Isoveli valvoo

Kössönöm

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/105846-hs-uusi-laki-aavistus-vain-ja-supo-kuuntelee-puhelintasi

Yksi kohta tuossa on hämmentävä.

"Uuden lain aikaan Supo saisi kuunnella vieraan vallan agentin ja suomalaisen virka- tai tiedemiehen puhelimia. Kuuntelulla ei tutkittaisi vielä rikosta, vaan sitä, vaihtavatko nämä keskenään salaista tietoa."

- Suomalaiset tiedemiehet vaihtamassa puhelimitse salaista tietoa? Mikähän se salainen tieto mahtaisi olla? Jotain Ursan tutkimustuloksiako, vai mitä?

34

245

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollaan rauhassa

Näitä meidän juttuja ei varmaan Supo jaksaisi kovin kauaa kuunnella.

• Kössönöm

On se nyt kumma, ettei saa mitään juttua tänne laittaa ilman että käydään henkilöön.

• --------------------
        Kössönöm kirjoitti:

On se nyt kumma, ettei saa mitään juttua tänne laittaa ilman että käydään henkilöön.

Tekis hyvää pitää kuukauden loma tästä nettimaailmasta.

• Kössönöm
        -------------------- kirjoitti:

kun aamupäivän spämmisi poistettiin? Vai mitä vingut siinä? Eihän sinulla koskaan mitään asiaa edes ole. Ainoastaan käyt henkilöihin ja spämmäilet.

• --------------
        Kössönöm kirjoitti:

kun aamupäivän spämmisi poistettiin? Vai mitä vingut siinä? Eihän sinulla koskaan mitään asiaa edes ole. Ainoastaan käyt henkilöihin ja spämmäilet.

Kyllä lähteny 5.45 töihin, joten jäänyt kyllä spämmäilyt ym. väliin.
        Niin sitä vaan että tekis hyvää häipyä täältä kuukaudeksi.

• älä hättäele
        Kössönöm kirjoitti:

tulee tässä piakoin niin kiireinen työviikko, että ehtiikö edes sähköpostiaan lukemaan. Joten lomaa on ja hengähdystaukoa on ainakin luvassa.

En ole aamutunneilla keskustelua seuraillut. Ei minun keskusteluani ole tänään täällä häiritty.

• Kössönöm
        -------------- kirjoitti:

Kyllä lähteny 5.45 töihin, joten jäänyt kyllä spämmäilyt ym. väliin.
        Niin sitä vaan että tekis hyvää häipyä täältä kuukaudeksi.

Kyllä ne kymmenet spämmit olivat sinun. Mutta minkäs sille voi, jos ei sinua muu kiinnosta kuin vittuilla ihmisille.

Miksi minun tänne kirjoitteluni sinua häiritsee? Jätä lukematta.

• hgkghkghkghjkhkjhjkh
        älä hättäele kirjoitti:

tulee tässä piakoin niin kiireinen työviikko, että ehtiikö edes sähköpostiaan lukemaan. Joten lomaa on ja hengähdystaukoa on ainakin luvassa.

En ole aamutunneilla keskustelua seuraillut. Ei minun keskusteluani ole tänään täällä häiritty.

'Ei minun keskusteluani ole tänään täällä häiritty.'
        Ei niin, että sellaista edes tajuaisit

• qwertyuy
        Kössönöm kirjoitti:

Kyllä ne kymmenet spämmit olivat sinun. Mutta minkäs sille voi, jos ei sinua muu kiinnosta kuin vittuilla ihmisille.

Miksi minun tänne kirjoitteluni sinua häiritsee? Jätä lukematta.

Sä tuon avauksen teit! Turhaa se nyt enää on marista kun on jo housuissa..
        Kotiin on tultu työstä n.13.30,tietokone on avattu tänään n. klo 14.
        Vaikutat kyllä vainoharhaiselta,luulet että kaikki vastaukset on samoilta tyypeiltä,äskettäin pidin 2kk "pakkoloman" netistä kun tietokone oli hajalla enkä sitä työssä tarvitse.

• .
        Kössönöm kirjoitti:

sinähän täällä vingut alati ei taida 10 tuntia päivässä riittää.
        Hankin työpaikka.

• khjkhjkhkjhkjhkjhkh
        . kirjoitti:

sinähän täällä vingut alati ei taida 10 tuntia päivässä riittää.
        Hankin työpaikka.

Montako tuntia sinä olet kirjoittanut ja sekaantunut eri eläviin?

'Hankin työpaikka.'
        Se kirjoitetaan: hankin työpaikan
        Olet tosin niin nuori, että et saa töitä

• .
        khjkhjkhkjhkjhkjhkh kirjoitti:

Montako tuntia sinä olet kirjoittanut ja sekaantunut eri eläviin?

'Hankin työpaikka.'
        Se kirjoitetaan: hankin työpaikan
        Olet tosin niin nuori, että et saa töitä

Kössölle töitä kun se ei siihen itse kykene.
        Aurauskepiksi hajaasutusalueelle.

• hjkhgkghjkgkgkghjkgh
        . kirjoitti:

Kössölle töitä kun se ei siihen itse kykene.
        Aurauskepiksi hajaasutusalueelle.

Siinäkin tapauksessa se kirjoitetaan: hankin työpaikan, ei hankin työpaikka, paitsi jos olet joku vihaamasi ulkomaalainen, silloin se ehkä on hyväksyttävää

• beenthere
        -------------------- kirjoitti:

Minusta tuntuu, että se sopis paremmin sinulle. Jospa tuon kuukauden aikana keksisit yhden oman mielipiteen jostain asiasta jolla on jotain merkitystä.
        No, tiedän, että se on aika paljon vaadittu. Tuolta tasolta on vaikea ponnistaa ihan järkevän mielipiteen tasolle.

• wegqerhw

niitä, ja niitä on paljon, jotka eivät näe isovelivalvoo-systeemissä mitään ongelmaa. Vähän välia kuulee jonkun sanovan, että ei mua haittaa ollenkaan että puhelimia kuunnellaan, kamerat valvoo joka paikassa, sairaskertomuksia urkitaan, kaikki ostokset jää tiedostoihin jne. Noita tietoja kun yhdistelee niin tietää jo aika paljon henkilöstä. "Ei rehellisellä, lainkuuliaisella kansalaisella ole mitään salattavaa." No pannaan sitten tollasten hyvää tarkoittavien, hyväuskoisten tollojen asuntoon kamerat joka huoneeseen ja varsinkin makuuhuoneeseen ja kylppäriin.

Jokaisella ihmisellä on varmasti paljonkin sellaisia asioita joista ei halua muiden tietävä, vaikka kyse ei olisi mistään rikollisesta.

Mulla oli kerran tilanne, jossa mulla oli yks tärkee juttu pahimmoillaan kesken teon eikä sitä halunnu missään nimessä keskeyttää koska se olisi tiennyt lisävaivaa. Ovikello soi, enkä mennyt avaamaan. Soittaja ei mitenkään ilmaissut kuka on ja mitä asiaa. Se eskaloitui siihen pisteeseen, että isännöitsijä tuli poliisien kanssa paikalle. Oli kuulemma vesivuoto jossain ja sitä olisivat tulleet tutkimaan, että tuleeko se vesi mun huoneistosta. Ois ny vittu jotenkin ilmaissut kuka on ja mistä on kyse. 70 egee velotti isännöitsijä ylitöistä! Panin vielä postimerkin hinnan kaupanpäälle.

Polissi kyseli miksi en avannut. Sanoin, että oli yks juttu kesken, ja sen enempää en tarkentanut. Sanoin et. ei kuitenkaan ollu mistään laittomuudesta kyse.

• Kössönöm

on paljonkin puhunut tuosta erinäisten tietojen vuotamisesta.

" "Ei rehellisellä, lainkuuliaisella kansalaisella ole mitään salattavaa." No pannaan sitten tollasten hyvää tarkoittavien, hyväuskoisten tollojen asuntoon kamerat joka huoneeseen ja varsinkin makuuhuoneeseen ja kylppäriin."

- Niinpä. Ja kuitenkin on laitonta kuvata edes toisten ihmisten pihamaata.

http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl24.html

- Niin muuten. Poliisit eivät tule tutkimaan vesivahinkoja. Jos sinulle on noin käynyt, niin jostain muusta epäilystä on ollut kyse. Eikä sinun kuulu maksaa isännöisijälle latin latia, jos hän tulee vaikka millä verukkeella omin lupinensa ovestasi sisään.

• töllisss

Oliko hampun kastelusysteemissä ongelmia.

• qwertyrew
        Kössönöm kirjoitti:

" "Ei rehellisellä, lainkuuliaisella kansalaisella ole mitään salattavaa." No pannaan sitten tollasten hyvää tarkoittavien, hyväuskoisten tollojen asuntoon kamerat joka huoneeseen ja varsinkin makuuhuoneeseen ja kylppäriin."

- Niin muuten. Poliisit eivät tule tutkimaan vesivahinkoja. Jos sinulle on noin käynyt, niin jostain muusta epäilystä on ollut kyse. Eikä sinun kuulu maksaa isännöisijälle latin latia, jos hän tulee vaikka millä verukkeella omin lupinensa ovestasi sisään.

Poliisit tulee ennen pitkää jos ei sisälle päästetä..Kuka tahansa voi pyytää poliisilta apua turvallisuutensa takia tuollaisessa tilanteessa joka on epäselvä.
        Sellaisia vuokralaisiakin on jotka alkaa pitää asuntoa omanaan vaikka on vain vuokralla,,sellaiset on joskus syytä palauttaa maan pinnalle.

• sfgjsjatj

Mä oon tälläsen vanhan hipin näkönen pitkätukka karvanaama ja poliisin kysymyksien rivinvälistä olin lukevinani, että huumeet olivat piliiseilla mielessä. Meinasin sanoa, että tervetuloa huumekoiran kanssa vierailulle. Ei oo meikäläinen eläissään kokeillukaan huumeita, edes kannabista. Mielenkinntoinen oikeudenkäynti muuten menossa, jossa syytetään Viherpeukalo nimisen liikkeen toimijoita huumeiden käytön ediastämisestä, koska myivät välineistöä jolla voi kasvattaakotina kannabista. Ihan meikäläisen naapurissa oli yksi liikkeistä, ja kinnitin kyllä huomiota asiakaskunana koostumukseen. Ajattelin, että onpa nuoret miehet kovin kiinnostunet vesiviljelystä. Heh.

Mutta kai niitä vehkeitä voi muunkin käyttää kuin vain kannabiksen kasvattamiseen käytää. Ei kai pydän valmistajaa syytetä, jos joku vetää kamaa nenään pöydältä?

Siihen miksi en avannut ovea vaikutti sekin, että yks tyyppi, jota en halunnut silloin tavata oli aikaisemmin yrittänyt tulla käymään. Luulin että hän siellä taas on ovella. Poliisi oli niin ammattitaidoton, että rupesi kyselemään minulta kysymyksiä, niin, että isämnnöitsija ja putkimies olivat kuuloetäisyydellä. Lähdin eteistä kohti, että isännöitsijä ei kuulisi mitä poliisin kanssa keskustelen. Miksi antaisin isännöitsijän kuulla. Ei kuulu höänelle mitäpoliisin kanssa puhun! Poliisi kovasti tuntui kummastelevan kun menin eteiseen, ja vähän ikään kuin estelikin. Luuliko, että yritän karata? Voi ei!

Olin muuten äskettäin pankissa avaamassa tiliä, ja sain pitkän kyselykaavakkeen täytettäväksi. Täytin muutaman kohdan ja kysyin onko minun pakko vastata kaikkiin kysymyksiin. EUn juttuja kuulemma tuo lomake, mutta sanoi että eivät voi pakottaa täyttämään. Jätin loput kohdat täyttämättä.

Nykyään on muuten melkein vaikeampi panna omalle tililleen suurehkoa summaa rahaa kuin nostaa omalta tililtä. Silloin pitää aina täyttää lomake jossa selvitää mistä rahat on peräisin. Kun nostaa rahaa ei sentään tarvitse, ainakaan vielä, kertoa mihin aikoo ne käyttää.

• Kössönöm
        qwertyrew kirjoitti:

Poliisit tulee ennen pitkää jos ei sisälle päästetä..Kuka tahansa voi pyytää poliisilta apua turvallisuutensa takia tuollaisessa tilanteessa joka on epäselvä.
        Sellaisia vuokralaisiakin on jotka alkaa pitää asuntoa omanaan vaikka on vain vuokralla,,sellaiset on joskus syytä palauttaa maan pinnalle.

Minun ei todellakaan tarvitse kotiini päästää ainuttakaan poliisia. Jos en ovea avaa, kun joku soittaa ovikelloa, niin kerrohan millä perusteella poliisi sisälle voisi rynnätä.

• dfjhadfjhadj
        töllisss kirjoitti:

Oliko hampun kastelusysteemissä ongelmia.

mitä odotinkin. Huume epäily. Mutta tosiasia on se etten ole koskaan käyttänyt, kasvattanut, myynyt, välittänyt ostanut, myynyt , lainannut tai varastanut huumeita.

• Kössönöm kirjoitti:

kevytbetoni ?
        Koostumus 50 % betonia 50 % mikrofoneja.
        Niin jo rakas johtaja saa kuulla kuinka paljon kansa häntä ja hänen viisauttaan rakastaa.

• wryruywuwtr
        qwertyrew kirjoitti:

isännöitsijällä oli oikeus kutsua poliisi apuun, kun etsittiin vesivuodon alkulähdettä, joka taisi olla ns.pihakansi, joka vuosi alla olevaan kauppaan. Se korjattiin muutama vuosi sitten ja maksoi n. 250 000 euroa jota varten otettiin taloyhtiölle laina, mun osuus oli n. 3000 euroa, jonka maksoin samantien kokonaan pois. Olis voinu maksaa korotettuna yhtiövastikkeenakin seuraavan 10 v. aikana. En ole siis vuokralainen.

Ei mulla ole mitään syytä epäillä, että isännöitsijällä olis ollu henkilökohtaisesti mua vastaan mitään. Nyt meillä on toinen isännöitsijä eikä ole ainakaan edellistä parempi. Olivat ehkä käyneet jo muissa asunnoissa ja sen takia ehkä vaikutti siltä, että olivat kovin varmoja siitä, että minun asunnostani se vuoto lyötyy vaan eipäs löytynytkään.

Sen verran tapaus ja 70 egen lasku potutti, että laitoin laskun viestikenttään H.V.! Maksoin sen juuri ennen Vappua!!!!!!!! Heh,heh. Aika hyvä vaikka itse sanonkin.

Sanoin poliisille, että jopa tekin pystytte lyhyessä ajassa keksimään ainakin kuusi syytä joilla ei ole mitään tekemistä laittomuuden kanssa, jonka takia joku ei halua avata ovea. En viitsinyt sanoa tätä poliiseille, mutta mieleeni tuli vaikkapa se mahdollinen syy, että olisin voinut olla harrastamassa menage au troissia, eli kimppakivaa isännöitsijän vaimon ja tyttären kanssa. Täysin laillista puuhaa, muutta ymmärrettävästi en välittäisi isännöitsijän saavan tietää sitä.

• zzzzzzzzzzztop
        Kössönöm kirjoitti:

Minun ei todellakaan tarvitse kotiini päästää ainuttakaan poliisia. Jos en ovea avaa, kun joku soittaa ovikelloa, niin kerrohan millä perusteella poliisi sisälle voisi rynnätä.

Olen pyytänyt poliisia käymään asunnossa kun olin huolissani ystävästä joka ei yllättäen vastannut viestiin eikä puheluun,luulin että on sairastunut vakavasti tai peräti kuollut.
        Niin ja tää asui toisella puolella suomea ja oli hätä,sen takia nopeasti yhteyttä poliisiin.

• Kössönöm
        zzzzzzzzzzztop kirjoitti:

Olen pyytänyt poliisia käymään asunnossa kun olin huolissani ystävästä joka ei yllättäen vastannut viestiin eikä puheluun,luulin että on sairastunut vakavasti tai peräti kuollut.
        Niin ja tää asui toisella puolella suomea ja oli hätä,sen takia nopeasti yhteyttä poliisiin.

Jos olen reissussa vaikkapa viikon esmes Saarenmaalla, niin on vaarana, että poliisit myllää sillä välillä huushollini, koska joku on saattanut soittaa, enkä ole vastannut puhelimeen????? TÄH?

• qwertyuuiioopå
        Kössönöm kirjoitti:

Jos olen reissussa vaikkapa viikon esmes Saarenmaalla, niin on vaarana, että poliisit myllää sillä välillä huushollini, koska joku on saattanut soittaa, enkä ole vastannut puhelimeen????? TÄH?

Jos sä olet sanonu että nähdään huomen aamuna,ja sitten et saakaan kiinni niin aika kylmä ihminen pitää olla jos asian sivuttaa olan kohautukseslla.

• asuaetuau
        qwertyrew kirjoitti:

oli kysymys. En usko että isännöitsijä olisi kutsunut poliisit turvallisuuttaan takaamaan. En todellakaan usko, että hän olisi pelännyt kenenkään uhkaavan turvallisuuttaan, ei edes minun, kaikkein vähiten minun.

Hän vain halusi selvittää vesivuodon alkulähteen eikä häntä siitä tosiaankaan voi moittia. Enkä moiti. Sen sijaan moitin häntä hätäilystä. Ennen kuin meni poliisilta virka-apua hakemaan olisi hänen pitänyt yrittää saada minulle viesti perille siitä kuka oveni takana on ja mitä asiaa hänellä on. Jos sen olisin tiennyt niin totta hemmetissä olisin avannut, muuta kun oli kesken homma, josta ei voinut irrottautua ilman myöhempää lisävaivannäköä.

Jos hän olisi huutanut asiansa postiluukusta tai ihan muuten vaan rapussa oveni edessä olisi 100%:sella varmuudella kuullut sen, ja avannut oven. Asun ekassa kerroksessa. Jos isännöitsijä olisi mennyt pihalle parvekkeeni tai ikkunani eteen ja huutanut asiansa tai koputtanut ikkunaan, jonka kyllä ylettyy tekemään, olisi hänen viestinsä takuu varmasti tullut minulle selväksi ja olisin päästänyt hänet sisään asuntooni. Parasta on nimittäin päästää isännöitsijä sisään, sillä jos vuoto olisi ollut minun asunnossani olisin kenties joutunut korvausvastuuseen, jos olisi katsottu, että viivästys asunnontarkastuksessa oli minun syyni ja johti lisävahinkoihin. En suosittele kenellekään ihan vaan piruuttaan olla päästämättä isännöitsijää sisään asuntoonsa.

Kaipa sillä oli tuli perseen alla ja tulipalokiire, niin että hoksottimet eivät oikein pelanneet.

• Kössönöm
        qwertyuuiioopå kirjoitti:

Jos sä olet sanonu että nähdään huomen aamuna,ja sitten et saakaan kiinni niin aika kylmä ihminen pitää olla jos asian sivuttaa olan kohautukseslla.

tuollaisesta tilanteesta.

• qwertyuuiioopå kirjoitti:

No ei siinä ny aleta ensimmäiseksi poliisille soitella. Vähän menee vainoharhaiseksi...

• PuoliQ
        dfjhadfjhadj kirjoitti:

mitä odotinkin. Huume epäily. Mutta tosiasia on se etten ole koskaan käyttänyt, kasvattanut, myynyt, välittänyt ostanut, myynyt , lainannut tai varastanut huumeita.

Pilvenpoltto kannattaa aina ;o)

• sfgjsjatj kirjoitti:

Mä oon tälläsen vanhan hipin näkönen pitkätukka karvanaama ja poliisin kysymyksien rivinvälistä olin lukevinani, että huumeet olivat piliiseilla mielessä. Meinasin sanoa, että tervetuloa huumekoiran kanssa vierailulle. Ei oo meikäläinen eläissään kokeillukaan huumeita, edes kannabista. Mielenkinntoinen oikeudenkäynti muuten menossa, jossa syytetään Viherpeukalo nimisen liikkeen toimijoita huumeiden käytön ediastämisestä, koska myivät välineistöä jolla voi kasvattaakotina kannabista. Ihan meikäläisen naapurissa oli yksi liikkeistä, ja kinnitin kyllä huomiota asiakaskunana koostumukseen. Ajattelin, että onpa nuoret miehet kovin kiinnostunet vesiviljelystä. Heh.

Mutta kai niitä vehkeitä voi muunkin käyttää kuin vain kannabiksen kasvattamiseen käytää. Ei kai pydän valmistajaa syytetä, jos joku vetää kamaa nenään pöydältä?

Siihen miksi en avannut ovea vaikutti sekin, että yks tyyppi, jota en halunnut silloin tavata oli aikaisemmin yrittänyt tulla käymään. Luulin että hän siellä taas on ovella. Poliisi oli niin ammattitaidoton, että rupesi kyselemään minulta kysymyksiä, niin, että isämnnöitsija ja putkimies olivat kuuloetäisyydellä. Lähdin eteistä kohti, että isännöitsijä ei kuulisi mitä poliisin kanssa keskustelen. Miksi antaisin isännöitsijän kuulla. Ei kuulu höänelle mitäpoliisin kanssa puhun! Poliisi kovasti tuntui kummastelevan kun menin eteiseen, ja vähän ikään kuin estelikin. Luuliko, että yritän karata? Voi ei!

Olin muuten äskettäin pankissa avaamassa tiliä, ja sain pitkän kyselykaavakkeen täytettäväksi. Täytin muutaman kohdan ja kysyin onko minun pakko vastata kaikkiin kysymyksiin. EUn juttuja kuulemma tuo lomake, mutta sanoi että eivät voi pakottaa täyttämään. Jätin loput kohdat täyttämättä.

Nykyään on muuten melkein vaikeampi panna omalle tililleen suurehkoa summaa rahaa kuin nostaa omalta tililtä. Silloin pitää aina täyttää lomake jossa selvitää mistä rahat on peräisin. Kun nostaa rahaa ei sentään tarvitse, ainakaan vielä, kertoa mihin aikoo ne käyttää.

Pitää muistaa tallettaa siis pienemmissä erissä!

• sda
        PuoliQ kirjoitti:

Pilvenpoltto kannattaa aina ;o)

kokemuksen rintaääni kuuluu tänne asti.

• szdftusrtu
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Pitää muistaa tallettaa siis pienemmissä erissä!

alle 1000 egee kerralla. Mutta jos sulla on vaikka 50 000 niin hankalaks menee, pitää tehä 50 panoa. Siihen tarvii jo viagraa.

• Tango_Delirium
        qwertyrew kirjoitti:

"Sellaisia vuokralaisiakin on jotka alkaa pitää asuntoa omanaan vaikka on vain vuokralla,,sellaiset on joskus syytä palauttaa maan pinnalle."

Saisinko kysyä, mitä tarkoitat tällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1063
    2. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      808
    3. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      789
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      757
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      664
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      643
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      13
      556
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      537
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      522
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      18
      512
    Aihe