Sormus meren pohjassa

supernaut

Eilen sunnuntaina pääsi käymään todella köpelösti, kun päätin heittää talviturkin meren rannalla Vaasassa. En tajunnut ottaa sormusta pois sormesta ennen uimaan menemistä ja tietenkin kylmä vesi kutisti uidessa sormea. Niinpä kultainen vihkisormukseni on nyt sitten meren pohjassa. Kohdan syvyyttä en osaa sanoa, mutta kyllä siinä täytyy olla vettä useampi metri. Kyseessä oli yleinen uimaranta ja uin rannasta alle kymmenen metrin päähän.

Onkohan sen takaisin saaminen aivan mahdoton ajatus vai voisiko jonkun paikallisen sukeltajan värvätä etsimään sitä? Luonnollisesti sormuksella oli suuri tunnearvo eikä se aivan halpakaan ollut. Nyt harmittaa aivan vietävästi....

9

2966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wegkjo

      Ei ainakaan halvaksi tule, jos jollain vedenpitävä metallinpaljastin ja sukelluskamat löytyy niin voisi hyvinkin onnistua.

    • Aowdiver

      Ota yhteyttä Vaasan seudulla toimiviin sukellusseuroihin ja tiedustele, paljonko se etsintä kustantaisi. Voit sitten yrittää muuntaa sitä tunnearvoa euroiksi. Löytymisen mahdollisuudet riippuvat pohjan laadusta ja veden sameudesta. Nyt kun uimakausi ei ole vielä alkanut, ei sitä sormusta ole vielä välttämättä sotkettu pohjamutaan tai hiekkaan. Siitä en olisi niin varma, että ilmoittaako metallinilmaisin sormuksesta...
      Seurojen yhteystietoja löydät esim. osoitteesta www.susl.fi tai paikallisen uimahallin ilmoitustaululta.
      Lycka till!

    • löytyy

      itse voin yrittää,nimittäin laitteet löytyy.Jos ei hinta hirvitä:15000 euroa,eli viisitoistatuhatta,mutta laskutan tuon vain LÖYTYNEESTÄ sormuksesta,eli jos en löydä,niin ei laskua.Laita mailiosoitteesi,jos kiinnostaa.

      • supernaut

        Jos tuon pyytämäsi hinnan perästä ottaisi kaksi nollaa pois, niin kaupat syntyisivät :)


    • el toro

      Aika toivoton homma löytää, pitäis tietää tarkka putoamispaikka, ja sittenkin epävarmaa.

    • Kyllä lähtee

      Otappa yhteys lähimpään sukellusseuraan ja kysy sieltä. Hehän pyyteettömästi (pienellä korvauksella) kunnillekin putsaavat uimarantoja. Tuohan voisi olla 1. kurssin sopiva kilpailu. Paitsi, että jos siellä on (ja varmaan on) mutaa, vesi sekoittuu näkökelvottomaksi. Eli toivon, että löydät jonkun oikeasti sukelluksesta kiinnostuneen, joka aikansa haeskelee aarrettasi. Älä maksa tuollaisia summia. Kahvirahat ja se minkä arvon hommalle annat. Se riittää. Että kehtaa tämän alan harrastajat pyytääkin jotain tuollaista. Älkää tulko sameassa vedessä vastaan.

      • on.

        riippuu millä uimarannalla oot vaasas käyny uimas,
        onko mahdollisesti muta vai hiekka pohja...


    • Holy Diver

      Hankin nimittäin juuri veden alla toimivan etsimen.

      • om j

        Hei!

        Täällä olisi toinen joka kadotti sormuksensa veteen toukokuussa 09.

        Missä vaikutat?

        Apu ja laite olisi tarpeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe