tästä kohusta

pelaaja_13

"Käytännössä sitoutumaton pelaaja pelaa usein golfia jopa edullisemmin kuin golfkentän osakas itse."

tämäkö tässä nyt on ongelma? ja kehtaatte sanoa sen ääneen!?

jos näin, niin pitäisikö kysyä kenen vika tämä sitten on? GF-pelaajanko? ehei, vaan osakkeenomistajan.
hänhän näet päättää millä hinnalla kentällä pelataan. jos on verotuksellisista syistä päästettävä kentälle muitakin kun osakaita niin miks ei pyydä sitten greenfeenä 1000€ ? ei varmasti tule kovin montaa tuuparia häiritsemään ja viemään parhaita tee-aikoja. Ja tuo verotushan on suomessa muutenkin niin kevyt että luulisi sen olevan samantekevää vaikka luopuisi kokonaan GF-pelaamisesta ja vaan maksaisi kiltisti ne verot.

12

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riinfii

      Kestetään me GF-pelaajat vielä kymmenisen vuotta, niin nämä osakkeenomistajateollisuuspatruunat pelaavat golffia "yläkerran" ilmaisilla viheriöillä... sen jälkeen tapahtuu sukupolven muutos ja asiat menevät parempaan suuntaan. Sama asia tapahtuu yhteiskunnassamme muutenkin, työelämässä, eduskunnassa...

      • Simmottii

        Ei syytä huoleen kun itse saavut samaan vaiheeseen niin samanlainen jäärä sustakin tuloo.. Joten valitettavasti mikään ei muutu.


    • %%&

      Mun mielestä tää on ihan ymmärrettävää. Nän lama-aikana alkaa vähän kaikkia puristaa. Golf-osakkeiden arvo pikemminkin laskee kuin nousee. Jotain etua pitäis saada. Mutkun etuna ei oo edes se et pääsis halvemmalla pelaamaan kuin muut. Kylhän se pännii. Ainoo ratkaisu taitaa olla et ne muut ei pelaa ollenkaan - sit ei tartte vertailla. Greenfee-tulot jää saamatta mut silloin osakkeesta on etua - pääsee pelaamaan.

      • %%&

        Tuli vielä mieleen, että se on itse asiassa yksi ikävä tilanne kun omistamisesta tulee sellainen hyvänolon tunne "minä omistan", mutta sitten omistaminen tuottaa faktisesti persnettoa. Hyvänolon tunteen takia ei oikein raaskisi luopua omistuksestaan eikä myöskään sen takia, että voitto/tappio realisoituu vasta myyntihetkellä, mutta persnettoa kertyy koko ajan. Nää on näitä elämän ratkaisuja. Ja yksi on pyristellä - ei tosin aina auta mitään.


      • %%& kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen, että se on itse asiassa yksi ikävä tilanne kun omistamisesta tulee sellainen hyvänolon tunne "minä omistan", mutta sitten omistaminen tuottaa faktisesti persnettoa. Hyvänolon tunteen takia ei oikein raaskisi luopua omistuksestaan eikä myöskään sen takia, että voitto/tappio realisoituu vasta myyntihetkellä, mutta persnettoa kertyy koko ajan. Nää on näitä elämän ratkaisuja. Ja yksi on pyristellä - ei tosin aina auta mitään.

        On hurjaa lukea näitä kirjoituksia ja huomata miten vähän ihmiset jotka pelaavat golfia tuntevat oman lajinsa asioita. Paljon esitetään asioita joista ei välttämättä olla perillä, puhutaan mutu-asioista.
        Suurin ongelma tässä on ne virheelliset päätökset mitkä on tehty Suomen Golf-liitossa n. 4-5v sitten ja ei ole ollut selkärankaa taikka uskallusta myöntää että nyt tuli virhetehtyä.
        Mutta miten tästä eteenpäin?
        On selvää ettei golf koskaan tule suomessa olemaan koko-kansan laji. Miksi jotkut sitä sitten toitottavat? mantra jäännyt päähän heillä? siltä näyttää. On totta että golf on monen yhteiskuntaluokan laji, hyvä niin. Mutta mitkä ovat ne ongelmat mihin halutaan puuttua? Jotkut seurat myyvät halpoja jäsenyyksiä mutta eivät sitten hoida koulutusta. Kuka valvoo Green-cardien myöntämistä? Onko kaikki kurssien suorittajat oikeasti käynneet kurssinsa? peliseurasta taas tänä kautena huomasin että eivät kaikki ole sitä käynneet. Ei ole kovinkaan mukavaa pelata näiden kanssa jotka eivät tunne sääntöjä tai etikettiä. Sitten kun heille asiasta huomauttaa niin auta armias mikä marmatus sieltä tulee.
        Ehkä joku sanoo että olen tiukka-pipo, niin varmaan olen teidän mielestä jotka ette ole sisäistäneet missä golfissa on kysymys. Se ei ole tiukkaa vääntämistä vaan mukavaa urheilua hyvässä peliseurassa missä jokaisella kieroksella opimme yhdessä jotain uutta.
        Hiukan hämillään oleva golffari.
        PS! Talous Sanomat & Kauppalehti ovat hyvinkin hakoteillä kuten KiVi


      • pelaaja_13
        boxereissani kirjoitti:

        On hurjaa lukea näitä kirjoituksia ja huomata miten vähän ihmiset jotka pelaavat golfia tuntevat oman lajinsa asioita. Paljon esitetään asioita joista ei välttämättä olla perillä, puhutaan mutu-asioista.
        Suurin ongelma tässä on ne virheelliset päätökset mitkä on tehty Suomen Golf-liitossa n. 4-5v sitten ja ei ole ollut selkärankaa taikka uskallusta myöntää että nyt tuli virhetehtyä.
        Mutta miten tästä eteenpäin?
        On selvää ettei golf koskaan tule suomessa olemaan koko-kansan laji. Miksi jotkut sitä sitten toitottavat? mantra jäännyt päähän heillä? siltä näyttää. On totta että golf on monen yhteiskuntaluokan laji, hyvä niin. Mutta mitkä ovat ne ongelmat mihin halutaan puuttua? Jotkut seurat myyvät halpoja jäsenyyksiä mutta eivät sitten hoida koulutusta. Kuka valvoo Green-cardien myöntämistä? Onko kaikki kurssien suorittajat oikeasti käynneet kurssinsa? peliseurasta taas tänä kautena huomasin että eivät kaikki ole sitä käynneet. Ei ole kovinkaan mukavaa pelata näiden kanssa jotka eivät tunne sääntöjä tai etikettiä. Sitten kun heille asiasta huomauttaa niin auta armias mikä marmatus sieltä tulee.
        Ehkä joku sanoo että olen tiukka-pipo, niin varmaan olen teidän mielestä jotka ette ole sisäistäneet missä golfissa on kysymys. Se ei ole tiukkaa vääntämistä vaan mukavaa urheilua hyvässä peliseurassa missä jokaisella kieroksella opimme yhdessä jotain uutta.
        Hiukan hämillään oleva golffari.
        PS! Talous Sanomat & Kauppalehti ovat hyvinkin hakoteillä kuten KiVi

        et ole tiukka-pipo, nuo asiathan liittyy enemmän turvallisuuteen kentällä kuin mihinkään muuhun. Jotenkin vaan nämäkin seikat on vedetty mielestäni turhaankin tähän keskusteluun mukaan. tällä ei ole mitään tekemistä "halpapelaaminen"-keskustelussa.

        ihan yhtälailla vaarallinen kuin kirjekurssina gc:n suorittanut halpispelaaja on osakkeen ostossa kaupanpäälisenä gc:n saanut pelaaja. eikö totta?

        tässä kohussa taas enemmän kyse siitä että mihin hintaan golfia tulisi pelata? ja siihen miten on mahdollista että pelioikeuden vuokraava pelaaja pelaa halvemmalla kuin itse osakkeen omistaja??!!?
        kun kuiten periaatteessa osakkeen omistaja määrää hinnan! lisäksi parranpärinää aiheuttaa yritysosakkeitten tehokäyttö (esim. supergolf) mutta jokuhan ne yritysosakeet on superille myynyt ja neuvotellut sopimukset? ei supergolfkaan voi vaan marssia kentälle ja ilmoittaa että "hei meillä on x määrä teidän yritysosakkeita hä hää". sama juttu senioreitten ja kultakorttilaisten kanssa, joku (yleensä johtokunta) ahneuksissaan neuvotellut rahakaat sopparit mutta ei ole miettinyt seurauksia ja sitä miltä tuo touhu osakkeen omistajan silmin näyttää. tehtyä ei saa tekemättömäksi. Ei edes liittotasolla.


      • Ex-golfari
        pelaaja_13 kirjoitti:

        et ole tiukka-pipo, nuo asiathan liittyy enemmän turvallisuuteen kentällä kuin mihinkään muuhun. Jotenkin vaan nämäkin seikat on vedetty mielestäni turhaankin tähän keskusteluun mukaan. tällä ei ole mitään tekemistä "halpapelaaminen"-keskustelussa.

        ihan yhtälailla vaarallinen kuin kirjekurssina gc:n suorittanut halpispelaaja on osakkeen ostossa kaupanpäälisenä gc:n saanut pelaaja. eikö totta?

        tässä kohussa taas enemmän kyse siitä että mihin hintaan golfia tulisi pelata? ja siihen miten on mahdollista että pelioikeuden vuokraava pelaaja pelaa halvemmalla kuin itse osakkeen omistaja??!!?
        kun kuiten periaatteessa osakkeen omistaja määrää hinnan! lisäksi parranpärinää aiheuttaa yritysosakkeitten tehokäyttö (esim. supergolf) mutta jokuhan ne yritysosakeet on superille myynyt ja neuvotellut sopimukset? ei supergolfkaan voi vaan marssia kentälle ja ilmoittaa että "hei meillä on x määrä teidän yritysosakkeita hä hää". sama juttu senioreitten ja kultakorttilaisten kanssa, joku (yleensä johtokunta) ahneuksissaan neuvotellut rahakaat sopparit mutta ei ole miettinyt seurauksia ja sitä miltä tuo touhu osakkeen omistajan silmin näyttää. tehtyä ei saa tekemättömäksi. Ei edes liittotasolla.

        Tämä uusi esitys on syvältä. Muutamat aloittelevat tutut joutuvat lopettaamaan pelinsä puoleksi kesäksi, jos ei saa pelata kuin kotikentällään. Miten pelaat loman aikana, jos "kotikenttä" on 500 kilometrin päässä? Golfliitto saa haluamansa eli harrastajamäärät laskuun. Kiitos vain. Moni ripustaa uudet ruutuhousunsa naulaan!


    • heikkimato

      Asetun golfosakkaan asemaan, jolloin ratkaisu on yksinkertainen: Halukkaat golfyhtiöt voisivat laittaa säännön, että osakkeeseen kuuluvilla pelilipuilla voi pelata ainoastaan osakkeen pelioikeuden haltijan kanssa. Musta pörssi ylimääräisillä pelilipuilla loppuisi ja GF hinnat asettuisivat markkinoilla oikeille tasoilleen. Mitä sillä ikinä tarkoitetaankaan. Epäilen että missään yhtiössä ei ole halua näin päättää, sillä osakkeenomistajat eivät pysty leikkaamaan omia oikeuksiaan.

      Pelasin viime kesän feellä ja ostolipuilla. Kunhan saan varmuuden ensi kesän asuinpaikastani, vuokraan oitis pelioikeuden, sen verran kalliiksi tuli tämä kesä. Osakkeen ostoa en tässä tilanteessa harkitse, herra paratkoon. Tuon mielipiteeni kanssa jäisin niin yksin patujen kanssa vääntämään.

      Koko keskustelua vaivaa kunnon vanhakantainen jurnutus, jossa patruunat samaan aikaan puhuvat koko kansan harrastuksesta ja toisaalta ovat "koko kansalle" kateellisia siitä että ihmiset pystyvät golfia harrastamaan. %¤#%#¤, mitä hommaa!

      • tasoitus 20

        tarkoitettua liikuntaa Suomessa ja sehän näkyy kyllä menestyksessä kv tasolla. Verrataan Ruotsiin, jossa golfasiat on hoidettu ihan toisellla tavalla. Suomessa on kai tarkoituskin pitää laji valkokaulusjengin oma piiperryskenttänä-ihan hyvä niin.


    • Hcp 8,1

      Ongelmahan on se liiton "Strategia 2020" jonka mukaan ko. vuoteen mennessä golf pitäisi olla Suomessa koko kansan liikuntaa ja ulkoilua, ou jee...
      Mun puolesta tuo "koko kansa" saa ihan vapaasti palloilla Tuurin kyläkaupassa tuulipuvut kahisten muita tavis-Urpoja toljottamassa, en mä niiden kanssa haluaisikaan pelata. Köyhät pysykööt pururadoilla, golfia nyt sattuu pelaamaan ne, joilla on siihen kiinnostusta ja taloudellisia edellytyksiä.

      • määmy

        henkilöistä, jota golf kiinnostaa.

        Mikäli ei kiinnosta, eivät he mene aikaansa pilaamaan golfkentälle.


    • määmy

      tästä:

      mikäli osakkeeton pelaa kerran tai pari kuukaudessa, se tulee halvemmaksi mitä osakkeen omistaminen.
      Osakkeen omistaja maksaa joka vuosi yhtiövastikkeen.

      Sitten lasketaan käyttökertojen mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe