Kuinka ujoja te olette?

minä vaan

Eli miten ja mitkä tapahtumat rajoittavat elämäänne?

Itse olen niin ujo, että käytän puhelinta tekstailuun, vastaaminen vielä menee mutta soittaminen vieraille ihmisille on melko ylitsepääsemätöntä. Ärsyttää kun sydän hakkaa ja puheesta ei tule mitään. Lienee tarpeetonta sanoa että baareissa ei ole moneen vuoteen tullut käytyä.

4-10 asteikolla annan itselleni ujoudesta 8½, koska tiedän pahempiakin tapauksia olevan ja tulen kuitenkin ihmisten kanssa toimeen, kunhan ensin tutustun.

8

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön ATM

      Isommalla porukalla syömässä oleminen on minusta epämiellyttävää vaikka oltaisiin ihan tuttujen kesken.

    • Ei ole ujoutta lainkaan.
      Sanon asian samantien jos keksin jotain sanottavaa. Tämän tiedän kun olen puhunut/esiintynyt ainakin sadan hengen edessä, tosin siihen pitää ensin valmistautua jotta tietää mitä sanoa.

    • En juuri soittele, vaan hoidan asiat vieraiden kanssa mieluiten sähköpostilla tai tekstiviestillä. Tosin ei aina liity ujouteenkaan, vaan en mielelläni jaksa jaaritella edes oman perheenjäsenen kanssa puhelimessa, vaan tekstaan, kun en tykkää puhumisesta ja puhelimen korvalla pitämisestä.

      • lonely man

        Mulla ei ole ketään kelle soittaa, niin yksinäinen oon.
        Hammaslääkäriin ja terveyskeskukseen olen kyllä ajan varannut soittamalla.
        Pystyn hoitamaan kaikki virasto-, kauppa-, ym.asiat ilman paineita.Eli ujouteni ei rajoita elämääni.
        Olen perusluonteeltani ujo ja esim. kauan sitten kouluaikoina esitelmien pito oli
        kamalinta mitä tiesin.


      • työtön ATM
        lonely man kirjoitti:

        Mulla ei ole ketään kelle soittaa, niin yksinäinen oon.
        Hammaslääkäriin ja terveyskeskukseen olen kyllä ajan varannut soittamalla.
        Pystyn hoitamaan kaikki virasto-, kauppa-, ym.asiat ilman paineita.Eli ujouteni ei rajoita elämääni.
        Olen perusluonteeltani ujo ja esim. kauan sitten kouluaikoina esitelmien pito oli
        kamalinta mitä tiesin.

        Mulla sma juttu. Olen erakko vaikka asunkin Helsingissä.


      • lonely man
        työtön ATM kirjoitti:

        Mulla sma juttu. Olen erakko vaikka asunkin Helsingissä.

        Asut helsingissä erakkona. Minä lahden lähellä pienellä paikkakunnalla.
        Olen työtön, köyhä ja yksinäinen. Luonne ujohko ja syrjäänvetäytyvä.
        Tällaisessa käpykylässä kaikki tuntevat tai ainakin tietävät toisensa ja se on huono asia, koska
        täällä ei koskaan pääse eroon luuserinleimasta-tuntuu kun otsaan olisi polttoraudalla
        kirjoitettu TYÖTÖN, KÖYHÄ, ATM, LUUSERI.
        Suurella paikkakunnalla työttömät sekoittuvat massaan, eivätkä joudu silmätikuiksi.
        Kyllä minäkin täältä vielä jonnekin sellaiseen paikkaan muutan jossa minua ei tunne kukaan.
        Nyt alan nukkumaan.öitä!


    • Mies nimeltä hän

      En tykkää soitella. Minun on vaikeaa lähestyä muita ihmisiä/tehdä aloitteita.
      Tunnen itseni ulkopuoliseksi isoissa ryhmissä, en esim. kehtaa kommentoida mitään mihinkään tai keskustella.
      Jos hengailen vain yhden kaverin kanssa niin silloin pystyn kyllä juttelemaan ihan normaalisti.
      Silmiin katsominen tuottaa tuntemattomien kanssa vaikeuksia ja en uskalla lähteä yksin mihinkään tapahtumiin, baareihin tai harrastuksiin.

      Aikuistumisen myötä ujous on helpottunut niin, että en mene enää lukkoon, jos joku lähestyy minua ja en ole enään niin arka kuin joskus lapsena/teininä.

    • Nat King Chi

      Ujoudestakin voi päästä yli, tai ainakin helpottaa sitä. Paitsi tietysti jos oot näitä kuuluisia "syntymä-atm:iä" joilla on niin paljon geneettisiä vikoja, että parempi olisi jos keskitettäisiin ne joillekin ihan omille leireilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      61
      2722
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2005
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1628
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1462
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      312
      1420
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1222
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1209
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1129
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      44
      1058
    10. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      18
      1036
    Aihe