tietokoneessa Windows Vista. Siirrän kännykästä kuvat (ja muutkin) Nokia Ovella. Siellä ne ovat sitten ovessa, mutta samat kuvat löytyvät myös aina Windows valokuvavalikoimasta. En niitä sinne erikseen siirrä. Aikoinaan minulla oli digikamera, olin Canon ja joku toinenkin. Suoraan sanoen, en enää muista miten ne kamerasta siirsin koneelle. Silloin oli pöytäkone ja Windows XP. En muista, että olisi ollut mitään CD levyä, piuha kyllä oli. Johonkin ne vain menivät!

• fundamentalist
        Kamera Hyllylle kirjoitti:

"Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa."

Niin.
        Mutta eihän Picasalla ole mikään pakko käyttää niitä "ulkopuolisia".
        Itse pidän Picasalla ojennuksessa omassa koneessani olevan kuva-sillisalaatin, yhtään kuvaa
        ei ole eikä mene mihinkään "pilveen".
        Picasa vaatii koneelta puhtia ja tilaa senverran jotta vanhemmissa koneissa XnView on keveämpi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      412
      9026
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      188
      3590
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2033
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      81
      1256
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1095
    6. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1090
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1071
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1055
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1023
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65