Tuli ostettua Tummelin -nimistä rasvaa kun sitä ovat porukat
kehuneet ja minulla on muutenkin todella kuiva iho! Olen menossa
huomenna 1.11. ottamaan tatuoinnin jalkaani (melko iso kuva) ja
mietin että voiko tätä rasvaa käyttää tatuoinnin hoitamiseen? On
kuitenkin melko rasvaista minkä pitäisi olla kaikenjärjen mukaan hyvä?!
Olen yleensä käyttänyt Helosania mutta mietin että jos se
tälläkin hoituu niin mitä sitä montaa rasvaa sitten hakemaan. Hyvin on
ihoa kostuttanut ja entisiäkin tatuointeja olen rasvaillut tällä. Pitkään
pysyy iho "kostutettuna."
Haluaisin kuulla asiallisia kommentteja teiltä joilla on asiasta jotain
tietoa ja niiltä joilla on oma kohtasta kokemusta. Myöskään kelmua
en voi pitää tatuoinnissa koska ihoni alkaa hikoilemaan (siis todella
paljon!) eikä väri pysy tatuoinnissa. Siksi jätän suosiolla myös kelmun
pois.
Joku suositteli pitämään jalan alla tyynyä (tulee pohkeeseen) että jalka
olisi vähän korkeammalla eikä sitä tulisi niin helposti sitten hangattua
petivaatteisiin.
Myös kuvia Korpeista saa laittaa koska tatuointiini on tulossa kyseisen
linnun kuva ja en ole siitä löytänyt kunnollisia kuvia.
Kiitos kaikille vastanneille! Muutenkin tatuoinneista saa kertoa ja oma
kohtaiset kokemukset on aina plussaa. Enkä ole ottamassa ensimmäistä
kuvaani vaan itseasiassa tämä on 7.nnes. :-)
Hyvää talven odotusta!
Tummelin -rasvaaTatuointiin?
2
5906
Vastaukset
- O.
Tatuointi on haava, jonka vuoksi sen paranteluun ei kannata käyttää ihan mitä tahansa rasvaa. Pelkkä rasvaisuus ja kosteuttavuus ei riitä kertomaan onko jokin rasva tarkoituksenmukainen, lue käyttöohjeista voiko sitä käyttää ihovaurioiden hoitamiseen.
Yleisin jota nykyään suositellaan tatuoinnin hoitamiseen on punainen bepanthen, joka on nimenomaan haavoja varten tarkoitettu voide. Tatuointi parantuu nopeammin, eikä sitä tarvitse levittää yhtä montaa kertaa päivässä kuin helosania.- Tatboy
Tummeli on ihan kelvollinen, koska sekin on antiseptinen (bakteereita tappava).
Se vain on perinteinen "lypsyvoide" kuten Helosankin on, eli ei ole yhtä hienoa ja fiiniä kuin "oikein ihmisille" tarkoitettu apteekissa myytävä Bepanthen...
No itse tota Helosania levitän tuoreeseenkin tatuointiin hirveän monta kertaa päivässä, eli aamulla ja illalla... Eli yhtä usein kuin Bepantheniakin olen käyttäessäni levittänyt...
No Tummelissa on tosin vähemmän miellyttävä haju kuin Helosanissa.... Ja Bepanthen on melkein hajuton...
(Tummeli ja Helosan on erittäin halpoja kun ostaa sen kilon purkissa maatalous-kaupasta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361