unettomuus

suru

Miten olette selviinneet/selviätte unettomuudesta ja ruokahaluttomuudesta jonka ero aiheuttanut? tuntuu että voin fyysisestikin niin huonosti etten kestä...

Entäs miten vastustaa halua soittee toiselle ja ruinata palaamaan?

Selviytymiskeinoja kaipailisin... Tuntuu mahdottomalta selvitä tästä tuskasta!!!

12

6105

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linda

      Itselleni tuli ero syksyllä,yllätyksenä ja yksipuolisella ilmoituksella 15 v:n liiton jälkeen.Exälläni oli toinen minua 12 v nuorempi siivoojatyttö työpaikalta.Järkytys,viha ja suru oli valtava.En ensimmäiseen kahteen viikkoon nukkunut enkä muistanut syödä.Olisin ottanut hänet takaisin vaikka heti.Enää en tunne häntä kohtaan oikeastaan mitään,rakkaus kuoli ja ilman rakkautta ei ole suurta vihaakaan!Selvisin ystävien avulla ja työssä käymällä pahimman yli.
      Puhuin paljon ystävien kanssa ja jossain vaiheessa
      nousi sisu prkele minä kyllä pärjään ilmankin.Olin
      kuin duracellpupu kun pistin hösseliksi,hoidin ositukset ja huoltajuussopimukset parissa viikossa
      ja kun ne oli valmiina olin minäkin valmis jatkamaan omaa elämääni.Nyt olen valtavan tyytyväinen,elän uudessa parisuhteessa asiat järjestyksessä ja Ex on muisto vain.
      Siis puhu,puhu ja puhu ystävien kanssa.Älä jää tuijottamaan seinää ja itkemään kotiin.Pakota itsesi liikkeelle ja keksi hommaa vaikka väkisin,mene vaikka uimaan (minä menin) tai ostoksille missä näet iloisia naamoja.Kun touhuat niin alitajunta työstää surua ja päivä päivältä helpottaa hieman enemmän.Kun kaipaat Exääsi,niin yritä miettiä hänen negatiivisia puoliaan,älä haikaile niiden ihanien ominaisuuksien perään.Turha kiertää veistä haavassa,tekee se kipeää ilmankin.Voimia sinulle,huomasin ettei elämä lopukaan avioeroon.

    • Jep!

      2 viikkoa on mennyt 2-4 tunnin yöunilla. Syötyäkään ei ole paljoa tullut, koska ei jaksa sellaiset kiinnostaa.

      Perään en soittele, koska akkaan ei voisi koskaan enää luottaa, vaikka palaisikin. Se tyrisi taas uudelleen kuten on tehnyt aiemminkin.

      Pakko vaan olla ja yrittää ajatella omaa elämää ja omia juttuja.

      • suru

        kiitos molemmille vastauksista. tiedänhän tuon kaiken kyllä, aika parantaa jne. Mutta nyt kun tämä on päällä en vain jaksaisi. Pelkään että sekoan näillä unimäärillä ja että laihdun olemattomiin, kun painoa ei muutenkaan ole liikaa... En jaksaisi tehdä mitään mutta en voi myöskään nukkua. Tuntuu niin pahalta. Ja äsken vielä yritin tavoitella eksääni. Kumpa voisi nukkua muutaman kuukauden ohitse....

        tsemppiä muille samassa tilassa oleville, vaikka lohduttaa en nyt osaa...


      • toveri
        suru kirjoitti:

        kiitos molemmille vastauksista. tiedänhän tuon kaiken kyllä, aika parantaa jne. Mutta nyt kun tämä on päällä en vain jaksaisi. Pelkään että sekoan näillä unimäärillä ja että laihdun olemattomiin, kun painoa ei muutenkaan ole liikaa... En jaksaisi tehdä mitään mutta en voi myöskään nukkua. Tuntuu niin pahalta. Ja äsken vielä yritin tavoitella eksääni. Kumpa voisi nukkua muutaman kuukauden ohitse....

        tsemppiä muille samassa tilassa oleville, vaikka lohduttaa en nyt osaa...

        ja jos sulla on oikein paha olla, eikä tunnu enää jaksavan mitään. niin ei ole mikään häpeä soittaa mielenterveystoimistoon ja kertoa ylivoimoisen pahasta olosta joka laumauttaa sun elämän. voimia ja jakasamista!


    • surua täälläkin

      ruokahaluttomuus ja unettomuus jatkunut nyt puolvuotta.kroppa tosi huonossa kunnossa..
      vakavasti alipainonen.eikä jatkuvasti voi elää unilääkkeiden varassa,auttavat vaan hetkellisesti.
      mutta voimia sinulle.

      • suru

        Eipä kuulosta kovin rohkaisevalta. Toivon todella voimia sinulle löytää tasapaino! Itse haluan uskoa, että toipuisin näistä fyysisistä oireista hieman nopemammin, mutta tuska ei varmaan häviä pitkään aikaan!!!

        Saatko sinä apua mistään???


      • Larkka
        suru kirjoitti:

        Eipä kuulosta kovin rohkaisevalta. Toivon todella voimia sinulle löytää tasapaino! Itse haluan uskoa, että toipuisin näistä fyysisistä oireista hieman nopemammin, mutta tuska ei varmaan häviä pitkään aikaan!!!

        Saatko sinä apua mistään???

        vaan...Mies muuttaa nyt vkonloppuna pois.
        toistaiseksi olen nukkunut hyvin ja ollut töissä.En aio kertoa töissä että eroamme 11 yhteisen vuoden jälkeen avoliitosta.Lapsi jää mulle, 11v.tyttö.
        Mulle ois hyvä laihtua 2-3 kiloa.


    • oikeus&kohtuus

      ihan oikein ettei nukuta niitä pöljiä jotka sotkevat asiat.

      • Vain elämää

        Ei elämässä ole kaikki aina itsestä kiinni. Oikein toivon että tää osuu joskus sunkin kohdalle, opithan olemaan!


    • Vain elämää

      Luin sun juttuas ja mulla oli toi sama tilanne vuosi sitten. Luultavasti suakin kyllä nukuttaa kun masentaa, mutta väärään aikaan. Yritä olla nukkumatta illalla niin yöt ei mene valvoessa ja vatvoessa asioita joita ei kuitenkaan pysty ehkä muuttamaan. Koeta jakaa tulevaisuutesi pieniin pätkiin ja aseta niille jokin päämäärä, silloin aika ei tunnu niin pitkältä. Ruokahalut palaa sitten kun ne palaa, sitä ei vaan voi syödä kun ei voi. Mulla meni pari ekaa kuukautta ihan oksentaessa sitä henkistä pahaa oloa. Eron jälkeinen puoli vuotta oli tosi vaikea, hajosin koko ajan ja viime kesän hienot ilmat meni istuessa ja miettiessä. Jälkeenpäin oli hyvä että se kaaos tuli heti eikä hetken päästä kun asiat tuli mietitittyä tarkkaan niin nyt tuntuu että kaikki on jo aika lailla selvää. Puheet siitä että itkeminen ei auta on mielestäni turhia. Itkeminen ei tuo mitään takas mutta omaa oloa se helpottaa ja kyyneleetkin loppuu. Asiassa on myös se hyvä puoli että aina näistä epäonnistumisista oppii. Mä olen oppinut ymmärtämään muita ihmisiä ja itseäni sekä katsomaan maailmaa muualtakin kuin avaimenreiän kokoisesta aukosta. Vaikka sulla nyt on vaikeaa ja tuntuu että suru ja muu ei lopu koskaan niin ensi kesä on sulle helpompi. Paljon voimia sulle ja halaus näin kuvaannollisesti!

    • Anonyymi

      Mulla on eroprosessi just kesken. Nukun tosi huonosti, tuska ja muu paha olo seuraavat yöstä toiseen. Päivällä helpottaa, kun näen ihmisiä ja keskityn opintoihin. Mulla auttaa tietoisuus: tiedän että sen kuuluu tuntua tältä, sillä aivot purkavat riippuvuutta ja sopeutuvat uuteen tilanteeseen. Se menee ohi. Puhua pitää, syödä pitää (syön velvollisuudesta) ja hakee kaikkea tukea itselleen kaikin keksiminsä keinoin. Pitää auttaa itseään silloin kun toinen jalka on vähän poikki.

    • Anonyymi

      Se olikin eron ainoa hyvä puoli, että laihduin ihannemittoihini ja myös pysyin niissä kauan eron jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe