Onko kenelläkään kokemusta/tietoa minkälaisia työtehtäviä ja kuinka suuri palkka on jos pääsee kirjastoon kesätöihin? Tekeekä samoja hommia kuin "oikeat työntekijät" eli kirjastovirkailijat? Minulla ei ole vielä mitään ammatillista koulutusta, lukiota käyn 1. vuotta.
Kesätöihin kirjastoon
3
5274
Vastaukset
- sfjz<hu<eh<
^Todennäköisesti et. Kesätyöläiset tekevät yleensä ne yksitoikkoisimmat työt mitä oikeat työntekijät eli tässä tapauksessa kirjastovirkailijat eivät halua tai jaksa tehdä. Et luultavasti pääse lainaamaan niitä kirjoja muille, hoitamaan heidän myöhästymismaksujaan tai kaukolainaamaan kirjoja muualta. Todennäköisesti saat järjestellä papereita ja palauttaa lainasta palautuneita kirjoja takaisin hyllyihin. Kirjasto on kuitenkin luultavasti melko mukava kesätyöpaikka, siinä ei ole ainakaan suurta vastuuta :)
- grr arg
Kirjastojen "oikeat työntekijät" pitävät yleensä kesällä kesälomansa kuten suurin osa työssäkäyvistä suomalaisista. :) Kyllä kesätyöntekijöiden on oltava ihan oikeasti mukana kirjaston päivittäisissä työtehtävissä vakituisen henkilökunnan apuna. Kesäavun tarve ei johdu siitä, että kirjastovirkailijat (/kirjastonhoitajat) eivät haluaisi tai jaksaisi tehdä töitä kesällä, vaan kesätyöntekijöiden ansioista töissä olevat vakituiset työntekijät ehtivät hoitaa myös muut työtehtävät kuin lainauksen/palautuksen - sekä omat että lomailevien työkavereiden työkaverin työt.
Olen ollut kirjastossa TET-viikon ilman että pääsin lähellekään lainausta ja palautusta, mutta kesätyöntekijät ovat yleensä talossa pitempään kuin viikon, ja heille maksetaan palkkaa siitä että he tekevätkin jotakin. Tietysti heillä voi olla joitain omia järjestely/korjailu/siivoilu/askartelu-projekteja lainauksen/palautuksen/hyllytyksen lisäksi, mutta pelkkä paperipinon järjestäminen ei lopulta paljoa hyödytä. :)
Yleisten kirjastojen kesätyöpaikat ovat yleensä haussa julkisesti joko mol.fi-sivulla tai jossain kunnan/kaupungin omassa kesätyöhaussa, eli paikat saattavat olla rajattu jollekin tietylle ikäryhmälle, tai esim. kirjastoalan opiskelijoille jos paikkakunnalla on alan koulutusta.
- kesätyöhakija
nko kellään tietoa pääseekö 14 vuotias kirjastoon kesätöihin ja minkälainen on palkka jos onni osuu kohdalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161