Mikä sinussa on hyvää?

posssibly

Näin joulunalun kunniaksi voitaisiin kerrankin miettiä jotain positiivista, esim. miksi me olisimme niin hyviä parisuhteessa. Miksi sinä siis olisit oiva valinta? Kerro kolme asiaa:

-empaattinen
-uskollinen
-keskusteleva

29

399

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      tasapainoinen, luotettava ja lojaali. Eli toisin sanoen todella tylsä ihminen. Rentut ovat paljon jännittävämpiä.

      • onnetonasdasd

        Oisin luotettava kun en sais ketään!


      • ..
        onnetonasdasd kirjoitti:

        Oisin luotettava kun en sais ketään!

        Luotettavuus liittyy siihen pidätkö sanasi vai et. Jos lupaat jotakin jollekin, pidät lupauksesi. Näin ihmiset voivat luottaa siihen, että toimit niin kuin on sovittu. Se on luotettavuutta.


      • on

        -Uskollinen
        -Hyväsydäminen
        -Lapsi/eläinrakas

        siinä kolme päälimäistä


    • Siis elikkä olisin:

      - uskollinen
      - turvallinen
      - ystävällinen

    • silvu plee

      - Mukava
      - Kiltti
      - Panettaa

    • Mies1985

      Netissä sellaista naista josta useimmat miehet unelmoivat. Tämä saa miehen kuin miehen kiinnostumaan/kiihottumaan suuresti.

      Olen myös empaattinen, uskollinen ja keskusteleva mutta ei niillä paljon muuta saa kuin tervehdyksen ja kenties kuulumisten kyselyn naisilta.

      • superneitsyt

        Olet ehkä empaattinen, mutta sinulta puuttuu kyllä jonkin verran kykyä asettua toisen (ainakin naisen) asemaan, mikä on aika keskeinen osa empatiakykyä. Tai siis sinulla tuntuu olevan paljon kiinnostusta ymmärtää toisten ajatuksia, mutta käytännössä oma teorisointi näyttää menevän sen edelle, ja yrität väkisin mahduttaa toisten ajatukset omaan, ennaltamäärättyyn ajatusmalliin. Todellisten ihmisten todelliset ajatukset jäävät sitten täysin sivuosaan.

        Tai jotain. Voin olla väärässä.


      • Mies1985
        superneitsyt kirjoitti:

        Olet ehkä empaattinen, mutta sinulta puuttuu kyllä jonkin verran kykyä asettua toisen (ainakin naisen) asemaan, mikä on aika keskeinen osa empatiakykyä. Tai siis sinulla tuntuu olevan paljon kiinnostusta ymmärtää toisten ajatuksia, mutta käytännössä oma teorisointi näyttää menevän sen edelle, ja yrität väkisin mahduttaa toisten ajatukset omaan, ennaltamäärättyyn ajatusmalliin. Todellisten ihmisten todelliset ajatukset jäävät sitten täysin sivuosaan.

        Tai jotain. Voin olla väärässä.

        Ei ole mitään teoretisointia vaan olen 'oikeasti' ihan normaali herrasmies. Jonkun mielestä ehkä liian hiljainen tai outo. Kun naiset saattavat kertoa miten 'ujo' olen vaikka itse eivät tule ikinä juttelemaan joten mitä siitäkin nyt pitäisi ajatella. Tai siitä että kun yritän piristää naisen päivää kohteliaisuudella tai aloitteella niin olen 'pelottava' mutta toisaalta sitten moni nainen taas uskaltaa aukoa päätä niin että hermot menee.

        Että whatever. Joskus minulta on tietynlaista empatiakykyä puuttunut ja olen ollut turhan vaativa ja ripustautuva mutta en enää koe olevani sellainen. Jätän toiset rauhaan kun näyttää ettei kiinnosta.


      • superneitsyt
        Mies1985 kirjoitti:

        Ei ole mitään teoretisointia vaan olen 'oikeasti' ihan normaali herrasmies. Jonkun mielestä ehkä liian hiljainen tai outo. Kun naiset saattavat kertoa miten 'ujo' olen vaikka itse eivät tule ikinä juttelemaan joten mitä siitäkin nyt pitäisi ajatella. Tai siitä että kun yritän piristää naisen päivää kohteliaisuudella tai aloitteella niin olen 'pelottava' mutta toisaalta sitten moni nainen taas uskaltaa aukoa päätä niin että hermot menee.

        Että whatever. Joskus minulta on tietynlaista empatiakykyä puuttunut ja olen ollut turhan vaativa ja ripustautuva mutta en enää koe olevani sellainen. Jätän toiset rauhaan kun näyttää ettei kiinnosta.

        Niin, en minä tarkoittanut loukata; enhän minä tunne sinua ollenkaan, enkä epäile että olet tosielämässä ihan normaali herrasmies. En voi arvioida muuten kuin palstakirjoituksiesi perusteella, ja se on aika jännä juttu, sillä erittäin usein kuulostat oikein fiksulta (ja kyllä, empaattiselta myös: siis sillä tavalla juuri, että osaa asettua toisen asemaan). Mutta sitten välillä kun alat villisti teoretisoimaan niin se kaikki kuin lentää ikkunasta ja tunnut eksyvän omien teorioidesi sisään.

        Eihän se tarkoita, ettei "oikeasti" olisi empaattinen ihminen - vaan sitä, että jos saisit jotenkin sen empatiakykysi toimimaan teoriatasollakin, niin ehkä siitä saattaisi seurata jopa jonkinasteinen "ahaa!" -elämys ja ymmärtäisit jotain ihan uutta kanssaihmisistä. Empatia kun on vähän muutakin, kuin sitä, että osaa jättää ihmiset tarvittaessa rauhaan. (Vaikka siitä on kieltämättä hyvä alkaa...)


    • avoin, mun kanssa voi keskustella halutessaan asiasta kuin asiasta
      otan toisen huomioon
      annan tilaa, koska haluan sitä itekin
      osoitan hellyyttä yllin kyllin
      en nalkuta turhasta
      jne jne.

    • Ei se satu

      - mutkaton (so. ei pelejä, ei high maintenance)
      - luotettava
      - hauska

      • .....

        -En pidä rumista naisista
        -Vihaan lutkia
        -Olen aina oikeassa


    • m30.

      Olen uskollinen, hyvä kuuntelemaan ja halimaan, ja hyvä järjestämään kivoja yllätyksiä. (täällä netissä positiiviset piirteni eivät kyllä juurikaan näy, kun tulee lähinnä purettua paineita ja harmeja täällä)

    • Single Male

      No ainakin nämä:

      * Liikuntaa harrastava eli kroppa ok
      * Huumorintajuinen
      * Fiksu
      * Keskustelukykyinen (kevyemmästä syvällisempään)
      * Luotettava (kallio-tyyppi ;))
      * Sitoutumishaluinen ja -kykyinen
      * Suht nuoren oloinen 30 v
      * Rohkaisee ihmisiä

      Harmi että niitä negatiivisia puoliakin varsinkin parinhaku mielessä löytyy (ominaisuuksia jotka naiset kokee yleensä turn-offeiksi) sekä sellaisia "neutraaleja" joista kaikki ei välitä.

      • Single Male

        Yks unohtu

        * Empaattinen ja hellä ;)

        Paska vain että se voi näkyä ulospäin kiltteytenä ja pehmeytenä joka ei sytytä naisia.


      • Single Male

        * Olen parempi kuuntelija kuin lukija

        (piti mainita vain kolme asiaa jonka huomasin vasta nyt) :D


    • Roskakasa

      Ei mikään.

    • Älymies 23

      Minulla on voimakkaita moraalisia periaatteita ja olen reilu, oikeudenmukainen ja rakentava.

    • - kaipaan koko ajan kosketusta ja koskettelua, ja olen jatkuvasti halipulassa
      - olen taipuvainen ajattelemaan enemmän positiivisia ajatuksia ja hylkäämään negatiiviset ajatukset
      - vastuuntuntoinen

    • superneitsyt

      Tulipa mieleen, että jos mitään positiivista ei löydy, niin negatiivisethan on mahdollista kääntää vahvuuksiksi. Kuten esim. itselläni:

      - äärimmäisen itsepäinen => "sitoutumishaluinen"
      - melko ailahtelevainen => "jännittävä", "mielenkiintoinen", "ei yhtään tylsää hetkeä"
      - erittäin epäsosiaalinen => "uskollinen", "perhekeskeinen"
      - ahdistuu läheisyydestä => "ei takertuva"
      - kylmä ja etäinen => "osaa ottaa rennosti"
      - niin hiljainen ettei puheesta saa selvää => "lempeä"
      - kärsimätön ja helposti ärsyyntyvä => "söpön naisellinen"
      - kunnianhimoinen veren maku suussa => "ei tyhjäntoimittaja", "selvä visio tulevaisuudesta"
      - inttävä väittelijä, omalla tiedolla brassailija => "ei mikään tyhjäpäinen bimbo"
      - nauraa aina väärissä kohdissa => "huumorintajuinen"
      - ei osaa laittaa ruokaa => "mallin mitoissa"
      - ei osaa siivota => "boheemi"

      Näitähän löytyisi vaikka muille jakaa!

      • eronnut_susi

        ... kun itse olen:
        - omiin oloihini vetäytyvä => "osaan antaa toiselle tilaa"
        - en aina pidä lupauksiani => "yllätyksellinen"
        - erittäin epäsosiaalinen => "uskollinen", "perhekeskeinen"
        - ahdistun läheisyydestä => "ei takertuva"
        - äkkipikainen => "impulsiivinen"
        - en jaksa höpöttää tyhjänpäiväisyyksiä => "syvällinen"
        - ärsyttävän omahyväinen perfektionisti => "monitaitoinen"
        - en kestä kritiikkiä => "määrätietoinen"
        - sarkastinen => "huumorintajuinen"
        - omasta mielestääni aina oikeassa => ”sivistynyt”
        - kaaottinen => "jännittävä"
        - seksiaddiksti => "viriili"
        - hajamielinen => "akateeminen"

        :D :D :D Perfect match, vai mitä?


    • mies.

      -komea
      -Hyvä kroppainen
      -Trendikäs

    • possibly

      ..tulimpa hyvälle tuulelle.
      Kiva tietää, että teissä on noin paljon hyvää....
      mitenkähän sen saisi täällä paremmin näyviin?

    • xcklvjzxckvjkxjcv

      ja yhtään liioittelematta tullut siihen lopputulokseen, että minussa ei ole yhtään mitään sellaista, mikä voisi olla hyvä asia parisuhdemielessä. Olen siis mies.

      Olen köyhä, työtön, en ole komea, eikä minulla ole hyvää kroppaa. En omista mitään, en harrasta mitään ja vielä se mikä yleensä tärkeimmäksi väitetään: minun persoonassani ei ole mitään ihastumisen arvoista. Valitettavasti kaikesta tästä huolimatta jaksan haaveilla että ehkä jonain päivänä. Mutta aikalailla turhaahan se on.

      • marko.

        Nimimerkki,"olen aivan rehellisesti"
        AIVAN KUIN OMIA SANOJANI!!!!


    • Kvinna46

      Siksi, että olen (keksin paljon enemmän kun kolme asiaa)

      -tasapainoinen
      -aurinkoinen (erittäin harvoin huonolla tuulella)
      -luotettava
      -uskollinen
      -pohtiva
      -sinut itseni kanssa
      -hyvä kuuntelija
      -sosiaalinen
      -kätevä
      -järjestelmällinen
      -näyttävän näköinen
      -tyylikäs
      -esteetikko (saattaa myös kuulla miinus listalle)

      Laitetaan samalla negatiiviset puolet

      -monessa asiassa joustamaton
      -ei eläinrakas (jollekin varmaan ok, toisille ei)
      -ei kovin lapsirakas
      -paljon omaa aikaa kaipaava

    • Ei noin

      - Kohtuullinen ÄO
      - Ameebaa kehittyneempi empatiakyky
      - Sosiaalisuus ja huumorintaju
      - Joidenkin mielestä ulkonäkö. Siis joidenkin. Tämä tuli vain tähän sitä varten että äskettäin eräs varsin viehättävä nainen ilmaisi minulle erittäin suorasanaisesti että olen hänen mielestään todella komea.
      - Pohjimmiltaan aika kiltti luonne

    • Pidän yllä yhteishenkeä. Eilen 1 työkaverini oli sitä mieltä, että minulla on pastorin olemus. No kiitos vain. Omaan positiivsen elämänasenteen ja se tarttuu helposti muihin. Ehkä sittenkään ole ihan niin rasittavaa seuraa. Oli sitten parisuhtessa tai en.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe