superb

skodisti

saako tdi malliin perinteisen lohkolämmittimen vaiko jonkun letkuuntulevan pelkästään?

19

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain puhalluslamppu

      käy alkuperäiseen Skodaan, joka oli itäauto.

    • Jussi Pussi

      Olet väärällä palstalla Superbisi kanssa, tämä palsta on tarkoitettu itäautoille.

      • skodisti

        palstalla,skodani on itäauto.


      • länsi autoilija
        skodisti kirjoitti:

        palstalla,skodani on itäauto.

        Kerrankin skodailija joka myöntää asian. Yleensä teillä on joku pakottava tarve uskotella itsellenne ja muille että asia olisi jotenkin toisin. Mutta oikeassa olet kyllähän kaikki skodat on itäautoja vaikka asiaa kuinka päin koittaisi käännellä.


      • Kateeksi käypi
        skodisti kirjoitti:

        palstalla,skodani on itäauto.

        Onnittelen sinua museoautostasi!

        Niitä ITÄAUTOharvinaisuuksia ei ole montaa.

        Museoautoon ei ole mitään tarvetta asentaa mitään ylimääräistä - silloinhan auto museoajoneuvona menettää arvonsa.

        Kerro tarkemmin autosi historiasta: Valmistusvuosi, koska tuotu Suomeen, onko ollut monta omistajaa?

        Suurin valmistusmäärä vuosina 1941-1943 jopa 1626 kpl, (Superb 3000).

        Moni, jopa varsinkin tehdas, olisi kiinnostunut tästä sinun ITÄAUTO Superbistasi!

        Kerro ihmeessä lisää tästä ITÄAUTOSTASI - se on todella harvinaisuus!


      • Jussi Pussi
        länsi autoilija kirjoitti:

        Kerrankin skodailija joka myöntää asian. Yleensä teillä on joku pakottava tarve uskotella itsellenne ja muille että asia olisi jotenkin toisin. Mutta oikeassa olet kyllähän kaikki skodat on itäautoja vaikka asiaa kuinka päin koittaisi käännellä.

        Niinpä, jos ei ole varaa ostaa uutta Euroopan karttaa ja käyttää niitä neljännesvuosisadan takaisia niin sitähän voi leikkiä vaikkapa ajavansa DeeDeeÄrrässä, on sitä semmoinenkin ennen vanhaan ollut. Halpoja ovat hullujen huvit.


      • idästä puhaltaa
        Kateeksi käypi kirjoitti:

        Onnittelen sinua museoautostasi!

        Niitä ITÄAUTOharvinaisuuksia ei ole montaa.

        Museoautoon ei ole mitään tarvetta asentaa mitään ylimääräistä - silloinhan auto museoajoneuvona menettää arvonsa.

        Kerro tarkemmin autosi historiasta: Valmistusvuosi, koska tuotu Suomeen, onko ollut monta omistajaa?

        Suurin valmistusmäärä vuosina 1941-1943 jopa 1626 kpl, (Superb 3000).

        Moni, jopa varsinkin tehdas, olisi kiinnostunut tästä sinun ITÄAUTO Superbistasi!

        Kerro ihmeessä lisää tästä ITÄAUTOSTASI - se on todella harvinaisuus!

        En nyt tiedä kannataako onnitella. Ei tää mun tdi superpee vielä mikään museoauto ole, vuosimalli on 2008! Eikä se ole tuontiauto, Laakkoselta Suomesta ostin, esittelyauto. Itse olen ainoa omistaja.


      • "oikea itäauto"
        idästä puhaltaa kirjoitti:

        En nyt tiedä kannataako onnitella. Ei tää mun tdi superpee vielä mikään museoauto ole, vuosimalli on 2008! Eikä se ole tuontiauto, Laakkoselta Suomesta ostin, esittelyauto. Itse olen ainoa omistaja.

        ja olet auttamattomasti väärällä palstalla. Oikeat itäautot kuuluvat aikaan, kun edes hammaslääkärissä ei voinnut avata suutaan, vaan operaatiot tehtiin alakautta.

        Jos Skodasi olisi ollut todella sitä mitä täällä palstalla käsitetään, niin siihen käy lämmittimeksi puhalluslamppu, sen museokatsastus hyväksyy.

        Kun nyt olet täällä ja aivan tavallisen VW-konserniin kuuluvan auton ongelman kanssa, Skodahan on tänä päivänä aivan normaali auto ilman lisäkkeitä, siihen saat tavallisen lohkolämmittimen asennettuna siellä Laakkosen huollossa, jos kerta olet käyttänyt ko. autoliikkeen palveluja ostaessasi sieltä auton. Lohkolämmittimen toki pystyy itsekin asentamaan varsin helposti, mutta suosittelen kääntymistä ao. huollon puoleen.


      • meinaatko
        "oikea itäauto" kirjoitti:

        ja olet auttamattomasti väärällä palstalla. Oikeat itäautot kuuluvat aikaan, kun edes hammaslääkärissä ei voinnut avata suutaan, vaan operaatiot tehtiin alakautta.

        Jos Skodasi olisi ollut todella sitä mitä täällä palstalla käsitetään, niin siihen käy lämmittimeksi puhalluslamppu, sen museokatsastus hyväksyy.

        Kun nyt olet täällä ja aivan tavallisen VW-konserniin kuuluvan auton ongelman kanssa, Skodahan on tänä päivänä aivan normaali auto ilman lisäkkeitä, siihen saat tavallisen lohkolämmittimen asennettuna siellä Laakkosen huollossa, jos kerta olet käyttänyt ko. autoliikkeen palveluja ostaessasi sieltä auton. Lohkolämmittimen toki pystyy itsekin asentamaan varsin helposti, mutta suosittelen kääntymistä ao. huollon puoleen.

        että se on sitten "väärä" itä auto ja olenkin oikealla palstalla...?


      • ei ole itäauto
        meinaatko kirjoitti:

        että se on sitten "väärä" itä auto ja olenkin oikealla palstalla...?

        ne oli ne vanhan itäplokin Skodat itäautoja, siis sitä aikaa kun "riemuleiriä" sai melko helposti varomattomalla suunsoitollaan. Tosin Tsekkoslovakiassa osattiin sanoa asiat, että tyhmempi ei sitä heti tajunnut... Ehkä parhaimman kuvauksen tästä antaa Ylen Teemalla usein esitetty elokuva/t: Kotini on linnani, tahi Palaa palaa (1967), jälkimmäisen elokuvan seurauksena ohjaaja joutui muuttamaan Yhdysvaltoihin tekemään elokuvia.

        Tämä itäautoilu oli siitä merkillistä, että kaikki eivät olleet missään nimessä komukoita tai muuten itään päin kallellaan olevia, jotka autoilivat näillä sämpylä-Skodilla taikka muilla vimputtimilla, mitä itäplokin alueilta näistä sateliittivaltioista tuli taikka ihan pääkonttorin puolelta Neukkulasta. Tietysti ihan Mosse oli luku sinänsä, kun tuontisäännöstely poistui 60-luvun alussa, sillä herkästi kyllä ajeli napa soikeana (vappumarssilla työkalulipunkannosta) alan henkilö, jonka lapsetkin viihtyivät pioneerileirillä tai pistettiin sinne viihtymään.


      • 1962::.!%#+?!
        ei ole itäauto kirjoitti:

        ne oli ne vanhan itäplokin Skodat itäautoja, siis sitä aikaa kun "riemuleiriä" sai melko helposti varomattomalla suunsoitollaan. Tosin Tsekkoslovakiassa osattiin sanoa asiat, että tyhmempi ei sitä heti tajunnut... Ehkä parhaimman kuvauksen tästä antaa Ylen Teemalla usein esitetty elokuva/t: Kotini on linnani, tahi Palaa palaa (1967), jälkimmäisen elokuvan seurauksena ohjaaja joutui muuttamaan Yhdysvaltoihin tekemään elokuvia.

        Tämä itäautoilu oli siitä merkillistä, että kaikki eivät olleet missään nimessä komukoita tai muuten itään päin kallellaan olevia, jotka autoilivat näillä sämpylä-Skodilla taikka muilla vimputtimilla, mitä itäplokin alueilta näistä sateliittivaltioista tuli taikka ihan pääkonttorin puolelta Neukkulasta. Tietysti ihan Mosse oli luku sinänsä, kun tuontisäännöstely poistui 60-luvun alussa, sillä herkästi kyllä ajeli napa soikeana (vappumarssilla työkalulipunkannosta) alan henkilö, jonka lapsetkin viihtyivät pioneerileirillä tai pistettiin sinne viihtymään.

        .

        siihen asti "autoja" ei välttämättä saanut vaikka olisi ollut rahaa kahteenkin autoon

        Mossea, warrea ja skodaa sai säännöstelemättä

        .


      • ei ole itäauto
        1962::.!%#+?! kirjoitti:

        .

        siihen asti "autoja" ei välttämättä saanut vaikka olisi ollut rahaa kahteenkin autoon

        Mossea, warrea ja skodaa sai säännöstelemättä

        .

        Tuohon juuri viittasin Mossen kohdalla, että tuontisäännöstelyn purkauduttua sillä ajoivat vain "alan henkilöt" ja sitä ennen Mossella väkisin ajamaan joutuneet siirtyivät varsin pian länsiautoihin.
        Keskustelin hiljan yhden vanhemman herrasmiehen kanssa, jolla oli ollut useampikin Mosse 50-luvulla, "olisin minä paremmankin ostanut, mutta kun ei saannut mistään". Harva pääsi länsiautoon käsiksi, merimiehiltä sai ns. merimies-volkkareita ostaa, kun maksoi lähes tuplahinnan. Itselläni sattuu olemaan kokoelmissani juuri tuollainen merimies-volkkari vm. 1957, josta omistaja väitti aikanaan maksaneensa kuitilla 400000mk ja pimeästi loput 300000mk, vaikka kyseessä oli suuren pankin johtaja, oli hänkin joutunut turvautumaan tälläiseen ratkaisuun. Tarkkaa pankkimiesta harmitti vielä 30v. kaupanteon jälkeenkin, miten paljon ylimääräistä piti maksaa tuosta autosta.
        Vaan tosiasia oli, että monet joutuivat ajamaan näillä itäautoilla, jos mieli autolla ajamaan. Muista hyvin lapsuudestani, kun eräskin nykyinen teollisuusneuvos kävi isäni juttusilla ja ajeli selkäreppu-Mossella. Insinööripiirin miehet ajelivat Ifalla ja tekivät kotitaloni pihalla remonttia siihen Ifaan melkoisesti. Setäni oli liikkuvassa poliisissa töissä ja Mossella vain kaverit ajelivat. Setä sai ostaa heti 60-luvun alussa kupla-volkkarin, vaikka tuontisäännöstely oli vielä voimassa, poliisin virka auttoi auton hankintaan, kun hän siirtyi liikkuvasta poliisista naapurikunan nimismiespiiriin vanhemmaksi konstaapeliksi, moni hänen työkavereistaan ajoi vielä Mossella tuolloin taikka Jawalla.


      • 18+12

      • 7+16

      • skodisti
        Kateeksi käypi kirjoitti:

        Onnittelen sinua museoautostasi!

        Niitä ITÄAUTOharvinaisuuksia ei ole montaa.

        Museoautoon ei ole mitään tarvetta asentaa mitään ylimääräistä - silloinhan auto museoajoneuvona menettää arvonsa.

        Kerro tarkemmin autosi historiasta: Valmistusvuosi, koska tuotu Suomeen, onko ollut monta omistajaa?

        Suurin valmistusmäärä vuosina 1941-1943 jopa 1626 kpl, (Superb 3000).

        Moni, jopa varsinkin tehdas, olisi kiinnostunut tästä sinun ITÄAUTO Superbistasi!

        Kerro ihmeessä lisää tästä ITÄAUTOSTASI - se on todella harvinaisuus!

        no tulihan taas väittely kun jotain kysyy..no skodassa nyt lämmitin asennettu ad pajalla jokatapauksessa.


      • Mini mini

      • 6+16
        skodisti kirjoitti:

        no tulihan taas väittely kun jotain kysyy..no skodassa nyt lämmitin asennettu ad pajalla jokatapauksessa.

        Kai sitä väittelyä kehittyy, jos sekoittaa aloituksessa MUSEOAUTON nykyaikaiseen suosikkimalliin.


      • saa myös
        6+16 kirjoitti:

        Kai sitä väittelyä kehittyy, jos sekoittaa aloituksessa MUSEOAUTON nykyaikaiseen suosikkimalliin.

        wepaston, mulla on


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe