Nehän on tarkoitettu leffoihin, missä ne kuitenkin jää taka-alalle koska ei ketään kiinnosta miltä joku leffa kuulostaa vaan näyttää pois lukien tietty jotkut star warsit ja muut klassikot joissa säveltäjä on iso ja tunnettu eikä mikään syntikkajousien soittaja.
Kuunteleeko joku OIKEASTI soundtrackeja?!
8
602
Vastaukset
- Soul/funk/ost-heppu
Vaikka soundtrack-musiikki on tehty elokuvan taustalle, monet säveltäjät tekevät sen kuitenkin sellaiseksi, että soundtrack-levyt ovat aivan monipuolista ja viihdyttävää kuunneltavaa kotioloissa. Mielestäni perus-soundtrack-musiikin vahvuuksia ovat monipuolinen orkesterointi ja elokuvan juonen musiikkiin mukanaan tuomat kivat yllätykset.
Soundtrack-musiikkikonserttejakin järjestetään silloin tällöin. - ......
Itse ostin Piano-leffan soudtrackin juuri musiikin, en elokuvan takia. Biisejä ei ole radiossa liikaa soitettu ja Michael Nymanin tunnetuksi tekemä kappale pärjää hyvin ilman elokuvaakin.
Leffa on myös hyvä ja musiikilla on suurempi rooli kuin vain taustamusiikki.
Pret-A-Porter -elokuvan soundtracissa on monta hyvää aikansa biisiä. - wareygf
monien elokuvien musiikit sävelletään kyllä ihan oikean sinfoniaorkesterin voimin. soundtrack-musiikki on nykyajan klassista ja erityisen monimuotoista sellaista laajan ääni- ja soitinskaalan takia.
- Korvat höröllä
"ketään kiinnosta miltä joku leffa kuulostaa vaan näyttää"
Niin, moni ei tietoisesti ymmärrä, miten suuri vaikutus musiikilla ja muulla äänimaisemalla onkaan...
Mutta kyllä kuule "ketään" kiinnostaa.
Aika moniakin. - music+films4ever
Hevimusiikin lisäksi kuuntelen paljon leffatunnareita, alotin kuuntelemalla Hans Zimmeriä mut nykyään oon kiinnostuneempi kauhuleffojen musiikista. Painajainen Elm Streetillä 2010 version musiikki on ihan omaa luokkaansa ja Rob Zombien Halloween elokuvissa Tyler Bates on aivan mahtava! Molemmat leffat oon nähny vaan kerran mut tunnareita oon kuunnellu jo kuukausii aiemmin.
Musiikin avulla nykyään perustelen mikä leffa ois hyvä nähä.
Tyler Bates, John Carpenter, Steve Jablonsky ja James Newton Howard on sellasii joit voisin kuunnella koko päivän listaykkösten Justin Bieber tai Rihanna sijaan. - possse
Todellakin kuuntelen. Leffaanhan saa esimerkiksi surullisen tai jännittävän tunnelman musiikin avulla.
- kaikkee sitä..
Monet elokuvat ovat kuuluisia ainoastaan soundtrackinsa myötä. Minä esimerkiksi en aiemmin edes tuntenut sellaista elokuvaa kuin Das Boot, mutta sen tunnaribiisin olin kyllä kuullut jo ihan pikkulapsena. Toinen aika mieleenpainuva oli Kill Bill -elokuvan tunnari, mutta tässäkään tapauksessa en tiennyt sen olevan nimenomaan leffatunnari.
Leffoista saa paljon enemmän irti tunnaribiisejä/soundtrackejä kuuntelemalla. Joskus aikoinaan muista ostaneeni LOTR-leffan soundtrackin ihan vain huvin vuoksi ja levyn avulla sitä jotenkin kykeni elämään elokuvan tapahtumat uudelleen. - kaikkee sitä..
kaikkee sitä.. kirjoitti:
Monet elokuvat ovat kuuluisia ainoastaan soundtrackinsa myötä. Minä esimerkiksi en aiemmin edes tuntenut sellaista elokuvaa kuin Das Boot, mutta sen tunnaribiisin olin kyllä kuullut jo ihan pikkulapsena. Toinen aika mieleenpainuva oli Kill Bill -elokuvan tunnari, mutta tässäkään tapauksessa en tiennyt sen olevan nimenomaan leffatunnari.
Leffoista saa paljon enemmän irti tunnaribiisejä/soundtrackejä kuuntelemalla. Joskus aikoinaan muista ostaneeni LOTR-leffan soundtrackin ihan vain huvin vuoksi ja levyn avulla sitä jotenkin kykeni elämään elokuvan tapahtumat uudelleen.Tuli vielä mieleen hyvät, pahat ja rumat - elokuvan soundtrack, joka muuten on ehkä paras soundtrack mitä minä olen kuullut. Youtubesta sekin löytyy, jos ketään kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456