Voiko tarvittaessa töihin kutsuttava kieltäytyä vuoroista?

töihin tarvittaessa

Olen työskennellyt tarvittaessa töihin kutsuttavana kohta kaksi vuotta saman firman palveluksessa. Nimeni on koko ajan ollut myös työvuorolistalla, mutta vakiintunutta tuntimäärää ei ole. Kerroin pomolleni, etten voikaan tiettynä viikonloppuna tehdä töitä. Nyt sitten listan tultua sain huomata, että minulle on laitettu sille viikonlopulle tunteja. Mietin sitten, että voisinko minä vain tylysti ilmoittaa, etten kyseisiä vuoroja tee, koska minun työsopimuksessa lukee tarvittaessa töihin kutsuttava?

5

2546

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten ' tarvittaessa töihin kutsuttava' voi olla työvuorolistalla? Kerro ihmeessä firma *odottaa hulluna*

• töihin tarvittaessa

Ei kait firmalla mitään väliä ole.

• Voisikotietoaloytyä?
        töihin tarvittaessa kirjoitti:

Ei kait firmalla mitään väliä ole.

Minäkin olen pienellä virmalla; määräaikainen vuoden loppuun, tarvittaessa töihin kutsuttava.
        Mitään listoja ei ole olemassakaan, vaan virman sivupisneksen pyörittää kolme työntekijää keskenään.
        Monta ihmeellistä asiaa... Pyysin minäkin Heinäkuulta kertyneet 2 pv lomaa, tietyille päiville, boss ei kommentoi.

Työkaverit, ei boss, kutsuvat töihin, ja muuten on ns. vuoroviikot perusjuttujen kans pyörimässä.
        Lisäksi työpuhelimen kanssa pitää olla "suhteessa", muulloin kuin viikkolevon aikana, ja silloinkin työkaverit soittelevat työasioista: Meinasin ensi viikkolepoa varten vaihtaa kylmästi toisen liittymäkortin kännykkään, ilmoittaen etukäteen asian, bossille...

Olen ns. nollatuntilainen, ettei minulla pitäisi olla keikkojen/vakiasiaviikkoni lisäksi mitään velvoitetta vapaalla, esim. juurijajuuri sen 35 h viikkolevon aikana, olla tavoitettavissa! Asiakkaidenkin!
        Työsopimuksessa ei ole mainintaa työpuhelimen asioista, laskutuksen valmisteluista, jne...

Vai miten nämä on?
        Lomaa minulle kertyy ihan normaalisti Heinäkuulta... entäs mitä olette mieltä kun palkat maksetaan esim. heinäkuulta vasta elokuun puolivälissä?
        Siirtymistä ei luonnollisesti tuntilaiselle makseta, se nyt menee järkeeni.
        Muutenhan tuo keikkalaisen työ on ihan kivaa, kun tietäisi mitä voidaan tarvittaessa töihin kutsuttavalta vaatia... Siitä en edes uskalla puhua työkamuille mitään, jos aion eri paikkakunnalle reissuun, kun on peräti kokoviikonloppuvapaa:
        Heinäkuulla ehdin peräti yhden 2-päiväisen vapaata pitämään. Olen itse asiassa pian pyytämässä bossilta jotain selkeyttämistä sopparin avulla: tietäisi edes suurinpiirtein milloin on häiritsemätöntä omaa aikaa, ettei tarvitse 15 min sisään olla töissä.

Kun ajattelin meitä on muutama, yksi vakinainen, loput meitä määräaika-, ja/tai määräaika/tarvittaessakutsuttavia.

• 141

Mikä on yrityksen toimiala? Eli siis mitä TESsiä teillä pitäisi noudattaa?

• Sama jatkuu...

Kiinteistö-, ja siivous tuo "meillä"... Nythän ollaan seuraavassa kesässä, menossa 2. määräaikainen, ttk-soppari nolla h... Vakinaisia kohteita jokunen, muuta keikkaa.
      Ja nyt lomasta lähtee kuulemma loppupäästä päiviä.
      Sekin vielä, pitänyt niitä en ole, eikä ta itse ilmoittanut, että ne päivät vain merkittiin listaan, mutta oikeasti niitä- ei ole!
      Oishan tuo muuten kysynt osan lomaa siirrosta minulta.

Esim. kello 20-24 tehdystä hälyluonteisesta saa sentään tuplat ajat merkitä... Että jotain hyvääkin.
      Mutta muuten asiat entisellään, ja esim. influenssakuumeessa ei saa "olla"- eli töistä ei vptä saa sairaana.. jos pitää, työkamu kilkuttelee jatkuvasti.
      Rokote toki oli...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      799
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      159
      790
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      22
      777
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      760
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      718
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      650
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      592
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      582
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      35
      544
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      480
    13. 39
      465
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    15. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      447
    16. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      439
    17. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      433
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      428
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      407
    Aihe