Voiko tarvittaessa töihin kutsuttava kieltäytyä vuoroista?

töihin tarvittaessa

Olen työskennellyt tarvittaessa töihin kutsuttavana kohta kaksi vuotta saman firman palveluksessa. Nimeni on koko ajan ollut myös työvuorolistalla, mutta vakiintunutta tuntimäärää ei ole. Kerroin pomolleni, etten voikaan tiettynä viikonloppuna tehdä töitä. Nyt sitten listan tultua sain huomata, että minulle on laitettu sille viikonlopulle tunteja. Mietin sitten, että voisinko minä vain tylysti ilmoittaa, etten kyseisiä vuoroja tee, koska minun työsopimuksessa lukee tarvittaessa töihin kutsuttava?

5

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten ' tarvittaessa töihin kutsuttava' voi olla työvuorolistalla? Kerro ihmeessä firma *odottaa hulluna*

      • töihin tarvittaessa

        Ei kait firmalla mitään väliä ole.


      • Voisikotietoaloytyä?
        töihin tarvittaessa kirjoitti:

        Ei kait firmalla mitään väliä ole.

        Minäkin olen pienellä virmalla; määräaikainen vuoden loppuun, tarvittaessa töihin kutsuttava.
        Mitään listoja ei ole olemassakaan, vaan virman sivupisneksen pyörittää kolme työntekijää keskenään.
        Monta ihmeellistä asiaa... Pyysin minäkin Heinäkuulta kertyneet 2 pv lomaa, tietyille päiville, boss ei kommentoi.

        Työkaverit, ei boss, kutsuvat töihin, ja muuten on ns. vuoroviikot perusjuttujen kans pyörimässä.
        Lisäksi työpuhelimen kanssa pitää olla "suhteessa", muulloin kuin viikkolevon aikana, ja silloinkin työkaverit soittelevat työasioista: Meinasin ensi viikkolepoa varten vaihtaa kylmästi toisen liittymäkortin kännykkään, ilmoittaen etukäteen asian, bossille...

        Olen ns. nollatuntilainen, ettei minulla pitäisi olla keikkojen/vakiasiaviikkoni lisäksi mitään velvoitetta vapaalla, esim. juurijajuuri sen 35 h viikkolevon aikana, olla tavoitettavissa! Asiakkaidenkin!
        Työsopimuksessa ei ole mainintaa työpuhelimen asioista, laskutuksen valmisteluista, jne...

        Vai miten nämä on?
        Lomaa minulle kertyy ihan normaalisti Heinäkuulta... entäs mitä olette mieltä kun palkat maksetaan esim. heinäkuulta vasta elokuun puolivälissä?
        Siirtymistä ei luonnollisesti tuntilaiselle makseta, se nyt menee järkeeni.
        Muutenhan tuo keikkalaisen työ on ihan kivaa, kun tietäisi mitä voidaan tarvittaessa töihin kutsuttavalta vaatia... Siitä en edes uskalla puhua työkamuille mitään, jos aion eri paikkakunnalle reissuun, kun on peräti kokoviikonloppuvapaa:
        Heinäkuulla ehdin peräti yhden 2-päiväisen vapaata pitämään. Olen itse asiassa pian pyytämässä bossilta jotain selkeyttämistä sopparin avulla: tietäisi edes suurinpiirtein milloin on häiritsemätöntä omaa aikaa, ettei tarvitse 15 min sisään olla töissä.

        Kun ajattelin meitä on muutama, yksi vakinainen, loput meitä määräaika-, ja/tai määräaika/tarvittaessakutsuttavia.


    • 141

      Mikä on yrityksen toimiala? Eli siis mitä TESsiä teillä pitäisi noudattaa?

    • Sama jatkuu...

      Kiinteistö-, ja siivous tuo "meillä"... Nythän ollaan seuraavassa kesässä, menossa 2. määräaikainen, ttk-soppari nolla h... Vakinaisia kohteita jokunen, muuta keikkaa.
      Ja nyt lomasta lähtee kuulemma loppupäästä päiviä.
      Sekin vielä, pitänyt niitä en ole, eikä ta itse ilmoittanut, että ne päivät vain merkittiin listaan, mutta oikeasti niitä- ei ole!
      Oishan tuo muuten kysynt osan lomaa siirrosta minulta.

      Esim. kello 20-24 tehdystä hälyluonteisesta saa sentään tuplat ajat merkitä... Että jotain hyvääkin.
      Mutta muuten asiat entisellään, ja esim. influenssakuumeessa ei saa "olla"- eli töistä ei vptä saa sairaana.. jos pitää, työkamu kilkuttelee jatkuvasti.
      Rokote toki oli...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe