Syy miksi konemusiikki/dance on kakkaa

can't stand it

Sitä pystyy tekemään KUKA TAHANSA finninaama, jolla on tietokone, vaikka tekijällä ei olisi pienintäkään musikaalista lahjakkuutta. Oikean musiikin tekoon tarvitaan bändi ja lahjakkaita muusikoita. Lisäksi konemusiikkia julkaistaan pääasiassa naamakertoimen ja bilesuosion mukaan, ei suinkaan sen miten hyvää itse musiikki on.

45

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erytadsg

      Et tiedä mitä eroa on konemusiikilla ja dancella, koska kyseessä on kaksi aivan eri asiaa.

      • halitulihallaa

        mikä on oikeaa musiikkia? voihan kitarallakin soittaa ketä tahansa, kenellä ei ole musikaalista lahjakkuutta. Niin myös rummuilla tai bassoilla. eriasia tosin sitten miltä se kuulostaa. sama asia pätee konemusiikkiin.


      • ketjun aloittajalle:
        halitulihallaa kirjoitti:

        mikä on oikeaa musiikkia? voihan kitarallakin soittaa ketä tahansa, kenellä ei ole musikaalista lahjakkuutta. Niin myös rummuilla tai bassoilla. eriasia tosin sitten miltä se kuulostaa. sama asia pätee konemusiikkiin.

        tunti turpaan ja kuivalla dildolla perseeseen.


      • EDM
        ketjun aloittajalle: kirjoitti:

        tunti turpaan ja kuivalla dildolla perseeseen.

        Kyllä elektronisen musiikin tekemiseen kuuluu niin paljon muutakin kuin pelkästään tietokoneella näpertely.


      • sk
        EDM kirjoitti:

        Kyllä elektronisen musiikin tekemiseen kuuluu niin paljon muutakin kuin pelkästään tietokoneella näpertely.

        hmm itse asiassa voisin sanoa että konemusiikki on parasta musiikkia mitä maanpäältä löytyy, ja sen tekemiseen ei ihan kuka vaan pysty. Itse olen aloitellut konemusiikin teon ja se ei ole mitenkään helppoa. niin ja kuinka monessa heavy biisissä on konetta käytetty apuna! Rasvaletitkään eivät saisi musiikkiaan kuullostamaan miltään ilman niitä nörttejä joilla on silmälasit. Kuinkas monessa baarissa soitetaan metallia? ei kovinkaan monessa ja jos sitä soitetaan niin ei siellä kyllä ole ihmisiäkään, toisin kuin kunnon ulkomaan konemusiikki bileissä!!


    • kap__

      Konemusiikkia tekevä artisti joutuu vastaamaan kaikista soittimista itse. Eli yksi ihminen joutuu vastaamaan rummuista ja effekteistä, tyylistä riippuen yksi ihminen saattaa myös vastata erilaisista syntikoista sekä vokaaleista.
      Olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi siitä että "dance" on paskaa. Se on lähinnä amatööreille jotka eivät ole vielä kovin syvällä konemusiikin rajattomassa maailmassa ;)

      • Brainer

        Siis en oikeesti ymmärrä nyt mitä täällä tapahtuu?

        Siis onko teiltä mennyt nyt ohi se, että eihän konemusiikin tekijän tarvitse itse välittää ollenkaan mistään soittimista koska nehän ovat jo valmiina tietokoneella? Konemusiikin tekoon pystyy kuka tahansa juuri tästä syystä. Musiikkiohjelmissahan on jo valmiina palaset joita voi sitten drag-and-drop tyylillä vain liikutella oikeille paikoille, ja mikä on kaikista parasta, mikä tahansa vaihtoehto kuulostaa hyvältä, koska tietokone pitää siitä huolen.

        Ja joku sanoi että elektronisen musiikin tekeminen on muutakin kuin pelkkää tietokoneella näpertelyä? Mitenkä niin? Jos se olisi jotain muuta, miksi sitä sanottaisiin elektroniseksi musiikiksi?

        Siinä olen kyllä samaa mieltä että kuka tahansa ei tietokonemusiikkia voi tehdä koska siihen vaatii kalliita osia joihin kaikilla ei ole varaa. Niinkuin esimerkiksi äänikortteja, syntikoita, parempia kaiuttimia ja niin edelleen. Myös ne ohjelmat ovat kalliita, mutta moni tyyppihän osaa ne vain netistä ladata.

        En kauheasti välitä tuosta elektronisesta musiikista, kun se kuulostaa mielestäni vähän liian laihalta. Tykkään itse kuunnella enemmän lähinnä räppiä jossa on oikeita soittimia. Räppi on parasta!

        Topicin perustaja on myös siinä oikeassa että juuri yhdelläkään bilemusiikin soittajalla ei ole juuri mitään tietoa oikeasta "musiikista" vaan he lähinnä soittavat sellaisia kappaleita mitkä sillä hetkellä ovat suosittuja ja saavat porukan hyppimään. Ihan hyvä sinänsä, mutta tällä ei ole oikean musiikin kanssa mitään tekemistä, kyse on pelkästään glitteristä.

        Voin kertoa, olen perehtynyt asiaan.


      • Lobsterman
        Brainer kirjoitti:

        Siis en oikeesti ymmärrä nyt mitä täällä tapahtuu?

        Siis onko teiltä mennyt nyt ohi se, että eihän konemusiikin tekijän tarvitse itse välittää ollenkaan mistään soittimista koska nehän ovat jo valmiina tietokoneella? Konemusiikin tekoon pystyy kuka tahansa juuri tästä syystä. Musiikkiohjelmissahan on jo valmiina palaset joita voi sitten drag-and-drop tyylillä vain liikutella oikeille paikoille, ja mikä on kaikista parasta, mikä tahansa vaihtoehto kuulostaa hyvältä, koska tietokone pitää siitä huolen.

        Ja joku sanoi että elektronisen musiikin tekeminen on muutakin kuin pelkkää tietokoneella näpertelyä? Mitenkä niin? Jos se olisi jotain muuta, miksi sitä sanottaisiin elektroniseksi musiikiksi?

        Siinä olen kyllä samaa mieltä että kuka tahansa ei tietokonemusiikkia voi tehdä koska siihen vaatii kalliita osia joihin kaikilla ei ole varaa. Niinkuin esimerkiksi äänikortteja, syntikoita, parempia kaiuttimia ja niin edelleen. Myös ne ohjelmat ovat kalliita, mutta moni tyyppihän osaa ne vain netistä ladata.

        En kauheasti välitä tuosta elektronisesta musiikista, kun se kuulostaa mielestäni vähän liian laihalta. Tykkään itse kuunnella enemmän lähinnä räppiä jossa on oikeita soittimia. Räppi on parasta!

        Topicin perustaja on myös siinä oikeassa että juuri yhdelläkään bilemusiikin soittajalla ei ole juuri mitään tietoa oikeasta "musiikista" vaan he lähinnä soittavat sellaisia kappaleita mitkä sillä hetkellä ovat suosittuja ja saavat porukan hyppimään. Ihan hyvä sinänsä, mutta tällä ei ole oikean musiikin kanssa mitään tekemistä, kyse on pelkästään glitteristä.

        Voin kertoa, olen perehtynyt asiaan.

        En ymmärrä teitä räpin kuuntelijoita, ite en kestä sekunttiakaan mitään Eminemiä??! Mä tykkään luukuttaa konemusaa ja haluaisin itekki tehä sitä koska sillä saa pusiii! Mikään ei oo parempaa ku herätä aamulla siihen että stereot rupee soittamaan tasabiittistä basso rumpua! Ja ihan sama vaikka se ei jonku mielestä oliskaan musiikkia, mä silti tykkään heiluttaa päätäni siihen ja säälin teitä jotka ei ymmärrä. Viikonloppusin ei oo parempaa ku se et pääsee baunssaamaan johonki jyhkeeseen biittiin Porin parhaamassa yökerhossa! Pitäkää musanne, mä aion nyt luukuttaa.


      • pena76
        Lobsterman kirjoitti:

        En ymmärrä teitä räpin kuuntelijoita, ite en kestä sekunttiakaan mitään Eminemiä??! Mä tykkään luukuttaa konemusaa ja haluaisin itekki tehä sitä koska sillä saa pusiii! Mikään ei oo parempaa ku herätä aamulla siihen että stereot rupee soittamaan tasabiittistä basso rumpua! Ja ihan sama vaikka se ei jonku mielestä oliskaan musiikkia, mä silti tykkään heiluttaa päätäni siihen ja säälin teitä jotka ei ymmärrä. Viikonloppusin ei oo parempaa ku se et pääsee baunssaamaan johonki jyhkeeseen biittiin Porin parhaamassa yökerhossa! Pitäkää musanne, mä aion nyt luukuttaa.

        kaiken maailman huumeiden käyttäjät kuuntelee tuollaista "musiikkia"!!!!! ottaisitte mallia vanhan hyvän ajan musikista missä kaikki soitettiin ITSE. mutta näille nykyajan pulla mössöille pitäisi kaikki olla valmiina.....


      • ...
        pena76 kirjoitti:

        kaiken maailman huumeiden käyttäjät kuuntelee tuollaista "musiikkia"!!!!! ottaisitte mallia vanhan hyvän ajan musikista missä kaikki soitettiin ITSE. mutta näille nykyajan pulla mössöille pitäisi kaikki olla valmiina.....

        pullamössö ja pullamössö... TURPA UMPEEN!


      • Konemestari.....
        Brainer kirjoitti:

        Siis en oikeesti ymmärrä nyt mitä täällä tapahtuu?

        Siis onko teiltä mennyt nyt ohi se, että eihän konemusiikin tekijän tarvitse itse välittää ollenkaan mistään soittimista koska nehän ovat jo valmiina tietokoneella? Konemusiikin tekoon pystyy kuka tahansa juuri tästä syystä. Musiikkiohjelmissahan on jo valmiina palaset joita voi sitten drag-and-drop tyylillä vain liikutella oikeille paikoille, ja mikä on kaikista parasta, mikä tahansa vaihtoehto kuulostaa hyvältä, koska tietokone pitää siitä huolen.

        Ja joku sanoi että elektronisen musiikin tekeminen on muutakin kuin pelkkää tietokoneella näpertelyä? Mitenkä niin? Jos se olisi jotain muuta, miksi sitä sanottaisiin elektroniseksi musiikiksi?

        Siinä olen kyllä samaa mieltä että kuka tahansa ei tietokonemusiikkia voi tehdä koska siihen vaatii kalliita osia joihin kaikilla ei ole varaa. Niinkuin esimerkiksi äänikortteja, syntikoita, parempia kaiuttimia ja niin edelleen. Myös ne ohjelmat ovat kalliita, mutta moni tyyppihän osaa ne vain netistä ladata.

        En kauheasti välitä tuosta elektronisesta musiikista, kun se kuulostaa mielestäni vähän liian laihalta. Tykkään itse kuunnella enemmän lähinnä räppiä jossa on oikeita soittimia. Räppi on parasta!

        Topicin perustaja on myös siinä oikeassa että juuri yhdelläkään bilemusiikin soittajalla ei ole juuri mitään tietoa oikeasta "musiikista" vaan he lähinnä soittavat sellaisia kappaleita mitkä sillä hetkellä ovat suosittuja ja saavat porukan hyppimään. Ihan hyvä sinänsä, mutta tällä ei ole oikean musiikin kanssa mitään tekemistä, kyse on pelkästään glitteristä.

        Voin kertoa, olen perehtynyt asiaan.

        Räppitaustat tehdään aikas usein koneella. Olet tainnut perehtyä e-jayhin kun noin hyvin tiedät konemusan saloista.
        Konemusan tekjän täytyy osata säveltää, sovittaa, monet tekevät synasoundit itse, sämplääminen on taitolaji sekin, pitää osata itse miksata jos ei siitä muille maksa, (bändijätkät usein jättää sen osaavien studoammattilaisten tehtäväksi), eq,t kompressorit, limitterit, kaikulaitteet,filtterit jne on oltava hallussa jos konemusaa aikoo kunnolla tehdä.

        Tai voithan sä tehdä e-jaylla palapelejä sillä leikki on lasten työtä.


      • elektroninen musa
        Brainer kirjoitti:

        Siis en oikeesti ymmärrä nyt mitä täällä tapahtuu?

        Siis onko teiltä mennyt nyt ohi se, että eihän konemusiikin tekijän tarvitse itse välittää ollenkaan mistään soittimista koska nehän ovat jo valmiina tietokoneella? Konemusiikin tekoon pystyy kuka tahansa juuri tästä syystä. Musiikkiohjelmissahan on jo valmiina palaset joita voi sitten drag-and-drop tyylillä vain liikutella oikeille paikoille, ja mikä on kaikista parasta, mikä tahansa vaihtoehto kuulostaa hyvältä, koska tietokone pitää siitä huolen.

        Ja joku sanoi että elektronisen musiikin tekeminen on muutakin kuin pelkkää tietokoneella näpertelyä? Mitenkä niin? Jos se olisi jotain muuta, miksi sitä sanottaisiin elektroniseksi musiikiksi?

        Siinä olen kyllä samaa mieltä että kuka tahansa ei tietokonemusiikkia voi tehdä koska siihen vaatii kalliita osia joihin kaikilla ei ole varaa. Niinkuin esimerkiksi äänikortteja, syntikoita, parempia kaiuttimia ja niin edelleen. Myös ne ohjelmat ovat kalliita, mutta moni tyyppihän osaa ne vain netistä ladata.

        En kauheasti välitä tuosta elektronisesta musiikista, kun se kuulostaa mielestäni vähän liian laihalta. Tykkään itse kuunnella enemmän lähinnä räppiä jossa on oikeita soittimia. Räppi on parasta!

        Topicin perustaja on myös siinä oikeassa että juuri yhdelläkään bilemusiikin soittajalla ei ole juuri mitään tietoa oikeasta "musiikista" vaan he lähinnä soittavat sellaisia kappaleita mitkä sillä hetkellä ovat suosittuja ja saavat porukan hyppimään. Ihan hyvä sinänsä, mutta tällä ei ole oikean musiikin kanssa mitään tekemistä, kyse on pelkästään glitteristä.

        Voin kertoa, olen perehtynyt asiaan.

        Joo äänet voi toki olla valmiina tietokoneella, mutta on sitten eri asia mihin tarkoituksiin haluaa musiikkiansa levittää. Kaikki äänet kun pitäisi itse tehdä; esimerkiksi syntetisaattorilla. Tästä syystä asia ei ole niin yksinkertainen kuin luulet. Toki amatööri musiikintekijöitä on pullollaan, kummassakin genressä: sekä hevin puolella, että konemusiikin. Kummassakin tyylilajissa on arvostelevia korvia, jotka kuulevat amatöörin tuottaman renkutuksen tmv.

        Ja jos se koneella näpertely on mielestäsi niin helppoa, niin voithan toki pistää meille jotakin mallia tuotannostasi.

        Elektronista musiikkia kutsutaan myös elektroniseksi musiikiksi sen äänimaailmojen vuoksi; yksinkertaisesti koneellisia ääniä. Joitakin ne vain miellyttävät enemmän.

        Ainiin, ja melkein kaikki räpin biitit sun muut tuotetaan koneilla.

        Ja ei bilemusiikin tarkoitus olekaan muu kuin viihdyttää humalaisia ihmisiä baareissa lauantai-iltana. Tarkoituksena siis saada aikaan hyvää fiilistä ilman musiikin teknistä puolta.


      • Kulli-Olli
        Brainer kirjoitti:

        Siis en oikeesti ymmärrä nyt mitä täällä tapahtuu?

        Siis onko teiltä mennyt nyt ohi se, että eihän konemusiikin tekijän tarvitse itse välittää ollenkaan mistään soittimista koska nehän ovat jo valmiina tietokoneella? Konemusiikin tekoon pystyy kuka tahansa juuri tästä syystä. Musiikkiohjelmissahan on jo valmiina palaset joita voi sitten drag-and-drop tyylillä vain liikutella oikeille paikoille, ja mikä on kaikista parasta, mikä tahansa vaihtoehto kuulostaa hyvältä, koska tietokone pitää siitä huolen.

        Ja joku sanoi että elektronisen musiikin tekeminen on muutakin kuin pelkkää tietokoneella näpertelyä? Mitenkä niin? Jos se olisi jotain muuta, miksi sitä sanottaisiin elektroniseksi musiikiksi?

        Siinä olen kyllä samaa mieltä että kuka tahansa ei tietokonemusiikkia voi tehdä koska siihen vaatii kalliita osia joihin kaikilla ei ole varaa. Niinkuin esimerkiksi äänikortteja, syntikoita, parempia kaiuttimia ja niin edelleen. Myös ne ohjelmat ovat kalliita, mutta moni tyyppihän osaa ne vain netistä ladata.

        En kauheasti välitä tuosta elektronisesta musiikista, kun se kuulostaa mielestäni vähän liian laihalta. Tykkään itse kuunnella enemmän lähinnä räppiä jossa on oikeita soittimia. Räppi on parasta!

        Topicin perustaja on myös siinä oikeassa että juuri yhdelläkään bilemusiikin soittajalla ei ole juuri mitään tietoa oikeasta "musiikista" vaan he lähinnä soittavat sellaisia kappaleita mitkä sillä hetkellä ovat suosittuja ja saavat porukan hyppimään. Ihan hyvä sinänsä, mutta tällä ei ole oikean musiikin kanssa mitään tekemistä, kyse on pelkästään glitteristä.

        Voin kertoa, olen perehtynyt asiaan.

        Soittimissakin on kaikki äänet valmiina, pitää vain ottaa ne esiin oikeassa järjestyksessä. "Siihenhän pystyy kuka tahansa."


    • ...
      • tjxx

        ...kun on niin helppoa:

        http://www.vaevictus.net/reason/rack_back.jpg

        Ja noi piuhathan menee "itsestään" oikeisiin paikkoihin. Jumalauta kukaan oikea konemuusikko ei käytä "valmiita" soundeja, ja yhtälailla siinä musiikissa pitää osata masteroida ja miksata jokaikinen pienikin soundi juuri oikein jotta se ei kuulosta totaaliselta p*rseeltä.


      • sk
        tjxx kirjoitti:

        ...kun on niin helppoa:

        http://www.vaevictus.net/reason/rack_back.jpg

        Ja noi piuhathan menee "itsestään" oikeisiin paikkoihin. Jumalauta kukaan oikea konemuusikko ei käytä "valmiita" soundeja, ja yhtälailla siinä musiikissa pitää osata masteroida ja miksata jokaikinen pienikin soundi juuri oikein jotta se ei kuulosta totaaliselta p*rseeltä.

        taas tässä nähdään tämä että kaikki väittää että konemusiikin ystävät on jotain perkeleen piripäitä, mutta jos tässä nyt ruetaan kattoo että ketkä ne on oikeestaan niitä aineiden käyttäjiä niin eivät ehkä konemusiikin ystävät/ tekijät. Taitaa olla aika monella ihmisellä vähän väärää kuvaa konemusiikki piireistä.prkl!
        You say Justin Bieber, I say Headhunterz


    • Hempp@

      Konemusiikinhan teko on aivan helvetin helppoa;
      valitaan äänet jotka kone antaa ja painetaan nappia!
      Ja massia tulee ihan pirusti ovista ja ikkunoista.
      Senpä takia täällä joka toinen tallaaja onkin konemusiikilla itsensä elättävä stara ja DJ - EIKUN?

      Periaatteessahan se menee, että musiikki lähtee koneesta.
      Se on sitten ihan eri asia mitä ääntä sieltä koneesta saadaan ulos.

      Vähän kuin kitarankin soitto, kyllä siitä ääntä saa aikaan mutta ero onkin jo siinä kuuluuko sieltä kissan mongerrusta vai Bohemian Rhapsody. Ja tämäkin riippuu siitä kuinka asiaan jaksaa paneutua.
      Se on ihan samanlaista "tietokoneella nappia painamalla". Kyllä minä jollain Qubasella sun muilla saan sieltä suhinaa ja vinkunaa ilmoille, mutten mitään järjellistä.
      Yhtä hyvin voisin yleistää että osaan soittaa kitaraa kun sitä hakkaamalla kuuluu hirveää älämölöä.

      Valitettavasti aivan sama asia on konemusiikinkin kanssa. Toki nykyään on aika kattavia samplekirjastoja saatavilla, mutta EI niillä todellakaan sellaista hyväntasoista tavaraa saa tuutattua ulos ilman todella kovaa soundin hiomista eri efekteillä, filttereillä sun muulla josta en sitten tiedä hevon helvettiä.

      Joten mitäs jos otetaan vaikka niistä asioista oikeasti selvää, ennenkuin aletaan heviautistina mouhoamaan taas jotain mielipiteitä totuuksina omasta, hyvin rajoittuneesta näkymästä johonkin tiettyyn musiikkigenreen. Mietitäänpä muuten myös, minkälaisilla värkeillä siellä studiosessioissa leikitään olkoon kyseessä vaikka kuinka kova truu-hevibändi?

    • ???

      a) teeppa nyt sit yx biisi ja linkkaa tänne niin kuunnellaan
      b) Mix pitäis olla vaikeeta? pitääkö elämän olla vaikeeta? eiks olis kivaa jos olis kivaa? ootko joku itsensäruoskija?
      c) eix sexikin oo mälsää kun työnnetään ensin sisään ja vedetään sit ulos? vedäppä ensin ulos ja työnnä vast sitten sisään.
      Kiitos kysymyksestä. Toivottavasti vastaus tyydytti.

    • lorterrer

      Noh, voisin sanoa ensiksikin, että jokaisessa muusikin tyylilajissa on hyvät ja huonot biisinsä. Ja konemuusiikki ei ole mikään poikkeus, mutta sen puolella voi löytää todella hyviä kappaleita kunhan tutustuu.

      Itse soitan kitaraa ja kuuntelen electroa paljon muutakin (melkein laidasta laitaan). Vaikka tyylilajeja on erilaisia, on kaikissa sama haaste: löytää uutta soundia ja saada musiikki oikeasti kuulostamaan hyvältä. Konemusiikis usein kaikki tehdään itse ja se vaatii kokemusta ja luovuutta. Itse asiassa luulen, että se vaatii enemmän luovuutta kuin mikää muu tyylilaji. Jos soittelee soitinta, sehän on sulla edessäs ja siinä voi jammaillessa ja kokeillessa löytää melko helpostikkin uudenlaista soundia. Konemusiikis taasen valitaan monia eri soundeja ja niitä sitten tulee alkaa muokkailla siinä, niin että saataisiin tehtyä jotain uutta ja hienoa. Arvostan paljon konemusiikin tekijöitä, jotka osaavat löytää sen uuden soundin. Tyydyn soittamaan kitaraa, koska se on helpompaa ja tykkään myös sen äänestä.

    • wdqwevevqw

      http://www.youtube.com/watch?v=QgjjLP9InBA
      Tuossa videossa skism kertoo kuinka hän tekee kaikki äänet musiikkiaan varten itse ja muutenkin tekee kaiken alusta loppuun. Dubstep on muutenkin eräs vaikeimmista konemusiikkigenreistä, artistin täytyy tehdä kaikenmaailman woblet yms.

    • vituttaa tollaset

      taitaa viestin kirjottaja olla ite moinen finniturpa ja konenörtti :D eiks je?

    • käsittääkseni

      yksikään nuottikorvaton ei koskaan tule kykenemään yhteenkään biisin tekoon. Tietysti konemusiikkia on helpompi tehdä, mutta eikös ainakin keybordia tarvitse käyttää ja etsiä "soundit." En tiedä paljoa mutta pidän konemusiikista silloin kun se kuulostaa hyvältä. Rytmi on absoluuttinen ja soundit mitä erikoisempia, naksuttelut jne.
      Instrumentteja on mukava soittaa ja sovittaa soittimia yhteen...... Se on oma maailmansa ja vaatii soittotaitoa. Muusikotkin silti tarvitsevat studioita saadakseen kaikki absoluuttisesti albumeille.

    • Jos haluat ns. konemusiikkia, jossa on aidot soittimet, kokeiles vaikka Eastwest Connectionia, Joe Claussellia, Blazea, Bah Sambaa, London Electricityä. Eikä pidä unohtaa Nathan Hainesia, vanhaa fonistia.

    • tietoKONE on KONE!

      "Sitä pystyy tekemään KUKA TAHANSA finninaama, jolla on tietokone, vaikka tekijällä ei olisi pienintäkään musikaalista lahjakkuutta. Oikean musiikin tekoon tarvitaan bändi ja lahjakkaita muusikoita. Lisäksi konemusiikkia julkaistaan pääasiassa naamakertoimen ja bilesuosion mukaan, ei suinkaan sen miten hyvää itse musiikki on. "

      On se hienoa että sinäkin pystyt kirjoittamaan tietoKONEELLA tuollaista kakkaa noin helposti vaikka ei ole lahjoja kirjoittamiseen! :D

    • D-Block & S-te-Fani

      D-Block & S-te-Fan ja Skrillex
      siinä pari esimerkkiä siitä että se ei ole helppoa tehdä HYVÄÄ konemusiikkia ja kun katsoo keikka videoita, miten helevetissä ajattelitte amatöörin kykenevän sellaseen menoon?

      Ps. Koittakaa kaikkitietävät finninaamat tehdä noin hyviä ja monimutkasia kappaleita --> http://www.youtube.com/watch?v=jUt2Yb8CjX8&feature=relmfu

    • kröhöm itse olen sitä mieltä että puhutaan elektronisesta musiikista niin koko sana tulee elecktronisesta soundista ja toinen asia että esim hevi niin siinä käytetään usein syntikoita ja monta kertaa hevisä on syntetisaatorilla tehdyt tausta tai muuta ja sähkö kitarat ni sekin tulee koneelisesti tuotetuna kaijutimesta elei ole sitten pelkkä agustinen kunon puu kitara niin aika häilyvä raja on kone musalla ja hevillä esim jos oikein tarkaan rupeet kuuntelemaan kaikea musiikia niin rupee suurimassa osassa musiikeisa olemaan se syntetisaatori sielä enemän tai vähemän mukana eikä sitä heti tuomita että paskaa kone musaa haukuvat ovat usein ihmisiä jotka eivät ole kuunelut kun 1-2 kappaletta ja niistäkin pelkän alun ja ei ole ehtinyt kuula mitään melodioita eikä muuta kun pelkän bassan beatin ni sen perusteela arvostelaan heti että konemusiiki olisi jolain tasolla paskaa itse olen nyt 31 vuotias ja olen joh aivan perus koulun 2luokalta asti kuulut ensimäisen kerran kone musaa ja se iski todella kovaa eikä tämä kuume ole ottanut laskeakseeen KONE MUSIIKI ON NIIN LAAJAA ETTÄ ja tekeminen helpoa ja helpoa sanotaan että örinä deatmetal ni sehän se vasta helpoa on hakata vaan rumpuja ja rämpytää kitaraa ja laulaja MURISEE NIIN HELVETISTI ETTEI ketään yleisöstä saa edes mistään sanoista mitään selvää ni ei se nyt kovin vaikeeta ole huutaa suoraa huutoa kone musiikissa esim melko usein melodisia vivahteita oli kyse hard coresta tai trancesta yms yms MUTTA TOSI ASIA ON SE KONE MUSA EI OLE TYLSÄÄ ja sitä kuuntelemalla ei masennu ja rupee hautomaan itsemurhaa iloista HYVÄN TUULISTA MUSIIKIA JA KAIKILLE LÖYTYY SE OMA TYYLI SUUNTA MISTÄ KETÄKIN PITÄÄ

    • Ye old farth

      ..Konemusassa on eroja, aivan kuten Rockissa, metallissa jne...joku voi sanoa ettei punkbändit osaa soittaa....Mitä esim The Clash teki sitten ? Sama pätee konemusaan. Kriteerit on vaan erilaisia, ei välttämättä tarvi osata soittaa kitaraa tai rumpuja.. mutta jos ei ole millään tavalla musikaalinen ei voi säveltää. Se nyt on aivan samaa miten hyvää kitaristi on jos ei osaa tehdä biisejä, sama pätee "kone"-musaan.
      Sämplätyt hip-hop taustat hipoo kuitenkin jpo ankaristi epämusiikin rajoja..mutta se nyt on asia erikseen.
      Itse soitan aika lailla hardrokahtavan perusrokkia veivaavassa orkesterissa, täysin kone&kosketin-vapaassa bändissä, mutta kyllä mulle uppoaa Depeche mode, Ashbury Heihts, VNV Nation ja kaltaisensa bändit. Trance ja ambient jne ei niinkään iske, mutta en mä menis väittämään että kuka tahansa sitä osaa tehdä. Äänikollaasissa ja Biiseissä on tietty ero. Biisejä pitää tehdä..äänikollaasit kasataan tapetiksi.

      Esim Ozzy Osbourne säveltää biisinsä synoilla ja tietokoneilla,silloin kuin hän säveltää eikä koku muu tee sitä hänen puolesta.

    • Xanopticon
      • Ironiaa

        Pilasi sitten konemusiikin maineen tuollaisella extreme melulla. :( Voi tätä ironiaa.


      • Nyyym
        Ironiaa kirjoitti:

        Pilasi sitten konemusiikin maineen tuollaisella extreme melulla. :( Voi tätä ironiaa.

        Tuo ei ole extremeä nähnytkään ennemminkin erittäin nautittavaa rumpupäristelyä

        Ja tuossa extreme melua: http://www.youtube.com/watch?v=O_4ptZnyDNw


      • 54745466893493435689
        Nyyym kirjoitti:

        Tuo ei ole extremeä nähnytkään ennemminkin erittäin nautittavaa rumpupäristelyä

        Ja tuossa extreme melua: http://www.youtube.com/watch?v=O_4ptZnyDNw

        Kuola valuu ja aivot tärisee. Jeje.


    • JumputiJum

      SÅ WHAT WAIKKOIS KUINKA HELPPOA MITÄ VITUN VÄLIÄ KUN MUSA ON HYVÄÄ

      http://www.youtube.com/watch?v=NZcow_CRo1w&feature=grec_index

      ┏━━━━┓╋╋╋╋┏┓╋╋╋╋╋╋
      ┃┏┓┏┓┃╋╋╋╋┃┃╋╋╋╋╋╋╋
      ┗┛┃┃┣┻━┳━━┫┗━┳━┓┏━━┫
      ╋╋┃┃┃┃━┫┏━┫┏┓┫┏┓┫┏┓┃
      ╋╋┃┃┃┃━┫┗━┫┃┃┃┃┃┃┗┛┃
      ╋╋┗┛┗━━┻━━┻┛┗┻┛┗┻━━┛

      • kuraa

        Tuossa hyvä esimerkki yhdellä softalla tehdystä kurasta. Hands up paskaa mitä jotkut vielä luulee teknoksi.

        909 & 303


    • SÅ WHAT

      OLKOOT V'TTU MITÄ TAHANSA MUTTA KUHA ON HYVÄÄ MUSAA NII MITÄ V'TUN VÄLIÄ!!!

      • mie

        nin just! mitä väliä sillä on miten helppoa musiikin teko on jos se musiikki kumminkin on hyvää?


    • Franck PROVOst was here! (ketjun aloittajalle)

      Lienee kestoaihe tämä, mutta oikeastihan kysehän on jo musiikkityylilajien välisestä rasismista, ja ihminen joka haluaa todeta jotain tällaista toteaa oikeasti vain että, "vain se mistä minä diggaan on hyvää, tuo erilainen juttu josta en pidä on ihan urpo". Who cares? Musa on taidetta, eikä siinä ole sääntöjä.

      Jos musiikki koskettaa jotain tunteita, niin se on aika varmasti hyvää jollain tasolla (tai h*vetin huonoa!).

    • juupa
    • dvt

      mitä sillä on väliä miten paljon vaivaa näkee. pääasia että kuuntelee mistä tykkää eikä sitä mitä on vaikeinta tehdä..

    • Taitelijan konemuusikosta tekee se taito, että osaa tehä biisejä joille on kuuntelijoita. Niin trancesta kuin dark-industrialistakin löytää piirteitä ja biittejä, jotka saa jalan väpättää ja kehon liikkeelle.

    • Dj Huntteri

      Itse olen tehny konemusiikkia noin 3 vuotta kohta 4 ja tulee tämmöstä jälkeä: http://www.youtube.com/watch?v=t29ERWxbtVI

      Ei mitään parasta mutta ei varmasti huonointakaan. Ja tota remiksiä varten en löytäny muutako studio acapellan, melodian jouduin ettiä korva kuulolla ja se minkälaisen remiksin väsään jouduin miettiä siinäkin.

      Turha tulla tänne sössöttään että konemusiikin tekeminen on helppoa kun se ei vaan oo helppoa. Ja tiedän että ei tuore keskustelu mutta oli pakko vaan kertoa mitä olen mieltä

    • S8R7

      Itse olen tehny konemusiikkia noin 6 vuotta, kohta 7 ja tulee tämmöistä jälkeä:
      http://www.youtube.com/watch?v=dY6LDGzkrDU

      Ja tossa mitä oli puhetta et konemusiikissa pitää hallita jokaista soitinta ja efektiä.
      Esim. Saxophone. Kaikki Vibratot sun muut pitää osata, sama homma viuluilla ja puhallinsoittimilla. Ne kun hallitsee, osaa jo teoriassa näiden soittimien käytön. Sähkökitaroihin voi tehdä monenlaisia säätöjä, enemmänkin kuin normaaliin. Autotunella laulun terävöittäminen ilman, että se kuulostaa autotunella tehdyksi. Bassoakaan ei voi lisätä kappaleeseen noin vain.
      Sillä on tapana sumentaa paukut muista soittimista.

      Jokainen soitin pitää/kannattaa käyttää oman equalizerin kautta, parhaan laadun saamiseksi. Alkeellinenkin kipale sisältää yleensä monia; Limitereitä, Low/Band/High Pass Filtereitä, EQ:ita, Stereo Enchangereita, Kymmeniä automaatioita... Että eläkääpä siihen malliin. =)

    • Tietämättömyyttäs

      Juu siis tosiaan ei ole mitenkään helppoa :D

      Itse vääntelen hardstyleä, ja pelkän POTKUN tekemisessä saattaa vierähtää 10 tuntia. Jokaisen äänen tekeminen erikseen, niiden käyttäminen, sekä kappaleen rakentaminen ovat prosesseja, jotka ammattitaidolla saavat aikaan taidetta, eikä pidä vielä unohtaa laatua (masteraus, mix down).

      Tietämättömyyttähän se on jos konemusiikin luulee olevan helppoa tehdä. Ainahan niitä sampleja voi sinne kappaleeseen heitellä, mutta itse tehdyt äänet (ei siis sampleja ollenkaan), jotka ovat vielä laadukkaita, eivät ole mitenkään sormen napsautuksen päässä!

    • e,9k75,

      räppärithän on niitä parhaita asiantuntijoita konemusan saralla.

      en nyt jaksa kahlata tätä koko ketjua läpi mut pari faktaa(vaikka oiski jo mainittu):

      1. Konemusiikissa artisti on usein myös A: tuottaja B: miksaaja C: masterointi-"insinööri"(en tarkota et ois välttis koulutettu)

      2. soittimista ei tartte välittää vai? no miksköhän sampleissa/samplereissa on rootnotet? oisko sitä VIRITTÄMISTÄ varten, mitä ihan akustisessakin musassa
      tehdään että saadaan soittimet soimaan keskenään harmonisesti.

      3. jos joku jantteri oikeesti kuvittelee et pelkäl drag&droppaamal saa automaattisesti tehtyä hyvää saundia, ni iha oikeesti, mee ittees kaksin käsin. kyl nyt jotai audio clippei voi tost vaa drag&droppaa mut kyl ne nyt pitää stretsaa(timestretching, googleta josset tiiä) sillai et menee yksiin koko muun biisin kans.

      4. käytännössä KAIKKI musiikki on enemmän tai vähemmän koneilla tehty. hardis-sekvensseriä ei taida juuri kukaan enää käyttää(varmasti joku mutta en keksi kyllä yhtään esimerkkiä). miten luulet et masterointi tapahtuu? jollai iänikuisilla hardis kompuroil ym räkkivehkeil, ei todellakaan(ainakaan isoimmissa studioissa). vaan digitaalipöytämiksereillä/erilaisilla softilla, jotka(YLLÄTYS YLLÄTYS), pyörii TIETOKONEILLA!

      mut joo, elämä on oppimisen aikaa :)

      tota en btw ihan henk koht allekirjottais et kaikki saundit pitää ekuttaa. ehkä alataajuudet(ts basari basso), ja muista(jos haluaa, ei välttis tartte jos löytää oikeet saundit) sit n. 200hz alaspäin pois koska suurin osa keski/ylä-äänist ei tartte välttämättä sitä "botnea" niin paljoa!

      mut joo, täs meikän two cents, piis änd lööv!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe