Sain eilen kuulla miehelläni olleen suhde. Ymmärtääkseni nelisen vuotta sitten. Nainen sanoi mieheni valinneen minut ja niinhän hän tietysti tekikin, kun olemme edelleen naimisissa. Tuon suhteen aikaan en tiennyt naisesta - me yritimme silloin lasta! Raskaaksi tulin kuitenkin vasta myöhemmin.
Dilemma on nyt siinä, että tänään kertoessani miehelleni saaneeni tietää asiasta, hän suuttui! Lähti töihin ja sieltä palattuaankaan ei pukahtanut muuta kuin että on päättänyt olla puhumatta minulle! Siis anteeksi? Kuka haluaisi selittää tämän miehen logiikan. Voiko raukkamaisempaa olla?
Sinänsähän tuosta pitäisi voida päästä yli, kun asia on vanha ja elämä on jatkunut, olemme olleet onnellisia. Mutta olemme olleet myös muuten vastaavassa tilanteessa: olen epäillyt hänellä olevan suhteita muiden kanssa. Kaikki hän on kieltänyt ja sanonut naisten juoksevan hänen perässään. Sekin kyllä pitää paikkaansa, mutta viaton hän ei tuohon leikkiin ole.
Mitä siis tehdä? Kuinka saada hänet puhumaan? Minusta ei ole heittämään häntä uloskaan. Kukapa 85 kiloista miestä jaksaisikaan heittää, eikä hän halua lähteä. En myöskään haluaisi rikkoa kotia, lapsihan siinä eniten kärsisi. Tuntuu vaan, että onko mitään järkeä vuodesta toiseen miettiä, kenen kanssa mies tällä kertaa pelaa selkäni takana. Tämä oli siis ensimmäinen kerta, kun joku nainen todella kertoo minulle suhteesta mieheeni.
Mies petti - nyt ei puhu
20
3040
Vastaukset
- 00
Olisiko mahdollista kysyä tältä samaiselta naiselta miksi hän tuli sinulle nyt (vasta) kertomaan tilanteesta.
Miehesi tulisi tietenkin puhua kanssasi, mutta luulen, ettei se tule (valitettavasti) onnistumaan.
Mies kun ei aiemmin ole puhunut, niin miksi sitten niin vanhaa asiaa tonkimaan. Mutta yritä sinä omalta kohdaltasi muistella mitä teidän parisuhteessanne silloin tapahtui, siis tarkoitan tunnepuolta. Yritä muistella teidän keskustelujanne ja kaikkea sitä mitä teitte yhdessä, tai teittekö? Ja jos sieltä kautta saisit miehesi puhumaan niistä ajoista. Älä suoraan kysy miksi, jos hän kerran pakenee, vaan yritä jutella miltä hänestä tuntui ja halusiko hän esim lasta ja kuinka kovasti. Ja pelottiko jokin asiassa häntä?
Nyt olet mielestäni tienhaarassa, kuinka jatkaa eteenpäin. Itsellä on menossa tämä selvittelyvaihe, ja rankkaa on. Itse sain selville miehen pettämisen, ei mikään kertaluonteinen, ei todellakaan. Voimia ja kylmää harkintaa ennenkuin otat puheeksi asioita miehesi kanssa. Mutta kyllä se tulisi jollakin tavalla saada puhutuksi, muuten mietit sitä kuitenkin ja se jää teidän väliin ja vaikuttaa sitä kautta teihin.- Mies-6213
-...vasta hiljattain ja jätetty rakastajatar kostaa tällä tavoin? Miehen puhumattomuus voi johtua katkeruudesta rakastajatarta kohtaan ja pelosta menettää sinut ja lapsi sen vuoksi?
Mies on ajettu nurkkaan ja voi ajatella, että puhuessaan paljastaa enemmän kuin haluaisi?
Toistaiseksi mies on turvassa, jos luulet kaiken loppuneen 4 vuotta sitten...ja mies toteaa; annetaan kulta menneiden olla...
- ssedes
Miehesi on tosiaan raukkamainen! Pettänyt sinua ja nyt kieltäytyy puhumasta, sinulla on kaikki oikeus olla loukkaantunut ja kaikkaien ekaksi, hänen pitäisi pyytää sinulta anteeksi ja yrittää lepyttää sinua eikä toisinpäin, miehesi vaikuttaa vähän itsekkäältä tyypiltä. Luulisi häntä hävettävän moinen temppu.
- hävetä.
Minä en pystynyt luottamaan ihmiseen joka petti minua. Pettäjät kun ei pysty muuttumaan. Kannattaa hankkiutua heistä eroon.
- vuosia yritin
hävetä. kirjoitti:
Minä en pystynyt luottamaan ihmiseen joka petti minua. Pettäjät kun ei pysty muuttumaan. Kannattaa hankkiutua heistä eroon.
Kokemuksesta tiedän, että mies ei puhu. Eikä varsinkaan, jos sait selville noin vanhan petoksen. Mies menee, tekee, jättää jälkeensä - mutta ei halua suhteiden jälkeen ruveta naisten suosimaan selvittelyyn.
Itse opin tuon monen vuoden terapiaistuntojen aikana.
Joten ikävä asia: Vastuu jää AINA naiselle. Joko jäät tai lähdet. Mutta et tosiaankaan unohda. Asia jää aina väliinne, koska sitä ei ole selvitetty.
Joku yritti tuossa edellä syyllistää sinua. Ja pöh! AINA on syitä ja syitä. Kaiken voi selittää syyksi pettämiselle. Niitä syitä nimitetään tekosyiksi.
- Pettävät miehet
Hei ystävä hyvä. Voin kertoa, että miehet ovat jäärapäitä. Minun miehen jäi rysän päältä kiini puolen vuoden päästä, kun seurustelu oli alkanut.
Seurustelu alkoi kurssilla ja mieheni kertoi,että on vain soiteltu silloin tällöin. Ei olla tavattu senjälkeen eikä oltu sukupuoliyhteydessä. Nainen soitti kiimaisena meille kotiin , kun jäivät rysän päältä, liekö ollut tarkoitus jälleen sopia tapaamisesta.
Järkytys oli minulle kauhea. Luulin, että mieheni rakasti minua ja oli uskollinen. Minä rakastin häntä eikä koskaan ole ollut sivusuhteita. Hoisin uskollisesti 3 lastamme kävin töissä ja hoidin vielä kaikki neljä meidän vanhempaamme kotona hautaan asti.
Mieheni sairastui viidennen kerran päähän kohdistuvasta aivovauriosta. Liekö kuolemanpelko laittanut minulle kertomaan 31 vuoden päästä nämä panohommat. He tapasivat jossakin ja olivat tietysti sukupuoliyhteydessä kun olivat kovasti rakastuneita tietenkin. Tämän hän kertoi tänä vuonna, joten minulla vanhalla mummolla on haavat aivan auki.
Sen sanon sinulle, ettei nämä miehet kerro milloinkaan totuutta näistä rakkausseikkailusta. Esim minä en tiedä tästä enempää minkä edellä kerroin. Mieheni pelkää varmaan, että rakastajan mies ja lapset saavat tietää. Jos yritän keskustella asiasta hän huutaa ja kiroilee, heittelee tavaroita. Se siitä keskustelusta.
Olen pyytänyt monta kertaa perheterapiaan. Hänen mielestään ne ei tiedä yhtään mitään se on humpuukkia. Onneksi minulla on hyviä ystäviä, joiden kanssa voin keskustella tästä asiasta. Itken ja huudan itsekseni, se aina helpottaa.
Kadun kamalasti mennyttä aikaa, kun mieheni ei ajatellut minua, että olisi antanut minulle mahdollisuuden avioeroon. Hän päätti minun elämästä. Olisinkin ottanut eron varmasti. Ei tämmöinen avioliitto ole elämisen arvoinen. En ikinä voi luottaa mieheeni missään asiassa, mutta tosin hänestä ei ole enää mihinkään.
Toivon sinulle paljon voimia, että tekisit oikean ratkaisun ettet tarvitsi vanhoilla päivillä katua kuten minä.
Minun mielipiteeni on, että jokainen mies on kiinnostunut vieraista naisista ja tekevät ehdotuksia. Mutta nainen on se joka päättää lähteekö vai ei leikkiin mukaan.- mitta tullut täyteen
Miehet nyt on sellaisia munasta talutettavia ja ainakin parin paukun jälkeen..
Itse olen jo turtunut näihin mieheni "virityksiin" ja odotan vain aikaa, että lapset sen verran isoja, että on helpompi erota.
Mies ei ala keskusteleen mistään, vaikka aivan ilmiselvästi on naisissa ollut, naama nyrpällään vaan kulkee, jos uskallan mitään pettämistouhuista sanoa.
Kokee jotenkin ne naiseikkailunsa oikeudekseen. Mutta auta armias, jos itse jään edes naapurin miehen kanssa postilaatikolle juttelemaan, heti alkaa vinoilu, että onko sillä suurempi vehe...?
En usko uskollisia miehiä olevankaan, muistan isänikin käyneen "yökylässä" ja kaikki veljeni ovat eronneet huoraamisiensa takia.
Ja vaikka nyt selvinpäin jaksaisivat miehetkin uskollista esittää, niin viimeistään ne nämä pikkujoulutkin ovat sellaisia rysiä, missä vain naisen halu määrää tahdin. Ukot menee kuin talutusnuorassa. - 8 vuotta yhdessä
Sain kuulla suhteesta tuolta toiselta naiselta, mutta en hänen aloitteestaan, vaan kysyin sitä itse. Olin epäillyt asiaa jo kauan kuultuani, että he olivat viettäneet aikaa ravintoloissa yhdeesä. Mieheni sanoi minulle heidän olleet opiskelukavereita, kun esitin epäilyni.
Onko todella niin, että pettäminen on täysin yleistä miesten kesken? Kavereiltaan/ystäviltään sitä harvemmin kuulee, tai jos kuulee niin silloin suhde yleensä päättyy eroon. Onko kuitenkin niin, että yleensä asia salataan jos avioliittoa päätetään jatkaa?
Minä haluaisin uskollisen puolison. Ongelma vaan on siinä, että haluaisin OMAN puolisoni uskollisen version. Suhde ei siltikään olisi täydellinen, mikäpä olisi, mutta täysin tyydyttävä silti.
Toisekseen minua kiinnostaa jonkun esille nostama "voin erota kun lapset ovat vanhempia" -ajatus. Mihin se pohjautuu? Omasta näkövinkkelistäni tuollaista lasten kannalta sopivaa aikaa ei olekaan. Eivät aikuisetkaan lapset haluaisi vanhempiensa eroavan, heistä se todennäköisesti tuntuu entistä naurettavammalta - miksi erota kun yhdessä olette olleet viimeiset 20 vuotta? Siinä kun sitten selvität lapselle, että yhdessä oltiin sinun vuoksesi, niin tyhmänähän lapsi sinua pitää, kun hukkasit elämäsi.
Itse ajattelen niin, että ihminen on lapselleen kaiken velkaa, koska on hänet tähän elämään saattanut. Se ei kuitenkaan tarkoita kaikessa uhrautumista, esim. huonoon avioliittoon jäämistä. Minulle se tarkoittaa lapsen kasvattamista, silloinkin kun väsyttää ja haluaisi antaa periksi. Se tarkoittaa esimerkin näyttämistä, vaikka se olisi vaikeaa ja pelottavaa, esim. omien oikeuksiensa takana seisomista. Se tarkoittaa itsensä arvostamista, ei huonossa avioliitossa pysymistä vaikka lapsi sitä toivoisikin, koska onnellinen yh-äiti on parempi kuin surullinen ja poissaoleba avio-äiti.
Mutta mikä on huono avioliitto? Tiedän vain omani. Tiedän, etten vaadi liikaa sillä, että mieheni olisi uskollinen, mutta löydänkö silti paremman miehen jos nyt eroan? Tämä on luultavasti ikuisuuskysymys.. Suhteessamme on kuitenkin niin paljon hyvää.
Päivien jälkeen mies ei edelleenkään puhu minulle kuin arkipäivän pakottavia asioita - enkä minä hänelle. Joulu viikon päästä :( - ihmissuhdetyöläinen
8 vuotta yhdessä kirjoitti:
Sain kuulla suhteesta tuolta toiselta naiselta, mutta en hänen aloitteestaan, vaan kysyin sitä itse. Olin epäillyt asiaa jo kauan kuultuani, että he olivat viettäneet aikaa ravintoloissa yhdeesä. Mieheni sanoi minulle heidän olleet opiskelukavereita, kun esitin epäilyni.
Onko todella niin, että pettäminen on täysin yleistä miesten kesken? Kavereiltaan/ystäviltään sitä harvemmin kuulee, tai jos kuulee niin silloin suhde yleensä päättyy eroon. Onko kuitenkin niin, että yleensä asia salataan jos avioliittoa päätetään jatkaa?
Minä haluaisin uskollisen puolison. Ongelma vaan on siinä, että haluaisin OMAN puolisoni uskollisen version. Suhde ei siltikään olisi täydellinen, mikäpä olisi, mutta täysin tyydyttävä silti.
Toisekseen minua kiinnostaa jonkun esille nostama "voin erota kun lapset ovat vanhempia" -ajatus. Mihin se pohjautuu? Omasta näkövinkkelistäni tuollaista lasten kannalta sopivaa aikaa ei olekaan. Eivät aikuisetkaan lapset haluaisi vanhempiensa eroavan, heistä se todennäköisesti tuntuu entistä naurettavammalta - miksi erota kun yhdessä olette olleet viimeiset 20 vuotta? Siinä kun sitten selvität lapselle, että yhdessä oltiin sinun vuoksesi, niin tyhmänähän lapsi sinua pitää, kun hukkasit elämäsi.
Itse ajattelen niin, että ihminen on lapselleen kaiken velkaa, koska on hänet tähän elämään saattanut. Se ei kuitenkaan tarkoita kaikessa uhrautumista, esim. huonoon avioliittoon jäämistä. Minulle se tarkoittaa lapsen kasvattamista, silloinkin kun väsyttää ja haluaisi antaa periksi. Se tarkoittaa esimerkin näyttämistä, vaikka se olisi vaikeaa ja pelottavaa, esim. omien oikeuksiensa takana seisomista. Se tarkoittaa itsensä arvostamista, ei huonossa avioliitossa pysymistä vaikka lapsi sitä toivoisikin, koska onnellinen yh-äiti on parempi kuin surullinen ja poissaoleba avio-äiti.
Mutta mikä on huono avioliitto? Tiedän vain omani. Tiedän, etten vaadi liikaa sillä, että mieheni olisi uskollinen, mutta löydänkö silti paremman miehen jos nyt eroan? Tämä on luultavasti ikuisuuskysymys.. Suhteessamme on kuitenkin niin paljon hyvää.
Päivien jälkeen mies ei edelleenkään puhu minulle kuin arkipäivän pakottavia asioita - enkä minä hänelle. Joulu viikon päästä :(Hyvä nimimerkki "8 vuotta yhdessä"
Olen lukevinani viestisi rivien välistä, että olet jokseenkin valmis jatkamaan liittoasi. Vielä nyt kipuilet ja olet pettynyt miehesi käytökseen. Jokaisessa liitossa on myös paljon hyvää.
Mutta. Tuo ettei miehesi suostu puhumaan petoksestaan (kuinka monta niitä lienee?) on minusta kyllä hälyttävä merkki. Olette kai aika nuoria. Minä olen vanha ja vuosikymmeniä aviossa ollut. Kokemukseni mukaan joudut saman tilanteen eteen vielä useasti. Miehesi nykyinen käytös ennustaa hänen tulevaa käytöstään. Epäilen hänen pettävän ja kieltävän tulevaisuudessakin.
Meitä on paljon samoin ajattelevia naisia, jotka olemme kauan katselleet ympärillemme.
Ja toistan: Tuo ettei miehesi suostu käymään asiaa läpi, on se paha juttu, joka vielä katkeroittaa sinut seuraavalla kerralla.
No, näin minä olen kokenut ja nähnyt. - loen
Piyyääkö paikkansa? Eli vaikka jokin asia on täyttä totta, niin mies voi reagoida erittäin rajusti ja kieltää koko asian. päälle syyttää vaimoa vainoharhaisuudesta. Onko tämä totta? Meillä nimittäin erään jutun mies kiletää ja käyttäytyy kuin minä olisin rikollinen, vaikka hän ja hänen käytöksensä on koko ison ongelman ydin. Pikkuisen noviisina olen tässä jopa harkinnut että olenko hullu ja näenkö harhoja, toistamiseen, mutta vaikka olisinkin, niin totta kaikki on. Eli ilmeisesti miehet voivat reagoida aivan kuin toinen syyttäisi heitä aivan turhasta.
- valitettavasti..
8 vuotta yhdessä kirjoitti:
Päivien jälkeen mies ei edelleenkään puhu minulle kuin arkipäivän pakottavia asioita - enkä minä hänelle. Joulu viikon päästä :(Se on valitettavan yleistä..
Itse eronneena näen viikottain näitä varattuja reissu-ukkoja, jotka vonkaa yökylään ravintolasta mukaan tai ehdottavat hotellihuonettaan.
Olen pariin tällaiseen sortunutkin, ensin ovat esittäneet eronneita, mutta aamuun mennessä on totuus selvinnyt. Selvinpäin on katumus tullut aamutuimaan.
Noista lapsista...kyllä itsekkin riuuin liitossani lasten opiskeluikään asti, sitten lähdin.
Ei ne lapset siinä pelkästään painanut, mutta en halunnut menettää vielä kaunista kotiammekaan, enkä muuttaa lasten kanssa jonnekkin hikiseen pieneen kerrostaloon kituuttamaan elatusmakujen varaan ja pienen palkkani. Kodistakin oli vielä velkaa.
Kun kuopuskin lähti, en tarvinnut isoa taloa enään mihinkään, ja mukava oli pieneen asuntoon muuttaa yksinäni lasten lähelle toiselle paikkakunnalle. Talokin oli jo maksettu, joten puolella siitä sain mukavan rivarin itselleni pienen lainan turvin.
Tuosta lasten suhtautumisesta vielä, ei ne olleet enää moksiskaan erostamme.
Kaikki heistäkin jo seurustelleet ja nähneet seurustelunsa päättyneen, ei ole ero tuon ikäisille enään kova paikka, pienemmille olisi sitä varmaan jollakin lailla ollut.
Mieheni pettäminen söi suhteemme, en päässyt siitä millään yli ja luottamus ei takaisin tullut.
Aina se asia tuli jossain muodossa mieleen, enkä uskaltanut enään itseäni enempi alttiiksi pettymyksille laittaa. Vuosia kituutin suhteessa, mutta nyt on hyvä, kaikki on takanapäin ja olen onnellinen viimein.
Miestä en enää tarvitse kuin seksiin silloin tällöin.
Ja näitähän riittää.. - seliseliseli...
loen kirjoitti:
Piyyääkö paikkansa? Eli vaikka jokin asia on täyttä totta, niin mies voi reagoida erittäin rajusti ja kieltää koko asian. päälle syyttää vaimoa vainoharhaisuudesta. Onko tämä totta? Meillä nimittäin erään jutun mies kiletää ja käyttäytyy kuin minä olisin rikollinen, vaikka hän ja hänen käytöksensä on koko ison ongelman ydin. Pikkuisen noviisina olen tässä jopa harkinnut että olenko hullu ja näenkö harhoja, toistamiseen, mutta vaikka olisinkin, niin totta kaikki on. Eli ilmeisesti miehet voivat reagoida aivan kuin toinen syyttäisi heitä aivan turhasta.
Meillä on mies hyvin loukkaantunut syytöksistä, vaikka yllätetty on housut kintuissa.
Ja syy: "kun parin paukun jälkeen se en ole minä, vaan joku muu..."
Eli ei hänen syy, ei muista kuulemma mitään.... - Miehen logiikka2
seliseliseli... kirjoitti:
Meillä on mies hyvin loukkaantunut syytöksistä, vaikka yllätetty on housut kintuissa.
Ja syy: "kun parin paukun jälkeen se en ole minä, vaan joku muu..."
Eli ei hänen syy, ei muista kuulemma mitään....Tuo on hyvin tyypillinen kaavio . a) mies pettää naista b) mies jää kiinni c) nainen on hämmentynyt ja vihainen ja haluaa puhua asiasta d) mies ei puhu, suuttuu ja yhtäkkiä syyllistää vaimoa koko tilanteesta.
Miehn logiikka on : petä ja jos jäät kiinni niin tee tilanne sellaiseksi, että hetken päästä se onkin petetty vaimo jonka kuuluu pyytää anteeksi. No, mitäs tuollaisen kanssa voi tehdä, ei muuta kun nauraa. - ja uudestaan...
Miehen logiikka2 kirjoitti:
Tuo on hyvin tyypillinen kaavio . a) mies pettää naista b) mies jää kiinni c) nainen on hämmentynyt ja vihainen ja haluaa puhua asiasta d) mies ei puhu, suuttuu ja yhtäkkiä syyllistää vaimoa koko tilanteesta.
Miehn logiikka on : petä ja jos jäät kiinni niin tee tilanne sellaiseksi, että hetken päästä se onkin petetty vaimo jonka kuuluu pyytää anteeksi. No, mitäs tuollaisen kanssa voi tehdä, ei muuta kun nauraa.Ei vain paljon naurata. Vituttaa ennemminkin.
Mutta noin se menee.
MIES ottaa sen marttyyrin roolin ja jotenkin saa sen asian käännettyä niin, että loppujenlopuksi koko juttu onkin naisen syytä. - usko vaan
ja uudestaan... kirjoitti:
Ei vain paljon naurata. Vituttaa ennemminkin.
Mutta noin se menee.
MIES ottaa sen marttyyrin roolin ja jotenkin saa sen asian käännettyä niin, että loppujenlopuksi koko juttu onkin naisen syytä.se mies on NARSISTI
- mies on sika - aina?
usko vaan kirjoitti:
se mies on NARSISTI
Jaa ettäkö pettävä mies on aina narsisti?
Eikö tuon ianikuisen diagnosoinnin voisi jättää tosi tarpeeseen ammattilaisten käyttöön? - joku kirja
mies on sika - aina? kirjoitti:
Jaa ettäkö pettävä mies on aina narsisti?
Eikö tuon ianikuisen diagnosoinnin voisi jättää tosi tarpeeseen ammattilaisten käyttöön?Esim kari Kiianmaa revitty sydän. Siellä (ja muualla asiallisilla sivustoilla netissä) sanotaan yksiselitteisesti, että JOS pettäjä ottaa vastuun, se pitää sisällään sen, että asiasta puhutaan, puhutaan ja puhutaan. Millään muulla tavoin ei pettänyt puoliso pysty osoittamaan katumustaan ja vastuutaan petetylle.
Tiedän kokemuksesta, että jos asiat jäävät kaivamaan, ne oikeasti jäävät sinne ja pilaavat suhteen viimeistään siinä vaiheessa. uskon, että terveessä parisuhteessa päästään yli myös pettämisestä, JOS pettäjällä on kanttia kantaa vastuunsa ja ottaa huomioon petetyn tunteet ja se, mitä pettäminen toiselle aiheuttaa.
Se ei ole ratkaisu, että petetyn eteen heitetään asiat ja sanotaan, että selviydy. Minä en puhu. Sellainen käytös viestii välinpitämättömyydestä puolisoa kohtaan, samaa välinpitämättömyyttä, joka mahdollisti pettämisen. Ja jos se ei muutu, myös jatkossa tapahtuu pettämistä.
Uskon, että jokainen voi oppia teoistaan. myös pettäjä voi oppia, kunhan hän uskaltaa kohdata tekonsa seuraukset, eli sen kaiken joka hänen teostaan seuraa.
Muussa tavoin pettäjä pääsee kuin koira veräjästä ja ainoa asia, jonka hän oppii, on se, että pitää jatkossa olla varovaisempi näissä puuhissa. - 8 vuotta yhdessä
joku kirja kirjoitti:
Esim kari Kiianmaa revitty sydän. Siellä (ja muualla asiallisilla sivustoilla netissä) sanotaan yksiselitteisesti, että JOS pettäjä ottaa vastuun, se pitää sisällään sen, että asiasta puhutaan, puhutaan ja puhutaan. Millään muulla tavoin ei pettänyt puoliso pysty osoittamaan katumustaan ja vastuutaan petetylle.
Tiedän kokemuksesta, että jos asiat jäävät kaivamaan, ne oikeasti jäävät sinne ja pilaavat suhteen viimeistään siinä vaiheessa. uskon, että terveessä parisuhteessa päästään yli myös pettämisestä, JOS pettäjällä on kanttia kantaa vastuunsa ja ottaa huomioon petetyn tunteet ja se, mitä pettäminen toiselle aiheuttaa.
Se ei ole ratkaisu, että petetyn eteen heitetään asiat ja sanotaan, että selviydy. Minä en puhu. Sellainen käytös viestii välinpitämättömyydestä puolisoa kohtaan, samaa välinpitämättömyyttä, joka mahdollisti pettämisen. Ja jos se ei muutu, myös jatkossa tapahtuu pettämistä.
Uskon, että jokainen voi oppia teoistaan. myös pettäjä voi oppia, kunhan hän uskaltaa kohdata tekonsa seuraukset, eli sen kaiken joka hänen teostaan seuraa.
Muussa tavoin pettäjä pääsee kuin koira veräjästä ja ainoa asia, jonka hän oppii, on se, että pitää jatkossa olla varovaisempi näissä puuhissa.Niin vaan päätin jäädä tähän avioliittoon edelleen katsomaan mitä siitä tulee. Pelko on kova, että mies ei opi. Nyt kuitenkin puhui, vaikkakaan ei kovin syvääluotaavasti, mutta kuitenkin. Myönsi tehneensä väärin, mutta kielsi tuon naisen koskaan uhanneen suhdettamme. Uskon ja tiedän kyllä sen.
Hölmöähän tässä on se, että tuosta tapahtumasta on monta vuotta ja sen jälkeen elämä on jatkunut ja lapsikin syntynyt. On asuntolainat ja koko elämä kietoutunut yhteen.
Tuota syyllistämistä ja vastuunsiirtoa todella yritti, mutta en sitä huolinut. Lähinnä siis syyllisti siitä, miksi lähdin kaivamaan tuota vanhaa asiaa. Vaan kun joku asia vaivaa, ei siitä pääse yli ennenkuin on saanut totuuden selville.
En tiedä millä sitä saisi luottamuksen palaamaan. En halua tulla katkeraksi enkä kyyniseksi, mutta sellaiseksi ajoittain ikävä kyllä tunnen itseni. Kaikesta huolimatta rakastan miestäni.
Älkää ihmiset pettäkö. Vaikka saisitte anteeksi, on jotain korvaamatonta silti rikottu.
- nainen18
Naiset pettävät aivan yhtä usein /helposti kun miehet te kaikki yleistätte ja laitatte miehet tiettyyn "muottiin" jossa niistä tulee just noita pettäviä sikoja :D .kaikki miehet ei todellakaan ole mitään seksi hulluja! Jos omat kokemuksenne on ollu aina miehistä sellaisia ,ehkä valitsette miehenne väärin : )!!
- nainen 48
Ei tässä miehiä yleisesti ole muottiin laitettu. On yritetty viestitellä omien kokemusten ja muiden kokemusten pohjalta aloittajan ongelmasta.
Tilastojen mukaan edelleen miehet pettävät useammin kuin naiset. Syykin on ilmeinen.
Eivät pettäminen ja seksihulluus ole toistensa synonyymeja. Vakikumppanin pettämisessä on useammin kyse muista asioista kuin seksihulluudesta eli addiktiosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804