Tornion palopäällikön virkavalinta!

Eisisäpiirikauppoja

http://lapinliitto.tjhosting.com/kokous/2010124-18.PDF

Tämä taisi unohtua!
Julkisen hakumenettelyn tavoitteena on kuitenkin turvata myös hallinnon uskottavuutta ja tasapuolisuutta. Julkinen hakumenettely antaa kaikille virasta kiinnostuneille mahdollisuuden kilpailla tehtävästä yhdenvertaiselta pohjalta avoimessa menettelyssä, jossa kaikkien hakijoiden ansioita verrataan keskenään perustuslain 125 §:n mukaisesti.

Laki kunnallisesta viranhaltijasta 11.4.2003/304
24 § Viranhaltijan siirtäminen toiseen virkasuhteeseen

Oikeuskanslerin ja KHO tulkintoja!

http://www.valtakunta.fi/2010/OKVp-Oulun_hallintosaanto.php

http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2009/200902793

3

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjlkl

Siellä herrat jakelee näemmä paikkoja keskenään ja kovat palkat.

• Tuota, hyvä huomio virkasuhteen päättämisestä. Eihän tuossa ole muuta moitittavaa kuin se, että onko virka laitettava julkiseen avoimeen hakuun vai kuten nyt tehtiin, täytettiin paikka varmasti pätevällä, myös koulutuksen puolesta ja sopivalla, alueen tuntevalla ja vastaavia töitä käytännössä jo tehneellä henkilöllä.

Minun mielestäni tämä mahdollisuus täyttää virka kun pätevä ja sopiva on tarjolla, on tärkeä osa julkishallinnon urakierron kannalta. Tuohan tarkoittaa että kohta tulee palomestarin paikka julkiseen hakuun.

Jos joku henkilö ei mahdollisena hakijana hyväksy lautakunnan päätöstä olla laittamatta virkaa julkiseen hakuun, siitä on valitusoikeus, tosin kannattaa olla hopussa sen kanssa, päivät käyvät vähiin...

• Dick Taattori

Eli taitaa mennä niin, että työantaja saa itse katsoa koska virat laitetaan julkiseen tai sisäiseen hakuun.

Oulussa palokunta laittoi sisäiseen hakuun esimiehen paikan, jolloin hakijoista tippui kaikki paitsi yksi. Helppo valinta. Samaan aikaan palomiehen paikka laitettiin kuitenkin sisäiseen hakuun. Hassua tässä oli se, että yksi esimieskurssin käynyt sijainen ei voinut siis hakea kessun paikkaa ja palomiehen paikkaan hän ei tullut valituksi vaikka on esim. työkokemukseltaan oli ylivertainen muihin hakijoihin nähden. Toivottavasti käyttää valitusoikeuttaan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe