Onko niin ettei DBS pyöriä myydä missään muualla kuin Norjassa??
DBS polkupyörät mistä??
8
12488
Vastaukset
- Alkup. Maantiepyöräi
DBS on toisen suuren eurooppalaisen fillaritalon Cycleuropen brändi. Talon brändeistä Suomeen tuodaan lippulaivaa Bianchia ja alun perin ruotsalaisia brändejä Cressua ja Monarkkia. Cressua kootaan yhä Ruotsissa. Monark on talon halpistuotemerkki.
http://www.cycleurope.com/
Eriä DBS:ää on ollut välillä Suomessakin. Veikkaisin, että esimerkiksi Monarkiksi teipattuja pyöriä on ollut liian vähän, joten ovat laittaneet samalta tehtaalta sitten jotain muuta teippiversiota.- kestävyys kunniaan
DBS:ää alettiin tuoda maahan 1970-luvulla merkin kotimaasta Norjasta. Tuotteen nimi tulee sanoista "Den Beste Sykkeln", paras pyörä. Kaikki DBS-mallit rakennettiin ilmeisesti 1990-luvun alkuun asti norjalaiseen Öglandin runkoon: halkaisijaltaan pienestä teräsputkesta tehty, mutta silti tukeva.
Öglandin runkoa käyttivät erityisesti 1980-luvulla monet suomalaiset pyörätehtaat. Merkkejä olivat ainakin Nopsa, Jupiter, Terässiipi ja Union. Erittäin kestäviä ja järkeviä pyöriä. Nykyisin myynnissä olevista DBS:istä ei minulla ole kokemusta. - japoo
kestävyys kunniaan kirjoitti:
DBS:ää alettiin tuoda maahan 1970-luvulla merkin kotimaasta Norjasta. Tuotteen nimi tulee sanoista "Den Beste Sykkeln", paras pyörä. Kaikki DBS-mallit rakennettiin ilmeisesti 1990-luvun alkuun asti norjalaiseen Öglandin runkoon: halkaisijaltaan pienestä teräsputkesta tehty, mutta silti tukeva.
Öglandin runkoa käyttivät erityisesti 1980-luvulla monet suomalaiset pyörätehtaat. Merkkejä olivat ainakin Nopsa, Jupiter, Terässiipi ja Union. Erittäin kestäviä ja järkeviä pyöriä. Nykyisin myynnissä olevista DBS:istä ei minulla ole kokemusta.eli siis esim:nopsahan on keskon tuotemerkki jota kokosi pyörätehdas haapala ja nykyään joku muu ja pyörätehdas haapala käytti norjalaista runkoa eri merkkisiin kokoamiinsa pyöriin esim:dbs nopsa union strada kombi ja monia muita. paitsi kaikki mixte runkoiset dbs ja nopsat oli japanilaisia isiwata runkoisia. lisäksi dbs ja nopsa pyörät oli ihan samoja muuten mutta dbs pyörässä oli vakiona valot muuten ainoa ero oli teippaus. lisäksi runkoja tuli mummuassa puolasta ja norjalaisia runkoputkia oli kahta halkaisiaa.
pyörätehdas haapalan osalta loppui norjalaiset rungot vuonna 1987 jolloin tunturi osti haapalan tais muuten loppua myös dbs pyörien koonti samalla suomessa???? - STYRET:.!%#?+
kestävyys kunniaan kirjoitti:
Öglandin runkoa käyttivät erityisesti 1980-luvulla monet suomalaiset pyörätehtaat. Merkkejä olivat ainakin Nopsa, Jupiter, Terässiipi ja Union. Erittäin kestäviä ja järkeviä pyöriä. Nykyisin myynnissä olevista DBS:istä ei minulla ole kokemusta..
=Kuolema Sarvien Takana?????????????
. - HAAPALA:.!%#?+
japoo kirjoitti:
eli siis esim:nopsahan on keskon tuotemerkki jota kokosi pyörätehdas haapala ja nykyään joku muu ja pyörätehdas haapala käytti norjalaista runkoa eri merkkisiin kokoamiinsa pyöriin esim:dbs nopsa union strada kombi ja monia muita. paitsi kaikki mixte runkoiset dbs ja nopsat oli japanilaisia isiwata runkoisia. lisäksi dbs ja nopsa pyörät oli ihan samoja muuten mutta dbs pyörässä oli vakiona valot muuten ainoa ero oli teippaus. lisäksi runkoja tuli mummuassa puolasta ja norjalaisia runkoputkia oli kahta halkaisiaa.
pyörätehdas haapalan osalta loppui norjalaiset rungot vuonna 1987 jolloin tunturi osti haapalan tais muuten loppua myös dbs pyörien koonti samalla suomessa????.
olikos ne Strada merkkisiä ne pyörät
.
- Börje 321
Itse muistan nähneeni DBS:n fillareita muutama vuos sit Budget Sportissa. Oli perus 3-7-v. mallit ja joku hybridi.
- Kuntopyöräilijä
Ostin DBS 4 vaihteisen polkupyörän vuonna2000. Tähän mennessä olen polkenut n. 28 000 km. Eturenkaat navasta meni laakeri n, 8 000 km jälkeen ja ketjurattaat n, 13 000 km jälkeen. Tyytyväinen olen ollut.
- samoin tyytyväinen
Ja minulla DBS Street track 21-vaihteisen pyörä loppukesältä 1998, joten nyt on reilut 13 vuotta vanha. En ole polkenut kuin noin puolet tuosta... kunnioitettava kilometrimäärä sinulla! Laakerit ja kuluneita kartiomuttereita vaihdoin toissakesänä ja ketjut, takarattaat, renkaat ja vaihdevaijerin n. 10000 km:n jälkeen. Lisäksi muutama pinna ja useita jarrupaloja. Hyvin on toiminut, ei ole tarvinnut säätää vaihteita eikä ole tarvinnut viedä huoltoon tai korjattavaksi, joten mikäpä tässä pyöräillessä.
Ilmeisesti nuo vanhemmat pyörät olivat eri sarjaa kuin nämä nykyiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484