Onko kenelläkään kokemusta/tietoa minkälaisia työtehtäviä ja kuinka suuri palkka on jos pääsee kirjastoon kesätöihin? Tekeekä samoja hommia kuin "oikeat työntekijät" eli kirjastovirkailijat? Minulla ei ole vielä mitään ammatillista koulutusta, lukiota käyn 1. vuotta.
Kesätöihin kirjastoon
3
5264
Vastaukset
- sfjz<hu<eh<
^Todennäköisesti et. Kesätyöläiset tekevät yleensä ne yksitoikkoisimmat työt mitä oikeat työntekijät eli tässä tapauksessa kirjastovirkailijat eivät halua tai jaksa tehdä. Et luultavasti pääse lainaamaan niitä kirjoja muille, hoitamaan heidän myöhästymismaksujaan tai kaukolainaamaan kirjoja muualta. Todennäköisesti saat järjestellä papereita ja palauttaa lainasta palautuneita kirjoja takaisin hyllyihin. Kirjasto on kuitenkin luultavasti melko mukava kesätyöpaikka, siinä ei ole ainakaan suurta vastuuta :)
- grr arg
Kirjastojen "oikeat työntekijät" pitävät yleensä kesällä kesälomansa kuten suurin osa työssäkäyvistä suomalaisista. :) Kyllä kesätyöntekijöiden on oltava ihan oikeasti mukana kirjaston päivittäisissä työtehtävissä vakituisen henkilökunnan apuna. Kesäavun tarve ei johdu siitä, että kirjastovirkailijat (/kirjastonhoitajat) eivät haluaisi tai jaksaisi tehdä töitä kesällä, vaan kesätyöntekijöiden ansioista töissä olevat vakituiset työntekijät ehtivät hoitaa myös muut työtehtävät kuin lainauksen/palautuksen - sekä omat että lomailevien työkavereiden työkaverin työt.
Olen ollut kirjastossa TET-viikon ilman että pääsin lähellekään lainausta ja palautusta, mutta kesätyöntekijät ovat yleensä talossa pitempään kuin viikon, ja heille maksetaan palkkaa siitä että he tekevätkin jotakin. Tietysti heillä voi olla joitain omia järjestely/korjailu/siivoilu/askartelu-projekteja lainauksen/palautuksen/hyllytyksen lisäksi, mutta pelkkä paperipinon järjestäminen ei lopulta paljoa hyödytä. :)
Yleisten kirjastojen kesätyöpaikat ovat yleensä haussa julkisesti joko mol.fi-sivulla tai jossain kunnan/kaupungin omassa kesätyöhaussa, eli paikat saattavat olla rajattu jollekin tietylle ikäryhmälle, tai esim. kirjastoalan opiskelijoille jos paikkakunnalla on alan koulutusta.
- kesätyöhakija
nko kellään tietoa pääseekö 14 vuotias kirjastoon kesätöihin ja minkälainen on palkka jos onni osuu kohdalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222