Vanhassa (Windows XP) menee kuvat kamerasta C- levylle tallennusjärjestykseen tai jos kuvat on muokattu ja nimetty esim. päivämäärillä ovat ne sitten aikajärjestyksessä.
Nyt Win 7 ja kuvatallennuksesta ei saa tolkkua, menevät ainakin kahteen tiedostoon ja ovat vaikeasti haettavissa. Pitäisi muistaa nimi ja laittaa se hakuluukkuun. Miten tilanne helpottuisi?
Valokuvien tallennus.
9
521
Vastaukset
tuot ne kuvat kamerasta tietsikkaan?
mulla ainakin canonissa sen oma ohjelma tuo seiskassa samanlailla kuin xp:ssä eli omiin kuvatiedostoihin kansioituna päivänmäärän mukaan. jos taas tuon ulkoisella muistikortinlukijalla niin voin tallentaa minne haluan. tosin ne tulee silloin vain juoksevilla numeroilla yhteen kansioon.- fundamentalist
löytyy netistä useitakin (ilmaisiakin) ohjelmia
Mieleen tulee heti pari suosittua
-Picasa
-XnView
Googleta noilla nimillä niin löytyy. - untokuurna
ei ne mihinkään kahteen tiedostoon tallennu, katselit niitä varsinaisessa kansiossa sekä kirjastossa.
- valmiiksi vaikka
omat kuvatiedostot, pienennät sen alas ja avaat kameran, maalaat haluamasi kuvat ja sitten kopioi, sitten menet siihen kansioon jonka teit ja pudotit siihen alas ja klikkaat sen auki, sitten liitä niin ne kuvat ovat siinä tekemässäsi kansiossa ja myös edelleen kamerassakin, siis kameraa ei saa sulkea ennenkuin haluamasi kuvat ovat tosiaan liittyneet kaikki siihen kansioon minkä teit
voit poistaa ne kuvat sielta kamerasta jos haluat, järjestykseen saat ne siellä tekemässäsi kansiossa kun klikkaat päivitä nuolia niin hakevat paikkansa, samoin kansiokin menee samalla tavalla aakkosjärjestykseen omat kuvatiedostot,
Haulla tuosta alhaalta vasemmalta löytää myös jos muistaa jotain kuvista ja samoin siinä tiedostossakin oikeassa yläkulmassa- omiin kuvatiedostoin
nimelle joka haluat ja sitten noin kuin neuvoin, noin menee vaikka tuhat kuvaa juuri sinne minne haluat
- Kamera Hyllylle
Kiitos seikkaperäisestä ohjeesta, kokeilen lähiaikoina - luulenpa noilla ohjeilla onnistuvani. Hyvää jatkoa!
Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa. - ddr ja cccp
Kamera Hyllylle kirjoitti:
Kiitos seikkaperäisestä ohjeesta, kokeilen lähiaikoina - luulenpa noilla ohjeilla onnistuvani. Hyvää jatkoa!
Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa.Picasa on sekava, toiminnot sekavia, ja muutenkin sekava. Laita kansion nimeksi "Itse siirretyt kuvat" sitten ennenkuin siirrät kamerasta, tee uusi kansio tuon "itse siirretyt kuvat" kansion sisään ja nimeä se esim. "Siirto 12.11 2010" jolloin tiedät minkä ajankohdan kuvat siellä ovat, ja aina kun siirrät kuvia niin tee uusi kansio. Kuvia ehtii sitten lajitella myöhemminkin. Resurssienhallinta on paras paikka kuvien siirtoon kamerasta koneelle.
- jo unohtunut
kännykässä. Tietokoneessa Windows Vista. Siirrän kännykästä kuvat (ja muutkin) Nokia Ovella. Siellä ne ovat sitten ovessa, mutta samat kuvat löytyvät myös aina Windows valokuvavalikoimasta. En niitä sinne erikseen siirrä. Aikoinaan minulla oli digikamera, olin Canon ja joku toinenkin. Suoraan sanoen, en enää muista miten ne kamerasta siirsin koneelle. Silloin oli pöytäkone ja Windows XP. En muista, että olisi ollut mitään CD levyä, piuha kyllä oli. Johonkin ne vain menivät!
- fundamentalist
Kamera Hyllylle kirjoitti:
Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa."Picasa ym. "kuvapaikat" vaikuttavat olevan liikaa "ulkopuolisten operaattoreiden" hallinnassa."
Niin.
Mutta eihän Picasalla ole mikään pakko käyttää niitä "ulkopuolisia".
Itse pidän Picasalla ojennuksessa omassa koneessani olevan kuva-sillisalaatin, yhtään kuvaa
ei ole eikä mene mihinkään "pilveen".
Picasa vaatii koneelta puhtia ja tilaa senverran jotta vanhemmissa koneissa XnView on keveämpi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129026Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883590- 202033
- 811256
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661071Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791055- 551023
- 65950