Suolihuuhtelu ?

ginahhhh

Hei!

Missä voi tehdä suolihuuhtelun? Paljonko joutuu odottamaan aikaa kun sen varaa? Paljonko tämä lysti maksaa?

Ja muita suolihuuhtelun tekijöitä; minkälaista se ylipäätään on? :)

14

1891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minänvain

      Minä ostin suolihuuhtelupussin apteekista, maksoi n. 3,40€
      Teen suolihuuhtelun kylpyhuoneessa paaston aikana, sekoittaen veteen hieman molkosan vitalityä.
      Olen kuullut, että suolihuuhteluun siihen tarkoitetussa paikassa kannattaa varata aikaa n. tunti ja kallista se on, koska suositellaan käymistä enemmän kuin yhden kerran.
      Varsinkin paaston aikana suolihuuhtelusta tuli itselleni pirteä olo ja näläntunne katosi hetkeksi :)

      • se sama aloittaja

        Kiitos paljon, suuntaanpa heti huomenna apteekkiin :)


      • tomaattimehu
        se sama aloittaja kirjoitti:

        Kiitos paljon, suuntaanpa heti huomenna apteekkiin :)

        pussin voi ripustaa esim. suihkunripaan. Itse tein huuhtelun 2 krt päivässä joka päivä paaston ajan. Aikaa meni puolesta tunnista tuntiin.


    • you know

      no miksei samantien tee suihkulla sitä suolihuuhtelua, niin mä ainakin oon tehny ja hyvin toimii. Irrottaa vaan eka sen suihkun pään ja sitte....you know

    • kaikkea kanssa

      Miksi suoli pitäisi huuhdella?

      Ihmisen on ollu olemassa 200-300 tuhatta vuotta, eikä sitä ole tähänkään asti tarvinnu huuhdella.

    • hyh!

      Sanopa muuta! Onneksi meillä on itsepuhdistuvat sisuskalut, ei ole mitään syytä ruveta mihinkään ihme suolihuuhteluihin, ihan sairasta hommaa.

    • paastoaja

      Ei tarvitse tehdä, mutta se helpottaa oloa paaston aikana kun kuona-aineet poistuvat. Jos ei tee suolihuuhtelua kuona-aineet imeytyvät takaisin elimistöön (koska muuta ravintolähdettä ei ole), josta seuraa huonompi olo.
      Suolihuuhtelu siis nopeuttaa elimistön siirtymistä paastotilaan.

    • Suoliasiaa

      Onko pakko tehdä joka päivä?
      Minulla on nyt 9:s päivä menossa, muuten menee ihan hyvin, mutta ei viitsisi enää joka ainut päivä.

      Olen laittanut vähän salvaa siihen alkuun että on helpompi, ajattelin kokeilla oliiviöljyä, kun salva loppui.

      Onko jossain ohjekirjoissa, että voisi tyhjentää vaikkapa joka toinen päivä, ainakin kun on mennyt yli 10 päivää?

      • fyhds87uigd

        Älä laita mitään öljyä, sillä se imeytyy suolessa ja lihot.


      • pitkäänpaastoaja

        Edellä kysyttiin, että miksi suolihuuhtelu ylipäätänsä? Siksi, että jos et puhdista suolta peräruiskulla (suolihuuhtelulla), niin munuaiset voivat vahingoittua pahimmassa tapauksessa. Koska ne myrkyt sieltä suolesta pitää saada pois ettei munuaiset ylityöllisty ja vahingoitu. AINAKIN SIIS KERRAN PÄIVÄSSÄ TEE SE PERÄHUUHTELU. Puolesta yhteen litraan vettä.

        Minulla on meneillään pitkä mehudieetti - huomenna tulee täyteen 6 viikkoa. Kiloja on karissut 12.

        Niin ja se toinen TÄRKEÄ ASIA: Glaubersuolaa 30 mg apteekista ja liota se puoleen litraa lämmintä vettä ja juo se. Tällä tavoin tulevat ne sitkeimmätkin suolensisällöt ulos. Itse oli pakko ottaa Glaubersuola käyttöön viime viikolla kun ei olo parantunut paaston myötä. Tämän tyhjennyksen jälkeen olin täynnä energiaa. Ja aion ottaa tätä Glaubersuolaa vielä toisenkin kerran, koska sitä tavaraa näyttää sieltä suolesta riittävän vieläkin.
        Suosittelen tätä toimenpidettä vasta toisella tai kolmannella viikolla, koska se on helpompi sen tähden ettei tyhjennys ole niin totaalinen.
        Minulla ei ollut mitään ongelmia kun otin sen viidennellä mehudieettiviikolla.


      • höpö höpö
        pitkäänpaastoaja kirjoitti:

        Edellä kysyttiin, että miksi suolihuuhtelu ylipäätänsä? Siksi, että jos et puhdista suolta peräruiskulla (suolihuuhtelulla), niin munuaiset voivat vahingoittua pahimmassa tapauksessa. Koska ne myrkyt sieltä suolesta pitää saada pois ettei munuaiset ylityöllisty ja vahingoitu. AINAKIN SIIS KERRAN PÄIVÄSSÄ TEE SE PERÄHUUHTELU. Puolesta yhteen litraan vettä.

        Minulla on meneillään pitkä mehudieetti - huomenna tulee täyteen 6 viikkoa. Kiloja on karissut 12.

        Niin ja se toinen TÄRKEÄ ASIA: Glaubersuolaa 30 mg apteekista ja liota se puoleen litraa lämmintä vettä ja juo se. Tällä tavoin tulevat ne sitkeimmätkin suolensisällöt ulos. Itse oli pakko ottaa Glaubersuola käyttöön viime viikolla kun ei olo parantunut paaston myötä. Tämän tyhjennyksen jälkeen olin täynnä energiaa. Ja aion ottaa tätä Glaubersuolaa vielä toisenkin kerran, koska sitä tavaraa näyttää sieltä suolesta riittävän vieläkin.
        Suosittelen tätä toimenpidettä vasta toisella tai kolmannella viikolla, koska se on helpompi sen tähden ettei tyhjennys ole niin totaalinen.
        Minulla ei ollut mitään ongelmia kun otin sen viidennellä mehudieettiviikolla.

        Suolisto tarvitsee bakteerikannan normaaliin toimintaan, suolihuuhtelusta ei ole kuin haittaa. Se mikä tulee ulos glaubersuolalla tai merisuolalla riittää.


      • suolihuuhtelu kotona
        höpö höpö kirjoitti:

        Suolisto tarvitsee bakteerikannan normaaliin toimintaan, suolihuuhtelusta ei ole kuin haittaa. Se mikä tulee ulos glaubersuolalla tai merisuolalla riittää.

        Tein itse suolihuuhtelun 2 x 0,5 l vettä. Jälkimmäiseen kertaan lisäsin Molkosanin. Onko tällainen suoliuuhtelu riittävä?


    • Jotta näin

      Suolihuuhtelu pitää tehdä kahdessa erässä.
      Ensin ½ litraa ja sitten 1 litra.

      Eli varaa kaksi vesiastiaa: ensimmäiseen ½ litraa vettä ja toiseen kertaan 1 litra vettä.

      Syynä on se että jotenkin tarttee saada pois eka kerralla jotain ja sitten toka kerralla loput.
      Vasemmalla kyljellä ensin, sitten käänny oikealle puolelle, ja pyörittele vatsaasi.

      Tämän olen lukenut kirjasta.

      Pääset helpommalla, jos otat aamulla tyhjään mahaan 2 tl merisuolaa 1 litraan haaleaa vettä (kiehauta ja jäähdytä).

      Olisi hyvä jos joku kertoisi lisää.
      Nää on ne tiedot, jotka olen lukenut kirjasta.

    • Voisi helpottaa

      Mistä saisi Tampereella edullisesti suolihuuhtelun, ammattilaisen tekemänä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      256
      2597
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1705
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1529
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1343
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1252
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1192
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1096
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      107
      975
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    Aihe