kuinka syvällä?

skupadaiving

ihminen pystyy olemaan ilman happilaitteita?
syvyys- ja aikaennätys olis kiva kuulla...
meikäläinen pääsee uimahallin syvässä päässä puoleen väliin,sit poksuu korvat!!

9

3400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksutiikeri

      Eiköhän se syvyysennätys ole aika paljon päälle sata metriä?
      Korvien paineen tasaus on ihan helppoa ku sen oppii ja siihen tottuu...

    • TJ..

      Vapaasukelluksen maailmanennätys on tällä hetkellä suunnilleen 160 metriä. Ja tehty ilman hengityslaitteita.

      Toisekseen sukeltajat EIVÄT käytä happilaitteita, vaan pullossa on yleensä paineilmaa, eli sitä samaa kamaa jota hengität pinnalla. Huomaa että happi muuttuu myrkylliseksi kun se osapaine kasvaa riittävästi.

      Ennätyksiä löytyy linkin takaa
      http://www.freedive.nu/aida/aidaregisters.html

      PS. Paineentasaus on kova sana, ei korvat pauku.

      • Padi

        no vapaasukelluksessahan on eri sarjoja vaikka kuin. Milloin mennään alas milläkin ja ylös tullaan mitenkin. Mut taitaa toi 162 metriä olla saavutettu "liuskakivellä" alas ja pallolla ylös. Kiitettävä syvyys kyl, kun ite edes 45 metrissä viihdy kovinkaan hyvin. Päähän siellä räjähtää oikeesti. =)

        Mut toi 8 min 47 sek on aika pitkä aika olla hengittämättä. :D


      • smulnan
        Padi kirjoitti:

        no vapaasukelluksessahan on eri sarjoja vaikka kuin. Milloin mennään alas milläkin ja ylös tullaan mitenkin. Mut taitaa toi 162 metriä olla saavutettu "liuskakivellä" alas ja pallolla ylös. Kiitettävä syvyys kyl, kun ite edes 45 metrissä viihdy kovinkaan hyvin. Päähän siellä räjähtää oikeesti. =)

        Mut toi 8 min 47 sek on aika pitkä aika olla hengittämättä. :D

        kovasti olen haeskellut tietoa vapaasukelluksesta olympialajina, erityisesti arvostelusysteemistä. mistäköhän tietoa voisi löytyä?


    • Cebudiver

      itse olen sukeltanut 100 metriin il,man laitteita ja 67 metriin laitteilla, filippiineillä. helppoa ja mukavaa.

      • ,ikuyl8

        Pistän paremmaksi.
        Minä olen sukeltanut 716 metriin ilman laitteita ja 1327 metriin avoimen kierron laitteilla.

        Helppoa ja mukavaa
        Uskoo ken tahtoo


    • Kakapyly

      Joku 3-5 metriä mulla vois mennä

    • hyvääoli

      söin kilon perunoita

    • iso.jorma

      Mulla on aika iso, eli pääsen noin 22cm syvyyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe