siis apua mikä ois tosi hyvä shampoo rasvaisille hiuksille? Onko marketeissa mitään? Joudun peseen joka ikinen päivä hiukset ja silti seuraavana aamuna hiukset on klähmäset-ja päänahka täynnä kipeitä näppyjä ja kutiaa niin että...
rasvoittuvat hiukset+päänahka
15
3136
Vastaukset
- testannut
Kannattee ostaa herkälle hiuspohjalle tarkoitettua shampoota, joka myös kosteuttaa niin hiuspohjaa kuin hiuksia. XZ:lla löytyy ainakin sopivia tuotteita. Kokeile ainakin XZ:n öljyhoitoa, se on auttanut mun kutisevalle päänahalle.
- veggiegrrrl
Päivittäinen hiustenpesu kuivattaa hiuspohjaa, mikä taas saa aikaan hillittömän rasvoittumisen. Ehdotan, että kokeilisit vähentää hiustenpesukertoja pikku hiljaa ja vaihtaa käyttämäsi shampoon miedompaan tuotteeseen, mielellään silikonittomaan. Itse käytän nykyisin Urtekramin shampoita etupäässä ja ei kyllä kutise, toisin kuin ennen kun vielä pesin kaikenmaailman kemikaleilla.
- eläinaktivistihippi
älä käytä shampoota. itse kun lopetin shampoon käytön ja pesen pelkällä vedellä niin hiukset voivat paremmin eikä pääkään kutise ollenkaan. ja säästää vielä luotoa ja eläimiäkin ^-^
- ..............
Mitäs tehdä kun pesuvälin pidentäminen ei auta? Sitä on kokeiltu tuloksetta. Olen myös kokeillut varmaan kymmeniä eri tuotteita hiuksille, mutta ei auta. Silikonittomia tuotteita olen aina käyttänyt. Diane Nova e-pillerit oli ainoa mikä hillitsi hiusten ja muutenkin ihon rasvoittumista, mutta ne oli pakko lopettaa. Olen tyytynyt kohtalooni, että pesen joka aamu hiukset. Illalla en voi pestä, koska muuten aamulla olisi jo likaiset.
- pitkäpätkis
.............. kirjoitti:
Mitäs tehdä kun pesuvälin pidentäminen ei auta? Sitä on kokeiltu tuloksetta. Olen myös kokeillut varmaan kymmeniä eri tuotteita hiuksille, mutta ei auta. Silikonittomia tuotteita olen aina käyttänyt. Diane Nova e-pillerit oli ainoa mikä hillitsi hiusten ja muutenkin ihon rasvoittumista, mutta ne oli pakko lopettaa. Olen tyytynyt kohtalooni, että pesen joka aamu hiukset. Illalla en voi pestä, koska muuten aamulla olisi jo likaiset.
Kuivashampoot ovat monen rasvaletin pelastus.
- rtj2
.............. kirjoitti:
Kokeile system4 shampoo rasvoittuvalle ja kutiavalle hiuspohjalle, kyllä muuten toimi ainakin mulla! Se on kampaamotuote, tietääkseni suomessa valmistettu.
- apteekki
rtj2 kirjoitti:
Kokeile system4 shampoo rasvoittuvalle ja kutiavalle hiuspohjalle, kyllä muuten toimi ainakin mulla! Se on kampaamotuote, tietääkseni suomessa valmistettu.
System4 tuotteita saattaa saada myös apteekista, tai ainakin Ivalon apteekista saa. Joten luulen että isommissa kaupunkien apteekeista saattaa saada.
- mirkku kakkonen
pitkäpätkis kirjoitti:
Kuivashampoot ovat monen rasvaletin pelastus.
ammattilaisena pakko kommentoida että kuivashampoo on ainoastaan väliaikaiseen käyttöön silloin tällöin(esim matkalla),ei todella jatkuvasti käytettynä
- emmileena
mirkku kakkonen kirjoitti:
ammattilaisena pakko kommentoida että kuivashampoo on ainoastaan väliaikaiseen käyttöön silloin tällöin(esim matkalla),ei todella jatkuvasti käytettynä
Kuivashampoo pidentää vähintään yhdellä päivällä hiustenpesuväliä, eikä aiheuta hiuksille niiden jatkuvasta pesemisestä aiheutuvaa lisärasvoittumista. Kuivashampoo ei rasita hiusta, eikä päänahkaa.
Jos hiukset ovat todella rasvoittuvat ei niihin auta se, että on viikon pesemättä niitä, niin kuin monet tuntuvat täällä väittävän.. varmasti jos on normaalisti rasvoittuva päänahka, niin auttaa, mutta jos rasvoittuminen on kasvoissa, päänahassa, niskassa, selässä ja on todellinen ongelma, niin kuin esim. monella teini-ikäisellä tai voi olla jopa 30-vuotiailla ja vanhemmillakin.. Jos pitää käydä suihkussa 1 - 2 kertaa päivässä, niin miksi ei vähentäisi ongelmaa kuivashampoolla? Se vähentäisi ainakin sen vaivan pestä hiuksia, vaikka kasvot ja niskan pesisikin :)
Normaalisti rasvoittuvalla päänahalla pesuväliä voi pidentää helposti jopa 2 päivää kuivashampoolla. Voi laittaa latvoihin hyviä hoitoaineita ja tyveen kuivashampoota, niin tukka näyttää upealta.
Minkä alan ammattilainen sanoisi, että kuivashampoota ei kannata käyttää, kuin harvoin? Perustele väitteesi, kiitos. - tavistaaperoinen
emmileena kirjoitti:
Kuivashampoo pidentää vähintään yhdellä päivällä hiustenpesuväliä, eikä aiheuta hiuksille niiden jatkuvasta pesemisestä aiheutuvaa lisärasvoittumista. Kuivashampoo ei rasita hiusta, eikä päänahkaa.
Jos hiukset ovat todella rasvoittuvat ei niihin auta se, että on viikon pesemättä niitä, niin kuin monet tuntuvat täällä väittävän.. varmasti jos on normaalisti rasvoittuva päänahka, niin auttaa, mutta jos rasvoittuminen on kasvoissa, päänahassa, niskassa, selässä ja on todellinen ongelma, niin kuin esim. monella teini-ikäisellä tai voi olla jopa 30-vuotiailla ja vanhemmillakin.. Jos pitää käydä suihkussa 1 - 2 kertaa päivässä, niin miksi ei vähentäisi ongelmaa kuivashampoolla? Se vähentäisi ainakin sen vaivan pestä hiuksia, vaikka kasvot ja niskan pesisikin :)
Normaalisti rasvoittuvalla päänahalla pesuväliä voi pidentää helposti jopa 2 päivää kuivashampoolla. Voi laittaa latvoihin hyviä hoitoaineita ja tyveen kuivashampoota, niin tukka näyttää upealta.
Minkä alan ammattilainen sanoisi, että kuivashampoota ei kannata käyttää, kuin harvoin? Perustele väitteesi, kiitos.Kuivashampoot ovat pelastus päivääni!
- Kuivashampoo
tavistaaperoinen kirjoitti:
Kuivashampoot ovat pelastus päivääni!
Minulle kanssa parturi-kampaajani suositteli kuivashampoota, koska minulla on myös erittäin nopeasti rasvoittuvat hiukset koska en halua pestä niitä joka päivä.
Minulla olis maanantaina aika leikkaukseen, saas nähdä minkä näkösenä sieltä tulee pois.
- 34
Kaikille ei pesuvälin pidentäminen sovi eli turha syyllistää.
jos joudut pesemään tukkasi päivittäin niin kannattaa valita herkälle iholle suunnattu silikoniton shampoo. Silikoniton siksi että päänahkasi tuskin kestää mitään ylimääräisiä kuorrutuksia ja herkän ihon siksi että liika ärsyttavyys lienee samalla tavalla pannassa. Kannattaa kokeilla vaikkapa XZ-sarjan suklaa-vanilijashampoota, se on päänahkaa kosteuttava ja tasapainottava tuote ja se ei kuivata kauheasti.- jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Hmm joku täällä sanoi että älä käytä saippuaa yhtään? Kun tukan vain kastelee niin silloinhan se rasvoittuu viellä nopeammin eli se on koko aika rasvainen? onko se sitten mukavaa
- mirkku kakkonen
Sinulla voi mahdollisesti olla kyseinen vaiva,tutki asiaa netistä.Mutta kannattaa silloin kun mahdollista(loma aika,viikonloppu)kun ei ole menoja jättää hiukset kylmästi pesemättä muutamaksi päiväksi niin huomaat eron ettei ne rasvoitu yhtä nopeasti-kannattaa kokeilla myös pesun jälkeen päänahan huuhtelua mahdollisimman viileällä vedellä joka auttaa myös hiussuomuja sulkien.
- eva----
itse ostin tänään taas tuota tuotetta parturista..ei maksa kuin 7e ja kuuriluontoisena, esim 2 vkssa suositteli parturi käyttämään, ja pesemään hiuksia vaikkapa joka toinen pv..hiuspohja ja hiukset tottuvat siihen, että niitä joka pv pestään, ja sen takia ne ovat heti seuraavava pvnä yhtä likasen näköiset.. :( kannattaa jos ei zx tuote auta, kokeilla tuota kyseistä ainetta..kummasti helpottaa hiusten hyvin vointia muiden shamppoiden ja tuotteiden käytössä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181