Uutena netinkäyttäjän ajattelin kysyä, että onko haittaa jos pitää nettiyhteyden päällä kaiken aikaa vai pitäiskö se katkaista aina kun itse ei ole koneen ääressä. Kun noista viruksista ja sellaisista kai aina on vaara olemassa.
Yhteys kokoajan päällä vai ei?
7
236
Vastaukset
olla päällä vaan. ei ne virukset itsestään tule. eli sun täytyy olla auttamassa niiden tulemista.
- loperttinen
no, ei aina mutta joskus saattaa olla näin.
- Matti Nysänen
joo ei tarvitse sammutella ellei joku pääse wanista modeemiisi ja ota laitteistoasi haltuunsa...
- päälle..
nuuka on niin voihan siitä modeemista virrat katkasta, eipähän kasvata suotta sähkölaskua, samaten kone vähintään lepotilaan ym ym..
ole käytännössä mitään vaaraa muuten kuin Windows-käyttöjärjestelmän tapauksessa. Siihenkään ne eivät nykyään aivan itsestään ja käyttäjän mitenkään auttamatta osanne ryömiä.
Meidän perheessä on netti käytännössä aina päällä silloin kuin koneetkin.- ADSL on helpompi
mites tikun kanssa? Minä olen aina tikun katkaissut (heh) kun laitan koneen lepotilaan. Joskus sammutan kokonaan, pitäisikö silloin myös tikku ottaa pois? Ei ollu näitä ongelmia kun oli ADSL, yhteyshän katkesi kun sammutin koneen. Ja yksi kysymys myös tikusta. Onko vika tikussa vai missä kun joskus netin ollessa päällä katkeaa ja kaikki valot sammuu. Tikussa normaalisti vilkuttaa sininen valo ja kun on lepotilassa sininen valo palaa mutta ei vilkuta. Jossain tapauksessa palaa punainen valo, ilmeisesti jos olen ottanut tikun pois ja laitan sen uudelleen. Minulla on vain mobiililaajakaista käytössä. Silloin kun se tikku on sammunut, en meinaa millään saada sitä päälle. Poika sanoi, että pitäisi ottaa Pin-kysely pois, mutta kun yritin. kone sanoi, että väärä pin-koodi.
- fundamentalist
sääntö jota olen sen 30 vuotta jota olen näiden koneiden kanssa
pelannut, noudattanut
Jos odotettavissa on käyttötauko yli kaksi tuntia, katkaisen
sähköt kaikesta laitteistosta (olen laittanut yhden katkaisjan taakse kaikki).
Kesällä salamavaaran (maaseutua) takia aina kun poistun talosta
nyppään lisäksi nettipiuhan irti seinästä ihan fyysisestikin.
Koneet ja laitteet ovat toimineet omastakin mielestäni aina erinomaisen
hyvin, joten ei ne tuosta ainakaan pahaa ole tykänneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3768283Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1672627- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60873- 12860
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725