Palstasta on tullut todella sekava, kaikenlaisia uskojia ja selittäjiä kyllä löytyy mutta adventisteja ei paljon näy kuin loivemmissa kurveissa, valitettavasti. Näitä niin sanottuja AnttiVKantolan ja Kai Arasolan (?) keksimiä Nyky-adventistejahan ei voi adventisteiksi kutsua.
Onko missään olemassa palstaa niille jotka haluavat keskustella asiallisesti adventismista ilman lähimmäistensä parjaamista ? Palstaa mistä häiriköille annetaan lähtöpassit .. olisin kiinnostunut sellaisella palstalla keskustelemisesta.
Totean että tämä palsta on liukunut yhä kauemmaksi adventismista
8
200
Vastaukset
- '"Rauhaa'''
Itse olen löytänyt enemmän tietoa todellisesta adventtikirkon opetuksista täältä:
http://www.adventist.fi/
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/
http://www.audiopankki.com/
Onnea matkaan.
Ps. Mitään nyky-adventismia ei ole olemassa, se on vain erään henkilön (henkilöiden) antama nimi hänen omille tulkinnoilleen joilla ei ole paljoakaan yhteistä adventismin kanssa. - luopumus..
Adventismi on itse liukunut pois totuudesta kun naispastorit ja naisvanhimmat astuivat näyttämölle.
Joulu täynnä perinteitä ...
http://viihde.fi.msn.com/joulu/gallery.aspx?cp-documentid=155148744
Paras perimätieto on mielestäni Jesajalta saatu ennakkotieto joulusta:
Jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja,
Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä,
Rauhanruhtinas.
Minulle Jeesus on ennen muuta Iankaikkinen Isä.
Kirjoittelen tällä palstalla lähes kokopäiväisesti (8h) ja totuuden nimissä on sanottava, että palstasta on
tullut mielekäs foorumi viime aikoina. Kiitokset tohtoreille Flink ja Arasola, jotka silloin tällöin poikkeavat
valistamassa meitä eli oikomassa pahimpia vääriä syytöksiä. Herätysliikket adventismi mukaan lukien eivät
elä enää 60-70 lukuja vaan nykyaikaa. E.Whiteakin on alettu ymmärtää oikeassa hengessä.
Hiukan vaivaa ainakin minua se, että palstan nimettömät adventistit ovat lähes poikkeuksetta ei-advareita
eli eivät suostu Ellenin opetuksia ottamaan niinkuin pitäisi ja muutoinkin solvaavat Adventtikirkkoa,
ottamatta lainkaan opikseen, kun heitä oiotaan.
Nuo Helinä Jokisen ja endtime.net sivujen lumoihin
juuttuneet henkilöllisyytensä salassa pitävät yksilöt tuovat tietysti lisäväriä palstalle, mutta aivan liiaksi
täyttävät palstaa tyhjänpäiväisillä aloituksillaan ja kääntäen asiapitoisuudesta henkilöiden arvosteluun.
Heitä ei edes voisi arvostella, kun joka kerta on eri nimi, joku arkinen sana nikkinä.
Adventismi on muuttunut edukseen ihan silminnähden.
Sen voi havaita kun käväisee a-seurakunnassa tai adventtiseurakuntien sivuilla tahi adventist.fi
Ei-adventistina pahoittelen sitä, että joidenkin ei-adventistien ylilyönnit ovat todella masentavia.
Esim. alex-kasi tyrmää Kain hyvät selostukset ylimielisellä lausunnollaan, että sanokoot Kai mitä lystää.
Tärkein saavutus palstalla on mielestäni endtime.net sivustojen tyrmääminen eli että ohjataan palaamaan
alkuperäiseen adventismin henkeen, mikä tarkoittaa sitä, että ei julisteta ulkonaista pakkosapattia, vaan korostetaan salattua sydämen asennetta, että SE olisi kunnossa ja toisaalta ei lyödä sunnuntaina kirkossa käyviin naapureihin pedonmerkkiä. Se kun ei ole yksilön vika, että työviikko on mikä on.
"Sapattikäskyn totteleminen, terveellisen ruokavalion noudattaminen ja alkoholin välttäminen eivät suojele
meitä tuholta, joka lähestyy petoa kumartavia. Valitettavasti myös monet sapatinviettäjät joutuvat 'juomaan
Jumalan vihan viiniä' ja kärsimään tulessa ja rikin katkussa! Miksi? Koska he eivät ole ymmärtäneet tärkeintä!
Käskyjen noudattaminen on merkityksetöntä, ellei niitä noudateta elävässä, elämää uudistavassa suhteessa
Jeesukseen Kristukseen."
Kolmen Enkelin Sanoma, s. 64 - Kirjatoimi 2010
"PEDON MERKIN VÄÄRÄ SOVELTAMINEN" - Kolmen enkelin sanoma, sivu 57
"Ole kiltti äläkä ryntää tämän luvun luettuasi sunnuntaita viettävien naapuriesi luokse ja kerro heille,
että heissä on pedon merkki. Asia ei ole näin. Pyhien sinetöiminen ja petoa seuraavien ja kumartavien
merkitseminen on vielä tulevaisuuden asia. Ellen White tekee tämän täysin selväksi:
'Kukaan ei ole vielä saanut pedon merkkiä. Koetuksen aika ei ole vielä tullut.
Kaikissa kirkoissa on aitoja uskovia, myös roomalaiskatolisessa kirkossa.' "
Siunattua adventtiaikaa itse kullekin säädylle,
tv. antti- Peltivasikka
>>Onko missään olemassa palstaa niille jotka haluavat keskustella asiallisesti adventismista ilman lähimmäistensä parjaamista ? Palstaa mistä häiriköille annetaan lähtöpassit .. olisin kiinnostunut sellaisella palstalla keskustelemisesta. >>
Viestisi on kuin muutaman vuoden takaa Herätysliike-palstalta, ajalta, jolloin adventisteillä ei ollut omaa palstaa vaan he keskustelivat siellä. Sitten he saivat sellaisen, tämän, mutta porukka tulikin jäljessä Herätysliikepalstan vaipuessa "ruususen uneen". Jos nyt taas adventistit saisivat uuden avoimen palstan, porukka seuraisi heitä kuin hai laivaa sinnekin.Tällaiset avoimet palstat ovat siitä hyviä, etteivät ne ole pelkkää hymistelyä ja kehumista vaan keskustelua.
Tottakai endtime.net porukka juoksee perässä kuin hyeena ja koettaa mustamaalata ja tuhota adventtikirkon.
Hehän ovat pyhittäytyneet sille asialle, tulkiten pahassa hengessä EGW:tä ja adventtikirkkoa.
Kun palstalla on esiin tuotu, että adventistit eivät koe nykysunnuntaita pedonmerkiksi, pitäisi se uskoa ja
ilomielin myöntää, että väärin on syytelty adventismia. EGW ja adventtikirkko nimittäin opettavat, että
vasta se sunnuntai, jota pakolla määrätään vietettäväksi ja pedon kunniaksi, se on sitten aikanaan pedonmerkki ja sapattihan silloin kielletään tykkänään.
EGW ja adventtikirkko opettavat myös että selkeästi lentää keskitaivaalla enkeli, joka suurella äänellä
julistaa alkaneeksi taistelun sapatin Herran puolesta ja vastaan.
Sitten on niitä outoja kirjoittelijoita, kuten alex ja benedi, jotka ovat olevinaan adventismin puolustajia,
mutta kuitenkin asenne on lopulta se, että "sanokoot Kai mitä tahansa ...".
- Valon Viesti
Ja sinäkö tulit nyt "toivossa hyvä elää" tekemään palstasta paremman ja selvemmän?
"Toivossa on hyvä elää", huokaisi lapamatokin ja Uskossa on sitten parempi kuolla?
Nytkö vasta sinulle selvisi, kuinka sekavaa se adventismi tosiaankin on?
Eihän siitä ota selvää Ellu Whitekaan.
Varsinkaan kun "Ellu valkoinen" itsekkään ei ollut selvänä kirjoittaessaan. Vaikkei minua adventistiksi voisikaan kutsua :), niin Google groupsissa on Advlist, jossa on huomattavasti asiallisempaa keskustelua adventismista. Pääosa kirjoittajista on adventisteja, mutta aktiivikirjoittajien joukossa on myös monia entisiä kirkon jäseniä ja myös joitakin, jotka suhtautuvat kirkon opetukseen kriittisesti.
Palstan jäsenyttää täytyy hakea ja sheriffit pitävät palstaa ojennuksessa ainakin siltä osin, että henkilökohtaisuudet yleensä karsitaan pois.
Jos tämä ei riitä ja harrastaa kieliä, niin ulkomailta löytyy ihan hyviä palstoja.
Kai- advarii
niin ei ole rima kenellekään liian korkealla! Saa syntisetkin (kuten esmes minä) vapaasti kirjoitella sen jälkeen. Kannatetaan.
Toisen palstan voisi nimittääkin sitten "kelvollisille adventisteille". Minä ainakin pysyisin siitä palstasta kauukana!
Minun mielestäni tämän palstan taso on kyllä päinvastoin noussut paljon ystävällisemmäksi, vaikka joku nyt uskookin joulupukkiin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026953
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354085- 703199
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271676- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227