Kokemuksia nenäleikkauksesta paikallispuudutuksessa

Operaatio harkinnass

Olen menossa nenäleikkaukseen, joka suoritetaan ilman nukutusta. Onko palstalla saman kokeneita? Lukisin mielellänne kokemuksia niin operaatiosta kuin lopputuloksesta.

12

3196

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • söpö nenu

Lopputulos on erinomainen, kyömystä ei ole tietoakaan ja nenänpää on nätti ja naisellinen.
      Minulle on itse asiassa tehty kaksi leikkausta, ensimmäinen kevyessä sedaatiossa ja toinen paikallispuudutuksessa. Ihan ok menivät molemmat anestesian suhteen, en tuntenut kipuja, edes paikallispuudutusleikkauksessa. Olen kyllä aika korkean kipukynnyksen omaava. Voi paikallispuudutusleikkaus herkimpiä ehkä hirvittää, minua ei, tämä riippuu persoonasta ja herkkyydestä.
      Tosin, olen vaan vähän puhelias, että lääkäri ei meinannut saada työrauhaa...

• operaatio harkinnass

Hyvältähän tuo kuulostaa:) Kipu ei sinänsä minua pelota, mutta mietin onko tosi tukala olla/hengittää. Kuulostaa aika rennolta jos siinä voi jutellakin samalla;)

• ent.isonenä
        operaatio harkinnass kirjoitti:

Hyvältähän tuo kuulostaa:) Kipu ei sinänsä minua pelota, mutta mietin onko tosi tukala olla/hengittää. Kuulostaa aika rennolta jos siinä voi jutellakin samalla;)

minulla nenä leikattiin nukutuksessa koska oli ns hankala leikkaus...enkä olisi halunnut olla kuulemassa nenäni murjomisen ääniä..ja uskoisin että olisin ruvennut panikoimaan kun nenä olis lyöty tukkoon puuduttaessa..Olihan se eka vrk kun oli ne hehtaaritamponit nenässä v'ähän kurja mutta ne sain jo seur päivänä pois ottaa...

• operaatio harkinnass
        ent.isonenä kirjoitti:

minulla nenä leikattiin nukutuksessa koska oli ns hankala leikkaus...enkä olisi halunnut olla kuulemassa nenäni murjomisen ääniä..ja uskoisin että olisin ruvennut panikoimaan kun nenä olis lyöty tukkoon puuduttaessa..Olihan se eka vrk kun oli ne hehtaaritamponit nenässä v'ähän kurja mutta ne sain jo seur päivänä pois ottaa...

Itse oletan että ne antaa ehkä jotain mietoa rauhoittavaa, ettei potilas ala kesken leikkauksen panikoimaan:) Mulla oli sellainen rajatapausnenä: Lääkäri totesi että sen pystyy leikkaamaan ilman nukutusta, vaikka mieluummin leikkaa kyllä aina nukutuksessa... Mä pelkään nukutusta säästyyhän tuossa rahaakin, jos tällä leikkauksella päästään mieluisaan lopputulokseen.

• söpö nenu
        operaatio harkinnass kirjoitti:

Itse oletan että ne antaa ehkä jotain mietoa rauhoittavaa, ettei potilas ala kesken leikkauksen panikoimaan:) Mulla oli sellainen rajatapausnenä: Lääkäri totesi että sen pystyy leikkaamaan ilman nukutusta, vaikka mieluummin leikkaa kyllä aina nukutuksessa... Mä pelkään nukutusta säästyyhän tuossa rahaakin, jos tällä leikkauksella päästään mieluisaan lopputulokseen.

MInäkin pelkäsin enemmän nukutusta kun itse nenäoperaatiota, ja minullakin taisi olla ns. rajatapaus.
        Kyllä he antavat rauhoittavaa ennen leikkausta, varmaan tarvittaessa hieman enemmänkin, jotta potilas on mieleltään sopivan rauhallinen ja huolestumaton.
        MInä pelkäsin kunnon nukutusta ja siksi mieluummin halusin leikkauksen PP:ssa. Kyllä sitä on esilääkityksellä sopivan rauhallinen ja tilanteesta välittämätön. Itse temput, joita kirurgi teki, eivät pelottaneet. Jos jotain erityistä voi sanoa, niin alussa puudutuspiikkien laitto on se kivuliain kohta, mutta jos on korkeahko kipukynnys, nekin menevät ihan ok. Tärkeää puuduttaa hyvin, ettei tunne paljon kun nenää operoidaan.

• ei enää
        söpö nenu kirjoitti:

MInäkin pelkäsin enemmän nukutusta kun itse nenäoperaatiota, ja minullakin taisi olla ns. rajatapaus.
        Kyllä he antavat rauhoittavaa ennen leikkausta, varmaan tarvittaessa hieman enemmänkin, jotta potilas on mieleltään sopivan rauhallinen ja huolestumaton.
        MInä pelkäsin kunnon nukutusta ja siksi mieluummin halusin leikkauksen PP:ssa. Kyllä sitä on esilääkityksellä sopivan rauhallinen ja tilanteesta välittämätön. Itse temput, joita kirurgi teki, eivät pelottaneet. Jos jotain erityistä voi sanoa, niin alussa puudutuspiikkien laitto on se kivuliain kohta, mutta jos on korkeahko kipukynnys, nekin menevät ihan ok. Tärkeää puuduttaa hyvin, ettei tunne paljon kun nenää operoidaan.

mieluummin nukutettuna...ne puudutuspiikit esilääkkeestä huolimatta olivat todella ikäviä..ja se rutina...

• jp

Heii, ketäs teidät on leikannut tai kenelle olette menossa. Tärkeää tietoa!:)

• söpö nenä
        ei enää kirjoitti:

mieluummin nukutettuna...ne puudutuspiikit esilääkkeestä huolimatta olivat todella ikäviä..ja se rutina...

juu, oli ne puudutuspiikit aikamoisia, mutta kestäisin rutinat, piikit ja viilauksen "rinta rottingilla" täysin rinnoin uudestaankin kun tietää että kyllä se nenä siitä kaunistuu...

• söpö nenu
        jp kirjoitti:

Heii, ketäs teidät on leikannut tai kenelle olette menossa. Tärkeää tietoa!:)

Minut leikkasi Kaarlo Ståhlberg eli Kalle!

• jkhujhjuh

Onko sulla nyt sellanen tököviirunokka, jossa on viilattu vähän sun kolvia sellaseksi viirumaiseksi pikku hiirenkakaksi keskelle isompaa naamaasi?:D Varo, ettei sierain tipu ja käy hengittäminen vaikeaksi.:DDDD

• ?????

Sairas provoko? TälläKIN palstalla pitäisi olla siis edes sheriffi ja odotan innolla ennakkomoderointiin siirtymistä, jotta kaltaiseni anonyymit rekisteröityä nimimerkkiä omaamattomat asialliset keskustelijatkin saadaan täydellinen oikeusturva tällaisilla foorumeilla häiriköiviä vastaan ja jotta joskus uskallamme ,halutessamme, rekisteröityä saitin jäseniksi, koska en voi tietää kirjoittamisen motiivistasi... Asiallinen se ei taida olla?

En usko, että "nenäleikkauksia" missään kirurgisessa sairaalassa tehtäisiin ilman nukutusta(?). Voi tietysti olla, etten ole perillä asioista, kun ei koskaan itseni ronkkiminen kauneusleikkauksilla ole minua kiinnostanut, enkä tunne plastiikkakirurgian alaa yhtään ts. tiedä siitä mitään, mutta erikoiselta vaikuttaa tuo kirjoitus. Itselleni on kanyyli rintaan joskus laitettu paikallispuudutuksella, mutta että ihmisen NENÄN(??) plastiikkakirusrginen ronkkiminen ilman puudutusta... Voisi olla melko riskaabelia??:O Se taas sitten on kyllä mielestäni totta, että kukaan fiksu ei mielestäni itselleen luonnolliseen nenäänsä ilman syytä plastiikkakirurgisia korjauksia tee ja en staroista vielä yhtäkään ole tavannut, jolla ei kärsä tippuisi ainakin toisesta leikatusta sieraimesta jossakin vaiheessa vinkun ja oudon reikäkärsän näköiseksi... Nenä on juttu, joka ehkä eniten määrittää ihmisen naamaa, poskipäiden lisäksi ja niissä asioissa ei luontoa voi keinotekoisesti parannella.

Erittäin sian näköinen julklkisnäyttelijä on mm. tv- sarjassa "The Young And The Restless" , se vaalea vanhan patun kanssa naimisissa oleva, roolihenkilö "Michael Baldwinin" äitiä esittävä. Herrajumala, miten hirviön näköinen akka: joka paikka varmaan vartalossa plastiikalla leikelty...

Älä viitti provoilla.

Ps. Eksyin tälle palstalle keskustelujen etusivun perusteella. Mikään henkilökohtainen intohimoni ei ole keskustella "plastiikkakirurgiasta".

• Väliseinä

Ollut nenäleikkauksessa, en tosin esteettisessä vaan ihan "perustellussa" nenän väliseinän leikkauksessa ja voin kertoa, että KYLLÄ tehtiin paikallispuudutuksessa.
        Kuulostihan se kieltämättä vähän hurjalta kun väliseinä vasaroitiin(!) irti, mutta enpä muista, että olisin mihinkään paniikkiinkaan joutunut VAIKKA en mitään rauhottavia saanut.
        Siinä arvoisa nimimerkki ???? on tosin oikeassa, ettei kaikkia juttuja aina kannata uskoa, olivatpa provoja tai ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      875
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      637
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      578
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      543
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      532
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      56
      503
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      468
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      465
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      427
    Aihe