Kumpi tekee aloitteen?

Puuma-ah

Oletetaan tilanne: n. 20-vuotias mies ja yli 30 vuotias nainen. Kumpi tässä tilanteessa olisi ennemmin aloitteen tekijä? 20-vuotias on kuitenkin vielä hieman epävarma itsestään ja toisaalta vanhempi nainen saattaa ajatella, ettei niin nuori mies osaa ajatella häntä siinä mielessä. Mielipiteitä? Kokemuksia?

19

2719

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisena vastaan

      että itse en ainakaan tekisi suoraa aloitetta noin nuorelle. Eri asia, jos kyseessä olisi 30- ja 40-vuotiaaat ihmiset, molemmat aikuisia. Henkilökohtaisesti pidän alta 25-vuotiaita poikina, siis lapsina, koska heidän lapsuudestaan ja murrosiästään on vasta niin vähän aikaa. Ja ylipäätään minusta vasta 30-vuotias on mies.

      Ja ihan totta puhut, ei mulle ainakaan ekana tulisi mieleen, että minua huomattavasti nuorempi mies olisi minusta kiinnostunut, vaikken miltään "tädiltä" näytäkään. :)

      • M

        Ymmärrän ettei aloitteen tekeminen selkeästi nuoremmalle kiinnosta. Lähinnä puuttuisin tähän: "Henkilökohtaisesti pidän alta 25-vuotiaita poikina, siis lapsina, koska heidän lapsuudestaan ja murrosiästään on vasta niin vähän aikaa. Ja ylipäätään minusta vasta 30-vuotias on mies."

        Hölmöä lokeroida ihmiset noin radikaalisti iän perusteella. Tunnen muutaman alle 25-vuotiaan, jotka ovat enemmän miehiä kuin suurinosa 30-vuotiaista tulee koskaan olemaan. Itse olen tuon maagisen miehen iän jo ylittänyt, joten siitä tässä ei ole kysymys.


      • Naisena vastaan
        M kirjoitti:

        Ymmärrän ettei aloitteen tekeminen selkeästi nuoremmalle kiinnosta. Lähinnä puuttuisin tähän: "Henkilökohtaisesti pidän alta 25-vuotiaita poikina, siis lapsina, koska heidän lapsuudestaan ja murrosiästään on vasta niin vähän aikaa. Ja ylipäätään minusta vasta 30-vuotias on mies."

        Hölmöä lokeroida ihmiset noin radikaalisti iän perusteella. Tunnen muutaman alle 25-vuotiaan, jotka ovat enemmän miehiä kuin suurinosa 30-vuotiaista tulee koskaan olemaan. Itse olen tuon maagisen miehen iän jo ylittänyt, joten siitä tässä ei ole kysymys.

        Olet oikeassa. Ehkä vähän turhaa yleistämistä tuli tehtyä. Ihmiset on yksilöitä.


    • ninininj

      ehkäpä parempi että se poitsu tekee aloitteen jos halluu ettei tul mitään "hyi v... mikä täti tuli minuuu ahdistelee" kommentteja..:D:D:D:D:D:D:D:D
      Seksisuhde voiskin toimii muuten eiiii

    • tahtomattaan puuma

      Mulla on juuri tuollainen tilanne päällä. Olen itse se 30v. nainen ja uskon, että 20v. mies on hyvin kiinnostunut ja ihastunut minuun. Tämä on tavallaan "varmistunut" pitkällisen epäuskon ja tilanteen äärimmäisen kriittisen tarkkailun myötä.

      Vaikka olen itsekin kiinnostunut ja ihastunutkin, en aio laittaa tikkua ristiin asian eteen, juuri sen ikäeron takia. Noin nuori mies aiheuttaa minulle kompleksia iästäni, vaikken kovin vanhalta näytäkään, yleensä minua luullaan vähän päälle parikymppiseksi.
      Sitäpaitsi mies oli alunperin se, joka ensiksi minuun silmänsä iski, tehköön aloitteen jos minut oikeasti haluaa. En ala nolaamaan itseäni sen takia, että uskon jonkun olevan minuun ihastunut. Sitäpaitsi noin nuoret miehet saattavat olla hyvin arvaamattomia käytökseltään. Epävarmuus vanhemman naisen lähestyessä saatettaisiin piilottaa julmaan käytökseen tai juosta ihan vain karkuun. Haavoja olen jo vastaavista tilanteista tarpeeksi saanut, en ehdointahdoin kaiva enää verta nenästäni.

      Luotan siihen, että jos hän ihan oikeasti minut haluaa, hän kyllä jossain vaiheessa tekee asian eteen jotakin. Muussa tapauksessa unohdetaan koko juttu.

      • Jep......

        Jos "mies" on kovin nuori, ainakin itse pelkäisin kypsymätöntä käytöstä eli kavereille kehuskelua tai vastaavaa kypsymätöntä käytöstä. En haluaisi laittaa itseäni alttiiksi kaveriporukan juttujen aiheeksi, jossa naureskellen kehuskellaan. Riittää, kun katsoo jotain Big Brotheria ja niiden 22-26 vuotiaiden "miesten" sänkyjuttuja. Eipä paljoa naurata.


      • Tahtomattaan puuma
        Jep...... kirjoitti:

        Jos "mies" on kovin nuori, ainakin itse pelkäisin kypsymätöntä käytöstä eli kavereille kehuskelua tai vastaavaa kypsymätöntä käytöstä. En haluaisi laittaa itseäni alttiiksi kaveriporukan juttujen aiheeksi, jossa naureskellen kehuskellaan. Riittää, kun katsoo jotain Big Brotheria ja niiden 22-26 vuotiaiden "miesten" sänkyjuttuja. Eipä paljoa naurata.

        Näin toimimalla vältän myös itkut ja syyllistämisen siitä, kuinka "vanha nainen on napannut nuoren miehen ja pilannut tämän nuoruuden ja elämän kahlitsemalla" tai mitä ikinä sitten keksivätkin valittaa... Ei tartte valittaa, jos itse on ollut se, joka aloitteen teki, siitä voi sitten tarvittaessa pennulle kypsymättömän käytöksen ilmetessä muistutella.

        Itse olen tämän nuorten miesten kypsymättömyyden takia aina ollut kiinnostunut vain vanhemmista miehistä. Parikymppiset miehet ovat olleet pahinta mitä tiedän, jopa silloin kun itsekin vielä olin parikymppinen! Siksi onkin ironista, että minulle on nyt käynyt näin, että olen kiinnostunut ja vähän ihastunutkin parikymppiseen pojuun. Ei kyllä naurata yhtään. No, tosin kiinnostuin hänestä vasta ja vain, koska huomasin ensin hänen kiinnostuksensa minuun. Lisäksi luulin häntä aluksi hiukan vanhemmaksi. Hänen ikänsä kuuleminen oli shokki.


      • Vähän sama tilanne
        Tahtomattaan puuma kirjoitti:

        Näin toimimalla vältän myös itkut ja syyllistämisen siitä, kuinka "vanha nainen on napannut nuoren miehen ja pilannut tämän nuoruuden ja elämän kahlitsemalla" tai mitä ikinä sitten keksivätkin valittaa... Ei tartte valittaa, jos itse on ollut se, joka aloitteen teki, siitä voi sitten tarvittaessa pennulle kypsymättömän käytöksen ilmetessä muistutella.

        Itse olen tämän nuorten miesten kypsymättömyyden takia aina ollut kiinnostunut vain vanhemmista miehistä. Parikymppiset miehet ovat olleet pahinta mitä tiedän, jopa silloin kun itsekin vielä olin parikymppinen! Siksi onkin ironista, että minulle on nyt käynyt näin, että olen kiinnostunut ja vähän ihastunutkin parikymppiseen pojuun. Ei kyllä naurata yhtään. No, tosin kiinnostuin hänestä vasta ja vain, koska huomasin ensin hänen kiinnostuksensa minuun. Lisäksi luulin häntä aluksi hiukan vanhemmaksi. Hänen ikänsä kuuleminen oli shokki.

        täälläkin. Kun olin itse 20-kymppinen, inhosin niitä törkyjuttuja ja olin kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Nykyään huomattavasti vanhempana joskus kuitenkin tapaa todella fiksunoloisia alle 30-vuotiaita ja ottaa suoraan sanoen päähän, kun tajuaa, miten nuoria ne kuitenkin ovat. En minäkään halua kenenkään nuoren miehen nuoruutta viedä eli kyllä sen aloitteen pitää tulla häneltä, jotta näkee että tosissaaan on liikkeellä.

        Ehkä ne oikeat puumat ei tuollaisia edes ajattele, vaan hakevat pelkkää seksiseuraa puutteessaolevilta, Kummatkin saa silloin mitä haluavat, mutta pidempi suhde on ongelmallisempi. Minun mielestäni jo pelkkä seksi olisi lievää hyväksikäyttöä, mutta voihan sillä pojulla olla samansuuntaiset aatokset. Että kumpikin käyttävät sitten toisiaan iloisesti hyväkseen. :)


      • Tahtomattaan puuma
        Vähän sama tilanne kirjoitti:

        täälläkin. Kun olin itse 20-kymppinen, inhosin niitä törkyjuttuja ja olin kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Nykyään huomattavasti vanhempana joskus kuitenkin tapaa todella fiksunoloisia alle 30-vuotiaita ja ottaa suoraan sanoen päähän, kun tajuaa, miten nuoria ne kuitenkin ovat. En minäkään halua kenenkään nuoren miehen nuoruutta viedä eli kyllä sen aloitteen pitää tulla häneltä, jotta näkee että tosissaaan on liikkeellä.

        Ehkä ne oikeat puumat ei tuollaisia edes ajattele, vaan hakevat pelkkää seksiseuraa puutteessaolevilta, Kummatkin saa silloin mitä haluavat, mutta pidempi suhde on ongelmallisempi. Minun mielestäni jo pelkkä seksi olisi lievää hyväksikäyttöä, mutta voihan sillä pojulla olla samansuuntaiset aatokset. Että kumpikin käyttävät sitten toisiaan iloisesti hyväkseen. :)

        Niin, eiköhän se todellinen puumailmiö tarkoita nimenomaan pelkän seksin perässäoloa puolin ja toisin. Tällainen puuma kyllä nappaa sen poikasen, jota haluaa. Sensijaan vanhempi nainen, joka etsii vakavaa ja vakituista suhdetta on arempi ja hyvinkin varovainen tekemään aloitetta nuoremman miehen suuntaan. Ainakin näin itselläni. Sensijaan vanhempien tai samanikäisten miesten suuntaan olen tehnyt ja teen halutessani aloitteen hyvinkin nopeasti ja pahemmin epäröimättä.


      • Vähän sama tilanne
        Tahtomattaan puuma kirjoitti:

        Niin, eiköhän se todellinen puumailmiö tarkoita nimenomaan pelkän seksin perässäoloa puolin ja toisin. Tällainen puuma kyllä nappaa sen poikasen, jota haluaa. Sensijaan vanhempi nainen, joka etsii vakavaa ja vakituista suhdetta on arempi ja hyvinkin varovainen tekemään aloitetta nuoremman miehen suuntaan. Ainakin näin itselläni. Sensijaan vanhempien tai samanikäisten miesten suuntaan olen tehnyt ja teen halutessani aloitteen hyvinkin nopeasti ja pahemmin epäröimättä.

        Veit sanat suustani.


      • 20w
        Vähän sama tilanne kirjoitti:

        Veit sanat suustani.

        ite olen 20 tyttö joka on ihastunut kolmikymppiseen mieheen. en ole varma onko hän varattu. mitä tehdä. en ole paljoo puhunu hänelle muttä nään hänet joka päivä. noin vuosi sitten hän kehtas sanoa että se on katellu minnuu tallista.numero minulla on...pitäisikö suoraan tekstata ja kertoo tunteista joita minulla on häntä kohtaa


    • hajatelmia

      Joo, toi epävarmuus on totta. Mulla on useampi tuttu, jotka ovat tehneet naisina aloiteen, kun mies on ollut tollasta 7-10 vuotta nuorempi, ja mun yks näistä tutuista sano, että niin, kun ei se nuorempi kuitenkaan ite uskalla, että pitää olla aktiivinen. Mutta mä sitten en tekis kyllä, koska ensinnäkin, kun ikäeroa on, niin mä just sitä epävarmuutta pelkäisin, että johtaako se siihen, että mä sitten teen kaiken muunkin ja hoidan asiat kuntoon... No, ja sitten että se nuorempi ajattelee, että mitä toikin itestään luulee. Musta on kyllä ihan kiitettävissä määrin edelleen myös ne noin 2kymppiset olleet kiinnostuneita ja ihastuneet, että sillai, ehkä mä voisin, ja mä kyllä tunnen tosi fiksuja ja kypsiä miehiä, ei sen ikäsen tartte enää olla mikään kakara... Joku sano, että kattoo BB:stä, mutta joo, mä en sieltä katto kyllä mitään ihmisen mallia: en mäkään niitä tyhjäpäitä muistuta, vaikka olen liikunnallinen ja nätti. Että, ehkäpä siinä ei sillai ois mitään, ja sitäpaitsi olen itse seurustellut 2 kertaa huomattavasti itseäni vanhemman kanssa, joista toisessa tein aloitteen ja toisessa se toinen.

      Mutta kyllä se mies vois sen tehdä: täytyy aika jälkeen jäänyt 3kymppinen olla, jos jotenkin törkeästi torjuu, vaikka torjuisikin. En mä itse ainakaan sitä pahalla ajattelis, enkä mitään semmoista, suurempi riski sillä 3kymppisellä on joutua lapsellisuuksien uhriksi mun mielestä.
      Tosin, mulla vaikuttaa sekin, että mulla sitä painolastia riittää (mistä aina valitetaan, että kun vanhemmilla sitten sitä elettyä elämää on takana) enkä tarkoita miljoonia miehiä, vaan vaikeita asioita ja sille mä en mahda mitään. Mutta että, mä en ainakaan käy kenellekään nuorelle sitä tyrkyttämään, vaikka tosin, en kyllä enää vanhemman kanssa haluaisikaan seurustella. Joten jos se itse uskaltaa tehdä aloitteen, niin ehkä se sitten sen verran tosissaan tietää mitä haluaa.

      Parin kympin ylittäneet on kuitenkin jo usein aikuisia, heillä on jo ajatuksia, elämää, mutta vielä tallella sellaista leikkimielisyyttä, mitä ei vanhemmista löydy. Ennen kuvittelin vanhemmilla olevan jotain elämän arvoja jo hallussa ja seurustelun turvallisemmaksi, mutta pari kertaa kyllä osoitti, että hevon kukkua. Nykyään olen usein jopa sitä mieltä, että pojasta polvi paranee ja nuoret aikuiset ovat fiksumpia ja kypsempiä monessa asiassa, kun keski-ikää lähestyvät tai siellä jo olevat.

      Mutta mä puhun nyt suhteista, missä on jotain, missä on oltu rehellisesti liikenteessä, tunteet mukana. Mistään "puuman metsästyksistä" sinänsä en todellakaan tiedä mitään, eikä kiinnostakaan.

      • reilut pelit ...

        mun mielestä miehen tarvii tehä aloite, jos nainen antaa semmosen signaalin et se on jees. esim hymy tai flirtti.
        oon ite nainen ja oli mies sitten minkä ikänen tahansa,niin ei tulis mieleenkään mennä tyrkyttään itteeni sille. kyllä miehen pitää uskaltaa tehä alote jos on kiinnostunut jostain naisesta, muutenhan se on vielä laps eikä mikään mies. miehen on myös opittava kestään torjumiset. ja tässä tapauksessa hävittävää on aika vähän, koska jos nuorempi mies koittaa iskee vanhempaa naista, niin sehän on jo naisen kannalta tosi imartelevaa ja jos tulee kieltävä vastaus, niin siihen varmaan on hyvät syynsä.
        mun mielestä aikuisen miehen raja ei kulje ikävuosissa, vaan siinä miten kypsästi ja huomioonottavasti kohtelee naista. sama pätee myös toisinpäin. ei ne vuodet vaan se mitä on tullut täs elämäs opittua.
        oon ite aivan henkilökohtasesti tavannu useita yli viiskymppisiä ihmisiä joitten suhteet on ihan täysin hiekkalaatikkotasoa.


      • Anonyymi

        Sä kuulostat just parikymppiseltä.


    • The old one

      Ennemmin on kai aina mies, oli sitten minkä ikäinen tahansa. Toisaalta käytännössä naiset kai yleensä ne aloitteet sitten kuitenkin tekee. taaksepäin kun kelailee, huomaan usein tehneeni kuitenkin aloitteen ja mies sitten jälkikäteen sanoo että olis jossain vaiheessa ottanut yhteyttä, vaikee uskoa. Onhan se kaivelemaan jääny, mistä lie johtuukaan, haluaisin olla niin tärkeä miehelle, että sieltä suunnasta otettais yhteyttä.

      Nyt on nuori mies kyseessä, enkä voi tässä tapauksessa tehdä aloitetta. Se ei johdu siitäkään, että tavataan aina selvänä, vaikka uskoisin meidän väistämättä päätyneen yhteen jos joissain bileissä oltais törmätty. Niin ja olisin varmaan ottanutkin heikkona hetkenä yhteyttä, jos minulla olisi yhteystiedot mutta eipä ole. Uskon tällä miehellä olevan hyvä syy, miksi hän ei ota minuun yhteyttä. Näinhän on oltava, koska molemminpuolinen kiinnostus on olemassa ja molemmat tietää sen.

      En tiedä kuinka paljon hän tietää minusta, en tiedä miten hänen perheensä/sukunsa/kulttuurinsa/historiansa vaikuttaa hänen toimimattomuuteensa. Kaikella on tarkoitus, kenties hänelle on tulossa jotain parempaa, samanikäinen, hänelle sopivampi nainen, joka tekee hänet onnellisemmaksi ja vie hänet sille tielle mikä hänelle on määrätty. Tai kenties hänellä on jo joku jossain.

      Näiden tunteiden kanssa pitää elää, välillä vihloo rinnasta kun näen kaipauksen hänen silmissään. Niin, kyllä se näkyy ja varmaan se näkyy minustakin.

    • Anonyymi

      :))

      • Anonyymi

        Lopeta tuo virnistely.


    • Anonyymi

      Mies tekee aloitteen, pikaisee pakoon.

    • Anonyymi

      Poitsu eikä täti koska ei halua noin nuoresta kukaan vastuuta ottaa. Tiedä vaikka menee autotielle makaamaan jos pettyy tai jotain.
      En voi ymmärtää 30 vuotiaita jotka Alaja jonkun alle 25-vuotiaan kanssa. Tuon ikäisenä olin itse ollut kaksi pitkää suhdetta OMAN IKÄISEN KANSSA. Ja oman ikäisten kanssakin sai olla varuillaan ettei kukaan viilaa linssiin. Joten en ymmärrä enkä oikein hyväksy!! Kandee kasvaa vielä. Tosi nuorena vanhan kanssa seurustelu jättää jälkensä ja oman ikäiset sen kyllä huomaa. Koska ei ole oikeasti sen ikäinen vaan paaaljon nuorempi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe