Millähän saisi kiillon kuriin? Mulla on melko rasvainen iho joka alkaa aina päivän mittaan kiiltelemään. Koulu tai työpäivän päätteksi saatan näyttää naamasta ihan hikiseltä vaikka en sitä ole. Finnejä minulle ei enään pahemmin onneksi tule (olen 24).
En ole nyt vähään aikaan käyttänyt mitään rasvoja päivisin mutta nyt ajattelin, että voisi taas alkaa paneutua tuohon rasvahelvettiin. En melkein ikinä ole käyttänyt meikin alla mitään rasvaa (vaikka tiedän kyllä, että pohjustus on kaiken a ja o). Välillä nimittäin tuntuu siltä, että naama kiiltää enemmän rasvan kanssa kuin olisi ilman, vaikka rasva olisikin juuri rasvaiselle iholle suunnattu.
Jokatapauksesa tähän mennessä en ole oikein löytänyt mitään kelpo rasvaa. Olen koittanut mm. seuraavia: Body Shopin tea tree sarjan skin clearing lotion, Vichyn pro mat rasva, Garnierin pure active 24h kosteuttava voide ja Lumenen tuotteet on kokonaan mulla pannassa. Olen käsittänyt asian niin, että jos voiteessa lukee kosteuttava niin en sitä osta koska naama alkaa (ylläri) kiiltämään helpommin.
Joskus aikoinaan löysin Garnierilta sellaisen rasvan kuin sebum control moisturiser (sisälsi mm.sinkkiä ja savea) se toimi mulla edes jotenkuten mutta sitä ei tuskin enää valmisteta?
Olisi kiva jos kuulisi teidän muiden rasvisten vinkkejä! (Ja en kaipaa mitään puuterointi/puuteripaperivinkkejä).
Kiitos!
Rasvaisen ihon kiilto kuriin?
4
1485
Vastaukset
- Sharingan
Minulla on nenä sekä otsa rasvoittuvia, joten minullakin on välillä ongelmia niiden kanssa. Ihosi tuottaa itse rasvaa, koska sen kosteustasapaono ei ole kunnossa. Rasvainen iho pohjimmiltaan juuri tarvitsee sitä kosteutusta, muuten se hoitoo kosteuttamisen itse pukkaamalla rasvaa pintaan. Tarkasta putsarisi yms. ettei ne ole liian kuivattavia, koska se vain pahentaa asiaa.
Eli, sinun pitäisi ostaa kevyt rasva, joka kosteuttaa ihoasi. Mattavoiteet eivät auta minulla, mutta jotkut ovat niistäkin apunsa saaneet. Oljytön ja ihoa tukkimaton rasva on kova sana tässä ihotyypissä. Voit siis kokeilla niitäkin purnukoita, joissa lukee kosteuttava, mutta muista, että jokaisen iho on erilainen ja jotkut rasvaiset ihot vaativat tehokkaampaa kosteutusta ja jotkut vähempää ja todennäköisesti se ensimmäinen ostamasi rasva ei ole juuri se oikea rasva. Se ideahan on, että kun iho saavuttaa kosteustasapainon, se ei enää kiiletel yms, mutta tämä on sangen vaikeaa rasvaisen ihon kanssa ja tuotteiden etsintään voi mennä kauankin.
Minulla on käytössä nyt siis sekaiholleni käytössä Biothermin Aquasource Skin Perfection 24h Moisturizer, joka on tarkoitettu kaikille ihotyypeille kosteutta tuomaan ja olen tyytyväinen tuohon. Laitan sitä sekä aamulla että illalla ja naama ei kiiltele enää niin pahasti eikä iho myöskään ala kiiltämään päivän mittaan kauheasti. Täysin mattaa siitä ei tule, mutta sen korjaa minulla puuteri (joo, en nyt siis neuvo puuteroimaan, mainitsin vain omista keinoistani). Ja tuo siis ei ole mattavoide, mutta se ideahan on siinä (niin kuin aikaisemmin jo sanoin), että ihosta tulee matta, kun se saavuttaa kosteustasapainon, johon minunkin ihoni on melkein jo päässyt. Tuon rasvan hinta ei ole kyllä mikään halpa. Laivalta sain jollain 30€ mutta se taitaa ihan maissa maksaa jopa 50€ (kai).
Eli, sinun pitäisi myös tarkkailla putsareitasi ja kasvovesiäsi. Peruspuhdistus ja kosteutus juuri sinun ihollosi sopivilla tuotteilla aamuin illoin ovat avainasemassa (ylläripylläri...). Toivottavasti romaanistani oli apua. Onnea etsintääsi, minäkään en ole vielä löytänyt pitkänkään etsimisen jälkeen vielä niitä optimaalisia tuotteita, mutta lähellä olen jo. : )- Sharingan
Unohdin kokonaan mainita myös naamioista sekä kuorinnoista. Jos teet niitä, niin hyvä, mutta jos et, niin ne saattavat auttaa hillitsemään kiiltoa (minulla ainakin). Eli kuorinta olisi hyvä tehdä 1-2 kertaa viikossa ja naamio samoin 1-2 viikossa. Sinun varmaankin kannattaisi käyttää syväpuhdistavia naamioita, jotka siis puhdistavat ja auttavat hillitsemään kiiltoa yms.
- ansq1
Sharingan kirjoitti:
Unohdin kokonaan mainita myös naamioista sekä kuorinnoista. Jos teet niitä, niin hyvä, mutta jos et, niin ne saattavat auttaa hillitsemään kiiltoa (minulla ainakin). Eli kuorinta olisi hyvä tehdä 1-2 kertaa viikossa ja naamio samoin 1-2 viikossa. Sinun varmaankin kannattaisi käyttää syväpuhdistavia naamioita, jotka siis puhdistavat ja auttavat hillitsemään kiiltoa yms.
Kiitos vinkeistä!
Pyrin välttämään mahdollisimman rajuja putsareita, mulla on ollut käytössä varsin pitkään Cliniquen mild facial soap, jota käytän sillon kun naamassa on normaalia enemmän meikkiä, muuten käytän ihan vaan apteekin Aqualan L rasvaa puhdistukseen. Ja laitan rasvaa naamaan iltaisin ennen nukkumaan menoa. Naama tulee kuorittua noin kerran viikossa, naamioita tulee käytettyä harvemmin. Käyn myös noin kolmen kuukauden välein kosmetologilla ihon puhdistuksessa.
En usko, että mun ihon rasvaisuus johtuu väärästä kosteustasapainosta, mulla siis on ollut aina rasvainen iho ihan murrosiästä asti. Mutta katsotaan saanko kiiltelyn kuriin!
- bergstar
Haluatko kiiltoa naamasi ,onko useasti iho ongelmia annas kun autan...nimittäin THE LOOK:issa on sinulle vastaus kaikkeen....siellä tehdään näitä......
1. Juviderm ja Teosyal hoitoa
2. Happo hoitoja eriasteisia.....joilla saat pois ihon syvimmätkin kodat
3. Botox
4. Happylife...ja monia muita juttuja kampaamo tasoilta stylisti sekä kauneuskirurgiaan asti!!!!
tee itsellesi kunnon muodonmuutos!
Itselleni tehtiin hedelmähapolla finnien sekä rasvaisten näppyjen ja rasvaisen ihon poisto...sieltä saat myös vanhuuteen liittyvät näpyt tai ihontasapaino vaikeudet tasapainoon....Huuletkin minulle laitettin ja kaikki tämä onnistui loistavasti!!! He ovat ammattilaisia! pakko myötää....sain itse henkilkohtaisen puhelin numeron mutta vastaanotto numero on (09)6211126
Kokeilkaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854