Ulkoministeriön KAVAKU-haku

afrikanisti

Hip hei,

haku UM:n Kavaku 36 -kurssille on avautunut! Onko muita kohtalotovereita, jotka aikovat yrittää onneaan? Ja koetella kärsivällisyyttään, kyseessähän on yli puolen vuoden mittainen, monivaiheinen prosessi.

...joten olis kiva löytää tätä kautta kohtalotovereita!

61

9012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samassa veneessä

      ...vaikutti ainakin tällä kertaa erittäin kohtuulliselta, joten mahdollisuudet on sikäli paremmat kuin edellisvuosina. Varsinkin kun kurssille otetaan tällä kertaa suht. suuri joukko!

      • Intoa ainakin löytyy

        Moikka, mistä sait tietää, että kurssille otettaisiin tälle kertaa "suht. suuri joukko"?

        Onkohan mulla jäänyt joku uutinen huomaamatta...


      • Onnenpoikanen
        Intoa ainakin löytyy kirjoitti:

        Moikka, mistä sait tietää, että kurssille otettaisiin tälle kertaa "suht. suuri joukko"?

        Onkohan mulla jäänyt joku uutinen huomaamatta...

        Siellä UM:n sivuilla asiasta kerrottiin, ainakin FAQ-osiossa mainittiin, että tänä vuonna suunnitellaan n. 25 kavakulaisen rekrytoimista. Muita reittejä käyttämällä selviää, että edellisvuosina on otettu 12-20, joten joukko on siis tällä kertaa suhteellisen iso. Viimeksi kavakuille 30 ja 31 on valittu 30 hakijaa.


      • Maakrapu'
        Onnenpoikanen kirjoitti:

        Siellä UM:n sivuilla asiasta kerrottiin, ainakin FAQ-osiossa mainittiin, että tänä vuonna suunnitellaan n. 25 kavakulaisen rekrytoimista. Muita reittejä käyttämällä selviää, että edellisvuosina on otettu 12-20, joten joukko on siis tällä kertaa suhteellisen iso. Viimeksi kavakuille 30 ja 31 on valittu 30 hakijaa.

        Oi-joi, nyt todella jännittää!

        Mulla meni yleistietokokeen aineisto-osio todella huonosti, joten en suurempia toiveita elätellyt jatkoon pääsystä. Mutta jos kurssille otetaan tavallista enemmän väkeä tavallista pienemmästä joukosta, voisi minuakin ehkä lykästää !?

        Jostain kumman syystä kavakusta on muodostunut minulle tärkein työelämätavoite. Ihan kahelia, kun on kuullut että ministeriössä on huono ilmapiiri ja nykyistäkin pienemmät palkat... Mutta eipä se palkka kaikkea merkitse. Ministeriössä pääsisin tekemään niitä hommia, joita varten aikoinaan koulutuksenkin hankin. Ja mulle ne ulkomaankomennukset ovat juuri se kiinnostavin juttu koko ministeriössä.

        Ei siis auta kuin toivoa parasta - ja jos huonosti käy, niin prepata vähän paremmin ensi vuoden kokeeseen.


      • afrikanisti
        Maakrapu' kirjoitti:

        Oi-joi, nyt todella jännittää!

        Mulla meni yleistietokokeen aineisto-osio todella huonosti, joten en suurempia toiveita elätellyt jatkoon pääsystä. Mutta jos kurssille otetaan tavallista enemmän väkeä tavallista pienemmästä joukosta, voisi minuakin ehkä lykästää !?

        Jostain kumman syystä kavakusta on muodostunut minulle tärkein työelämätavoite. Ihan kahelia, kun on kuullut että ministeriössä on huono ilmapiiri ja nykyistäkin pienemmät palkat... Mutta eipä se palkka kaikkea merkitse. Ministeriössä pääsisin tekemään niitä hommia, joita varten aikoinaan koulutuksenkin hankin. Ja mulle ne ulkomaankomennukset ovat juuri se kiinnostavin juttu koko ministeriössä.

        Ei siis auta kuin toivoa parasta - ja jos huonosti käy, niin prepata vähän paremmin ensi vuoden kokeeseen.

        Hei Maakrapu,

        sama täällä, jännittää, koska en oikein tiedä mitään muutakaan järkevää elämäntehtävää. No, EU:ta olen ajatellut, mutta sinne substanssitehtäviin pääseminen on vielä teoreettisempi tavoite kuin kavaku.

        Itse olen jo talossa sisällä, tosin toisella ura-alueella (ja tällä hetkellä virkavapaalla), joten tiedän kyllä aika hyvin, mitä työ pitää sisällään. Työilmapiiri riippuu paljon paikasta, isossa talossa riittää monenlaisia paikkoja. Itselläni on - yhtä poikkeusta lukuunottamatta - oikeastaan vain hyviä kokemuksia.

        Palkkaus ei tietty avustajalla tosiaankaan päätä huimaa. Mutta kyllä ne siitä sitten nousee, ja varsinkin ulkomaankomennuksilla pääsee ihan mukaville tuloille. Ne keikat ja ministeriössäkin vaihtuvat tehtävät minuakin ennen kaikkea kiehtovat. Sitäpaitsi, mitäpä sitä rahalla tekee, jos työ ei muuten tyydytä?

        Ja jos ei tällä kertaa tärppää, niin ensi vuonna sitten uudestaan!


    • Kavakuun

      Onko kenelläkään kokemusta, millainen ensi viikon 10 minuutin alkuhaastattelu on? Mitä niin lyhyessä ajassa ehtii kysymään ja kertomaan? Miten siihen kannattaa valmistautua?

      • onnenpoikanen

        Melkoista sarjatultahan tuo kymmenen minuuttia varmasti on, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin aika perinteisiä työhaastattelukysymyksiä siellä esitetään. Joihin kuitenkin odotetaan tässä tapauksessa todella napakoita ja selkeitä vastauksia, eikä aikaa vastausten miettimiseen voi tuhlata.

        Kannattaa siis miettiä etukäteen, mitä sellaisiin kysymyksiin vastaa, jottei tuhlaa vastausaikaansa takerteluun. Ja rehelliset vastaukset on kai helppo antaa?

        Onnea koitokseen!


      • Onnenpoikanen
        onnenpoikanen kirjoitti:

        Melkoista sarjatultahan tuo kymmenen minuuttia varmasti on, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, niin aika perinteisiä työhaastattelukysymyksiä siellä esitetään. Joihin kuitenkin odotetaan tässä tapauksessa todella napakoita ja selkeitä vastauksia, eikä aikaa vastausten miettimiseen voi tuhlata.

        Kannattaa siis miettiä etukäteen, mitä sellaisiin kysymyksiin vastaa, jottei tuhlaa vastausaikaansa takerteluun. Ja rehelliset vastaukset on kai helppo antaa?

        Onnea koitokseen!

        Alkuhaastattelu oli ihan sitä, mitä odotinkin... Kysymyksiä olivat mm.

        Miksi haluan juuri UM:n diplomaattiuralle?
        Mitä diplomaatti tekee, minkälainen on hyvä diplomaatti?
        Mitkä työtehtävät kiinnostavat vähiten, tai minkälaisiin tehtäviin en haluaisi missään nimessä?
        Omat hyvät ja huonot ominaisuudet?
        Miten perhetilanne sopii uran kanssa yhteen?

        Kysymyksiä taisi yhteensä olla se kymmenkunta, eli yksi minuutissa. Ihan mukava tilanne, kivat haastattelijat ja positiivinen tunnelma.

        Tästä osuudesta jäi siis ihan hyvä mieli, miten varsinainen yleistietokoe sujui, on mulle enemmänkin arvoitus...


      • Diplomaatiksiko?
        Onnenpoikanen kirjoitti:

        Alkuhaastattelu oli ihan sitä, mitä odotinkin... Kysymyksiä olivat mm.

        Miksi haluan juuri UM:n diplomaattiuralle?
        Mitä diplomaatti tekee, minkälainen on hyvä diplomaatti?
        Mitkä työtehtävät kiinnostavat vähiten, tai minkälaisiin tehtäviin en haluaisi missään nimessä?
        Omat hyvät ja huonot ominaisuudet?
        Miten perhetilanne sopii uran kanssa yhteen?

        Kysymyksiä taisi yhteensä olla se kymmenkunta, eli yksi minuutissa. Ihan mukava tilanne, kivat haastattelijat ja positiivinen tunnelma.

        Tästä osuudesta jäi siis ihan hyvä mieli, miten varsinainen yleistietokoe sujui, on mulle enemmänkin arvoitus...

        Minullekin jäi hyvät fiilikset pikaisesta alkuhaastattelusta. Hyvin vaikea sanoa kuinka kirjallinen osuus meni. Useat kysymykset jäivät arpomiseksi, tosin aineisto-osuus saattoi mennä kohtuullisestikin. Saa nähdä miten käy!


    • Malttamaton kokelas

      Onko kukaan saanut kutsua eteenpäin?

      • MadaMama

        Ei ole vielä tullut... käääääk pelottaa.


    • 17+9

      Siis eikö vieläkään...?

      • jc

        tänään (22.3.) pitäisi mahdollinen kutsu tulla....


      • 1+14
        jc kirjoitti:

        tänään (22.3.) pitäisi mahdollinen kutsu tulla....

        Ei ole tullut vielä.... käääk, superankeeta, jos jää tähän vaiheeseen. Ens vuonna sitten uusiksi jos ei nyt natsaa. Onko kellekään tullut jo kutsu eteenpäin?


      • Onnetonpoikanen
        1+14 kirjoitti:

        Ei ole tullut vielä.... käääk, superankeeta, jos jää tähän vaiheeseen. Ens vuonna sitten uusiksi jos ei nyt natsaa. Onko kellekään tullut jo kutsu eteenpäin?

        Ei ole kuulunut...


    • Oh no

      Ei tännekään... :(

    • hohhoh12

      voisiko joku onnekas vahvistaa josko on jo saanut kutsun jatkoon? sitten voi ainakin varmistua, että jäi itse rannalle ruikuttamaan... kiitos!

    • Oh no

      samaa pyydän minäkin... että saa varmuuden

    • 1+9

      Samma här! Ilmoitelkaa itsestänne oi te valitut!

    • 10+7

      Kaikki onnekkaat valitut ovat lähteneet juhlimaan... ja täällä me rannallaruikuttajat odotellaan tiedonhippusia.

    • Oh no

      nyt tuli viestiä, en tullut valituksi... ;(

      • 27

        Sama täällä.... ;(
        Ensi vuonna sitten uusiksi.


    • Onnenpoikanen!

      Kutsu tuli!!! :D

      Onnea kaikille jatkoon paasseille, ja tsemppia muille!

    • Oh no

      en taida enää yrittää... ;(

    • 18+12

      Samoin, hylsy tuli.

      Mulla kyllä meni koekin niin huonosti, etten odottanutkaan pääseväni jatkoon.

      Mulle tää prosessi tais jäädä tähän myös tulevien vuosien osalta.... Mulla on jo ihan hyvä työ, diplomaattiura oli vaan se nuoruusvuosien haave, joka vieläpä on kokenut melkoisen inflaation vuosien varrella.

      Eli onnea ja hyvää tsemppiä kaikille jatkoon päässeille - ja hyviä työtilaisuuksia kaikille muillekin!

      • Oh no

        Ikävä kuulla... Olen pahoillani ja todella pettynyt.
        Toivottavasti saamme hyviä työtilaisuuksia.


    • 25

      Kutsu tuli minullekin! Omalta osaltani voin ainakin todeta, etteivät ilmeisesti paljoa yleistietokokeen monivalintaosuutta painottaneet. Tai sitten siihen liittyy myös psykologinen osuus, jolla mitataan kokelaan riskinottokykyä. Oma monivalintaosioni meni nimittäin pitkälti yrityksen ja erehdyksen piikkiin.

      Onne muille jatkoon päässeille ja tsemppiä kaikille muille!

    • Onnenpoikanen

      Kaksvitonen, vähän sama täällä, monivalinta meni sinänsä silleen poskelleen, että vasta kokeen lopussa minulle valkeni, että vääristä vastauksista menee miinuksia. Siinä hiki hatussa sitten yritin vielä miettiä vastauksiani, olinks mä nyt tästä miten varma, vai veikkasinko vaan. Suurimman osan jätin silleen, muutaman ihan selkeän arvauksen kumitin sentään tyhjiksi.

      Mutta jotain täytyi siis mennä suht. nappiin, kun näinkin pitkälle on päästy. :)

      Onnea vielä kaikille jatkoon päässeille! Muille menestystä muiden koitosten parissa, tai parempaa onnea ensi kerralle, jos vielä aiotte yrittää!

    • 13+8

      Onpa mielenkiintoinen tuo pisteytysrumba. Mulla monivalinnat meni hyvin, mutta en veikannut mitään - vastasin vain niihin joiden vastaukset koin tietäväni. Se sijaan aineistokoe meni huonommin - olin itseasiassa varma, että vastasin siihen väärän logiikan mukaan (Mietin, että ensikerralla teenkin toisella tapaa...) - mutta en tiedä olenko muuten niin toivottu hakija Kavakuun, johon tunnutaan nykyisin haluttavan hiukan nuorempaa väkeä ja mieluummin ministeriössä harjoitelleita. Tämä johtaa automaattisesti siihen, että ministeriöön pääsee vain vähän varakkaamman väen lapset - ja ne jotka eivät ole päässeet minnekään muualle. Itsekin harkitsin palkatonta harjoittelua ministeriössä, mutta koska olin varaton ja sain palkallisenkin työn kv tehtävissä -> menin ilman muuta mielummin töihin.

      Mielestäni valintakokeiden pisteytyksen pitäisi olla julkista. Hiukan epäilen, että "laskutapa" on salainen juuri siksi, että ministeriöön voitaisiin ottaa muiden ohi testeissä menestymättömiä, mutta muuten mieluisia hakijoita

    • Kavaku-kiinnostunut

      Olisi mielenkiintoista kuulla seuraavaan vaiheeseen päässeiltä yleistietokokeen tuloksia vertailun vuoksi :) Ilmoitettiinko näitä tuloksia kutsuviestissä?

      Itse laskin vastanneeni monivalintaosuudessa 19 kysymykseen oikein ja viisi väärin, joten loppuarvosana olisi 14. Eli meni aika huonosti, mutta olen kuullut tuttavilta analyysiosuuden painavan enemmän...

      Olisi kiva myös kuulla, miten vastasitte aineisto-osuuteen? Itse poimin vastaukset EU-osioon asiakirjan alkutiivistelmästä. Suomen hallituksen tavoitteet tms Venäjä-strategiassa eivät mielestäni olleet yhtä itsestään selvät asiakirjan perusteella.

      En siis päässyt jatkoon. Harmi, että prosessi on vain kerran vuodessa.

    • Onnenpoikanen!

      Niin, kaikkihan on vaan spekulointia. Itse en ole enaa kovinkaan nuori (jos tulisin valituksi kurssin nestorin paikka olisi varmaan aika lahella), enka myoskaan varakkaasta perheesta. Mutta olen kehittanyt itseani ja osaamistani tavoitehakuisesti tata uraa ajatellen. Toisaalta, ministeriokin on tyopaikkana entuudestaan tuttu.

      En alkanut itse jalkikateen laskeskelemaan, moneenko kysymykseen vastasin oikein tai vaarin, mutta jotain 35-40 vastausta annoin, ja paristakymmenesta olin ihan varma, ja loput meni mutulla. Sattumalta olen jalkikateen nahnyt ainakin kolmen arvaukseni menneen oikein. :)

      Aineisto-osuudestakaan en enaa muista juuri mitaan, mutta sen viela, etta vastauksia hain molemmista dokumenteista aika monelta kohtaa, enka vain alkutiivistelmasta tms. Melkoista plarailua se oli.

      Kokeen jalkeen oli kylla ihan hyvat tunnelmat, mutta toisaalta, ehka olen jostain syysta haluttu vain haluttu kandidaatti.
      Noin yleisesti ottaen, vaikka joissain tapauksissa subjektiivisilla syillakin voi olla vaikutusta, varmasti jatkoon otetaan myos niita, joilla ei mitaan aiempaa suhdetta ministerioon ole (tunnen itsekin useita).

      Ja nyt varaamaan testiaikaa!

    • 25

      Minäkään en enää kovin nuori ole. En ole myös koskaan työskennellyt um:ssä, mutta kv-kokemusta löytyy kyllä.

      Luulisin tietäneeni n. 15 monivalintakysymykseen varmasti vastauksen, loput n. 20 vastaustani olivat enemmän tai vähemmän arvauksia, joista ainakin muutama meni varmuudella väärin. Aineistokoe meni osaltani huomattavasti paremmin. EU-aineeston vastaukset hain sekä alkutiivistelmästä että osittain varsinaisesta tekstistä, mutta Suomi-aineistosta vastaukset löytyivät alkutiivistelmästä. Hankalin oli varmastikin se lyhyt kommentti englanniksi.

      Pisteitä ei siis soveltuvuuskoekutsussa erikseen mainittu.

    • diplomaattikohan

      Kutsu tuli! Olen itsekin reilusti yli kolmekymppinen eikä minulla ole ministeriökokemusta - kysäisin muuten pisteet samalla kun soitin varatakseni testiaikaa, joten kandee kysäistä niitä vielä jos jäi askarruttamaan!

    • Onnenpoikanen

      Kato eihän mulla käynyt edes mielessä niitä pisteitä kysyä! Eikä myöskään, montako hakijaa ovat soveltuvuuskokeeseen kutsuneet...

      Ajattelin tosiaan olevani täällä vähemmistövanhus, mutta meitähän on jo monta. Tavataankohan kalkkiskavakulla? ;)

    • Kavaku-kiinnostunut

      Kiitos vastauksista! Kiva kuulla vertailun vuoksi, miten muilla on mennyt. Kysyin itse tuloksiani sähköpostitse, mutta vastauksessa menee varmasti jonkun aikaa.

      Omasta mielestäni yleistietokysymykset olivat vaikeita ja yritin pysyttäytyä varmoissa vastauksissa... Aineisto-osuus taas oli mielestäni relevantimpi itse työn kannalta. Itse olen alle kolmekymppinen, mutta en luulisi, että iällä olisi ollut haun tässä vaiheessa merkitystä. Paitsi, että yleistietoutta on ehtinyt kertyä vähemmän :)

      Soveltuvuusvaiheeseen kutsuttiin 63 hakijaa. Onnea valituille!

    • Onnenpoikanen!

      Kiitos, kavaku-kiinnostunut, onnitteluista ja jatkoon paasseitten maarasta. Pisteilla ei sinansa olekaan merkitysta, kun tuohon onnellisten joukkoon paasin...

      Ja sinulle parempaa onnea ensi kerralle, jos viela aiot hakea!

      Itse tosiaankin otin joitakin tietoisia riskeja yleistietokokeessa. En tieda, sopiiko se kaikille vai ei. Viimeisten parin kuukauden aikana luin normaalia useampaa paivalehtea normaalia tarkemmin, seurasin formin.fi -sivuja ahkeraan ja lisaksi luin yhden perusopuksen Suomen historiaa.

      Yleistietokoe ei sinansa vastaa tyotehtavia, mutta hyvat yleistiedot ovat kuitenkin ihan hyva taustaominaisuus diplomaatin tyossa. Ja yleistietokokeen avulla on tietysti helppoa ja nopeaa eliminoida kandidaatteja.

      Aineisto-osuus toki vastaa enemman varsinaisia tyotehtavia. Mielenkiintoista olikin nyt nahda, miten monesta eri paikasta jatkoon paasseet ovat vastauksensa loytaneet. Kertoo siita, ettei yhta ainoaa oikeaa strategiaa tassa osiossa ole...

    • Kavaku-kiinnostunut

      Kiitos. Haen varmaan myös ensi vuonna, ellei parempaa ole tärpännyt siihen mennessä. Vaikka hakuprosessi ei lieemmin innosta.

      Kiva, jos täältä keskustelusta kuuluu jatkossakin kokemuksista haun tulevista vaiheista. Soveltuvuusosio on ymmärtääkseni aika koetteleva, joten tsemppiä siihenkin!

    • Ensi vuoden yrittäjä

      Itsekin sain ei-vastauksen. Aluksi kyllä ärsytti, mutta sitten ymmärsin, että ehkä ovat painottaneet jotain muuta koulutusta / kokemusta jatkovalinnoissaan. Mäkin otin aika paljon riskejä lottorivissäni, josta laskeskelin 21 oikein ja 7 väärin. Aineistokoe ja haastattelu kai menivät vähän paremmin.

      Joku väitti myös jossain, että 1/3 valituista olisi "vain" tavallisia maistereita - liekö totta se.

      Joka tapauksessa ens vuonna uudestaan, astetta kokeneempana ja jollain tapaa monipuolisempana. Ja keskustelkaa vain jatkovaiheista, minuakin kiinnostaa :) Kovasti tsemppiä semifinalisteille seuraaviin koitoksiin!

    • Harmittelija

      No nyt kun viimeisetkin soveltuvuusarvioitavat ovat TTL:ssä käyneet, niin saataisiinko keskustelua aikaiseksi siitä, mitkä ovat tunnelmanne?

      Täällä eivät hirveän hyvät... Esitelmä meni kuten oletinkin, eli huonosti. En ole mikään syntynyt puhuja, enkä varsinkaan noin lyhyellä valmistautumisella.

      Lisäksi UM:n haastatteluun en ollut varautunut yhtään. Eli substanssikysymykset menivät aika mutu-periaatteella, kun en just niistä asioista osannut oikein mitään sanoa. Ja muutenkin just tässä tärkeimmässä haastattelussa en muutenkaan tuntenut oikein onnistuvani vastaamaan kysymyksiin järkevästi.

      Muuten päivä oli kyllä ihan kiva, vaikkakin aika tiivis paketti.

      Vaan kai se ura jostain muualtakin urkenee...

    • Diplomaattikohan

      Kiva, että täällä aloitettiin keskustelua myös soveltuvuusarvioinneista. Todella rankkaa grillausta oli koko päivä. Vaikea sanoa miten meni.

      UM:n substanssikysymyksissä on varmaan kaikilla mennyt sormi suuhun. Itsekin olin aivan ällikällä lyöty niistä ja sopertamiseksi meni. Ehkä sitten loppujen lopuksi sai jotain kakistettua ulos.

      Katsovat varmasti kokonaisuutta, joten jos esitelmä ei ihan mennyt putkeen ja UM:n vaikeissa kyssäreisä sopersi, niin ei se varmaankaan mitään. Muistan että minusta tuntui että halkuhaastattelu meni ihan pieleen, ja tähän kuitenkin päästiin.

      En kyllä koskaan ole ollut tuollaisessa prässissä. Rankkaa oli.

      Katsotaan miten käy - en kovin optmistinen kyllä ole..

    • Onnenpoikanen

      Joo mukava kuulla muidenkin kokemuksia! Kuten diplomaattikohan arveli, ei yksittäinen heikosti mennyt osio varmaan vielä venettä kaada.

      Kysyttiinköhän kaikilta samoja asioita? Minulta euron vakauspakettia, Suomen osuutta Afghanistanissa ja Talvisodan syitä. Olin arvellut että kyllä ne varmasti siitä sota-ajasta kysyvät, mutta siellä viimeisessä vaiheessa. Joten en tosiaankaan ollut valmistautunut!

      Jänniksi menevät seuraavat viikot... Mutta silti hauskaa pääsiäistä odotellessa!

      • 17+13

        Yhdyn edellisiin: UM:n haastattelun "ajankohtaiskysymykset" olivat päivän haastavin osuus, mutta hyvä tietää etten ollut ainoa. Päivä oli muuten mielenkiintoinen, mutta on vaikeaa sanoa millaista tyyppiä sinne oikein haetaan. Varmasti jatkoonpääsy ei kuitenkaan yhdestä heikommasta esityksestä kaadu jos muuten on profiililtaan sopiva.

        Huh, tätä odottamisen jännitystä!


    • Pupu pöksyssä

      Onkohan kukaan kuullut vielä mitään viimeistä osiota koskien?

      Täällä yksi hätähousu jo hermoilee!

      • 17+17

        Mitään ei ole vielä ainakaan mulle tullut. Jännä mun hirvee.


      • 25
        17+17 kirjoitti:

        Mitään ei ole vielä ainakaan mulle tullut. Jännä mun hirvee.

        Ei taidettu siis tänään vielä saada tuloksia. Huoh.


    • Onnenpoikanen!

      Ei täälläkään edelleenkään mitään. Vetävät tänä vuonna tosiaan aina ihan viime tinkaan.

      Hyvä uutinen on, että huomenna ollaan sitten ainakin viisaampia!

      • Jännittynyt

        Kutsu kielikokeisiin ja vikaan haastatteluun tuli juuri.

        Minulla ei ole harmaintakaan havaintoa, millaiset kielikokeet ovat kyseessä. Osaisiko kukaan kertoa, millaista kielitaitoa kokeessa testataan?

        Suuri kiitos vastauksesta jo etukäteen!!


      • 25
        Jännittynyt kirjoitti:

        Kutsu kielikokeisiin ja vikaan haastatteluun tuli juuri.

        Minulla ei ole harmaintakaan havaintoa, millaiset kielikokeet ovat kyseessä. Osaisiko kukaan kertoa, millaista kielitaitoa kokeessa testataan?

        Suuri kiitos vastauksesta jo etukäteen!!

        Tänne vaan ei kuulu, eli taisin jäädä rannalle. Kyllä nyt harmittaa.

        Onnea kuitenkin kaikille, jotka pääsivät jatkoon!


      • Jännittynyt
        25 kirjoitti:

        Tänne vaan ei kuulu, eli taisin jäädä rannalle. Kyllä nyt harmittaa.

        Onnea kuitenkin kaikille, jotka pääsivät jatkoon!

        Älä vielä sano! Näyttäisi, että viesti on lähetetty yksi vastaanottaja kerrallaan (koska kaikilla lienee omat haastatteluajat), joten viesti ei välttämättä saavu kaikille yhtä aikaa. Toivotan onnea sinullekin, jotta oman viestisi jatkoonpääsystä saisit!!!

        Tiedätkö muuten mitään niistä kielikokeista?


      • 25
        Jännittynyt kirjoitti:

        Älä vielä sano! Näyttäisi, että viesti on lähetetty yksi vastaanottaja kerrallaan (koska kaikilla lienee omat haastatteluajat), joten viesti ei välttämättä saavu kaikille yhtä aikaa. Toivotan onnea sinullekin, jotta oman viestisi jatkoonpääsystä saisit!!!

        Tiedätkö muuten mitään niistä kielikokeista?

        En pääässyt.

        Kielikokeista ei ole hajuakaan, varmaan jotain ylioppilaskoetyyppistä?


    • Onnetonpoikanen

      Jep, rannalle jäin minäkin. Kai tästä jotain positiivistakin vielä onnistuu repimään, kunhan toivun ensimmäisestä pettymyksestä.

      Kielikokeista en valitettavasti tiedä minäkään mitään. Tsemppiä viimeeiseen vaiheeseen, nimim. Jännittynyt ja muut jatkoon päässeet!

    • Tiedontarpeinen

      Hei jatkossaolijat, mikä päivä lopullisten tulosten pitikään tulla?

      • Sisällä vaiko ei :-)

        Minulle sanottiin eilen loppuhaastattelussa, että tänään pitäisi tulla, mutta ei ole vielä kuulunut.


    • Tiedontarpeinen

      Hyvä, en sitten tajunnut väärin:) Aloin jo miettiä, että tulevatko sittenkin vasta ensi viikon torstaina vai onko puhelinnumeroni kadonnut eetteriin.....

    • Haluan tietää!

      Ihanaa kuulla että täällä on muitakin joille ei olla vielä soitettu... Minullekin sanottiin että torstaina tulee puhelu mutta mitään ei kuulu! Hirveetä tää odottelu...

    • MiraT22

      Eli... saiko kukaan tietoa tänään??

      • ???

        Onko kukaan saanut tietoa sisäänpääsystä tai ulos jäämisestä?


    • VirkanainenAikamoin

      Ainakin omalta osaltani soitto tuli vasta aika illalla.
      Joten "hold your horses", kyllähän tulevilla diplomaateilla pitää pinnan kestää?

      t. Kavaku35:llä oleva.

    • Edelleen pettynyt

      Ystävälleni ilmoitus oli juuri tullut, hän on sisällä. Yritän iloita hänen puolestaan, vaikka pettymys soveltuvuusarvionnissa pomppaamisen vuoksi kaivelee edelleen. Onnea kaikille valituille!

      Onko kukaan rannalle jäänyt saanut yhteyttä TTL:n psykologiin? Tuntuu olevan tosi kiireinen mies!

    • Huolestunut jo

      Olenkohan ainoa kenelle ei ole tullut vielä soittoa?

    • diploautomaatti

      Hei!

      Oletteko te, jotka viime vuonna kävitte tätä keskustelua, tulossa tänä vuonna mukaan Kavaku-hakuun? Olisi kiva kuulla myös kokemuksia itse Kavakusta niiltä, jotka onnistuivat saamaan paikan viime vuonna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe