Ehdotin avointa suhdetta miehelleni

pieleen meni

Ollaan oltu yhdessä monta vuotta. Kaipaisin jotain säpinää elämääni, joten ehdotin miehelleni, että suhteestamme tulisi avoin. Sanoin hänelle, että jos siltä tuntuu, voit käydä vieraissa. Hän suuttui tästä ja sanoi, ettei todellakaan halua, eikä minunkaan pitäisi haluta vieraisiin. Enkä ollut edes puhunut itsestäni vielä mitään. Enkä taida puhuakkaan, kun reaktio oli tämä. Rakastan miestäni, mutta jotenkin käy tämä elo tylsäkis näin...oh well, aina ei voi voittaa.

138

22750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mission-x

      Moi sinulle! Itselläni on sama tilanne vaikka toisinpäin. Itse olen mies ja olen kertonut puolisolleni että pieni seikkailu voisi piristää kummasti. Tilannetta hankaloittaa se että puolisoni ei käy missään eikä liiku missään missä kaikki voisi olla mahdolista. Itselläni tilanne on toinen kun liikun paljon ja tapaan ihmisiä. Olen joutunut varsin useinkin tilanteisiin jossa mahdollisuus on tarjoutunut mutta en ole sitten halunnut viedä asioita pientä leikkiä pidemmälle. Rakastan häntä tulen rakastamaankin, mutta jos luvan saisin niin täyttäisin salaisen haaveeni varmasti. Hänkin varmasti tietää että kenen kanssa tahansa en lähtisi leikkimään sillä olen varsin "laatutietoinen". Tämä saattaakin olla se syy miksi se häntä kenties pelottaakin. Jos vaikka löytäisin paremman, kauniimman ja rikkaamman?
      Ei ! Se ei ole niin, vaan niin että haluan kokea jotain sellaista ns. teinihuumaa aikuisiällä. Toivon että ratkaisu löytyy jonain päivänä tai...
      T:[email protected]

      • joopa joo

        Yritäppä muistaa kertoa niille tuleville kakkosille, että vain leikit.


      • Pettynyt.
        joopa joo kirjoitti:

        Yritäppä muistaa kertoa niille tuleville kakkosille, että vain leikit.

        Kerran petturi, toistekin petturi. Pihalle vaan on sitten mies tai nainen, petetyksi tuleminen ei ole suhteen tarkoitus. Mustasukkaisuus , asiaton varsinkin, pilaa suhteita.


      • ehdoton(ko)?

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (


      • johnny7777
        ehdoton(ko)? kirjoitti:

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (

        ehdoton(ko)
        olen täysin samaa mieltä kanssasi, eipä toho enää tarvii muuta lisätäkään.


      • ou LOL

        ... kypsän miehen puhetta !


      • ösjkalgslgh
        johnny7777 kirjoitti:

        ehdoton(ko)
        olen täysin samaa mieltä kanssasi, eipä toho enää tarvii muuta lisätäkään.

        on se kumma että ihminen ei ossaa olla tyytyväinen, siihen mitä on. Ja jos asiat vielä niin hyvin on, että rakastaa puolisoaan. niin miksi ihmeessä alkaa sähläämään, kun se on melkein 100% varmaa että vieraisiin menemällä saadaan kaikki hyvä pilalle!

        Mutta kait se on niin että jotkut ei opi kun kantapään kautta (minä myös mukaanluettuna). Kokemuksesta kun voin sanoa, että nuorena tuli vähän vastaavan lailla sählättyä (ei tosin ihan sänkyyn asti sentään). Nuoresta asti kun oltiin yhdessä oltu, niin sitä kai jotenkin tympääntyi elämään ja tylsyys iski...Mutta sitten tuli tosipaikka, kun mies löysikin oikeasti toisen. Aikansa petti, ja sitten lähti.
        (Tosin oli miehelläkin jo aikaisempia sählinkejä myös. eli molemmat oltiin kai hieman tylsistyneitä olleet pidemmän aikaa.)

        Elämäni pahin paikka oli tuo ero, siitä jo vuosi aikaa.. vieläkään ei ole suru mennyt pois. Tosin en tiedä oliko omilla sähläyksillä tuossa juurikaan painoarvoa.. mies olisi tod. näköisesti mennyt muutenkin kun oli kerran mennäkseen.

        Mutta.. kyllä sitä on jälkeenpäin miettinyt, että miksi sitä ei osannut arvostaa silloin sitä mitä oli. Ehkä suhteemme olisi päättynyt muutenkin, mutta sanomattakin kai tuo on selvää että muitten kanssa sähläilyt eivät asiaa parantaneet!

        Nyt olen yksin, ja jos joskus vielä jonkun löydän, niin voitte uskoa että olen läksyni oppinut....

        Eli aloittajalle, mieti hyvä ihminen kaksi kertaa tai vaikka sata kertaa, ennenkuin alat mitään vieraissa käyntejä suunnittelemaan!


      • Just-a-Mann
        ehdoton(ko)? kirjoitti:

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (

        Ja tämä on vain yksi muiden joukossa.

        Mutta tämä keskustelu toi jälleen mieleeni Annalan Markon lyriikkaa. Lukekaapa ajatuksen kanssa seuraava: "Ei onni löydy siitä että uutta hamuaa, vaan siitä että oppii saamastaan nauttimaan." (Mokoma - Uni Saa Tulla)

        Nuff said.


      • Ruotsin kuningas

        On siinä vaimo saanut paskan miehen.


      • mistä noita sikiää
        ehdoton(ko)? kirjoitti:

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (

        toivottavasti et löydä etsimääsi. Olet jo ennen suhdetta päättänyt alistaa miehesi, jota et edes ole tavannt. Mitenhän ajattelit piristää sitä yhteistä arkea esim 20v avioliittovuoden jälkeen??? vaikuttaa pahasti siltä että olet juuri sellaista jalat ristissä mököttävää sorttia jolle se lauantai-illan pakko seksi riittää , etkä siinäkään ole ikinä aloitteen tekijä, juuri kaltaisesi ovat sitten eniten vaatimassa ettei saa edes vieraassa pöydässä istua..mistähän tämä johtuisi???? Iskeekö riittämättömyyden tunne, vai tiedätkö olevasi heikoin lenkki


      • lumkki
        joopa joo kirjoitti:

        Yritäppä muistaa kertoa niille tuleville kakkosille, että vain leikit.

        ...tuollaisesta pelistä on kyllä aito rakkaus ja välittäminen kaukana...


      • et silleen!

        Pitäiskö sun viedä sitä sun puolisoa johonki jos ei käy yksin missään? Se jos mikään piristää parisuhdetta. mielikuvitusta vaan peliin ja paljon. Ei niitten oikeesti tarvi olla mitään ihmeellistä kuhan vaan on erittäin hauskaa molemmilla se riittää.


      • Riippuu suhteesta.
        lumkki kirjoitti:

        ...tuollaisesta pelistä on kyllä aito rakkaus ja välittäminen kaukana...

        Itse en välittäisi vaikka kumppanini kävisi vieraissa. Mutta tämä taas riippuu näkökannasta, joka on minulla erilainen, eikä näkökanta perustu esim. uskontoon tai muuhun vastaavan tyyppiseen. Menneisyyteni on ollut hankala ja minulla ei ole ollut useita kumppaneita, joten ymmärrän hyvin että voin olla huonompi seksissä kuin taas puolisona. Sallisin vieraissa käymisen sillä ehdolla ettei se muutu vakavaksi tunnepuolella. Todennäköisesti suhde kaatuisi jollen sallisi vieraissa käymistä, ja koska henkilö on itselleni tärkeä, koen tämän aiheen aika mitättömänä ja asia on itselläni helposti ratkaistavissa.


      • lumkki kirjoitti:

        ...tuollaisesta pelistä on kyllä aito rakkaus ja välittäminen kaukana...

        Uutta peliin, jollei vanha enää kiinnosta..


      • .
        ehdoton(ko)? kirjoitti:

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (

        .. situita enemmän kuin 100 %? kuinka joku voi sitoutua 150??
        Mutta muuten ajattelen kanssasi samaa mieltä.


      • Riippuu suhteesta. kirjoitti:

        Itse en välittäisi vaikka kumppanini kävisi vieraissa. Mutta tämä taas riippuu näkökannasta, joka on minulla erilainen, eikä näkökanta perustu esim. uskontoon tai muuhun vastaavan tyyppiseen. Menneisyyteni on ollut hankala ja minulla ei ole ollut useita kumppaneita, joten ymmärrän hyvin että voin olla huonompi seksissä kuin taas puolisona. Sallisin vieraissa käymisen sillä ehdolla ettei se muutu vakavaksi tunnepuolella. Todennäköisesti suhde kaatuisi jollen sallisi vieraissa käymistä, ja koska henkilö on itselleni tärkeä, koen tämän aiheen aika mitättömänä ja asia on itselläni helposti ratkaistavissa.

        Huh huh, aikas moiseen paikkaan oot pesän rakentanut... Einari se vaan juoksee vieraissa ja pillun perässä säntäilee ja emäntä vaan kotona pohtii "kuinka olen kaan niin huono". Ei saatana... ei oo tervettä. Mutta, ikävä lyllä, ei ole tässä ukkoa syyttäminen, aika paljon on kiinni siitä kuinka annat itseäsi kohdeltavan. En minäkään jaksaisi olla päivääkään kiinnostunut tytöstä, joka on omasta mielestäänkin niiiin huono, että "ymmärtää hyvin jos kävisin vieraissa" , en päivääkään.

        Oletko ikinä miettinyt, että mitä kaikkea voisitkaan tältä ainokaiselta elämältäsi saadakkaan, jos antaisit itsellesi vähän arvoa? Voisit vaikka saada sitä (arvoa)... Et tietenkään nykyisen "kumppanisi" kanssa, koska miksi hän sinua nyt arvostaisi, kun ei ole tarvinnut arvostaa tähänkään asti. Vaan jonkun uuden, jolle voit antaa juuri sen kuvan ja juuri sen käsityksen, millaisen itse haluat ja minkä pohjalta itse haluat tulla kohdelluksi.


      • ambestenwisseri
        joopa joo kirjoitti:

        Yritäppä muistaa kertoa niille tuleville kakkosille, että vain leikit.

        käyttöä ei kyseenalaistettu, besserwisseri


      • Minä vain**
        Riippuu suhteesta. kirjoitti:

        Itse en välittäisi vaikka kumppanini kävisi vieraissa. Mutta tämä taas riippuu näkökannasta, joka on minulla erilainen, eikä näkökanta perustu esim. uskontoon tai muuhun vastaavan tyyppiseen. Menneisyyteni on ollut hankala ja minulla ei ole ollut useita kumppaneita, joten ymmärrän hyvin että voin olla huonompi seksissä kuin taas puolisona. Sallisin vieraissa käymisen sillä ehdolla ettei se muutu vakavaksi tunnepuolella. Todennäköisesti suhde kaatuisi jollen sallisi vieraissa käymistä, ja koska henkilö on itselleni tärkeä, koen tämän aiheen aika mitättömänä ja asia on itselläni helposti ratkaistavissa.

        "Sallisin vieraissa käymisen sillä ehdolla ettei se muutu vakavaksi tunnepuolella."

        Jaa'a, kukapa sitä voi etukäteen tietää mikä muuttuu vakavaksi tunnepuolella ja mikä ei. Siinä on aina se riski olemassa.
        Mä en kyllä oikeesti ymmärrä ihmisiä jotka leikkivät näillä avoimilla suhteilla. Mitä järkeä on ryhtyä ns, vakavaan suhteeseen jos ei siinä pysty olemaan. Mielestäni on parempi silloin pysyä sinkkuna että voi tehdä mitä huvittaa jos ei lerran pysty sitoutumaan.
        Ainoastaa siinä tapauksessa hyväksyn moisen jos toinen on sillätavalla vammautunut ettei vammansa vuoksi kekene seksiä harrastamaan, niin hän voi antaa luvan puolisolle hoitaa ne asiat halutessaan muualla, tai jos toinen on sellainen jota seksi ei ylipäätään kiinnosta mutta muuten rakkautta riittää ja elo sujuu hyvin, silloinkin voi toinen sallia puolisolleen seksin hoitamisen muuta kautta.

        Mutta tsemppiä vaan kaikille kaikesta huolimatta


      • hämmenkäinen

        Miten on mahdollista ?? "RAKASTAN PUOLISOANI VALTAVASTI" jne. Mutta silti pitäisi päästä vieraisiin??
        Ei mene jakeluun tuollainen.
        Eikö ole parempi olla sinkkuna kun ei yksi partneri riitä??


      • läähätys

        Jos Mission on varsin "laatutietoinen"...yök!, niin ei taida kumppani olla kun tollasta kattelee.


      • m78oulu
        ehdoton(ko)? kirjoitti:

        Jos rakastaa kumppaniaan niin miksi ei ole valmis sitoutumaan 150% suhteeseen??? Ei ymmärrä - kyllähän sen omankin kanssa kaikenlaista kivaa ja mielenvirkistystä löytyy vaik kuinka paljon... : ) Pettäminen ja toisten kanssa sählääminen, jos on oikeesti vakituisessa suhteessa- satuttaa AINA! Ensimmäinen kerta on pahin, mutta ei ne muutkaan jälkiä jättämättä!!On suuri onni, jos on onnistunut nykymaailmassa löytämään kumppanin vierelleen, jossa rakkautta on molemmin puolin ja viihtyy hyvin toisen seurassa. Nauttikaa arjen tuomista pienistä iloista ja pitäkää siitä hyvästä kiinni, mitä teillä on!! T. nim. merkillä vielä sitä oikeaa etsivä 34 v nainen : (

        joka nyt on ollut nykyisessä suhteessa aika vähän aikaa, voin sanoa, että kyllä se mies tarvii saada useita naisia. Ei sitä yhtä samaa jaksa oikeasti montaa kertaa, harmittaa kun nainen vonkaa ja itseäni ei kiinnosta yhtään. Mutta kun käy ulkona, kaupoissa, baarissa yms niin joka paikassa pörrää semmoisia neitoja joita ei voi olla kuin kuolaamatta. Naiset on kauniita ja naisten vartalot on aivan jumalaisia, miksi niistä ei saisi nauttia niin paljon kuin haluaa?


      • Blaah ja blaah
        m78oulu kirjoitti:

        joka nyt on ollut nykyisessä suhteessa aika vähän aikaa, voin sanoa, että kyllä se mies tarvii saada useita naisia. Ei sitä yhtä samaa jaksa oikeasti montaa kertaa, harmittaa kun nainen vonkaa ja itseäni ei kiinnosta yhtään. Mutta kun käy ulkona, kaupoissa, baarissa yms niin joka paikassa pörrää semmoisia neitoja joita ei voi olla kuin kuolaamatta. Naiset on kauniita ja naisten vartalot on aivan jumalaisia, miksi niistä ei saisi nauttia niin paljon kuin haluaa?

        senkun vaan lopetat vakituisen suhteesi, niin voit nauttia niistä jumalaisista naisista ihan niin paljon kuin haluat. Tai toisin sanoen niin paljon kuin saat, sillä en usko kaltaisellasi dummyllä olevan ihan mieletöntä vientiä.


      • tuumasta toimeen

        itse olisin valmis vapaampaan suhteeseen,sillä tämän hetkinen suhde maistuu vanhalle villsukalle. jokainen meistä haluaisi sitä jotain,kuinka moni uskaltaa ryhtyä sanoista tekoihin. kerrankos me täällä eletään ja omahanpa tämä meidän ruumiimme on,siis miksipä ei.


      • sepura
        m78oulu kirjoitti:

        joka nyt on ollut nykyisessä suhteessa aika vähän aikaa, voin sanoa, että kyllä se mies tarvii saada useita naisia. Ei sitä yhtä samaa jaksa oikeasti montaa kertaa, harmittaa kun nainen vonkaa ja itseäni ei kiinnosta yhtään. Mutta kun käy ulkona, kaupoissa, baarissa yms niin joka paikassa pörrää semmoisia neitoja joita ei voi olla kuin kuolaamatta. Naiset on kauniita ja naisten vartalot on aivan jumalaisia, miksi niistä ei saisi nauttia niin paljon kuin haluaa?

        "ollut nykyisessä suhteessa vähän aikaa". Johan tuon itsekin ymmärtänet että tulevatkin suhteesi ovat lyhytaikaisia tuolla asenteella - pysyttele sinkkuna niin voit häslätä mielinmäärin kun ei ole ketään vakivonkaajaa. Ja kasva aikuiseksi!


      • reetu132
        Pettynyt. kirjoitti:

        Kerran petturi, toistekin petturi. Pihalle vaan on sitten mies tai nainen, petetyksi tuleminen ei ole suhteen tarkoitus. Mustasukkaisuus , asiaton varsinkin, pilaa suhteita.

        Tässä paikassa http://bit.ly/uskottomuus pelisäännöt selvillä kaikille niille, joille avoin suhde toimii.


    • kuppajakuusmuuta

      miksi ihmeessä haluat ''säpinää'' sen kautta, että käytte molemmat hässimässä muita naisia ja miehiä? en ymmärrä. luulisi, että sitä säpinää saa jollain muullakin keinoin suhteeseen. pitäisi sen verran mielikuvitusta olla.

      • ap

        No en osaa sanoa miks kaipaan välillä muita miehiä. Ja kupalta ja kuudelta muulta voipi kyllä suojautua:) En oo ikinä pettäny, enkä haluis pettääkkään (jos on saanut "luvan pettää" niin se olis eri juttu. Ja kyllä mä uskon että löytyis miehiä, jokka haluaa myöskin vaan "leikkiä". Mutta eipä tälle asialle nyt mitään mahda, kun mies on niin ehdoton. Tylsää.


      • ap
        ap kirjoitti:

        No en osaa sanoa miks kaipaan välillä muita miehiä. Ja kupalta ja kuudelta muulta voipi kyllä suojautua:) En oo ikinä pettäny, enkä haluis pettääkkään (jos on saanut "luvan pettää" niin se olis eri juttu. Ja kyllä mä uskon että löytyis miehiä, jokka haluaa myöskin vaan "leikkiä". Mutta eipä tälle asialle nyt mitään mahda, kun mies on niin ehdoton. Tylsää.

        ...lisätään nyt vielä etten välttämättä ole edes sen seksin perässä, vaan flirttailu ja pussailu sun muukin jonkun muun kanssa olis kivaa vaihtelua.


      • vittuuntunut
        ap kirjoitti:

        ...lisätään nyt vielä etten välttämättä ole edes sen seksin perässä, vaan flirttailu ja pussailu sun muukin jonkun muun kanssa olis kivaa vaihtelua.

        "..lisätään nyt vielä etten välttämättä ole edes sen seksin perässä"

        Valehtelet vain itsellesi.

        Itse ainakin olen päättänyt että jos kumppani ehdottaa avointa suhdetta, katkaisen sen välittömästi. Ex ehdotti sitä, kieltäydyin niin meni sitten jakamaan pillua ilman lupaa. Heitin välittömästi pihalle kun sain tietää. Päätin myös että vapaan suhteen ehdottaminen tarkoittaa sitä, että suhde ei vaan toimi ja se on sitten aivan sama laittaa heti poikki.

        Miehelle vapaa suhde on muutenkin aivan paska, vaimo kun on ehtinyt käydä paikallisen jalkapallojoukkueen läpi siinä vaiheessa kun itse on päässyt vasta sormipillulle.


      • äijäsavo81
        vittuuntunut kirjoitti:

        "..lisätään nyt vielä etten välttämättä ole edes sen seksin perässä"

        Valehtelet vain itsellesi.

        Itse ainakin olen päättänyt että jos kumppani ehdottaa avointa suhdetta, katkaisen sen välittömästi. Ex ehdotti sitä, kieltäydyin niin meni sitten jakamaan pillua ilman lupaa. Heitin välittömästi pihalle kun sain tietää. Päätin myös että vapaan suhteen ehdottaminen tarkoittaa sitä, että suhde ei vaan toimi ja se on sitten aivan sama laittaa heti poikki.

        Miehelle vapaa suhde on muutenkin aivan paska, vaimo kun on ehtinyt käydä paikallisen jalkapallojoukkueen läpi siinä vaiheessa kun itse on päässyt vasta sormipillulle.

        jos pettää niin pihalle samana päivänä muija, saa kysellä panolta että pääseekö toiseksi yöksi, ite lähdin ennen ku eksä oli heränny ku jäi vieraista kiinni, siinäpähä miettii kannattaako tehä uuestaan, hyvin ehtii pakata kamat 3 tunnissa ja häipyä. hakee loput viiko päästä pois,,,, kannattaa kokeilla naisten vieraissa juoksemista


      • 17
        vittuuntunut kirjoitti:

        "..lisätään nyt vielä etten välttämättä ole edes sen seksin perässä"

        Valehtelet vain itsellesi.

        Itse ainakin olen päättänyt että jos kumppani ehdottaa avointa suhdetta, katkaisen sen välittömästi. Ex ehdotti sitä, kieltäydyin niin meni sitten jakamaan pillua ilman lupaa. Heitin välittömästi pihalle kun sain tietää. Päätin myös että vapaan suhteen ehdottaminen tarkoittaa sitä, että suhde ei vaan toimi ja se on sitten aivan sama laittaa heti poikki.

        Miehelle vapaa suhde on muutenkin aivan paska, vaimo kun on ehtinyt käydä paikallisen jalkapallojoukkueen läpi siinä vaiheessa kun itse on päässyt vasta sormipillulle.

        ...heitin välittömästi pihalle…Heh hehe, kerro sen pihan osoite, niin tulen välittömästi hakemaan. Varmasti on mukava nainen. ”Parempi syödä kakkua yhdessä, kun ahmia paskaa yksin”:)


      • Vapaa kasvatus jne.
        ap kirjoitti:

        No en osaa sanoa miks kaipaan välillä muita miehiä. Ja kupalta ja kuudelta muulta voipi kyllä suojautua:) En oo ikinä pettäny, enkä haluis pettääkkään (jos on saanut "luvan pettää" niin se olis eri juttu. Ja kyllä mä uskon että löytyis miehiä, jokka haluaa myöskin vaan "leikkiä". Mutta eipä tälle asialle nyt mitään mahda, kun mies on niin ehdoton. Tylsää.

        Vähän ikää tulee lisää niin saattaisit arvostaa lojaalia kumppania enemmän. Et luultavasti vain ole tarpeeksi kypsä sitoutumaan.


    • J

      Ymmärrän toisaalta sinua todella hyvin. Minulla myös on maailman ihanin mies muilta osin, mutta eroottinen elämä on kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen on hiipunut. Ja kaikennäköisiä temppuja on kyllä tehty ja asiaa "työstetty" leikkimielellä että vakavasti. Harmittaa todella paljon kun itse on hyvinkin seksuaalinen ihminen... Valitettavasti ymmärrän tänäpäivänä jo miksi vieraissa käydään. Ei ole itsellänikään ollut kaukana... Tässä painitaan saman asian kanssa, oma rakas jota ei haluaisi vaihtaa, muttei haluaisi seksittäkään olla....

      Kuitenkin vielä optimisti

      • 11 vuotta naimisissa

        Suosittelen lämpimästi lomailua jossakin tylsässä paikassa. Mökillä, jossa ei ole telkkaria. Rantakohteessa, jossa ei ole yöelämää. Päivät yhdessä, toisen iholla - eikä mitään tekemistä. Alkaa seksikin taas luistaa. Sinne voi lähteä vaikka sillä varjolla, että puhutaan asioista, tarvitaan lomaa arjesta, yhteistä laatuaikaa ym. ym.

        Meidän parisuhteessa on jo vakiintunut termi "lomaseksi". Se on aina parempaa. Vapautuneempaa ja rennompaa, kun on aikaa eikä valvollisuuksia mihinkään suuntaan.


      • luuserit pettää

        Itse olen ollut vaimoni kanssa kimpassa yli 20 vuotta, enkä ole koskaan pettänyt, enkä usko hänenkään pettäneen.

        Seksiä en saa aina tarpeeksi, mutta kyllä se hyvää on silloin kun kumpikin on mukana. Kolme lasta asettaa omat rajoituksensa, teinit kun ei tunnu oikein nukkuvan koskaan, varsinkaan kun yksi on illan virkku ja toinen herää aamulla ennen kukonpierua. Mutta tervekätisenä mihenä tässä on pärjätty ihan kivasti.

        Vieraisiinkin olisi ollut halutessaan mahdollisuuksia, sillä yövyn noin 50-100 yötä vuodessa hotelleissa, mutta ei kiinnosta. En haluaisi että minua petetään, joten minäkään en petä.

        Ei ole mitään tarveta testata omaa viehätysvoimaa tai muuten pönkittää itsetuntoa, sillä se on kunnossa.


      • J
        11 vuotta naimisissa kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi lomailua jossakin tylsässä paikassa. Mökillä, jossa ei ole telkkaria. Rantakohteessa, jossa ei ole yöelämää. Päivät yhdessä, toisen iholla - eikä mitään tekemistä. Alkaa seksikin taas luistaa. Sinne voi lähteä vaikka sillä varjolla, että puhutaan asioista, tarvitaan lomaa arjesta, yhteistä laatuaikaa ym. ym.

        Meidän parisuhteessa on jo vakiintunut termi "lomaseksi". Se on aina parempaa. Vapautuneempaa ja rennompaa, kun on aikaa eikä valvollisuuksia mihinkään suuntaan.

        Kiitos, kaikki vinkit ovat tervetulleita :). Toisia jo kokeiltu, kaikkia varmasti ei...


      • elämää nähnyt
        luuserit pettää kirjoitti:

        Itse olen ollut vaimoni kanssa kimpassa yli 20 vuotta, enkä ole koskaan pettänyt, enkä usko hänenkään pettäneen.

        Seksiä en saa aina tarpeeksi, mutta kyllä se hyvää on silloin kun kumpikin on mukana. Kolme lasta asettaa omat rajoituksensa, teinit kun ei tunnu oikein nukkuvan koskaan, varsinkaan kun yksi on illan virkku ja toinen herää aamulla ennen kukonpierua. Mutta tervekätisenä mihenä tässä on pärjätty ihan kivasti.

        Vieraisiinkin olisi ollut halutessaan mahdollisuuksia, sillä yövyn noin 50-100 yötä vuodessa hotelleissa, mutta ei kiinnosta. En haluaisi että minua petetään, joten minäkään en petä.

        Ei ole mitään tarveta testata omaa viehätysvoimaa tai muuten pönkittää itsetuntoa, sillä se on kunnossa.

        ja kehtaat vielä jotakuta muuta väittää luuseriksi voi voi


      • Wankstar

        kättä.


    • jjjjjjjjjjjjjjjjjjåä

      ni sitten on kyllä jotain pahasti pielessä!! Ehkä kannattais erota ja mee sä panee niitä kuppa miehiä vaan... Kaikilla miehillä ja naisilla ketkä harrastaa tollasia suhteita on tauteja. Kokemusta on!! mutta olen lopetanut sellaiset hommat kun ei tod kiinnosta muiden kyrvät kun nyt yhden ihanan miehen kanssa olen seurustellut. Eikä kyllä muutenkaan kiinnostaisi.

      • :)

        Silloin varmaan 80% ihmisistä, sekä miehistä että naisista on tauteja.
        Yleensä ihmisillä on elämänsä aikana useita suhteita, se ei tarkoita ettei terveydestään huolehtisi.


      • marianneK
        :) kirjoitti:

        Silloin varmaan 80% ihmisistä, sekä miehistä että naisista on tauteja.
        Yleensä ihmisillä on elämänsä aikana useita suhteita, se ei tarkoita ettei terveydestään huolehtisi.

        Kyllä, valitettavasti papilloomavirusta kantaa lähes jokainen, jolla on ollut useampia suhteita. Miehiä se ei paljon haittaa, mutta naisilla tiedossa mahdolliset kohdunkaulansyöpä tai tulehdukset.

        Hiivat erittäin yleisiä. Klamydiatapaukset todella yleisiä.

        Huuliherpes, sukuelinherpes - helvettiä ovat, tuntenut ihmisiä, joilla ne on, joillakin on molemmat. Ei ne näy, on Zoviraxia, mutta tuntuu kyllä.

        Ei viitti luetella enempää. Kortsun kanssa voi suojautua, mutta ei huuluherpekseltä.

        Tuskin näistä välität kun "huolehdit terveydestäsi". Ehkä joku lukee ja välittää siitä, että olisi kiva pussata ja harrastaa seksiä ilman viheläisiä tauteja. Jos on löytäny kumppanin, joka on terve, kannattaa pitää siitä kiinni. Jos tautejen takia seksistä ja pussailusta menee ilo, niin se on iso hinta jos todella seksistä pitää.

        Terveyskeskukset on täynnä valistuneita suomalaisia....


      • Kiitos rakas
        marianneK kirjoitti:

        Kyllä, valitettavasti papilloomavirusta kantaa lähes jokainen, jolla on ollut useampia suhteita. Miehiä se ei paljon haittaa, mutta naisilla tiedossa mahdolliset kohdunkaulansyöpä tai tulehdukset.

        Hiivat erittäin yleisiä. Klamydiatapaukset todella yleisiä.

        Huuliherpes, sukuelinherpes - helvettiä ovat, tuntenut ihmisiä, joilla ne on, joillakin on molemmat. Ei ne näy, on Zoviraxia, mutta tuntuu kyllä.

        Ei viitti luetella enempää. Kortsun kanssa voi suojautua, mutta ei huuluherpekseltä.

        Tuskin näistä välität kun "huolehdit terveydestäsi". Ehkä joku lukee ja välittää siitä, että olisi kiva pussata ja harrastaa seksiä ilman viheläisiä tauteja. Jos on löytäny kumppanin, joka on terve, kannattaa pitää siitä kiinni. Jos tautejen takia seksistä ja pussailusta menee ilo, niin se on iso hinta jos todella seksistä pitää.

        Terveyskeskukset on täynnä valistuneita suomalaisia....

        jonka seurauksena sain kohdunkaulunsyövän. Henki säilyi, mutta lapset jäi tekemättä.


      • :)
        marianneK kirjoitti:

        Kyllä, valitettavasti papilloomavirusta kantaa lähes jokainen, jolla on ollut useampia suhteita. Miehiä se ei paljon haittaa, mutta naisilla tiedossa mahdolliset kohdunkaulansyöpä tai tulehdukset.

        Hiivat erittäin yleisiä. Klamydiatapaukset todella yleisiä.

        Huuliherpes, sukuelinherpes - helvettiä ovat, tuntenut ihmisiä, joilla ne on, joillakin on molemmat. Ei ne näy, on Zoviraxia, mutta tuntuu kyllä.

        Ei viitti luetella enempää. Kortsun kanssa voi suojautua, mutta ei huuluherpekseltä.

        Tuskin näistä välität kun "huolehdit terveydestäsi". Ehkä joku lukee ja välittää siitä, että olisi kiva pussata ja harrastaa seksiä ilman viheläisiä tauteja. Jos on löytäny kumppanin, joka on terve, kannattaa pitää siitä kiinni. Jos tautejen takia seksistä ja pussailusta menee ilo, niin se on iso hinta jos todella seksistä pitää.

        Terveyskeskukset on täynnä valistuneita suomalaisia....

        Joo.. mulla on ollutkin sitten hyvä tuuri, ei tauteja. Edes huuliherpestä ei ole ollut ikinä, virus on kuitenkin lähes jokaisen veressä.


    • yks monista

      Sä haluat pettää miestäs. Ootko kokeillu saada potkua vaikka roolileikeillä, yms...? Meillä se autto kummasti.

      • kjhgrtyui

        mies on vissiin niin helkkarin estonen seksin suhteen ettei sille roolileikit käy. Ite nimeomaan kaipaan vierasta just sen itsetunnon pönkittämisen suhteen, mutta tällähaavaa leikin vaan mielikuvilla. Sain sentään hänet nyt puhuttua seksiterapeutille kanssani kun ei viitti muuten toimivaa pitkäikästä suhdetta kaataa romukoppaan. Jossain joo mättää, ehkäpä ulkopuolinen osaisi auttaa. Ainakin toivon niin. Tai sitten käteen lämästään joku resepti haluntappajiin että loppuu tää kiimanen vollotus. Loppujen lopuksi aivan sama, koska en tästä tilasta kummemmin nauti. Pelottaa vaan helkkaristi että meen tekemään jotain typerää.


      • en ymmärrä..

        ..mitä pettämistä se on jos on siihen peuhaamiseen toiselta lupa? Ja se lupahan ilmeisesti vapaassa suhteessa on..


    • wtetqatg

      kyllähän tämä ketjun aloittaja itse on epäsuorasti kertonut miehelleen että haluaa vierasta...
      Ja tietää sen itsekin...

    • No mutku....

      ...ja jätä miehesi jos niin haluttaa taaskin kerran sinne missä ruoho on vihreämpää. On se kumma kun nykyajan naisille ei kelpaa mikään. Tosin ideasi on niin teinimäinen että tuskin edes nainen vielä olet.
      "Rakastan miestäni"=et todellakaan rakasta kun ajattelet moista ja sana "mutta" päättää keskustelun tavallaan niin että suhde ei enään voi edetä mihinkään kun olet jo päättänyt asioita mielessäsi.
      Ihan tarpeeksi olen itsekin kuullut lauseita elämässäni että "olet ihan kiva mutta" "olet aivan ihana mutta" "olisit aivan upea isä mutta" jne jne ja yhdenkään mutta sanan jälkeen ei suhde pidemmälle enään ole mahdollista edetä. Nyt aivan mahtavassa parisuhteessa ilman muttia ja haluja kenenkään hameen alle.

      Helvetin nulikka lopeta se miehen tunteilla leikkiminen ja lähde tai pidä turpasi kiinni!

      • ap

        ookoo...jotkut ottaa nyt selvästi pahemmin nokkiinsa kuin olis tarvekaan. Ja teini en ole, parisuhdettakin takana jo 10 vuotta. Ehkä oli typerää sitten olla rehellinen miehelleni, ottaisin sanani takaisin jos vain voisin. En edelleenkään halua pettää ketään. Kaiken lisäksi, hauska miten moni puhuu täällä sukupuolitaudeista, oletteko koskaan kuullut kondomista? Ja sitten vielä kommentti jollekkin joka kehotti ostamaan tekokyrvän - satun kyllä omistamaan sellaisen, mutta en ole mikä nymfomaani, eikä se ole seksuaalinen tyydytys mitä kaipaan. Mitäpä voin enää tähän lisätä... olisiko miehelleni sitte nyt oikein että lähden lätkimään kun kerran menin moista ehdottamaan? Ehkä jos hän haluaisi minusta eroon, olisi sen jo tehnyt.


      • Jakorasiaa
        ap kirjoitti:

        ookoo...jotkut ottaa nyt selvästi pahemmin nokkiinsa kuin olis tarvekaan. Ja teini en ole, parisuhdettakin takana jo 10 vuotta. Ehkä oli typerää sitten olla rehellinen miehelleni, ottaisin sanani takaisin jos vain voisin. En edelleenkään halua pettää ketään. Kaiken lisäksi, hauska miten moni puhuu täällä sukupuolitaudeista, oletteko koskaan kuullut kondomista? Ja sitten vielä kommentti jollekkin joka kehotti ostamaan tekokyrvän - satun kyllä omistamaan sellaisen, mutta en ole mikä nymfomaani, eikä se ole seksuaalinen tyydytys mitä kaipaan. Mitäpä voin enää tähän lisätä... olisiko miehelleni sitte nyt oikein että lähden lätkimään kun kerran menin moista ehdottamaan? Ehkä jos hän haluaisi minusta eroon, olisi sen jo tehnyt.

        Tauteja saa pussaamallakin. :)


      • vinkki!:)
        ap kirjoitti:

        ookoo...jotkut ottaa nyt selvästi pahemmin nokkiinsa kuin olis tarvekaan. Ja teini en ole, parisuhdettakin takana jo 10 vuotta. Ehkä oli typerää sitten olla rehellinen miehelleni, ottaisin sanani takaisin jos vain voisin. En edelleenkään halua pettää ketään. Kaiken lisäksi, hauska miten moni puhuu täällä sukupuolitaudeista, oletteko koskaan kuullut kondomista? Ja sitten vielä kommentti jollekkin joka kehotti ostamaan tekokyrvän - satun kyllä omistamaan sellaisen, mutta en ole mikä nymfomaani, eikä se ole seksuaalinen tyydytys mitä kaipaan. Mitäpä voin enää tähän lisätä... olisiko miehelleni sitte nyt oikein että lähden lätkimään kun kerran menin moista ehdottamaan? Ehkä jos hän haluaisi minusta eroon, olisi sen jo tehnyt.

        Mahtavaa olisi, jos löytäisitte toisen parin, joka haluaisi uutta säpinää. Kaksi avioparia jotka sopivat avoimesti esim aluksi että harrastatte seksia vain samassa tilassa, omienne kanssa. :) siitä sitteb pikkuhiljaa. Mutta toki jos tää on kumppanillesi ahdistavaa, ei idea oo hyvä....


    • onnellinen naaras

      Meitä on moneksi. Toiset on "luotu" elämään sen yhden ja ainoan kumppanin kanssa, halut ja kiintiö käyvät yksiin. On myös niitä pareja, joissa jompi kumpi osapuolista on kiihkeämpi eikä saa "tavaraa" riittävästi tai henkilöt haluavat vain nauttia ja kokea elämässään kaikkea mahdollista. Olen iloinen puolestasi että rohkenit paljastaa asian miehellesi, reaktiosta huolimatta. Itse en hyväksy pettämistä, mutta en voi myöskään sanoa, että vieraissa ei olisi kiva käydä...käymme vaan mieheni kanssa yhdessä ns. kimppakivan merkeissä ja molemmat nauttii. Kumpikaan meistä ei kulu seksissä mihinkään vaan nautimme elämän syvistä synneistä..yhdessä. Tämä kuvio ei kaikille käy, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa asiasta, jospa tekin harrastaisitte sitä yhdessä? Jotenkin miehesi reaktiosta ymmärtäisin että hän on sinusta suunnattoman mustasukkainen tai hän ei ole hyvin itsevarmaa tyyppiä. Kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jokainen meistä elää täällä vain sen yhden kerran. Mielenkiintoisia asioita kannattaa aina kokeilla jos mahdollisuuksia on, mutta joskus niitä kompromissejakin pitää tehdä.

      • ei voi olla totta

        Mitä typeriä viestejä tänne vielä keksitään!


      • justiinsajuu....

        "jotenkin miehesi reaktiosta ymmärtäisin että hän on sinusta suunnattoman mustasukkainen tai hän ei ole itsevarmaa tyyppiä"
        Eli mies ei saa esittää tunteitaan vaan kiltisti hyväksyä se jos mielitietty vihjaisee että eletään vapaassa suhteessa ja jyystetään ketä halutaan kun vähän tuota alapäätä vieraat alkanu kiinnostaa. kö???
        Ja ei ole itsevarma tyyppi kun ei ensinnä ole naiselleen ehdottanut että eletään avoimessa suhteessa. Onko tällä ajattelu mallilla aloittajan mies sitten nössö luuseri ja koulun se kiusatuin henkilö???
        Herranjumala sentään mikä meteli tälläkin palstalla olisi noussut jos samaisen aloituksen olisi tehnyt mies. Hän olisi pleijeri, pelimies, menovaihde päällä vieläkin, törkeä, itsekeskeinen, naisista välittämätön, paska jne jne ja tietenkin palstan suurinpiin miehiä koskeviin asioihin liittyvä sana eli NARSISTI


      • ksdlafdsf

        olet selvästi ammattilainen...


      • et vielä itsevarma

        Muiden kanssa peuhaaminen ei kyllä mitenkää kieli itsevarmuudesta. En tajua miten nuo asiat rinnastetaan keskenään? Ne miehet ja naiset jotka kaipaa vierasta ovat olleet niitä kaikista reppanoimpia.


      • pee45
        et vielä itsevarma kirjoitti:

        Muiden kanssa peuhaaminen ei kyllä mitenkää kieli itsevarmuudesta. En tajua miten nuo asiat rinnastetaan keskenään? Ne miehet ja naiset jotka kaipaa vierasta ovat olleet niitä kaikista reppanoimpia.

        Kuinka moni parisuhteeessa elävä mustasukkainen tai itsevarmuuden kadottanut/menettänyt henkilö suostuisi kimppakivaan?


      • onnellinen uros

        Mekin avokkini kanssa järjestelty asiat noin, käydään ja kokeillaan vierasta yhdessä. Toiminut hyvin, molemmat olemme olleet tyytyväisiä, on kokeiltu sekä miestä ja naista kolmantena pyöränä sekä pariskuntaa, jonka kanssa harrastettu yhdessä seksiä. Siinä sekstailtu sekä omanpuolison että vieraan kanssa ja kaikilla kivaa ollut. Onhan se tärkeää, et se kolmaspyörä on sopiva tilanteeseen ja tajuaa sen, että se on vain seksiä, tunteet jätetään silloin kotiin ja antaudutaan täysillä viettien viemäksi. Suosittelen tätä meidän juttua, jos vain oma kanttinne kestää ja osaatte puhua asiasta ja tietysti luottamusta omaan puolisoon. Me on saatu siitä kivaa sepinää sänkyymme pitkäksi aikaa, muistellaan juttuja yhdessä peitonalla,,,, se aika nannaa:)))


    • uskova75

      villi persoona olet. Onnea ja menestystä tuleville valinnoillesi.

    • Tollukka+++

      Ja se sattuu vieläkin ihan hirveesti,vaikka on jo siitä toistavuotta,enkä varmaan toivu siitä koskaan .Oli itsellä tunteet kuitenkin häntä kohtaan niin voimakkaat...rakastuin tahtomattani häneen. Rakkaudessa altistaa aina itsensä suruun ja niin minulle kävi.

      • pöyristyttää

        Näin on, tunteilla ei pidä leikkiä. Monien on tätä vaikea käsittää. Tuntuu, että varsinkin nuo, jotka harrastavat kaiken maailman kimppakivoja, eivät ymmärrä tunteista yhtään mitään. Kauhean tunnekylmää porukkaa. Huh.


    • täti59

      liian monta mieskaveria kokeneena voin vakuuttaa, että murennat sellaisella vain itsesi, usko pois. Alussa aina naurattaa mutta sitten kun nuo miekankärjet alkaa osoittaa itseä kohti niin olo on kauhea ja ei sitä voi sanoin kuvata mitä vahinkoa on jo saatu aikaan. "Miten onni korjataan, paremmaksi paikataan...päästänkö irti kun, oon huono jaksamaan?" . Kun et rakasta enää...Rakkaus -oikea rakkaus on pitkämielinen, lempeä, ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa -vaan toisen parasta, kaikki se uskoo, kaikki se luottaa, kaikki se toivoo..Rakkautta on kärsiä toisen puolesta.
      Osta tekopenis ! kiva mies sinulla---ja tervejärkinen. Sinusta en voisi ajatuksinesi mainita samaa. Olet outo ja loukkaat toista ja asian mainitsemisella -kaikenhuippu törkeydellä on, että sanot sen tyhmyyksissäsi vielä ääneen ! Et rakasta, koska et tiedä edes mitäse rakkaus oikeasti on !

    • mies3455

      Tuollainen vapaa suhde on erittäin huono asia. Toivottavasti sinunlaisia naisia on hyvin vähän.
      Tuollainen ehdotus tulee rikkomaan suhteen.

      • Aivopieru?

        Tollanen kokeilu oli tuhota meillä kaiken. Vaimo teki sitä ja kielti kaiken, ihan loppuun asti. Liitosta puuttui se jokin...mikä?! Jos et pysty asiasta sanomaan ei taida olla ongelmaa muuten kuin pään sisällä.
        Sain tarpeekseni ja esitin muutaman vaihtoehdon joista yksi, pois muutto, oli hyvä. Ei ihminen ajattele kuin itseään tietyssä vaiheessa vaikka kaikki mitä tarvitsee on käsissä. On vissii hauskaa pelata suurilla panoksilla. Kokeilkaa miltä tuntuisi menettää se. Ottakaa toiselle oma asunto, vuokralle, ja katsokaa kauan se oikeasti on hauskaa ja mikä on tärkeää, se että vähän piristää omaa elämää vai rakastaa oikeasti toista ja on rehellinen ja avoin hänelle?

        Itseäni kaikki kokemani kasvatti ja kovetti mutta yhdessä edelleenkin elämää katsomme.


      • Äly hoi, älä jätä
        Aivopieru? kirjoitti:

        Tollanen kokeilu oli tuhota meillä kaiken. Vaimo teki sitä ja kielti kaiken, ihan loppuun asti. Liitosta puuttui se jokin...mikä?! Jos et pysty asiasta sanomaan ei taida olla ongelmaa muuten kuin pään sisällä.
        Sain tarpeekseni ja esitin muutaman vaihtoehdon joista yksi, pois muutto, oli hyvä. Ei ihminen ajattele kuin itseään tietyssä vaiheessa vaikka kaikki mitä tarvitsee on käsissä. On vissii hauskaa pelata suurilla panoksilla. Kokeilkaa miltä tuntuisi menettää se. Ottakaa toiselle oma asunto, vuokralle, ja katsokaa kauan se oikeasti on hauskaa ja mikä on tärkeää, se että vähän piristää omaa elämää vai rakastaa oikeasti toista ja on rehellinen ja avoin hänelle?

        Itseäni kaikki kokemani kasvatti ja kovetti mutta yhdessä edelleenkin elämää katsomme.

        Höh, hulluko oot.


      • petettukä

        teillä on ulkopuoliset asiat kunnossa on talot ja autot, miehesi pyynnöstä tietysti sait vielä oman katoksenkin ettei tarvitse lumia autosta putsailla, pillua annat kun siltä itsestä tuntuu eli ennen munasolun irtoamista päsrina päivänä. velkaa ei juuri ole ja elämä on huoletonta ja eeesiä eli helppoa
        sit sitä alkaa miettimään päivien viihdykkeeksi jotakin mukavaa ja pillua kutittaa nin ekana tulee mieleen naapurin ukko joka on sillä silmällä katsellut tisswejäsi kun keikistelet pihalla kesäisin. tuleeko mielee että saat tietty herpeksen, hiivaa pilluun ja muuta mukavaa nupiksi. suihin otossa saat sellasen mällin kitalakeesi että siitä tulee aftoja suuhun.

        eikun kokeileen miltä se elämä maistuu... meidän ex vaimo teki juuri noin. heitin pihalle sen, ja ihmettelen nykyään miksi en tehnyt sitä heti vaan annoin anteeksi pettämisen enste


    • Ei kestä!

      .

    • että semmoista minul

      Minun mieheni suorastaan teoilla pakottaa minut käymään vieraissa. Olisihan se ihan kivaa, jos tykkäisin asiasta. Mutta en, mielestäni liitossa kun ollaan, niin siihen ei kuulu toiset miehet tai naiset! vai kavereina tietenkin! Mutta kyllä tulee sontaa päälle jos en käy, ja siitä kärsin kauan.

    • kummaatouhua

      parempi käydä vieraissa kuin oppia uutta rakastamasi miehen kanssa? menkää seksishoppiin, hankkikaa leluja, puhukaa toisillenne siitä mikä kiikastaa ja mitä toivotte.

    • Leikiskellen

      jo on aikoihin eletty..... Ei se ihme ettei nykyaikana avioliitot kestä..... Ollaan oltu yli 30v naimisissa, eikä ole tarvinnut käydä vieraissa. Oman puolison kanssa voi harrastaa melkeinpä mitä vain kunhan ei loukkaa tai vahingoita puolisoaan. Joten mielikuvitusta peliin. Ei se tunnu olevan sen vihreämpää aidan takana, tulee se arki sinnekin vastaan. Pidetään avioliitto kasassa ja omatunto puhtaana ei tarvi katua jälkeenpäin.

    • caansit

      voi tarkoittaa juuri sitä että kertoo toiselle mitä haluaa ja kaipaa, mutta tosi "säpinää" saatte kyllä aikaiseksi jos aloitatte vieraissa käynnin,sen voin luvata. Kokeiltu on, ja avioliitto muuttui helvetiksi kun eka säpinät vakiintui, joten antakaa olla kokeilematta!

    • huoli24.fiiiii

      taas perse suoli 24 . fiii on keksiny jutustelun aihetta , näille hölömöille , fi

    • diibaiskadaabaiska

      Toivottavasti saat tahtosi läpi. Toivottavasti mies myös innostuu astetta pidemmälle ja tahtoo aina välillä hässiä vierasta yhteisessä sängyssänne, joko sun kanssa tai ilman sua, kimpassa tai vuorotellen. Tämähän ei mitenkään voine loukata seksuaalisesti suvaitsevaista mieltäsi.

      Jos miehellä on yhtään järkeä päässä se nakkaa tollasen vieraskiimaisen jakorasian yleiseen kierrätykseen. Tekstisi luettuani aloin ymmärtää miksi muslimit tahtovat ympärileikata tyttöjä...

    • KTK

      Ihme moraalinvartijoita täällä kommentoi, antakaa toisten tehdä rauhassa mitä huvittaa, asia ei kuulu teille. Jos on selvät pelisäännöt niin antaa mennä vaan. Olen mies ja toisaalta kiihottaisi oman naisen seikkailut jonkun vieraan miehen kanssa. ;) Mutta toisaalta en pystyisi siihen. On jokaisen oma asia miten seksielämäänsä viettää, moraalinvartijoilla taitaa olla (seksi)elämä tylsää.

      • ..........

        meille???
        Kai se kuuluu kun se on suomenkielellä tänne kirjoitettu mielipiteitä hakemaan ja keskustelua herättämään. Jos tarkoitus on vaan saada pelkkää "hyvä tyttö pane ketä haluat vain" keskustelua ja pelkkää myöntelyä niin on tämä silloin väärä paikka ylipäätään millekään keskustelulle.
        Miksi kysyä mitään jos on pelkkiä oikeita vastauksia vain.


    • A

      Minulle jäi epäselväksi mitä kysyjä tarkoittaa 'säpinällä'. Itse pidän esimerkiksi korkeista äänistä ja korkeista paikoista. Seksi on mielestäni aina ollut tylsää. Pitkäaikaisen puolisoni kanssa olemme usein keskusteluin ja muinkin menetelmin koettaneet saada selville miksi niin monet pitävät seksistä. Ehkä he luulevat sen voivan olla jotakin sellaista mitä se ei kuitenkaan yleensä ottaen näyttäisi olevan.

      Teoriassa kaikilla korteilla voi aina voittaa. Seksi on patakolmonen.

      • *****

        Jos elämäänsä kaipaa säpinää saa sitä muualtakin kuin sängyssä.


      • ää o näitä
        ***** kirjoitti:

        Jos elämäänsä kaipaa säpinää saa sitä muualtakin kuin sängyssä.

        NOIN VOI SANOA VAIN TAITAMATON TUHKAMUNA; TAI PIHTARI PIMU:

        PYYTÄKÄÄ NYT HYVÄT IHMISET APUA, JOS ETTE OSAA


    • Eipä se avoin suhde onnistu ellei se molemmille käy. Selvästikin miehelläs ei ole samaa ongelmaa kuin sinulla tai sitten hän ei halua vaan sinun menevän vieraisiin. Tilanteeseen on lähinnä kaksi ratkaisua: eroat, joilloin saat sitä säpinää leikkimällä niitten miesten kanssa. Tai samaan pääset pettämällä, mitä en todellakaan suosittele. Mutta jos eroat ja hommaat uuden miehen joskus, on sama tilanne todennäköisesti edessä.

      Ihmisiä on niin erilaisia, joillakin kiinnostus kumppania kohtaan lopahtaa hyvin nopeasti, joillakin se kestää koko eliniän. Siinä mielessä on ihan turha alkaa arvostelemaan ihmisiä ominaisuuksien perusteella mille he eivät itse voi mitään. Tuo on silti vaan hyvin vaikea tilanne. Tunnen monia naisia jotka haluaa pysyvään suhteeseen, mutta heillä ei seksuaalinen mielenkiinto pysy kumppaniaan kohden kovinkaan kauan.

      Luonnollinen selitys liittyy lisääntymiskäyttäytymiseen. Kun tällainen nainen on saanut itselleen miehen pysyvään suhteeseen, voidaan tarvittavat geenit hakea muualta. Tämä näkyy tietysti haluttomuutena omaan kumppaniin ja kiinnostuksena vieraisiin miehiin. Luontoa on vaikea huijata, siksi en kovin helposti usko, että tilanne paranisi millään terapioilla tai muilla tempuilla.

    • Tinsku 33

      taitaa kiinnostaa kun on arki astunut elämään ja motivoi moisiin ehdotuksiin.
      Ole huoletta, petät miestäsi kohta kuitenkin ja saat vapaan suhteen ihan luvan kanssa käryttyäsi:)))

    • kolmaskivi

      kolmaspyörä samaan petiin on aina parempi vaihtoehto kuin tuo avoin suhde. Ei tunnu pettämiseltä kummastakaan.

    • Edestään löytää sano

      Miksi yleensäkään sitoudut toiseen ihmiseen? Olet sairas henkisesti.

    • Mr.yep

      sä sanoit niin että miehesi voisi käydä vieraissa sen takia että itseki voisit mennä panemaan..... aika jännä hyvin jännä.

    • oops...oops

      minkä takia sun täytyy kertoa hänelle että oot käynyt vieraissa... salapano on kuuma ja suositelen kaikkille :)

      • Huusianna

        ei ilmeisesti arvomaailmaasi sisälly:)
        Onhan se salapano kuuma kun ei ole sinut itsensä kanssa ja tunteakseen olevansa jotain pitää lapsellista touhua muiden selän takan harrastaa. Säälittävän itsekeskeisiä, ette muuta.


    • Kääntöpiiri

      avointa suhdetta haet hyväksyntää huorimisellesi?
      Se elosi tylsyys katselee sinua peilistä, jos sellaiseen uskallat edes katsoa.
      Kun te pettäjät löytäisittekin aina vain kaltaisenne:)

    • voi toimia

      Oli aikoinaan. sitten tuli maalta paritalon myyntiin. Muutettiin kaikki 4"saman katon alle" Välillä vaimoni käy naapurin miehen luona ja minä naapurin vaimoa. Tämmöistä yhteis eloa on ollut jo 10v ja onhan noita lapsiakin tullut. Kyllähän tuommoien piristää, kun saapuu töistä kotiin ja omassa makuuhuoneessa ei olekkaan oma vaimo, vaan naapurin =)

      Tämmöinen toimii, jos kaikilla vaan synkkaa

    • omena2010

      Jos on löytänyt kumppanin jonka kanssa haluaa elää miksi ajatella asioita kevyt kenkäisesti, eikö millään ole nykyään mitään merkitystä, minusta tuollainen ajattelu tapa avoimesta suhteesta ei kunnioita toista ihmistä pätkääkään eikä minusta kukaan ansaitse sellaista kohtelua suhteessa kuin ollaan niin ollaan sitten 100% tai ei ollenkaan.

    • tänkare

      Täsmälleen samaa mieltä! Ei se järvi soutamalla kulu! Suurin osa ihmisistä haluaa seksiä. Miesten päät kääntyy kadulla vieraiden naisten perään. Suurin osa varatuista miehistä olisi valmis seksiinkiin vieraan kanssa, jos ei kiinni jäisi. Sama koskenee myös naisia.

      Ihme moralisteja täällä. Annas olla kun tulee pikkujoulut, niin suurin osa näistä "paheksujista" lipsauttaa itse pienen seksisuhteen vieraan kanssa.

      Syrjähypyn salaaminen kumppanilta vasta sitä oikeata pettämistä on, EI se varsinainen akti vieraan kanssa. Mikä kumma siinä on miksei sitä sitten voi tehdä luvan kanssa, salassa se suurimmalle osalle tapahtuu kuitenkin.

      Seksuaalisuuden rajoittamisesta on tehty välittämisen mittari. Jos pystyt pitämään halusi kurissa ja viettämään kumppanisi kanssa 30 vuotta ankeata tai olematonta seksielämää, olet kelvollinen. Jos taasen et pysty pitämään pikkuhousuja jalassa olet huono ihminen, petturi, rikollinen, josta joissain maissa peräti joutuu kivitettäväksi.

      Hullua!

      • Jopedi

        Kyllä se niin on että jos se tuntuu hyvältä käydä vieraassa kammarissa niin parempi käydä. Aina tulee ihmiselle aika ettei se enää huvitakaan. Vanhempana voi ehkä miettiä joitakin reissuja, mutta harva katuu tekemisiään. Ihmiselle tekee hyvää nauttia ja elää runsaasti jos siis siltä tuntuu. Ei niitä ihania rakastajattaria kiikkustuolissa muistele kuin hyvällä. Ihania muotoja ja runsaita nautintoja!


      • 57-vee

        Olen jo varttunut mies, mutta halut aika ajoin tallella. Meillä "eukko" on syönyt itsensä niin hyvään lihaan, että ei tosiankaan herätä minussa minkäänlaisia seksuaalisia haluja. Vilkuilen suurella mielenkiinnolla hyväkroppaisia naisia sekä työpaikalla että muutenkin. Satoja tilaisuuksia olisi tullut, mutta ainoa este on ollut pelko sukupuolitaudeista. Nuorin vokottelija osui työpaikalla pari kuukautta sitten - 22-vuotias kiimapillu, joka oli jonkinlaisessa työharjoittelussa meillä. Hän ei jättänyt mitään epäselväksi. Mieli olisi tehnyt nuolla ja pamputtaa, mutta molemminpuoleinen nautinto estyi mun tautikammon vuoksi.

        Kaikki ns. "vakavat suhteet" kaatuvat, jos ainoa kokoava voima on seksi. Alkuhuumassa pillu/kyrpä menee päähän, mutta kun arki koittaa, seksinnälkäiset ihmiset alkavat hakea vaihtelua. Niin on käynyt minullekin. Nykyisin elän muuten hyvässä suhteessa, mutta seksi puuttuu. Käyn aina "vieraissa", jos olen vakuuttunut, että vastapuoli on alapäästään terve. Iällä ei ole väliä, kunhan on terve ja halukas. Niin eikä edes yritä vahingoittaa kotiolojani. Sen olen oppinut, että naimisissa olevat naiset ovat kaikkein "turvallisimpia". Hyvä pano silloin tällöin riittää. Nickini suomi24:ssä on decosta.


      • moraalin vartijat 08

        eipä tule mitään pikkujouluja kun en sellaisiin paskoihin osallistu!=) Emme käy missään turhissa sikailu "juhlissa" viihdymme kaksin ja seksiäkin on riittävästi. En ymmärrä et miks pitäis jotain "vaihtelua" saada?!? nautimme arkisista asioista, eikä kummallakaan mitenkään tylsää ole.. ihmeellistä lässytystä aikuisilta! moraali on oikein, eikä tarkoita et seksielo olis tylsää. emme vaan kaipaa mtn vieraita kusipäitä suhdettamme pilaamaan.


    • Tarwja Linnasta

      hyväksyntää pettämisellesi. Oh well, olisit valinnut paremmin:D

    • silipsis

      Mitäpä jos miehesi rakastuu johonkin toiseen ja teille tulee ero? Vai tähänkö pyrit, että itse pääset vapaana riehumaan.

    • Honky

      Kyllä te nykyihmiset olette varsinaisia eläimiä. Kenelläkään ei ole kunniaa tai moraaleja. Olen vasta 24 ja aina ajatellut vanhoilla arvoilla. Ja se on sitäkin että kun ihmisellä on jotain liikaa ei osaa arvostaa sitä enää. Seksiä saa joka päivä kun itse antaisin toisen jalkani että saisi edes suudeltua.

      Se on vaikeata enää löytää ketään kun kaikki on jo tässä iässä mennyt ties kuinka monta läpi kun itse haluaa vain yhden kokemattoman. Eikä tulisi edes mieleen hyppiä muiden kanssa.

      • 47

        Ymmärrät varmaan että 24v ei tiedä avioelämästä juuri mitään. Ikäisesi pitääkin olla idealisti, ja hyvä että moraali on korkealla, mut ajatellaan että menisit naimisiin etkä saisi sittenkään seksiä, puolisosi sanoisi häiden jälkeen ettei oikeastaan seksi kiinnostakaan, teillä olisi yhteiset velat jne, eli varaa erotakkaan ei olisi. Olisiko sinusta oikein uhrata elämäsi toiden tarpeiden mukaan, ja kokisit itsesi petetyksi. No kestäisit näin 10v ehkä 15v sitten ajattelisit että ole elänyt kokoaikuisikäsi puutteessa, ja 50v lähestyy, koska ajattelit alkaa viettää omaa elämää???

        Jos et ymmärtäyt pointtia, kysyn sulta samaa kun olet 20v vanhempi :)


      • Honky
        47 kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan että 24v ei tiedä avioelämästä juuri mitään. Ikäisesi pitääkin olla idealisti, ja hyvä että moraali on korkealla, mut ajatellaan että menisit naimisiin etkä saisi sittenkään seksiä, puolisosi sanoisi häiden jälkeen ettei oikeastaan seksi kiinnostakaan, teillä olisi yhteiset velat jne, eli varaa erotakkaan ei olisi. Olisiko sinusta oikein uhrata elämäsi toiden tarpeiden mukaan, ja kokisit itsesi petetyksi. No kestäisit näin 10v ehkä 15v sitten ajattelisit että ole elänyt kokoaikuisikäsi puutteessa, ja 50v lähestyy, koska ajattelit alkaa viettää omaa elämää???

        Jos et ymmärtäyt pointtia, kysyn sulta samaa kun olet 20v vanhempi :)

        No ensiksi en ole normaali. On normaaleja, erilaisia ja sitten minä, en kuulu edes erilaisiin. En menisi edes naimisiin koska se on normaalien ihmisten rituaali eikä kuulu minulle. Oltaisiin vain yhdessä, ei sen enempää.
        Eikä velkoja tule koska en ole normaali, en ikinä hanki velkoja. Normaalit joutuvat velkaisiksi koska ne elävät, no, normaalisti.

        Eli on aikalailla mahdotonta löytää nykyään toisinajattelijoita.


      • päärynä10
        47 kirjoitti:

        Ymmärrät varmaan että 24v ei tiedä avioelämästä juuri mitään. Ikäisesi pitääkin olla idealisti, ja hyvä että moraali on korkealla, mut ajatellaan että menisit naimisiin etkä saisi sittenkään seksiä, puolisosi sanoisi häiden jälkeen ettei oikeastaan seksi kiinnostakaan, teillä olisi yhteiset velat jne, eli varaa erotakkaan ei olisi. Olisiko sinusta oikein uhrata elämäsi toiden tarpeiden mukaan, ja kokisit itsesi petetyksi. No kestäisit näin 10v ehkä 15v sitten ajattelisit että ole elänyt kokoaikuisikäsi puutteessa, ja 50v lähestyy, koska ajattelit alkaa viettää omaa elämää???

        Jos et ymmärtäyt pointtia, kysyn sulta samaa kun olet 20v vanhempi :)

        Minä en ainakaan ymmärrä miten asiastasi saisi hyväksyttävää itse olen elänyt yli 10 vuotta saman ihmisen kanssa ja olen aivan samaa mieltä honkyn kanssa... Nykyään liian monella on ajattelu tapana hyvin pinnallinen ei toista ihmistä kunnioittava ajattelu tapa... Suhteessa on niin paljon muutakin kuin seksi, toki sekin kuuluu suhteeseen mutta ei sen tarvitse hallita elämää. Jokainen voi miettiä jos sinun rinnallasi on ihminen jonka kanssa olet sielun kumppani kannattaako sitä särkeä irto suhteilla onko se kaikki sen arvoista ja kunnioittaako se teitä ihmisenä...


      • 11 + 16
        päärynä10 kirjoitti:

        Minä en ainakaan ymmärrä miten asiastasi saisi hyväksyttävää itse olen elänyt yli 10 vuotta saman ihmisen kanssa ja olen aivan samaa mieltä honkyn kanssa... Nykyään liian monella on ajattelu tapana hyvin pinnallinen ei toista ihmistä kunnioittava ajattelu tapa... Suhteessa on niin paljon muutakin kuin seksi, toki sekin kuuluu suhteeseen mutta ei sen tarvitse hallita elämää. Jokainen voi miettiä jos sinun rinnallasi on ihminen jonka kanssa olet sielun kumppani kannattaako sitä särkeä irto suhteilla onko se kaikki sen arvoista ja kunnioittaako se teitä ihmisenä...

        "Suhteessa on niin paljon muutakin kuin seksi,"

        Hm. Mutta onko mitään muuta myönteistä?

        "toki sekin kuuluu suhteeseen"

        Ei ole kuulunut vuosikymmeneen.

        "mutta ei sen tarvitse hallita elämää."

        Kyllä se aika lailla hallitsee.

        "Jokainen voi miettiä jos sinun rinnallasi on ihminen jonka kanssa olet sielun kumppani"

        Ei olla oikein samalla aallonpituudella.

        "kannattaako sitä särkeä irto suhteilla"

        Perhettä en riko.

        "onko se kaikki sen arvoista"

        Väärä kysymys. Oikea kysymys on, ajattelenko omaa hyvää vai lasten hyvää.

        "ja kunnioittaako se teitä ihmisenä..."

        Omalla tavallaan.


    • Usko Epäilys

      Tulet kuitenkin pettämään miestäsi

      • Zetor24M

        Voi voi kun mies ei ymmärrä parastaan...mutta ne apinan aivot...kannattaisiko hakea Korkeasaareen paviaanin kesälomittajaksi...nimittäin tämän provon aloittajan!


    • Pettaminen

      johonkin se vasta kurjaa on jos jää toiselle sijalle. Jos vain erehtyy kerran vieraisiin mehuihin ei niin paha kokemus etteikö siitä voisi selvitä. Ja muistaa sen ettei tee omaa synninpäästöä toiselle tunnustamalla joka kaikesta huolimati aina loukkaa. Pitää ensin miettiä pystyykö pitämään mölyt mahassa. On kertynyt kokemusvuosia jo 40v.

      • Näin on

        15 vuoden avioliittoni päättyi pettämiseen. Ex-miestäni luulin maailman uskollisimmaksi ja periaatteellisimmaksi ihmiseksi. Kriisivaiheessa hän kuitenkin valitsi helpoimman, pettämisen, tien. Sinkkuvaiheen jälkeen elin avoliitossa neljä vuotta miehen kanssa. Puhuimme suhteemme säännöt selviksi: uskollisuus, avoimuus jne. Seksiä tässä suhteessa oli paljon. Kun arki alkoi, taas ryhtyi vieras nainen kiinnostaan. Olen nyt ollut sinkkuna reilut puoli vuotta ja olen järkyttynyt siitä, että kotioven suljettua miehet ovat valmiita pettämään. Ravintolassa yhden illan aikana on tyrkyllä ukkomiehiä petiseuraksi yllin kyllin. Kun yhden torjuu, niin toinen on jo koputtelemassa olalle. Olen menettänyt uskoni uskollisuuteen. Tällä hetkellä olen löyhässä avoimessa suhteessa vapaaseen mieheen. Kun ei odota uskollisuutta, niin ei ainakaan pety. Kymmenen vuotta sitten en olisi ikinä uskonut, että elän tällaista elämää tällaisine kokemuksineen.


      • Kehitysoppi
        Näin on kirjoitti:

        15 vuoden avioliittoni päättyi pettämiseen. Ex-miestäni luulin maailman uskollisimmaksi ja periaatteellisimmaksi ihmiseksi. Kriisivaiheessa hän kuitenkin valitsi helpoimman, pettämisen, tien. Sinkkuvaiheen jälkeen elin avoliitossa neljä vuotta miehen kanssa. Puhuimme suhteemme säännöt selviksi: uskollisuus, avoimuus jne. Seksiä tässä suhteessa oli paljon. Kun arki alkoi, taas ryhtyi vieras nainen kiinnostaan. Olen nyt ollut sinkkuna reilut puoli vuotta ja olen järkyttynyt siitä, että kotioven suljettua miehet ovat valmiita pettämään. Ravintolassa yhden illan aikana on tyrkyllä ukkomiehiä petiseuraksi yllin kyllin. Kun yhden torjuu, niin toinen on jo koputtelemassa olalle. Olen menettänyt uskoni uskollisuuteen. Tällä hetkellä olen löyhässä avoimessa suhteessa vapaaseen mieheen. Kun ei odota uskollisuutta, niin ei ainakaan pety. Kymmenen vuotta sitten en olisi ikinä uskonut, että elän tällaista elämää tällaisine kokemuksineen.

        Katselepa hetki luontodokumenttia eläinkunnan edustajien seksuaalisuudesta. Toki se ottaa meissä ihmisissä koville, kun "puoliso" pettää, laajemmassa mittakaavassa se vain vailtettavasti on luonnon laki. Täällä voi hurskastella kuinka joillakuilla on apinan aivot, mutta niin se vaan loppujen lopuksi valitettavasti on. Seksuaalivietti on erittäin syvälle rakennettu asia joka luonnollisesti myös varmistaa lajin säilymisen. Naaraat valitsevat sen "parhaan*, urokset panevat mitä saavat.


      • Vapaa Nainen
        Näin on kirjoitti:

        15 vuoden avioliittoni päättyi pettämiseen. Ex-miestäni luulin maailman uskollisimmaksi ja periaatteellisimmaksi ihmiseksi. Kriisivaiheessa hän kuitenkin valitsi helpoimman, pettämisen, tien. Sinkkuvaiheen jälkeen elin avoliitossa neljä vuotta miehen kanssa. Puhuimme suhteemme säännöt selviksi: uskollisuus, avoimuus jne. Seksiä tässä suhteessa oli paljon. Kun arki alkoi, taas ryhtyi vieras nainen kiinnostaan. Olen nyt ollut sinkkuna reilut puoli vuotta ja olen järkyttynyt siitä, että kotioven suljettua miehet ovat valmiita pettämään. Ravintolassa yhden illan aikana on tyrkyllä ukkomiehiä petiseuraksi yllin kyllin. Kun yhden torjuu, niin toinen on jo koputtelemassa olalle. Olen menettänyt uskoni uskollisuuteen. Tällä hetkellä olen löyhässä avoimessa suhteessa vapaaseen mieheen. Kun ei odota uskollisuutta, niin ei ainakaan pety. Kymmenen vuotta sitten en olisi ikinä uskonut, että elän tällaista elämää tällaisine kokemuksineen.

        täälläkin. MIestä, joka ei hyppäisi vieraisiin heti, kun olet selkäsi kääntäyt, ei ole olemassakaan. Siksi en ota yhtään miestä enää koskaan, vaan nautin elämästäni. Yhtään itkua en enää miehen vuoksi itke, teidän on aivan turha yrittää enää vongata ja ruikuttaa.


      • darcyni
        Vapaa Nainen kirjoitti:

        täälläkin. MIestä, joka ei hyppäisi vieraisiin heti, kun olet selkäsi kääntäyt, ei ole olemassakaan. Siksi en ota yhtään miestä enää koskaan, vaan nautin elämästäni. Yhtään itkua en enää miehen vuoksi itke, teidän on aivan turha yrittää enää vongata ja ruikuttaa.

        Kyllä uskollisia miehiä on. Jotenkin kuitenkin nykyinen ilmapiiri on sellainen, että uskollisuus ei ole arvossa. Uskottomuus loukkaa ja vie suhteelta voimavaroja ja syvyyttä. Ihmiset eivät jotenkin tajua uskollisuuteen liittyvää onnea. Itse toivon vielä löytäväni miehen, joka haluaa sitoutua suhteeseen minuun.


    • Valoa ei vielä näy..

      En voi kuin ihmetellä teitä nyky ihmisiä.
      Kamalaa edes lukea tuollaista juttua !!!
      Minun exä petti minua tutun naisen kanssa ja vihdoin ihastu tähän naiseen.
      Ilmoitti tuosta vain minulle että haluaa erota, oletteko te valmiita riskeeraamaan tuon vieraan "tavaran" takia avioliittonne ??
      En meinannut selvitä tästä tapauksesta ollenkaan, olihan meillä yhteisiä vuosia yhdessä jo kunnioitettava määrä, minut revittiin palasiksi ja syötettiin susille ainakin sellaiselta tuntui.
      Mietin itseni lopettamistakin siinä välillä.
      Nyt olen selvinnyt siihen vaiheeseen että pystyn jo nukkumaan ja syömään, miehiin vain en enää luota... enkä naisiin.
      Minun mieheni tuhosi minun elämäni tuon toisen naisen kanssa...

    • Muuta en tuumi kuin sinun on elämä,sinun on kroppa.Ei noita asioita pidä elämänkumppanilta kysellä ,ei koskaan ne on niin henkilökohtaisia asioita,että harvoin sattuu pariskuntaa joka olis tästä yksimielinen.
      Jos tekee mieli mene ja ole hiljaa,käsittele asia mielessäsi hyvin ja tarkasti ja loppuun asti,kuinka sen teet ettet kärähdä jolloin et myöskään loukkaa puolisoasi.Lykkyä elämääsi.

      • Totuus !!!

        Kyllä kumppanin kuuluu saada tietää jos toinen vieraissa käy!!!


      • !!!++¤

        Niin, kroppa on oma. Olet ilmeisesti mies kun sanot noin, miehethän ajattelevat alapäällään. Miksi helvetissä on niiin vaikeaa sopia näistä asioista heti silloin kun ollaan muuttamassa yhteen? Siis että "sä et sitten määrää mitä mä kropallani teen ja kun mua haluttaa mä harrastan seksiä riippumatta siitä satutko olemaan paikalla". Jos suhteen alussa esittää olevansa valmis sitoutumaan mutta ajattelee noin, se on pahimman lajin pettämistä!


    • liininini

      olen seurustelukumppanini kanssa ollut 2,5 vuotta ja olemme olleet n. puoli vuotta avoimessa suhteessa. seksi sallittu, mutta ei suhteet toisien kanssa. olemme jutelleet ennen avoimeen siirtymistä siitä kuinka molemmat kaipaisimme kokemuksia seksissä myös muiden kanssa (harva voi väittää ettei tunne mitään vetoa muihin ihmisiin seurustelun taikka avioliiton aikana) ja olemme myös kokeilleet seksiä kolmannen osapuolen kanssa. rakastamme toisiamme kovasti ja tuntuu, että seksi muiden kanssa on vain vahvistanut rakkauttamme. luotan kumppaniini todella paljon ja tiedän, että jos hän sattuisikin löytämään jonkun jonka kanssa haluisi seurustella juttelisimme asiasta ja selvittäisimme asian niin, että ratkaisu satuttaisi mahdollisimman vähän.

      ensimmäisillä kerroilla kun tiesin kumppanini olevan toisen naisen kanssa sattui minuun kyllä ja minun juttuni satuttavat miestäni, mutta asia myös vaikuttaa positiivisilla tavoilla suhteeseemme. juttelemme siitä miksi toisiimme on sattunut ja tämä kasvattaa suhdetta vahvemmaksi.

      juttele miehesi kanssa uudestaan, mutta aloita jutteleminen jotenkin toisin. miehinen itsetunto ei kuitenkaan välttämättä kestä ajatusta sinusta olemassa muiden miesten kanssa. voit myös ehdottaa miehellesi, että josko kokeilisitte kolmen kimppaa naisen kanssa (tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että koet itse mielenkiintoa kokeilla seksiä toisen naisen kanssa) tai sitten toisen parin kanssa samassa huoneessa. tai jos eivät nämäkään ideat kiinnosta miestäsi niin sitten voisitte kokeilla jotain uutta seksissä. television seksiohjelmat voivat tuoda uusia ajatuksia.

      • säälittää

        Entäs sen kolmannen pyörän tunteet ja mahdollinen rakastuminen? Onko sillä nyt sitten mitään väliä, kun pariskunta hakee piristystä seksielämään? Voi teitä itsekkäitä panijoita....


    • YksiHemmoVaan

      Olen vuosia avoliitossa elänyt mies ja minulle saattaisi tuollainen järjestely sopia. En muuten edes kaipaisi muita, mutta meidän suhteessa on seksiä minulle aivan liian vähän. Puolisoa haluttaa hyvä jos kerran kuukaudessa, minulle taas maistuisi monta kertaa viikossa. Itse ajattelen että ei ne vehkeet käytössä kulu ja suhteen ulkopuolinen seksi voisi olla vain seksiä ilman tunteita. Jos minulla olisi oikeus käydä vieraissa, pitäisi se olla myös naisellani.

      Pettämistä en kuitenkaan hyväksy, avoimen suhteen pitäisi sopia 100% molemmille. Varovasti avovaimoni suhtautumista avoimeen suhteeseen kerran kyselin, mutta hän myös suuttui ja ihmetteli miten voin tuollaista edes ajatella. Jää siis väliin minultakin, mutta saahan sitä kysyä vai mitä??

      Moralisoijille sanoisin, että mitä se kenellekään muulle kuuluu kuin pariskunnalle itselleen, eikös tärkeintä ole että ketään ei loukata? Jos on yhdessä sovittu että vieraissa saa käydä, ei se silloin ole pettämistä.

      • ap

        nimenomaan. olen sanonutkin että en pettäisi, eli jos yhdessä sovittaisiin pelisäännöt asiasta niin eihän se olisi pettämistä. ja jos jollekkin jäi epäselväksi, en halua lähteä tästä suhteesta. jotenka annan asian olla ja toivon, että mieheni jäi kuitenkin pohtimaan vielä asian mahdollisuutta. ja kun kuitenkin tulee vihaista kommenttia, että jättisipä mies minut asiaa pohdittuaan; jos ei oikeasti rakasta minua sen vertaa, että tuollainen kysymys pilaisi kymmenen vuoden suhteen niin sitten saa jättääkin. korostan vielä: ikinä en ole pettänyt. mun mielestä turha saarnata pettäjähuorista...


      • bitchhh
        ap kirjoitti:

        nimenomaan. olen sanonutkin että en pettäisi, eli jos yhdessä sovittaisiin pelisäännöt asiasta niin eihän se olisi pettämistä. ja jos jollekkin jäi epäselväksi, en halua lähteä tästä suhteesta. jotenka annan asian olla ja toivon, että mieheni jäi kuitenkin pohtimaan vielä asian mahdollisuutta. ja kun kuitenkin tulee vihaista kommenttia, että jättisipä mies minut asiaa pohdittuaan; jos ei oikeasti rakasta minua sen vertaa, että tuollainen kysymys pilaisi kymmenen vuoden suhteen niin sitten saa jättääkin. korostan vielä: ikinä en ole pettänyt. mun mielestä turha saarnata pettäjähuorista...

        HUARAA


      • Ohhoijaaggg
        ap kirjoitti:

        nimenomaan. olen sanonutkin että en pettäisi, eli jos yhdessä sovittaisiin pelisäännöt asiasta niin eihän se olisi pettämistä. ja jos jollekkin jäi epäselväksi, en halua lähteä tästä suhteesta. jotenka annan asian olla ja toivon, että mieheni jäi kuitenkin pohtimaan vielä asian mahdollisuutta. ja kun kuitenkin tulee vihaista kommenttia, että jättisipä mies minut asiaa pohdittuaan; jos ei oikeasti rakasta minua sen vertaa, että tuollainen kysymys pilaisi kymmenen vuoden suhteen niin sitten saa jättääkin. korostan vielä: ikinä en ole pettänyt. mun mielestä turha saarnata pettäjähuorista...

        Minkä sitten luokittelet pettämiseksi? Jos seksin harrastaminen toisen kanssa ei ole pettämistä...niin mikä sitten? elokuviin meneminen? Siinä tapauksessa olen pettänyt omaa tyttöystävääni jos kerran kun kävin naispuolisen kaverini kanssa elokuvissa.

        En ymmärrä nykyihmisiä alkuunkaan. Olen kyllä itsekin vuonna 84 syntynyt nykyihminen.

        Mutta jos seksi ei ole pettämistä niin mikä? Mietin vaan. Tunnetasolla pettäminen?


      • tsemppiä sinulle
        ap kirjoitti:

        nimenomaan. olen sanonutkin että en pettäisi, eli jos yhdessä sovittaisiin pelisäännöt asiasta niin eihän se olisi pettämistä. ja jos jollekkin jäi epäselväksi, en halua lähteä tästä suhteesta. jotenka annan asian olla ja toivon, että mieheni jäi kuitenkin pohtimaan vielä asian mahdollisuutta. ja kun kuitenkin tulee vihaista kommenttia, että jättisipä mies minut asiaa pohdittuaan; jos ei oikeasti rakasta minua sen vertaa, että tuollainen kysymys pilaisi kymmenen vuoden suhteen niin sitten saa jättääkin. korostan vielä: ikinä en ole pettänyt. mun mielestä turha saarnata pettäjähuorista...

        Hei ap! Oon itte ollut vastaavassa tilanteessa 10 vuotta sitten, silloin tein saman ehdotuksen miehelleni, joka järkyttyi kovin. Hän oli ensimmäinen seksikumppanini ja olisin kaivannut muita kokemuksia, mutta en halunnut erota. Kun asiaa pysähdyin sitten pohtimaan taustalla oli myös muuta suhteeseen liittyvää pettymystä, irtaantumista ja eriytymistä. Ehkä myös sitä, että seksi vieraan kanssa olisi helpompaa, kuin avoimesti olla läsnä ja haavoittuvainen rakastellessa oman puolison kanssa. ONNEKSI en lähtenyt sille tielle, ja todella kannustan myös sinua että et lähde avoimeen suhteeseen. Me saatiin asiat puhuttua ja suhde ihan uudelle tolalle. Nyt yhdessä 20 v ja kumppani riittää, en kaipaa enää muita.


      • ap
        Ohhoijaaggg kirjoitti:

        Minkä sitten luokittelet pettämiseksi? Jos seksin harrastaminen toisen kanssa ei ole pettämistä...niin mikä sitten? elokuviin meneminen? Siinä tapauksessa olen pettänyt omaa tyttöystävääni jos kerran kun kävin naispuolisen kaverini kanssa elokuvissa.

        En ymmärrä nykyihmisiä alkuunkaan. Olen kyllä itsekin vuonna 84 syntynyt nykyihminen.

        Mutta jos seksi ei ole pettämistä niin mikä? Mietin vaan. Tunnetasolla pettäminen?

        seksi toisen kanssa ilman kumppanin lupaa todellakin on pettämistä, siitä olemme samaa mieltä. Ehkä tämän voisi rinnastaa siihen että jotkut pariskunnat ottavat sänkyynsä kolmannen osapuolen. Jos siitä on yhdessä sovittu niin eihän se ole pettämistä.


      • Mr Man1
        ap kirjoitti:

        nimenomaan. olen sanonutkin että en pettäisi, eli jos yhdessä sovittaisiin pelisäännöt asiasta niin eihän se olisi pettämistä. ja jos jollekkin jäi epäselväksi, en halua lähteä tästä suhteesta. jotenka annan asian olla ja toivon, että mieheni jäi kuitenkin pohtimaan vielä asian mahdollisuutta. ja kun kuitenkin tulee vihaista kommenttia, että jättisipä mies minut asiaa pohdittuaan; jos ei oikeasti rakasta minua sen vertaa, että tuollainen kysymys pilaisi kymmenen vuoden suhteen niin sitten saa jättääkin. korostan vielä: ikinä en ole pettänyt. mun mielestä turha saarnata pettäjähuorista...

        Jos ajattelisin samaa meidän liitossa että vaimo rupeaisi ehdottamaan että molemmilla olisi ulkopuolinen
        seksipartneri, niin kyllä se pilaisi yhteiselämämme aika pahoin. Koska en haluaa jakaa kultani kenenkään kanssa, mutta hän haluaisi että jakaisin. Sun miehen ailtajunnassa pyörii varmasti kauan sitä asia että haluaisit mennä jonkun toisen miehen kanssa. Jos hän ei sun mielestäsi rakastaa sua tarpeeksi kun ei hyväksyy tällaisia kysymyksiä, ja että hän voi yhtä hyvin lähteä, silloin tuntuu siltä että on lopun alkua.
        Eri asia on että molemmat on valmis pitää oma leikkikaveri, silloin asia on mielestäni ok. Mutta on hyvin todennäköistä että oma kaverin tärkeys vähenee ja joutuu pikkuhiljaa sivuun. En tunne sua, mutta minusta tuntuu siltä että se olet sinä jonka haluaa lähteä. Syy, koska hän ei haluaa jakaa sut jonkun toisen miehen kanssa.
        Myönnän sen että olen vanhanaikainen, mutta en jaa kultani kenenkään kanssa, ei iknä.


    • lilluvei

      Ei tuollainen hu**a ansaitse minkäänlaista suhdetta! Häpeäisit! Ja toivottavasti "rakkaasi" jättää sut hyvin pian!!!

    • niin...

      teet teille molemmille karhunpalveluksen, jos meinaat lähteä juoksemaan vieraissa. Elämästä saa kyllä ei-tylsää muutenkin kuin nussimalla tylsyys pois. Jos siltikin vain panettaa, niin jätä miehesi ensin.

    • Nyt onnelliset

      Meillä suhteessa päädyttiin siihen, kun alkoi tulla arki jokapäiväiseksi eikä sitä säpinää ollut sängyssä. Mietittiin tuota vieraissa käyntiä, mutta huomattiin, ettei se ole oikein parisuhdejuttuja. Se kotiin jäävä osapuoli siitä kärsii. Sitten päätettiin kokeilla kimppaseksiä, aluksi se oli sellaista oman kullan kanssa fantasiointia, sitten päästiin jo sattuman kautta pitemmälle. Meillä tämä toiminut kohtuullisesti, tietysti sen uuden pitää olla tervepäinen,joka mukaamme huolitaan. Me on saatu kiksejä suhteeseemme, kiva kertoilla omista tuntemuksista, muistella tapahtunutta. On ollut mukana kolmantena pyöränä kimppakivassa etupäässä miehiä mutta pari naistakin, kivaa molemmin puolin! Pariskunnan kanssa ehken turvallisin aloittaa, kynnys kimppakivaan silloin alhaisempi, koska siinä saa kaikki. Tämä meidän resepti arkipäiväistyvään seksielämään, nyt sitä ei enää meillä ole. Suosittelen lämpimästi!

    • Mene ittees

      Oho oho, kuinkas monta vuotta se pikku pari on ollut yhdessä, kaksi, kolme vai jopa ihan NELJÄ vuotta..?! Kyllähän se nyt on jo aika mennä paneskelemaan muitakin, sieltähän se onni löytyy, tekee tosi tosi hyvää suhteelle ja tälle "rakastetulle" kumppanille, sehän kuuluu asiaan, telkkarissakin kaikki!!

      Jessus tätä nykymeininkiä...

      • ap

        niinkuin yhdessä viestissäni kerroin, 10 vuotta.


    • sovittiin että molemmat saa käydä vieraissa kun ei oikein toiminut suhde. kävi niin että kumpikaan ei ole käynyt ja seksistä keskenään tuli loistavaa! eikä olla mitään teinejä enää

      • toteemipaalu77

        Hyvä esimerkki siitä miten "tabun" pöydälle nostaminen saattaa korjata tulehtuneen parisuhteen. Hienoa!


    • Tekijämies sarallaan

      Lisää tällaisia naisia, jotka ovat onnessaan, kun siskokin saa samasta miehestä ammentaa.

      Ps.mikä helvetti nykynaisia vaivaa, kun edes uskollinen mies ei kelpaa, onko se elämä jo liian helppoa?

    • mies ja olin

      noin puoli vuotta naisen kanssa,itse olisin halunnut vakavan suhteen,mutta huomasin että nainen ei ollut unohtanut entisiä suhteita tai miehiä.Halusi tapailla milloin ketäkin,miehiltä tuli puheluita tuon tuosta ja tämän tästä.Tuntui että väkisin haluaa minutkin pitää.Oli vain pakko jättää hyvästit,kun itsellä oli suuret tunteet ja naisella ei.Aloin voimaan niin huonosti,että meni unet,elämän tasapaino sitä suhdetta miettiessä.Nyt olen hänestä päässyt eroon ja haen vieläkin omia unia nukahtamis lääkkeillä ja omaa tasapainoa.Minun mielestä olisi rehellistä kertoa kaikki suoraan,eikä uskotella toiselle että katsellaan pikku hiljaa,tunsin sen vain vedätyksenä ja haluna pitää minua "koukussa".Nyt voin olla onnellinen yksin kun ymmärsin ja tajusin sanoa niin suorat sanat,että tuskin tulee kaipaamaan minua.Loppu oli pakko tehdä "pahalla" tavalla,muuten se olisi jatkunut tiedä kuinka kauan,joillekkin tuollainen suhde sopii,mutta mulle ei.t.parempaa kaipaava mies

    • Nuttura heiluu

      ja sain myöntävän vastauksen, tietyi reunaehdoin. Vain seksiä koskeva ja vain hänen tietensä ja kotona tai mökillä. Hän haluaa varmistaa, että mitkään hörhöt ei tee minulle mitään sellaista mitä en haluaisi. Hän hyväksyy kumppanit. Siinä ehdot, sain ottaa tai jättää... minä otin.
      Tuon päätöksen jälkeen entuudestaankin ihan kelpo seksielämäni ( mieheni kanssa ) sai aivan uudenlaisen sykkeen. Tuosta on kaksi vuotta aikaa ja "päivääkään en vaihtaisi pois".

    • Petosta kaikki

      Kyllä haluan tuoda esille muutamia totuuksia.Olimme naimisissaja kovinkin valveutunenita nykyaikaisia ihmisiä.Suhde oli loistava,keksimme aina uutta kivaa.keksimme sitten kimppakivan,meitä oli yhtä hienoja uusin aattein varustettuja pareja useampia.Siinä kului pehtaroidessa muutama vuosija oli niin ihanaa.Itsekukin oli mielestään vapaapielinenjaihana ihminen,joka tiesi miten elämästä nautitaan yms.paskaa.
      Haavoituimme kuitenkin henkisesti joka ainoa.Tuli erot,tuli katkeruutta omista ja toisten teoista,syytöksiä,häpeää,kaikkea nekatiivista,joita eiihminenvoi aavistaa.
      Itsse olentäysin kyvytön,näin ovat toisetkin,näin kävi sille hienolle porukalle.Osa on käynyt terapiassa paikkaamassa psyykkeään.Ei minunkaan lääkäriurani montaa vuotta kestänyt,en voinut kohdata enää vähäpukeisia ja alastomia ihmisiä normaalilla tavalla.metsäänmeni.

      • kaksin retkipatjalla

        Oliko tämä nyt oikein oikeasta elämästä? Jos niin tosi surullista. Jotenkin tuntuukin, että ryhmäseksi yms. vahingoittavat kaikkia osapuolia, ainakin niitä, joilla on normaalia tunne-elämää. Tsemppiä sinulle!


    • vosukka22

      Kyllä tää nyt enemmän kuulostaa sitlä kuin juuri olisit vasta metsästä ulos tulossa raamattu kainalossa silmät pyöreinä. Takaisin terapiaan vielä rauhoittumaan vähäksi aikaa, niin loppukesästä tulee hieno!

    • Mieti päälläs

      Öö tota, HALOOO?!
      näköjään sun miehes päässä on enemmän järkee kun sulla. Et näköjään arvosta miehesi tunteita pätkän vertaa. Olet todella törkeä, monen vuoden suhteen jälkeen oikeasti kehtaat ehdottaa tuollaista? mieti ny vähä. Avoin suhde on yhtä suuri kuin Ero, iha tiedoksi. Sori mut en arvosta saatika kunniota tuollaista. Huono neuvomaan.

    • 3. pyörä

      Kyllä se on kahden ihmisen välinen sopimus, ja jos he ovat siihen tyytyväisiän niin turha täällä on muiden hietä haukkua.

      • näin se on

        Ei kolmen kimpassa kaikki voi olla tyytyväisiä.


      • 3. pyörä
        näin se on kirjoitti:

        Ei kolmen kimpassa kaikki voi olla tyytyväisiä.

        Kuten ei monasti edes kahden kimpassa...


    • Säpinäpäse

      Moni tässä yhteiskunnassa haluu käydä vieraissa, jotain on vialla. mut seksi maistuu yllättävän paljon vieraan kans ihanamaalle, niinkö!!!

    • Silkkaa biologiaa.
      Nainen voi saada useamman miehen paljon helpommin ja vaikka samalla kertaa.
      Miehelle se yhdenkin saminen voi olla hankalaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe