Tornion palopäällikön virkavalinta!

Eisisäpiirikauppoja

http://lapinliitto.tjhosting.com/kokous/2010124-18.PDF

Tämä taisi unohtua!
Julkisen hakumenettelyn tavoitteena on kuitenkin turvata myös hallinnon uskottavuutta ja tasapuolisuutta. Julkinen hakumenettely antaa kaikille virasta kiinnostuneille mahdollisuuden kilpailla tehtävästä yhdenvertaiselta pohjalta avoimessa menettelyssä, jossa kaikkien hakijoiden ansioita verrataan keskenään perustuslain 125 §:n mukaisesti.

Laki kunnallisesta viranhaltijasta 11.4.2003/304
24 § Viranhaltijan siirtäminen toiseen virkasuhteeseen

Oikeuskanslerin ja KHO tulkintoja!

http://www.valtakunta.fi/2010/OKVp-Oulun_hallintosaanto.php


http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2009/200902793

3

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjlkl

      Siellä herrat jakelee näemmä paikkoja keskenään ja kovat palkat.

    • Tuota, hyvä huomio virkasuhteen päättämisestä. Eihän tuossa ole muuta moitittavaa kuin se, että onko virka laitettava julkiseen avoimeen hakuun vai kuten nyt tehtiin, täytettiin paikka varmasti pätevällä, myös koulutuksen puolesta ja sopivalla, alueen tuntevalla ja vastaavia töitä käytännössä jo tehneellä henkilöllä.

      Minun mielestäni tämä mahdollisuus täyttää virka kun pätevä ja sopiva on tarjolla, on tärkeä osa julkishallinnon urakierron kannalta. Tuohan tarkoittaa että kohta tulee palomestarin paikka julkiseen hakuun.

      Jos joku henkilö ei mahdollisena hakijana hyväksy lautakunnan päätöstä olla laittamatta virkaa julkiseen hakuun, siitä on valitusoikeus, tosin kannattaa olla hopussa sen kanssa, päivät käyvät vähiin...

      • Dick Taattori

        Eli taitaa mennä niin, että työantaja saa itse katsoa koska virat laitetaan julkiseen tai sisäiseen hakuun.

        Oulussa palokunta laittoi sisäiseen hakuun esimiehen paikan, jolloin hakijoista tippui kaikki paitsi yksi. Helppo valinta. Samaan aikaan palomiehen paikka laitettiin kuitenkin sisäiseen hakuun. Hassua tässä oli se, että yksi esimieskurssin käynyt sijainen ei voinut siis hakea kessun paikkaa ja palomiehen paikkaan hän ei tullut valituksi vaikka on esim. työkokemukseltaan oli ylivertainen muihin hakijoihin nähden. Toivottavasti käyttää valitusoikeuttaan


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe