"Supliikki"

Ei se satu

Kertokaa nyt millainen se mystinen "supliikkimies" on ja onko "supliikki" jotain negatiivista. Meinaan vaan, kun itse suhteellisen puheliaana ja ulospäinsuuntautuneena olen varmaan jonkun mielestä supliikki (vai olenko?), niin samanlaista asennetta sitä kaipaa toiseltakin.

18

6586

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi kanta

Mielestäni puhelias ja ulospäinsuuntautunut ei ole välttämättä supliikki.

Supliikki ihminen on hyvä ilmaisemaan itseään suullisesti tilanteessa kuin tilanteessa, eli aina sanavalmis. Puhelias ei välttämättä ilmaise itseään sujuvasti, jos vaikka jaarittelee paljon, mutta hiljainen introverttikin voi olla supliikki, jos hallitsee sosiaaliset tilanteet sujuvasti tarpeen tullen.

• 537seybgf

Supliikki on sellainen sanavalmis tyyppi joka pystyy puhumaan itsensä ulos vaikka vaikeasta tilanteesta tai saa kaupattua käärmeöljyä mummoille ja hiekkaa Saharaan.

• superneitsyt

Noin minäkin ymmärrän. Ja tunnen kyllä enemmän supliikkinaisia kuin -miehiä... "supliikkimiehet" tuntuvat olevan enemmän sellaisia "intän ja jankutan niin kauan että vastustaja ei jaksa enää" -tyyppejä.

• supliikkiakerrakseen
        superneitsyt kirjoitti:

Noin minäkin ymmärrän. Ja tunnen kyllä enemmän supliikkinaisia kuin -miehiä... "supliikkimiehet" tuntuvat olevan enemmän sellaisia "intän ja jankutan niin kauan että vastustaja ei jaksa enää" -tyyppejä.

"supliikkimiehet" tuntuvat olevan enemmän sellaisia "intän ja jankutan niin kauan että vastustaja ei jaksa enää" -tyyppejä.
        Tulee heti muutama palstan poju mieleen..ollaan niin muka fiksuja että ja kaikki minkä nainen kirjoittaa on väärin ja tiedetään kaikki naisten ajatuksista ja tekemisistä lähtien paremmin kuin naiset itse. Kun on luettu pari kirjaa ja kova huippututkinto maisteri/inssi/tohtorimikälie, osataan kaikki hienot sivistyssanat ja ollaan niin tietäviä että, kyllä se on vaan niin että näppiksellä tuhistessa sitä elämää ja naisista kaiken oppii..ja hah hah vaan pojat!

• Rohkeasti Vaan
        supliikkiakerrakseen kirjoitti:

"supliikkimiehet" tuntuvat olevan enemmän sellaisia "intän ja jankutan niin kauan että vastustaja ei jaksa enää" -tyyppejä.
        Tulee heti muutama palstan poju mieleen..ollaan niin muka fiksuja että ja kaikki minkä nainen kirjoittaa on väärin ja tiedetään kaikki naisten ajatuksista ja tekemisistä lähtien paremmin kuin naiset itse. Kun on luettu pari kirjaa ja kova huippututkinto maisteri/inssi/tohtorimikälie, osataan kaikki hienot sivistyssanat ja ollaan niin tietäviä että, kyllä se on vaan niin että näppiksellä tuhistessa sitä elämää ja naisista kaiken oppii..ja hah hah vaan pojat!

Keitä pojuja tarkoitat? Heitä nyt pari nikkiä, jotka ovat elämää vähemmän oppineet kuin sinä. Näytä että sinulla sentään on kanttia, jota noilla pojuilla ei taida olla. :)

• supliikkiko

Substantiivi

supliikki

1. sujuva puhe, taitava sanan käyttö

Adjektiivi

supliikki

1. sujuvapuheinen

• Reipas Poikamies

Unohtakaa tytöt ja pojat ne sanakirjat ;) Kuten jokainen seepra on kuulemma erikuvioinen, samoin on jokainen supliikki mies erilainen. Yhteistä on se kyky luoda yhteen kuuluvuus johonkin henkilöön/henkilöihin nopeasti kaveeraamalla.

Supliikki on sellainen henkilö joka noteerataan sosiaalisessa ympäristössä korkealle "nokkahahmona" joka herättää muissa ihailun taitavana keskustelijana. Tälläinen supliikki henkilö saa taitavasti puhumalla itsensä puolelle helposti ihmiset tästä sosiaalisesta ympäristöstä.

Paljon puhuminen ei ole sama asia. Ei ollenkaan. Tyhjä jaaritus ei käännä ihmisiä puoleensa. Se on myös täysin eri asia kuin naisten "tänään leivoin pipareita" muka sosiaalisuus joka toki yhdistää naisia.

• Hover
        Reipas Poikamies kirjoitti:

Unohtakaa tytöt ja pojat ne sanakirjat ;) Kuten jokainen seepra on kuulemma erikuvioinen, samoin on jokainen supliikki mies erilainen. Yhteistä on se kyky luoda yhteen kuuluvuus johonkin henkilöön/henkilöihin nopeasti kaveeraamalla.

Supliikki on sellainen henkilö joka noteerataan sosiaalisessa ympäristössä korkealle "nokkahahmona" joka herättää muissa ihailun taitavana keskustelijana. Tälläinen supliikki henkilö saa taitavasti puhumalla itsensä puolelle helposti ihmiset tästä sosiaalisesta ympäristöstä.

Paljon puhuminen ei ole sama asia. Ei ollenkaan. Tyhjä jaaritus ei käännä ihmisiä puoleensa. Se on myös täysin eri asia kuin naisten "tänään leivoin pipareita" muka sosiaalisuus joka toki yhdistää naisia.

Kallistus sanakirja vaihtoehtoon. Kaiken maailman pölynimurikauppiaitakin kuvaa usein termi supliikkisuus. Eli enemmänkin kyse on yrityksestä kuin kyvystä luoda yhteen kuuluvuutta.

• m30.

Yritän tiivistää.

Supliikki on ihminen, joka osaa puheillaan manipuloida muita ihmisiä ilman, että nämä edes huomaavat tulevansa vedätetyiksi tai yleensäkään mitenkään ärsyyntyvät.

Toisin kuin joku väitti tuossa ylempänä, supliikki ei ole sellainen mies, joka selittää ja selittää vastapuolen uuvuksiin.

• Supliikki Seppo

Minua on sanottu supliiksi.

Mutta se ei auta naisten kanssa koska pitää olla "oikealla tavalla supliikki".

Eli sopivan salaperäinen viekotteleva ja Suomessa härskejä vitsejä laukova lipevä ilmestys jota varmaan nämä "supliikki"-termit täällä käytettynä usein tarkoittavat.

Monet naiset eivät ole supliikkeja koska mies on usein se joka vie keskustelua eteenpäin. Naisen höpötys ei ole useinkaan dialogia vaan monologia.

Voin jutella kenelle tahansa monestakin asiasta mutta naisten kanssa en osaa heittää naisten pikkareita kostuttavaa läppää.

Olen väärällä tavalla siis supliikki.

• vakuuttava

supliikin laji on itseironia. Yleensä sanallisella miekalla mahtailevat miehet asettavat kaikki muut naurun alle paitsi itsensä. Ja jos joku toinen astetta taitavampi (ja vaikkapa nainen, voi apua!!) nasevasti palauttaa pallon takaisin - moni supliikki hiljenee... : D

• Ei se satu

kuvittelet naisten haluavan kuulla härskejä vitsejä? :-o

• Supliikki Seppo
        Ei se satu kirjoitti:

kuvittelet naisten haluavan kuulla härskejä vitsejä? :-o

En tiedä, mutta härskejä vitsejä laukovilla näyttää riittävän naista toisin kuin minulla.

Uskoisin että keskustelun pitää joskus olla seksuaalisesti vihjailevaa ja vitsailevaa, itse pidän kaksimielisiä juttuja yleensä vastenmielisinä ja liian intiimeinä.

Sinä et ehkä naisena halua kuulla härskejä vitsejä, mutta ehkä enemmän kyse on siitä että nuo härskit vitsit laukoo kaveri jonka paketti on sillä tavoin ihanan sexy naiselle muutenkin joten sitten nainen vai alkaa kiehnätä lisää miehen kanssa.

• Supliikki Seppo
        vakuuttava kirjoitti:

supliikin laji on itseironia. Yleensä sanallisella miekalla mahtailevat miehet asettavat kaikki muut naurun alle paitsi itsensä. Ja jos joku toinen astetta taitavampi (ja vaikkapa nainen, voi apua!!) nasevasti palauttaa pallon takaisin - moni supliikki hiljenee... : D

Tiedän kyllä. Olen usein itseironinen sekä ironinen tietyistä asioista.

Yks ongelma tuossa vain on se että käytännössä mies voi myös oikeasti joutua naurunalaiseksi vaikka osaisi nauraa itselleen ja osa pitää itseironiaa oikeana itseinhona ja itsensä neggauksena.

Ei ole ollut minulle apua paitsi nuorempana tuosta itseironiasta.

Huumori ja tietynlainen supliikki ei kanna kauas jos ei osaa heruttaa naista muuten tai luonne ei siihen sovellu.

• Reipas Poikamies
        Supliikki Seppo kirjoitti:

En tiedä, mutta härskejä vitsejä laukovilla näyttää riittävän naista toisin kuin minulla.

Uskoisin että keskustelun pitää joskus olla seksuaalisesti vihjailevaa ja vitsailevaa, itse pidän kaksimielisiä juttuja yleensä vastenmielisinä ja liian intiimeinä.

Sinä et ehkä naisena halua kuulla härskejä vitsejä, mutta ehkä enemmän kyse on siitä että nuo härskit vitsit laukoo kaveri jonka paketti on sillä tavoin ihanan sexy naiselle muutenkin joten sitten nainen vai alkaa kiehnätä lisää miehen kanssa.

Kamunaiseni oli todella veikeän näköinen kun hän totesi minulle että voisi ruoskia töissä minuun lisä vauhtia-totesin kaihosti "että saat sinä ****** ruoskia minua ;) "

Moni panomieheksi arvioimani mies on hymyillyt "silleen myhäilevästi" kun olen kironnut pahassa paikassa että kaikkipa nyt menee päin vittua paitsi oma kalu....

"0Oikeastiko Ei se satu6.12.2010 12:50 kuvittelet naisten haluavan kuulla härskejä vitsejä? :-o "

Mikäli seksuaalinen lataus puuttuu miehen ja naisen väliltä, tiedät kyllä kun niin monesti olen jopa sinulle kertonut mitä tapahtuu: paikka avoinna naisen kamumieheksi.

• vakuuttava
        Supliikki Seppo kirjoitti:

täytyy olla toisella tavalla...Meillä on töissä yksi päällikkömies joka jokaiseen asiaan kiskaisee alapään asiat mukaan. Oksettava tapaus. Hän kuvittelee olevansa hauska ja veikeä juttuinensa. Eikä edes tajua.. koetamme joko olla huomioimatta kokonaan tai iskemme jollakin piiloilkeydellä takaisin. Mutta tyhmä ei huomaa. Yäks.

Joten jos naisseuraa jutuillasi aiot viehättää toimii se ihan jollain muulla supliikilla. Olepa oma miehekäs itsesi, sitä kannattaa aina kokeilla : )

• Supliikki Seppo
        vakuuttava kirjoitti:

täytyy olla toisella tavalla...Meillä on töissä yksi päällikkömies joka jokaiseen asiaan kiskaisee alapään asiat mukaan. Oksettava tapaus. Hän kuvittelee olevansa hauska ja veikeä juttuinensa. Eikä edes tajua.. koetamme joko olla huomioimatta kokonaan tai iskemme jollakin piiloilkeydellä takaisin. Mutta tyhmä ei huomaa. Yäks.

Joten jos naisseuraa jutuillasi aiot viehättää toimii se ihan jollain muulla supliikilla. Olepa oma miehekäs itsesi, sitä kannattaa aina kokeilla : )

"Joten jos naisseuraa jutuillasi aiot viehättää toimii se ihan jollain muulla supliikilla. Olepa oma miehekäs itsesi, sitä kannattaa aina kokeilla : ) "

On jo kokeiltu. Ehken ole tarpeeksi miehekäs sitte.

• Ei noin

on sanottu muutaman kerran että olisin supliikkimies. Maniassa varmaan olenkin. En kyllä pahemmin valehtele tai kaunistele asioita edes maniassa, mutta puhun ihan helvetin paljon ja olen todella hurmaava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      324
      6319
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      67
      4164
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3515
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      84
      3428
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      106
      3381
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      232
      3340
    7. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      69
      2767
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2698
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      214
      2399
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2113
    Aihe