kuinka syvällä?

skupadaiving

ihminen pystyy olemaan ilman happilaitteita?
syvyys- ja aikaennätys olis kiva kuulla...
meikäläinen pääsee uimahallin syvässä päässä puoleen väliin,sit poksuu korvat!!

9

3530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksutiikeri

      Eiköhän se syvyysennätys ole aika paljon päälle sata metriä?
      Korvien paineen tasaus on ihan helppoa ku sen oppii ja siihen tottuu...

    • TJ..

      Vapaasukelluksen maailmanennätys on tällä hetkellä suunnilleen 160 metriä. Ja tehty ilman hengityslaitteita.

      Toisekseen sukeltajat EIVÄT käytä happilaitteita, vaan pullossa on yleensä paineilmaa, eli sitä samaa kamaa jota hengität pinnalla. Huomaa että happi muuttuu myrkylliseksi kun se osapaine kasvaa riittävästi.

      Ennätyksiä löytyy linkin takaa
      http://www.freedive.nu/aida/aidaregisters.html

      PS. Paineentasaus on kova sana, ei korvat pauku.

      • Padi

        no vapaasukelluksessahan on eri sarjoja vaikka kuin. Milloin mennään alas milläkin ja ylös tullaan mitenkin. Mut taitaa toi 162 metriä olla saavutettu "liuskakivellä" alas ja pallolla ylös. Kiitettävä syvyys kyl, kun ite edes 45 metrissä viihdy kovinkaan hyvin. Päähän siellä räjähtää oikeesti. =)

        Mut toi 8 min 47 sek on aika pitkä aika olla hengittämättä. :D


      • smulnan
        Padi kirjoitti:

        no vapaasukelluksessahan on eri sarjoja vaikka kuin. Milloin mennään alas milläkin ja ylös tullaan mitenkin. Mut taitaa toi 162 metriä olla saavutettu "liuskakivellä" alas ja pallolla ylös. Kiitettävä syvyys kyl, kun ite edes 45 metrissä viihdy kovinkaan hyvin. Päähän siellä räjähtää oikeesti. =)

        Mut toi 8 min 47 sek on aika pitkä aika olla hengittämättä. :D

        kovasti olen haeskellut tietoa vapaasukelluksesta olympialajina, erityisesti arvostelusysteemistä. mistäköhän tietoa voisi löytyä?


    • Cebudiver

      itse olen sukeltanut 100 metriin il,man laitteita ja 67 metriin laitteilla, filippiineillä. helppoa ja mukavaa.

      • ,ikuyl8

        Pistän paremmaksi.
        Minä olen sukeltanut 716 metriin ilman laitteita ja 1327 metriin avoimen kierron laitteilla.

        Helppoa ja mukavaa
        Uskoo ken tahtoo


    • Kakapyly

      Joku 3-5 metriä mulla vois mennä

    • hyvääoli

      söin kilon perunoita

    • iso.jorma

      Mulla on aika iso, eli pääsen noin 22cm syvyyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe