...ateistia olet onnistunut käännyttämään teistiksi, tällä keskustelupalstalla?
Aivan... joten kannattaisko palata takaisin omalle palstalle?
Hei uskovainen!
67
692
Vastaukset 67
- Vastaus sinulle
Monet uskonveljeni Jeesuksessa on kirjottanut tänne homokyselyjä, valekutsuje sekä kamelijuttuja.
Nämä ovat Kristinuskon kantava anti
Huomaathan ettei YKSIKÄÄN tähän ketjuun vastannaeista Kristityistä nimimerkeistä ole asiaa kieltänyt.
Ehdotan ,että menette ateinistitkin Uskobvaisten forumille puhumaan vaikka mielipelistänne!
Tätähän me uskovaiset juuri toivomme : Puhumme vaikka Kameleista, toisten forumeilla!
(paikoissa, joihin Jeesustelu (teidän sanojen mukaan) ei kuulu.) - Vastaus sinulle
Annoin KAIKKI Multinikki-Julistaja-häirikön viestit poistoon. Oli jo yli 10.
Toivottavasti tämä nimimerkitön kommunisti-Krisitty pitää turpansa kiinni, eikä häpäisi keikkia Kristittyjä typerillä jutuillaan. Kameleita, ja luulee Nimimerkissään jopa olevansa jumala(!!!) hoitoon moinen pitäisi saada!- Kosminen nauraja
se mahtaakan tarvita hoitoa ! Niin kukahan mietipä sitä ihan rauhassa.
- Kosminen nauraja
Kosminen nauraja kirjoitti:
se mahtaakan tarvita hoitoa ! Niin kukahan mietipä sitä ihan rauhassa.
Huomasin taas siis tuon Uskovaisen häirikön herjausviestit. Pitää SOITTAA ylläpitoon ,että tuo sanan Levittäjä saataisiin hoitoon!
- jkhkhkjhkjhkjhjkhjkh
Hassun näköinen ketju, hanuri-hannan sekoilujako täältä on poistettu välistä
- Ei, vaan sen...
jumalattoman tärkeän hihhulin "Elämää Kristuksessa" (ilmeisesti jokin loiseläin?) raamatun lainauksia on poistettu...
- Eipä ollut
Ei, vaan sen... kirjoitti:
jumalattoman tärkeän hihhulin "Elämää Kristuksessa" (ilmeisesti jokin loiseläin?) raamatun lainauksia on poistettu...
nimimekin "Elämää Kristuksessa" kirjoituskaan. Voin toistaa kyseisen Raamatun kohdan, jonka voitte
sitten jälleen poistattaa eli: Elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto ja siksi uskovan ei tarvitse
pelätä kuolemaansa. Eipä ollut kirjoitti:
nimimekin "Elämää Kristuksessa" kirjoituskaan. Voin toistaa kyseisen Raamatun kohdan, jonka voitte
sitten jälleen poistattaa eli: Elämä on minulle Kristus ja kuolema on voitto ja siksi uskovan ei tarvitse
pelätä kuolemaansa.Voihan siihen aina uskoa että on olemassa jonkinlaista kuolemanjälkeistä elämää.. Siitä elämästä ei ole olemassa mitään todisteita jotka kestävät kriittisen tarkastelun. Pelkkä tuhansia vuosia vanha paimentolaisten uskonnollinen tarukirja ei vielä riitä todisteeksi :)
- Elämää Kristuksessa
Eipä ollut kirjoitti:
pelätä kuolemaansa.Vai alat sinä p*naama "Eipä ollut" arvostalla juttujani
"nimimekin "Elämää Kristuksessa" kirjoituskaan."
Väität, ettei tuotokseni "ole edes kirjotuksiakaan". Ironiasi on tylsää!
Voisikot itse lausepalahäirikkö "Eipä ollut" sitten tehdä YHDEN Jutun Herrastamme, jossa käyttäsit edes
oikeaa nimimerkkiäsi? Ja ole sitten viikko herjaamatta muita?! OK?! - Todella monet
KeljuKooKojootti kirjoitti:
Voihan siihen aina uskoa että on olemassa jonkinlaista kuolemanjälkeistä elämää.. Siitä elämästä ei ole olemassa mitään todisteita jotka kestävät kriittisen tarkastelun. Pelkkä tuhansia vuosia vanha paimentolaisten uskonnollinen tarukirja ei vielä riitä todisteeksi :)
Todella monet ateistit ovat olleet tavalla tai toisella tekemisissä hengellisten asioiden kanssa, mutta
suurimmalla osalla ei ole ollut henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja siksi heidän kirjoituksensakin
ymmärtää sensuhteen, etteivät usko Jumalaan, mutta sitten on sellaisia, jotka ovat kohdanneet
Jeesuksen, mutta eivät ole kasvaneet uskossaan ja niin ovat sitten ajautuneet Jumalasta kauemmaksi
ja sitten niitä, jotka ovat valinneet tietoisesti Jumalan tahdon vastaisesti jossain asiassa, jota eivät
ole hyväksyneet ja senmyötä kadottaneet uskonsa. - Ei mene läpi
Elämää Kristuksessa kirjoitti:
Vai alat sinä p*naama "Eipä ollut" arvostalla juttujani
"nimimekin "Elämää Kristuksessa" kirjoituskaan."
Väität, ettei tuotokseni "ole edes kirjotuksiakaan". Ironiasi on tylsää!
Voisikot itse lausepalahäirikkö "Eipä ollut" sitten tehdä YHDEN Jutun Herrastamme, jossa käyttäsit edes
oikeaa nimimerkkiäsi? Ja ole sitten viikko herjaamatta muita?! OK?!yrityksesi kirjoittaa toisen nimimerkillä.
- Elämä Kristuksessa
Ei mene läpi kirjoitti:
yrityksesi kirjoittaa toisen nimimerkillä.
kun "lainaaja" ei osannut kirjoittaa oikein.....mutta kirjoituksen sisältö jo puhuu puolestaan.
Siunausta Sinulle! Todella monet kirjoitti:
Todella monet ateistit ovat olleet tavalla tai toisella tekemisissä hengellisten asioiden kanssa, mutta
suurimmalla osalla ei ole ollut henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja siksi heidän kirjoituksensakin
ymmärtää sensuhteen, etteivät usko Jumalaan, mutta sitten on sellaisia, jotka ovat kohdanneet
Jeesuksen, mutta eivät ole kasvaneet uskossaan ja niin ovat sitten ajautuneet Jumalasta kauemmaksi
ja sitten niitä, jotka ovat valinneet tietoisesti Jumalan tahdon vastaisesti jossain asiassa, jota eivät
ole hyväksyneet ja senmyötä kadottaneet uskonsa."mutta suurimmalla osalla ei ole ollut henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja siksi heidän kirjoituksensakin ymmärtää sensuhteen, etteivät usko Jumalaan mutta sitten on sellaisia, jotka ovat kohdanneet Jeesuksen, mutta eivät ole kasvaneet uskossaan ja niin ovat sitten ajautuneet Jumalasta kauemmaksi"
Tämä henkilökohtainen usko Jeesukseen on täysin uskovaisen omaa mielikuvituksen tuotetta jota vahvistetaan uskonnollisten kirjoitusten lukemisella ja ryhmäkokoontumisilla samanuskoisten kanssa. Omalla kohdallani ateistiksi tuleminen oli sen ymmärtämistä, että jumalasta ei ole minkäännäköistä konkreettista näyttöä olemassa. Kaikki asiat joilla uskovainen vakuuttuu uskostaan tapahtuu pelkästään uskovan omissa aivoissa.
Mistään jumalasta (joita on yli 3000) ei ole kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä. Jos sinulla sitä on kannattaa se tuoda esille koska se mullistaa monen ihmisen käsityksen minun mukaanluettuna. Voit myös kuitata evankeliointiin miljoona dollaria jumalasi kunniaksi ja kirkastukseksi James Randilta tekemällä valvotuissa oloissa yliluonnollisen asian.
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge/challenge-application.html- Elämä Kristuksessa
"vuorovaikutusta"; nimittelyä hihhuliksi ja mahdollisesti loiseläimeksi. Ateistot usein kyselevät
argumentaation perään....ko. kirjoitus todistaa kyllä "jalon aatten" kannattajien sisimmän.
Nimimerkin "Ei, vaan sen..." kommentit kyllä paljastavat kyseisen henkilön hedelmät....eivät tuoksu, vaan löyhkäävät......
"Hedelmistään puu tunnetaan"
PS. Tiesitkö, että ihmisistä käytetään muotoa hän, eikä se?
Tuskin tiesit...kuten et sitäkään, että Raamattu kirjoitetaaan isolla. - Elämä Kristuksessa
eikös ne ateistit oppinsa mukaan polveudu eläimistä....niihin kuuluu myös loiseläimet...
Uskovat taas tietävät, että Jumala loi ihmisen. Todella monet kirjoitti:
ole hyväksyneet ja senmyötä kadottaneet uskonsa."Todella monet ateistit ovat olleet tavalla tai toisella tekemisissä hengellisten asioiden kanssa,"
Kyllä, ja edelleenkin arkielämässä, lasten koulun alkaessa näiden hengellisten asioiden kanssa on joutunu tahtomattaan tekemisiin, kun poitsun luokan valvoja sattuu olemaan julistaja tyypin uskovaisia, eikä osaa pitää uskomuksiaan omana tietonaan, vaan "opettaa"pikkulapsille niitä tosina vähän millä tunnilla sattuu, ja kyllä aikuinen ihminen saa keskenään uskoa ihan mihin vaan, mutta jos omia uskomuksiaan ruvetaan tyrkyttään 7-8 vuotiaille penskoille, niin silloinhan siihen on vähän puututtava.Elämä Kristuksessa kirjoitti:
eikös ne ateistit oppinsa mukaan polveudu eläimistä....niihin kuuluu myös loiseläimet...
Uskovat taas tietävät, että Jumala loi ihmisen."Uskovat taas tietävät, että Jumala loi ihmisen." Sä saat ihan rauhassa uskoo niin, mutta ethän sinäkään sitä ihan totuudennimessä tiedä:)
- Valehtelet !
"mutta suurimmalla osalla ei ole ollut henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen ja siksi heidän kirjoituksensakin ymmärtää sensuhteen, etteivät usko Jumalaan mutta sitten on sellaisia, jotka ovat kohdanneet Jeesuksen, mutta eivät ole kasvaneet uskossaan ja niin ovat sitten ajautuneet Jumalasta kauemmaksi"
Tämä henkilökohtainen usko Jeesukseen on täysin uskovaisen omaa mielikuvituksen tuotetta jota vahvistetaan uskonnollisten kirjoitusten lukemisella ja ryhmäkokoontumisilla samanuskoisten kanssa. Omalla kohdallani ateistiksi tuleminen oli sen ymmärtämistä, että jumalasta ei ole minkäännäköistä konkreettista näyttöä olemassa. Kaikki asiat joilla uskovainen vakuuttuu uskostaan tapahtuu pelkästään uskovan omissa aivoissa.
Mistään jumalasta (joita on yli 3000) ei ole kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä. Jos sinulla sitä on kannattaa se tuoda esille koska se mullistaa monen ihmisen käsityksen minun mukaanluettuna. Voit myös kuitata evankeliointiin miljoona dollaria jumalasi kunniaksi ja kirkastukseksi James Randilta tekemällä valvotuissa oloissa yliluonnollisen asian.
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge/challenge-application.htmlMinulla on henkilökohtainen suhteeni Jeesukseen oman arkielämäni keskellä,
jossa satun elämään ja olemaan enimmässämäärin, joten uskoni ei ole kiinni
mistään ryhmäkokoontumisista.
Minusta kirjoituksesi kuulostaa ateistiselta aivopesulta, kun toistelet samaa.
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa. Valehtelet ! kirjoitti:
Minulla on henkilökohtainen suhteeni Jeesukseen oman arkielämäni keskellä,
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa.Miksi sitten on sellainen yhteisö sekä palsta kuin uskontojen uhrit.
Niin en todella tarkoita sitä, että puhutaan uskonsodista- Lyhyesti vain
epikuros kirjoitti:
Miksi sitten on sellainen yhteisö sekä palsta kuin uskontojen uhrit.
Niin en todella tarkoita sitä, että puhutaan uskonsodistaYksilöuskovissa on monenlaisia ihmisiä ja lahkoja on monenlaisia..kaikissa ei toimita Jumalan sanan ja tahdon mukaan, vaan ihmisten omien sääntöjen ja vaatimusten mukaan.
Uskonnollisuus on vaatimusta ja ihmisen omaa pyrkimystä kelvata Jumalalle ja sellaisesta
puuttuu Jumalan, sekä armon ja rakkauden tunteminen.
Uskova elää henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan ja Hänen armonsa varassa, joka ei
vaadi ihmiseltä enempää, kuin sen, minkä ihminen on tullut ymmärtämään Raamatusta. Valehtelet ! kirjoitti:
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa."Minulla on henkilökohtainen suhteeni Jeesukseen oman arkielämäni keskellä,
jossa satun elämään ja olemaan enimmässämäärin"
Kaikki uskoon liittyvät asiat tapahtuvat mielikuvituksessasi.
Rukous - kuvittelu/tunne että jumala kuulee
Jumalan läsnäolon kokeminen - tunne
Pyhällä hengellä täyttyminen - tunne/ aivojen tuottama kokemus
johdatus - lisämerkityksien antaminen normaalille asialle.
Kerrotko yhden konkreettisen asian jota jumalasi tekee sinulle? Jonkun sellaisen asian joka ei ole oman aivotoimintasi tuote?
"Minusta kirjoituksesi kuulostaa ateistiselta aivopesulta, kun toistelet samaa.
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa."
Olen nimenomaan päässyt noista sinua kiertävistä mielikuvitusolennoista eroon ja ulos aivopesusta. Sinä et sitä tietenkään ymmärrä koska olet sisällä siinä omassa mielikuvitusmaailmassasi jumalasi kanssa.
En ole pettynyt ihmissuhteisiin, olen ainoastaan huomannut sen ettei mistään jumalista ole olemassa minkäännäköistä näyttöä. Kristinuskon jumala on samalla viivalla muiden tuhansien jumalien kanssa, eli täysin keksitty taruolento.- Valehtelet edelleen
"Minulla on henkilökohtainen suhteeni Jeesukseen oman arkielämäni keskellä,
jossa satun elämään ja olemaan enimmässämäärin"
Kaikki uskoon liittyvät asiat tapahtuvat mielikuvituksessasi.
Rukous - kuvittelu/tunne että jumala kuulee
Jumalan läsnäolon kokeminen - tunne
Pyhällä hengellä täyttyminen - tunne/ aivojen tuottama kokemus
johdatus - lisämerkityksien antaminen normaalille asialle.
Kerrotko yhden konkreettisen asian jota jumalasi tekee sinulle? Jonkun sellaisen asian joka ei ole oman aivotoimintasi tuote?
"Minusta kirjoituksesi kuulostaa ateistiselta aivopesulta, kun toistelet samaa.
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa."
Olen nimenomaan päässyt noista sinua kiertävistä mielikuvitusolennoista eroon ja ulos aivopesusta. Sinä et sitä tietenkään ymmärrä koska olet sisällä siinä omassa mielikuvitusmaailmassasi jumalasi kanssa.
En ole pettynyt ihmissuhteisiin, olen ainoastaan huomannut sen ettei mistään jumalista ole olemassa minkäännäköistä näyttöä. Kristinuskon jumala on samalla viivalla muiden tuhansien jumalien kanssa, eli täysin keksitty taruolento.eikä minulla siksi ole mitään syytä vastata sinulle - ei edes siihen, mitä itse olen kokenut.
Valehtelet edelleen kirjoitti:
eikä minulla siksi ole mitään syytä vastata sinulle - ei edes siihen, mitä itse olen kokenut.
Kerrotko missä valehtelen ja miksi? Avaatko tuota lausetta? Ja miksi ihmeessä et kertoisi omasta kokemuksestasi jos se kerran kestää lähemmän tarkastelun? Nuo henkilökohtaiset kokemukset ovat yleensä subjektiivisia ja tilanteita joissa asioille annetaan ylimääräisiä merkityksiä.
Mutta jos väität minua valehtelijaksi vähintä jonka voit kertoa on se missä valehtelen?Valehtelet edelleen kirjoitti:
eikä minulla siksi ole mitään syytä vastata sinulle - ei edes siihen, mitä itse olen kokenut.
Kun kerran uskosi on sinulle noi tärkeä ja haluat vaalia suhdettasi jumalolentoihisi, suosittelen siirtymistä pois täältä ateismi-palstalta. Täältä et saa vastakaikua tuollaisiin asioihin. Vaikutat jonkin verran herkältä ihmiseltä ja pyydän anteeksi jos suoruuteni loukkaa sinua. Uskonkokemuksesi ovat todellisia sinulle - subjektiivisessa mielessä, mutta niistä ei löydy minkäänlaisia kriittisen tarkastelun kestäviä todisteita. Tällä palstalla on käynyt tuhansia kaltaisiasi todistelijoita eikä yksikään ole pystynyt vakuuttamaan meitä jumaliensa todellisuudesta, koska näyttöä ei ole muualla kuin ihmisen aivotoiminnassa.
- Ei mene läpi
Elämä Kristuksessa kirjoitti:
kun "lainaaja" ei osannut kirjoittaa oikein.....mutta kirjoituksen sisältö jo puhuu puolestaan.
Siunausta Sinulle!TYPERYS! Tarkoitin sinua, kirjoitat Jeesuksen nimellä..voi mikä ääliö olet! Jätä Herramme rauhaan!
- sErpiEntE
Elämä Kristuksessa kirjoitti:
Uskovat taas tietävät, että Jumala loi ihmisen."eikös ne ateistit oppinsa mukaan polveudu eläimistä....niihin kuuluu myös loiseläimet..."
Tämäkin on täällä hihhuleille sen tuhatsatayksitoista kertaa selitetty, mutta kerrataampa vielä; ihminen ei ainoastaan polveudu aiemmista eläinlajeista vaan on itsekkin "vain" eläin muiden joukossa ja sen osoittaa kiistattomasti jo ihan perusbiologia ja anatomiamme (olemme selkärankaisia, nisäkkäitä, kädellisiä ja niin edelleen; meitä kuvaavat biologiset käsitteet ovat aina ensisijaisesti eläintieteissä käytettyjä termejä).
Uskisten ajatusmalli ihmisestä "luomakunnan kruununa" näyttää lähes aina sekoittavan sen vähänkin mitä he tietävät evoluutiosta, ja tämä näkyy siinä että useat heistä tuntuvat kuvittelevan evoluutioon sisäistyvän ajatuksen ihmisen kehittymisestä muista nykyisin elävistä eläinlajeista niiden yläpuolelle jonkinlaiseksi "kehittyneimmäksi" superluontokappaleeksi, joka ei enään jostain taikaiskusta johtuen olisikaan eläin. Tosiasiassa kuitenkaan emme ole kehittyneet mistään nykyisin olemassaolevasta eläinlajista, vaan meitä kehityksessä edeltänneet eläinlajit ovat kuolleet sukupuuttoon ja muut nykyisin elävät lajit edustavat samaa "evoluution sukupolvea" kuin ihmiset; näin ne eivät ole "esivanhempiamme" vaan pikemminkin serkkujamme, pikkuserkkujamme, pikkupikkuserkkujamme jne. On myös virheellistä väittää, että mikään nykyinen eläinlaji olisi toista "kehittyneempi" tai "vähemmän kehittyneempi" vaan ne ovat vain keskenään erillaisia ominaisuuksiltaan. Se että me olisimme evoluution kannalta katsottuna muka jotenkin ratkaisevasti "parempia" kuin esim nuo mainitsemasi loiseläimet on siis myöskin enemmän tai vähemmän virheellinen väittämä.
Ja todettakoon vielä ettei evoluutio ole mikään ateismin "oppi" vaan tieteellisesti tarkasteltavissa oleva luonnonilmiö, jolla ei ole ei-jumaluskon kanssa mitään tekemistä.
"Uskovat taas tietävät, että Jumala loi ihmisen."
Ei vaan te LUULETTE niin, ja niin kauvan kuin teillä ei ole esittää luulonne tueksi kriittisen tarkastelun kestäviä argumentteja (raamattu ei edelleenkään ole sellainen) ei tuo luulonne ole kuin luulon väärti. Lyhyesti vain kirjoitti:
Yksilöuskovissa on monenlaisia ihmisiä ja lahkoja on monenlaisia..kaikissa ei toimita Jumalan sanan ja tahdon mukaan, vaan ihmisten omien sääntöjen ja vaatimusten mukaan.
Uskonnollisuus on vaatimusta ja ihmisen omaa pyrkimystä kelvata Jumalalle ja sellaisesta
puuttuu Jumalan, sekä armon ja rakkauden tunteminen.
Uskova elää henkilökohtaisessa suhteessa Jumalaan ja Hänen armonsa varassa, joka ei
vaadi ihmiseltä enempää, kuin sen, minkä ihminen on tullut ymmärtämään Raamatusta.Uskonnollisuus:
Usko uskonnon opinkappaleisiin
Aatteellinen uskonnollisuus
Kirkon kannattaminen
Uskonnollisiin menoihin osallistuminen
Uskonnollisten elämysten kokeminen
Veikkaisin näiden kriteereiden perusteella sinunkin olevan uskonnollinen ihminen.- Hellariboy86
Valehtelet ! kirjoitti:
Ps.
Surullista, että olet kokenut uskossa ollessasi pettymyksen ihmissuhteissa.Minulla ei voi olla suhdetta Jeesukseen koska poikaystäväni on vähän mustis... ja kuka sitä nyt kahden miehen kanssa vehtaa yhtä aikaa?!?
Me uskovaiset emme, onneksi, kykene käänyttämään ketään, me viemme/pidämme Jumalan Sanaa esillä. Näin siis Raamatun mukaan, hyvä niin, sillä se poistaa aivopesu mahdollisuuden. Jumala on se joka vetää puoleensa ja saa aikaan etsimistä ja kääntymistä Hänen puoleen.
Toinen pointti on se että täällä kun nuo keskustelut, ihan ateistien omia aloituksia myöten, ovat lähes poikeuksetta uskoon/uskontoon liittyviä, niin paikalle tulee uskonnoista kiinnostuneita. Eli sitä saa mitä tilaa,laulee Simo Silmuki. Mitäs tilasitte ;)"Me uskovaiset emme, onneksi, kykene käänyttämään ketään, me viemme/pidämme Jumalan Sanaa esillä."
Teidän uskovien kannalta siinä on se suuri ongelma, että ainakin tämän palstan uskovien kirjoittajien jutut lähes poikkeuksetta vaikuttaa päinvastaiseen suuntaan eli usko tuntuu enemmän vastenmieliseltä.ertert kirjoitti:
"Me uskovaiset emme, onneksi, kykene käänyttämään ketään, me viemme/pidämme Jumalan Sanaa esillä."
Teidän uskovien kannalta siinä on se suuri ongelma, että ainakin tämän palstan uskovien kirjoittajien jutut lähes poikkeuksetta vaikuttaa päinvastaiseen suuntaan eli usko tuntuu enemmän vastenmieliseltä.Se on tietenki aina ikävä ja pahoiteltavaa, että niin koetaan. Mekin uskikset ollaan yksilöitä, omine luonteinemme ja vikoinemme. Itse olen aina sen rakentavan ja asiallisen kanssakäymisen ja keskustelun kannalla. Muihin on toki vaikia vaikuttaa, jokainen kun vastaa itsestään ja asenteestaan. Mutta ainahan voi koittaa omalla esimerkillä, vakaamukseen katsomatta, luoda hyvää ja asiallista keskustelukulttuuria.
juhani1965 kirjoitti:
Se on tietenki aina ikävä ja pahoiteltavaa, että niin koetaan. Mekin uskikset ollaan yksilöitä, omine luonteinemme ja vikoinemme. Itse olen aina sen rakentavan ja asiallisen kanssakäymisen ja keskustelun kannalla. Muihin on toki vaikia vaikuttaa, jokainen kun vastaa itsestään ja asenteestaan. Mutta ainahan voi koittaa omalla esimerkillä, vakaamukseen katsomatta, luoda hyvää ja asiallista keskustelukulttuuria.
Asiaa.
- uskis
Ilmoitin uskovaisen häirikön Multinikki-viestit poistoon,samoin kun Elämä Kristuksessa häirikön joka minua solvaa. Oliko "Aidanseiväs" vertaus sinulle liikaa, koska sillä on terävä pää?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881425
- 1061128
- 1661088
- 701045
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä455950Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta
Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.81836Salassapito ja kunnan hommat
Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h15824- 112800
Milloin mies aloitetaan
Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.39689En enää mies ikävöi sinua niin paljon
Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik58648