Missä päin Kemiä haluaisit asua jos saisit valita?

kateellinen

Mikä on mielestäsi parhainta asuinaluetta Kemissä? Ja mikä pahinta? Itse en kyllä suostuisi mistään hinnasta asumaan Syväkankaalla, juoppoja ja narkkareita täynnä. Sama koskee Takajärveä, Tervaharjua ja Ritikkaa.

Yksi parhaista paikoista olisi mielestäni jalokivigallerian vieressä olevat, vastavalmistuneet kerrostalot, sinne ylimpään kerrokseen, näköala suoraan merelle, lasitetut isot parvekkeet. Olen vilpittömästi kateellinen niille jotka ovat päässeet asumaan sinne. Periaatteessa olen kerrostaloja vastaan mutta tässä tapauksessa olisin valmis tarkistamaan kantaani..

57

2927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozzy90

      no en missään.
      Pääsin kemistä turkuun, kemi on täynnä lapsellisia katkeria ihmisiä.
      Terveisiä vain sinne koko suomen p-reikään.

      • kapetsu

        on kivaa ja leppoista seutua. Täällä asuu enimmäkseen lapsiperheitä ja eikä tietääkseni ainuttakaan juoppoa saatika narkkaria. Pururata ihan vieressä. Tervetuloa :)


      • Pozzy09

        "Pääsin kemistä turkuun"

        Tuohan selittääkin jo paljon...


      • Bye bye Ozzy90

        Turku on täynnä huumehörhöjä ja kriminaaleja. Ne jotka eivät kuulu em. porukkaan puhuvat sellaista mongerrusta, ettei siitä saa mitään tolkkua. Lisäksi ovat ylimielistä porukkaa. Terveisiä vaan sinne maailman persereikään eli Turkuun.


      • Turussa asunut
        Bye bye Ozzy90 kirjoitti:

        Turku on täynnä huumehörhöjä ja kriminaaleja. Ne jotka eivät kuulu em. porukkaan puhuvat sellaista mongerrusta, ettei siitä saa mitään tolkkua. Lisäksi ovat ylimielistä porukkaa. Terveisiä vaan sinne maailman persereikään eli Turkuun.

        Oottakaapa vaan niin tullee pian ilmoitus että "Suomen ensimmäinen iso moskeija rakennetaan Turun keskustaan".

        On siellä meinaan jo niin paljon muslimeja että pian alkakaa loilotus kaikua Turussa aamusta iltaan!


      • jopa jopa on taas
        Turussa asunut kirjoitti:

        Oottakaapa vaan niin tullee pian ilmoitus että "Suomen ensimmäinen iso moskeija rakennetaan Turun keskustaan".

        On siellä meinaan jo niin paljon muslimeja että pian alkakaa loilotus kaikua Turussa aamusta iltaan!

        onnekseni pois suomen pe...reiästä. Ja mikä ettei, kyllä Suomeen ihmisiä mahtuu, niin meitä Suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin joten ei kun vaan moskeijoita joka kaupunkiin. Yksi syy kemistä lähtöön oli nimenomaan tämä ihmisten ahdasmielinen suhtautuminen erilaisiin, lue ulkomaalaisiin, ihmisiin. Itse toivoisin, että Suomalaisia ei päästettäisi ulkomaille ollenkaan koska silmät saa hävetä päästä näitten junttien toilailuja seuratessa!!! Nim.merkillä 13 vuotta Thaimaassa.


    • Kemiin muuttanut

      Olen asunut Kemin Syväkankaalla noin 40 vuotta. En ole täällä havainnut yhtään enempää juoppoja huumehörhöjä kuin muuallakaan Kemissä.
      Kemi on turvallinen viihtyisä kohtakaisen hyvät palvelut asukkailleen tarjoava tulevaisuuten avoimesti suuntautuva kaupunki, jossa on hyvä elää ja asua paikasta riippumatta.

      • amuor

        Ajos kemin paras paikka asua JEES


      • Anonyymi
        amuor kirjoitti:

        Ajos kemin paras paikka asua JEES

        Ai mitä palveluita siellä on ?


    • 4+3

      Kemissä on todella monta hyvää paikka asua, jos ei pelkää muita ihmisiä. Lintukotoa ei taida koskaan löytyä. En haluaisi mistään hinnasta asua jalokivigallerian ja sairaalan ruumishuoneen vieressä olevissa kerrostaloissa.
      Meri on ihana näköala, mutta parhaan nautinnon siitä saa kun kulkee itse merellä. Kyllä ympärillä kaipaan luontoa. Ehkä parhaita paikkoja mielestäni ovat Ristikangas, Tervaharju, Nauska.

    • idylli

      Rauhallinen ja siisti ympäristö on Ristikangas. Oikeastaan vain kävelymatka kaupunkiin ja hyvät pyörätiet joka suuntaa.

      • ei koskaan enää

        Ainakaan muuttako Itätuulen asuntoon Taaplaajankatu 5A, kerrostalo ihan Karihaaran koulun vieressä. Ei voi kolkompaa paikkaa enää olla. Talossa ei ole minkäänlaista äänieristystä. Pitää olla melkoisen hyvähermoinen ihminen joka siinä pystyy asumaan. Itse sinnittelin 3v kunnes sisu ei antanut enää periksi. Minunkin aikana siitä muutti pois 5 eri asukasta. Nyt näyttää olevan jälleen pari kämppää tyhjänä. En yhtään ihmettele.


    • kylvain

      Erilaisilla ihmisillä on erilaiset elämäntilanteet. Itse sinkkuna ja yksin asuessa suosin tätä keskustaa enkä ole vielä edes harkinnut muuttavani pois keskustan alueelta. Palvelut lähellä, pääsee ihan kävellen joka paikkaan. Kapakoista pääsee viikonloppusin vain muutamassa minuutissa kävellen kotia. Ei tarvitse maksella ylihintaisia takseja. Tässä keskustassa nyt asunut 1½ vuotta, vaikka tämä talo on hieman elävää sorttia toisinaan mutta itse olen tässä viihtynyt älyttömän hyvin.

      • Repevaan

        Rytikarista saa kuulemma oman yksiön hintaan 6000-7000 euroa? Kuulostaa uskomattomalta mutta toisaalta kun ottaa huomioon paikan sijainnin huomioon niin enpä yhtään ihmettele. Aika levotonta porukkaa taitaa sielläkin asustella.

        Pahin mahdollinen paikka Kemissä on ehdottomasti Paattio ja tarkemmin sanottua Hakamaantie 2 rivitalot. Nimenomaan ne kadun ensimmäiset talot jotka ovat alunperinkin suunnitellut syrjäytyneille ihmisille. Siksi ne ovatkin rakennettu niin syrjään että juopot olisivat poissa ihmisten silmistä. Pelkkiä alkkiksia ja narkkareitahan niissä asuu. Ei mene viikkoakaan etteikö ambulanssi tai poliisiauto olisi pihalla.

        Siitähän paloi A-talo vuosi sitten ja vasta nyt pari päivää sitten se on saatu purettua. Jossain normaalipaikassa se olisi purettu aikapäivää sitten mutta juoppoja ja narkkareita ei varmaankaan häiritse hiiltynyt parakki omalla tontilla joten mitään kiirettä ei pidetty purkuhommissa. Naapurit kait siitä valittivat että voisi pikkuhiljaa jo purkaa pois pilaamasta maisemaa.


      • vieraileva asukas
        Repevaan kirjoitti:

        Rytikarista saa kuulemma oman yksiön hintaan 6000-7000 euroa? Kuulostaa uskomattomalta mutta toisaalta kun ottaa huomioon paikan sijainnin huomioon niin enpä yhtään ihmettele. Aika levotonta porukkaa taitaa sielläkin asustella.

        Pahin mahdollinen paikka Kemissä on ehdottomasti Paattio ja tarkemmin sanottua Hakamaantie 2 rivitalot. Nimenomaan ne kadun ensimmäiset talot jotka ovat alunperinkin suunnitellut syrjäytyneille ihmisille. Siksi ne ovatkin rakennettu niin syrjään että juopot olisivat poissa ihmisten silmistä. Pelkkiä alkkiksia ja narkkareitahan niissä asuu. Ei mene viikkoakaan etteikö ambulanssi tai poliisiauto olisi pihalla.

        Siitähän paloi A-talo vuosi sitten ja vasta nyt pari päivää sitten se on saatu purettua. Jossain normaalipaikassa se olisi purettu aikapäivää sitten mutta juoppoja ja narkkareita ei varmaankaan häiritse hiiltynyt parakki omalla tontilla joten mitään kiirettä ei pidetty purkuhommissa. Naapurit kait siitä valittivat että voisi pikkuhiljaa jo purkaa pois pilaamasta maisemaa.

        Kyllä näissä omakotitaloissa ainakin on kiva asua. Eivätkä nuo syrjäytyneet ole enää häirinneet, kun polttivat sen pahimman talon. Oikeastaan nyt on niin rauhallista että ensimmäistä kertaa tässä viikolla kiinnitin huomiota poliisiautoon, ennenhän ne kävi lähes päivittäin, eikä niitä noteerannut ollenkaan. Nyt oikein säpsähti miettimään, että koskakohan ne on viimeksi aatonkatua ajelleet.

        Kiva rauhallinen paikka, ei mutiaisia tai muita ongelmallisia, Tehdaskin on haissut tänä vuonna vain harvoin. En kyllä ymmärrä moitettasi, ehkä ne rivarit ovat sitten niin huonokuntoisia, en tiedä, onhan niissä jo ikää ja jotkut sanoivat että home haisee joissakin huoneistoissa, en tiedä. Eikös nee 4 ja 6 - rivarit ole osakehuoneistoina eivätkä itätuulen omaisuutta lainkaan ?


      • ei enää koskaan
        vieraileva asukas kirjoitti:

        Kyllä näissä omakotitaloissa ainakin on kiva asua. Eivätkä nuo syrjäytyneet ole enää häirinneet, kun polttivat sen pahimman talon. Oikeastaan nyt on niin rauhallista että ensimmäistä kertaa tässä viikolla kiinnitin huomiota poliisiautoon, ennenhän ne kävi lähes päivittäin, eikä niitä noteerannut ollenkaan. Nyt oikein säpsähti miettimään, että koskakohan ne on viimeksi aatonkatua ajelleet.

        Kiva rauhallinen paikka, ei mutiaisia tai muita ongelmallisia, Tehdaskin on haissut tänä vuonna vain harvoin. En kyllä ymmärrä moitettasi, ehkä ne rivarit ovat sitten niin huonokuntoisia, en tiedä, onhan niissä jo ikää ja jotkut sanoivat että home haisee joissakin huoneistoissa, en tiedä. Eikös nee 4 ja 6 - rivarit ole osakehuoneistoina eivätkä itätuulen omaisuutta lainkaan ?

        Joo, Hakamaantie 2 talot A, B, C, ja D ovat Itätuulen asuntoja. A:ssa asui pelkästään sosiaalihuollon sinne asuttamia juoppoja kun taas muissa asuu muutama ihan "tavallinenkin" ihminen. Itse asuin muutaman vuoden kyseisessä kolhoosissa kun en tiennyt mihin muutin. Itätuulesta vakuuteltiin että "mukava ja rauhaisa paikka hautausmaan kupeessa". Joopa joo, kaikkea muuta kuin sitä.

        Lopuksi oli pakko muuttaa pois kun laittoivat narkkarin asumaan seinän taakse. Sääli sinänsä kun paikka on todella kauniilla paikalla ja asunto erittäin siisti. Ei taida olla enää kun siihenkin laittoivat narkkarin asumaan kun lähdin pois.

        Jos vapautuu asuntoja niin älkää missään nimessä muuttako. Juoppojen kanssa tulee aina toimeen mutta narkkarit ovat kaikkein pahimpia. Eräskin kulki pesäpallomailan kanssa ovelta ovelle. En kysynyt mitä asiaa.


    • Sir Stadilainen.

      Juntit ovat juntteja, vaikka asuisit Kemin keskustassa.

      Oletko koskaan unelmoinut muuttavasi pois Kemistä? Eikö olisi kiva tulla tänne Helsinkiin ja oppia sivistyneen ihmisen tavoille? Mikä olisikaan parempi kuin karistaan lannat kannoistaan ja tulla tänne kokeilemaan siipiään? Olisivat muut juntit kateellisia, kun tulisit stadista välillä käymään katsomaan kylän muita emakoita, jotka työskentelevät Saleissa ja Siwoissa.

      Miksi teikäläiset ei tajua, että maalaistollolaisuus on ihmisen kehitykselle pahasta. Se, että sivistystä haetaan vuosittaisella Madeiran matkalla ei kertakaikkiaan riitä, koska teitä juntteja on sielläkin niin helvetin paljon.

      • Sir Stadilainen.

        Anteeksi, oli ihan pakko purkaa tuntojani... itse olen pohojanmaan tyrynävältä kotosin, isäni viljeli pottuja ja hankki elennon myymällä pottuviinaa paikallisille juopoille.. aina perseet olalla konttasi kotia ja pieksi mut kun olin taas juonut sen pontikat, siinä meni vuosia äijän kans tapellessa viina tilkoista... viimeinen niitti oli kun pontikkapannusta paloi vastus.

        42-vuotiaana muutin pois kotoa tänne stadiin. eihän täälä oikeesti mitään erikoista oo, samat siwan kassat ja salet tuli tutuiksi, vaikkakin meni vuosia että olin vain pelkkä asiakas aina silloin, kun helsingin kaupungilta sain toimeentulotuen... no, kaljaanhan ne menivät...
        No niinhän siinä sitten kävi ettei se stadin kaupunki kovin montaa vuotta jaksanut katsoa toimettomuuttani, ja sain paikan työkkärin hararahalla natsi-siwasta.

        Sivistystäkin tulin hakemaan näistä koivukylän betonibunkkereista, ja sitähän kyllä on aivan kystäkyllä. On niin paljon eriväristä tavaraa tarjolla, että tarkkana saa olla et ei eläimiin sekaannu...

        Mutta on se aivan kiva kotiseudulla kaydessään kävellä "ilmanottoaukot" kohti taivasta, paukutella henkseleitä ja esittää niin stadilaista, että harakatkin nauraa...


      • gertget
        Sir Stadilainen. kirjoitti:

        Anteeksi, oli ihan pakko purkaa tuntojani... itse olen pohojanmaan tyrynävältä kotosin, isäni viljeli pottuja ja hankki elennon myymällä pottuviinaa paikallisille juopoille.. aina perseet olalla konttasi kotia ja pieksi mut kun olin taas juonut sen pontikat, siinä meni vuosia äijän kans tapellessa viina tilkoista... viimeinen niitti oli kun pontikkapannusta paloi vastus.

        42-vuotiaana muutin pois kotoa tänne stadiin. eihän täälä oikeesti mitään erikoista oo, samat siwan kassat ja salet tuli tutuiksi, vaikkakin meni vuosia että olin vain pelkkä asiakas aina silloin, kun helsingin kaupungilta sain toimeentulotuen... no, kaljaanhan ne menivät...
        No niinhän siinä sitten kävi ettei se stadin kaupunki kovin montaa vuotta jaksanut katsoa toimettomuuttani, ja sain paikan työkkärin hararahalla natsi-siwasta.

        Sivistystäkin tulin hakemaan näistä koivukylän betonibunkkereista, ja sitähän kyllä on aivan kystäkyllä. On niin paljon eriväristä tavaraa tarjolla, että tarkkana saa olla et ei eläimiin sekaannu...

        Mutta on se aivan kiva kotiseudulla kaydessään kävellä "ilmanottoaukot" kohti taivasta, paukutella henkseleitä ja esittää niin stadilaista, että harakatkin nauraa...

        Juu juu, mutta muista että vain otettu lääke auttaa.


      • jomunpyllyparas
        Sir Stadilainen. kirjoitti:

        Anteeksi, oli ihan pakko purkaa tuntojani... itse olen pohojanmaan tyrynävältä kotosin, isäni viljeli pottuja ja hankki elennon myymällä pottuviinaa paikallisille juopoille.. aina perseet olalla konttasi kotia ja pieksi mut kun olin taas juonut sen pontikat, siinä meni vuosia äijän kans tapellessa viina tilkoista... viimeinen niitti oli kun pontikkapannusta paloi vastus.

        42-vuotiaana muutin pois kotoa tänne stadiin. eihän täälä oikeesti mitään erikoista oo, samat siwan kassat ja salet tuli tutuiksi, vaikkakin meni vuosia että olin vain pelkkä asiakas aina silloin, kun helsingin kaupungilta sain toimeentulotuen... no, kaljaanhan ne menivät...
        No niinhän siinä sitten kävi ettei se stadin kaupunki kovin montaa vuotta jaksanut katsoa toimettomuuttani, ja sain paikan työkkärin hararahalla natsi-siwasta.

        Sivistystäkin tulin hakemaan näistä koivukylän betonibunkkereista, ja sitähän kyllä on aivan kystäkyllä. On niin paljon eriväristä tavaraa tarjolla, että tarkkana saa olla et ei eläimiin sekaannu...

        Mutta on se aivan kiva kotiseudulla kaydessään kävellä "ilmanottoaukot" kohti taivasta, paukutella henkseleitä ja esittää niin stadilaista, että harakatkin nauraa...

        No juu kyllähän se jomun pylly on kaikkein paras.


      • Aivan..
        jomunpyllyparas kirjoitti:

        No juu kyllähän se jomun pylly on kaikkein paras.

        Kerran kun kävin Kemissä niin luin Posarista, että se Juntonkadun desperado Törvikökkö hyppäsi Kemijokeen. Taisin sekoittaa toiseen tyyppiin, sekin Torvikökkö.


      • Tuulipuku....
        Sir Stadilainen. kirjoitti:

        Anteeksi, oli ihan pakko purkaa tuntojani... itse olen pohojanmaan tyrynävältä kotosin, isäni viljeli pottuja ja hankki elennon myymällä pottuviinaa paikallisille juopoille.. aina perseet olalla konttasi kotia ja pieksi mut kun olin taas juonut sen pontikat, siinä meni vuosia äijän kans tapellessa viina tilkoista... viimeinen niitti oli kun pontikkapannusta paloi vastus.

        42-vuotiaana muutin pois kotoa tänne stadiin. eihän täälä oikeesti mitään erikoista oo, samat siwan kassat ja salet tuli tutuiksi, vaikkakin meni vuosia että olin vain pelkkä asiakas aina silloin, kun helsingin kaupungilta sain toimeentulotuen... no, kaljaanhan ne menivät...
        No niinhän siinä sitten kävi ettei se stadin kaupunki kovin montaa vuotta jaksanut katsoa toimettomuuttani, ja sain paikan työkkärin hararahalla natsi-siwasta.

        Sivistystäkin tulin hakemaan näistä koivukylän betonibunkkereista, ja sitähän kyllä on aivan kystäkyllä. On niin paljon eriväristä tavaraa tarjolla, että tarkkana saa olla et ei eläimiin sekaannu...

        Mutta on se aivan kiva kotiseudulla kaydessään kävellä "ilmanottoaukot" kohti taivasta, paukutella henkseleitä ja esittää niin stadilaista, että harakatkin nauraa...

        Maalaistolloa vituttaa.


      • kylvain

        Ihan mikä vaan muu suomen kaupunki, mutta ei missään nimessä Helsinkiä.
        Mä en voi ymmärtää, mikä hinku sinne on joillakin ihmisillä päästä.

        Helvetin kallis kaupunki, joka on mun mielestä myös hirveän epämiellyttävä paikka. Rautatieasemakin täynnä jotain spurguja. Rumia rakennuksia ja vihaisia ihmisiä. Saa turpaan jos kysyy apua löytääkseen lähimmän kioskin.

        On niin ihanaa kuunella niitä ihmisiä, joista tulee hirveän ylimielisiä muuttaessaan pois Kemistä. "Täällä etelä-suomessa kun kaikkin on paremmin..." No onko nyt todella?

        Ihminen voi muuttaa pois Lapista, mutta Lappi ei lähe miehestä, näin se vaan on.


      • Rva Junttila

        Landelaisuutesi paljastuu täysin yksinkertaisesti jo siitä, että seikkailet täällä todennäköisesti oman tai ainakin vanhempiesi kasvupaikkakuntasi sivustolla.

        Stadi on ihan ok paikka, mutta tänne landelle oli mukava palata. Tuollaiset kusipäähyypiöt jäivät taakse. Täällä on kunnon ihmisiä. Näiden "junttien" (kuten sinä nimität) voi keskustella. Toisin on teidän ensimmäisten tai toisen polven stadilaisten kanssa. Ne 10. polven stadilaiset ovat sitten ihan eri juttu, he arvostavat jo muitakin.


      • stadilainenkin

        muuttanut luulee olevansa kotoisin helsingistä!!!


      • Anonyymi
        kylvain kirjoitti:

        Ihan mikä vaan muu suomen kaupunki, mutta ei missään nimessä Helsinkiä.
        Mä en voi ymmärtää, mikä hinku sinne on joillakin ihmisillä päästä.

        Helvetin kallis kaupunki, joka on mun mielestä myös hirveän epämiellyttävä paikka. Rautatieasemakin täynnä jotain spurguja. Rumia rakennuksia ja vihaisia ihmisiä. Saa turpaan jos kysyy apua löytääkseen lähimmän kioskin.

        On niin ihanaa kuunella niitä ihmisiä, joista tulee hirveän ylimielisiä muuttaessaan pois Kemistä. "Täällä etelä-suomessa kun kaikkin on paremmin..." No onko nyt todella?

        Ihminen voi muuttaa pois Lapista, mutta Lappi ei lähe miehestä, näin se vaan on.

        "Täällä etelä-suomessa kun kaikkin on paremmin..." No onko nyt todella?”
        Hmm, ehkä ei ihan kaikki. Kemistä löytyi aina parkkipaikka, ja halvempi, keskustasta, kun oli niin hiljaista, mutta muuten aika paljon parempi; kaikinpuolin.


    • Kauno-Koodi

      Ehoton paikka, mutta on tällähetkellä rakennuskiellossa. Olisi loistavat merenrantatontit tarjolla, mut ku ei nii ei.

      • KUNNON OMAKOTITONTTI

        olen kuullut että kemi on rahapulassa ja aikoo myydä tontin kaupungintalon katolta, eli sinne mahtuu messevä omakotitalo kerroksella tai parilla. Näköalat on hyvät, eikä autorassien räminätkään kuulu.


    • Einari f

      Takajärvi pahin, mamujen ja sossujen vuoksi.

      • Vanaha kemiläinen

        Ku on asunu monesa paikasa. Mie olen syntyperänen stadilainen, sieltä muutin kemmiin, sitten taksin helsinkiin, kemi oli parmpi asuinpaikkana. Assuin kulumankyläsä ja syväkankaalla, kouluni kävin ritikasa ja sauvosaaresa. Helsingistä muutin sitten turkuun, ihan paskapaikka. Sen jäläkeen porriin, suomen oikeaan persereikään. Sieltä järvenpäähän!
        Nuot paikat eivät pärjää alakuunkaan kemille, olokaa tyytyväisiä, ei oo olot kummempia muuallakkaa suomesa!


      • Sailing on the ice
        Vanaha kemiläinen kirjoitti:

        Ku on asunu monesa paikasa. Mie olen syntyperänen stadilainen, sieltä muutin kemmiin, sitten taksin helsinkiin, kemi oli parmpi asuinpaikkana. Assuin kulumankyläsä ja syväkankaalla, kouluni kävin ritikasa ja sauvosaaresa. Helsingistä muutin sitten turkuun, ihan paskapaikka. Sen jäläkeen porriin, suomen oikeaan persereikään. Sieltä järvenpäähän!
        Nuot paikat eivät pärjää alakuunkaan kemille, olokaa tyytyväisiä, ei oo olot kummempia muuallakkaa suomesa!

        MInäkin olen pohjoisesta kotoisin, tulin kouluun Kemiin. Sitten siitä Rovaniemelle, sieltä Tampereelle, Sieltä Kuopioon ja sieltä Kajaaniin. Ja tä'ytyy kyllä sanoa, että ei Kemi ole huono paikka ollenkaan.

        Kai näillä nuorilla on sama vaiva kuin itselläni, eli "tää on paska paikka". Elämä menee sitä hyvää hakiessa. Se onnen löytyminen ei kuitenkaan ole paikkakunnasta kiinni, kas kun ne ongelmat ovat henkilön päänupissa. Kun siellä asiat loksahtavat oikeisiin koloihin, kirkastuu moni asia. Eikös se joku sananlasku ollutkin, että "Kauas pitää matkustaa, että löytää itsensä".


    • Kozzy

      Nuorgamissa

      • tozzy

        Jos ei ole töitä nuoremmalla, niin mitä sitä tekis.
        Istuu maailman tappiin netissä työelämävalmennukseen tai kursseja kurssin perään.
        Alkoholisoituu ja joskus eläkkeelle, sittekö se elämä alkaa.
        Ei muutakun rohkeasti sivistään itteään etelään ei tarvi istua loppuelämäänsä
        tietokoneruudun eessä.


      • lözzy
        tozzy kirjoitti:

        Jos ei ole töitä nuoremmalla, niin mitä sitä tekis.
        Istuu maailman tappiin netissä työelämävalmennukseen tai kursseja kurssin perään.
        Alkoholisoituu ja joskus eläkkeelle, sittekö se elämä alkaa.
        Ei muutakun rohkeasti sivistään itteään etelään ei tarvi istua loppuelämäänsä
        tietokoneruudun eessä.

        Mursun perseessä, sano.


      • pörzzy
        lözzy kirjoitti:

        Mursun perseessä, sano.

        muualla!


      • prrrrrözzy
        pörzzy kirjoitti:

        muualla!

        matti: oletko ollu naisen kans
        teppo: en, olek sää?
        matti: e, mut oon mä kerran turuus
        teppo: jaa, kyl määki turuus..


      • lörzzy
        prrrrrözzy kirjoitti:

        matti: oletko ollu naisen kans
        teppo: en, olek sää?
        matti: e, mut oon mä kerran turuus
        teppo: jaa, kyl määki turuus..

        kaukovainioo...


      • hirvee denso
        lörzzy kirjoitti:

        kaukovainioo...

        Itse olen muuttanut myös Kemistä etelään. Ennen Kemiä tuli vaellettua eri puolilla Suomea, mutta tässä vaiheessa täytyy kyllä todeta, että en ole missään ollut niin "kotona" kuin Kemissä. En edes siinä kaupungissa, jossa synnyin, ja jota nykyisin vierastan jollakin lailla. Ehkä joskus tulee päivä, jolloin palaan takaisin pohjoiseen. Ja se täytyy kyllä todeta, että "paska paikka" on jokaisella ihmisellä mukana, koska se syntyy ihmisestä itsestään.


    • Anonyymi

      Mieluummin ehkä Vienan Kemissä.

    • Anonyymi

      Kemiläisille sopivin on loppusijoituspaikka, siellä ne turhat ulinat loppuu ku horsmaa puskee 🤣

    • Anonyymi

      Kaikilla on oma loppusijoituspaikka jossain.

    • Anonyymi

      Onneks moottoritie menee reilusti ohi... ;) eli en missään. jäännyt sinne 1950-60 luvulle...

    • Anonyymi

      Kemiin kaipuuta ja ihastusta. Kemi on yksi kauneimpia merikaupunkeja kun vain se osataan hyödyntää muuten kuin kaljakuppiloilla. Matkailukaupunkina kemi eikä torniokaan sijoitu kärkikastiin ja vationavut ovat vuosivuodelta tarkoituksella vähennetty joka vaikuttaa suoraan väheneviin työpaikkoihin ja asukkaiden toimeentuloon ja sitä kautta kulutukseen ja suomessa paikkakuntien eriarvoistuksen ylläpitämiseen.
      Paljon mailmaa kiertäneenä ja nähneenä kemi on lapsiystävällinen ja rauhallinen jossa ei tarvitse jonottaa eikä elää ruuhkassa tai kuunnella monikielellistä möngerrystä eikä tuntea hätäisiä mulkoilevia katseita. Kemissä vieraammatkin ihmiset jopa keskustelevat keskenään mikä on harvinaista harvalukuisissa suomen suuremmissa kaupungeissa. Tätä minä ihmettelen.
      Yli 200 000 as. kaupungeissa monet ovat muuttaneet sinne maaseuduilta kärsien erinlaisista sosiaalisista että soputumisongelmista kaipaavat yhä pikkukaupunkeihin jos siellä olisi elämää ylläpitäviä edes tukityöpaikkoja mitä on jaettu jo vuosia suuriinkaupunkeihin ja näin sitä väestönsiirtoa toteutetaan.

      • Anonyymi

        Mitä kaunista on Kemissä?


    • Anonyymi

      Pajusaaressa tai Veitsiluodossa

    • Anonyymi

      Kaikki hyviä.

    • Anonyymi

      Hepolassa.

    • Anonyymi

      Aloittajan kysymys on tyyliä sairastaisitko mieluummin ruton, koleran vai aidsin.

    • Anonyymi

      sitä varten rakennettiin moottoritie viereen, ettei vain sinne kukaan jää... ;D

    • Anonyymi

      Siellä, missä asuin lapsena. eli lähes tehdasalueella "herrojen aitauksessa" Veitsiluodossa. Harmi vaan, kun taitaa olla enää yksi (Sihtolan) talo pystyssä.
      Niin, Veitsiluodossakin asui aikoinaan paljon ihmisiä. Oli pari kauppaa, kioski, kirjasto, elokuvateatteri, pankki, jääpallokenttä, parturi-kampaamo, lääkäri, hammaslääkäri, toimintaa lapsille ja nuorille jne...
      Joskus muistelen uimaretkiä Ajokseen ja Paavonkariin. Kuten myös veneretkiä Ajoskrunniin ja muuallekin.

      Myös Rytikarissa, jossa asuin 8>12 vuotiaaksi, kunnes vanhempani päättivät muuttaa etelämmäksi. Siis voisin kuvitella palaavani siihen Rytikariin, jollainen se aikoinaan oli. Uusia kerrostaloja, satoja nuoria ja lapsia, asukkaita lienee ollut useampi tuhat.
      Oli ainakin kolme ruokakauppaa, rautakauppa, kukkakauppa, shellin huoltoasema, kaksi kioskia, apteekki, neuvola, parturi, kampaamo, rantabaari, ravintola, kemikalikauppa, poliisilaitos, päiväkoti, iso kansakoulu, kirjasto jne...
      Vähän harkitsinkin, jos eläkepäiville Rytikariin, mutta ei... Kävin pari vuotta sitten ja näin kuolevan paikan jossa asuu ilmeisesti vain kourallinen eläkeläisiä, tai paremminkin vanhuksia.

    • Anonyymi

      Haluaisin asua Peurasaaren hautuumaalla.

    • Anonyymi

      Järjestyy,rantatontti.

    • Anonyymi

      Koivuharjulla.

    • Anonyymi

      Jos saisin valita, niin muuttaisin pois koko saakutin punikkipaikasta.

      • Anonyymi

        Saat valita.


    • Anonyymi

      Menolippu kelalta hakemaan.

    • Anonyymi

      paattio hyvä lapsiperheille,,ei ole vuokrakerrostaloja eikä rivitäloja

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe