Oikeasti laihduttava paasto ?

Paastotesti

Olen parikymppinen nainen ja tyytymätön painooni. BMI:ni on tällä hetkellä ja haluaisin pudottaa painoani n.10kg, mahdollisimman nopeasti tietenkin näin impulsiivisena ihmisenä. En ole eläissäni vielä kertaakaan kokeillut yhtäkään pikadieettiä tai paastoa vaikka tietoa olenkin paljon lukenut ja kerännyt, opintojeni vuoksi sekä myös omasta mielenkiinnosta. Paastosta en ole montakaan positiivista kommenttia nähnyt ajatellen sitä keinona painon pudotukseen. Itse olen asiaa pohdiskellessani tullut hieman eriävään mielipiteeseen. Uskon paaston olevan tehokkaampikin keino monelle nykyajan ihmiselle painon pudotuksessa kunhan itsekuria vain riittää. Sillä mikä muukaan meitä motivoi yhtä paljon laihdutuksessa kuin nopeasti katoavat kilot. Nyt päätän käyttää itseäni "koekaniini" ja todisteena kaikkia näitä paastoa vastaan olevia ihmisiä vastaan ja katsoa miten tehokas paasto on laihdutuskeinona, korostaen edelleen luonteen lujuutta tässä hommassa. Mutta ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Seuraavassa kommentissani kerron suunnitelmani paaston toteuttamiseen yms seikkoja . Kysyä saa myös kaikkea mitä mieleen tulee, ennen jälkeen sekä ennenkaikkea paaston aikana! Vastailen parhaani mukaan. Ja myös kaikenlaiset muut kommentit, sekä positiiviset kuin myös negatiiviset ovat tervetulleita :)

36

4759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paastotesti

      Eli paastoni "ruokavalioon" kuuluu ainoastaan musta kahvi, tee, vesi sekä satunnaisesti light-juomat, heikkouden yllättäessä verensokeria voi nostaa tuoremehulla. Alkoholi on poikkeus sääntöön eli sallin itselleni pari kertaa viikossa myös alkoholipitoisia juomia(ymmärrän myös tämän vaikutukset paastoni lopputulokseen). Aloitan ensin 3 viikon paastolla, olon salliessa jatkan vielä viikolla. Paaston jälkeen paino ei saa nousta 2 kiloa enempää ainakaan 2 kuukauteen, sillä voin todistaa paaston toimivaksi laihdutusmenetelmäksi. Eli paaston loputtua siirryn pysyvästi kevyempään ruokavalioon,tosin jouluaattona ja joulupäivänä olen jo luvannut itselleni syöväni kaloreita tms laskematta mutta tietenkin ahmimatta järjettömästi kuitenkaan! Liikunta paaston aikana on samanlaista kuin ennenkin,jaksamisen mukaan tietenkin. Siis koiran kanssa päivässä pari kolme kertaa kevyt,pieni lenkki, kevyt kuntopiiri päivittäin lihasten kiinteytymisen vuoksi. Ja ilmoittelen tänne sitten tuloksista :)

      • paastotesti

        edelliseen vielä sen verran että aloitan 2 viikon, en 3 viikon paastolla kuten virheellisesti merkitsin. 4 viikkoa yhteensä olisi jo liian epäterveellistä jopa minun hulluudellani :D koska tiedän varsinhyvin että jo 2 viikon täyspaastokin on silkkaa itsensä kiusaamista periaatteessa...


      • 1+1=2

        oli provo?!

        Vai paastolla kahvia, light-juomia, teetä ja vähän alkomaholia.....

        Kerrot keränneesi tietoa paastosta ym. opintojesi takia.....mikään ravitsemusterapeutti sinusta ei kyllä ainakaan ole tulossa;)))

        Paastoan säännöllisesti pari kertaa vuodessa, alussa ostin valmiita paastopaketteja, sittemmin olen kerännyt itse paaston ajan antimet. Ja niihin ei kyllä kuulu yksikään sinun "paastosi" anneista.

        Lycka till vain "paastoon"...


      • 2 viikkoa paastonnut
        1+1=2 kirjoitti:

        oli provo?!

        Vai paastolla kahvia, light-juomia, teetä ja vähän alkomaholia.....

        Kerrot keränneesi tietoa paastosta ym. opintojesi takia.....mikään ravitsemusterapeutti sinusta ei kyllä ainakaan ole tulossa;)))

        Paastoan säännöllisesti pari kertaa vuodessa, alussa ostin valmiita paastopaketteja, sittemmin olen kerännyt itse paaston ajan antimet. Ja niihin ei kyllä kuulu yksikään sinun "paastosi" anneista.

        Lycka till vain "paastoon"...

        Et ole tosissasi. Alkoholi, light juomat ja kahvi eivät kuuluu paastoon. Juo vettä, yrttiteetä, luontaismehuja ja kasvislientä ja muista suolihuuhtelu.


      • X

        Paasto on hyva ja tehokas konsti, kannattaa vain pitaa huoli ettei lihakset karsi siita. Myos ravintoaineita kannattaa koittaa silti saada terveellisesti. http://mattiviikate.newsvine.com/


    • pällä

      No huhhuh, todellakin kuulostaa joltain pinnallisen pissiksen laihdutushumpuukilta taas kerran. Jos susta on muka vielä tulossa jonkin sortin ruokavalioneuvoja tms. niin tämä vielä pahentaa tilannetta. Et oo näemmä tunneilla kuunnellu yhtään mitään vaan räplänny kännykkääs ja oottanut millo pääsee taas paikalliseen sedulaan vetää perseet olalle. Joo oonee vaa matkaa :D

    • sissos hitto

      teillä on mennyt sanojen merkitykset sekaisin:

      Paastossa ei syödä eikä juoda mitään. vähän vettä vain jos suu kuivaa.

      Dietissä eli laihdutuskuureissa on tiukka ruokavalio josta saa riittävästi energiaa liikkumiseen mutta laihtuu.

      RavintoKauppiaitten on turha lähteä tähän keskusteluun tuomaan mitään mainoksia.

      • kjjuy

        ja olen nyt jättänyt limsat jäi jo 1990 luvulla, kahvi pari vuotta sitten, minun on aika helppo aloittaa paasto ja olla 10-18 päivää sitruunavaahterasiirappi paastolla, se lievittää öklöö oloa alussa.Paasto oikeastaan alkaa vasta parinviikon kuluttua, siitä kun lopettaa syömisen


      • ei mainostaja
        kjjuy kirjoitti:

        ja olen nyt jättänyt limsat jäi jo 1990 luvulla, kahvi pari vuotta sitten, minun on aika helppo aloittaa paasto ja olla 10-18 päivää sitruunavaahterasiirappi paastolla, se lievittää öklöö oloa alussa.Paasto oikeastaan alkaa vasta parinviikon kuluttua, siitä kun lopettaa syömisen

        Paasto alkaa silloin kun ei syö mitään. Vaikutus voi alkaa myöhemmin.
        Paastomista ei ole sokerimössön syönti, ja siksi sinulla vaikutus alkaa myöhemmin.


      • k
        kjjuy kirjoitti:

        ja olen nyt jättänyt limsat jäi jo 1990 luvulla, kahvi pari vuotta sitten, minun on aika helppo aloittaa paasto ja olla 10-18 päivää sitruunavaahterasiirappi paastolla, se lievittää öklöö oloa alussa.Paasto oikeastaan alkaa vasta parinviikon kuluttua, siitä kun lopettaa syömisen

        Varmasti, paska aivo! Ite painat varmaanki 1000 kiloo, ja sairastat sen seurauksena diapetestä!!
        Siis sitä kakkos tyyppii!!! Meinaan että sulla on kehonpainosta 99.99 prosenttii läskiä! Myös aivos on pelkkää läskii!!!!!


    • tutkailija_

      Painon saat alas, mutta siellä et saa sitä pysymään. Voin lyödä vaikka sata euroa vetoa sen puolesta.

      • k

        Varmasti, paska aivo! Ite painat varmaanki 1000 kiloo, ja sairastat sen seurauksena diapetestä!!
        Siis sitä kakkos tyyppii!!! Meinaan että sulla on kehonpainosta 99.99 prosenttii läskiä! Myös aivos on pelkkää läskii!!!!!


    • Tuossa "paastossa" varmaan kilot putoaa. Kuntopiiriä ei tarvita lihasten kiinteytymiseen koska lihasmassa häviää tuossa paastossa ensimmäisenä. Eli ei ole sen jälkeen lihaksia ollenkaan.
      Tuo oli muutenkin varmaan hatusta vetäisty juttu. Jokainen tajuaa ettei paasto ole tuota mitä paastotesti kirjoitti.

      • nobody knows

        ei kaikki tajua jos ei kerro. kukapa sitä tietäsi kaikki asiat valmiiksi? noone.


      • jo laiheliini
        nobody knows kirjoitti:

        ei kaikki tajua jos ei kerro. kukapa sitä tietäsi kaikki asiat valmiiksi? noone.

        jos nopeasti haluat tuloksia suosittelen cambridge-kuuria.Luotettava ja turvallinen,käytössä ruotsissa jossain sairaalassa missä hoidetaan lihavuusongelmaisia.Saat kaloreita jotain 400 per pvä.vitamiinit ja hivenaineet ovat oikeassa suhteessa jne.googleta niin löydät tietoa enemmän.Toiminut hyvin kaikilla tuntemillani ihmisillä myös minulla.Yksi muistettava juttu kuurin loputtua,muista et aineenvaihdunta hidastuu joksikin aikaa eli muista ne kalorit myös itse kuurin päätyttyä.Onnea laihdutusprojektille!


      • nobody knows kirjoitti:

        ei kaikki tajua jos ei kerro. kukapa sitä tietäsi kaikki asiat valmiiksi? noone.

        Ainakin paastotesti tajuaa koska on kerännyt tietoa asiasta.


    • syökää

      mistä hemmetistä näitä pässejä sikiää? älkää vaan muut lähtekö kokeileen samaa, voin kuulla kuinka lihasmassa palaa ja aineenvaihdunta hidastuu

    • huohhh.....

      Jos haluat laihtua nopeasti niin syö alle 500 kcal päiväs. Kyl paino putoaa. Kalorimäärän tulis pysyy samana joka päivä, boostaus-päiviä lukuunottamatta, jolloin voi syödä enemmän aineenvaihdunnan vilkastuttamiseks. Tällä tyylillä oon laihduttanu 15 kiloa. Ja alkupaino oli 65 kg.

      Mutta tämä on siis vain syömishäiriöisen vinkki.

      Tuo sinun paastosi kuulostaa aika oudolta. Alkoholia voit kuulemma nauttia ja light-juomia... siis wtf. Mieluummin joisit vaik vihreetä teetä ja väsäät ns. terveyspirtelöitä ja huolehdit noista vitamiineista sun muista. Tuolla menetelmällä olet taju kankaalla viikon päästä.

      • valkeakani

        Itse olen laihduttanut, paastonnut, näännyttänyt itseäni (epä)kuniakkaat viimeiset 29 vuotta. Tosin nyt ei enää tarvitse, kun minulle tehtiin vatsalaukun pienennys. Mutta olen paastonnut lukuisat kerrat vihannesmehujen yms. kera ja välillä vähän sairaammillakin tavoilla.

        Tuon paastonajan ehkä kestää kaikenmaailman litkuilla ja olo on onnellinen kun paino putoaa. Mutta, mutta....kun sen paaston lopettaa, kysymys kuuluukin, että miten sitä riutuneena sitten alottaa syömään järkevästi, maltillisesti ja säilyttää sen laihdutustuloksen? Tämän minä en koskaan pystynyt, kaikki tuli takaisin ja korkojen kera. Eli olisin omista kokemuksista viisastuneena hieman kriittinen tuota paastoamista kohtaan niinkuin laihdutuskeinona, siitä voi saada toki hyvän alun, mutta se hallittu lakeutuminen "tavalliseen" elämään olisi hyvä suunnitella erittäin hyvin.

        Toiseksi varoittelen allergikkoja paastoamisesta tai olkaa tarkkoina. Itse en tiennyt mille kaikille vihanneksille ja yrteille olin allerginen ja paastosin Vogelin paastopaketin avulla. No, sainkin todella pahan allergiashokin, kun olinkin allerginen sekä sellerille, että kultapiiskulle, joita hyvin usein on paastojuomissa ja paastoteessä. Eli olkaa tarkkoina!

        Kehottaisin myös seuraamaan "terveellisiä" paasto-ohjeita, eli niitä vihannes yms. mehuja. Light-limsoilla yms. juomilla vetää äkkiä elimistön aivan sekaisin, saa vapinoita, lihasheikkoutta, totaalista voimattomuutta yms. kun suola- ja kivennäisainetasapaino elöimistössä heikkenee. On kokemusta tästäkin, pakko tunnustaa.


    • laihdutin minäkin

      Onko säästöliekki tuttu asia? Sinulle käy todennäköisesti kuten muillekkin jojoilijoille: esim. lähtöpaino 70 kg, rasvaprosentti 27. Nopea laihdutus syö suhteessa huonosti elimistön rasvavarastoja jotka äkillisen energianlaskun vuoksi istuvat kropassasi kuin täi tervassa. Sen sijaan se käy lihasten kimppuun. Siinä sitten laihdutaan viitisen kiloa, kaikki lihaksista ja rasvaprosentti ennallaan. Kun sitten palataan tuttuihin elintapoihin, paino alkaa taas nousta, mutta ylläpylläri kilot eivät suhahdakkaan suoraan takaisin lihaksiin vaan varastoituvat rasvana rasvakudoksiin. Tämän "laihdutuksen" kun toistaa muutamaan kertaan, ollaan tilanteessa jossa paino on entisellään (70 kg) mutta rasvaprosentti on kivunnut kolmeenkymmenen prosenttiin. Tämä on ihan oikeasti tosi vaarallista.

      Vielä muutama kommentti sinun keinoihisi... Et millään pysty vetämään iltaisin mitään kuntopiiria jos kuitenkin aiot samalla hoitaa kodin kuten ennenkin, lenkittää koiran ja käydä vielä kouluakin. Energia ei yksinkertaisesti riitä. Ja sitten se alkoholin juonti. Jos pystyt olemaan syömättä pari viikkoa, pystyt varmasti myös olemaan ilman kuningas alkoholia saman ajan. Mikäli et, sinulla voi olla alkava alkoholiongelma, joka on paljon isompi juttu kuin joku pari ylimääriäistä kiloa. Mieti lisäksi kuinka sekaisin menet jos et ole pariin päivään syönyt mitään ja sitten vedät viinaa. Myös nestehukkaa on vaarana koska "ruokavalioosi" kuuluu noin paljon nestettä poistavia aineita. Puolen päivän nesteistä tulee kuitenkin ruoasta joten saat juoda vettä aika helkkaristi.

      • näkemiin tenu

        ei aiheuta tämän pitempää analyysia.


      • höpöhöpölöpölöpö

        käsite säästöliekki on täysin tuulestatemmattu termi teille maallikoille. Säästöliekkiä ei siis ole. Elimistö ei tule toimeen sen suuremmalla/pienemmällä määrällä kaloreita mitä kulutus vaatii. Sen sijaan syömättömyys johtaa siihen että itse elimistössä tapahtuu muutoksia jotka eivät vaadi niin paljon kaloreita, tässä tapauksessa liittyen aineenvaihduntaan ja ravinnon palamiseen. Koska ravintoa ei ole ei myöskään tarvita kaloreita aineenvaihdunnallisiin toimintoihin eli ravinnon muuttamiseen energiaksi. Koska energiaa saadaan vähän ihminen väsyy ja luonnollisesti liikkuu vähemmän(tämä siis tarkoittaa kaikkea liikkumista, jalkojen heiluttelua yms yms pientä tiedostamatonta liikettä).

        Eihän polttomoottorikaan kuluta sen enempää/vähempää polttoainetta mitä sinne tarjotaan. Pyöriäkseen tarvitaan tietty määrä polttoainetta, kulutukseen tosin vaikuttavat muut seikat, kylmäkäynnistykset, moottorin lämpötila, päällä olevat lisälaitteet yms yms, mutta jos puhutaan puhtaasti moottorinn pyörittämisestä niin löpön määrä ei siihen vaikuta millään tavalla.


      • sdfghjhgfdfg
        höpöhöpölöpölöpö kirjoitti:

        käsite säästöliekki on täysin tuulestatemmattu termi teille maallikoille. Säästöliekkiä ei siis ole. Elimistö ei tule toimeen sen suuremmalla/pienemmällä määrällä kaloreita mitä kulutus vaatii. Sen sijaan syömättömyys johtaa siihen että itse elimistössä tapahtuu muutoksia jotka eivät vaadi niin paljon kaloreita, tässä tapauksessa liittyen aineenvaihduntaan ja ravinnon palamiseen. Koska ravintoa ei ole ei myöskään tarvita kaloreita aineenvaihdunnallisiin toimintoihin eli ravinnon muuttamiseen energiaksi. Koska energiaa saadaan vähän ihminen väsyy ja luonnollisesti liikkuu vähemmän(tämä siis tarkoittaa kaikkea liikkumista, jalkojen heiluttelua yms yms pientä tiedostamatonta liikettä).

        Eihän polttomoottorikaan kuluta sen enempää/vähempää polttoainetta mitä sinne tarjotaan. Pyöriäkseen tarvitaan tietty määrä polttoainetta, kulutukseen tosin vaikuttavat muut seikat, kylmäkäynnistykset, moottorin lämpötila, päällä olevat lisälaitteet yms yms, mutta jos puhutaan puhtaasti moottorinn pyörittämisestä niin löpön määrä ei siihen vaikuta millään tavalla.

        Ihminen ei olekkaan polttomoottori vaan paljon nerokkaampi rakennelma. Piti mainita kirjoituksessani siitä että säästöliekki on aika kiistelty juttu eikä ilmiötä tunneta kunnolla. Sehän on jäänne ajoilta jolloin ihmisillä on jatkuva puute ravinnosta. Tai onhan se edelleen arkipäivää miljoonille ihmisille.

        Joka tapauksessa pointti oli se, että paasto ei ole mikään laihdutuskeino, koska se pistää elimistön toiminnot uusiksi.


    • asfgdf

      Paaston ei edes tarvitse olla tyyliin porkkana päivässä. Auttaa varmasti alkuun, mutta jos lopettaa ja mässäilee niin varmasti tulevat takaisin.

      Paras on kun muutaman kuukauden lasket vaikkapa 1600kcal/pvä niin varmasti painoa lähtee. Saa vetää muutakin kuin porkkanaa kunhan muistaa pitää sen siinä ~1600kcal, riippuen henkilöstä työstä jne.

      • yleisin.

        Virhe laihdutuksen aikana on se,että syövät ruokaa 3-4 päivää kuin normaalipainoiset ja sitten mässäävät pari seuraavaa päivää ja taas muutama diettipäivä. Paras ja tehokkain tapa on laihduttaa,syö terveellisesti ja lisää liikuntaa,näin lihaksisto pysyy kunnossa ja rasva katoaa.


      • zxcjhgf
        yleisin. kirjoitti:

        Virhe laihdutuksen aikana on se,että syövät ruokaa 3-4 päivää kuin normaalipainoiset ja sitten mässäävät pari seuraavaa päivää ja taas muutama diettipäivä. Paras ja tehokkain tapa on laihduttaa,syö terveellisesti ja lisää liikuntaa,näin lihaksisto pysyy kunnossa ja rasva katoaa.

        Yllättävän yksinkertaista vai mitä :) Toteutus valitettavasti ontuu.


    • NÄIN ON

      VOI VITTU NÄITÄ JUTTUJA JÄLLEEN TÄÄLLÄ OIKEA LAIHTUMINEN TAPAHTUU SYÖMÄLLÄ KOLMEN TUNNIN VÄLEIN YKSILÄMMIN ATERIA ERITTÄIN PALJON VIHANNEKSIA MUKAAN RASVANA KULTARYPSII JUOMANA PIIMÄÄ TAI MAITOO SOPIVASTI LIIKUNTAA PÄIVÄSSÄ PIENIÄ MÄÄRI KERALLA SUUSTA ALAS NIIN KYLLÄ PAINO ALKAA TIPPUMAAN KUMMASTI TÄHÄN EN ENSIKSI USKONUT MUTTA MUTTA KUN KOLMEKK OLI MENNYT NIIN PAINO OLI TIPPUNUT 5,5 KG SE ON EPÄTERVEELLISTÄ TIPUTTAA PAINOO HURJALLA KILO VAUHDILLA KK SIINÄ KÄY NIIN SE TULEE SEURAAVAN KK TAKASIN NYT PAINONI ON VUODENAIKANA TIPPUNUT 12,5KG OLO ON ERITTÄIN HYVÄ ETTEI PIKA LAIHTUMISEN KURJA OLO

    • hiilaritonhiiri

      ensinnäkin, voin sanoa että paastoaminen ei ole paras mahdollinen tapa laihtua.
      juuri katsoin dokumentin, jossa seurattiin miten jotkin dieetit vaikuttavat.
      eikä se ole itsekurista kiinni, pystyykö paastoamaan, vaan ihan omasta kehosta, sillä jos vatsa on tyhjä, keho alkaa automaattisesti huutamaan täydennystä, ja juurikin näitä herkkuruokia jotka täyttävät nopeasti.

      tässä joitain vinkkejä mitä itse sain ohjelmasta;

      - proteiinirikasta ruokaa,niin nälkä pysyy kauemmin poissa.
      - maitotuotteita, koska maito auttaa ylimääräisen rasvan poistumista ulosteen kautta, sen sijaan että rasva imeytyisi elimistöön.
      - arkiliikkuminen, pieniä tekoja, esim. älä mene lähikauppaan autolla, vaan ota asiaksesi kävellä kauppaan, tai pyöräillä..ja mitä noihin kauppareissuihin tulee, niin älä koskaan mene kauppaan ennen välipalaa, sillä nälkäisenä kaupassa tulee ostettua kaikkea turhaa.
      - vähennä alkoholinkäyttöä, sillä alkoholissa on sokereita ja kaloreita, sekä baari-illan jälkeen rasvanpalaminen pysähtyy 3:ksi päiväksi..

      yksinkertaisesti sanottuna elämäntapamuutos terveellisempään.
      hiilihydraatiton ruokavalio on todella hyvä vaihtoehto, koska ei pastasta, riisistä tai perunasta saa muuta kuin turhia sokereita ja tärkkelystä, syöt vain niiden sijaan enempi kasviksia, leipä on myös yksi paha, mikä pitää lopettaa.
      ja huom. laita ruoka pienemmälle lautaselle, niin automaattisesti syöt vähemmän.
      ruokajuomaksi maitoa/piimää.
      pois kaikki sokerilimpparit ja turha sokerinkäyttö.
      itse aion tätä kokeilla, koska minulla on ylipainoa.

    • SIKAmaSSUPORVARI

      HELEVETI PÖLIJÄT!

      • Liikunnan ohjaaja

        Et sinä paastolla tee kuin haittaa itsellesi. Voin lyödä vetoa että jo muutaman päivän päästä olet niin voimaton ettet jaksa käydä edes lenkillä koirasi kanssa.
        Itsekuria ystävä hyvä!!!!! Syöt vähemmän mitä kulutat, reilusti vettä ja kohtuudella liikuntaa. Tuo on oikeasti huolestuttavaa, koska elämäntapasi alkaa muistuttaa syömishäiriöisen (anorektikon) tapaa. Vaikka et anorektikolta näytäisikään niin haluatko todella ettei kropassasi ole mitään kulutettavaa? Palelet jatkuvasti.
        Ja joku tuolla aikaisemmin sanoikin että lihakset lähtee ensimmäisenä. Se on totta koska lihaksissa on energiaa jota kroppa vaatii. Jostainhan sen on otettava polttoainetta.
        Jätä herkut ja ALKOHOLI pois. Alkoholissa on ihan jumalattomasti kaloreita.
        Paastolla ei tule kuin "jojo" ilmiö.. ne kilot mitkä paastoat, tulet saamaan takaisin kun paasto loppuu. Tee mielummin ruokaremontti. Monipuolinen, terveellinen ravinto suhteutettuna liikunnalliseen elämään. Ihosi pysyy kuulaana, silmäsi kirkkaina ja tärkeimpänä että olet energinen. Ethän halua että ystäväsi näkevät ihmisen jonka iho ja silmät ovat sameat ja joka ei kohta jaksa tehdä mitään... Mieti nyt hyvä ihminen mitä olet tekemässä!!!!!


    • läskit lihaksi

      Paasto on hyvä juttu.

      Mutta paasto ei ole hyvä juttu laidutuksessa.

      Kymmeniä kertoja paastonnut!

    • Paastoaminen surkastuttaa lihakset kun vatsa on tyhjä kiinteästä ruuasta. Keho etsii ravinnon muualta, jos sitä ei ole vatsalaukussa. Proteiinia tarvitset joka tapauksessa, koska liikut.

      Parhaiten paino putoaa kun syö jotain vähän, jotta suoliston kierto vilkastuisi ja pysyisi normaalina. Annoskoot ratkaisee ja monestikko syöt päivässä. Esim. 0,5 L jäätelöpalaa kannattaa ajatella kaloreiltaan jonain terveellisempänä välipälana: omena, 150gr jugurtti ja siivu ruisleipää.

      Itse syön makeaa joskus pieninä annoksina esim. yksi snikkers, mutta ei 0,5kg irtokarkkeja kerralla (annoskoko oli tässäkin vertailu ajatuksena). ALkoholi turvottaa. Jos pystyy olemaan ilman alkoholia niin se laskee turvotusta kehosta, jota alkoholi aiheuttaa. itse kokeilin ja olin 3kk ilman ja ero oli vaa'assa 10 kg. Kasvot on hoikemman oloiset ja mieli virkeämpi.

      Mitä enemmän syö tai juo sokeria ja tärkkelystä sitä laiskempi tai vetelämpi olo.

    • 12345678910

      Jos laihtua tahtoo nopeasti ja tehokkaasti ja myöskin pitää painon alhaallaa, suosittelen lämpimästi vähähiilihydraattista ruokavaliota. Ja jos kerta itsekuriakin löytyy niin se ei ole homma eikä mikään, päinvastoin: syödä saa aina kun on nälkä. Itse lähdin liikkeelle perusajatuksena vain se että viljat ja sokeri pois. Jo viikon jälkeen rupesi paino laskemaan ja sille tielle olen jäänyt vaikka tavoite on saavutettu jo ajat sitten. Tietenkin pikkuhiljaa olen ruokavaliooni ruennut hieman viljoja kohtuudella ottamaan takaisin, esim. pari palaa leipää maksimissaan päivässä ja pitemmän aikaa olen itselleni sallinut vkl:sin myös herkkuja mutta edelleen on paino (tietenkin huomattavasti jo hidastunut) tippunut. 15 kg lähti kyllä todella nopeassa ajassa (kyse tosiaan ihan muutamasta kuukaudesta) ja kun koko ajan ruokavaliosta ja kehon toiminnasta oppinut matkan varrella lisää, on huomattavasti helpompi jatkaa kun tietää mitä voi syödä ja milloin ilman mitään sen kummempia laskemisia tai saleilla hikoilemisia. Turhaa ruokamorkkistakaan en ole pahemmin potenut, kun tosiaan tiedän nyt miten sen painon saa pidettyä kurissa vaikka joskus vähä repsahteleekin. Kuuntele kehoasi! Myöskin se hieno puoli vhh-ruokavaliossa on että kun tiputettavia kiloja löytyi, ei kehokaan tarvinnut ravintoa niin paljoa - toisinsanoen ruokahalu väheni sen mukaan paljoko kehossa jo ennestään on energiavarastoja käytettäväksi. Niin se vain toimii, olen erittäin hyvä ja elävä esimerkki siitä (aiemmin myöskin ruokavaliota ja sen tehoa epäilin). Näin jälkikäteen tuntee itsensä enemmänkin tyhmäksi kun turhaa ennen "pelkäsi" rasvoja yms vaikka juuri niitä laihtumiseen tarvitsee. Yksinkertaisesti: hiilihydraatit ovat kehon polttoaine ja mikäli keho ei saa polttoainetta riittävästi ravinnosta, siirtyy se käyttämään kehon omia energiavarastoja (eli kehoon kertyneitä rasvoja) ja rasvan palamista edistää entisestään riittävän rasvan ja proteiinin saaminen ravinnosta. Siinä vaiheessa kun ravinnosta saatu hiilihydraattimäärä on niin suuri että keho ei sitä kykene kaikkea käyttämään ja kuluttamaan, kertyy se lopulta kehoon ylimääräisiksi rasvoiksi ja niin sitä lihotaan.


      Vähän ohi aiheen meni mutta pointtini on se, että jos painoa tosissaan tahtoo tiputtaa onnistuneesti, ei paasto siihen todellakaan ole se paras vaihtoehto. Meinasitko loppuelämäsi paastota jotta ne vähäset pudotetut kilot eivät tule takaisin? Miksi mennä vaikeaimman kautta kun on mahdollista laihduttaa huomattavasti helpommin, tehokkaammin ja terveellisemmin?

    • onnistunut,-.

      moikka painon pudottaja. minä olen kuukauteen pudottanut 10 kg. ja tästä saat ohjeet.---- kasvissose. joka sisältää -lanttua, porkkanaa, sipulia,valkosipulia jos tykkää, nämä tuoreita.,sitten pakastevihanneksia jossa parsaa ja voi niissä olla mitä vain kasviksia. naudanlihaa 400g ruskistetaan, kaikkia näitä tulisi laittaa kolmenlitran kattilaan. kaksi kasvislihaliemi kuutiota.kikkomaa vähän kaikki soseutetaan ja lisätään kerma jossa on 2% rasvaa . mausteena voi käyttää pippuria,oregaanoa, cayennepippuri ja kun soseen ottaa lautaselle niin päälle ripottelee persiljaa, sillä lähtee neste. onnea matkaan. t.leena

    • lilac pompom

      sokerittomat limskat ja mehut kannattaa unohtaa heti alkuunsa, eihän niissä kaloreita ole juuri yhtään, mutta niiden edestä väri- ja makuaineita, jotka myrkyttää elimistöä (liikakulutuksena) sellaisillakin, jotka syövät. ilman ruokaa eläessäsi enemmin tai myöhemmin huomaat miten kahvi alkaa poltella tyhjää mahalaukkua ja vielä pahempaa, jos satut olemaan vähänkään herkkä kofeiinille, sen piristävä vaikutus muuttuu ahdistukseksi. alkoholi pieninäkin annoksina ei sovi yhteen paaston kanssa, huomaat sen seuraavana päivänä kun sulla on heikko, hötö ja kiukkuinen olo yhdestä siideristä.

      ehkä enemmän kuin fyysisestä kunnostasi (joka romahtaa paastosi aikana), jaksamisesi on kiinni psyykkeesi vahvuudesta. saatat todellakin jaksaa tehdä sen, minkä normaalilla(ko?) ruokavaliollasi, mutta jossain vaiheessa pienikin rasitus vie voimat moneksi tunniksi, ehkä koko päiväksi. jos olet ensikertalainen, voimasi eivät yksinkertaisesti riitä liikuntaan muiden päivän askareiden ohella. jos olet harrastanut tällaista pidempään, saatat jaksaakin liikkua päivittäin veden, kahvin ja funlight-litkujen avulla, pakottaa itsesi lenkille tässä ihanassa syysilmassa vaikka krapula painaisi päälle. kun lopulta pääset kotiin, luultavasti liikunnan ilo on olematon, olet ärtynyt, väsynyt ja surullinen. se mielentila vaivaa sinua jatkuvasti, ruoka alkaa pyöriä mielessäsi ja jos näet jonkun syövän, tunnet kiukkua tätä ihmistä kohtaan. näin käy, jos jatkat pidempään, ellet saa päähäsi hullua ajatusta, että olet näitä ruokailevia ihmisiä ylempänä. siinä vaiheessa ei kyllä ole kyse paastosta, kokeilusi on muuttunut sairaudeksi, jonka kierteestä et niin helposti ehkä pääsekään irti.

      sinua kuitenkin kiinnostaa, kuinka paljon laihdut tämän kokeilusi aikana ja onko se onnistunut. luultavasti laihdut, mutta menetetyt kilot ovat lihasta, mikä vähentää energian kulutustasi ja siten myös painon putoamista, ja nestettä, joka kyllä tulee takaisin alkoholista ja moninkertaisena, kun sitten alat taas syödä. vaikket söisi parin viikon aikana mitään, kahvin, sokerittomien mehujen ja alkoholin takia olet turvoksissa, ja elimistösi tuntuu pysähtyneen. se ei kykene sulattamaan ruokaa kuten ennen, ja sulamaton ruoka muuttuu myrkyksi. paino tulee nopeasti takaisin, mutta voimat eivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7771
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3784
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      673
    Aihe