Kittilän kommunistit?.

Takinkääntäjät.

Onko vanhojen kunnon kommunistien jälkipolvesta kaikista tullu matkailu-, taksi ym. pisnesmiehiä ja naisia?
Eikös se kommunismi ollukhaan niin hyvää :) Onko edes legendaarinen kommunistien voimannäyte "Kittilän Voima" niminen urheiluseura enää tolpillaan? Oi niitä aikoja kun Vappumarssi oli Kittilässä kilsan mittainen ja Kallon pikkukylässäkin riitti porukkaa omaan marssiin.

20

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiiä oikeesti

Mikä on kommunisti?

• Anonyymi

Mikä on kommunisti?

Maailman suurin murhaaja.Natsi Saksa tappoi n.9 milj. Kommunistit tiedelehden mukaan 10-100 milj,ihmistä.
        Kommunisti ei ole nuotion parhampia kavereita:)

• Anonyymi
        UUSI

Kun olin lapsi 50-luvulla elimme köyhää aikaa Suomen maassa. Ei ollut aina ruokaa, että sai vatsan täyteen, ei montaa vaatekappaletta ja asunnot olivat huonossa kunnossa. Vanhemmat tekivät pitkiä työpäiviä ja met lapset myös heti kun kynnelle kykenimme 10-12 vuotiaasta lähtien. Kommunisteja oli silloin paljon, en silloin lapsena käsittänyt sitä mutta aikuisena ymmärsin. Se oli köyhyys joka teki ihmisistä kommunisteja. Ilman tätä aatetta moni kehitysaskel olisi jäänyt tekemättä. Silloin ihmisillä ei ollut arvoa. Monet ihmiset lähtivät pois maasta vuosien 50-80 aikana. Suurin osa Ruotsiin. Ihmisarvo on hitaasti kasvanut vuosien saatossa. Kaikilla on Suomessa jokseenkin hyvät oltavat vaikka on myös yhä suurempi ja kasvava joukko joka elää puutteessa. Vanhempani ja minä lähdimme Ruotsiin 60-luvulla. Olen saanut opiskella, hankkia akateemisen tutkinnon ja työskennellyt hyvässä ammatissa aina eläkkeele päästyäni asti tänä vuonna. Jatkoin ammatissani 72 ikävuoteen asti ja vieläkin on kysyntää mutta nyt olen päättänyt että nyt on työt tehty, aloitin työnteon 12 vuotiaana. Olen silti terve ja erittäin hyvässä vireessä vieläkin. Minulla on aina ollut hyvä palkka ja nyt eläke. En ole koskaan äänestänyt kommunisteja mutta kuten sanoin aiemmin kommunismi kumpuaa köyhyydestä. Pitää vielä mainita, että Suomessa en 7 luokan jälkeen päässyt nykyään kutsuttavaan lukioon eli jatko opintoihin. Luokalta vain 5 pääsi ja minä köyhänä, hyvän todistuksen omaavana en päässyt. Ei ollut oikeita vanhempia, että sillain. En ole katkera, sain silti hyvän elämän Ruotsissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olin lapsi 50-luvulla elimme köyhää aikaa Suomen maassa. Ei ollut aina ruokaa, että sai vatsan täyteen, ei montaa vaatekappaletta ja asunnot olivat huonossa kunnossa. Vanhemmat tekivät pitkiä työpäiviä ja met lapset myös heti kun kynnelle kykenimme 10-12 vuotiaasta lähtien. Kommunisteja oli silloin paljon, en silloin lapsena käsittänyt sitä mutta aikuisena ymmärsin. Se oli köyhyys joka teki ihmisistä kommunisteja. Ilman tätä aatetta moni kehitysaskel olisi jäänyt tekemättä. Silloin ihmisillä ei ollut arvoa. Monet ihmiset lähtivät pois maasta vuosien 50-80 aikana. Suurin osa Ruotsiin. Ihmisarvo on hitaasti kasvanut vuosien saatossa. Kaikilla on Suomessa jokseenkin hyvät oltavat vaikka on myös yhä suurempi ja kasvava joukko joka elää puutteessa. Vanhempani ja minä lähdimme Ruotsiin 60-luvulla. Olen saanut opiskella, hankkia akateemisen tutkinnon ja työskennellyt hyvässä ammatissa aina eläkkeele päästyäni asti tänä vuonna. Jatkoin ammatissani 72 ikävuoteen asti ja vieläkin on kysyntää mutta nyt olen päättänyt että nyt on työt tehty, aloitin työnteon 12 vuotiaana. Olen silti terve ja erittäin hyvässä vireessä vieläkin. Minulla on aina ollut hyvä palkka ja nyt eläke. En ole koskaan äänestänyt kommunisteja mutta kuten sanoin aiemmin kommunismi kumpuaa köyhyydestä. Pitää vielä mainita, että Suomessa en 7 luokan jälkeen päässyt nykyään kutsuttavaan lukioon eli jatko opintoihin. Luokalta vain 5 pääsi ja minä köyhänä, hyvän todistuksen omaavana en päässyt. Ei ollut oikeita vanhempia, että sillain. En ole katkera, sain silti hyvän elämän Ruotsissa.

Silloin ihmisille oli tärkeintä ruoka,asunto, vaatteet ja työ millä tuli toimeen. Myöhemmin tulivat sairaus ja työttömyysajan turva. Oikeus koulutukseen, päivähoidot ym .....tulivat myöhemmin. Nykyään on omistuksen halu ja itsekkyys joka ohjaa politiikkaa. Demokratia ja yhteisöllisyys haalistuu päiväpäivältä. Sairaanhoitoa ajetaan alas samoinkuin muita palveluita. Suurin osa niistä on jo periaatteessa ajettu alas. Ihmiset palvelevat nykyään itse itseään, elämme digimaailmassa ja pilvissä jossa 30-40 % kansasta on tipahtanut kyydistä. Tämä netissä roikkuminen ei kyllä paranna tätä maailmaa. Tätä menoa meillä on kohta chipit perseessäkin joka registöröi joka paskareissunkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin ihmisille oli tärkeintä ruoka,asunto, vaatteet ja työ millä tuli toimeen. Myöhemmin tulivat sairaus ja työttömyysajan turva. Oikeus koulutukseen, päivähoidot ym .....tulivat myöhemmin. Nykyään on omistuksen halu ja itsekkyys joka ohjaa politiikkaa. Demokratia ja yhteisöllisyys haalistuu päiväpäivältä. Sairaanhoitoa ajetaan alas samoinkuin muita palveluita. Suurin osa niistä on jo periaatteessa ajettu alas. Ihmiset palvelevat nykyään itse itseään, elämme digimaailmassa ja pilvissä jossa 30-40 % kansasta on tipahtanut kyydistä. Tämä netissä roikkuminen ei kyllä paranna tätä maailmaa. Tätä menoa meillä on kohta chipit perseessäkin joka registöröi joka paskareissunkin.

Ja yhä suurempi joukko kunnissa ja valtion viroissa jotka päivät päästään näppylöivät nettejä.

• Urban urban

Kyllähän se takinkääntäjien synnyinpuolue on kepu.

• Piiri pieni pyörii

Kyllähän se on nii, että joka puolueesta niitä takinkääntäjiä löytyy. Ja enpä tiiä oikeen löytyykö mullekhan ennää sopivaa puoluetta mihin voisin puoluekodin rakentaa. Se on nyt nykysin melko hankalaa..

• Urban urban
        Piiri pieni pyörii kirjoitti:

Kyllähän se on nii, että joka puolueesta niitä takinkääntäjiä löytyy. Ja enpä tiiä oikeen löytyykö mullekhan ennää sopivaa puoluetta mihin voisin puoluekodin rakentaa. Se on nyt nykysin melko hankalaa..

Perusta kotisi persuihin se on varma ja taattu, eikä tartte takkia kääntää.

• Anonyymi
        Urban urban kirjoitti:

Perusta kotisi persuihin se on varma ja taattu, eikä tartte takkia kääntää.

Persut kääntää alushousutkin joka toinen päivä.

• miksei polteta

joo kyllä niitä vielä ikävä kyllä on täällä sen tietää aina siitä kun ensimmäinen keskustelun alotus on ennenvanhaan töitäku tehtiin ja niin edes päin...

• Kim Il Kitt

Onko totta,että ne ovat järjeatämässä opintomatkaa Pohjois-Koreaan? Näin olen kuullut.

• Anonyymi
        Kim Il Kitt kirjoitti:

Onko totta,että ne ovat järjeatämässä opintomatkaa Pohjois-Koreaan? Näin olen kuullut.

Ei vaan Kim IL Sun tulee Leville laskettelemaan.

• Anonyymi

Aik kona

• Anonyymi

Tässä viestikirjoituksessa ei ole mitään sääntöjen vastaista.

mitä kaikkea onkaan tapahtunut mm. edellisen Hallituksen tekemän 700miljardin avustuspakettia osallistuminen rahan jakoon muille EU-maille!
      Olemmeko täällä näin tyhmiä, että ei ymmärretä sitä tosiasiaa, mille Puolueen Jäsenille meidän oikeasti tulisi äänemme antaa!
      SDP, VIHREÄT SEKÄ KESKUSTA AIHEUTTIVAT MEILLE MILJARDIEN MENETYKSET TÄLLÄ SOPIMUKSELLA!
      Nämä meidän rahat (miljardit) jaetaan nyt esim. Unkarilla, Italialle ja Espanjalle.
      Italialle, joka on jäänyt jo miljardien edestä kiinni kusettamalla EU:ta rahan saannissa.
      Tätä ei olisi tapahtunut, mikäli tämä nyky-Hallitus ( Perussuomalaiset ) olisivat olleet viime Hallituksessa!
      Näistä miljardeista osa olisi varmasti mennyt myös KELA:n käyttöön!
      Ja näin kun ei tapahtunut, niin vähäosaisemme menettivät todella paljon kun nämä meidän rahat jaetaan nyt muille EU-maille avustuksina.
      Ollaanko me niin lyhyt muistissa, että emme enää muista miten edellinen Hallitus toimi:
      1. Tekemällä tämän miljardien lahjoitus sopimuksen muille EU-maille!
      2. Jakamalla suunnattomat summat mm. Afrikkaan ( jotka nyt on suurimmalta osalta tämä Hallitus estänyt ).
      3. Hoitamalla maahanmuutto asiat niin, että väkivaltaiset uskonnon edustajat pääsivät maahamme ja jopa pystyivät välittömästi hakemaan Isänmaamme Kansalaisuutta!
      4. Nostamalla polttoaineitten hinnat pilviin, että saivat mm. jaettua rahamme muihin maihin!
      5. Älyttömillä päätöksillä mm. Metsämme hiili-päästöissä, eli ilmoittamalla, että meidän metsät päästävät hiiltä ilmakehään.
      Kun taas Ruotsi ilmoitti, että heidän metsät sitovat hiiltä!
      Tästä aiheutui Isänmaamme Valtiolle miljardien tappiot ja Me sekä varsinkin vähäosaisemme menetimme suuret rahat!
      6. Estämällä turpeen hyödyntämisen lämmön-jakelussa, toisin kuin Ruotsi, joka hyödyntää varannot. Ja nyt me kuskaamme turvetta Ruotsista meidän lämpö-voimaloille.
      7. Suorastaan pakottamalla meidät ostamaan sähköautot nostamalla polttoaineet pilviin. Eivät edes ajatelleet maaseudun asukkaita saati Pohjoisen asukkaita, jossa ei ole joukkoliikennettä!
      Millään tavoin SDP, VIHREÄT SAATI KESKUSTA eivät edes auttaneet maaseudun asukkaita tässä asiassa!
      8. Ja aiheuttivat vielä paljon muuta kusipäistä toimintaa, jota en edes enää muista!
      Lisätkää Te muut niitä, jos muistatte mitä kaikkea pässiä tuo edellinen Hallitus teki!
      SIIS KESKUSTA OLI TÄSSÄ KAIKESSA PÄÄTÖKSISSÄ SDP:n ja VIHREITTEN TUKENA!
      Kyllä maaseudun ja Pohjoisten asukkaitten muisti on lyhyt!
      HERÄTKÄÄ NYT IHMEESSÄ JA MIETTIKÄÄ KENELLE ÄÄNENNE ANNATTE!👍🇫🇮👍

• Anonyymi

Joo on tämä annettu yleensä olla muualla suomessa suomi 24 palstoilla. poistamatta,kittilässä se on poistettu ja miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo on tämä annettu yleensä olla muualla suomessa suomi 24 palstoilla. poistamatta,kittilässä se on poistettu ja miksi?

kittilässä on omat lait??

• Anonyymi

Paska puhetta!!

• Anonyymi

Älä räkytä tyhjää paskaa,Kittilässä ikinä ole ollu oikeita kommareita.Kepun aisankannattaja vassareita jonku verran,siinä kaikki.

• Anonyymi
        UUSI

kyllähän kittilässä on edelleen kommunisteja, eikä kaikki ole köyhimmästä päästä.

• Anonyymi
      UUSI

Maailma on muuttunut ja muuttuu koko ajan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe