Töihin vasta klo 11 aamupäivällä!! Jess!

aamu nukkuja kaunein

En olisi ikinä uskonut, että tämä menee läpi. Olen aamu-uninen ja haluaisin nukkua joka aamu klo 10 asti. Ehdotin pomolle kehityskeskustelussa, että voisinko alkaa tulla vasta klo 11 töihin. SE SANOIKIN, että kyllä se hänelle sopii, kuin sialle otsatukka. Sanoi, että aletaan huomisesta alkaen toimimaan tällä tavalla, ja lupasi ilmoittaa palkanlaskijalle uuden työajan! Jeeeessssssss! :) Nyt saa nukkua aamuisin pitkään.

41

6091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamunukkuja

      Juu niin itsekin halusin ja löysin työn, joka alkaa 11.45...ja osapäiväisenä teen, joten samaan aikaan kotosalla kun "tavalliset" ihmiset.
      Tosin teetkö kokopäivätyötä, joten meneekö päiväsi 19.00 asti??

    • Aikaansa edellä

      Mun pomo on sanonut, että ihan sama milloin tulen töihin ja milloin lähden, olenko työpaikalla vai kotona tekemässä töitä, kunhan teen tulosta, laskutettavaa syntyy joka kaudelta tarpeeksi ja asiakkaat on tyytyväisiä ja mä oon tarvittaessa tavoitettavissa.

    • jokainen joustaa?

      sä varmasti lupasit tehdä ilmaista ylitöitä tuntitunnista ja vielä niin, että pomo määrää koska sen saat vapaana ;)

    • kas noin...

      tulet myöhemmin töihin, mutta lähdet samaan aikaan kuin ennenkin.

      Sen vuoksi siitä pitää ilmoittaa palkanlaskijalle, eihän sitä kiinnosta että mihin aikaan olet ollut töissä.

    • kyl kelpoo

      Mun ei edes tarvitse lähteä töihin, voin ihan rauhassa nukkua niiin pitkään kun jaksaa. Ja näin pakkastalvella on viellä mukavampi katsella ikkunasta ulos, kun köyhät lähtevät töihin.

      • murhakärsä

        Nukkukaa töissä ;)


      • Inga Pengar

        Samahan se, jos pitää itseään rikkaana saadessaan työttömyskorvausta


      • Inga Pengar kirjoitti:

        Samahan se, jos pitää itseään rikkaana saadessaan työttömyskorvausta

        mikä lie sossu luuseri, ja pahimmassa tapauksessa vielä mamukin...mutta eipä taida raukka tietää ettei sossuluukulta kerry eläkettä..että hauskaa vanhuutta vaan !


      • nomani

        tekee sumessa hyva korvaus rahaa. tykaa nukua kauan


      • hhehehhehe
        hunajainen79 kirjoitti:

        mikä lie sossu luuseri, ja pahimmassa tapauksessa vielä mamukin...mutta eipä taida raukka tietää ettei sossuluukulta kerry eläkettä..että hauskaa vanhuutta vaan !

        Kukahan se sinunkin eläkkeesi maksaa ? Nyt kun maksat pakollisia eläkkeitä ne menee suurten riistopolvien eläkkeisiin, ja tosiasia on se, ettei nuoremmille kerry eläkettä ja eläkeikä tulee nousemaan, vaikka kuinka tekisit ja mitä


      • 500päivää+180=)

        munkaa ei tarvii lähtee mihkää töihin saa nukkuu miten pitkään vaan ja tehä mitä huvittaa=)=)ja on omistus asunto=)=)


      • Zero Out
        hunajainen79 kirjoitti:

        mikä lie sossu luuseri, ja pahimmassa tapauksessa vielä mamukin...mutta eipä taida raukka tietää ettei sossuluukulta kerry eläkettä..että hauskaa vanhuutta vaan !

        kyllä ansiosidonnainen korvaus ainakin kerryttää eläkettä.


    • 28

      Mitä aikaisemmin takaisin kotiin sitä parempi.

    • Muutosta kiitos?

      Itse kärsin siitä, kun herätys on klo 5 tai 6 yleensä ja joskus aikasemmin. Joka aamu väsyttää ja tuntuu että vaikuttaa yleiseen jaksamiseen ja varmasti pudottaa elinikää useita vuosia. Miksi yhteiskunta on suunniteltu pelkästään aamuvirkuille. Aivan järkyttävää sähköisen valaistuksen maailmassa, että pitäis toimii auringon mukaan ja aamuvirkkujen tahtiin, kun todella moni tuntemani ihminen ei todellakaan ole sellainen. En oikeestaan saa unta koskaan ennen 24-01 ja pienikin loma ja valvon koko yön ihan luonnostaan ja menen töihin nukkumatta. Toinen kirous on kesäaika! Vielä nipistetään tunti sitä vähäistä unta pois, kun suomen valoisassa kesässä sillä ei todellakaan ole mitään positiivista vaikutusta.

      • se on juurikin niinku kirjoitit. en ole ikinä tajunnu miksi sinne saatanan duuniin pitää mennä seittemäks. kyllähä se päivä siitä aina lähtee ku heräilee mut joka aamu väsyttää ihan saatanasti ku kuuden aikaan alkaa kello räimimään korvan juuressa ja herrajeesus et riipii. nuo aikaisemmat viestit mis oli pomo hyväksyny myöhemmin tulemisen ni veikkaisin et on toimistohommissa ne tyypit. ite oon putkihommissa ja se ei tule ikinä onnistumaan myöhemminmeno ku koko perkeleen rakennusala alkaa viimeistään seittemältä sekoilemaan. olis se mahtavaa mennä vaikka edes yheksäks hommiin ja viideltä himaa. olis aivan eri ku seittemält. mut ei. ja sit on aina niitä ku vinkuu et juu mitä aikasemmin menee ni pääsee pois. mutku ne on just niitä saatanan aamu"ihmisiä." nyt en jaksa enää vinkua. morjes.


      • fasfaa
        weegod kirjoitti:

        se on juurikin niinku kirjoitit. en ole ikinä tajunnu miksi sinne saatanan duuniin pitää mennä seittemäks. kyllähä se päivä siitä aina lähtee ku heräilee mut joka aamu väsyttää ihan saatanasti ku kuuden aikaan alkaa kello räimimään korvan juuressa ja herrajeesus et riipii. nuo aikaisemmat viestit mis oli pomo hyväksyny myöhemmin tulemisen ni veikkaisin et on toimistohommissa ne tyypit. ite oon putkihommissa ja se ei tule ikinä onnistumaan myöhemminmeno ku koko perkeleen rakennusala alkaa viimeistään seittemältä sekoilemaan. olis se mahtavaa mennä vaikka edes yheksäks hommiin ja viideltä himaa. olis aivan eri ku seittemält. mut ei. ja sit on aina niitä ku vinkuu et juu mitä aikasemmin menee ni pääsee pois. mutku ne on just niitä saatanan aamu"ihmisiä." nyt en jaksa enää vinkua. morjes.

        voi että, oikeinko kuudelta kello soi? mulla soi 3:55 ja pakko on mennä


      • fasfaa kirjoitti:

        voi että, oikeinko kuudelta kello soi? mulla soi 3:55 ja pakko on mennä

        sitähän mä tossa urpå ajan takaa notta se on aivan sama herääkö neljältä vai kuudelta kun ne on molemmat niin jeesuksen aikaisin.


    • Ehta laiskuri

      En tee töitä ollenkaan, nukun joka aamu niin pitkään kuin nukuttaa ja silti raha juoksee.

      Mutta onnittelen silti =)

    • -SiS_

      Mun on pakko pitää joku rytmitys elämässäni. valitettavasti tunnen että suomessa on pakko tehdä töitä jotta pärjää edes jotenkin. se vielä tästä puuttuisikin että menisin töihin miten huvittaisi ja tekisi mieli, en varmasti saisi mitään aikaiseksi kun muutenkin peruslaiska olen luonteeltani. noh, jokainen tyylillään.. itse nautin ja kärsin kolmivuorotyöstäni :)

    • Hieno homma :D

      Onnittelut. Löytyisipä itselleni samanlainen duuni. Tekisin ihan mitä vaan laillista duunia. :D

    • oikein.

      Hyvin nukkunut ihminen on terveempi, onnellisempi jne. Jaksaa paremmin olla jalkeilla.

    • näin on.

      Itse joudun heräämään klo:04 ja lähtemään 5.30 töihin.kotiin klo14. Joskus tulen vasta klo 18 takaisin töistä kotiin ja seuraavana aamuna uudestaan. Mikäs sen mukavampaa lähteä siihen aikaan töihin, kun toiset tulee baarista kotiin. Tauoilla ehtii hyvin ottamaan hyvät tirsat.
      Mitä aikasemmin töihin, sitä mukavammin jää kotonakin aikaa, kun tulee ajoissa kotiin. Ei mene päivä hukkaan.

      • Yöt notkutaan

        Tuo jos mikä on ärsyttävää "ei mene päivä hukkaan". Ei se päivä sen kummemmin mene hukkaan vaikka olis minkäläinen päivä- tai työrytmi.

        Itselläni on täysin vapaat työajat. Työnantajalle on aivan sama minä aikana käyn töissä kunhan se on klo 8.00- 20.00 väliltä. Teen laskutustyönä täysin provisiopohjalla myyntityötä. Jos en myy mitään ei ole myöskään laskutettavaa joten en saa palkkaakaan. Toisaalta työnantajalle ei tule mitään menojakaan. Kun myyn hyvin saan hyvin palkkaa ja työnantajakin saa oman osuutensa. Ainoa mitä ollaan sovittu työajoista niin on tauot. Silloinkun olen töissä niin on pyrittävä pitämään tauot sovittuun aikaan.

        Viimeisen puolitoista vuotta työaikani ovat olleet suunnilleen vakiot.. hiippailen töihin joskus klo 12 ja lopettelen 18 ja 20 välillä. Riippuu vähän.

        Tämä rytmi sopii erinomaiosesti mulle. Saan roikkua ja notkua tuonne aamuneljään ja puoli 12 herätys. Päivä ei todellakaan mene hukkaan. Päivällä nukutaan ja yöt notkutaan. Ärsyttää aina kun monet jotenkin säälivästi yrittävät lässyttää, että päivät menee hukkaan.


      • Gestapossa

        Ja sinne piti herätä joka päivä aamukuudelta, ja pajalla ukrainalaiset tulivat neljältä aamulla.


      • .........
        Yöt notkutaan kirjoitti:

        Tuo jos mikä on ärsyttävää "ei mene päivä hukkaan". Ei se päivä sen kummemmin mene hukkaan vaikka olis minkäläinen päivä- tai työrytmi.

        Itselläni on täysin vapaat työajat. Työnantajalle on aivan sama minä aikana käyn töissä kunhan se on klo 8.00- 20.00 väliltä. Teen laskutustyönä täysin provisiopohjalla myyntityötä. Jos en myy mitään ei ole myöskään laskutettavaa joten en saa palkkaakaan. Toisaalta työnantajalle ei tule mitään menojakaan. Kun myyn hyvin saan hyvin palkkaa ja työnantajakin saa oman osuutensa. Ainoa mitä ollaan sovittu työajoista niin on tauot. Silloinkun olen töissä niin on pyrittävä pitämään tauot sovittuun aikaan.

        Viimeisen puolitoista vuotta työaikani ovat olleet suunnilleen vakiot.. hiippailen töihin joskus klo 12 ja lopettelen 18 ja 20 välillä. Riippuu vähän.

        Tämä rytmi sopii erinomaiosesti mulle. Saan roikkua ja notkua tuonne aamuneljään ja puoli 12 herätys. Päivä ei todellakaan mene hukkaan. Päivällä nukutaan ja yöt notkutaan. Ärsyttää aina kun monet jotenkin säälivästi yrittävät lässyttää, että päivät menee hukkaan.

        ja naapurit tykkää kun kolistelet kun toiset yrittää nukkua....


      • hallis järkimö
        Gestapossa kirjoitti:

        Ja sinne piti herätä joka päivä aamukuudelta, ja pajalla ukrainalaiset tulivat neljältä aamulla.

        SAAT POTKUT


      • Amis rock
        Yöt notkutaan kirjoitti:

        Tuo jos mikä on ärsyttävää "ei mene päivä hukkaan". Ei se päivä sen kummemmin mene hukkaan vaikka olis minkäläinen päivä- tai työrytmi.

        Itselläni on täysin vapaat työajat. Työnantajalle on aivan sama minä aikana käyn töissä kunhan se on klo 8.00- 20.00 väliltä. Teen laskutustyönä täysin provisiopohjalla myyntityötä. Jos en myy mitään ei ole myöskään laskutettavaa joten en saa palkkaakaan. Toisaalta työnantajalle ei tule mitään menojakaan. Kun myyn hyvin saan hyvin palkkaa ja työnantajakin saa oman osuutensa. Ainoa mitä ollaan sovittu työajoista niin on tauot. Silloinkun olen töissä niin on pyrittävä pitämään tauot sovittuun aikaan.

        Viimeisen puolitoista vuotta työaikani ovat olleet suunnilleen vakiot.. hiippailen töihin joskus klo 12 ja lopettelen 18 ja 20 välillä. Riippuu vähän.

        Tämä rytmi sopii erinomaiosesti mulle. Saan roikkua ja notkua tuonne aamuneljään ja puoli 12 herätys. Päivä ei todellakaan mene hukkaan. Päivällä nukutaan ja yöt notkutaan. Ärsyttää aina kun monet jotenkin säälivästi yrittävät lässyttää, että päivät menee hukkaan.

        Se on ammatinvalintakysymys. Turha itkeä työajoista jos on duunari, olisi kannattanut opiskella korkeampi koulutus, niin olisi enemmän valinnan varaa työajoista.


      • reallyman
        hallis järkimö kirjoitti:

        SAAT POTKUT

        ...ja joka aamu 12.si meen ja lähen jo klo 16 kotiin ja oon duunari,kuten sanottu fiksut pärjää vähemmällä. :)


      • Kehityskeskustelua
        reallyman kirjoitti:

        ...ja joka aamu 12.si meen ja lähen jo klo 16 kotiin ja oon duunari,kuten sanottu fiksut pärjää vähemmällä. :)

        Sain tässä hiljattain kanssa minäkin kuulla, miten hienosti tieto kulkee ja kaikenlainen tiedottaminen on avointa ylhäältä alaspäin ja poikittain ja miten vaan. Bullshit!!! Mitään sanomatta hilattiin kesken työpäivän johtajan puheille ja siellä oli jo valmiina kaksi todistajaa kynää heristellen. Siltä istumalta sain luovuttaa työvaatteet ja avaimen. Kyse on jouluapulaisen paikasta ja kun kysyin syytä purkamiseen, ainoa vastaus oli, etteivät ole olleet tyytyväisiä. Kun kysyin mihin, tuli vaan sama lause toistamiseen. Siinä vaiheessa alkoi jo keittää siihen malliin, että joutui todella hillitsemään sanojaan.
        Nyt saa nukkua miten huvittaa ja tulla ja mennä sen mukaan, mutta kun ei ole liikaa rahaa, alkaa tosissaa kaipaamaan viimeistään loppiaisen jälkeen takaisin arkeen ja töihin.

        Ei noihin paskaduuneihinkaan niin hääviä ole mennä jokin mieletön elämys kokemaan, kyllä se on aika arkista peruskauraa monessa mestassa, päälle päin vain asiakkaille välittyy jokin tarunomainen hohdokkuus unelma-ammatista. Kaikkea muuta , kun on viikonkin ollut ja nähnyt mitä nuo oikeasti ovat ja kollegat ja esimiehet tai ennemminkin hyvien oikeiden todellisten puuttuminen melkein joka työpaikalta, kusipääpaskoja saa kyllä hakemattakin vastaan mistä vaan.


      • Kehityskeskustelua
        Kehityskeskustelua kirjoitti:

        Sain tässä hiljattain kanssa minäkin kuulla, miten hienosti tieto kulkee ja kaikenlainen tiedottaminen on avointa ylhäältä alaspäin ja poikittain ja miten vaan. Bullshit!!! Mitään sanomatta hilattiin kesken työpäivän johtajan puheille ja siellä oli jo valmiina kaksi todistajaa kynää heristellen. Siltä istumalta sain luovuttaa työvaatteet ja avaimen. Kyse on jouluapulaisen paikasta ja kun kysyin syytä purkamiseen, ainoa vastaus oli, etteivät ole olleet tyytyväisiä. Kun kysyin mihin, tuli vaan sama lause toistamiseen. Siinä vaiheessa alkoi jo keittää siihen malliin, että joutui todella hillitsemään sanojaan.
        Nyt saa nukkua miten huvittaa ja tulla ja mennä sen mukaan, mutta kun ei ole liikaa rahaa, alkaa tosissaa kaipaamaan viimeistään loppiaisen jälkeen takaisin arkeen ja töihin.

        Ei noihin paskaduuneihinkaan niin hääviä ole mennä jokin mieletön elämys kokemaan, kyllä se on aika arkista peruskauraa monessa mestassa, päälle päin vain asiakkaille välittyy jokin tarunomainen hohdokkuus unelma-ammatista. Kaikkea muuta , kun on viikonkin ollut ja nähnyt mitä nuo oikeasti ovat ja kollegat ja esimiehet tai ennemminkin hyvien oikeiden todellisten puuttuminen melkein joka työpaikalta, kusipääpaskoja saa kyllä hakemattakin vastaan mistä vaan.

        kestää olla työttömänä ja itsekunnioitus ihmisenä mahdollista säilyttää. Tiedän sen tasantarkkaan kertomattakin, että olen ihmisenä ihan tasan hyvä riippumatta olenko juuri jonain hetkenä töissä vai työttömänä, muille ihmisille näyttää vain olevan ihan mahdotonta sulattaa asiaa ja pitävät kaikkia patalaiskoina, tyhminä, aikaansaamattomina nysväkkeinä peräkammarin poikina tai ikivanhoinapiikoina tms. luusereina.

        Tänään huomasin taas asian, kun isän tuttava kysyi pitkästä aikaa nähtyämme, mitä teen tällä hetkellä. Olen kurkkuani myöten täynnä ja jo ajatuskin alkaa kuvottaa, että saa taas kaiken maailman puolitutuille selvitellä työtilannetta tai töiden puuttumista. Varsinkin etelämaissa kysytään, mitä sinulle kuuluu ihmisenä, miten perheesi ja jos, niin ennenkaikkea, miten lapset voivat. Siellä on suorastaan epäkohteliasta tai ainakin tunkeilevaa kysyä, mitä joku tekee työkseen. Suomessa kuulumisten kysyminen muka muodollisuutena tai small talkina tarkoittaa, mitä joku tekee työkseen tai mikä projekti menossa. Enää puuttuisi, että kysyttäisiin suoraan verotettavat ansio- ja pääomatulot ja selvitetä mahdolliset perinnöt lähiajoilta omaisuutta jo mielessään karkeasti arvioiden. Avioliitossa tällaista kutsutaan hyötyavioliitoksi eli siipeilyksi eli huoraamiseksi tai miksi vaan. Pohjoismaissa ihmistä arvioidaan työn kautta ja asemaa yhteiskunnan hierarkiassa- on tietenkin vanhaan Lutherilaista perua raataa selkänahkansa jollekin saatanan niuholle kiskuriorjuuttajalle, joka on maksavinaan palkkaa ja toinen tekevinään töitä, näin säilyy balanssi.


      • Ei-ev-lut-duunari
        Kehityskeskustelua kirjoitti:

        kestää olla työttömänä ja itsekunnioitus ihmisenä mahdollista säilyttää. Tiedän sen tasantarkkaan kertomattakin, että olen ihmisenä ihan tasan hyvä riippumatta olenko juuri jonain hetkenä töissä vai työttömänä, muille ihmisille näyttää vain olevan ihan mahdotonta sulattaa asiaa ja pitävät kaikkia patalaiskoina, tyhminä, aikaansaamattomina nysväkkeinä peräkammarin poikina tai ikivanhoinapiikoina tms. luusereina.

        Tänään huomasin taas asian, kun isän tuttava kysyi pitkästä aikaa nähtyämme, mitä teen tällä hetkellä. Olen kurkkuani myöten täynnä ja jo ajatuskin alkaa kuvottaa, että saa taas kaiken maailman puolitutuille selvitellä työtilannetta tai töiden puuttumista. Varsinkin etelämaissa kysytään, mitä sinulle kuuluu ihmisenä, miten perheesi ja jos, niin ennenkaikkea, miten lapset voivat. Siellä on suorastaan epäkohteliasta tai ainakin tunkeilevaa kysyä, mitä joku tekee työkseen. Suomessa kuulumisten kysyminen muka muodollisuutena tai small talkina tarkoittaa, mitä joku tekee työkseen tai mikä projekti menossa. Enää puuttuisi, että kysyttäisiin suoraan verotettavat ansio- ja pääomatulot ja selvitetä mahdolliset perinnöt lähiajoilta omaisuutta jo mielessään karkeasti arvioiden. Avioliitossa tällaista kutsutaan hyötyavioliitoksi eli siipeilyksi eli huoraamiseksi tai miksi vaan. Pohjoismaissa ihmistä arvioidaan työn kautta ja asemaa yhteiskunnan hierarkiassa- on tietenkin vanhaan Lutherilaista perua raataa selkänahkansa jollekin saatanan niuholle kiskuriorjuuttajalle, joka on maksavinaan palkkaa ja toinen tekevinään töitä, näin säilyy balanssi.

        Töihintuloajalla, työn tehokkuudella ja tuloksellisuudella ei ole mitään keskinäistä yhteyttä. Muinoin kesätöissä seurasin huvittuneena "työn sankareita", jotka aamun virkkuina leimasivat itsensä seitsemältä sisään, joivat kahvia ja lukivat lehtiä (internetiä ei silloin tunnettu) yhdeksään asti, jolloin pääosa saapui paikalle. Kolmelta odotti laatuaika ja harrastukset kuuden tunnin todellisen työn jälkeen. Muut jatkoivat viiteen täyden kahdeksan tunnin päivän.


      • JK

        Mä menen aamulla viideltä lenkille tai kuudelta punttisalille ja seitsämäks töihin, mulle sopii sellanen rytmi, kukin taplaa tavallaan . . . tuleepa hyvin uni jo klo 22. On tosi hienoa lähteä aamuhämärissä keväällä lenkille!


    • 7-15.30

      alempi toimihenkilö jotka eivät jaksa raahta ruhoaan työmaalle normaaliin työaikaan
      joita meidänkin työpaikalla alkaa olla. Se että heidän läsnäoloaan vaadittaisiin niihin muutamiin
      harvoihin hetkiin jo aamusta kun on kyse esimerkiksi tavarantoimittajan potkimisesta ja
      että tuotanto saisi muutamiin kysymyksiin vastauksia he vetävät sikeitä puoleen päivään
      ja lusmuilevat senkin vähän ajan kun normaalia työaikaa työtätekevät poistuvat työmaalta.
      Ei helvetti näitä luusereita ja etätyöntekijöitä tänä päivänä, he ovat työpaikkojen syöpä
      jotka lusmuilevat ja siipeilevät toisten kustannuksella.

      • Valkoinenprinsessa

        Minäkin olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa että saan nukkua silloin kun nukututtaa ja valvoa jos valvotuttaa,saan olla niin tai näin niin aina juoksee palkka.Joka riittää ihan mukavasti.En valita.Nytkin kun on pakkasta,niin pohdin vaan viitsinkö lähteä kaupungille jouluostoksille tänään vai jätänkö huomiseen.Ja kun olen juonut aamukahvit,saan mennä takaisin petiin tai olla menemättä.Saan kuunnella musiikkia,saan kirjoittaa,saan haaveilla.Haaveilen muuttaa pois Suomesta,lähteä palmupuiden alle,merenrannalle.Olen aina ollut haaveilija ja olen myös tehnyt haaveista totta.Ja se on mahdollista kaikille jotka vain uskovat unelmiin ja siihen että elämä kantaa.


      • persläpi ja pieru
        Valkoinenprinsessa kirjoitti:

        Minäkin olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa että saan nukkua silloin kun nukututtaa ja valvoa jos valvotuttaa,saan olla niin tai näin niin aina juoksee palkka.Joka riittää ihan mukavasti.En valita.Nytkin kun on pakkasta,niin pohdin vaan viitsinkö lähteä kaupungille jouluostoksille tänään vai jätänkö huomiseen.Ja kun olen juonut aamukahvit,saan mennä takaisin petiin tai olla menemättä.Saan kuunnella musiikkia,saan kirjoittaa,saan haaveilla.Haaveilen muuttaa pois Suomesta,lähteä palmupuiden alle,merenrannalle.Olen aina ollut haaveilija ja olen myös tehnyt haaveista totta.Ja se on mahdollista kaikille jotka vain uskovat unelmiin ja siihen että elämä kantaa.

        valtio,kaupunki,kunta.kuka?


      • Entinen työnorja
        Valkoinenprinsessa kirjoitti:

        Minäkin olen siinä suhteessa onnellisessa asemassa että saan nukkua silloin kun nukututtaa ja valvoa jos valvotuttaa,saan olla niin tai näin niin aina juoksee palkka.Joka riittää ihan mukavasti.En valita.Nytkin kun on pakkasta,niin pohdin vaan viitsinkö lähteä kaupungille jouluostoksille tänään vai jätänkö huomiseen.Ja kun olen juonut aamukahvit,saan mennä takaisin petiin tai olla menemättä.Saan kuunnella musiikkia,saan kirjoittaa,saan haaveilla.Haaveilen muuttaa pois Suomesta,lähteä palmupuiden alle,merenrannalle.Olen aina ollut haaveilija ja olen myös tehnyt haaveista totta.Ja se on mahdollista kaikille jotka vain uskovat unelmiin ja siihen että elämä kantaa.

        Kyllä minäkin "sain tulle ja mennä" miten lystäs! Välillä kylläkin tosi harvoin sitä harjotin esim työajalla uimassa.kuntosalissa,hammiksessa ym... mutta s..tana kun on tää Luterilainen 'työmoraali' tosiaan selkärangassa, Painoin kahdessa ATK-paikaissa aina perse märkänä heti klo 7:stä ja lähsöstä ei koskaaan ollut tietoa (???) joten toki se vaikutti avosuhteeseni kun aina pari kertaa soitin ettää tuun n. tunnin päästä ja lopuksia että "en tiedä milloin tuun".Siijen aikaan vielä maksettiin ylitöistä hyvin joten ei huolta saldosta jos vaikka lähti Karibialle tai Alpeille!Liksa oli aina vähintään kaksinkertainen! Eli jostain syystä tuli työnarkomaani tai ahne?Päivät tosin oli 14-18 h ja ympärvuoroikautisia ja vielä VKOloput päälle. No tajusin vihdoin jo alle 40:na että perhana omaisuuttakin löytyy mitä mä oikein raadan ja hyppäsin siihen aikaan "oravanpyörästä" veks.Ja Ja aina halveksiamani työttömiä joilla tuntui tosiaan menevän hyvin Meni myös mulla . Tosin kämpän 65 neliöö sinkulla ?? myynti riitti muutanaksi vuodeksi ja perintö sen jälkeen vielä pidemmälle. Nyt edelleeen suht rikkaana " auton ja kuppasen mökin" omistajana menee ihan hyvin että olen vanhusten tukihommista mikä tuntuukin tosi tärkeältä vaikka liksa on 9e/vrk plus sahkat ja matkalipuu ja muut Soosun tuet.Laskin että tulot kuitenkin etuineen n. 1400e 'puhtaana käteen' tosin sairausmaksu kattkin tulee vastaan jo elokuussa kun ennen tuli ylityöaika jo huhtikuussa jonka jälkeen työnantaja vaan kylmästi maksoi loppvuoden ns uräkkana loppuvuoden överit" Lusmuista edes jaksa kertoa(istuivat aamulla 2h kahvillä plus ruokis sama Ip:llä .Niitä tosiaan riitti että Pomo ehdotti attä aletaan pyörittää kahdestaan tätä koko ATK-hommaa.


    • Järjestelykysymyksiä

      Jos työsi on sen tapainen, että sen suoritusajalle ei ole väliä, niin samahan se on mihin vuorokauden aikaan sen tekee.
      Aikanaan totesin omalta osaltani, että en saanut työkavereiltani tarpeeksi rauhaa. Aina oli joku jotain neuvoa kysymässä. Kysyin sitten esimieheltäni, voinko pitää perjantaisin vapaata ja tulla lauantaiksi töihin.
      Se sopi ja tein sen jälkeen säännöllisesti niin. Omat työt tuli hoidettua paremmin ja ehkä työkaveritkin opettelivat tekemään itse tiedonhakua ja ratkaisuja.

    • ornamentti

      Siitä, onko työsi nyt osa-aikainen, vai eikö enää ole työpaikkaa? Olen tosi utelias, sialle ei nimittäin sovi otatukka ollenkaan.

    • arvelisin.

      Tämä on normaalia esim. pienessä erikoisliikkeessä jossa 2-3 myyjää.
      Aukioloaika olisi vaikka klo: 9.00-21.00.

      esim.
      Hlö1: 9.00-17.00 (usein myymäläpäällikkö / omistaja tms.)
      Hlö2: 11.00-19.00 (työntekijä)
      Hlö3: 17.00-21.00 (opiskelija / osa-aikainen)

    • Entinen valvoja

      Mikset voi vain mennä aikaisemmin nukkumaan? Vai onko talossa meteliä?

      TV-ohjelmat eivät ole mielestäni mikään hyvä syy valvoskella pitkin yötä. Itse sain itseni kiinni valvomisesta internetissä. Rupesin miettimään, mistä valvomiseni johtuu. Totesin, että se juontaa juurensa aikaan, jolloin radiosta tuli öisin ohjelmaa ja televisiosta myös. Sekä viikonloppujen riekkumisista. No nyt en moisia käytä enää, joten miksi valvoa?

    • kemppainen_aku

      On tämä ns. liukuva työaika työntekijälle paras mahdollinen ratkaisu. minäkin tekisin mieluummin pelkkää ilta vuoroa klo.11-12 jälkeen. esim. venäjällä työt alkaa klo 8-9 jälkeen.suomessa kun se vihreä kirja määrää mitä ihminen saa tehdä. aivan sairasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      312
      3151
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      276
      1224
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe