Suhteen alussa sovittiin et hankitaan koira mut koiraksi kelpasi ainoastaan miehen mieleen olevat ajokoirarodut. Ei ottanu ytään huomioon mun mieltymyksiä ym. toiveita. Päädyttiin rotuun joka on täys vastakohta mun koiramieltymyksestä niin käytön, koon, luonteen ja koulutettavuuden suhteen.
Koira on tietty ihana ja mahtava mut aina se on mielessä et oikeesti oon aina halunu oman mielirotuni :)
Lupasi aina et toinen koira otetaa kunhan saadaan se omakotitalo ja oma piha. Sillon on mun vuoro saada unelmarotuni. PASKAT
Talo ostettiin ja tilaa on reilusti niin pihalla kun talossakin. Kaksi lasta hankittiin ja kaikki hyvin muuten mut riita alkaa heti kun otan puheeksi koiran.....
Taas sama tilanne kun aluksi eli nyt kelpaakin taas vaan hänen suosikkirotunsa (vaihtoehtoja kaksi)
Muistutan aina et ite lupasi mut vastaus onki et sanoin niin vaan saadakseni sut hiljaseksi..... Nice.
Vuoden yritin puhua oman rotuni puolesta mut turhaa, se on liian ruma, liian iso, liian agressiivinen, liian kovannäkönen, liian vilkas, liian sitä vaan ei oteta koska mä en vaan haluu!!!!!!!
Rupesin tutkii rotuja ja lopulta löysin rodun joka pitäs miellyttää kumpaakin. Kumpikin joutuis tekee pienen kopromissin mut rodussa on paljon ominaisuuksia jotka miellyttäis paljon kumpaakin. Tein tarkkaa "tutkimustyötä" ja otin rodusta kunnolla selvää. Sit niinku miehelle sanoin et kiire ei ole hankkia koiraa heti vaan et keskusteltais rodusta yhdessä sen ominaisuuksista ym.
Turhaa tuntu olevan tuokin työ koska nyt sit meille ei koiraa ees hankita. Yhtäkkiä mieli muuttuikin vaik just olis niin itse halunu toista koiraa. Nyt se olis vaan tiellä koska yks kyl riittää, hänhän sen kuulemma joutus kuitenkin hoitaa, ei mul olis aikaa sille ym. ihan hatusta vedettyjä tekosyitä.
MITVIT.... mä teen. Koiran siis saan mut ainostaan jos annan periksi taas ja alistun hänen tahtoon rodun suhteen. Sen rotust kun et tod aijo sietää toista. Jos mainitsenkin täst kompromissirodusta alkaa kaamee huuto ja riita saman tien, asiasta kuulemma on ihan turha ees keskustella!!!!!
Annanko siis ihan suosista vaan nyt olla vai mitä teen????? Itkettää vaan tollaset itepäiset paskat ku haluu vaan oman pään mukaan eikä suostu ottamaan toisen toiveet ja mielipiteet huomioon alkuunkaan :´(
Riitaa koirasta.
48
2571
Vastaukset
- Vitsa.
Eiköhän sun miehesi sitten muuta mieltään jos oikeasti on koira ihminen.
Ei kaikkeen kannata suostua vain miehen vuoksi. Ajattele myös omaa hyvin vointiasi.- dowe
:) kiitos
- nby65wnbuy
löytyy kyllä. Otat avioeron, jätät mukulat diktaattoriukollesi ja hankit sellasien kennelin, kun mielesi tekee.
- Jepsu1
Niin, että sinä sait painostaa ukkoa lapsien hommaamiseen ja se on ok, mutta jos ukko yrittää pitää puolensa edes koirien suhteen, niin sitten se ukko onkin heti maailman pahuuden ruumiillistuma? Noh, kukin tavallaan :)
- Jepjep.
Ja mikä sai sut ajattelemaan että mies on painostettu tekemään lapsia...? En ihan ymmärrä että mistä kohtaa ap:n tekstiä tuo asia käy ilmi.
- Koska feministi
Jepjep. kirjoitti:
Ja mikä sai sut ajattelemaan että mies on painostettu tekemään lapsia...? En ihan ymmärrä että mistä kohtaa ap:n tekstiä tuo asia käy ilmi.
Suomessa on vallalla miesasialiike. Sen keskeiset teesit ovat seuraavat.
1. Feministit päättävät kaikesta, etenkin kaikesta miehen elämään liittyvistä asioista sukan väriä myöten.
2. Mies on aina ja kaikessa oikeassa koska feministi.
3. Kaikki naiset ovat feministejä ja feministit ovat pahoja. Kaikki naiset pitää polttaa.
Ei siis tarvitse perustella. Nainen huijaa aina miestä hankkimaan lapset, koska miehet eivät halua lapsia koska feministi.
- svetsari
hae se sun mieleinen koira.. kyl se miehes siihen tykästyy.. tai saa sit valita oman paskas tai sut..
Tekisin tuossa asiassa oman mieleni mukaan. Ukko sai mitä halus, nyt on mun vuoro. Ja jos ukko ei sitä hyväksy nii aina on vara ottaa koira ja lähtä läpyttään. Tasapuolisuus se on mikä suhetta kannattaa. ja lupaus on lupaus :)
- huulikiilto---------
ei puoliso ole isä! ja nimenomaan siksi, että joskus suostui siihen, että vaimo saa valita seuraavan rodun, vaan ottaisin koiran enkä kyselisi. vaikea tosin kuvitella tilannetta omalla kohdalla, onneks oma mies ei oo tollanen diktaattori...sympatiat vaan aloittajalle! mut toki siihen pitäis varautua, että kuskais sitte ite koiran pihalla jne...
- siiru2
Moi... kauheeta lukee tota juttuu... mä oon eronnu ja jo ikää jonkun verran ja yksin lasten ja koirien kanssa ajattelin elellä tai
eihän koskaan tiiä... mut sen pitäs olla tosi eläin rakas jne. no asiaan.. siis eron jälkeen hommasin 2 koiraa
ja kolmas tulossa jossain vaiheessa. rotu löyty ihan yllättäen ja on ihana... En nyt tarkota et sun pitäs
erota mut järkkyy ettei sun miehes oo mukana sun jutussa jos koirista tykkää... - ei yhtä oikeaa vaiht
Meillekin hankittiin aikoinaan koira. Se oli minun idea. Mutta roduksi kelpasi vain beagle, joka siis ajaa jänistä. Piti miehen mieleinen ottaa että se saa metsällä kulkea. Minun piti opettaa sisäsiistiksi, kulkemaan hihnassa ym muu tapakoulutus. Ei siinä mitään mutta aika kovapäinen opetettava oli. Koira jäi auton alle. Sitten hankittiin suomen ajokoira ja karjalan karhukoira. Ei kysytty minulta mitä haluan. Taas minun piti opettaa koirat tavoille. Ne oppivatkin helposti, olivat hyviä koulutettavia ja etenkin karjalan karhukoira oli upea koira. Ukko kulki reissutöissä ja minä hoidin koirat. En päässyt matkoille en mihinkään kun ei koirille ollut hoitajaa. Sis ukko otti mieleisensä koiran ja minä hoidin ja koulutin ne, ja ukko kulki sitten hyvin opetettujen koirien kanssa metsällä. Minä siivosin ulkoiluhäkit (koirat olivat myös sisäkoiria ja nukkuivat yöt sisällä, ei häkissä). En ymmärrä miksi susoutin tähän kaikkeen. Olisin ottanut itselleni harrastuskoiran mieluummin. Enää en ota koiraa mistään hinnasta, en edes haaveile. Sain tarpeekseni ukosta ja koirista. Olisi pitänyt ottaa moelmmille oma koira ja sopia että kumpikin hoitelee sitten omansa.
Meillä olisi kai ollut ankarat riidat koirista ellen olisi alistunut vaan koirarotumielivaltaan. Joten eipä ole helppoa tollasten asioitten kanssa. Mutta vanhana ja viisaana neuvo: kopmromissi tai ei kummallekaan koiraa tai siten kummallekin oma. Jos miehesi ottaa koiran, on oikeutesi koiran ottoon yhtä iso. Ei kannata edes riitaa siitä nostaa. Teet yhtä mielivaltaisesti kuin miehesi tai jos hän ei tee niin älä tee sinäkään. - kunnon koira taloon
Jos tosimies on sinulle koiran aikanaan luvannut, niin senkun hommaat itsellesi sellaisen koiran kun haluat. Jos valittaa koirasta niin sano vastavuoroisesti miehellesi, että hommasit koiran saadaksesi hänet hiljaiseksi. Sitäpaitsi kun saksanpaimenkoirasi tai rottiksesi on kasvanut vuoden verran, niin miehelläsi ja ajokoirilla ei ole nokan koputtamista mihinkään ja saavutat vähintään tasaarvon kuten kuuluu ollakin.
- ottaa sut
tosissaan.
- pahasti kesken.
Niin sä tulit raskaaksi heti kun täytit 16 ja oot nyt peräti 18 ja äiti ja haluut oman koissun? Mitäs ne lapset haluu mut faija ei anna ja mutsi ei kuuntele?
- Dr. Fil
Olteko nyt ihan varma, että tässä riidellään vain niinkin mitättömästä asiasta kuin koirarodusta?
Voisiko taustalla sittenkin olla jotain suurempaa? Miehesi kuulostaa aika itsekeskeiseltä ja epäreilulta tyypiltä.- koiratkivoion
tattiaivo kirjoitti:
Hankkikaa kummallekin oma koira!
Että nyt on sun vuoro.
Älä edes anna vaihtoehtoja. Koska miehesi on luvannut,pitäköön lupauksensa.
Ole kerrankin päättäväinen.
Mutta tutustu ensin haluamasi rodun ominaisuuksiiin kunnolla.
Perehdy koiran koulutukseen katsomalla mm ohjelmia aiheesta muunmuassa kanavilta liv ja ava.
Näissä mm Victoria Stitwell ja Cesar Millan antavat vinkkejä koiran koulutukseen ja niihinkin tilanteisiin,joissa kahdelle koiralle tuleekin keskinäisiä ongelmia.
Tee läksyt ensin ja perustele koiran otto sitten,jotta olet valmis tilanteeseen.Näitä koirankoulutusasioita
käsitteleviä kirjoja saa myös kirjastosta.
Itse en edes omista koiraa,mutta tyttärelläni on ja tulen tyttäreni koiran kanssa erinomaisesti toimeen koska katson ed mainittuja ohjelmia.
Korostan sitä,että jos miehesi on luvannut sinulle koiran,niin pidä kiinni siitä lupauksesta,mutta lupaa myös kouluttaa koirasi tulemaan toimeen toisen koiran kanssa. Se kun ei aina ole itsestäänselvää,että koirat tulevat keskenään toimeen.
Varsinkaan jos toinen koira on metsästysviettinen ja toinen ehkä enemmänkin seurakoira.
Tee yhteistyötä mutta vaadi myös omasi.
- hehz
käy hakemassa sekarotunen, etkä virka miehelles mittää. Rotu sitä ja rotu tätä.
- tiesitkö?
kai naiset tietää että niillä on oikeuksia vain sen takia koska miehet antaa niiden pitää oikeuksia?
- koiratonelämäntapa
vittumainen tilanne, tiedän. meillä eksä halus vain tiettyä rotua ja aina vain narttua. minä auliisti suostuin, kuljinhan toki silloin vielä reissu hommis ja ajattelin että emännän kaverihan se enimmäkseen on. loppujen lopuksi niitä oli meillä kolme. ei toki samaan aikaan vaan otettiin yksi, sitten "se vaan napsahti, ei niitten pitäs tommosii olla" sitten toinen joka "no tää nyt ei TOD oo semmonen ku pitäs..." ja kolmas, suosikkini (olin siis juuri lopettanut reissutyöt ollakseni enemmän lasten kanssa) olikin jo " no ei se sitä nyt tosissaan purrut, leikkii vaan! vittu sitä mihinkään viedä!" lapsellani on edelleen arvet kyljessään. koiran annoin rotuun tuntevaan kotiin ja hyvin näyttäisi menevän, törmäillään usein kun samoilla kulmilla asutaan.
ajattelin sitten että nyt kun kotona olen niin voisihan tähän koiran ottaa, lapset eivät pelänneet (ihme kyllä) koiria ja mielestäni olisi pikkuiset hyvä opettaan olemaan eläinten kanssa jo lapsesta, minun kohdalla se on ainakin rikastuttanut elämää.
saksanpaimenkoirat ovat minulle tuttuja jo vuosien ajoilta, olen niitä kouluttanut ja omistanut, tunnen rodun omakseni ja löydän meistä paljon samaa joten tuntui luonnolliselta tämmöinen hakea, uros tietenkin. tässä kohtaa alkoi kuulua: "jaa-a, että päätit sitte ottaa sen TURVALLISEN koiran, minä en ota tähän sitten osaa enkä arpaa. ite kasvatat piskis. niin juu, ja lasten vakuutukset menet tarkistaan"
en välittänyt tästä vaan aloin pentua hiljalleen opettamaan talon tavoille ja otin mukaan minne sitten ikinä mentiinkin, lenkille lähti usein myös lapset ja loppujen lopuksi emäntäkin aina kun valittamiseltaan ja "pelkäämiseltään" jaksoi :) nykyään meillä on kaksi sakemannia, kumpikin uroksia, ja kiveksetkin on tallella kun ei ole ongelmia ilmennyt. emäntä lenkittää tällä hetkellä niitä minua enemmän kun nauttii (hullu) pakkasista :)
PS. kolmannesta saman rodun edustajasta on ollut puhetta mutta nyt se olen MINÄ joka pistää vastaan :D
tässä saattaa piillä jotain ajatuksia herättävää tai sitten ei. halusin vain kertoa kuinka meillä kääntyi kelkka.
- Niinpä tietysti
Itse olet miehesi valinnut ja antanut hänen yksin päättää tämänkaltaisista asioista. Olisit aikoinasi sanonut että ei sitten otetaan minkäänlaista koiraa ja voit vielä nytkin sanoa että hävitetään se koira. Sanot "mä en nyt halua omaan kotiini mitään eläintä". Jos et pysyt tuomaan omaa tahtoasi esille niin sinun tulee vain tyytyä rooliisi ja olla valittamatta täällä.
- koiran morsian
Hommaa koira koiria nii paljo kun itestä hyvältä tuntuu.Jätä vittumainen ukko,kakarat ja rakit. PS.kyllä koirat on perhettä tärkeempii!!
- tarkka nainen.
Käsitin että mies otti sellaisen rodun mitä sinä et halua ja lupasi että saat ottaa suosikkirotusi koiran, myöhemmin. Vaan et saanut. Ja siinä rodussa olisikin ongelmia. Sitten yritit löytää kompromissirodun miehen kanssa, mutta mies sanoi ei. Yksi koira riittää hänen mielestään.
"eikä suostu ottamaan toisen toiveet ja mielipiteet huomioon alkuunkaan :´("
Minusta mies huijasi ja valehteli sinulle, että hän saisi mieltymyksensä mukaisen koiran, ja unohti sinut kokonaan. Tunteesi ja ajatuksesi eivät merkinneet mitään hänelle, eikä näytä merkitsevän. Mies ei edes myönnä virheitään. Hän varmaan tekee muissakin asioissa jatkossa niin, ei välitä sinun tunteista mitään... Se kertoo jotain hänen luonteesta nyt. Itse muuttaisin pois, kun tilanne on epäselvä mikä mies on miehiään. Ei naista saa kohdella kaltoin(alistaa tahtoon) ja toisen mielipiteitä pitää kuunnella -eli miehen sinua. Kuinka itsekästä ihmistä voi katsoa? Vai laitetaanko se hänen nuoruuden ja kypsymättömyyden piikkiin. Tuskin mies siitä muuttuu? Pariterapia, jaa a, riippuu minkälainen mies on.
Teillä ei vain rotumieltymykset kohtaa millään tavalla. Silti mies ei olisi saanut ottaa koiraa, ennenkuin olisitte täydessä yhteisymmärryksessä. Eikä valehdella. Lisäksi kummankin pitäisi ottaa lapset huomioon, ettei rotu ole vaaraksi ja se koiran koulutus ja myös huomiointi. Onnea jatkoon, mutta naisen ei tarvitse sietää sitä että toinen mitätöi tai on kuuntelematta. Mikään riita ei muuta tilannetta, ja jos keskustelu ei auta, niin joku pariterapeutti tai eri osoite joksikin aikaa. Koska kyse on lopulta muustakin kuin koira-asiasta eli siitä miten toisia kohdellaan. Ja se ajokoira näkyy koko ajan sinun arjessa.- azhaszh
". Ei naista saa kohdella kaltoin(alistaa tahtoon) ja toisen mielipiteitä pitää kuunnella"
Todellakin olen samaa mieltä, mutta tuon pitäisi kyllä tarkoittaa myös molemminpuolista, eli ei ihmistä saa kohdella kaltoin, oli mies tai nainen. On niitä itsepäisiä ja diktaattorimaisia naisiakin niinkuin miehiäkin.
- selvästikään
luota siihen että todella sitoutuisit hoitamaan oman koirasi.Teillähän on sentään kaksi lasta!!Jos nyt hoitaisit ne ensin isoiksi ja kun ne eivät tarvitse enää sinua hoivaamaan niin ota sitten itelles miehen vastusteluista huolimatta haluamasi koira.Mikäli ylipäätään olette edes yhdessä enää silloin?Nimittäin kuulostaa kyllä siltä että taustalla hiertää joku muu asia koska koirasta pitää alkaa riitelemään.
- Tillej
Ärsyttävää noi alentuvat vastaukset. Miks me suomalaiset ollaan niin vahingoniloisia? Siksikö että itsellä on vaiketta ja hetkeksi helpottaa kun saa lällättää muille joilla niitä on myös.
Antakaa neuvoja ja oma näkemyksenne älkääkä aina vittuilko!
- elukat on kivoij
Kaikesta päätellen miehesi on totaalinen kuspiä eikä muuksi muutu, eli mallia *roviolle aamun koitteessa*. Mut älä silti polta, paskaan on turha haaskata edes tulitikkua jonka arvonen ukkos ei ole.
- Tillej
En ainakaan suosittele hankkimaan omin päin "ilman lupaa" sitä mieluista koiraa.
Minusta tuo kuulostaa siltä ettei perimmäinen ongelma olekaan koiranhankinta, vai pystyttekö keskustelemaan muista hankalista asioista kuin aikuiset? Ei normaali mies ala heti huutamaan kun jokin ei satu herraa miellyttämään. Unohda se koira-asia hetkeksi ja selvittäkää ongelmanne ensin. Kyse ei varmasti ole pelkästä koirasta!- Tillej
Ja vaikka se mies on sulle luvannut sen tietyn rotuisen, niin älä mene ottamaan sitä tuohon tilanteeseen!! Ymmärrän kyllä että uhma olisi kova tehdä se temppu, olisi itsellänikin!
MUTTA jos asiasta syttyy sota, niin siinä kärsitte te kaikki. Sä et voi käyttää sitä koiraa näyttääksesi miehelles, että sullakin on valtaa ja oikeus. Se koira ei ole esine ja vaikka sinä sitä rakastaisitkin kovasti niin koko perheen tykättävä siitä, on ihan perseestä kun koiranpentu hankitaan epävakaaseen laumaan.
- jogikarhu
Ottakaa molemmille oma koira joka miellyttää. Se siitä.Tärkein kysymys kuitenkin on miksi ottaa koiran? Mihin tarkoitukseen ja mitä koiralta odottaa,paljonko on aikaa sille,ei iso piha yksin riitä. Koira vaatii yhtä paljon huomiota kuin lapsikin,ellei enemmänkin. Se on koulutettava,sen kanssa on leikittävä,harkittava mitä teen kun lähden matkoille,se sairastelee ym.ym.on miljoona asiaa jotka täytyy miettiä etukäteen. Pelkkä päätös että toii on kivan näkönen haluun tommosen ei tosiaankaan riitä.
- pahatätiparkanosta
Jos pystyt sen itse ostamaan ja hoitamaan niin sitten vaan hanit sen.Toisaalta hommaan pitäis olla molempien suostumus,ettei se koira joudu miehes inhon kohteeksi.Ja jos yhtään hoidat sitä miehes koiraa nyt niin homma on sillä selvä.Ei oo ukolla nokan koputtamista.On se ihme,että ensi lupaa ja sitten ei.Ilmoitat,että otat koiran ja jos ei sovi niin sitten erotaan.siinä on ukolla aikaa hetki miettiä,mitä tehdä ja sopeutua tulevaan koiraan toivottavasti positiivisesti.Koirat ei pyydä meille päästä joten ollaan niistä vastuussa ja hoidetaan hyvin.
- 8+19
unohda koirat ja hanki ELÄMÄ.
- S.Tiainen
Helppohoitoisia ja ei tarvitse oikeastaan huolenpitoa.. Riittää kun silloin tällöin rapsuttelee. Siis hankkikaa satiaisia koko perheelle.
- meri-anne
Mullakin mies pani hanttiin koiran otossa, mutta pojan kanssa vaan tuotiin meille ihana nallukka!
Eikä mennyt aikaakaan, kun mieskin hali ja lelli hauvelia.
Lenkit tehtiin yhdessä ja kaikki sujui hyvin.
Tästä on jo aikaa useampia vuosia.
Onnea sinulle! - 20
Molemmille omat? eiks se ois tasavertasta.. ja ajankans näätte et on ne koirat rodust huolimatta kivoja! Teil on pienet ongelmat- oo tyytyväinen siitä : )
- yksinäinen12
riitelisin koirqn valinnasta, jos olisi joku jonka kanssa riidellä. Yksinäöisyys on todellinen ongelma. koitahan tulla toimeen "pikku ongelmiesi" kanssa.
- rfgawf
teilläkin ongelmat! :) Onneksi meille ei tule yhtään rakkia kummankaan tahdosta. Jotkut nääs jo tapailuvaiheessa pyrkii etsimään itselleen sopivan kumppanin, jottei tarvitse teidän tyyliin tapella ja riidellä typeristä aiheista päivät pitkät.
- Selvitä totuus !
Sinä esim. syytät ukkoasi, ja aiheutat hirveitä ongelmia,- SIIS jonkin koiran saamisen KAUTTA, ja sinun omahyväisyytesi tähden,. AATTELE NYT HYVÄ IHMINEN, jotain, mikä on tärkeämpääm, vai onko sinusta tullut jotenkin takapajuisen lapsellinen ?
Minä luulen, että sinä käytät koko koiraJUTTUA johonkin muuhun, kuin koiraa hoitaaksesi. Se on vain sulta vielä vähän hakusessa, ja jos sen saat, lopulta sitten kuitenkin tuskailet sen kanssa, kun se on vietävä lenkille, ja saattaa tuhota pari sohvaa ja aina rojottaa sängyssä, ja aiheuttaa yhä lisää vittuilua sinun perheeseen,- Semmostako haluat, vai onko tarkoituksesi alunperinkin vain kilpailla ukkosi kanssa, ja kiertoteitä aiheuttaa jäynää. - kerkegkuta
ootsä tutkinut ukkos satiaiset! no....
Miten sä kirjoittelet julkisesti tuollaisia?
Hanki koira mistä tiiät...
Keskustelkaa toistenne kanssa luottavaisin mielin lapsista ja koirienroduista, eli kirjoista katselkaa koira kuvia.
Eipä ihmeenitsepäisenpää porukkaa....höh, höh- abcdef
Sulla on väärän rotuinen mies. Vaihda helpommin koulutettavaan!
- Kaarina koirallinen
Jos jompi kumpi ei koiraa halua, niin silloin sitä ei hankita!
Jos eroatte, niin silloin kumpikin hankkii sellaisen koiran minkä kenties haluaa.
Koiralle ei muuten riitä että on tilaa talossa ja pihalla! Koira tarvitsee aktiviteetteja ja koulutusta!
Onko teillä koiraharrastuspaikkoja ja - mahdollisuuksia lähellä?
Onko sinulla aikaa harrastaa koiran kanssa? Ja kouluttaa se? Ja virikkeistää tarpeeksi?
Jos lapsesi ovat pieniä, niin niiden ja yhden koiran kanssa on tarpeeksi hommaa. Ja kaikki koirarodut eivät sovi lapsiperheeseen. Lisäksi teillä jo oleva koira ja uusi koira eivät välttämättä tule toimeen, silloin joudut uuden tulokkaan palauttamaan kasvattajalle.
Jos olisin kasvattaja, niin en edes myisi teille koiraa. Mutta vastuuntunnottomia kasvattajia löytyy aina. - ammukoirapäivässä
Rakit pois ihmisten ilmoilta. Taluttakoot eläinrakkaat vaikka sikaa.
- jänöpupu
Minä en aina oikein ymmärrä tuota koira-hysteraa suomessa ja ulkomailla (etenkin Amerikoissa). Montakohan avio/avoeroa on tullut koiran takia ja monikohan perhe on saanut kärsiä tämän johdosta. Lapsuudessani oli koira, enkä niitä varsinaisesti inhoa, mutta minusta koira vaan on liikaa työtä vaativa turha lisäke. Usein vielä kaikki työ jää naisille, miesten tyypillisesti luistaessa siitäkin hommasta. Oisko parempi hankkia vaikka marsu tai kani. Se ei ehkä aiheuttaisi niin paljon riitoja?
- hehe__
voisin ottaa sut lemmikiksi. Söpö mutta vähän äkänen. Kyllä se siitä, kun pitää tiukkaa jöötä. Nyt Reksi, siivoa ruokakuppisi!
- hirtäkissapäivässä
kissat pois ihmisten ilmoilta ja pihoilta!
- höhö
sekarotunen ei selvästi ollut riittävän hieno, kun piti poistattaa idea kammoksuttavana. Onnea vaan, jos olit sinä :D Jos et ollut, niin jollain toisella on ongelmia itsensä kanssa.
- harkittua....
kannattaa harkita tarkkaan. Meillä oli vääntöä koirarodusta tyttären kanssa, mutta se mihin päädyttiin oli lopulta paras.
Ensisijaiset seikat olivat karvan irtoaminen( kyllä vai ei) ja koko. Löytyi sopiva ja tyytyväisiä ollaan. Ei irtoa karva kuin leikkaamalla tai ajamalla ja ei ole koirankarvoja siellä sun täällä. Itse opettelin trimmaamisenkin. Keskikokoinen rotu. - putoaa trolliansaan
Arvaan että sinun ja miehesi ikä on lähemmäs 20 kun 30.
Miehesi huijausta en lähde puolustelemaan, mutta "sanoin sen vain että saisin sinut hiljaiseksi" viittaa minun kokemusten pohjalta siihen että olet melko kova nalkuttamaan. Kannattaisi miettiä sitäkin vähän?
Jos yksikään perheen jäsenistä ei halua lemmikkiä mistä tahansa tai ei mistään syystä niin sitä ei silloin hankita. Sinun ei toisinsanoen auta muu kun unohtaa haaveet omasta koirasta kunnes mies muuttaa mielensä. Tahtoon alistuminen tai ei, tällä vältät parhaiten lisäongelmat, eikä sitäpaitsi parisuhteessa/avioliitossa ole kyse tasa-arvosta vaan yhteiselosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709