EK haluaa lyhentää lomia

EK:n_kannattaja

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/11/ekn_puheenjohtaja_harkitsisi_lomien_lyhentamista_2119986.html

Minäkin kannatan tuota loma- ja vapaa-aikojen lyhentämistä. Suomalaisella duunarilla on todellakin järjettömän pitkät lomat ja vapaat. Palkkatasokin on länsimaalaisittain huikea.

Kokonaistehokkuutta olisi siis syytä parantaa niin, että esim. palkkoja leikattaisiin yleisesti(työntekijätasolla) vähintään 25%, viikkotyöaikaa pidennettäisiin(viikkopalkkaa korottamatta) 25%, talviloma ja kaikki yli 3 viikkoa kestävä osa kesälomasta pois.

Näillä toimilla saataisiin edes vähän hillittyä tuota suomalaisen työvoiman kalleutta ja hinnan nousua.

2

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-Kyllä

Googlasin "Elinkeinoelämän Keskusliitto vaatii 2010" ja se vaatimuslista tuntui olevan loputon pelkästään tälle vuodelle näissä jutuissa missä suurimmassa osassa ollaan polkemassa duunaria mutaan?
      (no, ehkä toi pakkoruåtsin poistovaatimus oli yks järkevimmistä)

Inkeroinenhan (eli se kiukkusen vanhanpiian näkönen) se on yleensä jatkuvasti äänessä näissä jutuissa mutta tuntuu että jokaisen pitää päästä pätemään tässä jollain lailla. Törkeimmät palkitaan sitten parin vuoden välein jollain vielä parempi palkkaisilla jobeilla.

EK:n johtajisto:
      Mikko Pukkinen, toimitusjohtaja 358 9 4202 2400
      Aluetoiminta Ms. Annaleena Mäkilä, apulaisjohtaja 358 9 4202 2506
      Viestintä ja strateginen suunnittelu Jukka Koivisto, johtaja 358 9 4202 2410
      Infrastruktuuri Ms. Tellervo Kylä-Harakka-Ruonala, johtaja 358 9 4202 2540
      Lainsäädäntö ja kauppapolitikka Jukka Ahtela, johtaja 358 9 4202 2252
      Talouspolitiikka Jussi Mustonen, johtaja 358 9 4202 2213
      Työmarkkinat Eeva-Liisa Inkeroinen, johtaja 358 9 4202 3247
      Innovaatioympäristö ja osaaminen Timo Kekkonen, johtaja 358 9 4202 2541
      PK-asiat Pentti Mäkinen, PK-johtaja 358 9 4202 2604

• jhgjhgghgyhgg

saa palkkansa siitä että yrittävät saada duunarit orjan asemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1825
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1175
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      46
      1052
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      866
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      777
    Aihe