Mites nämä nyt menee? Työehtosopimus on PTYTES ja työaika 37,5h vk. Lauantaisin ja sunnuntaisin olisi kumpanakin noin tunnin keikka työpaikalla. Jos esim. palkkani olisi selvyyden vuoksi 10 eur/h niin mitä korvauksia minulle kuuluu ja miten tuo viikkolepokorvaus menee ko tilanteessa?
Vastaukset 4
- ...
Voi käydä niin, että tulee enempi vapaa-aikaa kuin korvauksia. Luottamusmies osaa selittää, jos et itse saa selvää
http://lappeenranta026.jhlyhdistys.fi/mp/db/file_library/x/IMG/31607/file/PTYTES2010-20111.pdf kolmas luku- ap
Ja-ha. Meillä ei ole luottamusmiestä... Onko havainnollistavaa esimerkkiä?
- luin.
ap kirjoitti:
Ja-ha. Meillä ei ole luottamusmiestä... Onko havainnollistavaa esimerkkiä?
PTYTES:ssä lauantai-, sunnuntai-, lisä- ja ylitöiden ym. korvaamista koskevat pykälät päättyvät: "tai annetaan vastaavasti korotettu vapaa säännöllisenä työaikana." Lisäsksi siellä todetaan, että korvausmuodosta (raha tai vapaa) päättää työnantaja.
Hiukan ihmetyttää, että teetetään 1 tunnin työpäiviä, kun sopimuksen mukaan alle neljän tunnin työvuorojen pitäisi olla harvinainen poikkeus.
- ....................
korvaukseen nuo tunnin keikat ei oikeuta. Metallin tessin mukaan saat lauantailta 50% siltä tunnilta ja sunnuntailta 50 % pyhäkorvaus eli 100% rahassa siis tunti töitä molempina päivinä on 15e 25e eli 40e bruttona. Näin se meillä menisi. Saadaksesi viikkolepokorvauksen sun pitäis olla ylitöissä molempina päivinä 8 tuntia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48930Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15798Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497769- 46687
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586- 35563
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE170528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520- 44470