Luin aamun lehteä ja kertomuksia pikkujouluista, joita tosin nimittäisin mieluimmin jollakin toisella nimellä, Joulu sana siinä niin likaantuu.
Kertomus kertoi, kuinka monet joutuivat selviytmisasemalla. Samalla kerrottiin, kuinka minkkiturkkitädit oksentelevat kalliille turkeilleen ja pukumiehet hienoille puvuilleen. Lapset sotkevat elämänsä, tarkoitan juuri 18 vuotta täyttäneet, heille tarjotaan viinoja, huolta ei heistä pidä kukaan. Jotkut eivät osaa kieltäytyä työtoverin tai firman tarjoamista viinoista.
Sitten poliisit korjaavat hangesta jopa kuolemanvaarasta. Että surkee luettavaa nämä pikkujoulu vietot.
Mitä sitten tapahtuukaan ihmissuhteissa, niitä rikotaan valtavasti, jopa oma työpaikka menetetään.
Aikanaan itsekin sain kohdalleni melkoisia latkautuksia, kun en koskaan juonut itseäni humalaan, misään tilaisuusuudessa, minulle riitti aina yksi nostettava juhalan malja ja jos olin autolla, niin ehdottomasti alkoholiton. Kerran eräs työtoveri sanoi, että kun en juo, niin hänen miehensä nähtyään sen raivostui hänen juomisestaan, että oli kuristaa hänet. Silloin päätin, että ei minun tarvitse osallistua katsomaan tuota örvellystä, en niissä juurikaan senjälkeen käynyt. Tarkoin valitsin tilasisuudet, joissa olin mukana. Sain vielä ilokseni huomata, että nämä yhteiset tilaisuudet muuttuivatkin eli kävimme pienillä matkoilla tutustumassa kulttuuriin, toiseen työpaikkaan. Viinan käyttöä vähennettiin kovasti ja kaikki näyttivät viihtyvän oikein hyvin, kun samalla vähän viisastuttiin näistä kohteista saaduista yhteiskunnallisista tiedoista,
Pikkujoulu terveisiä
42
10806
Vastaukset
- jiiiiiiiiiiiiiiiiiii
naistenmiesten juhlaa on pikkujouluaika armas ja jormas
http://www.mikseri.net/artists/?id=101176- X
Pikkujoulut kannattaa ottaa oikealla asenteella, ainoa uhri on usein se, joka ottaa ongelmaa kun muut juhlivat. http://mattiviikate.newsvine.com/
Heh minkä naistenmiehen ,kun ei edes humalássa useinkaan edes stondista .Olen vähän asiasta eri mieltä ja järkikin seisoo .Hauskuus tyhmää ja teennäistä .Usein siitä perheet eroavat .
- Paparazza
X kirjoitti:
Pikkujoulut kannattaa ottaa oikealla asenteella, ainoa uhri on usein se, joka ottaa ongelmaa kun muut juhlivat. http://mattiviikate.newsvine.com/
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/board,256.0.html
Onko toi puolisosi?
- siellä oli lystiä
Pikkujoulut ovat amatöörien juhlat. Kerran vuodessa pikkurouvat pynttäytyvät yli, kiltti marimekkotäti muuttuu vampiksi ja helpoksi saaliiksi firman pikkupomoille. Pääasia, etä jälkipuheita piisaa, hilpeää ja hupaisaa.
- juoppo.
aja, vaan 100nllä vai mikä sen nim ion bussi joka menee espooseen, ja parina p jouluna olen kävellyt nokian konttorin sivuitse niittykumpuun. siinä ajassa kävelee kun oottaa vossikkaa
- Pikkujoulukonkari
juoppo. kirjoitti:
aja, vaan 100nllä vai mikä sen nim ion bussi joka menee espooseen, ja parina p jouluna olen kävellyt nokian konttorin sivuitse niittykumpuun. siinä ajassa kävelee kun oottaa vossikkaa
Pikkujoulut alkavat monilla työpaikoilla heti työpäivän päätyttyä. Ensin tarjoillaan jotain pientä naposteltavaa tunnelman kohottamiseksi. Voit aivan rohkeasti olla juhlimassa, vaikka alkoholi ei kiinnostakkaan. Useimmilla työpaikoilla ei tapahdu mitään sensaatiomaista illan aikana. On totta, että jotkut kokevat selvänä pysyvän työkaverin uhkana, joka muistaa seuraavana päivänä liikaa. Otan itse yleensä vähän alkoholia alkuillassa etten joudu silmätikuksi. Itselleni ei tuota ongelmaa olla selvin päin humaltuneessa porukassa, jos on tarjolla muutakin ohjelmaa. Jos kuulet pikkujouluista vain sensaatiotarinat, etkä käy itse tarkistamassa, niin välttelet turhaan sellaista, mitä ei edes ole.
- ja sit iskee
ne "ihanat" flashbackit - oli nainen tai mies !
- Taktori
Ns.pikkujoulut.Ovatko ne tulevaisuus vai jäänne jostakin jo tapahtuneesta?Ja naispuoliset osallistujat mikä saa irtiottoja.(niinhän nuo isotpojat puhuvat).Minun nuoruudessani Hämeessä maaseudulla oli juhlia,mutta järkeviä...jatkuu
JK Häme on mahtava paikka elää - Pikkupomot
Olivat laittaneet viime vuonna englannin kielisen kyltin firman oveen, jossa luki "willing women inside. buy a ticket from the hall".
- juhlat jatkukoon....
Jo useampana vuotena olen käynyt firman pikkujouluissa ja aina on hauskaa ollut.
Olen poikmies enkä kovinkaan perso viinalle. Kun menen selvinpäin ja otan vain muutaman paukun, tannsittelen naisia niin aina on joku söpöliini kotiinviemisenä ollut.
Mistään ei saa niin helpolla pillua kuin selvähkö siisti mies pikkujouluista.- säälin sua!
edes pikkujouluista viedä naisia kotiinsa. Onkin varmasti mielekästä muhinoida, sammumispisteessäolevan viini-viivin kanssa.
- nenaiset
säälin sua! kirjoitti:
edes pikkujouluista viedä naisia kotiinsa. Onkin varmasti mielekästä muhinoida, sammumispisteessäolevan viini-viivin kanssa.
Ei niitä naisia väkisin vaan kun niin vonkaavat mukaan
ei sitä viitsi olla epäkohtelias vaikka ovatkin naimisissa
tai avoliitossa mutta kun yleensä naiset ne ensin ehdotta-
vat ja ovat kaulassa kiinni ..joten ei miehet ehdointahdoin
vaan ne naiset kun vänkää mukaan,mitä teen kertokaa,etten
loukkaa naista. - Härski sika
säälin sua! kirjoitti:
Niiden kanssa voi toteuttaa villejä fantasioita kun itse on selvinpäin ja nainen kännissä =)
- rasvanäppis
nenaiset kirjoitti:
Ei niitä naisia väkisin vaan kun niin vonkaavat mukaan
ei sitä viitsi olla epäkohtelias vaikka ovatkin naimisissa
tai avoliitossa mutta kun yleensä naiset ne ensin ehdotta-
vat ja ovat kaulassa kiinni ..joten ei miehet ehdointahdoin
vaan ne naiset kun vänkää mukaan,mitä teen kertokaa,etten
loukkaa naista.se on vähän hankala saada sit pillua kun meillä ei ole kun muutama nainen, konttorin puolella, on varmaan kyllä aika herkkua olla naisvaltasella töpaikalla.. :D
- Lillie145
säälin sua! kirjoitti:
Siellä taas joku entinen alkoholisti katkeroitumeena, säälii.
- tiptaptityyy
Lillie145 kirjoitti:
Siellä taas joku entinen alkoholisti katkeroitumeena, säälii.
Tää pikkujouluiloittelija ei sääliä tai terapiaa kaipaa.On aivan normihommaa ottaa ilo irti silloin tällöin, keneltä se on pois.
- Ihana joulu
Irakissa on syntiä syödä sikaa, juoda alkoholia ja harrastaa parisuhteen ulkopuolisia suhteita. Suomessa tätä kutsutaan firman pikkujouluksi.
- Mene hittoon!!!!!!!
Kutsutaan nimellä ILONPILAAJA....
On se varmaan kiva pilata se pikkujouluilo muiltakin kun itse on tuollainen hiton toukkapipo paska!!!!!!! - ei pikkujouluille
mielestäni se on turha juhla.mä en todellakaa halua katsella työkavereita vielä vapaa ajallani niin humalassa en koskaan ole. työ aika on työ aikaa ja vapaa aika on minun omaa aikaani.jokainen aina hehkuttaa miten tärkeää on kokoontua yhteen,,,en näe asiaa noin.
- HAHHAHHHAHHAAAAA
Jääpä sitä viinaa sitten meille muille jotka osaamme pitää hauskaa ilman sinua!
Ja toki sitten puhumme susta paskaa selkäs takana....KJÄH KJÄH KJKÄH..... - Ei kiinnosta
Eivät kiinnosta firman pikkujoulut, kyllähän nuo samat prästät näkee joka päivä. Samoin en viitsi kuunnella työasioita työn ulkopuolella. On ollut oikein kiva saada ystäviä ja tuttavia ihan muualta.
Kun sitten työt vaihtuvat eri paikaan eivät näin ystävät ja tutut muutu.
- on..
lähinnä yli-ikäisten amisviiksien ja -pikkuritsojen "juhla"!!!
- Vain alkoholitonta
Pikkujoulut on aivan vapaaehtoiset. Kunnon pikkujouluissa otetaan vähän hapanta ja piestään pomo. Ja sitten otetaan hapanta ja käydään pyytämässä anteeksi pomolta. Jos pomo ei anna anteeksi otetaan vähän hapanta ja taas piestään pomo eikä sit pyydetä enään anteeksi. Kunnon kinkerit kestää tai loppuu viikkoa ennen juhannusta.
- lisää päivärahaa!
mutta silti pidetään pikkujoulua ja biletetään!
- juhlista jaloin
Jouluhan on antamisen ja saamisen juhlaa. Nautitaan siitä !
- Ei paha olleskaan...
Meillä yhtiössä on pikkujoulut oikeaa juhlaa....
Toimistohuoneet käytössä, siellä tapahtuu kaikenlaista. Viikolla yritetään jakaa kuka ottaa kenetkin, mutta se sitten illasta selviää kenen kaa kukin aloittaa. Viimeiset lähtivät pois aamulla viideltä. Oli rukaa juomaa saunomista ja pan.....ta.
Kyllä siellä aidan takana kävi autoja katsomassa mitä tapahtuu...onneksi olemme sopineet että se on vain henkilökunnan juttu ei mustasukkaisten miesten ole hyvä tulla sinne.
On pikkujoulu tuttanut myös erojakin joskus, rakastuneet liikaa! Eihän siellä ole tarkoitus rakastua, vaan nauttia siitä hetkestä.
Sitä hetkeä voi sitten uusia myöhemmin erilaisissa tilaisuuksissa. On asikasiltoja ja koulutuksia pitkin vuotta.
Hyvää joulua ja muistakaa olla mainitsematta väärää nimeä unisanne!
- jep...
Kaikki pikkujoulut joissa olen ollut mukana ovat olleet todella hauskoja! Kellään ei ole mennyt örvellys yli, alkoholia on juotu, mutta sopivasti, ei niin että taju lähtee tai oksennus lentää. Ihmettelenkin kun aina maristaan että suomalaisilla menee homma överiksi pikkujouluissa.
- Ei voi mitään
Mistä näitä överipikkujouluja löytyy? Ei meidän työpaikalla ainakaan, ja jopa harrastuksissa on yleensä oltu ihan siististi. Tottakai ihmiset juovat, mutta kukaan ei ole kuollut tai pahoinpidelty tai raiskattu tai mitään muutakaan vastaavaa pikkujoulujen jälkeen.
Kaikki eivät ilmeisesti vain osaa. - meilläkin
Ei voi mitään kirjoitti:
Mistä näitä överipikkujouluja löytyy? Ei meidän työpaikalla ainakaan, ja jopa harrastuksissa on yleensä oltu ihan siististi. Tottakai ihmiset juovat, mutta kukaan ei ole kuollut tai pahoinpidelty tai raiskattu tai mitään muutakaan vastaavaa pikkujoulujen jälkeen.
Kaikki eivät ilmeisesti vain osaa.kun ollaan koplan kanssa viettämässä pikkujoului niin siel o iha jees meno......
- Tepett
Joskusha ihmisellä voi mennä vähä yliki asiat,niihe voi olla paljonki syitä,ihmiset tietää tarkotuksensa eikä kaikki mikä pahalle näyttää välttämättä aina sitäkää oo jos ihmise elämää tutustuu,Ehotahtone tekemine tekemise takiaha asia erikseen,joskus suattaa voimat loppua ja asiat purkautua vaikka ei haluaiskaa.
- aika masentavaa...
..örvellystä. Monet käsittää vaan nämä pikkujoulut pelkiksi työpaikan jutuiksi, mutta näitähän on eri järjestöillä ja yhdistyksillä myös omia pikkujouluja.
Osa näistä pikkujouluista on tietty ihan mukaviakin, kun porukka ei vedä lärvejä, syödään hyvin ja jutustellaan, muutama drinksu ja leikkimielinen kisa, kaikilla on kivaa meiningillä.
Vaan valitettavasti osa on vain joillekin ilmaista viinaa ja pelkästään viinaa, sitten pitää vielä SAADA sen lisäksi. Monella työpaikalla tai yhdistyksessä muistellaan, että " ne oli ne pikkujoulut, kun NN pani MM:ää saunanlauteilla" tai "oli se kauheeta, kun AA oli lähes nakit silmillä ja kaikki kävi panemassa sitä vuorollaan saunassa" tai "muistako sen yhden naisen silloin siellä pikkujouluissa, kun sille ei mikään riittänyt ja me kaikki vuorollamme pantiin sitä ja KK:sta on aika hyvä valokuva, kun se vetää sitä pelkästään lippalakki päässä". Edellä kerrotut tapaukset tosia, nimikirjaimet täysin keksittyjä. - mk
Piileekin että ne jotka ottavat harvoin alkoholia niin heille tulee näitä työtapaturmia pikkujouluissa kun eivät osaa ja eivät tiedä kuinka paljon kestävät ja tahti liian kova. Ne henkilöt jotka tuntevat itsensä ja tietävät paljonko kestävät alkoholia niin ottavat hitaasti ja tasaisesti että kestävät liikaa humaltumatta vaikka senne aamu kuuteen jos ollaan vaikka laivalla. Ne amatoorit sitten juovat itsensä semmoiseen kuntoon ettei seuraavana päivänä pysty syömään ei käjuomaan yhtään mitään kun ei pysy sisällä mikään. Pitäisi itse tietää mitä juo eikä kaikkia drinkkejä sekiasin ja niin edelleen. Pikkujoulut kahden viikon päästä.
- Ei pukiksi
Pikkujouluun käy muukin ohjelma, kuin maljojen kohottelu. Kai sitä voi juhlia ilman juominkeja ja porukalla sekoilua.
Jostain syystä näitä hulinoita suunnittelee firman eronneet ja karanneet. Liian monelle pikkujoulu taitaa olla perheen painajainen. - 19+8
Tietyn iän jälkeen pikkujoulut saavat suosiolla olla iltapäivällä työpaikan ruokalassa järjestetty glögi- ja piparitilaisuus. Enää ei jaksa osallistua juopotteluun, se ei kiinnosta, eikä jaksa katsoa nuorempien vauhdikasta ilakointia. Krapulat ovat tässä iässä jo niin massiivisia, että mieluummin keksii jotain tekemistä selvinpäin. Siis kannatan firman pikkujouluja, mutta olen havainnut, että niissä on tietty yläikäraja, minkä jälkeen kunto ja arvokkuus kärsivät liikaa, eikä ole enää hauskaa.
- lukihäriöinen
"Kerran eräs työtoveri sanoi, että kun en juo, niin hänen miehensä nähtyään sen raivostui hänen juomisestaan, että oli kuristaa hänet."
Kännissä kirjoitettua tekstiä kun millään saa tolkkua tuosta lauseesta......- Totuutta sivulle
Tämä on totuus, työtoveri mies oli myös selvinpäin ja vaimo örvelsi kokoa. Tulin samaa matkaa, enkä ollut juonut, sitten heillä kotona oli tullut tästä juomisesta riita, jonka tämä työtoverini kertoi minulle. Tällöin päätin, että en mene yhteenkään työpaikan yhteiseen tilaisuuteen, jossa tarjoilaan viinoja, en halua ketään kuristettavan oman juomattomuuteni tähden.
Toinen kerta oli sauna-ilta, jossa palaverin jälkeen oli tarjoilua, yksi taasen joi päänsä täyteen ja alkoi elämän purkaminen niin, että hän meni järveen ja silmiemmme edessä humalaisena käveli vedessä eteenpäin ja suorastaan aikoi hukuttautua, tämä tietenkin estettiin.
Oltiin ihan saman sukupuolen joukolla, että tähän ei liittynyt mitään suhdesotkuja, vain elämän suurta tradegiaa.
Vihdoin ja viimein sitten nämä viinat ja kaljat vähenivät, että kukaan ei olisi saanut päätään näin täyteen, että mennään elämän ja kuoleman rajamailla.
Kuinka monessa perheessä tätä samaa käydään jokaisen työpaikan järjestemän pippalon jälkeen, lisäksi vielä pettämiset viinahouruissa. Eivät ne salassa pysy. valhella on tunnetusti lyhyet jäljet. - Anne-tulkki
Tämä teksti tarkoittaa: "Työkaveri joi paljon. Minä en juonut yhtään. Kun työkaverin mies näki sen, hän meinasi kuristaa työkaverin, koska työkaveri oli juonut niin paljon."
Jos symppaa vähän, voi ymmärtää myös sellaisen tekstin, joka tuntuu itsestä vaikealta. (Jos ei satu olemaan kännissä.)
- niin ja näin
Pienessä yrityksessä työskelleenä, pikkujoulut olivat jokavuotinen riesa. Samaan kaupungin ainoaan hotelliin juhlia viettämään joka ikinen vuosi, samat ruuat, eikä minkäänlaista ohjelmaa. Keskustelut menivät aina työnpuolelle, jossain vaiheessa. Yrityksessä oli kaksi omistajaa ja heidän vaimonsa eivät tulleet toimeen laisinkaan, syynä oli kateus toisilleen ja sen tunnelman oikein aisti juhlapöydässä, joskus heillä tuli jopa riitaa juhlissa. Joinakin vuosina olisimme vaimon kanssa halunneet jättää juhlat väliin mutta kun ei kehdannut.
Toinen lähes pakollinen yhteinen illanvietto työntekijöille kerran vuodessa oli saunailta, joilla omistajat yrittivät motivoida työntekijöitä, taas siinä ikuisen vanhassa samassa hotellissa, johon kukaan työtekijöistä ei olisi halunnut osallistua.
Onneksi enää ei tarvitse osallistua, eikä olla missään tekemisissä heidän kanssaan. - jotakin tolkkua
Tästä on aikaa, en ollut itse juhlissa mukana mut naiset jotka olivat, he tulivat kaulat joko peitettynä tai fritsuja täynnä. He naureskelivat fritsuilleen ja kemuilleen, mun mielestäni se oli lapsellisen naivia koska he olivat lähes keski-ikäisiä naisia.
- autoileva herrasmies
No ainakin viime viikonloppuna näkyi vielä kaupungilla melko vähän merkkejä pikkujoulukaudesta. Oikein kävin autolla ajelemassa lauantaina, ideana että jos näkyy hameen helmaa nostavia kyydin tarvitsijoita juhlista palaamasta. Valitettavasti ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759