Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ero tekstiviestillä, puhelinsoitolla vai kasvotusten?

Talvehtija86

Moro

Mitäs mieltä ihmiset ovat otsikossa mainituista "menetelmistä" katkaista suhde? Itse henk. koht. olen ihan normaalin puhelinsoiton kantilla.

Perustelut ovat hyvin yksinkertaiset. Jos jätettävä henkilö reagoi asiaan aggressiivisesti on helppo sulkea luuri tai ei ainakaan tarvitse jännittää saako kaulimesta (tai naiset nyrkistä). Jos taas henkilö reagoi ns. järkevästi niin voidaan puhelua jatkaa, puida asiaa jo hieman ja sopia mahdollisesti tapaamisesta kasvotusten. Jos taas henkilö reagoi lyömällä luurin korvaan...niinno, jotain samanlaista se olisi varmaan tehnyt kasvotustenkin eli tässä tapauksessa puhelimitse jätetyksi tuleminen on jätetylle helpompaa, että saa hetken itse purkaa tunteita ja myöhemmin sitten puida asiaa.

Eli itse näkisin parhaimpana tapana tämän puhelinsoiton. Tarpeeksi helppo lähteä tilanteesta jos on tarvis toisin kuin kasvotusten, mutta toisaalta taas se ei ole niin kylmä tapa kun tekstiviestillä.

68

11199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-

      Olen sitä mieltä, että tämmöisiä asioita ei voi hoitaa puhelimen välityksellä, vaan asioita täytyy pystyä keskustelemaan kasvotusten. Itse olen kokenut jätetyksi tulemisen tekstiviestillä, joten kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että tällä tavoin jättäminen sattuu aivan liikaa.

      • ösvm

        itse olen sitä mieltä että kasvostusten.. olen jättänyt muutaman kerran kumppanini ja aina olen kasvotusten jättänyt. olen halannut voimakkaasti ja hyvästellyt näin. aina vastapuolella on kysymyksiä ja niihin rehellisesti vastaan.. näin hänellekkin on helpompaa käsittää asiat. tämä on semmoinen asia että siihen pitää suhtautua järkevästi ja toista kunnioittaen.


      • Harros12

        Mikä on kasvotusten alkanutkin, pannaan myös poikki kasvotusten. Marsalkka Mannerheim ei tehnyt koskaan bänksejä hattu päässä, minkä vuoksi myös oli tavattava kasvotusten. Ikävä puoli asiassa oli, että voi joutua maksamaan eroryypytkin...


    • kaikki vain

      Puhelin tai mikä hyvänsä sähköinen viestin käy jos molemmat ovat "aikuisia" mutta jos toinen haluaa esim kolmen vuoden jälkeen "keskustella" kasvotusten erosta ei syynä voi olla kuin sanoa viimeinen sana tai että saa sanoa uudelle kumppanille/sukulaisille/ystäville kuinka hän olisi halunnut olla fiksu ja toivottaa entiselleen kaikkea hyvää elämässä. Tuohon voi sanoa helposti että hevonkakkaa! Niin hiiskatin läpinäkyvää itsensä ylentämistä että teki itsestään pellen!

      • kolkytviis

        ihan sama miten sen tekee. Suhde on kuitenkin jo kuihtunut, kyllä sen olisi pitänyt molempien tajuta.


    • ammellissa

      ehdottomasti kasvotusten. Yleensä jos sopii partnerin kanssa etukäteen et meidän pitäs jutella niin se kertoo jo tarpeekis ainakin minä olen osannut varautua. Tosin ne merkit jättämisestä kyllä näkyy jo aiemmin. Kun vain osaisi ne havannoida sieltä pilvilinnoista!
      Txt on maailman typerin tapa, samoin se, että ei enää vastaa puhelimeen jne. Kyllä asiat pitää pystyä selvittämään kasvotusten. Vähiten jää eripuraa ja pahaamieltä taakse!
      Ja hyvä on tehdä selväksi et tää keskustelu käydään nyt eikä tätä puida enää kk tai kahden päästä.

      • eehddsl

        eroo puhelimessa,puuuh, kyllä lohdutti


    • Kunnioita toista

      Älä soita. Älä lähetä tekstiviestiä. Jos oikeasti välität / välitit toisesta niin kasvotusten on ainoa tapa erota.

      Ole aikuinen. Älä pikkulapsi.

      Minut jätettiin puhelinsoitolla ja voin sanoa että että se on VITTUMAISIN tapa mitä voi tehdä toiselle ihmiselle. Ja tekstiviesti myös.

      Kunnioita toista sen verran...

      • niin.

        Katoaminenkin on ikävä tapa hävitä. Eli ei ole enää mitään kontaktia.


      • kakkonen

        Kenkkumaisnta on jatkaa suhdetta väkisin. Jos toinen ei näe merkkejä niin syyttäköön itseään.


      • ..sanoa sanottavansa kasvotusten ja suoraan. Ei siinä auta sellaiset kuin "en jaksa yrittää" ym typerät selitykset vaan jos tuntuu siltä ettei halua olla suhteessa niin on reilumpaa toista kohtaan sanoa se suoraan eikä vitkutella.
        Näin voin sanoa itse tuon vitkuttelun kokeneena että hyvät muistot ja tunne jää toisesta, kun jättäjä sanoisi suoraan eikä kierrelle tai jätä asioita roikkumaan ja pysyisi kannassaan.


      • epäkypsää on

        Jep mut jätettiin tekstiviestillä ja sen jälkeen tyyppi katosi eli ei vastannut puhelinsoittoihini.


      • Anonyymi
        epäkypsää on kirjoitti:

        Jep mut jätettiin tekstiviestillä ja sen jälkeen tyyppi katosi eli ei vastannut puhelinsoittoihini.

        Samoin. Sanoin kyllä mielipiteeni asiasta. Se loukkasi kuitenkin.


    • ....

      Yksinkertaisesti: Ei ala suhteeseen, jos on epävarma. Vaan ystäväpohjalla. Ei katso pelkkää rahaa, pintaa, vaan sielua.

      Normi suuttumus ja huoli on vielä eri asia, kuin agrressiivisuus ja kaulin. Ehkä lähtijäkin on tehnyt jotain, suhde ei ole kunnossa ja suuttumus/huoli tulee sieltä. Mies sitten luikkii pakoon kuin kaniini, siinä ei ole järkeä että jättää selvittämättä asiat.

    • dhjsacdfhgsa

      no olisihan se helpoin tapa joten toisaalta kannatan sitä vaihto ehtoa. mutta kasvotusten se olisi parempi mutta jos se käyttäytyy agressiivisesti niin pyydä ystävä mukaan kuten mies kaveri tai paras kamusi.

      • Suvikki74

        aina kasvotusten jos vain mahdollista ja miellään vielä lähellä jätettävän kotia ettei tarvitse matkustaa esim. tuntia julkisella liikenteellä niellen kyyneleitä pahimmassa tapauksessa. Jos asiasta voi keskustella, se on aina parempi. Jättäjä tuntee syyllisyyttä ja jätetty on shokissa, eihän se miellyttävää ole. Toisaalta epätyydyttävää suhdetta on turha ylläpitää jos kaikki mahdollinen on sen eteen tehty. Jos kyseessä on luonnehäiriöinen, en usko että mikään normi tapa tehoa. Ehkäpä "katoaminen" on silloin paras vaikka se on se törkein tapa. Tässä jyrää turvallisuus kohteliaisuuden edelle kuten kuuluukin.


      • Mitä väliä
        Suvikki74 kirjoitti:

        aina kasvotusten jos vain mahdollista ja miellään vielä lähellä jätettävän kotia ettei tarvitse matkustaa esim. tuntia julkisella liikenteellä niellen kyyneleitä pahimmassa tapauksessa. Jos asiasta voi keskustella, se on aina parempi. Jättäjä tuntee syyllisyyttä ja jätetty on shokissa, eihän se miellyttävää ole. Toisaalta epätyydyttävää suhdetta on turha ylläpitää jos kaikki mahdollinen on sen eteen tehty. Jos kyseessä on luonnehäiriöinen, en usko että mikään normi tapa tehoa. Ehkäpä "katoaminen" on silloin paras vaikka se on se törkein tapa. Tässä jyrää turvallisuus kohteliaisuuden edelle kuten kuuluukin.

        Sama se on millä tavalla jätetään, koska íhan yhtä pahalta se tuntuu jätettiin sitten miten vaan.


      • Petollisuus huipussa
        Mitä väliä kirjoitti:

        Sama se on millä tavalla jätetään, koska íhan yhtä pahalta se tuntuu jätettiin sitten miten vaan.

        Näissä kirjoituksissa näköjään käydään läpi vapaiden ihmisten suhteiden loppumista. Minun pettävä aviomieheni ja minä vaimona jouduin samaan puheluun näiden rakastavaisten puhelua, niin löi tyhjää vuosi kaupalla. Ja mieheltä tuli valheita vuosikymmeniä.

        Mies lupasi soittaa eropuhelun sitten maanantaina, mutta tiedä häntä vai jatkuuko puhelinnainti edelleen. Tämä naikkonen olin kurssin hedelmiä. En luota mieheeni enää ollenkaan. En sääli naista, joka oli itsekin äiti ja aviomies, lähti kolmen lapsen isän kanssa sukupuolisuhteeseen. Sitä saa mitä tilaa.


      • FIKSU NAINEN!
        Petollisuus huipussa kirjoitti:

        Näissä kirjoituksissa näköjään käydään läpi vapaiden ihmisten suhteiden loppumista. Minun pettävä aviomieheni ja minä vaimona jouduin samaan puheluun näiden rakastavaisten puhelua, niin löi tyhjää vuosi kaupalla. Ja mieheltä tuli valheita vuosikymmeniä.

        Mies lupasi soittaa eropuhelun sitten maanantaina, mutta tiedä häntä vai jatkuuko puhelinnainti edelleen. Tämä naikkonen olin kurssin hedelmiä. En luota mieheeni enää ollenkaan. En sääli naista, joka oli itsekin äiti ja aviomies, lähti kolmen lapsen isän kanssa sukupuolisuhteeseen. Sitä saa mitä tilaa.

        Vaikka mies on Avioliitossa, pettää minkä kerkee.
        Voin vielä sanoa teille naisille, että varsinkin jos mies on kauheen huomaavainen ja osallistuu kotitöihin.
        Mutta reissaa paljon joko työn tai harrastusten parissa, niin heti kun silmä välttää niin vieraisiin vaan.
        Sanoo olevan sinkku ja sitten yhtäkkii katoaa. Kun asiaa selvitelly ollutkin UKKOMIES mutta niinhän
        RAAMATTUKIN antaa miehille täyden luvan.
        Ei tarvi olla edes huono suhde vaimon kanssa, se vaan on niin että miehet hakee vaihtelua.
        Ja voin kyllä sanoa että kyseinen UKKOMIES sanoikin" kyllästyttää aina saman kans rakastella"
        Että se siitä TYTÖT/ VAIMOT!!
        Fiksu mies kyllä puhuu ja sanoo asiat kasvotusten, mutta niitä todella harvassa.


    • ~cissi~

      Riippuu tietenkin suhteesta. Pitkää avioliittoa ei katkaista edes useammalla keskustelulla, siinä on kaikenlaista tavaran roudausta ja soittelua ja tapaamisia, jopa lakimiehen pakeilla..

      Sitten on nää nykysuhteet, joissa jätetty on aina tyytymätön, oli dumppaustapa mikä hyvänsä. Jätetyt vaativat aina asioiden selvittelyä (lue: tyhmiä kysymyksiä, syyttelyä ja roikkumista). Kysymykseen MIKSI? on aina vain yksi pätevä vastaus, ja sen pitäisi jätetyn tietää jo ihan itsekin: Kun en välitä susta!! Silti näitä selityksiä aina vaaditaan ja annetaan: ollaan liian erilaisia/samanlaisia, ollaan oltu liian tiiviisti yhdessä/liian paljon erillään jne. jne.

      Mitäs tästä sanotte: meitsi dumppaa niin että ei vaan enää vastaa puheluihin, tekstareihin, eikä mene paikkoihin jossa vois vahingossa törmätä. Se on hyvin rationaalista: säästyy aikaa, vaivaa ja puhelinlaskua sekä lukuisia noloja kohtauksia. Nyt vaan kilvan kertomaan, että se on raukkamaista (kun se on yksinomaan järkevää).

      • ~kesäkissa~

        Itse sain eropäivänä tekstiviestejä, joissa yhdessä vielä luki olet rakas, mutta siitä kahden tunnin päästä tuli viesti, jossa pyydettiin lukemaan sähköposti...
        Okei, välimatkaa oli jonkun verran, mutta juuri edellisenä iltana oli pitkään puhuttu puhelimessakin.
        Eikä aina jätetä, koska suhde olis kuihtunut tai ei enää olis mitään tunteita toista kohtaan.
        Sen jälkeen sitten puhuttiin puhelimessa ja itkettiin. Viikko sitten oltiin nähty ja vietetty monta päivää yhdessä, itse olisin ainakin halunnut vielä sen viimeisen halauksen...


      • ..vastaukseksi että ei välitä enää.
        Itse sain vastaukseksi että mies välittää yhä, muttei tiedä miten korjata suhdetta ja halusi lähteä h*oran perään.
        Tämä h*ora on itse suhteessa ja tiesi ex-mieheni varatuksi. Silti aloitti suhteen ja jatkoikin sitä yhä vaikka jäivät syksyllä kiinni kotoani.

        Yhä tätä samaa käyn läpi, kun mies viestittelee asioiden selvittelyjen takia sekä pyysi yöksi kylään.


    • Soitolla tai tekstiviestillä. Minä olen tässä tilanteessa, että nainen ei mitään yhteyksiä ole pitänyt meikäläiseen viikkoon. Noh tämä on nyt sillee yksipuolista kommunikointia, kun ei viesteihin vastaa. Olisi reilua nyt edes viestillä laittaa, että ei ole kiinnostunut. MUTTA EEEEEI... ollaan niin hiljasia ja painutaan nurkkaan. En ymmärrä naisia. Ja tämä ei ole edes ensimmäinen kerta. =D

      • turhaan tälläytynyt

        Minulle on nuorenpana käynyt usein, että ns. seurustelukumppani ei kerro lopettamisesta mitään. Mielestäni se on epäkohteliasta lyhyessäkin suhteessa. Ensin ajattelee, onko toiselle sattunut vakava tapaturma. Myöhemmin huomaa, että kaverilla onkin parempaa tekemistä. Pitämällä toista epätietoisuudessa antaa itsestään ylimielisen kuvan. Suomi on pieni maa ja ihmiset kertovat seurustelukumppaneistaan erikoisimmat piirteet. Törpöt erokäyttäytymiset kuuluvat näihin ällöpiirteisiin. Olen kuullut todella oudoista katoamisista, jopa monivuotisen seurustelun jälkeen. Itselleni ei ole vielä näin vakavaa sattunut, mutta olen päättänyt, että jos sattuu, niin teen katoamisilmoituksen.
        Minulle voi ilmoittaa erohalunsa miten ilmeettömästi tahansa, vaikka tekstiviestillä, kunhan ilmoittaa.
        PS. olen aikuinen nainen


    • Kokemusta löytyy

      Minusta on todella "kakaramaista"aikuiselta lopettaa suhde puhelimitse. Mielestäni tällainen ihminen on aika
      itsekäs ja kylmä ihminen.
      Kasvotusten pitäisi pystyä puhumaan,kun ollaan kerran aikuisia ihmisiä.
      Muulla tavoin jos lopettaa suhteen kuvastaa se lopettajasta kypsymätötöntä,ei aikuismaista käytöstä.

      • Annie:1983

        itse tulin jätetyksi kaks viikkoa sitten viestill' ja semmonen on niin sisimpää raastavin teko toiselta että ilmoittaa asiasta viestillä eikä vastaa puhelimeen vaikka kuinka siihen soittaisit..mua pisti ainaki niin henkilökohtasesti vihaksi se että samassa viestissä viel kertoi että on toinen nainen!! ei helvetti mun maailma romahti siin vaihees..kehtas väittää mulle etteivät oo nähneet ku vasta kaks vkoa sit ma ekan kerran..vitut mä semmosee usko kun uus asuu sen exvaimon naapuris,ni ei mee läpi tommone paska!


      • järkevän rehellinen
        Annie:1983 kirjoitti:

        itse tulin jätetyksi kaks viikkoa sitten viestill' ja semmonen on niin sisimpää raastavin teko toiselta että ilmoittaa asiasta viestillä eikä vastaa puhelimeen vaikka kuinka siihen soittaisit..mua pisti ainaki niin henkilökohtasesti vihaksi se että samassa viestissä viel kertoi että on toinen nainen!! ei helvetti mun maailma romahti siin vaihees..kehtas väittää mulle etteivät oo nähneet ku vasta kaks vkoa sit ma ekan kerran..vitut mä semmosee usko kun uus asuu sen exvaimon naapuris,ni ei mee läpi tommone paska!

        On tosi törkeää lopettaa suhde tekstarilla hetken päästä siitä, kun on häipynyt vietettyään viikonlopun kanssani. Kaksinaamaisuus kyllä paistoi silloin tällöin ja se, että törkeys oli vastaamatta puheluihin monta kertaa. Eikä itse oikein koskaan vapaaehtoisesti ja innokkaasti soitellut. Kasvotusten sitten leikki vaan kanssani. Kävi kyllä ylikierroksilla, josta epäilin jo toista suhdetta tai jotain. No, kaksoiselämähän sieltä paljastui, onneksi ei seksitauti sentään. Oksensin, kun sain totuuden kuulla. Rehellistä on puhua ero kasvotusten ja sopia yhdessä asiat. Ei ole päässä muuta kuin pissiä vissiin.
        Mutta kuulemma audimiehet poistaa lusikalla lumetkin renkaiden alta, kun tämä pelti- (muovi-) -rakas juuttuu lumeen.


    • Talvehtija86

      Ihmisillä on näköjään laidasta laitaan näkemyksiä mikä on huono/hyvä tapa. Omalla kohdalla tässä oli tosiaan kyseessä vain muutaman kuukauden pituinen suhde. Ihmiset, jotka ovat sitä mieltä, että puhelimitse jättäminen on epäkypsää niin kertokaas olisiko se sitten ollut parempi, että olisin lähtenyt käymään ks. ihmisen luona tai pyytänyt häntä kaupunkiin kahville ja sitten täräyttänyt etten halua enää seurustella? Joku mainitsikin, että ei olisi hääviä itku kurkussa matkustella yleisillä takaisin kotia ja toisaalta taas mitäs järkeä siinä on mennä toisen luo vain ilmoittaakseen etten halua enää seurustella? :)

      Tosiaan muutamassa viestissä tuli tuo hyvä pointti esille, että lopetustapan soveltuvuus riippuu myös suhteen pituudesta. Itse en tietenkään ole muutaman vuoden suhteita koskaan lopettanut puhelimitse, mutta tämmöiset muutaman kuukauden kokeilut olen tavannut lopettaa puhelimitse.

    • puuuu123

      kasvotusten aina!!!!

    • TaHvismainen

      tämä muutaman kk kokeilu ei siis sinulle tuntunu missään ja voit erota puhelimitse. Mutta miltä se tuntuu vastapuolesta? Ei varmaankaan kovin kivalta. Mistäs tiedät hänen olevan soittaessasi, vaikka juuri siellä kahvilassa..jne. Toisekseen oli suhde kuinka lyhyt tahansa, niin silti pitää osata kunnioittaa toista sen verta, että menee paikalle ja ilmoittaa asiansa. No näitäkin näkökantoja on monia. Näin vanhana ja kokeneena sitä varmasti on vaan elämänkokemus joka on opettanu jättämisenkin salat!
      Minut jätti aviopuoliso pettämällä, valehtelemalla, tekstiviestillä. Lopulta mies tuli kotiin. Ei katsonut silmiin..käveli vain ohi. Mumisi mennessään, otti kamansa ja häipyi meidän elämästä. Hyvä niin, pettäjiä ei koskaan pidä pitää lähellä, mutta tässäkin esimerkki siitä kuinka mies voi hoitaa vuosien suhteen niin puolisoonsa kuin lapsiinsakin. Selityksiä ei oikeastaan kaipaa näin raukkamaiselta mieheltä, mutta anteeksi pyynnön toivon saavani vielä naamatusten joku kaunis pvä!

      • en odota mahdotonta

        Samanlaisen lopun kokenut, turha odotella mitään anteeksipyyntöjä tämäntyyppisiltä narsistimiehiltä.
        Ei heillä ole omaatuntoa. Jos ois eivät tulleen käyttäytyis.


      • Talvehtija86

        Hän ei ollut missään kahvilassa, sillä varta vasten varmistin, että missä hän on. Toisekseen puhelimessa sain vain pienet vittuilut ja luurin korvaan eikä mitään ole kuulunut kahteen viikkoon sen jälkeen, vaikka ilmoitin, että voin tulla käymään jos haluat jutella asiasta.

        Näkisin, että tällä kertaa puhelinsoitto oli varsin sopiva tapa erota.


    • dfghfghjfgh

      On hiukan tilannesidonnaista. Kahden kk suhteen voi päättää puhelimella jos tunnelma yhdessä oltaessa on vähän semmonen vaisu ja molemmat oikeastaan tietää mitä tuleman pitää. Mutta jos uutinen tulee toiselle kuin salama kirkkaalta taivaalta, niin silloin olisi reilua säästää toista ja puhu napit vastakkain. Siinä vaiheessa kun jo asutaan yhdessä, on puhelinero jo käytännönkin kannalta hankala.

      • kaukosuhde

        mutta entäs sitten kaukosuhteet? jos nähdään noin kerran kuukaudessa ja enemmän puhutaan puhelimessa. nii sillon mä lopetaisin suhteen kyllä soittamalla.


      • dfghfghjfgh
        kaukosuhde kirjoitti:

        mutta entäs sitten kaukosuhteet? jos nähdään noin kerran kuukaudessa ja enemmän puhutaan puhelimessa. nii sillon mä lopetaisin suhteen kyllä soittamalla.

        Kyllä mä silloinkin odottaisin että tavataan, ei kai sillä niin kiire voi olla.


    • Jossain on kai

      omani loppui kasvotusten ja liitto oli pitkä mutta, agressiivisyys sai minut siirtymään toisaalle jo hyvissä ajoin.
      Nyt kun on annettu aikaa keskustelu sujuu ihan hyvin kaveripohjalta ja tsemppaan ex:ää hänen uudessa jotakuinkin vaikeassa suhteessa joka on ylä- ja alamäkeä koska tämä uusi ei hyväksy näitä lapsia kun omiakaan ei ole exä antaa kuulema liikaa aikaa lapsilleen.

      Minulla tällä hetkellä kaveripiirissä on
      tälläinen textarilla jätetty ja se on mielestäni vähän outoa
      jos useamman vuoden jälkeen ei ole munaa sanoa kasvotusten asioita
      edes vajaan vuoden niinsanotun eronkaan jälkeen
      no tilanne sai kuitenkin käänteen ja kamun mielestä jopa lämpeni
      kunnes taas ilmoitti että, ei nyt tiedä ollaanko vai ei
      naiselta tuli yllättäen textari yksikin soitto tai textari hän hakee lähestymiskieltoa
      tämä kamu on mielestäni ihan normaali mies minun silmissäni
      ei kuitenkaan hyökkäävä tai muutenkaan agressiivinen.

      Tämä elämä on näin mielenkiintoista
      ja samoin jollain tasolla haastavaa
      kun ei ota turhia paineita eikä ole sidoksissa mihinkään
      vaikka huomaan kaipaavani välistä sitä ydinperhettä
      mutta, kuten elämä menee eteenpäin ja lapsetkin kasvaa
      nyt on aikaa sitten itselle
      vaikka alkuperäisessä ajatuksessa olin ajatellut viettäväni nyt sitä laatu aikaa kahden
      kun lapsetkin on omillaan.

    • Yksi vittumaisimmista tavoista jättää toinen ihminen on yksinkertaisesti muuttaa esim. Facebook profiilissa siviilisääty sinkuksi ja sitten vain odotella että toinen huomaa tapahtuneen...

      • mies44545454

        Tulin jätetyksi mesessä. Voin sanoa että tuntui todella pahalta. Jo senkin takia kun tunsin keskustelun pikkuhiljaa siihen kääntyvän. Tuli olo että, "ei kai se nyt sitä kerro", mutta kertoipa kuitenkin. Voitte uskoa että livenä hänet nähdessä olo oli kuin uitetulla koiralla, halusin vain juosta pakoon. Mutta kun koulussa oltiin niin minnes sitä voisi paeta.
        Hän halusi jatkaa kaverina, mutta minä en siihen siinä vaiheessa pystynyt, vitutus oli kova. Kaiken lisäksi tämö tapahtui viikonlopun aluksi, meni sekin siinä pilalle. Nainen halusi tehdä asiat itselleen helpolla tavalla, mutta minuun se sattui....


      • Olen hillona

        Kuinka sitten satuinkaan suhaamaan facebookissa ja sattumalta naksuttelin auki yhden muijan profiilin. Katsoin, että jahas hänen status muuttunut parisuhteeseen. Kukas tämä parisuhde sitten onkaan ja kliksutin etiäpäin. Sieltähän pompsahti mun miesystävän kuva tietoineen..... Ziisus!!!! Noh, käy kai se näinkin sit nykyään. Voe elämän kevät tätä mennoo!! Onneks on sosiaalinen media mikä pitää asiat ajan tasalla niii ei tarvii ihmisten olla enää sosiaalisessa kanssa käymisessä. Oon äimänä.


    • muinoin

      Ajattelin että olisi parasta heittäytyä mahdollisimman mustasukkaiseksi jolloin kumppani itse päättää suhteen.

    • Missä mennään?

      On todella vittumaista kun mies ei tulekaan kotiin sovitusti, eikä edes vaivaudu ilmoittamaan että suunnitelmiin on tullut jokin muutos.
      Pyysipä vielä minua ilmoittamaan jos olen menossa jonnekkin, mutta miten ilmoittaa kun toinen ei edes vaivaudu vastaamaan puhelimeen ja sulkee luurin kokonaan?!!!

      Ilman mitään ritaa näin käy ja miljoona eri vaihtoehtoa pyörii päässä. Tekipä hän myös oharit äidilleen jolle jätti esikoisemme hoitoon ja minä olin niin suunnitellut kaikkea kivaa huomiselle.


      Saisipa edes sen tekstarin, ettei tarvitsi yksinään miettiä mikä on homman nimi ja pähkäillä sen kanssa miten edetään....

    • Ruiskaunokki-

      Kuulin tässä muutama kuukausi sitten aivan uskomattoman jutun. Työkaveri seurusteli ihanan naisen kanssa, kaikki meni hyvin ja viikonloput viettivät yhdessä. Yhden ihana viikolopun jälkeen duunikaverini oli laittanut naiselleen maanantai-aamuna tekstarin, jossa toivotti hyvää työpäivää. Muija vastasi: "Katso sun Facebook- sivut". Kundi kävi katsomassa ja tosiaan, mimmi oli kirjoittanut inboxiin, että haluaa erota, hahhahhaa. AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Ja nyt siis puhutaan reilusti yli nelikymppisistä ihmisistä!

    • Teppo moi

      Tekstaria vaan ja hymiö perään! Luulisi lutkan oppivan.

      • tekstari+hymiöperään

        Kiitos, sain parhaat naurut pikään aikaan. Taidan tehdä saman omalle akalle! =D


    • Pentjl 32

      Isäni lähti aikoinaan pyörällä kiskalle lottoamaan, eikä muutamaan viikkoon näkynyt.. Eli kiskalle vaan ja ei koskaan takaisin.

    • eronnut kasvotusten

      Mikäli "erotaan" txt viestillä niin koskaan oltukkaan edes rakastavainen pari joka kimpassa, vaan tuttavia joiden suhde ylittänyt jonkun rajan jota ei pitänyt ylittää.
      Yhteisestä kodista ei erota txt viestillä jossa livenä eletty yhdessä!

      Teinit "eroaa" kaikilla mahdollisilla systeemeillä olematta oikeasti edes pari ja kokee olevansa muka koko elämänsä parina siinä!

      Itse olen eronnut kerran ja se sanottiin ääneen että nyt on aika vaihtaa suuntaa elämälle. Kallista se oli, mutta kannatti!

    • taktikointia

      niin mies jättää sut ja ei edes mene kauan kuin näin tapahtuu....

      Säästyt itse jättäjän syyllisyyden tuskalta :D

      • hämmentyny

        säälittävää erota teksti viestillä kokemuksena hämmentävä aluksi mutta kertoo toisesta ihmisestä paljon toivottavasti oli vimonen kerta mun elämässä


    • Mies22vkl

      Kaikki vastaavat, että kasvotusten, koska luulevat sen olevan oikea vastaus arvoitukseen. Kuitenkin on mielestäni lähes yhdentekevää miten tämän tekee. Minun mielestäni itseasiassa puhelinsoitto tai viesti on parempi kuin kasvotusten jättäminen. Molemmat saavat aikaa miettiä asioita ennen kuin tekevät mitään typerää.

      Jos minut jätettäisiin niin toivoisin sen olevan tekstiviestillä silloin kun olen kotonani. Jos soittaisin hänelle niin hän vastaisi puhelimeen.

      Ei todellakaan ole henkisesti kypsempää jättää kasvotusten. Kaikki kommukoinnin muodot käy, mutta tekstiviestillä on aika hankala mitään pitkiä keskusteluja käydä jos keskusteltavaa on.

    • Mroo,

      Olisitko voinut aloittaa keskustelun ehkäpä jostain muusta aiheesta, esim; Kuinka ero voidaan välttää lapsellisuudesta huolimatta.

      Kyllä tuolla erovalmius-asenteella saa puheluita soitella...

    • et silleen

      ei puhuminen, soittaminen, viestit ei vain mene jakeluun että LOPPU SLUT ollut jo vuosia

    • Aina Kastotusten

      Sain viestin sähköpostilla, joka oli täynnä valheita. Valheet ovat hiljalleen paljastuneet, kuten yleensä paljastuvat.

      Niitä on sitten seuraavilla sähköposteilla yritetty selittää, yhtään paremmiksi eivät ole tulleet.

      Niissä on uhmaa, ilkeyttä, uhkailua jopa vielä pahempaa. Mihinkään ei ole ollut aihetta, toinen oli vain niin loppuunpalanut, että ei koskaan osannut edes puhua asioista, alkoi vain syyttämään jatkuvasti. Nyt on sitten rikottu kaikki, lapsemme eivät häntä kiinnosta. Ei heidän nykyisyys, eikä tulevaisuus. Kaikki sillat on polttanut, sääin häntä.

      Jos olisin kerrankin kuullut oikeaa puhetta, keskustelua, olisin ymmärtänyt, mutta oikuttelevan mykän kanssa on paha puhua.

    • äkkksdeeeed

      Onhan se kännykäll ja muulla tälläsella tavalla helpompaa. Mut kasvotusten se on 'kunnioittavampaa'.

      • Itse olet muakna

        Ja pitää olla senverran edes kunnioitusta suhdettaan kohtaan, että sen todella pystyy kertomaan asiallisesti kavoista kasvoihin ja sopimaan asioista.
        Jos on kerran lähtenyt toisen kanssa elämään, niin pitää ymmärtää, että silloin on tehnyt myös päätöksen kasvokkain


    • Jokainen on arvokas

      Mulla on ollut aina mottona, että siltoja ei saa polttaa takanaan, eli hyvissä väleissä ja mielummin kasvokkain erotaan.
      Itse olen kyllä syyllistynyt kaksi kertaa puhelimen välityksellä eron tekemiseen, mutta ensimmäisessä tyyppi oli mielenvikainen ja väkivaltainen ja toisessa suhde oli ollut ns. avoin suhde. Tämän toisen kanssa olen vielä ystäviä.

    • jotkut ne osaa

      omalla lailla törkee on jättää halpamaisesti esim. jollain em. tavalla ja sit pölyn laskeuduttua alkaakin pitää yhteyttä kertomalla ja kyselemällä kuulumisia ikään kuin ei tässä mitään. kyllä tollasen haista paska - hylkäyksen jälkeen pitäis ymmärtää ettei välejä enää kuntoon saa ja jos omatunto soimaa niin itsekseen se pitää hiljentää, ei siihen exältä enää apua tule

      • Kiusa on pienikin!

        Olen samaa mieltä, tai sillä on tarkoitus iskeä vielä kerran!


    • Niin nähty

      Menneisyydessäni kaksikin "rohkeaa" naista jotka heti kriisitilanteen tullessa piiloutuivat sähköisen viestinnän taakse. Toinen sentään lupasi puhua kasvotusten, mutta lykkäsi tapaamista eri tekosyillä. Myöhemmin näin tuon naisen uudestaan sattumalta ja sain selitykseksi ettei hän ollut uskaltanut katsoa minua silmiin ja puhua koska tiesi toimineensa väärin minua kohtaan. Kumma kyllä että rohkeutta löytyi TEHDÄ jotain väärää mutta ei vastata tekemisistään...

      • sen ne haluaa kuulla

        tuo että tunnustaa tehneensä väärin on sellaista anteeksiannon kerjäämistä tai ei, siis enemmänkin sitä että sanoisit "et ole tehnyt mitään väärin" tai että "vika oli oikeasti enemmän minussa"


    • aikuinen...

      no mitä te ny tääl sössötätte ? :D kai se nyt on ihan selvää että jos ei halua vaikuttaa totaaliselt pelleltä muitten silmis ni jättää ihan kasvotusten , 1. iham vit*n tyhmää jättää näin txt : moi, mä jätän sut , miksei vaan voi jättää kasvotusten ...

      • uneton ja yksin

        yks on se et kun jättää toisen niin on jo uusi (elämä/kumppani) valkattuna ja ei sit haluu sen uuden onnen tielle mitään huonoja fiiliksiä kuten syyllisyydentuntoa. ja sitähän olis tulossa jos olis exän kans enemmän tekemisissä ja näkis sen paskat tunnelmat!


      • *ihmettelen vaan..*
        uneton ja yksin kirjoitti:

        yks on se et kun jättää toisen niin on jo uusi (elämä/kumppani) valkattuna ja ei sit haluu sen uuden onnen tielle mitään huonoja fiiliksiä kuten syyllisyydentuntoa. ja sitähän olis tulossa jos olis exän kans enemmän tekemisissä ja näkis sen paskat tunnelmat!

        Kyllä normaalille ihmiselle syyllisuudentunnon pitäis iskeä tuossa tapauksessa jo pelkästä pettämisestä!!


      • 30
        *ihmettelen vaan..* kirjoitti:

        Kyllä normaalille ihmiselle syyllisuudentunnon pitäis iskeä tuossa tapauksessa jo pelkästä pettämisestä!!

        Mutta ajatelepa miten paha syyllisyys olisi jos joutuisi katselemaan vielä exää!!! Lisäksi rakastuminenhan on niin iik ihanaa ja harva on silloin normaali. Saa esitellä uutta kumppania kaikille vanhoille kavereille ja omaa elämää uudelle rakkaalle - kaikki vanhatkin kuviot näyttää ihan erilaiselle uuden kullan kainalossa... ei siinä ehdi exää märehtiä


    • 21

      Tämä ketju on alati ajankohtainen. Itse olen kokenut parikin kertaa eron niin että toinen puolisko alkoi vaan niin veemäiseksi, että minun oli tehtävä ratkaisu. Edelleenkin sitä mieltä että erota halusi se ilkeilijä.

      • olitgufrts

        Tuota taktiikkaa olen tainnut itse käyttää parikin kertaa nuoruudessani. Täysin omaa pelkuruuttani siirtänyt vastuun toiselle, en varmaan koskaan edes oikeasti olisi halunnut sitoutua silloisiin kumppaneihin. Sen jälkeen olen varmaan saanut korkojen kera takaisin, kun on jätetty täysin yllättäen tekstareilla tai sähköpostilla. Jälkimmäisen tosin aavistin asian kieltämisestä huolimatta hieman etukäteen, kun toinen ei noteerannut enää kaikkia puheluitani.


    • kaikkea kanssa

      Ei kai nykyään enää ole "oikeaa" tapaa jätää toista, on niin monia mahdollisuuksia. Itse olen jättänyt kasvotusten ja puhelimella, ei oikeastaan ihmeempää eroa. Puhelimessa vaan ei tarvitse alkaa selittelemään tekoaan sen enempää kuin tarpeeliseksi näkee ja tilenteesta ei jättäjälle tule niin kiusallista. Kasvotusten tietenkin se on helpompaa jätettävälle. Loppujen lopuksi molemmista jää toiselle p...a mieli. No, voi voi, semmoista se elämä välillä on.

    • Tru

      Kyllä kaiken huippu jättämiselle on se, ettei edes kerrota, että on jätetty. Ei vaan enää vastata puhelimeen, viestiin tai sähköpostiin. Vaikka hetki sitten on erottu hyvissä väleissä, sanottu, että rakastetaan ja halattu, jää jäljelle syvä hiljaisuus ja viimeinen viesti, jossa kielletään ottamasta mitään yhteyttä enää koskaan.

    • ei yhtä ratkaisua

      Eipä tuo kasvotusten jättäminen ole yhtään helpompaa. Olen yhden jättänyt kasvousten. Puhuttiin asioita selväksi. Mutta sen jälkeen alkoi puhelin ja tekstiviesti terrorismi. Tuli haukkua yms.

      Olen nyt pari kertaa puhunut eroamisesta puhelimessa. Toisessa tapauksessa ei ollut tarkoitus edes sanoa että haluan erota, mutta vasta puoli ei halunnut odottaa viikonloppuun että olisi nähty. Hän löi luurin korvaan kun ymmärsi että suhteestamme ei tule mitään. Ei ole sen jälkeen ottanut yhteyttä.

      Minut on jätetty niin ettei viesteihini, puhelinsoittoihin yms. ole edes vastattu. Se on kaikkein paskamaisin tapa. Edes jotain pitäsi vastata eikä vain pelkkää hiljaisuutta.

      Eroaminen on aina hankalaa. Tottakai jätetty kärsii enemmän kuin jättäjä, koska jättäjä on jo miettinyt asiaa omassa mielessään pidempää. Kuitenkin minusta tärkeintä on edes jotenkin ilmoittaa että haluaa erota. Kun erotaan niin ei sitten pidetä toista enää minään kakkosvaihtoehtona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe