http://lapinliitto.tjhosting.com/kokous/2010124-18.PDF
Tämä taisi unohtua!
Julkisen hakumenettelyn tavoitteena on kuitenkin turvata myös hallinnon uskottavuutta ja tasapuolisuutta. Julkinen hakumenettely antaa kaikille virasta kiinnostuneille mahdollisuuden kilpailla tehtävästä yhdenvertaiselta pohjalta avoimessa menettelyssä, jossa kaikkien hakijoiden ansioita verrataan keskenään perustuslain 125 §:n mukaisesti.
Laki kunnallisesta viranhaltijasta 11.4.2003/304
24 § Viranhaltijan siirtäminen toiseen virkasuhteeseen
Oikeuskanslerin ja KHO tulkintoja!
http://www.valtakunta.fi/2010/OKVp-Oulun_hallintosaanto.php
http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/2009/200902793
Tornion palopäällikön virkavalinta!
3
1213
Vastaukset
- kjlkl
Siellä herrat jakelee näemmä paikkoja keskenään ja kovat palkat.
Tuota, hyvä huomio virkasuhteen päättämisestä. Eihän tuossa ole muuta moitittavaa kuin se, että onko virka laitettava julkiseen avoimeen hakuun vai kuten nyt tehtiin, täytettiin paikka varmasti pätevällä, myös koulutuksen puolesta ja sopivalla, alueen tuntevalla ja vastaavia töitä käytännössä jo tehneellä henkilöllä.
Minun mielestäni tämä mahdollisuus täyttää virka kun pätevä ja sopiva on tarjolla, on tärkeä osa julkishallinnon urakierron kannalta. Tuohan tarkoittaa että kohta tulee palomestarin paikka julkiseen hakuun.
Jos joku henkilö ei mahdollisena hakijana hyväksy lautakunnan päätöstä olla laittamatta virkaa julkiseen hakuun, siitä on valitusoikeus, tosin kannattaa olla hopussa sen kanssa, päivät käyvät vähiin...- Dick Taattori
Eli taitaa mennä niin, että työantaja saa itse katsoa koska virat laitetaan julkiseen tai sisäiseen hakuun.
Oulussa palokunta laittoi sisäiseen hakuun esimiehen paikan, jolloin hakijoista tippui kaikki paitsi yksi. Helppo valinta. Samaan aikaan palomiehen paikka laitettiin kuitenkin sisäiseen hakuun. Hassua tässä oli se, että yksi esimieskurssin käynyt sijainen ei voinut siis hakea kessun paikkaa ja palomiehen paikkaan hän ei tullut valituksi vaikka on esim. työkokemukseltaan oli ylivertainen muihin hakijoihin nähden. Toivottavasti käyttää valitusoikeuttaan
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437