Mazda B2200 ja pajeron moottori?

Masa-matti

Itsellä on -88 mazda B2200 lava-auto. Moottorina siinä on 2,2 litrainen vaparidiiseli. '
Olen kuullut sellaisia huhuja että gen1 pajeroissa olisi mazdan vaihteistoon sopivia moottoreita.
Onko kenelläkään tietoa että mitkä mitsun moottorit sopivat mazdaani? ja mitä kaikkea pitää
ottaa huomioon moottorin vaihdossa?
Hieman kutkuttaisi saada pajeron 2,5 tdic mazdan nokalle...

3

2113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda!

      Kun autolla/autolla on ikää reilut 20 vuotta ei siihen kannata ainakaan e laittaa,mutta jos ilman saat moottorin jostain ja itse sen paikalle virittelet,etkä omaa työtäsi arvosta yhtään on homma siinätapauksessa ok.
      Viimeviikolla muuten tuli uutinen jossa Suomi oli ottanut sitten ykkössijan EU:n vanhimman autokannan
      maana.Ohi meni siis viimeinenkin Eu maa eli Kreikka,lieneekö Kreikan kansalaiset apupaketista saaneet osansa
      kun autokantakin on uudistumassa.Viimeinen avustavamme valtio Irlanti (500 miljoonaa euroa)on autokannan osalta valioluokassa,nähtäväksi jää ottaako kärkisijan avustuspaketin jälkeen,veikkaan että ottaa.

      • Masa-matti

        Onhan se aika iäkäs auto, mutta muuten hyvässä kunnossa. Ja sitäpaitsi tykkään näperrellä tuontyylisten
        juttujen parissa. Mitenkään rahallisesti kannattavaa moottorinvaihto ei varmaan ole, mutta harrastuksen/terapian piikkiin se menee.
        Eipäs sekoiteta tähän aiheeseen nyt mitää politiikkaa ja eu potaskaa. Tärkeämpää olisi saada tietää että
        mikä moottori sopii mazdavanhukseen.


    • Josef K

      Saattaapa hyvinkin sopia. Mazda B2600 (neliveto-bertta) oli Mitsun bensakoneella. Samaa moottoriahan (2,6 L 12-venttiilinen) on juurikin käytetty Bensa-Pätkä-Pajerossa - jossa taas on sama (yhtä huono...) vaihteisto, kuin muissakin tuon ajan (86-92) 1-gen Pajattimissa. Eli, Mitsun ja Mazdan kytkinkopan laipat ovat ilmeisesti samanlaiset. Taisipa olla jopa niin, että koko vaihteisto on molemmissa kotoisin samalta tehtaalta (=Aisin), ei kuitenkaan sama tyyppi. Korvakot ja muut, kuten pakoputken lähdöt ovat sitten asia erikseen ja vaativat varmasti oman värkkäämisensä. Uudemmat Pajerot (Super-Select-kauden alusta, noin 1994) ovat luultavasti sitten omanlaisiaan, tästä ei kokemusta. Tehojen kasvaessa kytkin tapaa kasvaa halkaisijaltaan suuremmaksi, siten siis suurempi liitoslaipan kokokin on mahdollinen. Yleisesti ottaen, moottorin-vaihteiston laipat ovat jo kauan olleet standardisoituja (ikivanhat SAE 3 ja 4, jostain nelikymmenluvun sotaisasta menneisyydestä; US Army vaihtokelpoisuusvaatimukset!). Nykyinen alan standardi on SAE J617. Näitä standardeja on Japanissakin aina luettu hyvin, hyvin, hyvin tarkkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4276
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      93
      3993
    3. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2487
    4. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2357
    5. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2054
    6. 124
      1966
    7. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1929
    8. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1698
    9. Miltä meidän

      Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1682
    10. Ikävä Jii.

      Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      66
      1592
    Aihe