Empatia naisella

Belle-82

Kuinka tärkeää se on sinulle, mies?
Mitä empatia mielestäsi on? Haluatko, että nainen ymmärtää sinua, kun itket? Myötäelää kun olet surullinen? Hyväksyy heikkoutesi? Hoivaa, kun olet kipeä? Vai onko tällainen nainen seksitön ja liian kiltti? Puuttuuko hänestä bitch-puoli silloin?

Millainen on empatiakyvytön nainen? Nainen, joka vaatii mieheltä huomionosoituksia, palveluksia, täydellistä ulkomuotoa? Vai millainen?

12

428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frost-free

aika tärkeää luulisi olevan jos mielii esimerkiksi selvitä elämän vastoinkäymisistä ja saada lapsia naisen kanssa.

• No, empatia on hieno ominaisuus mutta ei se minulle äärimmäisen tärkeä ole. Ennemminkin sellainen hyvä asenne jossa pystyy kohtaan ne asiat - vaikka sitten hiukan ulkopuolisena - ja antaan tilaa tai auttaan tai suhtautuun yleensäkin järkevästi ja positiivisesti asiaan liittyviin juttuihin.

Kaikkein karmein on sellainen pintapuolisesti elämänhallintaoppaita "opiskellut" nainen joka alkaa nyrpisteleen nenäänsä kun tulee ihan oikea tilanne vastaan. Sellainen tapaus joka kuvittelee että hänen empatiansa on suurta koska hän on nainen, eli tunteiden mestari, eli kaikki mitä hän kokee "empatina" on parasta mitä maailma päällään kantaa. Etenkin sitten kun hänen antamat ohjeet ei kelpaakaan ja herne eksyy sieraimeen ja siitä lähtien se toinen on paska tyyppi sen takia alkaa etomaan maksimaalisesti.

Kyky selviytyä niistä asioista. Se on tärkeempää kuin joku ehdoton empatiakyky. Se empatiakin on asia jossa voi mennä pieleen ja pahasti, ellei osaa elää sen empatiansa kanssa vaan hukkuu siihen.

• SIis sellainen viileä ulkopuolisuus joka päättyy "No ooksä nyt sekoillut tarpeeks, joko voidaan edetä?" tyyppiseen asenteesee on ihan hieno ja hyväksyttävä suhtautumistapa :)

• frost-free
        Kukkomies kirjoitti:

SIis sellainen viileä ulkopuolisuus joka päättyy "No ooksä nyt sekoillut tarpeeks, joko voidaan edetä?" tyyppiseen asenteesee on ihan hieno ja hyväksyttävä suhtautumistapa :)

mä avaan sulle näitä käsitteitä:

-empatia=kyky ymmärtää toisen selityksiä ja pahoinvointia (löytyy miehiltä)
        -sympatia=kyky myötäelää toisen suruja (ei löydy kovinkaan monelta mieheltä)

Ei mulla muuta.Paitsi että vielä avaudun että: Sinänsä mullekin riittää pelkkä empatia mutta sen todentaminen käytännössä multa saatavan luottamuksen takeeksi onki hankalampi juttu. Jos mä kerron että "nyt se x taas teki sitä ja tätä ja sitten mä tein sitä ja tätä" ja toinen kuuntelee ja sanoo "joo niin..." mä tiedän että se on kuunnellut ja ymmärtänytkin käyttäytymiseni MUTTA se ei vielä elä sitä mun läpikäymää tuskaa mun kanssa vaan jättää mut yksin sen kanssa! Loppujen lopuks sitä kiinnostaa vain se, onks meidän (sen) asiat balanssissa ja jos ei ole mun jatkuvien ongelmien vuoksi, se on epätyytyväinen - siis se mies. Eikä se tule piirun vertaa mun lähelle ja SILLOIN mä en kestä!

• frost-free kirjoitti:

mä avaan sulle näitä käsitteitä:

-empatia=kyky ymmärtää toisen selityksiä ja pahoinvointia (löytyy miehiltä)
        -sympatia=kyky myötäelää toisen suruja (ei löydy kovinkaan monelta mieheltä)

Ei mulla muuta.Paitsi että vielä avaudun että: Sinänsä mullekin riittää pelkkä empatia mutta sen todentaminen käytännössä multa saatavan luottamuksen takeeksi onki hankalampi juttu. Jos mä kerron että "nyt se x taas teki sitä ja tätä ja sitten mä tein sitä ja tätä" ja toinen kuuntelee ja sanoo "joo niin..." mä tiedän että se on kuunnellut ja ymmärtänytkin käyttäytymiseni MUTTA se ei vielä elä sitä mun läpikäymää tuskaa mun kanssa vaan jättää mut yksin sen kanssa! Loppujen lopuks sitä kiinnostaa vain se, onks meidän (sen) asiat balanssissa ja jos ei ole mun jatkuvien ongelmien vuoksi, se on epätyytyväinen - siis se mies. Eikä se tule piirun vertaa mun lähelle ja SILLOIN mä en kestä!

"ja jos ei ole mun jatkuvien ongelmien vuoksi, se on epätyytyväinen"

Millä sä perustelet ton? Onko toi oletus?

Sun ongelmas ei välttämättä merkkaa miehelle mitään koska ne on sun ongelmia. Se pelaa pleikka kolmosta ja antaa sun potea ongelmia rauhassa ja niin kauan kuin annat hyvää seksiä ei se ota sun ongelmistas stressiä - jos kohta ei välttämättä auta niiden ratkaisemisessa.

Se on sitä kun ollaan jonkun kanssa.

Mä en oikeesti usko että toisia ihmisiä pystyy edes ymmärtään silleen oikeesti, jokainen tulkkaa jutut omalla tavallaan. Se mitä mies myötäelää kanssasi ei ole se mitä sinä koet, vaan hänen versionsa/tulkintansa asiasta. Toisen ihmisen tunteminen ei ole mahdollista, on vain mahdollista olla yhdessä yksin.

• Jos parisuhteessa ei kykene myötäelämään ja tukemaan toista henkilökohtaisesti vaikealla hetkellä, niin pitkällekö tuo sitten kantaisi, noin keskimäärin, jos ei kestä toisen heikkoutta toisinaan, vaikka itselläpolvet sillä hetkellä kantaisivatkin moitteetta? Entä mikä olisi parisuhteen tarkoitus silloin, mitä tapahtui vastavuoroisuudelle? Vai sanotaanko vaikkapa rakkaudelle, jos se vaikka sitä olisi?

• ap.

on sinulle tärkeä? Mutta meneekö naisesta "luonne" jos hän on liian empaattinen?

• ap. kirjoitti:

on sinulle tärkeä? Mutta meneekö naisesta "luonne" jos hän on liian empaattinen?

on se, mutta sama koskee miestä, pilkulleen... se vastavuoroisuus?

Mikä on liian empaattinen tai liian kiltti? Minä en tiedä, mutta jos sanotaan liian, niin eikö se jo kerro että kaikki ei ole tavanomaisella tavalla? Onko tavanomainen hyvä? Aivan kaikille? Koska oltaisiin reilusti vinossa?

Eikö sitä nykyään kutsuta läheisriippuvuudeksi, jos on liian... no vaikka liian kiltti?
        Ei kai kukaan voi olla liian empaattinen, koska empatia käsitteenä ei sisällä oman itsen hylkäämistä toisen vuoksi, vaan omasta kaiken tarvittavan ja/tai liikenevän antamista toiselle.

• ap.
        Toljake kirjoitti:

on se, mutta sama koskee miestä, pilkulleen... se vastavuoroisuus?

Mikä on liian empaattinen tai liian kiltti? Minä en tiedä, mutta jos sanotaan liian, niin eikö se jo kerro että kaikki ei ole tavanomaisella tavalla? Onko tavanomainen hyvä? Aivan kaikille? Koska oltaisiin reilusti vinossa?

Eikö sitä nykyään kutsuta läheisriippuvuudeksi, jos on liian... no vaikka liian kiltti?
        Ei kai kukaan voi olla liian empaattinen, koska empatia käsitteenä ei sisällä oman itsen hylkäämistä toisen vuoksi, vaan omasta kaiken tarvittavan ja/tai liikenevän antamista toiselle.

tarvittavan ja liikenevän ajan antamista toiselle? Ei kuulosta empatialle vaan läheisriippuvuudelle. Ahdistavalle suorastaan. Kuka sellaista haluaa toiselta?

• .....
        ap. kirjoitti:

tarvittavan ja liikenevän ajan antamista toiselle? Ei kuulosta empatialle vaan läheisriippuvuudelle. Ahdistavalle suorastaan. Kuka sellaista haluaa toiselta?

halua/vaadi keneltäkään sellaista.

• ap. kirjoitti:

"koska empatia käsitteenä ei sisällä oman itsen hylkäämistä toisen vuoksi"

Tarkoittaa suomeksi sitä, että omat asiat ensin ja kun ne on itselle riittävässä kunnossa, niin loppua aikaansa voi käytellä miten haluaa, vaikka sitten "empaattisesti". Pirun moni käyttää sen nykyään mieluummin esim. dokaamisen, mutta se on ihan kelpo valinta sekin.

• frost-free
        ap. kirjoitti:

toisen hylkääminen heikossa hetkessä vaikuttaa sangen epäsympaattiselta toiminnalta, eihän se ole edes ystävyyttä. Kuuntelisi edes pillupalkalla niin asiat olisivat valtakunnassa edes näennäisesti hyvin.

Suuria ongelmia tiedossa kun: toinen ei halua eikä jaksa enää kuunnella, asiat toistavat samaa kaavaa, ja toisen ongelmat sosiaalisella/mentaalisella/käytännön arkielämän tasolla ovat toistuvia on osoitus toiselle siitä, ettei hän ole sinulle tarpeeksi vaan puutteellinen ja riippakivi.

Haluatko todella sellaista? Jaksatko sinä lopulta sitä että sinun tulisi antaa tukea vai onko se kuitenkin lopulta se toinen joka nyppii?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe