Se vähä mitä olen jousiaseilla koittanu ampua, on tapahtunut ns. oikeakätisesti.
Nyt kun alkaisin perehtymään lajiin paremmin, huomaan, etten tiedä edes kumman kätisen jousen valitsen.
Siis onko kenelläkään tiedossa, kuinka pystyn luotettavasti testaamaan kumpi silmä on tämä "domina"?
Tuntuisi että vasen, mutta en ole varma.
Ilmeisesti vasemman silmän määrätessä, myös ampuminen kuuluu tapahtua vasemmalta? Eikös....?
Määräävä silmä ?
2
1680
Vastaukset 2
- mk616
yksi keino testata on että ojennat kätesi ja nostat sormen pystyyn. sitten katso sormeasi ensin toisella ja sitten toisella silmällä. esim. minä jos suljen vasemman silmän, sormi liikahtaa taustaa vasten mutta sulkiessani oikean silmän sormi pysyy paikallaan. Minulla on siis vasen silmä hallitseva eli tähdätessäni oikealla silmällä joudun sulkemaan vasemman nähdäkseni tähtäimen.
Jousi kannattaa valita oman kätisyyden mukaan ja tarvittaessa sitten sulkea toinen silmä tai käyttää silmälappua. Taitojen kehittyessä tulet huomaamaan, että tähtääminen ei edes ole niin olennaista kuin saattaisi luulla.. :) - nvisfgb
voi olla myös pöksyissä. Minulla tulee aina jousiampumaradalla kakkahätä ja niinpä määräävä silmäni on ruskea silmä. En kyllä tiedä kumpikätisen jousen tarvitsisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459