Mazda B2200 ja pajeron moottori?

Masa-matti

Itsellä on -88 mazda B2200 lava-auto. Moottorina siinä on 2,2 litrainen vaparidiiseli. '
Olen kuullut sellaisia huhuja että gen1 pajeroissa olisi mazdan vaihteistoon sopivia moottoreita.
Onko kenelläkään tietoa että mitkä mitsun moottorit sopivat mazdaani? ja mitä kaikkea pitää
ottaa huomioon moottorin vaihdossa?
Hieman kutkuttaisi saada pajeron 2,5 tdic mazdan nokalle...

3

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda!

      Kun autolla/autolla on ikää reilut 20 vuotta ei siihen kannata ainakaan e laittaa,mutta jos ilman saat moottorin jostain ja itse sen paikalle virittelet,etkä omaa työtäsi arvosta yhtään on homma siinätapauksessa ok.
      Viimeviikolla muuten tuli uutinen jossa Suomi oli ottanut sitten ykkössijan EU:n vanhimman autokannan
      maana.Ohi meni siis viimeinenkin Eu maa eli Kreikka,lieneekö Kreikan kansalaiset apupaketista saaneet osansa
      kun autokantakin on uudistumassa.Viimeinen avustavamme valtio Irlanti (500 miljoonaa euroa)on autokannan osalta valioluokassa,nähtäväksi jää ottaako kärkisijan avustuspaketin jälkeen,veikkaan että ottaa.

      • Masa-matti

        Onhan se aika iäkäs auto, mutta muuten hyvässä kunnossa. Ja sitäpaitsi tykkään näperrellä tuontyylisten
        juttujen parissa. Mitenkään rahallisesti kannattavaa moottorinvaihto ei varmaan ole, mutta harrastuksen/terapian piikkiin se menee.
        Eipäs sekoiteta tähän aiheeseen nyt mitää politiikkaa ja eu potaskaa. Tärkeämpää olisi saada tietää että
        mikä moottori sopii mazdavanhukseen.


    • Josef K

      Saattaapa hyvinkin sopia. Mazda B2600 (neliveto-bertta) oli Mitsun bensakoneella. Samaa moottoriahan (2,6 L 12-venttiilinen) on juurikin käytetty Bensa-Pätkä-Pajerossa - jossa taas on sama (yhtä huono...) vaihteisto, kuin muissakin tuon ajan (86-92) 1-gen Pajattimissa. Eli, Mitsun ja Mazdan kytkinkopan laipat ovat ilmeisesti samanlaiset. Taisipa olla jopa niin, että koko vaihteisto on molemmissa kotoisin samalta tehtaalta (=Aisin), ei kuitenkaan sama tyyppi. Korvakot ja muut, kuten pakoputken lähdöt ovat sitten asia erikseen ja vaativat varmasti oman värkkäämisensä. Uudemmat Pajerot (Super-Select-kauden alusta, noin 1994) ovat luultavasti sitten omanlaisiaan, tästä ei kokemusta. Tehojen kasvaessa kytkin tapaa kasvaa halkaisijaltaan suuremmaksi, siten siis suurempi liitoslaipan kokokin on mahdollinen. Yleisesti ottaen, moottorin-vaihteiston laipat ovat jo kauan olleet standardisoituja (ikivanhat SAE 3 ja 4, jostain nelikymmenluvun sotaisasta menneisyydestä; US Army vaihtokelpoisuusvaatimukset!). Nykyinen alan standardi on SAE J617. Näitä standardeja on Japanissakin aina luettu hyvin, hyvin, hyvin tarkkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe