Mulla on nyt jo toiseen kertaan käynyt siten että ostan käytetyn auton ja sitten
kun verolappuja alkaa tippua ilmenee että edellinen omistaja ei ole maksanut viimeistä veroeräänsä.
On se nyt kumma että vaikka omistaja vaihtuu niin joutuu silti maksamaan vanhan omistajan huolimattomuudesta. Mun mielestä tuo asia pitäisi tällaisessa tapauksessa hoitaa jotenkin muuten kuin ajokiellolla. Koska en ole voinut tietää ostohetkellä että verot erääntyy, eihän minulle ole tuota laskuakaan tullut vaan se on auton edellisellä omistajalla. Tämä on vääryys joka pitäisi korjata, ei siinä ole mitään järkeä että joutuu jonkun muun sijaan kärsimään rangaistuksen, jos/kun tuo vero jää maksamatta niin minun autosta siinä kilvet lähtee, vaikka olisin omat veroni hoitanut kunnolla. Tässäkin tapauksessa eräpäivään on vielä aikaa noin viikko, mutta olen melko varma että minä ne verot joudun maksamaan... Soittelin trafiin ja pyysivät soittamaan pari päivää tuon eräpäivän jälkeen jotta selviää onko edellinen omistaja maksanut laskunsa. Voisko joku tehdä tälle asialle jotain, ei luulisi hirveän isoja lakijuttuja vaativan...
Ajoneuvovero käytetyn auton oston yhteydessä
8
4102
Vastaukset
- koskaan opi ?
Jos noin on käynyt jo useamman kerran, niin eikö olisi syytä jo ottaa opiksi? Jos ostat auton, josta on verot maksamatta, niin ostat myös sen maksamattoman veron. Se on silloin sinun verosi, eikä kenenkään muun. Ostajan velvollisuus on selvittää, onko veroja maksamatta vai ei. Miksi nyt vasta soittelet Trafiin, kun se olisi pitänyt tehdä jo ennen ostoa. Jos taas hyväuskoisesti luotat myyjän puheisiin, niin voi, voi !
- menispä toisin...
Katsos JOS viitsit lukea tuon tekstin hiukan paremmin sieltä ilmenee
että auton verot ovat VIELÄ kunnossa, mutta lasku erääntyy noin viikon kuluttua...
Eli lasku joka EI ole minun hallussani erääntyy ja minun autoni on sen jälkeen ajokiellossa.
Kirjoitin tämän tekstin varoitukseksi niille ketkä autokauppoja tekee, että tällaista voi olla
tiedossa.
Lisäksi halusin että tätä asiaa ajattelisi joku kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin.
Minua ei paskankaan vertaa harmita jos joudun tuollaisen parin kympin veron maksamaan, mutta se harmittaa enemmän että tällaista voi tapahtua toistuvasti, enkä taatusti ole ainoa kenelle tällainen osuu kohdalle. Asialle olisi OIKEASTI tehtävä jotain!!! - ymmärtää asia
menispä toisin... kirjoitti:
että auton verot ovat VIELÄ kunnossa, mutta lasku erääntyy noin viikon kuluttua...
Eli lasku joka EI ole minun hallussani erääntyy ja minun autoni on sen jälkeen ajokiellossa.
Kirjoitin tämän tekstin varoitukseksi niille ketkä autokauppoja tekee, että tällaista voi olla
tiedossa.
Lisäksi halusin että tätä asiaa ajattelisi joku kenellä on mahdollisuus vaikuttaa asioihin.
Minua ei paskankaan vertaa harmita jos joudun tuollaisen parin kympin veron maksamaan, mutta se harmittaa enemmän että tällaista voi tapahtua toistuvasti, enkä taatusti ole ainoa kenelle tällainen osuu kohdalle. Asialle olisi OIKEASTI tehtävä jotain!!!Luulisi tyhmemmänkin jo oppivan kun toistuvasti noin käy! Kun ostat käytetyn auton niin SINUN TEHTÄVÄSI on varmistaa Trafista, mikä ko. auton verotilanne on. Saat sieltä tiedon, että yksi erä on maksamatta ja erääntyy xx.xx.
Jos tämän jälkeen et tiedä mitä pitää tehdä, niin ajokielto on juuri sinulle sopiva muistutus.
Ei kenenkään muun tarvitse asialle tehdä mitään, tiedonsaanti on jo kunnossa, mutta SINUN pitää oppia! menispä toisin... kirjoitti:
tiedossa.
Minua ei paskankaan vertaa harmita jos joudun tuollaisen parin kympin veron maksamaan, mutta se harmittaa enemmän että tällaista voi tapahtua toistuvasti, enkä taatusti ole ainoa kenelle tällainen osuu kohdalle. Asialle olisi OIKEASTI tehtävä jotain!!!kunnes muistin omistavani Trafin lapun.
Ajoneuvoveron alkamispäivä on 9.10.2010 ja laskun erääntymispäivä taas 22.11.2010.
Mikäli hän siis on saanut tuon lapun, siinä on liki puolitoista kuukautta väliaikaa.
Eikä tuossa vielä kaikki, mikäli joudut maksamaan tuon laskun kokonaisuudessaan ja olet rekisteröinyt nimellesi auton. Sen jälkeisen summan erotuksen saa henkilö, joka sinulle on autonsa myynyt (mikäli oikein ymmärrän).
Seuraavalla kerralla pyydä myyjän esittää kuitti maksetusta verosta, tai soita katsastuskonttoriin, mikäli auki.
Voit myös soittaa auton myyjälle ja kysyä rekisterinumeroa ja kerro tarkastavasi onko verot maksettu.
Mikäli alkaa änkyttämään, unohda.- 10
ymmärtää asia kirjoitti:
Luulisi tyhmemmänkin jo oppivan kun toistuvasti noin käy! Kun ostat käytetyn auton niin SINUN TEHTÄVÄSI on varmistaa Trafista, mikä ko. auton verotilanne on. Saat sieltä tiedon, että yksi erä on maksamatta ja erääntyy xx.xx.
Jos tämän jälkeen et tiedä mitä pitää tehdä, niin ajokielto on juuri sinulle sopiva muistutus.
Ei kenenkään muun tarvitse asialle tehdä mitään, tiedonsaanti on jo kunnossa, mutta SINUN pitää oppia!intiaanit kanootissa - ei se voi olla noin vaikeaa ymmärtää lukemaansa, tavaa nyt parikertaa viellä tuo kirjoitus, ehkäpä ymmärrät kirjoittajan tarkoituksen - ruskin, mutta koeta edes.
- Janne Pirinen
runontaja kirjoitti:
kunnes muistin omistavani Trafin lapun.
Ajoneuvoveron alkamispäivä on 9.10.2010 ja laskun erääntymispäivä taas 22.11.2010.
Mikäli hän siis on saanut tuon lapun, siinä on liki puolitoista kuukautta väliaikaa.
Eikä tuossa vielä kaikki, mikäli joudut maksamaan tuon laskun kokonaisuudessaan ja olet rekisteröinyt nimellesi auton. Sen jälkeisen summan erotuksen saa henkilö, joka sinulle on autonsa myynyt (mikäli oikein ymmärrän).
Seuraavalla kerralla pyydä myyjän esittää kuitti maksetusta verosta, tai soita katsastuskonttoriin, mikäli auki.
Voit myös soittaa auton myyjälle ja kysyä rekisterinumeroa ja kerro tarkastavasi onko verot maksettu.
Mikäli alkaa änkyttämään, unohda.Nimimerkille menispä toisin... hiukka myötätuntoakin. itsekin olen maksellut pari noita kympin-parin jälkilaskuja, jotka tulevat verolaskun liitteenä tosi pienellä präntättynä. Omasta vasta myydystä autosta tuli juuri kympin lasku, kun auto oli ollut meikäläisen nimissä vuoden ja yhden päivän. Jollen olisi maksanut laskua, olisi se siirtynyt seuraavan omistajan riesaksi.
Nykyjärjestelmä on tosi tyhmä vaikka nuo sinulle vastanneet tuntuvat sen hyväksyvänkin. Ajoneuvovero voitaisiin maksaa polttoaineessa tai vakuutuksen yhteydessä. Erillinen äärikankea järjestelmä on täysin turha. - Skrämmiys
Janne Pirinen kirjoitti:
Nimimerkille menispä toisin... hiukka myötätuntoakin. itsekin olen maksellut pari noita kympin-parin jälkilaskuja, jotka tulevat verolaskun liitteenä tosi pienellä präntättynä. Omasta vasta myydystä autosta tuli juuri kympin lasku, kun auto oli ollut meikäläisen nimissä vuoden ja yhden päivän. Jollen olisi maksanut laskua, olisi se siirtynyt seuraavan omistajan riesaksi.
Nykyjärjestelmä on tosi tyhmä vaikka nuo sinulle vastanneet tuntuvat sen hyväksyvänkin. Ajoneuvovero voitaisiin maksaa polttoaineessa tai vakuutuksen yhteydessä. Erillinen äärikankea järjestelmä on täysin turha.ovat katsoneet sen helpoimmaksi tieksi.
Mikäli auto pakkolunastettaisiin velkojen maksuksi ja omistaja jättää maksamatta ei rahoja saada pois ja uusi omistaja maksaa.
Onneksi vakuutuspuolella ei ole samoin, ostin markka-aikana auton, missä vakuutukset ottamatta ja maksamatta. Kun rekisteröin omalle nimelle kolme päivää oston jälkeen, tuli myöhemmin 150 markan laskun koska olin ajanut vakuutuksettomalla autolla kolme päivää. Muistaakseni määriteltiin vakuutuspetoksena.
Mahtoiko auton edellinen omistaja saada sitten kolmen kuukauden rätingin á 50 mk/päivä? - rästit erääntyvät
Osaatko lukea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295594Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144164Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512880Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3021419Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601239
- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3991148Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221148